کاریابی در آفریقای جنوبی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در آفریقای جنوبی
  • ویزای کار آفریقای جنوبی
  • مدارک مورد نیاز کار در آفریقای جنوبی
  • نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی
  • مشاغل مورد نیاز 2020 آفریقای جنوبی
  • میزان حقوق کار در آفریقای جنوبی
  • نحوه کاریابی در آفریقای جنوبی
  • مؤسسات کاریابی در آفریقای جنوبی
  • بررسی ویزای همراه آفریقای جنوبی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در آفریقای جنوبی
  • کاریابی در آفریقای جنوبی و سخن پایانی
✅ کاریابی در آفریقای جنوبی ✅ ویزای کار آفریقای جنوبی،✅موسسات کاریابی در آفریقای جنوبی توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی علمی قرار گرفت.

کاریابی در آفریقای جنوبی و مقدمه ای بر آن

کاریابی در آفریقای جنوبی و ویزای کار آفریقای جنوبی، مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی، شرایط ویزای کاری آفریقای جنوبی و موسسات کاریابی در آفریقای جنوبی را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی به چه میزان است؟ سطح درآمد در این کشور در چه حدی قرار دارد؟ مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری آفریقای جنوبی کدام اند؟ دریافت تابعیت آفریقای جنوبی چگونه است؟ در ادامه به این سوالات و نکات مهم در خصوص کاریابی در آفریقای جنوبی خواهیم پرداخت. آفریقای جنوبی کشوری با درآمد متوسط در قاره آفریقا است و به عنوان کشوری در حال توسعه شناخته می شود. متقاضیان برای دریافت ویزای کاری این کشور می توانند از بین انواع ویزا کاری این کشور بستگی به شرایط خود یکی را انتخاب کنند. شما عزیزان پس مطالعه کامل این مقاله با موسسه حقوقی ملک پور ارتباط برقرار کنید و شرایط خود را جهت مهاجرت با کارشناسان ماهر این موسسه در میان بگذارید. همچنین می توانید با برقراری تماس با موسسه حقوقی ملک پور از مشاوره رایگان در خصوص کاریابی در آفریقای جنوبی و سایر کشور ها بهره مند شوید.

شرایط عمومی کار در آفریقای جنوبی:

آفریقای جنوبی یا با نام رسمی جمهوری آفریقای جنوبی، کشوری در جنوب قاره آفریقا و در سواحل دو اقیانوس هند و اطلس قرار دارد. آفریقای جنوبی با کشور های نظیر نامیبیا، بوتسوانا، زیمباوه، موزامبیک، سوازیلند و لسوتو هم مرز است. مساحت این کشور 1.2 میلیون کیلومتر و دارای جمعیتی بیش از 59 میلیون نفر است. آفریقای جنوبی سه پایتخت گوناگون دارد که قوه مجریه آن در شهر پرتوریا، پارلمان در کیپ تاون و قوه قضائیه در بلوم فونتن واقع شده اند. پرجمعیت ترین شهر این کشور ژوهانسبورگ می باشد و واحد پولی این کشور راند است. این کشور دارای اقلیت ها و قومیت های فراوان است که باعث می شود بعد از زبان آفریقایی و انگلیسی، 9 زبان دیگر در این کشور رایج باشد. آفریقای جنوبی بزرگترین صادر کننده طلا در جهان و از تولید کنندگان عمده اورانیوم می باشد. به همین دلیل آفریقای جنوبی جزو 50 کشور ثروتمند دنیا قرار دارد که بورس اوراق بهادار آن نیز جزو 10 کشور برتر دنیا است. این کشور از بعضی جنبه ها پیشرفته است اما این توسعه حول چهار نقطه اتفاق افتاده است و در بقیه مناطق پیشرفت کمی اتفاق افتاده است. به همین دلیل آفریقای جنوب جزو کشور های در حال توسعه قرار دارد. اقتصاد این کشور نه چندان مناسب است و دارای نرخ بیکاری بسیار بالایی می باشد. این کشور دارای انواع ویزای کاری برای مهاجران خارجی است که در ادامه دو نوع ویزا و مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری آفریقای جنوبی را توضیح می دهیم.

آفریقای جنوبی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور آفریقای جنوبی

ویزای کار در آفریقای جنوبی:

متقاضیان کار در آفریقای جنوبی برای داشتن اجازه کار در این کشور به ویزای کاری نیاز دارند و طبق شرایط متقاضیان می توانند این ویزا را درخواست کنند. در این کشور تعدادی ویزای کار وجود دارد که ما دو تا از معروف ترین و بهترین ویزا ها را برای شما توضیح می دهیم:

  • ویزای کاری عمومی یا General:

    برای دریافت این ویزا باید یک پیشنهاد شغلی یا job offer از یکی ار کارفرمایان داخل آفریقای جنوبی دریافت کنید. متقاضیان ویزای کار عمومی نباید افرادی باشند که از یکی از شعب بین المللی خود به این کشور منتقل می شوند. پیش از اینکه کارفرما موقعیت شغلی مورد نظر را به فرد متقاضی خارجی بدهد باید این موقعیت را در کشور آفریقای جنوبی به صورتی آگهی قرار دهد. این کار برای حمایت از بازار کار داخلی صورت می گیرد. پس از اینکه اطمینان حاصل شد فردی مناسب این شغل در این کشور وجود ندارد، کار فرما می تواند درخواست کارگر خارجی بنماید و سپس متقاضی از این کارفرما پیشنهاد کاری دریافت کند. بعد از درخواست ویزای کاری مدت زمان دریافت این ویزا 8 الی 12 هفته به طول می انجامد و سازمان SAQA باید آگهی لازم برای این موقعیت شغلی را انجام دهد. پس از تایید پیشنهاد کاری، متقاضی باید مدارک لازم تحصیلی، رزومه و سوابق کاری خود را به سازمان SAQA ارسال کند. اعتبار ویزای عمومی بین 2 تا 4 سال است و می تواند تمدید شود.

  • ویزای مهارت های لازم یا Critical skills work:

     این ویزا که شبیه ویزای جستجوی کار می باشد که به متقاضی اجازه می دهد بدون داشتن پیشنهاد کاری، به مدت 12 ماه برای پیدا کردن موقعیت شغلی اقامت داشته باشید. این ویزا بر اساس لیستی از مشاغل کاملا تحقیق شده است و می تواند شانس متقاضی برای دریافت کار را افزایش دهد. همچنین افراد با این گونه ویزا می توانند اقامت دائم و یا تابعیت این کشور را سریع تر دریافت کنند. اگر متقاضی 5 سال سابقه کار حرفه ای در زمینه شغلی دارد، می تواند بلافاصله درخواست ویزای دائم داشته باشد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی:

متقاضی پس از اینکه ویزای مورد نظر خود را برای کار در آفریقای جنوبی تعیین کرد، مدارک مورد نیاز ویزای مورد نظر خود را باید تهیه نماید. مدارکی همچون مدارک تحصیلی، زبان انگلیسی و تاییدیه سازمان SAQA باشد. تمامی مدارک مورد ارائه باید به زبان آفریقایی یا انگلیسی ترجمه شده باشند و به صورت معتبر و بدون هیچ گونه نقض ارائه شوند.

 مدارک لازم جهت درخواست ویزای کار آفریقای جنوبی:

  • فرم درخواست
  • پاسپورت معتبر
  • اثبات پرداخت هزینه دولتی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی سلامت روحی و جسمی
  • ارائه تمکن مالی که تامین هزینه های یک ساله فرد را تضمین می کند
  • ارائه مدارک تحصیلی که توسط سازمان SAQA تایید شده باشد.

نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی:

یکی از موارد مهم در مهاجرت کاری به کشور هدف، نرخ بیکاری آن کشور می باشد. هرچه این نرخ کمتر باشد، کشور مقصد شرایط و بازار کار مناسبی برای متقاضیان به خصوص متقاضیان خارجی دارد. پس قبل از هر کار برای انجام ویزای کاری باید نرخ بیکاری در آن کشور را مورد بررسی قرار داد. آفریقای جنوبی اقتصادی نه چندان مناسبی دارد و همچنین نرخ بیکاری در این کشور به شدت بالا می باشد و به همین دلیل کاریابی در این کشور بسیار سخت خواهد بود. در آفریقای جنوبی نرخ بیکاری بالا تر از 20 درصد می باشد که این نرخ به شدت بالا می باشد. در سالیان گذشته، نرخ بیکاری دچار فراز و نشیب های کمی شده است و در چند سال گذشته این نرخ در حال افزایش بوده است. بیشترین نرخ بیکاری در این کشور در سال2002 و با بیش از 33 درصد اتفاق افتاده است، همچنین این نرخ در سال 2008 با 22.43 درصد کمترین نرخ بیکاری در این کشور بوده است. در سال 2019 نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی نزدیک به 29 درصد بوده است. در نمودار زیر نرخ بیکاری در کشور آفریقای جنوبی در سالیان گذشته را مشاهده می کنید:

نرخ بیکاری آفریقای جنوبی

مشاغل مورد نیاز 2020 آفریقای جنوبی:

یکی از مسائلی که در مهاجرت کاری باید در نظر گرفته شود، بررسی مشاغل مورد نیاز کشور مقصد می باشد. بررسی این مشاغل می تواند به سرعت در پیدا کردن کار در این کشور تاثیرگذار باشد. کشور آفریقای جنوبی هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را ارائه می دهد. متقاضیان می توانند با بررسی این لیست و همچنین مدارک و تخصص خود، شغل مورد نظر خود را پیدا کند و برای دریافت پیشنهاد کاری و ویزای عمومی یا دیگر ویزا ها اقدام کند. دانستن این موضوع باعث می شود حتی کسی که قصد مهاجرت در سال های دیگر را دارد، خود را برای انجام چنین کاری آماده کند و سابقه کاری و یا تحصیل مرتبط با این گونه کار را تکمیل نماید. در جدول زیر لیست مشاغل مورد نیاز کشور آفریقای جنوبی را مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز 2020 آفریقای جنوبی
فیزیوتراپیست توسعه دهنده نرم افزار
متخصص محتوای دیجیتال آنالیزور سیستم های کامپیوتری
تکنسین چاپ سه بعدی  تکنسین هوشمند سازی
دستیار پزشک تکنسین انرژی بادی
تکنسین انرژی خورشیدی دندان پزشک
لوله کش مدیر ساخت و ساز
عمده فروش و تولیدی معلم راهنمایی
راننده ماشین های سنگین حسابدار
استاد دانشگاه تولیدات هوا فضا

میزان حقوق برای کار در آفریقای جنوبی:

از اصلی ترین دلایل برای مهاجرت کاری به کشور مورد نظر، میزان درآمد و سطح متوسط درآمد در کشور مقصد است. هرچه این میزان بالاتر باشد، شرایط رفاه و زندگی در کشور مقصد بالاتر است. به همین دلیل متقاضیان ویزای کاری آفریقای جنوبی پس از بررسی مشاغل مورد نیاز این کشور، سطح درآمد متوسط و میزان حقوق کار در این کشور را مورد بررسی قرار می دهند. میزان درآمد هر کار و سطح متوسط درآمد بستگی به نوع کار و همچنین شهری که موقعیت شغلی در آن می باشد بستگی دارد. از این رو شهر ژوهانسبورگ بهترین شرایط برای کاریابی در آفریقای جنوبی را دارد. متوسط درآمد در کشور آفریقای جنوبی 47 هزار دلار در سال می باشد که رقم پایینی محسوب نمی شود و بستگی به سبک زندگی و همچنین هزینه ها در این کشور می تواند رقم مناسبی باشد. در جدول زیر لیستی از مشاغل با درآمد سالیانه ارائه شده است:

عنوان شغلی درآمد سالیانه (دلار)
سرپرست 108 هزار
مدیر منابع انسانی 54 هزار
مدیر فناوری اطلاعات 74 هزار
مدیر 66 هزار
حسابدار ماهر 76 هزار
مدیر عامل 95 هزار
توسعه دهنده نرم افزار 40 هزار
مهندس 49 هزار
مدیر مالی 65 هزار
مهندس مکانیک 52 هزار

نحوه کاریابی در آفریقای جنوبی:

در آفریقای جنوبی بر طبق هر دو نوع ویزای گفته شده به کاریابی نیاز است و شخص برای دریافت ویزای عمومی کاری آفریقای جنوبی به پیشنهاد کاری و یا برای ویزای مهارت ها به پیدا کردن کار در این کشور نیازمند است. پیدا کردن کار در کشور آفریقای جنوبی به صورت آنلاین در وب سایت های کاریابی یا به صورت حضوری از طریق روزنامه های محلی و یا موسسات کاریابی انجام می گیرد. امروزه در تمام دنیا کاریابی به صورت اینترنتی رواج دارد اما بهترین روش برای کاریابی نمی باشد. در کاریابی به صورت آنلاین، فرد متقاضی رزومه خود را برای این وب سایت ارسال می کند تا این وب سایت کار ها مورد نظر را برای متقاضی پیدا کند و یا کارفرمایان موقعیت های شغلی خود را در این سایت قرار داده  و متقاضی با ارسال رزومه خود با کارفرما مصاحبه انجام می دهد. به دلیل اینکه این کشور اولویت اول فرصت های شغلی را به اتباع خود می دهد، کارفرمایان ترجیح می دهند بیشتر مصاحبه کار را به صورت حضوری انجام دهند. در زیر لیست سایت های کاریابی در آفریقای جنوبی را مشاهده می کنید:

سایت های کاریابی در  آفریقای جنوبی
SAGovJobs Career Junction
Jobmail CareersPortal
Linkedln Indeed
Google Careers Career JetGovernmet Jobs
BesrJobs Glassdoor
PNet Jobvine
SimplyHired Bizcommunity
TotalJobs

مؤسسات کاریابی در آفریقای جنوبی:

یکی دیگر از روش های کاریابی در آفریقای جنوبی، کاریابی به کمک موسسات کاریابی در این کشور می باشد. متقاضیان می توانند به صورت حضوری یا غیر حضوری رزومه خود را برای این موسسات ارسال کنند. این موسسات رزومه های متقاضیان را برای کارفرمایی که قصد استخدام کارگر خارجی دارد ارسال می کنند و پس از تایید توسط کارفرما، قرار مصاحبه به صورت حضوری و یا غیر حضوری دریافت می کنند. این موسسات قبل و یا بعد از خدمت خود از متقاضی وجه بابت این خدمت دریافت می کنند که بستگی به نوع شغل و شهری که در آن قرار دارد متفاوت می باشد. در جدول زیر لیست موسسات کاریابی در آفریقای جنوبی را مشاهده می کنید:

موسسات کاریابی در  آفریقای جنوبی
Rebmormax 1st Aiim Recruiting Kelly Group
Hire Resolve Allaboutxpert Channel Empowered Recruitment
Dial A Student Executech Recruitment Isilumko Staffing
Luthando Horizons ONLY the BEST Recruit Digital
The Cozens Recruitment Group The Forum Group Workforce Holdings Limited

بررسی ویزای همراه در آفریقای جنوبی:

یکی از نکته هایی که برای متقاضیانی که دارای همسر و فرزند هستند اهمیت دارد، داشتن ویزای همراه است. از مزایای ویزای کاری آفریقای جنوبی، داشت ویزای همراه برای متقاضیان ویزای کاری است. در ویزای عمومی متقاضی می تواند همسر و فرزندان و همچنین والدین خود را همراه خود به این کشور بیاورند. اما این افراد اجازه کار و تحصیل در این کشور را دارا نمی باشند و ویزای همراه فقط برای اقامت خانواده در صورتی که میزان حقوق متقاضی بتواند خرج این افراد را بدهد دارند. همسر متقاضی برای داشتن اجازه کار باید درخواست ویزای کار کند و همچنین فرزندان متقاضی برای تحصیل باید درخواست ویزای مربوطه را داشته باشند. همچنین در ویزای critical فرد می تواند اعضای خانواده خود را برای جستجوی کار در آفریقا به همراه ببرد و ویزای همراه را همزمان با ویزای کاری خود برای آن ها دریافت نماید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در آفریقای جنوبی:

اکثر متقاضیان به دنبال دریافت تابعیت از طریق ویزای کاری کشور مقصد هستند. در آفریقای جنوبی این امکان برای متقاضیان ویزای کاری طبق شرط هایی قابل دریافت می باشد. متقاضیان پس از دریافت ویزای کاری، باید به مدت 5 سال به صورت مستمر اقامت موقت در این کشور داشته باشند و در این مدت نباید هیچگونه دادخواست کیفری داشته باشند و مالیات خود را به موقع پرداخت کرده باشند. پس از گذشت 5 سال از اقامت موقت، متقاضیان می توانند درخواست اقامت دائم این کشور را به سازمان مهاجرت این کشور ارائه دهند. متقاضی می تواند پس از دریافت اقامت دائم خود در این کشور و یا به مدت 5 سال اقامت در آفریقای جنوبی درخواست تابعیت این کشور را ارسال نمایند. البته برای این درخواست افراد باید حتما مواردی همچون ارائه گواهی عدم سو پیشینه در مدت حضور، ارائه مدرک در خصوص آشنایی کامل با زبان این کشور، ارائه تاییدیه از کشور مبدا مبنی بر تایید تابعیت دوگانه و سوگند نامه شهروندی را در حضور قاضی را ارائه دهند.

کاریابی در آفریقای جنوبی و سخن پایانی:

کاریابی در آفریقای جنوبی ، انواع ویزای کاری آفریقای جنوبی، لیست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی و سطح درآمد در این کشور را مورد بررسی قرار دادیم. آفریقای جنوبی شرایط مناسبی برای متقاضیان کاری در نظر گرفته است و سطح درآمد ها و هزینه های زندگی در این کشور مناسب می باشد. اما باید توجه داشت که فقط چهار شهر بزرگ و اصلی در این کشور محل مناسبی برای مهاجرت کاری می باشند و از شهر های توسعه یافته هستند. اما از آن جا که اقتصاد این کشور چندان مناسب نمی باشد، نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی بالا می باشد و همچنین اولویت داشتن اتباع آفریقای جنوبی برای موقعیت های شغلی موجود در این کشور ممکن است کاریابی در این کشور چندان ساده نباشد و متقاضیان با ناتوانی کاریابی در آفریقای جنوبی مواجه شوند. شما همراهان گرامی می توانید با بررسی شرایط مهاجرت در وب سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور و تماس با مشاور های خبره این موسسه، شرایط مهاجرت کاری به آفریقای جنوبی و کشور های مختلف جویا شوید. همچنین شما عزیزان با تماس با موسسه حقوقی ملک پور مشاوره رایگان در خصوص کاریابی در آفریقای جنوبی دریافت نمایید. در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید آن را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید تا مشاورین ما در سریع ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهند. شما همراهان همیشگی می توانید با دادن امتیاز پنج ستاره به این مقاله ما را در نوشتن مقالات بیشتر تشویق نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در آفریقای جنوبی

✅ انواع ویزای کار آفریقای جنوبی کدامند؟

ویزای کاری عمومی یا General: در صورتی که فرد یک پیشنهاد شغلی یا job offer از کارفرمایی داخل آفریقای جنوبی دریافت کند.

ویزای مهارت های لازم یا Critical skills work: شبیه ویزای جستجوی کار می باشد.

ویزای جستجوی کار آفریقای جنوبی چگونه است؟

این ویزا با نام مهارت های لازم یا Critical skills work است و متقاضی بدون داشتن پیشنهاد کار می تواند 12 ماه برای پیدا کردن مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی اقامت داشته باشد.

✅ شانس کاریابی در آفریقای جنوبی برای متقاضیان چگونه است؟

آفریقای جنوبی اقتصادی پیشرفته ای ندارد و نرخ بیکاری در این کشور به شدت بالا و حدود 20 درصد است. به همین دلیل کاریابی در آفریقای جنوبی بسیار سخت خواهد بود.

✅ میزان درآمد در آفریقای جنوبی چه میزان می باشد؟

متوسط درآمد در آفریقای جنوبی 47 هزار دلار در سال می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *