ویزای کار یونان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در یونان
  • ویزای کار یونان
  • مدارک مورد نیاز کار در یونان
  • نرخ بیکاری در یونان
  • لیست مشاغل مورد نیاز یونان 2021
  • میزان حقوق کار در یونان
  • نحوه کاریابی در یونان
  • مؤسسات کاریابی در یونان
  • بررسی ویزای همراه یونان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در یونان
  • ویزای کار یونان و سخن پایانی
ویزای کار یونان

ویزای کار یونان و مقدمه ای بر آن

ویزای کار یونان، شغل های پر درآمد در یونان و همچنین مهاجرت به یونان، موضوعاتی هستند که در این نوشتار مورد بررسی قرار می گیرند. شرایط اخذ ویزای کار یونان چگونه است؟ آیا مهاجرت به یونان از طریق کار روش خوبی برای ورود به این کشور می باشد؟ آیا شرایط کار در یونان برای ایرانیان وجود دارد؟ به تمامی این سؤالات در این مقاله پاسخ داده خواهد شد. کشور یونان دارای مهاجران کارگر بسیاری است که نمی توان به آن ها نیروی کار ماهر گفت. در عناوین بعدی این نوشتار بیشتر با شرایط کار در یونان آشنا خواهیم شد. ویزای کار یونان یک مجوز ورود به کشور یونان است که شرایط آن را نیز بررسی خواهیم نمود. شما عزیزان می توانید جهت گرفتن اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای کار یونان با مشاوران ما، در مؤسسه حقوقی ملک پور (ملک پور اتریش) تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان ما برخوردار شوید.

شرایط عمومی کار در یونان:

در جهت بررسی شرایط عمومی کار در یونان و شرایط عمومی ویزای کار یونان یک سری اطلاعات مختصر در رابطه با کشور یونان خدمت شما سروران گرامی عرض خواهیم نمود و سپس به بررسی موضوعاتی که نام بردیم، در این عنوان خواهیم پرداخت. کشور یونان، با نام رسمی جمهوری یونان، کشور اوراسیایی و واقع شده در جنوب شرقی اروپا و در جنوب شبه جزیره ی بالکان می باشد. یونان از شمال با کشور آلبانی، بلغارستان و همچنین مقدونیه ی شمالی، از شرق با ترکیه دارای مرز مشترک است. پایتخت این کشور آتن می باشد؛ زبان رسمی یونان، یونانی است. واحد پول آن یورو (EUR) می باشد. این کشور دارای 10.816.286 نفر جمعیت است و مساحت آن 131.990 کیلومتر مربع برابر با 50.960 مایل مربع است. در خصوص شرایط عمومی کار در یونان برای اتباع خارجی، غیر یونانی و همچنین شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید متذکر شد که در صورتی قصد کار یا تحصیل در این کشور را بیش از 90 روز داشته باشید بایستی ویزای بلند مدت و همچنین مجوز ورود که باید توسط مقامات دولتی یونان صادر شده است را داشته باشید.

در انجام اقدامات مرتبط با مهاجرت کاری و اخذ ویزای کار یونان، دولت یونان اقدامات بسیار سخت گیرانه ای دارد به این گونه که بایستی تمامی پرونده های مرتبط با کار شما و همچنین تمامی مدارکی که نشان دهنده یافتن کار در یونان به وسیله شماست، توسط مأمورین کنسولگری و یا مأمورین سفارت یونان مورد بررسی های دقیق قرار بگیرد. اما گذشته از این سخت گیری ها برای ورود به کشور یونان از طریق کار، مانند سایر کشورهای اروپایی که بایستی مجوز کار به اضافه مجوز اقامت دریافت کنید نیاز ندارد، با دریافت مجوز اقامت این مزیت وجود دارد که مجوز کار نیز در آن گنجانده شده است و دیگر نیازی به دریافت مجدد مجوز کار نخواهید داشت، اما یک نکته ای که وجود دارد این است که مجوز کار زمانی برای کار در یونان لازم است که شخص از طریق پیشنهاد کاری یک کارفرما بخواهد در یونان مشغول کار بشود که در این صورت بایستی جهت اخذ مجوز کار اقدام نماید. شرایط کار در یونان این گونه است که شخص بایستی از یک کارفرما یونانی پیشنهاد کاری دریافت کرده باشد و سپس برای اخذ ویزای کار یونان از این طریق اقدام نماید البته این پیشنهاد کاری باید به گونه ای باشد که درصورت استخدام تبعه خارجی، جای هیچ یک از اتباع یونانی پر نخواهد شد. در خصوص ویزای کار یونان، همانطور که پیش تر نیز بیان شد مجوزی برای ورود به این کشور و همچنین نوع اقامت شما را در این کشور تعیین می کند. در عنوان بعدی بیشتر ویزای کار یونان را بررسی خواهیم نمود.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

فایل صوتی این ویدئو

ویزای کار یونان:

مطابق قوانین مهاجرتی که در یونان وجود دارد برای اخذ ویزای کار یونان و کار در یونان بایستی ویزایی تحت عنوان ویزای نوع  D تهیه شود، این ویزا مختص شهروندان غیر اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای عضو EEA می باشد و در صورتی که اشخاص قصد ماندن در این کشور برای کار یا تحصیل، بیش از 90 روز را داشته باشند، صادر می شود. نوع دیگری از ویزا در کنار عناوین ویزای کار یونان، وجود دارد که اشخاص از طریق آن وارد کشور یونان شده و به دنبال کارفرمایان می گردند، آن ویزا، ویزای توریستی می باشد که شخص با استفاده از آن وارد یونان می شود، اما نکته ای که وجود دارد این است که در صورتی که شخص کار مورد نظر را یافت بایستی قبل از انقضای ویزای توریستی به کشور محل اقامت خود بازگشته و از طریق کنسولگری و یا سفارت یونان در کشور خود درخواست ویزای کار یونان را به انضمام مدارکی که کمی بعد تر عرض خواهیم کرد، نمایند. جهت اخذ ویزای کار ظرف 30 روز از ورود به کشور یونان فرصت دارند تا برای اخذ مجوز کار اقدام نمایند. برای اخذ این مجوز بایستی از طریق دفتر محلی شهرداری یونانی اقدام نمایند، در بعضی مناطق ممکن است باید از طریق اداره پلیس اقدام شود. میزان اعتبار این مجوز بین 1 الی 5 سال است. (توجه فرمایید در صورتی که تا قبل از انقضای ویزای کار یونان اقدامات لازم را جهت اخذ مجوز انجام ندهید بایستی به کشور خود بازگشته و مراحل را از اول در پیش بگیرید و در صورتی که بیش از مدت مقرر در یونان بمانید جریمه و زندانی خواهید شد.) شرایط کار در یونان برای ایرانیان، با این اوصافی که بیان شد کمی سخت خواهد بود. تا این قسمت  از مقاله با ویزای کار یونان آشنا شدیم در مباحث بعد با مدارک مورد نیاز ویزای کار یونان و کار در یونان نیز آشنا خواهیم شد.

نرخ بیکاری در یونان:

جهت بررسی نرخ بیکاری در یونان، به نمودار زیر توجه نمایید و با تحلیل نمودار زیر به پاسخی در رابطه با بازار کار یونان خواهید رسید. نمودار پایین نرخ بیکاری در ده سال اخیر را نمایش می دهد. نرخ بیکاری در یونان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی بسیار بالاتر است که حال شاید نسبت به مشاغل شاید متفاوت باشد. کم ترین رقم مرتبط با سال 2010 می باشد که معادل 12.71 می باشد، و بیشترین رقم متعلق به سال 2013 است که برابر با 27.47 می باشد و در آخرین آمار در سال 2020 برابر با 15.47می باشد. این ارقام نسبت به کشورهای دیگر بسیار بالا هستند و شاید کاریابی در این کشور را با توجه به شرایط کار در یونان برای ایرانیان سخت و دشوار نماید در خصوص کاریابی در یونان و هر کشور دیگری در نظر داشته باشید که اتباع آن کشور در اولویت هستند، مگر این که تبعه خارجی از مهارت خاصی برخوردار باشد و همچنین جای تبعه یونانی را پر نکرده باشد، تا در این شرایط بتواند کاری در آن کشور پیدا نماید. شما عزیزان اگر به دنبال کار در کشورهایی هستید که در آینده برای شما امتیازاتی مانند تابعیت و پاسپورت داشته باشد و هم این که پیدا کردن شغل در آن ها کم ریسک تر و آسان تر باشد می توانید به سراغ ویزاهای جستجوی کار کشورهای آلمان و اتریش بروید.

نرخ بیکاری در یونان

لیست مشاغل مورد نیاز یونان 2021:

در راستای مسائل مرتبط با ویزای کار یونان، لیست مشاغل مورد نیاز یونان در سال 2021 را بررسی می نماییم. با توجه به شرایط کاری موجود در یونان بهتر است برای مشاغل فصلی اقدام نمایید چرا که کاریابی در یونان در این صورت راحت تر خواهد بود. در جدول زیر شغل های مورد نیاز در یونان را در سال 2021 آورده ایم. نمی توان در رابطه با این مشاغل گفت که از شغل های پر درآمد در یونان می باشند، منتهی مشاغلی که در سایت ها معمولاً اعلام شده است این مشاغل می باشد که اکثراً یا مرتبط با هتل داری، مهندسی و یا کشتی سازی و کارهای دریایی می باشد.

نام مشاغل مورد نیاز
خدمتکار هتل مدیریت پروژه های تفرحی مثل قایق رانی و کشتی سواری
کار آموز تکنسین دریایی کار روزانه در قسمت های یوگا، خدمه هتل، صندوقدار هتل
کشتی سازی مهندس عمران
مهندسین صنعتی مهندس مکانیک
مدیر فروش در خدمات دریایی فارغ التحصیلان مهندسی
بازرس برای بارگیری ها مهندس شیمی
راننده ون و اتوبوس مدیر فروش محصولات دریایی
کارگزار حمل و نقل دریایی بازرس تجهیزات فنی

در عناوین بعدی میزان حقوق شغل های پر درآمد در یونان و همچنین پرطرفدار یونان را خدمت شما عزیزان عرض خواهیم نمود.

میزان حقوق کار در یونان:

در جدول زیر میزان حقوق و درآمد انواع شغل ها در یونان آورده شده است، شما می توانید میزان حقوق هریک از دسته های شغلی و همچنین شغل های پر درآمد در یونان را بررسی نموده و سپس اقدامات مورد نیاز  در جهت اخذ ویزای کار یونان را انجام دهید. در جدول زیر انواع مشاغل به همراه میزان درآمد آن ها در جدول زیر موجود است.

مشاغل میزان درآمد ماهیانه به دلار
مدیریت امور مالی 34.152
طراح صنعتی 33.866
امور مرتبط با توسعه کسب و کار 32.875
مدیر اجرایی 31.445
مدیر بخش IT 25.692
مهندس نرم افزار 23.604
مدیر پروژه 23.318
پزشک 22.716
مدیر فروش 22.605
مدیر بازاریابی 22.419
دندانپزشک 19.881
مهندس مکانیک 19.793
مدیر منابع انسانی 19.133
مدیر فروش 18.841
مهندس شیمی 18.661
داروساز 16.941
مهندس سخت افزار 16.764
وکالت 16.068
مهندس برق 15.510
طراح مد 9.910
صندوق دار 6.062
معلم 11.822
پیشخدمت 11.876
پرستار 13.947
حسابدار 14.172
پژوهشگر 14.262

نحوه کاریابی در یونان:

تا این قسمت از مقاله با شرایط دریافت ویزای کار یونان آشنا شدیم در این عنوان می خواهیم با نحوه کاریابی در یونان و همچنین روش های کاریابی در یونان آشنا بشویم. به صورت معمول روش های کاریابی معمولاً یا از طریق سایت های کاریابی و یا آژانس های استخدامی هستند و یا این که شخص با اخذ ویزای توریستی وارد محیط شده و به دنبال کار می گردد و سپس برای اخذ ویزای کار یونان اقدام می نمایند؛ اما در خصوص نحوه کاریابی در یونان روش هایی را در این عنوان خدمت شما بیان خواهیم نمود، از طریق سایت های موجود در گوگل می توانید شرکت ها و مؤسسات موجود در یونان را بیابید و  از طریق ارسال ایمیل به علاوه CV متقاضی از کارفرما درخواست پیشنهاد کاری بنمایید.

  • موتورهای جستجوی عمومی شغل:

      • وبسایت ها و وبلاگ های
      • آژانس های کاریابی در یونان
      • راهنمای مشاغل در سراسر جهان

موسسات کاریابی در یونان:

در ارتباط با مبحث ویزای کار یونان به بررسی مؤسسات کاریابی در یونان می پردازیم. مؤسسات کاریابی در یونان و در هرجای دنیا رابط هایی بین کارفرمایان و اشخاص جویای کار و همچنین بین شرکت ها و متقاضیان کار، بین مؤسسات و افرادی که جویای کار هستند می باشد. علاوه بر مؤسسات کاریابی در یونان آژانس هایی وجود دارند که می توانند در پیدایش کار برای اشخاص راهنما باشند. دیگر روش ها برای کاریابی در یونان جستجو در اینترنت و سایت های کاریابی موجود در یونان می باشد. از دیگر روش های موجود جستجوی کار در محیط است که همانطور که در عناوین قبلی بیان شد، با اخذ ویزای توریستی یونان می توانند وارد کشور شده و به دنبال کار بگردند. یک روش دیگر به نام سایت لینکدین می باشد که در آن آخرین و جدیدترین مشاغل در آن به روز می شود.

در جدول زیر سایت های معتبر کاریابی در یونان که پر کاربرد هستند را مشاهده می فرمایید:

Foris Euro work
Ikia frontia Ismini
Zikas ivangelos ariston
P K synergarsia Faros
antams Elpida
Plus for job-Vaina eleni kossiorisschristos

اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در یونان:

در خصوص مهاجرت به کشورهای خارجی موضوعی که حائز اهمیت است، اخذ اقامت و تابعیت آن کشور می باشد. در خصوص مهاجرت به یونان و اخذ ویزای کار یونان نیز در این عنوان به بررسی شرایط اخذ اقامت دائم یونان و همچنین تابعیت یونان خواهیم پرداخت. در ابتدا در ادامه مباحث ویزای کار یونان به بررسی شرایط اخذ اقامت دائم یونان خواهیم پرداخت. اشخاصی که از طریق ویزای کار یونان وارد کشور یونان می شوند اقامت 1 الی 5 ساله ای را اخذ می نمایند و پس از آن در صورت تداوم کار می توانند اقامت خود را تمدید نمایند، با توجه به این موضوع این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای اخذ اقامت بایستی 5 سال در این کشور اقامت داشته باشید و حق بیمه و مالیات پرداخت نمایید تا بتوانید اقامت دائم یونان را به دست آورید. در خصوص تابعیت کشور یونان باید اذعان داشت که این کشور به اتباع بیگانه تابعیت خود را اعطا نمی کند. اما اگر اقامت دائم یونان را داشته باشید شرایط شما همانند تبعه یونان خواهد بود منتهی فقط حق شرکت در انتخابات و تصمیمات سیاسی این کشور را نخواهید داشت.

ویزای کار یونان و سخن پایانی:

ویزای کار یونان، مهاجرت به یونان و کاریابی در یونان موضوعاتی بودند که در این مقاله مورد بررسی واقع شد. ما در این مقاله شرایط کار در یونان برای ایرانیان را به همراه شغل های پر درآمد یونان و همچنین نحوه ی کاریابی در یونان را مورد بررسی قرار دادیم، امیدواریم که توانسته باشیم پاسخگوی سؤالات شما عزیزان در زمینه ویزای کار یونان بوده باشیم. مهاجرت به یونان و اخذ ویزای کار یونان عمل پر ریسک و طالب تجربه بسیار است به همین علت بهتر است در این زمینه از راهنمایی های یک وکیل با تجربه در این زمینه استفاده نمایید و از وقت گران مایه خود به بهترین نحو بهره مند بشوید. شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای کار یونان با مشاوران ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی با ما بهره مند شوید. کاربران گرامی شما می توانید، انتهای این مقاله در قسمت ثبت دیدگاه (ثبت پرسش) سؤالات و نظرات خود را مطرح نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریابید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار یونان

شغل های پر درآمد در یونان، کدامند؟

مشاغلی مانند پزشکی و دندانپزشکی، زیر مجموعه های مهندسی و وکالت از مشاغل پر درآمد در این کشور می باشند.

✅نحوه کاریابی در یونان به چه صورت می باشد؟

از طریق سایت ها و مؤسسات کاریابی و همچنین از طریق اخذ ویزای توریستی یونان و جستجوی کار در محیط می تواند صورت بگیرد.

✅آیا مهاجرت به یونان از طریق کار امکان پذیر است؟

بله با دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرما یونانی و سپس اخذ ویزای کار یونان می توان به این کشور مهاجرت نمود.

✅شرایط کار در یونان برای ایرانیان چگونه است؟

ایرانیان نیز با دریافت پیشنهاد کار می تواند برای کار در یونان اقدام کنند اما چون تبعه خارجه محسوب شده و همچنین جزو آن درسته از کشورهای با ریسک بالا در صدور ویزاست بایستی با توجه به شرایط فرد مورد بررسی قرار بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *