ویزای کار هلند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی ویزای کار هلند
  • ویزای کار هلند
  • مدارک مورد نیاز کار در هلند
  • نرخ بیکاری در هلند
  • لیست مشاغل مورد نیاز هلند 2021
  • میزان حقوق کار در هلند
  • نحوه کاریابی در هلند
  • مؤسسات کاریابی در هلند
  • بررسی ویزای همراه هلند
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در هلند
  • ویزای کار هلند و سخن پایانی
ویزای کار هلند

ویزای کار هلند و مقدمه ای بر آن

ویزای کار هلند، کاریابی در هلند و مهاجرت به هلند، مواردی هستند که در این مقاله مورد بررسی و تحلیل های علمی قرار می گیرند. شرایط کار در هلند برای ایرانیان چگونه می باشد؟ چه مشاغلی در هلند پر درآمد می باشند؟ آیا مهاجرت کاری به هلند امکان پذیر می باشد؟ به تمامی این سؤالات در این مقاله پاسخ داده می شود. اخذ ویزای کار هلند و مهاجرت به هلند  می تواند برای شما فرصت خوبی باشد. زیرا هلند یک کشور اروپایی و پیشرفته است و به  تبع شرایط اقتصادی خوب یافتن کار در آن نیز می تواند سهل تر باشد. ما قصد داریم در این مقاله بررسی نماییم که امکان کار در این کشور برای همه اتباع خارجی موجود است یا خیر و همچنیین راه های دریافت ویزای کار هلند بررسی خواهیم نمود. شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای کار هلند با مشاوران ما در مؤسسه حقوقی ملک پور (ملک پور اتریش) تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

شرایط عمومی ویزای کار هلند:

هلند یک کشور کوچک است که در اروپای غربی واقع شده است و جمعیتی حدود 17 میلیون نفر دارد. هلند از شرق با آلمان، در غرب از طریق دریا با بریتانیا و در جنوب با بلژیک همسایه است. هلند ملقب به سرزمین آسیاب بادی و کشور گل های لاله است. مساحت هلند 41.543 کیلومتر مربع، برابر با 16.040 مایل مربع می باشد. پایتخت این کشور آمستردام، زبان رسمی آن هلندی و واحد پول آن نیز یورو (EUR) می باشد. تا این قسمت از این عنوان با کشور هلند آشنا شدیم حال به بررسی شرایط کار در هلند و همچنین شرایط اخذ ویزای کار هلند خواهیم پرداخت. اگر قصد مهاجرت کاری به هلند و یا به عبارتی کار در هلند را دارید باید این نکته را بدانید که شرایط کار در هلند به این گونه است که شرایط و اوصاف هر شغل متفاوت با شغل های دیگر است پس در نتیجه هر شغلی که منتخب شماست بایستی مورد بررسی های جداگانه و تخصصی قرار بگیرد؛ در این عنوان ما سعی بر آن داریم که شرایط عمومی کار در هلند و ویزای کار در هلند را خدمت شما سروران گرامی بیان کنیم، باشد که پاسخگوی سؤالات شما بوده باشیم. در بررسی شرایط عمومی اول از همه، به فرض مثال شما یک کارگر هستید حال در حیطه کاری خود نیز بسیار ماهرید، یا دیگر اینکه شما تحصیلات بسیار عالی به همراه مدارک بسیار معتبر دارید و یا تحصیلات عالی به همراه مدارک معمولی، در هر صورت شمابایستی با یک کارفرما که حامی مالی مورد تأیید IND است را انتخاب کنید، دوماً درآمدی که قرار است از آن کار کسب نمایید بایستی با شرایط و بازار کار هلند، مغایرت نداشته باشد. همه ی اشخاصی که قصد مهاجرت به هلند را دارند در ابتدا بایستی یک کارفرما که حامی مالی مورد تأیید IND هست را داشته باشند و سپس بایستی مجوز اقامت کوتاه مدتی به نام (mvv) تهیه نمایند، و سومین نکته ای که خوب است بدانید، در برخی موارد نیز بایستی مجوز کار نیز دریافت نمایید؛ مجوز اقامت موقت ویزای ویژه ای برای اقامت بیش از 3 ماه در  هلند است. توجه داشته باشید که شهروندان اتحادیه اروپا و همچنین EEA و سوئیس، جهت اقامت بیش از 3 ماه در هلند، نیازی به دریافت این مجوز نخواهند داشت. این اجازه اقامت برای حداکثر یک سال صادر می شود و بیشتر به این گونه است که شما به وسیله این مجوز می توانید در هلند به جستجوی کار بپردازید. مجوز کار نیز برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا می باشد این اجازه ی کار برای نشان دادن به کارفرما می باشد  که بعضی از کارفرمایان الزامی می دانند و بعضی هم توجهی ندارند. در عنوان بعد به بررسی ویزای کار هلند خواهیم پرداخت.

شرایط عمومی هلند درباره هلند پایتخت هلند جمعیت و مساحت هلند

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در پاسخ به یکی از کاربران سایت در خصوص کار در هلند

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار هلند:

در ارتباط با مهاجرت به هلند و به طور کلی ورود به کشور هلند همه ی اتباع خارجه ملزم به تهیه ویزای هلند هستند، اما شهروندان اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای عضو  EEA از این قاعده مستثنی هستند. در رابطه با مهاجرت به هلند از طریق کار نیز بایستی ویزای کار هلند را دریافت کنید که در این قسمت از مقاله ما انواع ویزای کار هلند و شرایط ویزای کار هلند را خدمت شما عزیزان بیان خواهیم کرد. ویزای کار هلند زمانی صادر می شود که شما قصد داشته باشید بیش از 90 روز در هلند مشغول به کار باشید؛ این ویزا مخصوص اتباع خارجی است که با هدف اشتغال به هلند ورود کرده اند. همانطور که کمی قبل تر در رابطه با شهروندان اتحادیه اروپا و کشور های عضو EEA عرض کردیم، این اشخاص نیازی به دریافت ویزای کار هلند و یا هر نوع ویزای دیگری برای ورود به هلند ندارد، اما شرایط کار در هلند برای ایرانیان و همچنین سایر اتباع خارجه متفاوت است؛ زیرا  این اشخاص برای کاریابی در هلند و یا کار در هلند بایستی علاوه بر ویزای کار هلند، مجوز کار در هلند و همچنین مجوز اقامت موقت mvv را نیز تهیه نمایند. در این نوع ویزا ممکن است که شرایطش به گونه ای باشد که شما مجبور به گذراندن یک آزمون مدنی باشید تا سطح زبان هلندی و سطح آشنایی شما با تاریخ و فرهنگ هلند سنجیده شود. شرایط ویزای هلند چگونه است؟ این سؤالی است که ما قصد داریم پاسخ آن را به تفضیل بیان کنیم؛ ویزای کار هلند یک نوع نیست، بلکه بسته به این که کدام یک از انواج مجوز کار در دست شماست متفاوت است به دلیل این که هر کدام از این مجوز ها استاندارد های مختص به خود را دارا می باشند. در ذیل انواع ویزای کار هلند را به همراه شرایط آن ها بیان خواهیم نمود.

  • ویزای کار منظم با حقوق:

    این نوع ویزا، برای اشخاصی است که می خواهند به عنوان یک کارمند ساده و یا یک کارگر ساده به هلند مهاجرت کنند؛ در ویزای کار منظم، 1. اشخاص بایستی یک قرارداد کار با یکی از کارفرمایان در هلند داشته باشد، 2. کارمندان بالای 23 سال بایستی حداقل حقوق را در هلند دریافت نمایند، 3. کارفرما بایستی اثبات نماید که موقعیت شغلی که شما در آن هستید اتباع هلندی را بیکار نکرده باشد.

  • ویزای مشاغل فصلی هلند:

    این ویزای کار هلند، مخصوص اشخاصی است که قصد کشاورزی در هلند را دارند و حداکثر برای 24 هفته قابل صدور است. شرایط ویزای کار فصلی: 1. تنظیم قرارداد کار با یک کارفرما در هلند، 2. دریافت مجوز اقامت و مجوز کار، 3. درآمدی برابر با حداقل دستمزد و درصدی از آن

  • انتقال درون سازمانی:

    این ویزا برای اشخاصی صادر می شود که خارج از اتحادیه اروپا درون شرکتی مشغول به کار هستند و سپس یک شعبه فعال از این شرکت، در هلند وجود دارد و برای انتقال این شخص به هلند بایستی ویزای کار هلند صادر می شود. شرایط ویزای کار هلند برای انتقال به شعبه دیگر شرکت مستقر در کشور هلند: 1. شما نباید از اتباع اتحادیه اروپا و یا کشورهای عضو EEA باشید، 2. بایستی حداقل در یکی از سمت های مدیریت یا متخصص در کار خاصی در شرکت و یا این که به عنوان یک کار آموز باشید، 3. قبل از انتقال بایستی حداقل به مدت سه ماه در آن شرکت مشغول به کار بوده باشید، 4. محرز بودن شرایط شما متناسب با آن شغل، 5. درآمد و حقوقی که از این شرکت دارید باید متناسب با یک نیروی کار ماهر و یا متخصص در هلند باشد، 6. شما بایستی توان پرداخت هزینه های زندگی در هلند را داشته باشید و به نحوی اثبات نمایید که انتقال زندگیتان به هلند برای شما مقدور است، 7. بین کارفرما در شرکت اصلی و شعبه فعال در هلند فعالیت اقتصادی مشترک وجود داشته باشد، 8. شعبه ای که به آن انتقال می یابید نباید در 5 سال گذشته جریمه ای تحت عنوان عدم پرداخت مالیات، حق بیمه و یا پرداخت مالیات حقوق کارمندان وجود داشته باشد، 9. کارفرما نباید جریمه شده باشد، 10. کارآموزان باید مطابق یک برنامه ی کارآموزی پیش بروند نه یک برنامه ی عادی برای کارمندی؛

  • ویزای کار هلند برای مهاجران بسیار ماهر:

    این ویزا برای اشخاصی است که در زمینه های دانش و بنیان بسیار ماهر هستند و به نوعی کمک کننده چرخه اقتصاد دانش و بنیان هلند خواهند بود. برای احراز مهارت این اشخاص، اگر زیر سال باشند باید نشان دهند که ماهیانه حدقل درآمدی برابر 3.299 یورو داشته باشند یا اگر بالای 30 سال سن دارند حداقل درآمدی به میزان 4.500 یورو نشان بدهند. سایر شرایط اخذ ویزای کار هلند برای مهاجران بسیار ماهر: 1. قرارداد با کارفرما یا مؤسسه تحقیقاتی، 2. کار فرما بایستی یک حامی مالی شناخته شده توسط IND باشد، 3. (برای محققان علمی) قرارداد کار شما باید توسط مؤسسه امضاء شود، 4. (محققان علمی) قرارداد باید مشمول شرح وظایف و دارای کد سیستم طبقه بندی مشاغل دانشگاه (UFO) باشد، 5. (برای پزشکان در حال آموزش) مؤسسه ای که در حال آموزش در آن هستند توسط کمیسیون متخصصان پزشکی (MSRC)، کمیته پزشکان طب اجتماعی (SGRC) و کمیته پزشکان خانه های سالمندان (HVRC) تعیین شده باشد، 6. (برای پزشکان در حال آموزش) بایستی در مشاغل بهداشت فردی ثبت نام نمایند.

  • ویزای کار هلند برای فارغ التحصیلان در هلند:

    این ویزا مخصوص کسانی است که از هلند فارغ التحصیل شده و با پیدا کردن شغل مناسب قصد ماندن در هلند را دارند.

  • ویزای کار هلند برای خود اشتغالی و یا کارآفرینی:

    شرایط این ویزا یک مقدار پیچیده و سخت است چرا که امکان دارد شما واجد شرایط برای راه اندازی یک استارت آپ باشید و حتما نیازمند بررسی خواهد بود. این ویزا برای اشخاصی مناسب است که میخواهند در هلند خوداشتغال و یا به نوعی کارفرما یا فریلنسر باشند.

در انتهای این عنوان در رابطه با مجوز کار و مجوز اقامت باید عرض کنیم که در برخی شرایط، برخی از اشخاص می توانند این دو مجوز را در یک مجوز واحد به نام GVVA داشته باشند که برای 1 الی 3 سال صادر می شود.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار هلند:

قبل از دسته بندی مدارک مورد نیاز کار در هلند باید خدمت شما اذعان شود که 95 درصد از مردم کشور هلند توانایی صحبت به زبان انگلیسی را دارند|، پس در نتیجه بهتر است با در نظر گرفتن این موضوع و بالا بردن شانس ویزای خود، سطح زبان خود را ارتقاء دهید. این مقاله توسط متخصصین مجرب مؤسسه ملک پور ملک پور اتریش تهیه و نگارش شده است، هرگونه کپی برداری و نشر آن بدون ذکر نام منبع عملی غیرقانونی و حرام می باشد. در خصوص مدرک تحصیلی نیز، هرچه این مدرک بالاتر باشد به تبع شانس کاریابی در هلند و همچنین ویزای کار هلند بالاتر خواهد بود. در ذیل مدارک مورد نیاز کار در هلند را مشاهده می فرمایید:

  • گذرنامه ای که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد به همراه کپی آن
  • فرم تکمیل شده ی درخواست ویزای کار هلند
  • گردش حساب برای اثبات تمکن مالی
  • دو قطعه عکس مشابه گذرنامه
  • بیمه نامه
  • قرارداد کاری

نرخ بیکاری در هلند:

در نمودار زیر نرخ بیکاری در هلند را مشاهده می فرمایید؛ با بررسی این نمودار میتوان در رابطه با شرایط کار در هلند برای ایرانیان اظهار نظر نمود حال با توجه به این که ایران جزو کشورهای با ریسک بالا محسوب می شود، بنابراین حتماً با بررسی کامل و سپس با برنامه ریزی درست اقدامات لازم جهت مهاجرت به هلند را انجام دهید.در نمودار زیر مشاهده می کنید که نرخ بیکاری در کشور هلند در 10 سال گذشته چگونه است، بیش ترین رقم متعلق به سال 2014 است، اما از آن این رقم روبه کاهش بوده و در سال 2020 کم ترین رقم را دارا می باشد. کاریابی در هلند، بستگی به شرایط متقاضی دارد و این نکته را در خاطر داشته باشید اگر پیشنهاد کاری داشته باشید که از فیلترهای موجود در هلند که برای استخدام افراد خارجی وجود دارد، گذشته باشد این امکان برای شما فراهم خواهد شد.

نمودار نرخ بیکاری هلند

لیست مشاغل مورد نیاز هلند 2021:

در هلند فرصت های شغلی زیادی برای اتباع خارجی وجود دارد، این کشور میزبان بسیاری از شرکت ها و مؤسسات بین المللی و چندملیتی است، که می تواند عالی به نظر برسد. اقتصاد هلند نسبتاً پایدار بوده که این پایداری به تبع سرمایه گذاری های خارجی و همچنین مالیات های مساعدی که وجود دارد می باشد. در رابطه با شغل های پر درآمد در هلند می توان گفت که یکی از مشاغل که شاید سریع ترین پروسه ی ویزای کار هلند را داشته باشد کارگر ماهر است زیرا در این کشور این نیروی کار بسیار کم است. گروه دیگر از مشاغل مورد نیاز شامل مهندسی ها، افراد دارای مهارت و تخصص ها فنی، متخصصان فناوری اطلاعات، افرادی که در زمینه های امور مالی تجربه و تخصص دارند، بازاریابی و مدیر فروش می شود. از دیگر مشاغل مورد نیاز که طالب افراد حرفه ای و فارغ التحصیل در زمینه های بهداشت، مالیات و آموزش هستند. همچنین در برخی از صنایع فعال نیز نیاز به کارگر و یا کارمند دیده می شود.

میزان حقوق برای کار در هلند:

در این عنوان می خواهیم درآمدهایی که در هلند برای مشاغل وجود دارد آشنا شده و شغل های پر درآمد در هلند را بشناسیم. در هلند بالاترین حقوق متعلق به دندانپزشکی است که ماهیانه حدود 4.000 یورو درآمد دارند و بعد از آن داروسازی است که میزان درآمد آن برابر با 3.300 یورو ماهیانه می باشد، کمترین در آمد هم در عرصه های هنری مثل موسیقی که برابر با 1.200 یورو ماهیانه می باشد و دیگر هنرهای تجسمی و طراحی ماهیانه حدود 1.300 یورو درآمد دارند. در جدول زیر درآمد هر یک از دسته های شغلی آورده شده است:

مدیریت پروژه سالیانه حدود 100 هزار دلار
منابع انسانی سالیانه حدود  77 هزار دلار
توسعه دهنده نرم افزار سالیانه حدود 61 هزار دلار
مدیریت منابع مالی سالیانه حدود 145 هزار دلار
مدیریت بازرگانی شرکت های تجاری سالیانه حدود 90 هزار دلار

نحوه کاریابی در هلند:

برای مهاجرت به هلند، اخذ ویزای کار هلند این سؤال مطرح است که از چه طریقی اقدام به کاریابی در هلند نماییم؟ در ذیل ما روش های کاریابی در هلند را بیان کرده ایم و شما می توانید از آن طرق اقدام نمایید:

  1. از طریق اینترنت: با سر زدن به سایت های شرکت ها و مؤسساتی که مایل به کار در آن ها هستید؛
  2. از طریق آژانس های کاریابی در هلند و یا آژانس ها استخدامی: به نوعی پل ارتباطی بین مؤسسات و متقاضیان هستند؛
  3. از طریق برنامه ها باز که شرکت ها ارائه می دهند و یا در داخل سایت ها موجود است و گاهی می تواند به صورت سمینار باشد: برخی شرکت ها برای استخدام هیچگونه تبلیغی منتشر نمی کنند، می توانید با سر زدن به آن ها شانس خود را امتحان کنید؛
  4. از طریق شبکه های موجود: منظور از شبکه ها موجود این است که مثلاً شبکه هایی وجود دارد که در آن ها از زنان حمایت شده و مشاغلی را معرفی می نماید؛
  5. از طریق پشتیبانی های شغلی موجود: مخصوص افرادی است که حرفه ای دارند حال قصد یادگیری حرفه جدید داشته و یا به دنبال کار دیگری هستند تا آن را ارتقا دهند.

مؤسسات کاریابی در هلند:

همانطور که در عنوان قبلی بیان شد، نحوه و طریقه کاریابی در هلند همان هایی هستند که خدمت شما عرض کردیم اما در این عنوان ما به شما پل های ارتباطی با این مؤسسات را بیان خواهیم نمود. شما می توانید با جستجوی نام این مؤسسات در اینترنت راه های تماس با آن ها را بیابید. در جدول زیر برخی از سایت ها و مؤسسات آن ها را که دارای اعتبار هستند را آورده ایم تا در این زمینه دچار مشکل نشوید زیرا تمامی مراحل دریافت ویزای کار هلند در انتظار شماست.

موسسات کاریابی در  اوکراین
مؤسسه care force مختص ماهران در رشته های بهداشتی و پزشکی مانند پرستاری، مامایی، دارو سازی و دندانپزشکی
مؤسسه high quality کاریابی در هلند در زمینه های امور مالی و حسابداری
مؤسسه carees این مؤسسه کاریابی در هلند، متمرکز بر استخدام افراد دارای تخصص فنی و مهندسی می باشد
مؤسسه Undutchables استخدام متقاضیان در بخش ها بیزنس
مؤسسه relocate me مؤسسه ای برای جذب مهندسان خبره IT و نرم افزار

بررسی ویزای همراه در هلند:

تا این قسمت از مقاله با ویزای کار هلند و شرایط آن آشنا شدیم و حال در این عنوان می خواهیم به بررسی ویزای همراه هلند بپردازیم و به پاسخ این سؤال برسیم که آیا امکان اخذ این ویزا برای کار در هلند وجود یا خیر؟ مقصود از همراه در مهاجرت به هلند از طریق کار یا به طور کلی مهاجرت به هر کشوری، همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشند که ما شرایط آن ها را برای الحاق بررسی خواهیم نمود. شرایط ویزای همراه هلند به این گونه است که همراه به همسر و فرزندان 21 ساله اطلاق می شود، و برای الحاق این عزیزان حتماً بایستی تمکن مالی را نشان بدهید که پاسخگوی هزینه های زندگی در هلند برای شما و خانواده تان می باشد و نکته دیگر این که حتماً بایستی برای الحاق خانواده در هلند منزلی را تهیه نمایید. شرایط اثباتی دیگر این است که سند ازدواج را باید نشان بدهید، برای الحاق خانواده به هلند ابتدا باید کارت اقامت موقتی که پیش تر گفته شده بود را اخذ نمایید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در هلند:

در خصوص اخذ تابعیت و اقامت دائم هلند در ادامه ی مباحث ویزای کار هلند باید بیان کرد که کشور هلند تابعیت مضاعف را می پذیرد و دیگر نیازی به ترک تابعیت اصلی فرد نخواهد بود. اما در خصوص چگونگی اخذ اقامت دائم هلند باید بیان کرد که شما از زمانی که در هلند مشغول کار شدید و 5 سال در این کشور اقامت داشته اید می توانید برای اخذ اقامت دائم هلند اقدام نمایید، اما در نظر بگیرید که بایستی حق بیمه و مالیات را پرداخت نموده باشید. این افراد می توانند برای اخذ تابعیت و پاسپورت هلندی آزمون ادغام مدنی را که شرایطش دانستن زبان هلندی و همچنین تاریخ و فرهنگ هلندی است را بگذرانند و بعد برای تابعیت و پاسپور هلند به اداره مهاجرت هلند درخواست خود را تقدیم نمایند. با پاسپورت هلند می توان بدون نیاز به ویزا، به 125 کشور دنیا بدون ویزا سفر نمایید.

ویزای کار هلند و سخن پایانی:

ویزای کار هلند موضوعی بود که در این مقاله مورد بررسی و تحلیل های علمی قرار گرفت. ویزای کار هلند بسته به شرایط مشاغل انواع و شرایط مختلفی داشت که ما در این مقاله به صورت جداگانه هر کدام را بررسی نمودیم. شرایط کار در هلند برای ایرانیان وجود داشت منتهی دارای سختی ها و ریسک هایی است که شما می توانید از راهنمایی های یک وکیل با تجربه در زمینه مهاجرت بهره مند شوید. در این مقاله تا حدودی با شغل های پر درآمد در هلند آشناشدید. امیدواریم که توانسته باشیم پاسخگوی سؤالات شما سروران در زمینه ویزای کار هلند و کاریابی در هلند بوده باشیم، شما می توانید برای اخذ اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای کار هلند با مشاوران ما تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. کاربران گرامی شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای مقاله در قسمت ثبت دیدگاه (ثبت پرسش) بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار هلند

✅آیا امکان اخذ ویزای همراه برای مهاجرت کاری به هلند وجود دارد؟

بله، بایستی تمکن مالی هر عضو خانواده را نشان بدهید.

نحوه کاریابی در هلند چگونه است؟

با استفاده از سایت ها و آژانس های استخدامی و همچنین از طریق مؤسسات کاریابی در هلند به جستجوی کار باشید.

✅آیا شرایط کار در هلند برای ایرانیان فراهم است؟

بله. با دریافت پیشنهاد کار معتبر امکان پذیر است. اما این کار همراه با کمی ریسک است و ممکن است زمان بر باشد بهتر است از راهنمایی های یک وکیل در این زمینه استفاده نمایید.

✅آیا کشور هلند کشور مناسبی برای مهاجرت کاری است؟

بله، در صورتی که شما بتوانید شانس خود را در کاریابی در هلند افزایش داده باشید، هلند از ثبات اقتصادی خوب و همچنین نرخ بیکاری پایینی برخوردار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *