ویزای کار مجارستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در مجارستان
  • ویزای کار مجارستان
  • مدارک مورد نیاز کار در مجارستان
  • نرخ بیکاری در مجارستان
  • لیست مشاغل مورد نیاز مجارستان 2021
  • میزان حقوق کار در مجارستان
  • نحوه کاریابی در مجارستان
  • مؤسسات کاریابی در مجارستان
  • بررسی ویزای همراه مجارستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در مجارستان
  • ویزای کار مجارستان و سخن پایانی

ویزای کار مجارستان و مقدمه ای بر آن

ویزای کار مجارستان ، کار در مجارستان، اقامت کاری مجارستان، لیست مشاغل مورد نیاز مجارستان و کاریابی در مجارستان را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار می دهیم. لیست مشاغل مورد نیاز مجارستان شامل چه شغل هایی است؟ تابعیت مجارستان چگونه به دست می آید؟ کاریابی در مجارستان چگونه صورت می گیرد؟ برای دریافت ویزای کار مجارستان چه کار هایی باید انجام شود؟ در ادامه نوشتار به این گونه سوالات و نکات مهم در خصوص ویزای کار مجارستان خواهیم پرداخت. مجارستان کشوری در مرکز اروپا است که از کشور های متوسط اتحادیه اروپا محسوب می شود. اقتصاد مجارستان، اقتصادی پر درآمد و توسعه یافته است. نرخ بیکاری در کشور مجارستان کمتر از سطح متوسط اتحادیه اروپا می باشد. همانند اکثر کشور های اتحادیه اروپا برای کار در مجارستان فرد باید دارای اجازه کار در این کشور باشد. مقالات در وب سایت های معتبر موسسه حقوقی ملک پور می توانند منابع موثقی در جهت مهاجرت به کشور های تراز اول دنیا می باشد. همچنین شما عزیزان می توانید با برقراری تماس با مشاورین این موسسه، مشاوره رایگان در مورد ویزای کار مجارستان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در مجارستان:

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی که دارای مساحت 93,030 کیلومتر مربع است. جمعیت کشور مجارستان 9.7 میلیون نفر و یکی از کشور های متوسط اتحادیه اروپا به حساب می آید. مجارستان به کشور های اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، کرواسی، اسلوونی و اتریش مرز مشترک دارد. زبان رسمی مردم مجارستان، مجاری و پایتخت این کشور بوداپست می باشد. بر اساس برآورد صندوق بین المللی پول، مجارستان پنجاه و هشتمین قدرت اقتصادی جهان بر اساس تولید ناخالص داخلی به شمار می رود. مجارستان از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا است و از سال 2007 در منطقه شینگن قرار دارد. وجه رایج در کشور مجارستان فورینت می باشد. نیمی از صادرات مجارستان را ماشین آلات کشاورزی، ابزار مهندسی و غلات و ماشین های صنعتی تشکیل می دهند. اقتصاد مجارستان یک اقتصاد پر درآمد است و به لحاظ ساختاری و سیاست گذاری، یکی از اقتصاد های باز اروپای مرکزی محسوب می شود. آزاد سازی اقتصاد مجارستان همانند سایر کشور های بلوک شرقی از سال 1990 به بعد صورت گرفته است. از سال 2008 مجارستان دچار بحران مالی و کسری بودجه قرار گرفته است که به کمک صندوق بین المللی پول این بحران تا حدی برطرف شده است. همانند سایر کشور های اروپایی، افراد برای کار در مجارستان نیاز به ویزای کار این کشور را دارند که در ادامه ویزای کار مجارستان، مدارک مورد نیاز کار در مجارستان و لیست مشاغل مورد نیاز مجارستان را توضیح می دهیم.

مجارستان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور مجارستان

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

ویزای کار در مجارستان:

افراد برای داشتن اجازه کار مجارستان، به ویزای کار مجارستان احتیاج دارند. همچنین در کنار این ویزا، باید اقامت کاری مجارستان را نیز دریافت نمود که پروسه  این دو ویزا با یک دیگر انجام می پذیرد. بنابراین اولین قدم برای دریافت ویزای کار مجارستان، داشتن پیشنهاد یا قرارداد کاری از کارفرمای این کشور می باشد. شهروندان اتحادیه اروپا برای کار در مجارستان به اجازه کار و یا‌ ویزای کار مجارستان احتیاج ندارند و فقط باید حضور خود در این کشور را به اطلاع پلیس محلی این کشور برسانند. درخواست اجازه کار در مجارستان در حال حاضر به عنوان بخشی از اجازه اقامت از طریق اداره مهاجرت مجارستان صورت می گیرد و‌ متقاضی باید در ابتدا قرارداد کاری دریافت نماید و در غیر این صورت نمی توان برای درخواست ویزای کاری بدون قرارداد اقدام نمود. بر طبق قوانین اتحادیه اروپا کارفرما باید در ابتدا به مدت سه ماه موقعیت شغلی خود را به صورت آگهی برای شهروندان مجارستان به نمایش بگذارد. در صورت پیدا نشدن شخص  مورد نظر، سه ماه دیگر در کل اتحادیه اروپا موقعیت شغلی را باید آگهی کند. در صورت پیدا نشدن فرد دارای صلاحیت برای این موقعیت شغلی، کارفرما می تواند کار با به یکی از متقاضیان خارجی اهدا کند. پس از دریافت ویزای کار مجارستان، شخص باید به مدت 30 روز با ویزای توریستی به مجارستان سفر کند و روند کاریابی در مجارستان را پیگیری نماید. همچنین متقاضی باید محل اقامت خود را به اداره مهاجرت اعلام کند. اعتبار ویزای کار مجارستان یک سال می باشد و قابل تمدید است.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار مجارستان:

متقاضی پس از دریافت قرارداد کاری یا پیشنهاد کاری، می تواند درخواست ویزای کاری مجارستان را به اداره مهاجرت یا سفارت مجارستان در کشور مبدا ارسال نماید. ویزای کاری مجارستان همراه یا اقامت کاری مجارستان اعطا می گردد. برای درخواست ویزای کاری مجارستان، متقاضی باید مدارک مورد نیاز جهت درخواست خود را تهیه و به اداره مهاجرت این کشور ارسال کند. از اصلی ترین مدارک برای درخواست ویزا می توان به اثبات سابقه در کار مورد نظر، گواهی عدم سو پیشینه و مدارک تحصیلی مرتبط با شغل آینده اشاره نمود. تمامی مدارک مورد نیاز باید معتبر باشند و به زبان مجاری ترجمه شوند. همچنین باید یک پزشک محلی تایید کند که فرد بیماری روحی و جسمی ندارد. اگر متقاضی برای دیگر ویزا های کاری همچون ویزای خود اشتغالی درخواست می دهد، مدارک مورد نیاز برای درخواست آن ویزا متفاوت می باشد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری مجارستان به شرح زیر است:

  • گواهی مدارک آموزشی
  • آزمایش های پزشکی
  • قرارداد یا پیشنهاد کاری
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • گذرنامه معتبر
  • دو قطعه عکس پاسپورتی با پیش زمینه سفید
  • اثبات محل اقامت فرد در مجارستان
  • بیمه سلامت
  • پرداخت هزینه ویزا
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی تمکن مالی

نرخ بیکاری در مجارستان:

از عواملی که متقاضیان ویزای کاری باید به بررسی آن توجه خاصی داشته باشند، نرخ بیکاری کشور مقصد می باشد. این نرخ نشان دهنده قدرت بازار کاری و همچنین اقتصاد کشور مورد نظر می باشد. هر چه نرخ بیکاری یک کشور کمتر باشد، بازار کار برای متقاضیان خارجی و همچنین اقتصاد کشور مورد نظر شرایط بهتری دارد. با بررسی نرخ بیکاری کشور مجارستان می توان متوجه شد که شرایط کاریابی در مجارستان و همچنین اقتصاد این کشور رو به بهبود است. از سال 2010 با نرخ 11.17 درصد بیشترین نرخ بیکاری در این کشور اتفاق افتاده است، نرخ بیکاری در مجارستان در حال کاهش بوده است. به طوری که کمترین نرخ بیکاری در کشور مجارستان در سال 2019 و با نرخ 3.3 درصد اتفاق افتاده است. در زیر، نمودار نرخ بیکاری در کشور مجارستان را مشاهده می کنید:

نرخ بیکاری مجارستان 2020

لیست مشاغل مورد نیاز مجارستان 2021:

از دیگر عوامل مورد نیاز جهت بررسی برای مهاجران کاری، لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد می باشد. متقاضیان با بررسی تخصص خود و مشاغل ذکر شده در این لیست، می توانند کار مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند و برای آن آماده شوند. لیست مشاغل مورد نیاز مجارستان هر ساله توسط دولت این کشور و به کمک کارفرمایان که رابطه نزدیکی با هم دارند ارائه می شود. متقاضیان ویزای کاری باید هر ساله این لیست را بررسی کنند و به موقعیت های کاری خالی که در این کشور وجود دارند پی ببرند. لیست مشاغل مورد نیاز مجارستان شامل مواردی است که در بخش خدمات با کمبود نیروی متخصص در این کشور مواجه هستند و خواهان نیروی کار خارجی می باشند. همچنین در بعضی از مشاغل، افراد باید دارای تحصیلات مرتبط باشند و حداقل مدرک مورد نیاز برای این گونه مشاغل لیسانس می باشد. در زیر، لیست مشاغل مورد نیاز مجارستان را مشاهده می نمایید:

مشاغل مورد نیاز 2021 مجارستان
پرستار وکیل
مهندس کامپیوتر پزشک
حسابدار دندان پزشک
مهندس برق معلم
مهماندار هتل مدیر بازایابی

میزان حقوق برای کار در مجارستان:

از عوامل اصلی که متقاضی پیش از پیدا کردن کار و حتی پیش از انجام هر اقدامی برای دریافت ویزای کاری کشور مقصد باید انجام دهد، بررسی سطح درآمد در هر شغل و همچنین بررسی متوسط درآمد در کشور مقصد می باشد. کشور مجارستان به دلیل اقتصاد توسعه یافته و همچنین نرخ بیکاری پایین می تواند مقصد مناسبی باشد. متقاضیان ویزای کاری همزمان با بررسی سطح درآمد در مجارستان، باید به میزان هزینه ها در این کشور توجه داشته باشند. پس از این بررسی متوجه می شوند که آیا مهاجرت کاری به کشور مجارستان شرایط مناسب تری برای آن ها فراهم می سازد یا خیر. محدوده درآمد در کشور مجارستان از 125 هزار در ماه به عنوان کم ترین میزان درآمد تا 2.2 میلیون فورینت در ماه به عنوان بیشترین درآمد است. در طرف دیگر متوسط درآمد در کشور مجارستان 523 هزار فورینت در ماه است که نیمی از مردم این کشور کم تر از این میزان درآمد دارند. میزان درآمد در کشور مجارستان می تواند بنا بر عواملی همچون سابقه کاری فرد، میزان تخصص، سن و همچنین مدرک تحصیلی فرد افزایش یابد و از این رو می توان متوجه شد این کشور برای افراد با سابقه مناسب است. در لیست زیر، درآمد برخی از مشاغل همراه با درآمد ماهیانه آن ها را مشاهده می نمایید:

عنوان شغلی متوسط درآمد به فورینت 
جراح 862 هزار
قاضی 724 هزار
وکیل 586 هزار
خلبان 345 هزار
استاد دانشگاه 414 هزار
دندان پزشک 465 هزار
مدیر حسابداری 734 هزار
مدیر عامل 856 هزار
مدیر محصولات 770 هزار
مدیر داروخانه 880 هزار
کنترل کیفیت محصولات 503 هزار
مدیر فروش 954 هزار

نحوه کاریابی در مجارستان:

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، برای دریافت ویزای کاری مجارستان متقاضی باید پیشنهاد یا قرارداد کاری با یکی از کارفرمایان این کشور امضا کرده باشد. به همین دلیل کاریابی در مجارستان یکی از اساسی ترین ارکان برای درخواست ویزای کار مجارستان می باشد. کارفرمایان پیش از ارائه موقعیت شغلی خود برای متقاضیان خارجی، باید به صورت آگهی این موقعیت را در مجارستان و سپس در سایر کشور های اتحادیه اروپا قرار دهند تا فرد دارای صلاحیت برای این موقعیت پیدا شود. در صورت نبود هیچ فرد دارای صلاحیت، کارفرما می تواند این موقعیت شغلی را به کارگران خارجی واجد شرایط ارائه کند. وب سایت ها و موسسات کاریابی مجارستان می توانند بهترین گزینه برای متقاضیان خارجی قرار بگیرند. افراد می توانند رزومه خود را برای وب سایت های کاریابی ارسال کنند. یا با جستجو در بین آگهی های کاریابی موجود در این سایت ها، پس از ارسال مستقیم رزومه و انجام مصاحبه کاری، فرد می تواند با کارفرما قرارداد کاری امضا کند و درخواست ویزای کاری خود را ارائه دهد. در زیر نام چند وب سایت کاریابی در مجارستان را مشاهده می نمایید:

وب سایت های کاریابی در مجارستان
Profession.hu Autopro.hu
CVOnline.hu Workania
Jobinfo.hu CV centrum
Global medical career Europe language jobs
Jobline.hu Indeed
Jofogas

مؤسسات کاریابی در مجارستان:

متقاضیان ویزای کار در مجارستان می توانند علاوه بر وب سایت های کاریابی، از طریق موسسات کاریابی در مجارستان پیشنهاد کاری دریافت کنند. این موسسات پیش از هر کاری فرد متقاضی را برای کار در مجارستان به کمک آموزش های متنوع آماده می سازند. سپس با ارسال رزومه فرد به کارفرمایانی که شرایط ارائه موقعیت شغلی به متقاضیان خارجی را دارند، برای فرد مصاحبه کاری تعیین می کنند و پس از انجام تست های تخصص فرد می تواند قرارداد یا پیشنهاد کاری دریافت کند. این موسسات به ازای خدماتی که به متقاضی ارائه می کنند، به نسبت نوع خدمات و همچنین نوع کار وجه مناسبی را از متقاضی دریافت می کنند. در زیر لیست موسسات کاریابی مجارستان را مشاهده می نمایید:

موسسات کاریابی در  مجارستان
Grafton recruitment Cpl jobs
Iseeq Jobsgarden
SHL Hungary Vision recruitment
Tech people humanField Executive search
Centaer consulting Tempo east
Binderman RASS hungary
United call centers kft

بررسی ویزای همراه در مجارستان:

یکی از مواردی که متقاضیان ویزای کاری به آن توجه دارند، ویزای همراه برای اعضای خانواده است. ویزای همراه ویزایی است که دارنده ویزای کاری برای اینکه بتواند همسر و فرزندان را همراه خود به کشور مقصد ببرد آن را درخواست می کند. دارندگان ویزای کار مجارستان می توانند برای همسر قانونی و فرزندان تا حداکثر سن 21 سال ویزای همراه مجارستان درخواست کنند. دارنده ویزای اصلی باید ثابت کند که تمکن مالی کافی برای حمایت از خانواده خود را دارد. همچنین همسر دارنده ویزای کار می تواند در مجارستان مشغول به کار شود، به شرط اینکه شماره شناسایی مالیاتی در مجارستان دریافت کند. برای درخواست ویزای همراه مجارستان باید مدارک مورد نیاز این ویزا معتبر و به زبان مجاری ترجمه شوند و به اداره مهاجرت یا سفارت مجارستان در کشور مقصد تحویل دهند. در زیر لیست مدارک مورد نیاز ویزای همراه مجارستان را مشاهده می کنید:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل سه ماه
  • کپی و اصل قرارداد کاری فرد اصلی
  • اثبات تمکن مالی
  • اثبات محل اقامت فرد دارنده ویزای اصلی و خانواده
  • کپی شناسنامه
  • بیمه سلامت
  • گواهی عدم سو پیشینه برای افراد بالای 16 سال
  • تاییدیه پزشک مبنی بر سلامت روحی و جسمی

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در مجارستان:

دارندگان ویزای کار مجارستان می توانند پس از سپری کردن مدتی در کشور مجارستان تابعیت این کشور را دریافت کنند. افراد می توانند با داشتن پاسپورت کشور مجارستان به تمام کشور های اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا و کانادا بدون نیاز به ویزای دیگری سفر کنند. همچنین با داشتن پاسپورت مجارستان می توانند آزادانه در بیشتر کشور های اتحادیه اروپا اقامت داشته باشند. برای دریافت تابعیت مجارستان فرد باید به مدت 8 سال بی وقفه در مجارستان اقامت داشته باشد. اقامت بی وقفه یعنی اینکه فرد نباید در مدت اقامت خود از مجارستان یا اتحادیه اروپا خارج شود. همچنین علاوه بر اقامت هشت ساله، فرد باید شرایطی همچون دانش بالا در زبان مجاری، اثبات ادغام با فرهنگ مجارستان و نداشتن سو سابقه در مدت اقامت، داشته باشد.

ویزای کار مجارستان و سخن پایانی:

ویزای کار مجارستان ، کار در مجارستان، اقامت کاری مجارستان و کاریابی در مجارستان را در این نوشتار مورد بررسی قرار دادیم. مجارستان دارای اقتصادی توسعه یافته و نرخ بیکاری پایین تر نسبت به اتحادیه اروپا است. این کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد و افراد برای دریافت اقامت این کشور نیاز به داشتن پیشنهاد یا قرارداد کاری در این کشور دارند. به واسطه روش های کاریابی در مجارستان مانند وب سایت ها و‌ موسسات کاریابی می توان قرارداد کاری با کارفرما در این کشور دریافت نمود. اما به دلیل اینکه برای موقعیت های شغلی شهروندان مجارستانی و همچنین اروپایی در اولویت هستند، کاریابی را برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا سخت تر کرده است. کار های موجود در وب سایت ها و موسسات کاریابی مراحل پذیرش شهروندان اروپایی و مجارستانی را گذرانده این و افراد با داشتن سابقه و تخصص مناسب برای آن ها درخواست دهند. شما دوستان عزیز می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های معتبر موسسه حقوقی ملک پورجدید ترین روش های کاریابی در کشور های اروپایی و تراز اول جهان دریابید. همچنین شما دوستان گرامی می توانید با ایجاد تماس با مشاورین این مؤسسه، مشاوره رایگان در زمینه ویزای کار مجارستان دریابد. شما می توانید پرسش های خود را در رابطه با ویزای کار مجارستان در قسمت دیدگاه ها در پایین صفحه مطرح کنید تا مشاورین ما پاسخ سوالات شما را در کم ترین زمان ممکن ارسال کنند. در صورت رضایت از این مقاله می توانید با داد امتیاز پنج ستاره ما را در بهبود مقالات یاری دهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار مجارستان

لیست مشاغل مورد نیاز مجارستان شامل چه شغل هایی است؟

این لیست شامل کار های خدماتی و گردشگری می باشد.

✅ تابعیت مجارستان چگونه به دست می آید؟

بعد از گذشت 8 سال اقامت بی وقفه می توان تابعیت مجارستان را دریافت کرد.

کاریابی در مجارستان چگونه صورت می گیرد؟

به کمک وب سایت ها و موسسات کاریابی می توان این کار را انجام داد.

✅ برای دریافت ویزای کار مجارستان به چه چیز نیاز است؟

در مرحله اول باید باید پیشنهاد کاری در مجارستان دریافت کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *