ویزای کار لیتوانی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در لیتوانی
  • ویزای کار لیتوانی
  • مدارک مورد نیاز کار در لیتوانی
  • نرخ بیکاری در لیتوانی
  • لیست مشاغل مورد نیاز لیتوانی 2021
  • میزان حقوق کار در لیتوانی
  • نحوه کاریابی در لیتوانی
  • مؤسسات کاریابی در لیتوانی
  • بررسی ویزای همراه لیتوانی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در لیتوانی
  • ویزای کار لیتوانی و سخن پایانی
ویزای کار لیتوانی

ویزای کار لیتوانی و مقدمه ای بر آن

ویزای کار لیتوانی، شرایط کار در لیتوانی و همچنین اقامت و کار در لیتوانی، و سایر موضوعاتی که به هر نحوی با موضوع ویزای کار لیتوانی مرتبط هستند از جمله موضوعاتی هستند که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت. شرایط کار در کشور لیتوانی چیست؟ شرایط اخذ ویزای کار لیتوانی چیست؟ آیا ایرانیان می توانند برای کار در کشور لیتوانی اقدام نمایند؟ به تمامی این سؤالات در این مقاله پاسخ داده خواهد شد. مهاجرت کاری و همچنین کار در کشورهای اروپایی یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت است زیرا هم مزیت درآمدی دارد و هم آثار اقامتی و تابعیتی در پی خواهد داشت. در این مقاله سعی شده که تمامی موارد و مباحث مرتبط با ویزای کار لیتوانی مورد بررسی قرار بگیرد. اشخاصی که قصد مهاجرت به لیتوانی را دارند بایستی از شرایط موجود برای مهاجرت به این کشور آگاه بوده و سپس اقدامات لازم را در این جهت انجام بدهند. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای کار لیتوانی با مشاوران ما در مؤسسه حقوقی ملک پور (ملک پور اتریش) تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان ما بهره مند شوید.

شرایط عمومی کار در لیتوانی:

 در راستای بررسی مباحث مرتبط با ویزای کار لیتوانی، با شرایط عمومی کشور لیتوانی آشنا شده و سپس به بررسی شرایط عمومی کار در لیتوانی خواهیم پرداخت. کشور لیتوانی با نام رسمی جمهوری لیتوانی کشوری در شمال غرب اروپا می باشد. لیتوانی از شمال با لتونی، از شرق و شمال شرق با کشور بلاروس، از جنوب با لهستان و از جنوب غربی با روسیه همسایه است. کشور لیتوانی جنوبی ترین کشور بین کشورهای حوزه بالتیک می باشد. پایتخت کشور لیتوانی، ویلنیوس است که بزرگ ترین شهر در لیتوانی نیز محسوب می شود. زبان رسمی مردمان این کشور لیتوانیایی می باشد. واحد پول کشور لیتوانی یورو (EUR) است. جمعیت این کشور 3.500.400 نفر و مساحت آن 65.200 برابر با 25.200 مایل است. کشور لیتوانی از اقتصاد خوبی برخوردار است و سالیانه صادراتی نظیر اجناس و تجهیزات مکانیکی ، الکتریکی و الکترونیکی، مواد شیمیایی، پارچه و مواد غذایی و مبلمان دارد. این کشور دارای صنایع بسیاری است که می تواند در یافتن کار مؤثر باشد. طبق معمول در اتحادیه اروپا یافتن کار برای شهروندان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ساده تر و به نسبت مردمان کشورهای غیر عضو راحت تر است. زیرا کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا بایستی مراحلی برای استخدام دراین کشور طی کنند که به نظر ساده نمی آید و نسبت به برخی از کشور های اروپایی کمی دشوار و سخت است. برای کار در لیتوانی ابتدا بایستی یک کارفرما بیابند و سپس مجوز های کار و غیره را برای کار در بازار لیتوانی اخذ نمایند، پس از اخذ این مجوز ها به آنها ویزای کار لیتوانی و یا مجوز اقامت داده می شود.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار لیتوانی:

در این عنوان ویزای کار لیتوانی، شرایط اخذ ویزای کار لیتوانی و همچنین انواع ویزای کار لیتوانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. زمانی که شخص خارجی مجوز کار در لیتوانی را دریافت نموده بر این مبنا است که شرایط کار در لیتوانی را دارد، بنابراین با این اوصاف می تواند برای دریافت ویزای کار لیتوانی و یا مجوز اقامت لیتوانی اقدام نماید. نوع ویزای کار لیتوانی بستگی به نوع شغل شخص دارد و مدت این ویزا بر حسب همان نوع شغل و مدت زمان قرارداد کاری محاسبه خواهد شد. به عنوان مثال کارگرانی که مجوز کار در لیتوانی را دریافت می کنند، ویزایی که اخذ می کنند، یک ساله می باشد و در صورت ادامه یافتن شغل این ویزا تمدید شده و مجوز اقامت به وی اعطا می گردد. نوع ویزای کاری که متقاضیان برای آن درخواست می دهند ویزای ملی لیتوانی نام دارد. مجوز اقامت معمولاً برای دسته شغلی های که کمیاب هستند و یا این که درآمد آن ها بیش از 1.5 درصد از دستمزد عرفی در لیتوانی است صادر می شود. در این صورت امکان صدور بلوکارت لیتوانی نیز وجود دارد.
نکته حائز اهمیت این است که اشخاصی که در یکی از مشاغل زیر مهارت داشته باشند نیازی به دریافت اجازه کار و یا اقامت ندارند؛ این مشاغل اعم از جوشکار، سازنده داربست، مونتاژور بدنه های فلزی، قصاب، خیاط، راننده ماشین های سنگین و بین المللی، گچ کار، عایق کار ساختمان، بتن کار و برقکار می باشند. همچنین اشخاصی هم که برای تحصیل به لیتوانی رفته اند و بعد از اتمام تحصیل قصد کار در لیتوانی را دارند شانس بالایی برای دریافت پیشنهاد کار دارند. در عنوان بعدی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار لیتوانی را مشاهده می فرمایید

نرخ بیکاری در لیتوانی:

در این عنوان در راستای بررسی اقامت و کار در لیتوانی و همچنین ویزای کار در لیتوانی نرخ بیکاری در این کشور را بررسی خواهیم نمود. در نمودار زیر نرخ بیکاری در لیتوانی را مشاهده می فرمایید در ادامه بیشتر این نمودار را تحلیل خواهیم نمود. در نمودار زیر نرخ بیکاری لیتوانی را در 10 سال اخیر مشاهده می فرمایید این نرخ از سال 2010 تا 2018 سیر نزولی را طی نموده و کاهش چشم گیری داشته است و در سال های  2019 و 2020 این نرخ با کمی افزایش تقریباً ثابت است. این نرخ هم اکنون برابر با 6.26 می باشد. با توجه به این رقم تقریباً درصد بیکاری در این کشور کم است اما باز نسبت به برخی از کشورهای اروپایی که شاخصه آن ها 3 می باشد زیادتر است اما به هر حال می توان با توجه به مشاغل مورد نیاز در لیتوانی این نظریه را مطرح نمود که یافتن شغل بر حسب آن مشاغل می تواند در کشور لیتوانی کار ساده ای باشد.

نرخ بیکاری در لیتوانی

لیست مشاغل مورد نیاز لیتوانی2021:

در این قسمت از مقاله ی ویزای کار لیتوانی ،مشاغل مورد نیاز لیتوانی در سال 2021 را مشاهده می فرمایید. همانطور که در عناوین قبلی از شرایط عدم اخذ مجوز کار در لیتوانی بیان شد، علاوه بر آن ها مشاغلی را در زیر معرفی خواهیم نمود که در سال 2021 مورد نیاز بازار کار لیتوانی می باشد. در این دسته بندی های شغلی شما می توانید با بررسی در وب سایت ها و آژانس های کاریابی مشاغل متناسب با حرفه خود را پیدا نموده و برای کامل نمودن رزومه خود و سپس ارسال آن به این مؤسسات از شرایط کار در لیتوانی برای خود با خبر شوید و سپس اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای کار لیتوانی انجام دهید.

نام مشاغل مورد نیاز
پست های مدیریتی علوم و تحقیقات
صنایع خودرو سازی حفاظت و امنیت
صنایع پتروشیمی روزنامه نگاری
حسابداری حمل و نقل
مهندسی برق خدمه هتل و رستوران
داروسازی کشاورزی
مهندسی مکانیک منابع انسانی

میزان حقوق کار در لیتوانی:

در جهت بررسی مباحث مربوط به ویزای کار لیتوانی، میزان حقوق کار در لیتوانی در این عنوان بررسی می نماییم. قبل از بررسی جداگانه میزان درآمد هر شغل به صورت کلی میانگین حداقل و حداکثر درآمد در لیتوانی را بررسی می نماییم. حداقل حقوق فرد شاغل در لیتوانی 605 یورو در ماه و حداکثر در آمد 2.500 یورو در ماه می باشد. البته این را هم بدانید که این رقم صرف نظر از مزایا و پاداش ها در نظر گرفته می شود و درآمد هر شغل بیشتر یا کمتر بستگی به حقوق و مزایای آن دارد.

مشاغل میزان درآمد ماهیانه 
پست های مدیریتی 938 یورو
صنایع خودرو سازی 1.011 یورو
صنایع پتروشیمی 892 یورو
حسابداری 1.147 یورو
مهندسی برق 1.090 یورو
داروسازی 1.144 یورو
مهندسی مکانیک 1.021 یورو
روزنامه نگاری 945 یورو
کارگر عادی 625 یورو
حفاظت و امنیت 851 یورو
پوشاک 690 یورو
حمل و نقل 1.028 یورو
خدمه هتل و رستوران 797 یورو
کشاورزی 839 یورو
منابع انسانی 1.055 یورو
علوم و تحقیقات 826 یورو
پزشکان 854 یورو

نحوه کاریابی در لیتوانی:

در ادامه مباحث مرتبط با ویزای کار لیتوانی و همچنین کار در کشور لیتوانی، مباحثی در خصوص نحوه کاریابی در لیتوانی خدمت شما عرض خواهیم نمود. نکته قابل تامل که تمامی اشخاصی که قصد کار در خارج از کشور و یا کار در لیتوانی را دارند باید بدانند این است که قبل از هر گونه اقدامی در ابتدا فرصت های شغلی که برای خارجیان در کشور لیتوانی موجود است را مورد بررسی قرار دهند و در این راستا از خواسته های خاصی که در بازار موجودند و همچنین کارفرمایانی که درخواست از آن ها شانس قبولی بیشتری دارد با خبر خواهند شد. در گوگل، برای کار در کشور لیتوانی سایت های بسیاری برای کاریابی وجود دارد که فرصت های شغلی در بخش های مختلف را منتشر می کنند. وبسایت کار در لیتوانی (Work In Lithuania) پیشنهادات شغلی در شرکت های بین المللی لیتوانی به همراه اطلاعات مختصری در ارتباط با شرکت مانند تاریخ تأسیس و تعداد کارمندان را ارائه می دهد. در ادامه این عنوان در راستای مباحث ویزای کار لیتوانی، باید اذعان داشت که آژانس های کاریابی بسیاری در لیتوانی هستند که می توانید با آن ها ارتباط گرفته و با ارائه رزومه خود به آن ها، پیشنهادات مناسب شغلی را دریافت نمایید. در عنوان بعدی در رابطه با کار در لیتوانی مؤسسات و سایت های معتبر و پر کاربرد را خدمت شما معرفی خواهیم نمود.

موسسات کاریابی در لیتوانی:

در ادامه ی مباحث ویزای کار لیتوانی و همچنین نحوه کاریابی در لیتوانی، سایت ها و مؤسسات کاریابی لیتوانی را در این عنوان خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم نمود. در رابطه با کاریابی در لیتوانی باید عرض شود که یا از طریق سایت ها و وب سایت های موجود و یا اینکه از طریق آژانس های کاریابی موجود و معتبر در کشور لیتوانی باید اقدام شود. در جدول زیر وب سایت های معتبر برای یافتن کار در کشور لیتوانی، آورده شده است. وب سایت هایی که در جدول پایین آورده شده اند، به زبان انگلیسی نیز ترجمه می شوند اما در رابطه با شرح مشاغل و کاری که مورد نیاز است به زبان لیتوانیایی آورده شده است، بنابراین نیاز به ترجمه دارد. این وب سایت ها به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت این را دارند که CV در آن ها بارگذاری شده و بعد از ذخیره سازی در آن تا مدت مشخصی فعال است که بعد از انقضاء می توان تمدید نمود، با بارگذاری اطلاعات شما در این سایت ها کارفرمایان می توانند با شما ارتباط گرفته و شرایط شما را جویا شوند. روش بعدی موجود برای کار در کشور لیتوانی آژانس های کاریابی اصلی هستند که با شرکت های لیتوانیایی همکاری دارند می باشد در جدول ذیل اسامی آن ها را مشاهده می فرمایید:

سایت ها و موسسات کاریابی در لیتوانی
CV Online Alliance for recruitment (اتحادیه استخدام)
CV Market Manpower مؤسسه نیروی انسانی
CV Bankas Simplika
Work In Lithuania Biuro
Headex IT-darbas(IT sector)
ویزای همراه لیتوانی

بررسی ویزای همراه لیتوانی:

تا این قسمت از مقاله شرایط ویزای کار لیتوانی را مورد بررسی قرار دادیم، حال به بررسی ویزای همره لیتوانی خواهیم پرداخت. یکی از دغدغه های اشخاص برای اقدام از طریق روش های مختلف مهاجرتی برای ورود به کشورهای مختلف، الحاق خانواده، همراه با خود و یا پس از ورود خود به کشور مقصد می باشد. خوشبختانه شرایط کار در لیتوانی این موضوع را مورد پذیرش قرار داده است، منتهی فرد بهتر است ابتدا خود ورود کرده و با اختیار کردن منزل و همچنین اخذ کارت اقامت لیتوانی، درخواست الحاق خانواده را به اداره مهاجرت تسلیم نماید. ویزای همراه مختص به همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشند.

مدارک مورد نیاز برای الحاق همراه:

  • پاسپورت معتبر حداقل برای 12 ماه
  • فرم در خواست ویزای همراه
  • اثبات تمکن مالی کافی برای هزینه های هر یک از اعضای خانواده در کشور لیتوانی
  • دعوت نامه از فرد اصلی از اشخاص خانواده

اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در لیتوانی:

در ادامه ی مباحث ویزای کار لیتوانی و همچنین شرایط کار در لیتوانی، قصد بررسی اقامت دائم و تابعیت لیتوانی را در این عنوان داریم. این مقاله توسط متخصصین مجرب موسسه حقوقی ملک پور (ملک پور  اتریش)گردآوری و نگارش گردیده است، هر گونه کپی برداری و نشر آن بدون ذکر نام منبع عملی غیر قانونی و حرام می باشد. در ارتباط با ویزای کار لیتوانی و شرایط اخذ اقامت دائم لیتوانی باید اذعان داشت که شخص پس از ورود به لیتوانی و اقامت به مدت 5 سال در این کشور، می تواند اقامت دائم را اخذ نماید البته در صورتی که در طی این 5 سال مالیات و حق بیمه را پرداخت نموده باشد. در رابطه با تابعیت و اخذ پاسپورت کشور لیتوانی باید عرض شود که شخص پس از 3 الی 5 سال از دریافت اقامت دائم لیتوانی می تواند برای تابعیت و پاسپورت این کشور درخواست دهد. کشور لیتوانی تابعیت مضاعف را تحت شرایط بسیار خاصی مورد پذیرش قرار می دهد که باید براساس مشخصات فردی بررسی گردد، در نتیجه برای اخذ تابعیت لیتوانی به صورت کلی بایستی تابعیت اصلی شخص ترک بشود و بعد برای تابعیت لیتوانی اقدام گردد و در مواردی استثناء وجود دارد که باید مورد بررسی واقع شود.

ویزای کار لیتوانی و سخن پایانی:

ویزای کار لیتوانی، شرایط کار در لیتوانی، بررسی اقامت کار در لیتوانی و کار در کشور لیتوانی و سایر موارد مربوط با ویزای کار لیتوانی از موضوعاتی بود که در این مقاله مورد تحلیل و بررسی های علمی قرار گرفت. امیدواریم که توانسته باشیم در این مقاله پاسخگوی سؤالات شما عزیزان در زمینه ویزای کار لیتوانی باشیم. در این مقاله شرایط کار در لیتوانی و همچنین شرایط اقامت و کار در لیتوانی مورد بررسی قرار گرفت. پیشنهاد ما به شما سروران گرامی این است که برای هر گونه اقدام مهاجرتی مانند اخذ ویزای کار لیتوانی و یا کار در لیتوانی، از راهنمایی های یک وکیل با تجربه بهره مند شوید زیرا یک فرد با تجربه و عالم در امور مهاجرتی می تواند بهترین راه ها را بر اساس وضعیت شما پیش رویتان قرار دهد و شما نیز وقت گران مایه خود را در راه های طولانی از دست نخواهید داد. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای کار لیتوانی با مشاوران موسسه حقوقی ملک پور تماس گرفته و از مشاوره ی رایگان تلفنی با کارشناسان ما بهره مند شوید. کاربران گرامی شما می توانید در انتهای این مقاله نظرات و سؤالات خود را در قسمت ثبت دیدگاه (ثبت پرسش) مطرح نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریابید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار لیتوانی

اخذ اقامت دائم لیتوانی از طریق کار در لیتوانی پس از چند سال امکان پذیر است؟

اخذ اقامت لیتوانی پس از 5 سال اقامت در این کشور به صورت متوالی امکان پذیر است.

شرایط کار در لیتوانی چیست؟

برای کار در کشور لیتوانی ابتدا باید پیشنهاد کاری از یک کارفرما دریافت نموده و سپس مجوز کار در لیتوانی اخذ گردد.

برای کار در کشور لیتوانی آیا اجازه بردن همراه وجود دارد؟

بله، اما بهتر است که بعد از ورود شخص اصلی به لیتوانی و دریافت کارت اقامت و تهیه منزلی برای سکونت درخواست الحاق همراه به اداره مهاجرت داده بشود.

آیا اقامت و کار در لیتوانی از طریق جستجوی کار امکان پذیر است؟

خیر، بایستی قبل از هرگونه اقدامی جاب آفر و یا پیشنهاد کاری را از سمت یک کارفرما در لیتوانی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *