ویزای کار عمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در عمان
  • ویزای کار عمان
  • مدارک مورد نیاز کار در عمان
  • نرخ بیکاری در عمان
  • لیست مشاغل مورد نیاز عمان2021
  • میزان حقوق کار در عمان
  • نحوه کاریابی در عمان
  • مؤسسات کاریابی در عمان
  • بررسی ویزای همراه عمان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در عمان
  • ویزای در عمان و سخن پایانی
✅ ویزای کار عمان ✅ بازار کار عمان ✅شرایط کار عمان

ویزای کار عمان و مقدمه ای بر آن

ویزای کار عمان و بازار کار عمان و شرایط کار عمان در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. بازار کار عمان چگونه است؟ شرایط کار در عمان چگونه است؟ چگونه می شود ویزای کار عمان و اقامت عمان را بدست آورد؟ عمان یک کشور وارد کننده نیروی کار است و بیشترین نیروی کار خارجی خود را از کشورهای آسیایی مانند هند، بنگلادش، پاکستان و سریلانکا می گیرد. در عین حال، عمان یک جامعه “جوان” است. سلطنت عمان یکی از پیشرفته ترین و با ثبات ترین اقتصادهای خاورمیانه را دارد. صادرات نفت، گاز طبیعی مایع (LNG) و سنگ معدن، اقتصاد آن را کاملاً به یک نیروگاه تبدیل کرده اند. مهاجران از سراسر جهان، در این کشور زندگی و کار می کنند و از کیفیت بالای زندگی در این کشور لذت می برند. در این مقاله که توسط متخصصان مؤسسه حقوقی ملک پور به نگارش در آمده است، مطالبی در خصوص ویزای کار عمان به طور جامع بیان شده تا به تمامی سؤالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد، پاسخ دهد. امیدواریم این مقاله، روشنی بخش راه اخذ ویزای کار عمان برای شما عزیزان باشد. پس از خواندن و مطالعه کردن این مقاله در صورتی که ابهام یا شبه ای داشتید می توانید با کارشناسان مؤسسه ملک پور ؛ ارتباط برقرار کنید و توسط همکاران ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

شرایط عمومی کاریابی در عمان:

ایالت عمان یا سلطان نشین عمان، یکی از کشورهای عربی واقع در شبه جزیره عربستان است. عمان، کشوری است که سواحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان را در محل تلاقی خلیج فارس و دریای عرب اشغال کرده است. این کشور مرزهای شمال غربی خود را با امارات متحده عربی، مرزهای غربی خود را با پادشاهی عربستان سعودی و مرزهای جنوب شرقی خود را با یمن مشترک است، همچنین مرزهای دریایی مشترکی را با ایران، پاکستان، امارات و یمن دارد، کل مساحت آن 309،500 کیلومتر مربع است. موقعیت جغرافیایی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شهر مسقط پایتخت رسمی سلطنت عمان است و این مرکز سیاسی، اقتصادی و اداری سلطنت محسوب می شود. ریال عمان (OMR) واحد پول رسمی این کشور است که کل جمعیت کشور با آن معامله می کنند و دولت در سطح بین المللی با آن معامله می کند. جمعیت عمان در حال حاضر بیش از 5میلیون و صد هزار نفر است و زبان رسمی مردم آن عربی است. تمام کسانی که می خواهند از عمان بازدید کنند (غیر از اتباع شورای همکاری خلیج فارس) برای مدت اقامت خود در این کشور نیاز به ویزا دارند. ما در این مقاله به بررسی ویزای کار عمان می پردازیم.

درباره عمان پایتخت عمان مساحت و جمعیت عمان واحد پول عمان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در عمان

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در عمان

ویزای کار عمان:

برای گرفتن ویزای کار عمان متقاضی به پیشنهاد کاری از طرف کارفرما نیاز دارد. کارفرما ابتدا باید ثابت کند که هیچ شهروند عمانی وجود ندارد که بتواند در آن سمت کاری مشغول شود. پس از اثبات این مسئله می تواند برای متقاضی مراحل ثبت درخواست مجوز کار و ویزای کار عمان را آغاز کند. برای درخواست ویزا لازم است که سن متقاضی بین 21 تا 60 سال باشد، جنسیت و عنوان شغلی متقاضی باید با موارد موجود در مجوز کار مطابقت داشته باشد و همچنین برای برخی از ملیت ها به مجوز های ویژه ای نیاز است. پس از این که متقاضی موفق به اخذ مجوز و ویزا شد می تواند به عمان برود و ظرف 30 روز برای کارت اقامت خود اقدامات لازم را انجام دهد. برای این کار کارمند آزمایش خون را در یک مرکز پزشکی انجام می دهد و برای انگشت نگاری راهنمایی می شود. پس از جمع آوری داده ها، اداره کل وضعیت مدنی کارت اقامت امان را برای کارمند صادر می کند، که برای مدت دو سال اعتبار دارد. در نهایت پس از دریافت ویزای کار و کارت اقامت، کارمند می تواند کار خود را در عمان شروع کند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار عمان:

از آن جایی که برای عمان ویزا های مختلفی وجود دارد، کسانی که می خواهند ویزای کار عمان را دریافت کنند باید مدارک مورد نیاز اخذ این نوع ویزا را آماده کنند. به طور کلی برای این ویزا ها یک سری مدارک مشترک نیاز است و در برخی اسناد باهم تفاوت دارند. گر چه ما در این بخش لیست مدارکی را قرار داده ایم که به ویزای کاری مربوط می شوند، ولی بهتر است شما عزیزان لیست کامل این مدارک را از سفارت عمان در کشور خود دریافت کنید. ضمن این که برای اتباع کشورهای خاص مانند هند، پاکستان، فیلیپین، بنگلادش، اندونزی، سریلانکا، مصر، سودان، اتیوپی، سوریه و نپال، اصل و کپی گواهی پزشکی که توسط وزارت بهداشت تأیید شود نیاز است، باید برای اخذ این ویزا مدارک زیر را آماده کنید:

  • کپی پاسپورت فرد خارجی که اعتبار آن کمتر از 6 ماه نباشد.
  • دو قطعه عکس 4 در 6
  • مجوز کار وزارت نیروی انسانی و کپی آن
  • کپی تأیید سازمان مربوطه برای مشاغل خاص: مشاغل معلمی، مذهبی، رسانه ای و پزشکی و غیره
  • نامه ای از وزارت نیرو برای مشاغل خاص، مانند مهندسان.
  • برای اتباع کشورهای مشخص شده، اصل و کپی گواهی پزشکی مورد تأیید وزارت بهداشت
  • در مواردی که فرد خارجی در عمان کار می کند و هنوز دو سال از آخرین سفر او نگذشته است، نامه پایان کار از کارفرمای قبلی و تأیید شده توسط اداره کل گذرنامه و اقامت لازم است.

نرخ بیکاری در عمان:

بررسی بازار کار عمان و نرخ بیکاری یک مؤلفه ضروری برای اخذ ویزای کار عمان است. اکثر جوانان عمانی که وارد بازار کار می شوند یافتن کار برای آنها دشوار است. دلیل این امر فقدان آموزش حرفه ای/ عالی و یا فقدان تجربه عملی کار در مقایسه با کارگران خارج از کشور است که در موقعیت های مشابه کار می کنند. این نوع بیکاری در بین جوانان محلی مشکل عمده ای را برای شهروندان عمانی و دولت آنها ایجاد می کند. سیاست های محلی سازی در حال حاضر در کشورهای حاشیه خلیج فارس و به طور خاص عمان، برای کاهش بیکاری شهروندان خود، ورود کارگران خارجی را به عمان محدود کرده اند. این امر نقشی اساسی در تصمیم گیری در مورد روند مهاجرت به عمان را در آینده دارد. نمودار زیر نرخ بیکاری این کشور را از سال 2009 تا کنون نشان می دهد. طبق این نمودار و طبق گزارشات قبلی این نرخ در دسامبر سال گذشته 2،67 % بوده است و در دسامبر سال 2020 به 2.55٪ کاهش یافته است.

نرخ بیکاری در عمان کار در عمان شانس کاریابی در عمان

لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021:

وزارت نیروی انسانی عمان (MOM) همچنان شرکت های عمانی را از استخدام اتباع خارجی در 87 شغل در ده بخش منع می کند. بنابراین، در عمان مشاغل کمی برای مهاجران در دسترس است و این کشور سعی دارد در زمینه های مختلف شغلی شهروندان خود را مشغول به کار کند. طبق مصوبات موجود برای مشاغلی در دسته های شغلی حسابداری و امور مالی، بازاریابی و فروش، اداره و منابع انسانی، بیمه،اطلاعات و رسانه های دارویی، حمل و نقل هوایی، مهندسی و مشاغل فنی معافیت های وجود دارد. تقاضای شغل در صنایع نفت، گاز، نفت، آموزش، پزشکی و ساخت و ساز وجود دارد. در عمان همچنین برای مهندسین واجد شرایط، متخصصان فناوری اطلاعات، مدیران پروژه معلمان و مدرسان زبان گزینه های شغلی وجود دارد. در جدول زیر برخی از مشاغل مورد نیاز عمان را که جزء دسته های شغلی ذکر شده هستند را قرار داده ایم.

لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021
معلم دبستان مدیر فروش و توسعه تجارت
مدرس IT مهندس عمران
راننده مهندس برق
مهندس ارشد تست امنیت اطلاعات مدیر بازاریابی
طراح داخلی

میزان حقوق برای کار در عمان:

در این بخش برای اخذ ویزای کار عمان اطلاعاتی در خصوص حقوق، مزایا و ساعات کاری مشاغل را قرار داده ایم. در عمان برای مشاغل علاوه بر حقوق و دستمزد، در پایان دوره قرارداد، به کارگران پیمانکار “غرامت” تعلق می گیرد. غرامت ها پاداش پایان قرارداد است که طبق قانون به کارگران خارج از کشور تعلق می گیرد. این غرامت گاهی اوقات به عنوان مزایای پایان خدمت نیز شناخته می شوند. این مبلغ معمولاً به اندازه 15 (در بعضی موارد 20) روز حقوق و دستمزد در هر سال اشتغال برای سه سال اول و یک ماه حقوق در هر سال اشتغال پس از آن می رسد. هفته کاری در عمان بسته به سیاست شرکت ها بین 40 تا 48 ساعت متغیر است. ساعات اداری معمولاً از 8.30 یا 9.00 صبح تا 5.30 یا 6.00 بعد از ظهر است. و این زمان در تابستان و زمستان یکسان است. در ماه رمضان، روزهای کاری گاهی به شش ساعت کاهش می یابد. از لحاظ تئوری، ساعات کاهش یافته باید برای همه کارمندان اعمال شود، اما بسیاری از شرکت ها فقط ساعات کم شده را به کارمندان مسلمان خود اعطا می کنند و کارگران خارجی در ساعات عادی مشغول به کار هستند. میانگین حقوق مشاغل در عمان به صورت ماهیانه 1،770 OMRمی باشد. در جدول زیر مقدار حقوق ماهیانه برخی از مشاغل عمان را قرار داده ایم.

عنوان شغلی متوسط درآمد
معلم دبستان 1،200 OMR
حسابدار 1،220 OMR
مترجم 1،500 OMR
برنامه نویس 1،650 OMR
مدیر فروش و توسعه تجارت 534 تا 2،351 OMR
مهندس عمران 1،550 OMR
مهندس برق 1،630 OMR
مدیر بازاریابی 614 تا 2،277 OMR
طراح داخلی 458 تا 1،215 OMR

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

نحوه کاریابی در عمان:

کسانی که کشور عمان را برای کار انتخاب می کنند و می خواهد ویزای کار عمان را دریافت کنند، ابتدا باید با نحوه کاریابی در این کشور آشنا شوند. برای این کار یک سری وب سایت وجود دارد که مشاغل مورد نیاز اکثر کشور ها را دسته بندی کرده و در اختیار کاربران قرار می دهند. از طریق اینترنت و استفاده از این وب سایت ها متقاضیان می توانند از راه دور به کاریابی بپردازند. راه دیگر برای کاریابی، آژانس های کاریابی هستند که باز هم کارجویان می توانند با استفاده از اینترنت از خدمات این آژانس ها استفاده کنند. علاوه بر این روش ها شبکه های حرفه ای کاریابی مانند لینکدین و موتور های جستجو از قبیل eFinancialCareers و Go Abroad برای خارجیان بهترین مکان ها برای یافتن شغل در این کشور محسوب می شوند. همچنین در این عنوان تعدادی از سایت های کاریابی در کشور مذکور را به صورت لیستی در زیر قرار داده ایم.

وب سایت های کاریابی در  عمان
Gulf Talent
Tesall
Bayt
Monster Gulf
Career Jet
استخدام ESL
Total ESL
کافه ESL

مؤسسات کاریابی در عمان:

آژانس های کاریابی برای واسط شدن بین کارفرما و متقاضیان به وجود آمده اند. کارفرمایان جای خالی مشاغل خود را در این آژانس ها ثبت می کنند و متقاضیان در این آژانس ها ثبت نام می کنند، تا در صورتی که جای خالی شغلی متناسب با رزومه آن ها یافت شد، از طریق این آژانس ها مطلع گردند و به مصاحبه شغلی دعوت شوند. در واقع، آژانس های استخدام عمان، برای کمک به متقاضیان در به حداقل رساندن زمان کاریابی و کمک به کارفرمایان برای درخواست شرکت های پیشرو در کار ایجاد شده اند. در زیر بهترین آژانس های استخدامی که می توانند مورد نیاز شما باشند، آورده شده اند.

موسسات کاریابی در  عمان
Work Circle Oman
Oxygen Oman
Randstad Middle East
MENA HR Solutions LLC
Al-Miladi Global Human Resources Management
 Talent Development LLC
 (Global Business Network LLC (GBN

بررسی ویزای همراه در عمان:

پس از اخذ ویزای کار عمان اخذ ویزای همراه در این کشور طبق شرایطی امکان پذیر است. این ویزا به همسر و فرزندان زیر 21 سال کارمند خارج از کشور اعطا می شود. این ویزا همچنین به همسر خارجی یک شهروند عمانی بنا به درخواست وی و طبق گواهی وزارت کشور که ازدواج آنها را تأیید می کند، داده می شود. کارمندان باید در این کشور محل اقامت داشته باشند، تمکن مالی کافی برای خود، همسر و فرزندانشان داشته باشند، برای همسر خارجی یک شهروند عمانی یک کپی از گواهی ازدواج تأیید شده توسط سفارت کشور متبوع آن ها، وزارت امور خارجه عمان و گواهی وزارت کشور که ازدواج آن ها را تأیید می کند، مورد نیاز است. درخواست در فرم الکترونیکی موجود در وب سایت پلیس رویال عمان، باید ثبت شود و توسط کارفرما یا یک امضا کننده مجاز امضا شده باشد. این درخواست برای اتباع عرب به زبان عربی و برای غیر عرب به زبان انگلیسی تایپ می شود و اسناد زیر را در بر می گیرد:

  • دو قطعه عکس
  • کپی پاسپورت فرد خارجی که اعتبار آن کمتر از 6 ماه نباشد.
  • اصل و کپی یک گواهی پزشکی مورد تأیید وزارت بهداشت برای بزرگسالانی که از هند، پاکستان، بنگلادش، فیلیپین، اندونزی، سریلانکا، مصر، سودان، اتیوپی، سوریه و نپال می آیند.
  • کپی فرم تأیید شده توسط وزارت نیرو با ذکر مشخصات کارمند از جمله عنوان شغلی و حقوق و یا بیانیه بانکی انتقال حقوق ماهیانه برای حداقل 6 ماه
  • در جایی که کارمند خارجی می خواهد همسر خود را بیاورد، کپی سند ازدواج تأیید شده توسط وزارت امور خارجه عمان.
  • کپی قرارداد اجاره مسکونی یا سندی که محل زندگی وی را تأیید می کند.
  • با توجه به همسر یک تبعه عمانی، کپی تأییدیه وزارت کشور، سند ازدواج معتبر و کپی شناسنامه معتبر
  • پرداخت هزینه های مربوطه

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در عمان:

مهاجرانی که از طریق ویزای کار عمان به این کشور آمده اند، تا زمانی می توانند اقامت عمان را داشته باشند که در این کشور مشغول به کار هستند. این افراد نمی توانند از طریق اقامت موقت، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. لازم به ذکر است به تازگی تغییر اتی در قوانین مربوط به تابعیت برای ساکنان خارجی ایجاد شده است، اکنون عمان به مهاجران اجازه می دهد تا زمانی که شرایط خاصی را داشته باشند برای تابعیت عمان اقدام کنند. یکی از این شرایط داشتن اقامت حداقل 20 سال در عمان است. فردی که برای مدت 20 سال یا بیشتر در عمان زندگی کرده است می تواند برای تابعیت این کشور درخواست دهد. برای درخواست تابعیت عمان، باید درخواست مربوطه را تکمیل کنید و هزینه قابل اجرا را ارائه دهید. همچنین باید اسناد زیر (و هر چیز دیگری که درخواست شود) را به وزارت امور داخلی ارائه دهید.

  • یک کپی از گذرنامه با مشخصات ویزای اقامت معتبر و اولین ورود به عمان
  • یک کپی از کارت شناسایی شما
  • یک نسخه از کارت اقامت معتبر شما
  • یک کپی از قرارداد ازدواج شما (در صورت وجود)
  • کپی گذرنامه همسر و فرزندان، همراه با شناسنامه آن ها، در صورت وجود
  • یک کپی از گواهی بهداشت معتبر شما برای اثبات عاری بودن از بیماری های عفونی
  • یک کپی از گواهی حقوق شما
  • یک نسخه از گواهی از مقام مربوطه که به شما اجازه می دهد تابعیت فعلی خود را رد کنید.
  • یک اعلامیه کتبی مبنی بر اینکه شما تابعیت خود را رها می کنید.
  • یک اعلامیه کتبی که اسامی فرزندان وابسته شما را زیر 18 سال و تمام مدارک آنها را ضمیمه می کند.
ویزای کار عمان و سخن پایانی:

ویزای کار عمان و نحوه کاریابی در عمان در این نوشتار بررسی شد. چون شرایط کار عمان و اقتصاد آن خوب است، مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار می گیرد. بنابراین، به امید اینکه این مقاله راهنمای کاملی برای شما در جهت اخذ ویزای کار عمان باشد، به بیان مطالبی در خصوص مهاجرت به عمان از طریق کار، مشاغل مورد نیاز عمان و کار در عمان پرداختیم. طبق مطالب گفته شده عمان نرخ بیکاری پایینی دارد و در صدد است تا بازار کار عمان را برای شهروندان خودش تقویت کند و ورود مهاجران را از طریق ویزای کار عمان به حداقل برساند. همچنین کار در عمان به صورتJob offer بوده و امکان اقامت دائم ندارد و شرایط کار عمان برای تابعیت بسیار سخت است. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم ویزای کاری کشور های دیگری را که شرایط بهتری برای کار و اقامت دارند را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که شما به اطلاعات بیشتری در خصوص ویزای کار عمان داشته باشید می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و مشاوره رایگان را از طرف آن ها دریافت کنید. در پایان با استفاده از امتیاز دهی ستاره ای می توانید به ما امتیاز دهید و سؤالات و نظرات خویش را در مورد این مباحث در بخش ثبت دیدگاه بیان کنید. همکاران ما در مؤسسه حقوقی ملک پور هر چه سریع تر پاسخگوی سؤالات شما هستند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار عمان

بازار کار عمان چگونه است؟

سلطنت عمان یکی از پیشرفته ترین و با ثبات ترین اقتصادهای خاورمیانه را دارد. صادرات نفت، گاز طبیعی مایع (LNG) و سنگ معدن، اقتصاد آن را کاملاً به یک نیروگاه تبدیل کرده اند. این زمینه ها باعث شده اند بازار کار عمان را به خوبی رونق بخشند.

آیا کاریابی در عمان برای ایرانیان امکان پذیر است؟

ایرانی ها همانند اتباع سایر کشور ها می توانند از طریق روش های کاریابی مانند اینترنت در عمان به دنبال کار بگردند. حتی بعضی از سایت ها وجود دارند که به طور اختصاصی مشاغل را در اختیار ایرانیان قرار داده اند.

اقامت عمان از طریق کار چگونه است؟

عمان برای کسانی که از طریق کار به این کشور می آیند، فقط امکان اقامت موقت را دارد و به مهاجران اجازه اقامت دائم را نمی دهد.

شرایط کار عمان چگونه است؟

برای کار در عمان متقاضی کار باید از طرف کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کند تا بتواند در این کشور مشغول به کار شود. همچنین به دو اجازه کار و مجوز اقامت نیاز دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *