ویزای کار بلاروس

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در بلاروس
  • ویزای کار بلاروس
  • مدارک مورد نیاز کار در بلاروس
  • نرخ بیکاری در بلاروس
  • مشاغل مورد نیاز 2020 بلاروس
  • میزان حقوق کار در بلاروس
  • نحوه کاریابی در بلاروس
  • مؤسسات کاریابی در بلاروس
  • بررسی ویزای همراه بلاروس
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در بلاروس
  • ویزای کار بلاروس و سخن پایانی

ویزای کار بلاروس و مقدمه ای بر آن

ویزای کار بلاروس ، مهاجرت کاری به بلاروس و اقامت بلاروس در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. شرایط ویزای کار بلاروس چیست؟ اقامت گرفتن در بلاروس چه مراحلی دارد؟ مشاغل مورد نیاز بلاروس کدام است؟ در این مقاله به طور کامل ویزای کار بلاروس، شرایط کار در بلاروس و نحوه مهاجرت کاری بلاروس را مورد بررسی قرار داده ایم. سالانه ده ها هزار شهروند خارجی برای کار به بلاروس می آیند. طبق قانون کلی، کلیه شهروندان خارجی برای کار قانونی در جمهوری بلاروس باید اجازه کار بگیرند. امید است این مقاله که توسط متخصصین مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور به نگارش در آمده، تمامی سؤالات و ابهامات ذهنی شما را برطرف نماید و اطلاعات کاملی در خصوص ویزای کار بلاروس خدمت شما دوستان ارجمند ارائه دهد. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی راجع به ویزای کار بلاروس با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس حاصل فرموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در بلاروس:

بلاروس یک سرزمین دور از دریا در اروپای خاوری است، که با روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی، و لتونی هم ‌مرز است. پایتخت آن شهر مینسک است و شهر‌های مهم آن برست، گرودنو، گومل، موگلیف و ویتبسک هستند. مساحت کشور بلاروس ۲۰۷٬۵۹۵ کیلومتر مربع است. واحد پول این کشور روبل (BYN) است. اگر به بلاروس می روید، باید بلاروسی یا روسی صحبت کنید. در بلاروس ساده ترین کارها را نمی توانید بدون دانستن این زبان ها انجام دهید. در مقایسه با تحصیلات در کشورهای پیشرفته، در بلاروس تحصیلات ارزان است. (به استثنای آلمان، جایی که اکنون چهار سال است رایگان است) همچنین، هزینه های زندگی در بلاروس در مقایسه با کشورهای جهان اول بسیار ارزان است. اجاره، مسکن، خدمات عمومی، حمل و نقل، بنزین، دارو، هزینه های دندان پزشکی و همه هزینه های اصلی زندگی بسیار ارزان تر است. با این حال مطمئناً، میانگین درآمد ​​نیز ناچیز است. اگر در هر یک از کشور های پیشرفته پس اندازی را جمع آوری کرده اید یا منبع درآمد دیگری در خارج از بلاروس دارید، کیفیت زندگی شما در بلاروس واقعاً بهتر خواهد شد. این کشور حمل و نقل خوب و مدرنی را دارد و در مقایسه با شهرهای کشورهای پیشرفته میزان ترافیک بسیار کمتری را دارد. اقامت بلاروس می تواند گزینه مناسبی برای زندگی باشد.

مساحت و جمعیت بلاروس درباره بلاروس پایتخت بلاروس

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار در بلاروس:

طبق قانون، اگر می خواهید از طریق گرفتن ویزای کار بلاروس به این کشور بروید و در آن جا مشغول به کار و فعالیت شوید باید مجوز ویژه ای را در این خصوص دریافت کنید. که این مجوز، به درخواست کارفرما به نام شما که متقاضی با شرایط خاص هستید صادر می شود. کارفرما برای این درخواست ابتدا باید ثابت کند که با توجه به نوع شغل هیچ شهروند بلاروسی واجد شرایطی وجود نداشته که در این جایگاه شغلی قرار بگیرد. برخی کشورها هستند که جمهوری بلاروس با آنها توافق نامه های ویژه ای دارد و شهروندان این کشورها به اجازه کار احتیاج ندارند. این کشور ها شامل روسیه، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان هستند. به طور معمول، مجوز کار در بلاروس برای مدت 1 سال صادر می شود. در صورت استخدام پرسنل با صلاحیت و مهارت بالا، صدور مجوز کار می تواند برای 2 سال انجام شود.

پس از صدور مجوز کار، باید قرارداد کار با یک کارمند خارجی منعقد شود که مدت این قرارداد نمی تواند بیش از مدت مجوز باشد، قرارداد باید شامل مقررات خاصی باشد که توسط قانون مهاجرت بلاروس پیش بینی شده است. (از جمله شرایط انتقال به جمهوری بلاروس، غذا، اسکان و مراقبت های پزشکی برای یک کارگر مهاجر) قرارداد باید به زبان روسی باشد و این قرارداد کاری منوط به ثبت اجباری در اداره شهروندی و مهاجرتی است که مجوز کار را صادر کرده است. در صورت عدم ارائه قرارداد برای ثبت، سازمان مربوطه باید جریمه پرداخت کند. مدت اعتبار مجوز ویژه ممکن است یک بار تمدید شود. پس از یک بار تمدید، کارفرما حق درخواست مجوز ویژه جدید را دارد. برای دوره های زیر ممکن است مجوز ویژه صادر شود:

  • 2سال، برای کارگران بسیار ماهر
  • 1 سال، برای تمام کارگران دیگر
  • یک شهروند خارجی در صورتی سمت رئیس (مدیر) یک سازمان تجاری را دریافت می کند که در ایجاد آن نقشی داشته است (به عنوان صاحب ملک، بنیانگذار، شرکت کننده) و برای استخدام نیاز به مجوز خاصی ندارد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار بلاروس:

اولین قدم برای دریافت مجوز کار در بلاروس ارائه اطلاعات به اداره محلی کار و حفاظت اجتماعی است. این اطلاعات باید ظرف 3 هفته در این سازمان باشد. مرحله بعدی ارائه مدارک به اداره امور شهروندی و مهاجرت است. برای این که بدانید چه مدت زمانی طول می کشد تا اجازه کار خود را دریافت کنید، در ابتدا باید تصمیم بگیرید که می خواهید در چه موقعیتی کار کنید. اگر به عنوان مدیر سازمان کار می کنید و در عین حال بنیان گذار آن باشید، مدت زمان دریافت اجازه کار 15 روز خواهد بود. در غیر این صورت، اخذ مجوز کار حدود 30 تا 35 روز طول خواهد کشید. برای اخذ این مجوز باید یک درخواست و یک کپی از ترجمه پاسپورت خارجی و همچنین تأیید پرداخت هزینه دولت به این دفتر ارسال می شود. در صورتی که هنگام درخواست شغلی به تحصیلات خاصی نیاز باشد، متقاضی باید از طریق مدارک حرفه ای و دانشگاهی تحصیلات خود را ثابت کند. برخی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار بلاروس به شرح زیر هستند:

  • فرم درخواست ویزا
  • یک عکس پاسپورتی در اندازه 35 × 45 و با زمینه یکنواخت
  • گذرنامه معتبر که تا 3 ماه بعد از رفتن به بلاروس اعتبار داشته باشد و حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.
  • دعوت نامه اصلی، همراه با امضا
  • بیمه نامه پزشکی، معتبر برای کل مدت اقامت شما در بلاروس با حداقل پوشش 10 هزار یورویی

نرخ بیکاری در بلاروس:

همانطور که می دانید قبل از گرفتن ویزای کار بلاروس یا هر کشوری باید ابتدا به صورت کامل راجع به آن کشور تحقیق کنید تا بتوانید با آگاهی و شناخت کامل برای مهاجرت کاری بلاروس یا کشور مورد نظر تصمیم گیری کنید و اقدامات لازم را انجام دهید. یکی از عواملی که برای کار کردن در کشور های دیگر اهمیت بسیاری دارد، دانستن و آگاهی نسبت به نرخ بیکاری کشور مورد نظر است. اگر می خواهید برای کار به بلاروس بروید باید از نرخ بیکاری آن مطلع باشید. زیرا نرخ بیکاری درصد تعداد بیکاران بلاروس را نشان می دهد و در صورتی که این نرخ درصد بالایی داشته باشد برای مهاجرت مناسب نیست، چون جایگاه های شغلی کمتری دارد و به سختی کار پیدا می شود، اگر نرخ بیکاری پایینی داشته باشد شانس شما برای پیدا کردن شغل مورد نظر بیشتر خواهد شد. همانطور در جدول می بینید نرخ بیکاری بلاروس در ماه جولای 0.2 درصد بوده و نسبت به چند ماه اخیر کاهش داشته است. بنابراین می توان نتیجه گرفت بلاروس نرخ بیکاری پایینی دارد و متقاضیان خارجی از شانس زیادی برای گرفتن دعوت نامه شغلی برخوردار هستند.

مشاغل مورد نیاز 2020 بلاروس:

یکی دیگر از عواملی که برای تحقیقات راجع به کار کردن در کشور بلاروس و گرفتن ویزای کار بلاروس مهم است، آگاهی نسبت به مشاغل مورد نیاز بلاروس است. باید چک کنید که مدارک تحصیلی و تخصص شما با مشاغل موجود در بلاروس همخوانی دارد یا خیر و در بلاروس پیشنهاد شغلی برای حرفه ی شما وجود دارد یا خیر. در این کشور اطلاعات مربوط به جایگاه های شغلی خالی باید به کمیته کار، اشتغال و تأمین اجتماعی ارسال شوند. این اطلاعات باید موقعیت شغلی خالی، حقوق، برنامه کاری و شرایط اضافی شغل را نشان دهد. لازم به ذکر است خارجی ها در صورتی می توانند در این کشور استخدام شوند که موقعیت شغلی توسط یک شهروند بلاروس قابل اشغال نباشد. به طور کلی حوزه های شغلی مورد نیاز برای بلاروس شامل: گردشگری، بازاریابی، فناوری و اطلاعات و مهندسی هستند. در جدول زیر تعدادی از مشاغل مورد نیاز این کشور را قرار داده ایم تا راهنمای شما همراهان عزیز برای اخذ ویزای کار بلاروس باشد.

مشاغل مورد نیاز بلاروس
مدیر بازاریابی مهندس IT
حسابدار نویسنده محتوا
طراح گرافیک بازاریابی دیجیتال
مدیر فروش حمل و نقل تحلیل گر سیستم
توسعه دهنده نرم افزار تدریس زبان

میزان حقوق برای کار در بلاروس:

میزان حقوق مشاغل مورد نیاز بلاروس یکی دیگر از معیار های مهم، برای مهاجرت از طریق گرفتن ویزای کار بلاروس است. هفته کاری استاندارد در بلاروس شامل 40 ساعت کار در طول هفته و 8 ساعت کار در طول روز است. اضافه کار فقط با رضایت کارمند و با حقوق اضافه کار امکان پذیر است. شخصی که در بلاروس کار می کند به طور میانگین ماهانه حدود 2،930 روبل درآمد دارد. حداقل درآمد در این کشور 740 روبل و حداکثر درآمد 13،100 روبل است. به طور کلی حقوق در این کشور بسته به نوع شغل، محل کار، سابقه کار و میزان تخصص فرد متفاوت است. همچنین تحصیلات دانشگاهی نیز می توانند در این زمینه مؤثر باشند. مناطقی که در آمدشان از حد متوسط بیشتر است شامل: خدمات اطلاعاتی، فعالیت های حمل و نقل هوایی مسافران، فعالیت های پشتیبانی در زمینه خدمات مالی و بیمه و همچنین فعالیت هایی در زمینه ارتباطات از راه دور هستند. میانگین حقوق ماهیانه مشاغل (بر حسب روبل) مختلف در بلاروس را برای دسترسی راحت تر شما خوبان در جدول زیر جمع آوری کردیم:

عنوان شغلی متوسط درآمد
حسابدار 2،090
مدیر مالی 5،880
مدیر بازاریابی 4،261
طراح گرافیک 1،950
متخصص بازاریابی دیجیتال 2،065
تحلیلگر سئو 1،554
مترجم 2،780
طراح وب 1،653
مدیر IT 5،000
توسعه دهنده نرم افزار 2،950

نحوه کاریابی در بلاروس:

برای کار در بلاروس و گرفتن ویزای کار بلاروس ابتدا باید با روش های کاریابی در این کشور آشنا شوید. در دنیای مدرن، روش ها و پیشنهادات زیادی برای یافتن کار وجود دارد. با افزایش رقابت در بازار کار، شرایط برای جویندگان کار بهتر شده است. اگر شما متخصص خوبی باشید، کارفرما شما را راحت تر استخدام می کند. وب سایت های کاریابی و آژانس های کاریابی دسترسی آسان به مشاغل بلاروس را برای مهاجران فراهم کرده اند. همچنین شبکه های اجتماعی کاریابی حرفه ای نیز راه دیگر برای کاریابی در این کشور هستند مانند Linkedin  وGlassdoor که در این زمینه کار می کنند. در زیر لیستی از وب سایت های کاریابی آورده شده است که ثبت نام شما در این وب سایت ها چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد.

  • Jobs.tut.by (یکی از محبوب ترین سرویس های جستجوی کار)
  • Praca.by (در این پورتال مهمترین و جدیدترین جای خالی شرکت های پیشرو از کارفرمایان مستقیم را پیدا خواهید کرد.)
  • Belmeta.by (به طور روزانه بروز می شود و به راحتی می توانید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.)

مؤسسات کاریابی در بلاروس:

همان طور که گفتیم یکی از روش های کاریابی از طریق آژانس های کاریابی است. این آژانس ها به وجود آمده اند تا رابط میان کار فرما و متقاضیان باشند. این مؤسسات، روند کاریابی را برای متقاضیان ویزای کار بلاروس و کارمند یابی را برای کارفرمایان راحت تر کرده اند. در حال حاضر تقاضا برای متخصصان واجد شرایط و منحصر به فرد در حال افزایش است و کارفرمایان علاقه مند به انتخاب سریع، با کیفیت بالا و تضمین شده این افراد هستند، زیرا موفقیت آن ها در تجارت، به وجود این افراد بستگی دارد. برای استفاده از آژانس های کاریابی آگاهی از رتبه آژانس، هزینه خدمات و فرصت های شغلی می تواند از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. زیرا بعضی از این آژانس ها سودجویی می کنند و به خوبی شما را راهنمایی نمی کنند. بنابراین باید با صبر و حوصله و دقت بیشتری به جستجوی کار بپردازید. در زیر لیستی از بهترین آژانس های کاریابی بلاروس را ذکر کرده ایم که می توانید از آن ها استفاده کنید:

موسسات کاریابی در  بلاروس
GUBANOVA & PARTNERY
DEVBRAIN
NATALYA ZOTOVA
ADMINISTRATIVNYY RESURS

بررسی ویزای همراه در بلاروس:

یکی از مسائلی که برای مهاجرین مهم است این است که بعد از اینکه ویزای کار بلاروس را گرفتند و در بلاروس مشغول به کار شدند بتوانند خانواده خود را به این کشور ببرند و با هم زندگی کنند. بلاروس این اجازه را به مهاجران می دهد که از طریق اجازه کاری که دارند خویشاوندان نزدیک خود را به این کشور ببرند. خویشاوندان می توانند شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال فرد باشند. مراحل کار به این صورت است که مدارک مورد نیاز خود شامل گذرنامه، عکس، کپی قرارداد کاری و مجوز کاری و سایر مدارک مورد نیاز را آماده کنند و برای گرفتن ویزا اقدام کنند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در بلاروس:

اخذ جواز کار و انعقاد قرارداد کار با یک تبعه خارجی، به شهروند خارجی امکان دریافت اجازه اقامت موقت در جمهوری بلاروس را می دهد. این اجازه اقامت برای کل مدت اجازه کار و ویزای کار بلاروس است. متخصصان خارجی بسیار واجد شرایط می توانند برای مدت زمان حداکثر دو سال اجازه اقامت موقت بلاروس را دریافت کنند. مدت زمان اقامت موقت این افراد در بلاروس برای گرفتن مجوزهای اقامت دائم هفت سال بوده که اخیراً تعداد این سال ها کاهش یافته است. خصوص تابعیت بلاروس هر ساله 4500 تا5000 نفر تابعیت بلاروس را کسب می کنند. بیشترین تعداد افراد از کشورهایی مانند اوکراین، روسیه و قزاقستان هستند که درخواست تابعیت می دهند. از جمله مزایای شهروندی بلاروس موقعیت جغرافیایی مطلوب بین کشورهای CIS و اتحادیه اروپا است. برای گرفتن تابعیت بلاروس لازم است از تابعیتی که دارید انصراف دهید، به زبان روسی یا بلاروسی تسلط داشته باشید و به قوانین کشور بلاروس پایبند باشید و نسبت به آن ها آگاهی داشته باشید. توجه داشته باشید که در بلاروس داشتن تابعیت مضاعف ممنوع است.

ویزای کار بلاروس و سخن پایانی:

ویزای کار بلاروس و اقامت بلاروس و همچنین مهاجرت کاری بلاروس در این نوشتار بررسی شد. با بررسی مواردی از قبیل شرایط عمومی کار در بلاروس، مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای کار بلاروس، نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز سال جاری و ذکر آژانس های کاریابی سعی شد پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار بلاروس و نحوه پیدا کردن کار در این کشور، مطالبی را به نگارش درآوریم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. همانطور که گفته شد بلاروس شرایط اقامتی را برای مهاجران دارد ولی برای گرفتن تابعیت آن باید از تابعیت فعلی خود انصراف دهید. در کل این کشور نرخ بیکاری پایینی دارد و نحوه کاریابی در آن به صورت Job offer می باشد. اگر قصد کار کردن کوتاه مدت در این کشور را دارید ویزای کار بلاروس می تواند گزینه خوبی باشد، در غیر این صورت ما به شما پیشنهاد می کنیم برای گرفتن اقامت از طریق کار به مؤسسه حقوقی ملک پور مراجعه کرده و کشور های اروپایی که اخذ اقامت کاری در آن ها راحت تر است را بررسی کنید. امیدواریم توانسته باشیم سؤالات شما در خصوص ویزای کار بلاروس را پاسخ گفته باشیم. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید و همچنین با امتیاز دهی ستاره ای به مجموعه ما، میزان رضایت خود را بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار بلاروس

✅شرایط ویزای کار در بلاروس چیست؟

برای گرفتن ویزای کار بلاروس باید از طرف کارفرما پیشنهاد کاری دریافت کنید و از طریق اجازه کار می توانید به بلاروس بروید، اگر کارگر ماهر باشید این امکان برای شما وجود دارد که سریع تر استخدام شوید.

مشاغل مورد نیاز بلاروس کدام است؟

در بلاروس بیشتر مشاغل مورد نیاز مربوط به حوزه فناوری اطلاعات، گردشگری، امور حسابداری و مالی، بازاریابی و مهندسی است، که متقاضیان در این زمینه ها بیشترین شانس پیدا کردن کار را دارند.

✅شرایط اخذ اقامت بلاروس از طریق کار چیست؟

از طریق کار کردن در بلاروس می توان اقامت این کشور را به دست آورد. اقامت به دو صورت موقت و دائم امکان پذیر است. که اقامت موقت تا وقتی که مجوز کار اعتبار داشته باشد اعتبار دارد و برای گرفتن اقامت دائم بسته به تخصص و کار شما پس از 3 تا 5 سال کار کردن در این کشور امکان پذیر می شود.

✅حقوق کار در بلاروس چقدر است؟

میزان حقوق در بلاروس بسته به نوع شغل و سمت شما متفاوت است. به طور کلی میانگین حقوق در بلاروس در سال جاری 2،930 روبل است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *