ویزای کار ایرلند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در ایرلند
  • ویزای کار ایرلند
  • مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار ایرلند
  • نرخ بیکاری در ایرلند
  • مشاغل مورد نیاز ایرلند 2021
  • میزان حقوق مشاغل در ایرلند
  • نحوه کاریابی در ایرلند
  • موسسات کاریابی در ایرلند
  • بررسی ویزای همراه در ایرلند
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت ایرلند
  • ویزای کار ایرلند و سخن پایانی
✅ویزای کار ایرلند✅شرایط مهاجرت به ایرلند از طریق کار ✅موسسات کاریابی در ایرلند توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور  مورد بررسی علمی قرار گرفت.

ویزای کار ایرلند و مقدمه ای بر آن

ویزای کار ایرلند ، شرایط مهاجرت به ایرلند از طریق ویزای کار، کار در ایرلند و موسسات کاریابی در ایرلند را این مبحث مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. سطح درآمد در کشور ایرلند به چه میزان است؟ اقامت ایرلند از طریق کار به چه صورت است؟ ویزای همراه ایرلند برای کدام اعضای خانواده است؟ شرایط مهاجرت به ایرلند از طریق ویزای کار چگونه است؟ دریافت تابعیت در ایرلند به چه صورت است؟ در ادامه مقاله به این قبیل سوالات و نکات مهم در رابطه با ویزای کار ایرلند خواهیم پرداخت. ایرلند به دو منطقه جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی تقسیم شده است و دارای اقتصادی توسعه یافته می باشد. این کشور در چند سال گذشته از رکود اقتصادی فرار کرده است و امروزه بازار مناسبی برای متخصصین خارجی ایجاد کرده است. همراهان گرامی می توانید با مطالعه مقالات مهاجرتی در وب سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور از جدید ترین روش های مهاجرت به کشور های مختلف دنیا با خبر شوید. همچنین می توانید با برقراری تماس با این موسسه، در خصوص ویزای کار ایرلند و ‌سایر کشور های تراز اول جهان مشاوره رایگان دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در ایرلند:

جزیره ایرلند سومین جزیره بزرگ اروپا و بیست و دومین جزیره بزرگ جهان می باشد که در شمال غربی قاره اروپا قرار دارد و شامل جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی می باشد. این جزیره با بریتانیای کبیر در شرق همسایگی دارد که دریای ایرلند در بین این دو کشور قرار گرفته است. مساحت کشور ایرلند 84,821 کیلومتر مربع می باشد. جمعیت جزیره ایرلند کمی بیش تر از 6 میلیون نفر می باشد و از این تعداد 4.7 میلیون نفر در کشور جمهوری ایرلند ساکن هستند. پایتخت جمهوری ایرلند شهر دوبلین است و ایرلند شمالی جزو بریتانیای کبیر قرار دارد که پایتخت آن شهر بلفاست می باشد. زبان رسمی مردم جزیره ایرلند، ایرلندی و انگلیسی می باشد. واحد پول جمهوری ایرلند یورو و کشور ایرلند شمالی پوند استرلینگ می باشد. مردم ایرلند شمالی همه وقت در انتخابات و بریتانیا شرکت می کنند ولی با این وجود 90 کرسی در پارلمان این کشور قرار دارد. جمهوری ایرلند از سال ۱۹۷۳ به عضویت اتحادیه اروپا ملحق شده است. پنج ششم از مساحت جزیره ایرلند به جمهوری ایرلند تعلق دارد و یکی از بی جنگل ترین کشور های دنیا می باشد. ایرلند در چند سال گذشته دچار بحران اقتصادی شدیدی شده است که به دلیل کمک های بین المللی و همچنین اتحادیه اروپا توانست اقتصاد این کشور را بهبود ببخشد. به دلیل اینکه جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی دارای پارلمان های متفاوتی هستند از شرایط متفاوتی برای ارائه ویزا به خارجیان برخوردار می باشند. در ادامه قوانین موجود برای اقامت ایرلند از طریق کار و تمامی فاکتورهای مهم برای کار در ایرلند و مهاجرت ایرلند بیان شده است. ایرلند دارای اقتصادی قوی می باشد که در دو سال گذشته جایزه بهترین اقتصاد منطقه اروپا را دریافت کرده است و رشد اقتصادی 7 درصدی را تجربه نموده است که بیشتر از آمریکا و برابر با چین می باشد. در ادامه به مسائل مربوط به ویزای کاری ایرلند و مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کاری ایرلند خواهیم پرداخت.

شزایط عمومی کار در ایرلند درباره ایرلند مساحت و جمعیت ایرلند پایتخت ایرلند

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

ویزای کار ایرلند:

برای اینکه افراد خارجی بتوانند در کشور ایرلند مشغول به کار شوند، باید ویزای کاری این کشور را دریافت کنند. شهروندان عضو اتحادیه اروپا برای اقامت ایرلند و کار کردن در کشور ایرلند احتیاجی به ویزای کاری این کشور ندارند و فقط بعد از گذشت سه ماه از اقامت آن ها، باید به دولت این کشور اعلام کنند که در ایرلند مستقر هستند. افراد دیگر اتباع خارج از اتحادیه اروپا، برای مهاجرت به ایرلند و دریافت ویزای کاری ایرلند حتما باید پیشنهاد کاری از طرف کارفرمایی در این کشور داشته باشند. به همین دلیل این ویزا برای متخصصین با مهارت صادر می گردد. برای داشتن اقامت ایرلند باید برای اقامت بلند مدت یا نوع D اقدام نمود. در ایرلند دو نوع ویزای کاری وجود دارد که به اختصار آن ها را توضیح می دهیم:

نوع ویزا توضیحات
ویزای مهارت الزامی Critical skills این نوع ویزا قبلا به عنوان گرین کارت شناخته شده است. متقاضیان واجد شرایط این ویزا ابتدا باید یکی از دو شرط را داشته باشند. تخصص متقاضی نباید در لیست غیر واجد شرایط که این کشور تهیه کرده است باشد. اگر تخصص فرد در این لیست قرار داشته باشد و برای این ویزا درخواست دهد، درخواست فرد رد می گردد و همچنین درخواست برای دیگر ویزا های کاری این کشور دشوار می شود. برای درخواست ویزای Critical متقاضی باید دارای شرایط زیر باشد:

  • اگر شغل شما در لیست بسیار ماهر باشد، باید سالانه حداقل 30 هزار یورو دریافت کنید.
  • اگر شغل شما در لیست بسیار ماهر نباشد، باید سالانه 60 هزار یورو دریافت کنید.
  • قرارداد کاری باید برای مدت دو سال باشد.
  • شما باید مدارک تحصیلی و سابقه کار مربوطه را برای پذیرش داشته باشید.

بعد از اینکه ویزای Critical خود را دریافت کردید باید حداقل به مدت یک سال در شرکت مورد نظر کار کنید و بعد از این مدت می توانید کار خود را تغییر دهید.

ویزای پیشنهاد کاری Job offer برای دریافت این نوع ویزا، متقاضی باید پیشنهاد کاری از سمت کارفرمای ایرلندی داشته باشد. اعتبار این ویزا می تواند 6 ماه یا 2 سال باشد و بستگی به کار پیشنهادی دارد. اگر متقاضی برای ویزای 6 ماهه درخواست دهد باید مبلغ 500 یورو و در صورت ویزای دو ساله باید مبلغ 1000 یورو را به دولت ایرلند پرداخت کند. از شرایط دریافت ویزای پیشنهاد کاری می توان به:

  • متقاضی باید حداقل 30 هزار یورو در سال درآمد داشته باشد و برای فارغ تحصیل های دوره آموزش عالی این مبلغ به 27 هزار یورو کاهش پیدا می کند. کار فرما باید در زمان استخدام متقاضی 50 درصد از کارکنان خود را از شهروندان اتحادیه اروپا و یا ایرلند تشکیل دهد.
  • متقاضی باید دارای مدرک تحصیلی و سابقه کار مرتبط با کاری که در آن استخدام شده را داشته باشد.
  • همچنین کارفرما باید آزمون نیاز بازار کار را پشت سر بگذارد. بدین منظور که اثبات کند برای موقعیت شغلی مورد نظر هیچ متقاضی و واجد شرایط در ایرلند و اتحادیه اروپا وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار ایرلند:

پس از اینکه متقاضی پیشنهاد کاری را از طرف کارفرمای ایرلندی دریافت و یا با او قرارداد امضا کرده باشد، می تواند برای درخواست ویزای کاری ایرلند اقدام کند. همچنین برای اقامت ایرلند باید برای درخواست ویزای نوع D یا بلند مدت اقدام کرد. این مدارک باید به صورت معتبر و ترجمه شده به زبان انگلیسی یا ایرلندی باشند و همچنین متقاضی نباید هیچ گونه سابقه کیفری در کشور خود یا دیگر کشور های دنیا را داشته باشد. مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری و اقامت بلند مدت کشور ایرلند به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل فرم ویزای کاری کشور ایرلند
  • اجازه کاری کشور ایرلند
  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل یک سال
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • اطلاعات تماس متقاضی
  • اثبات میزان درآمد
  • اثبات اقامت قانونی در کشوری که از آن درخواست اقامت کاری را دارید.
  • نامه ای که توضیح می دهد که هدف متقاضی برای سفر به ایرلند کاری است.
  • مدارک محل اقامت متقاضی در ایرلند
  • رزومه کاری
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی
  • نامه های رد درخواست ویزا در صورت وجود
  • بیمه نامه پزشک
  • نامه کارفرما مبنی بر پیشنهاد کاری
  • قرارداد کاری

نرخ بیکاری در ایرلند:

از مواردی که مهاجران کاری باید به آن توجه داشته باشند، بررسی نرخ بیکاری کشور مقصد می باشد. نرخ بیکاری یک فاکتور مهم است که در بررسی شرایط مهاجرت ایرلند می بایست در نظر بگیرید. این نرخ نشان دهنده وضعیت بازار کاری در کشور مقصد است. هرچه این نرخ بیشتر باشد شرایط کاریابی برای کارگران خارجی سخت تر می گردد. نرخ بیکاری در کشور ایرلند در سطح پایینی قرار دارد. این نرخ حتی از متوسط اتحادیه اروپا نیز پایین تر بوده که نشان دهنده وضعیت مناسب بازار کاری می باشد. در سال های گذشته که کشور ایرلند دچار رکود اقتصادی شده بود این نرخ بسیار افزایش یافته بود، تا جایی که در سال 2012 رقم بالای 15.45 درصدی را به ثبت رسانده بود. پس از کمک های بین المللی به این کشور و افزایش قدرت اقتصادی کشور ایرلند، این نرخ دوباره رشد نزولی را سپری کرده است. کمترین نرخ بیکاری در سال 2001 و با نرخ 3.68  درصد اتفاق افتاده، که امروزه نرخ بیکاری به این سمت در حال نزول است. برای مهاجرت به ایرلند از طریق کار هر چه نرخ بیکاری پایین تر باشد، شانس کاریابی بیشتری خواهید داشت. نمودار زیر نرخ بیکاری در کشور ایرلند را نشان می دهد:

نمودار نرخ بیکاری ایرلند

مشاغل مورد نیاز ایرلند 2021:

یکی دیگر از مواردی که متقاضیان ویزای کاری باید به آن توجه داشته باشند، لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد می باشد. متقاضی با داشتن تحصیلات و سابقه کار، با بررسی این لیست می تواند شغل مورد نظر خود را پیدا کند. ایرلند کشوری توسعه یافته است و اقتصاد این کشور به سرعت در حال رشد می باشد. از طرف دیگر شرکت های چند ملیتی و بزرگ در حال سرمایه گذاری در کشور ایرلند هستند، به همین دلیل این کشور هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را ارائه می دهد که بیشتر این مشاغل مهندسی و مالی می باشند و چند زبانه بودن در این مشاغل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در جدول زیر، لیست مشاغل مورد نیاز ایرلند را مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز ایرلند 2021
توسعه دهنده جاوا مهندس اتوماسیون
متخصص ریسک و انطباق دارایی متخصص بیمه
متخصصان چند زبانه متخصص فروش
مدیر حسابداری داروسازی
مهندس فناوری اطلاعات مهندس کامپیوتر

میزان حقوق مشاغل در ایرلند:

از با اهمیت ترین قسمت ها برای مهاجرت به ایرلند از طریق کار، بررسی سطح درآمد در این کشور می باشد. این میزان نشان می دهد سطح رفاه در کشور مورد نظر در چه حدی قرار دارد. ایرلند کشوری توسعه یافته است و رشد اقتصادی بالایی دارد از این رو پیش بینی می شود که میزان درآمد و سطح متوسط درآمد در این کشور مناسب باشد. محدوده درآمد در کشور ایرلند از 9,730 یورو‌ تا 172,000 یورو  در سال می باشد. متوسط درآمد در کشور ایرلند 38,000 یورو در سال است که رقمی مناسب در اتحادیه اروپا است و نیمی از جمعیت این کشور کمتر از این میزان درآمد دارند. البته میزان درآمد در این کشور به نوع کار، شهر محل کار و میزان سابقه و تخصص فرد نیز بستگی دارد و هرچه بیشتر باشد، درآمد این فرد نیز بیشتر است. در جدول زیر لیستی از مشاغل با درآمد سالیانه آن ها را مشاهده می نمایید:

عنوان شغلی متوسط درآمد به یورو
مهندس نرم افزار 100 هزار
مهندس اتوماسیون 100 هزار
متخصص حسابداری 250 هزار
مدیر فروش 30 هزار
نانوا 84 هزار
مدیر پروژه 87 هزار
پزشک 90 هزار
دندان پزشک 91 هزار
معمار کامپیوتر 93 هزار
مدیر ارشد فناوری اطلاعات 96 هزار

نحوه کاریابی در ایرلند:

به دلیل پیشرفت های زیاد اقتصادی و انجام پروژه های متعدد در ایرلند و همچنین نرخ بیکاری پایین و‌ کمبود نیروی متخصص در این کشور، بازار کار مناسب همراه با حقوق عالی در این کشور ایجاد شده است که متخصصین زیادی را هر ساله به خود جذب می کند. همچنین متقاضیان برای دریافت ویزای کاری کشور ایرلند باید از سوی کارفرمای داخل این کشور پیشنهاد کاری و یا قرارداد داشته باشد. افراد با داشتن مهارت بالا و همچنین دانش سطح بالایی از زبان انگلیسی یا دیگر زبان های رایج در دنیا می توان به راحتی در ایرلند کار مورد نظر را پیدا کرد. وب سایت ها و موسسات کاریابی در ایرلند وجود دارند که فرد متقاضی می تواند با کمک آن ها از کارفرمای داخل این کشور پیشنهاد کاری دریافت کند. متقاضی می تواند با ارسال رزومه خود به وب سایت های کاریابی و یا ارتباط با کارفرما از طریق آگهی های تقاضای کارگر در این وب سایت ها پیشنهاد کاری و یا قرارداد کاری دریافت کند و برای ویزای کاری و اقامت بلند مدت ایرلند درخواست ارائه دهد. در زیر لیست وب سایت های کاریابی در ایرلند را مشاهده می کنید:

وب سایت های کاریابی در ایرلند
eFinancialCareers Cleverism
Jobrapido Linkedln
Jobbio Jora
Craigslist Adzuna
Staff.ie irishJobs.ie

مؤسسات کاریابی در ایرلند:

علاوه بر وب سایت های کاریابی، موسسات و روزنامه های موجود در این کشور وجود دارند که می توان با استفاده از آن ها کاریابی را انجام داد. این موسسات به صورت حضوری و‌ یا غیر حضوری رزومه فرد متقاضی را دریافت کرده و برای کارفرمایانی که به دنبال نیروی کار متخصص می گردند ارسال می کنند و برای متقاضی کار وقت مصاحبه کاری دریافت می کنند. موسسات کاریابی در ایرلند در قبال کاری که انجام می دهند مبلغی را به عنوان دستمزد از متقاضی دریافت می کنند که این مبلغ به نوع و میزان درآمد ذکر شده در بند قرارداد بستگی دارد. متقاضی بعد از انجام مصاحبه و تست های تخصص، می تواند پیشنهاد کاری و یا قرارداد خود با کارفرما را برای درخواست ویزا کاری و اقامت ایرلند ارائه دهد. لیست موسسات کاریابی موجود در کشور ایرلند را در زیر مشاهده می کنید:

موسسات کاریابی در  ایرلند
Kelly Servise
Strategic Marketing Consultants
Peninsula Ireland
Sigmar Recruitment
Approach People Recruitment
Grafton Recruitment
Prosperity
The People Group

بررسی ویزای همراه در ایرلند:

دارندگان ویزای کاری ایرلند می توانند ویزای همراه ایرلند را برای همسر و فرزندان خود دریافت کنند. اگر متقاضی ویزای همراه، ویزای کاری Critical را داشته باشد می تواند همراه با درخواست ویزای خود، برای ویزای همراه ایرلند نیز درخواست دهد. اگر ویزا همراه با ویزای کاری درخواست شود، همراه با ویزای اصلی مورد بررسی قرار می گیرد. اگر اعضای خانواده به صورت جداگانه و یا متقاضی پس از ورود به ایرلند درخواست ویزای همراه را ارسال کنند، برای بررسی این درخواست باید 6 ماه منتظر بمانند. در صورتی که فرد اصلی ویزای پیشنهاد کاری یا هر نوع ویزای دیگر کاری را داشته باشد، باید به مدت یک سال از گذشت ویزای اصلی صبر کنند و بعد از آن درخواست ویزای همراه ایرلند را ارائه دهند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت ایرلند:

یکی از نکاتی که برای مهاجران کاری از اهمیت بالایی برخوردار است، دریافت تابعیت از طریق ویزای کاری می باشد. در ایرلند دارندگان ویزای کاری می توانند تابعیت خود را دریافت کنند و همچنین تابعیت دوگانه داشته باشند. دارنده ویزای کاری ایرلند باید به مدت پنج سال در این کشور اقامت داشته باشد و مالیات پرداخت کرده باشد. همچنین باید یک سال قبل از درخواست خود و چهار سال دیگر در هشت سال در ایرلند اقامت داشته باشید. با داشتن تابعیت و پاسپورت کشور ایرلند افراد می توانند آزادانه و بدون نیاز به هیچ ویزای دیگری، به کشور های عضو اتحادیه اروپا سفر کنند.

ویزای کار ایرلند و سخن پایانی:

ویزای کار ایرلند ، شرایط مهاجرت به ایرلند از طریق ویزای کار، کار در ایرلند و موسسات کاریابی در ایرلند را مورد بررسی قرار دادیم. ایرلند کشوری توسعه یافته است که اقتصادی رو به پیشرفت دارد و نرخ بیکاری در این کشور پایین می باشد.دراین مقاله به بررسی فاکتورهای مهمی در رابطه با اقتصاد و شرایط کاریابی در ایرلند پرداختیم. نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز در ایرلند و درآمد مشاغل از جمله مواردی است که در مبحث مهاجرت ایرلند و اقامت ایرلند از طریق کار باید به آن توجه داشته باشید. با دریافت تابعیت کشور ایرلند می توان به کشور های عضو اتحادیه اروپا بدون نیاز به هیچ گونه ویزای دیگری سفر کرد. شما دوستان گرامی می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های معتبر موسسه حقوقی ملک پور بهترین راه برای مهاجرت به کشور های تراز اول جهان را پیدا کنید. همچنین می توانید با برقراری تماس با مشاورین این مجموعه، مشاوره رایگان در خصوص ویزای کار ایرلند و سایر کشور های تراز اول جهان دریافت نمایید. سوالات خود را می توانید در خصوص ویزای کار ایرلند در قسمت پرسش و پاسخ در انتهای این مقاله مطرح کنید تا مشاورین ما در اولین فرصت پاسخ آن را برای شما ارسال کند. با دادن امتیاز پنج ستاره به این مقاله، ما را در نوشتن بیشتر مقالات تشویق کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار ایرلند

سطح درآمد برای کار در ایرلند به چه میزان است؟

این میزان به نوع شغل و سطح تخصص فرد بستگی دارد و 9 هزار یورو در سال می باشد .

مهمترین شرایط مهاجرت به ایرلند از طریق ویزای کار چیست؟

داشتن پیشنهاد کاری و تاییدیه اداره کار برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا از مهمترین شرایط مهاجرت به ایرلند از طریق ویزای کار است.

ویزای همراه ایرلند برای کدام اعضای خانواده است؟

ویزای همراه برای همسر و فرزندان متقاضی می باشد و باید به درخواست ویزای اصلی صادر گردد.

دریافت تابعیت در ایرلند به چه صورت است؟

بعد از گذشت 5 سال از اقامت در این کشور اعطا می گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *