ویزای کار اسکاتلند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در اسکاتلند
  • ویزای کار اسکاتلند
  • مدارک مورد نیاز کار در اسکاتلند
  • نرخ بیکاری در اسکاتلند
  • لیست مشاغل مورد نیاز اسکاتلند 2021
  • میزان حقوق کار در اسکاتلند
  • نحوه کاریابی در اسکاتلند
  • مؤسسات کاریابی در اسکاتلند
  • بررسی ویزای همراه اسکاتلند
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اسکاتلند
  • ویزای کار اسکاتلند و سخن پایانی
✅ویزای کار اسکاتلند ✅ مهاجرت به اسکاتلند از طریق کار✅شرایط کاریابی در اسکاتلند

ویزای کار اسکاتلند و مقدمه ای بر آن

ویزای کار اسکاتلند ، مهاجرت به اسکاتلند از طریق ویزای کاری، شرایط کاریابی در اسکاتلند، نرخ بیکاری در اسکاتلند، درآمد در اسکاتلند و نکات مهم در رابطه با مهاجرت کاری به اسکاتلند در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. انواع ویزای کاری در اسکاتلند؟ کاریابی در اسکاتلند به چه صورت است؟ بیشترین مشاغل مورد درخواست در اسکاتلند کدام اند؟ ساعت کاری در اسکاتلند به چه صورت است؟ در ادامه این مقاله به این قبل سوالات و نکات مهم ویزای کار اسکاتلند و شرایط کاری در اسکاتلند می پردازیم. اسکاتلند کشوری است در شمال غرب قاره اروپا  که بیشتر اقتصاد این کشور را بهره برداری از نفت و صنایع کشتی سازی در برمی گیرد وبا تولید ناخالص بالا، کشور مناسبی برای مهاجرت کاری است که دارای اقتصادی قدرتمند در بریتانیا قلمداد می شود. وبسایت های رسمی و مقالات متنوع در فضای مجازی موسسه حقوقی ملک پور می توانند منابع معتبری در خصوص مهاجرت از طریق ویزای کاری به کشور های متنوع باشند. همچنین شما می توانید با برقراری تماس تلفنی، مشاوره رایگان در رابطه با ویزای کار اسکاتلند و شرایط ویزای کاری این کشور دریافت کنید.

شرایط عمومی کاریابی در اسکاتلند:

اسکاتلند کشوری در شمال غربی اروپا است که یک سوم شمالی بریتانیای کبیر را در بر می گیرد. این‌ کشور از شمال با دریای نروژ، از شرق با دریای شمال، از جنوب با دریای ایرلند و از غرب با اقیانوس اطلس مرز آبی دارد. آب های ساحلی این کشور، عمدتا دریای شمال، منبع بزرگترین نفت خام و گاز طبیعی در بین کشور های اروپا است. اسکاتلند دومین کشور بریتانیا  که مساحتی بالغ بر 78,387 کیلومتر مربع دارا است که از انگلستان کوچکتر اما از مجموع ولز و ایرلند شمالی بزرگتر است و دارای 790 جزیره است. پایتخت این کشور شهر ادینبرو می باشد و جمعیت این کشور بالغ بر 5,3 میلیون نفر و نرخ بیکاری در این کشور بسیار کم  و از متوسط بریتانیا کمتر است. پرچم کنونی بریتانیا کبیر از ترکیب پرچم اسکاتلند و پرچم انگلستان به وجود آمده است. اقتصاد این کشور بر پایه نفت و صنایع سنگین مانند کشتی سازی می باشد و دارای تولید ناخالص 62 درصدی می باشد. در ادامه بحث با ما همراه باشید نکاتی درباره ویزای کار اسکاتلند.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

ویزای کار اسکاتلند:

اسکاتلند دومین کشور بریتانیا است که شرایط اقتصادی و سیاسی مطلوبی دارد. این کشور دارای اقتصادی پر جنب و جوش و پیشرفته است که سالیانه بسیاری از متخصصین خارجی را به خود جذب می کند. اسکاتلند با ارائه تعادل عالی کار و زندگی، سبک زندگی بین المللی و فرصت های فراوان در بخش های رو به رشد علم، فناوری و نوآوری کشوری است که همیشه در تکاپوی جذب استعداد های متنوع است. نرخ نگهداری کارمند در این کشور بسیار بالا است و کارمندان در اسکاتلند از نظر قانون بسیار محافظت می شوند. کار تمام وقت به شما اجازه می دهد که سالیانه 28 روز مرخصی داشته باشید. حقوق بازنشستگی در سن 65 سالگی ارائه می شود و به صورت هفتگی به حساب افراد واریز می گردد. در اسکاتلند انواع ویزا ها کاری سطح ۱ کارآفرینی، سطح ۲ عمومی و ویزای سرمایه گذاری وجود دارد که در این مقاله به ویزای سطح ۲ می پردازیم.

ویزای سطح 2 اسکاتلند مسیر اصلی دریافت ویزای کاری این کشور برای کارگران ماهری است که برای اشتغال مهاجرت می کنند و معمولا دست مزد کارگران تازه وارد از کارگران با تجربه کمتر است. برای درخواست این ویزا باید یک پیشنهاد کاری و یک گواهی حمایت مالی از یک کارفرمای اسکاتلندی با مجوز معتبر حامی مالی سطح 2 داشته باشد. اگر به عنوان یک تازه وارد برای ویزای سطح 2 اسکاتلند درخواست می کنید شما می توانید به مدت سه سال و یک ماه اقامت داشته باشید و برای تمدید بیشتر این مدت شما باید نرخ کارگران با تجربه را پرداخت کرده و می توان به مدت سه سه سال بر اقامت خود بیافزایید. متقاضی باید قرارداد بین خود و کارفرما همراه با امضا دو طرف برای درخواست و اجازه اقامت ارائه دهد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار اسکاتلند:

برای دریافت ویزای سطح 2 اسکاتلند همانند سایر کشور ها، فرد متقاضی احتیاج به دانش کافی در زبان انگلیسی دارد که بستگی به نوع کار و حرفه ای که در این کشور به آن می پردازد متفاوت است. همچنین تمام مدارک مورد نیاز برای این درخواست باید به انگلیسی ترجمه شده باشند. اگر مدارک مورد نیاز به هر نحوی مشکل داشته باشند یا کسری در این مدارک وجود داشته باشد، درخواست شما برای ویزای سطح 2 رد می شود و درخواست دوباره برای این نوع ویزا مشکل می شود.

شما باید حداقل سه ماه قبل از شروع ویزای کار اسکاتلند برای این ویزا اقدام نمایید و هزینه 1220  یورو بابت این ویزا پرداخت نمایید.

 مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزا سطح 2

  • شماره مرجع حمایت مالی
  • اثبات دانش زبان انگلیسی
  • گواهی تمکین مالی متقاضی (درغیر این صورت گواهی اینکه کارفرما می تواند فرد را حمایت مالی کند )
  • پاسپورت یا سند مسافرتی فعلی فرد
  • پاسپورت یا سند منقضی شده برای نشان دادن تاریخچه سفر ها
  • نتایج آزمایش پزشکی عدم وجود بیماری خاص در برخی کشور های لیست شده اداره مهاجرت اسکاتلند
  • گواهی عدم سو پیشینه

نرخ بیکاری در اسکاتلند:

نرخ بیکاری یکی از دلایل عمده برای  مهاجرت به یک کشور است. هرچه نرخ بیکاری یک کشور کمتر باشد شرایط مناسبی جهت رفاه کارگران، سهولت در پیدا کردن کار، و گاهی اوقات درآمد متوسط کارگران به این نرخ بستگی دارد و هرچه نرخ بیکاری کمتر باشد آن کشور شرایط مناسب تری جهت پیدا کردن کار و رفاه کارگران دارد و میتواند مقصد مناسبی برای گرفتن ویزای کاری باشد. در بین تمام کشور های بریتانیا کبیر، اسکاتلند دارای بیشترین نرخ بیکاری می باشد. از این رو نرخ بیکاری در اسکاتلند را بیشتر با انگلستان مقایسه می کنند. به دلیل مشکلاتی که امروزه توسط بیماری کرونا و قرنطینه پیش آمد، تعداد افراد بیکار از ۳۰ هزار نفر به ۱۲۷ هزار نفر افزایش یافته است، اما بر طبق گفته های وزیر کار این کشور، توسعه رفاه کاری و افزایش تعداد کار های مورد تقاضا در حال افزایش است و این تعداد در حال کاهش می باشد و حمایت از کار ها جزو اولویت های دولت اسکاتلند است.

در زیر چارت نرخ بیکاری اسکاتلند را مشاهده می فرمایید:

نمودار نرخ بیکاری اسکاتلند شانس کاریابی در اسکاتلند

لیست مشاغل مورد نیاز اسکاتلند 2021:

اسکاتلند یکی از کشور های رو به رشد انگلستان کبیر است و نرخ بیکاری بسیار بالایی ندارد، بیشتر درآمد این کشور بر پایه نفت و صنایع سنگین همچوون کشتی سازی است که تقاضا برای این شغل ها بسیار بالا است. یکی از قدیمی ترین بانک های جهان و بزرگترین بانک اروپا در این کشور قرار دارد که حساب داران و مسؤلین اقتصادی در این بانک ها درصد بالایی از پذیرش را دارا هستند. به دلیل کمبودن هزینه زندگی در این کشور و حمل و نقل درون شهری بسیار آسان در اسکاتلند، این کشور را برای زندگی کاری بسیار مناسب قرار داده است. وب سایت استخدام Adzuna بخش هایی با بیشترین جای خالی را در وب سایت خود قرار داده است و همچنین متوسط حقوق و دست مزد این شغل ها را نیز ذکر کرده است. بنابر این با یادگیری مهارت های لازم می توانید بخش های بخصوصی را جستجو نمایید و کار مورد نظر خود را پیدا کنید:

لیست مشاغل مورد نیاز اسکاتلند 2021
شغل تعداد کار درآمد سالیانه
مهندسی ۷۸ هزار ۳۸ هزار یورو
پرستاری ۵۸ هزار ۳۱ هزار یورو
توسعه دهنده ۵۶ هزار ۴۳ هزار یورو
مشاور ۴۱ هزار ۳۵ هزار یورو
مشاور استخدام ۴۱ هزار ۳۵ هزار یورو
معلم ۴۰ هزار ۲۹ هزار یورو
مدیر ۳۵ هزار ۲۰ هزار یورو
آشپز ۲۱ هزار ۲۲ هزار یورو
طراح ۲۱ هزار ۳۹ هزار یورو
مجری فروش ۱۸ هزار ۲۷ هزار یورو

هر کدام از مشاغل فوق به دلایل خاصی درخواست زیادی دارند اما عمده ترین دلیل برای درخواست نبود کارگر ماهر و با سابقه بیشتر از دو سال در این کشور است.

ساعت کاری در این کشور طبق قانون زمان کار در  سال 1998 اداره می  شود این مقررات درمورد کارگران پاره وقت و تمام وقت، از جمله کارگران آژانس و فریلنسر ها اعمال می شود، اما در مورد افراد با مشاغل آزاد و یا خود اشتغال این ساعت کاری بر حسب خودشان است و این قانون شامل آن ها نمی شود. به طور معمول ساعت کاری که توسط دولت وضع شده است بدین صورت است که میانگین ساعت کاری در هفته نباید بیشتر 48 ساعت باشد، پنج الی شش هفته در سال اجازه مرخصی دارند، یک روز در هفته یا دو روز در دو هفته تعطیل هستند، زمان کار شبانه محدود است و برای کارگران جوان قوانین مخصوصی وجود دارد. در اسکاتلند هیچگونه تعهد قانونی مبنی بر پرداخت هزینه اضافه کاری به کارگران وجود ندارد با این وجود متوسط حقوق و دستمزد کارمند برای کل ساعت کاری خود نباید از حداقل دستم مزد وضع شده در کشور پایین باشد.

میزان حقوق برای کار در اسکاتلند:

در اسکاتلند به دلیل نبود نیروی کار ماهر و تحصیل کرده و همچنین به دلیل اقتصاد قوی این  کشور بعضی از کار ها درآمد بسیار بالایی دارند که احتیاج به مدرک دانشگاهی و سابقه کار هستند. این کشور مقصد بسیار مناسبی برای پزشکان و جراحان است چرا که بیشترین دست مزد در این کشور مخصوص این قشر از جامعه است و شرایط و سطح رفاه این افراد از بقیه افراد جامعه بالاتر است. به همین منظور بیشترین درخواست برای ویزای کاری از طریق پزشکی و همچنین قضاوت  است. البته ناگفته نماند کارگران ساده ساختمانی نیز به دلیل کمبود این چنین کارگران در کشور اسکاتلند مورد پذیرش بالایی قرار دارند. در جدول زیر ده شغل با بیشترین درآمد در اسکاتلند ذکر شده است :

عنوان شغلی متوسط درآمد
جراحی و پزشکی 189-570
قاضی 159-479
وکیل 128-388
مدیریت بانک 121-365
مدیر عامل 113-342
مدیر ارشد مالی 106-319
دندان پزشک 102-308
استاد دانشگاه 90-274
خلبان 75-228
مدیران بازاریابی 68-205

نحوه کاریابی در اسکاتلند:

اسکاتلند به دلیل نرخ پایین بیکاری و اقتصاد بالا و همچنین سطح درآمد متوسط بالا مقصد مناسبی برای کارگران ماهر و متخصصین است که میتوانند با پیدا کردن شغل مناسب در رفاه کامل زندگی کنند. برای افراد خارج از اسکاتلند که قصد مهاجرت به این کشور را از طریق ویزای کاری دارند، سایت های کاریابی تعبیه شده اند که ارتباط افراد با کارفرما ها را مهیا می سازند و بسته به نوع رزومه ای که افراد برای این گونه سایت ها ارائه می دهند کارفرما مورد نظر را پیدا می کنند و افراد و کارفرما را به هم وصل می کنند. در بعضی موارد سایت هایی موجود هستند که با انجام تست شخصیتی و یا کار ورزی  و دادن نمره به افراد، به کارفرما ها اجازه می دهند که خود فرد مورد نظر و صلاح دید خود را انتخاب کنند و با آن ها مصاحبه کنند که در این صورت ممکن است  کارفرما دیگر تست صلاحیت را از فرد نگیرد. در جدول زیر چند نمونه از سایت های کاریابی در این خصوص را برای شما عزیزان قرار می دهیم :

موسسات کاریابی در  اسکاتلند
S1jobs
ScotCareers
Scot Jobs Net
Jobs My Way
Jobs North
Indeed

مؤسسات کاریابی در اسکاتلند:

یکی از مزیت های کار کردن در اسکاتلند ثبات و تعادل در زندگی کاری است. به عنوان کارمند تمام وقت، شما 28 روز تعطیلی  با حقوق در سال را دارید که می توان از آن به عنوان سفر به مناطق دیدنی اسکاتلند و یا اروپا استفاده کنید. افراد می توانند از چند طریق کار پیدا کنند. از طریق وب سایت، آژانس های کاری و یا درخواست کار به کارفرما به صورت مستقیم. اما قبل از شروع به کار یا پیدا کردن کار چند نکته حائز اهمیت است: حتما سعی کنید کاری پیدا کنید که بیمه داشته باشد،نحوه ارائه دادن رزومه در اسکاتلند ممکن است با ایران متفاوت باشد پس لطفا در ابتدا چک کنید که چگونه در اسکاتلند باید رزومه نوشت و در اسکاتلند به صورت غیر حضوری یا از طریق وکیل یک حساب بانکی افتتاح کنید. در زیر لیستی از مؤسسه های کاریابی در اسکاتلند ذکر شده است:

موسسات کاریابی در  اسکاتلند
Firstsource Careers
Brightwork Recruitment
Ellis Mack Recruitment
Globar Highland
Reed
Manpower
Search

بررسی ویزای همراه در اسکاتلند:

افراد خانواده شما می توانند از طریق این ویزا همراه شما به اسکاتلند بیایند. افراد می توانند با داشتن ویزای سطح ۱،۲،۴،۵ از آوردن اعضای خانواده خود تحت شرایطی برخوردار باشند و اعضای خانواده می توانند بدون داشتن ویزای دیگری به کار یا تحصیل در آن کشور بپردازند. از آنجایی که اسکاتلند جزو بریتانیای کبیر می باشد پس قوانین این کشور مانند سایر کشور های این حوزه از جمله انگلستان یکی است. از مهم ترین شرایط اخذ ویزای همراه اسکاتلند می توان به تمکین مالی اشاره کرد. دارندگان این گونه ویزا حق دسترسی به هیچگونه وام دولتی را ندارند اما در سوی دیگر مجاز به زندگی در هرنقطه در بریتانیا بدون هیچ محدودیتی دارند. شرایط ویزای همراه برای دارندگان سطح های ۱،۲،۴،۵ متفاوت است ولی به طور کلی شرایطی همچون داشتن سن حداقل 18  سال برای خود و همسر الزامی است، در صورت داشتن فرزند اجازه ازدواج مجدد ندارید، دارنده ویزا و همسر نباید ازدواج چندگانه داشته باشند و داشتن گواهی برای اثبات زندگی زوجین به صورت پیوسته در مدت ۲ سال را ارائه دهند. هزینه این ویزا برای والدین، همسر و یا فرزند 1523 پوند و برای هر فرد اضافه شده 1523 پوند برای هر شخص است. مدارک لازم جهت درخواست ویزای همراه :

  • گواهی تمکین مالی
  • فرم استاندارد درخواست ویزای بریتانیا
  • گواهی عدم سو پیشینه کیفری
  • ارائه سند ازدواج یا هرگونه رابطه برای همسر
  • ارائه شناسنامه
  • گواهی اسپانسری برا دارندگان ویزای سطح ۲ یا ۵

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسکاتلند:

بدلیل رشد بسیار خوب اسکاتلند افراد بعد از اقامت موقت در این کشور به دنبال اخذ تابعیت و یا اقامت دائم در این کشور هستند. تشویق کردن مهاجران با مهارت کاری بالا در ماندن در اسکاتلند یکی از اهداف مهم این کشور است.داشتن اقامت سطح ۱،۲،۴،۵ بدین معنا نیست که اقامت دائم این کشور را بدست آورده اید بلکه تحت شرایطی همچون : ده سال اقامت متوالی در اسکاتلند، نداشتن پیشینه کیفری، پرداخت به موقع مالیات و داشتن رفتار مناسب شهروندی است. برای افرادی که از طریق سرمایه گذاری ویزای اسکاتلند را دریافت نموده اند این مدت به پنج سال کاهش پیدا می کند.

ویزای کار اسکاتلند و سخن پایانی:

ویزای کار اسکاتلند ، تابعیت اسکاتلند از طریق ویزای کاری، ساعت کاری در اسکاتلند، نرخ بیکاری و بیشترین دست مزد کاری در اسکاتلند و این چنین سوالات را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. اسکاتلند به دلیل داشتن اقتصادی مهم و پویا و نرخ پایین بیکاری و همچنین قرار گرفتن این کشور در حوزه کشور های بریتانیا مقصد مناسبی جهت دریافت ویزای کار اسکاتلند است. اگر چه ویزای کار اسکاتلند شبیه انگلستان است ولی در یک سری موارد فرق هایی دارد. شما می‌توانید با مطالعه بیشتر بر روی سایر مقالات وب سایت های معتبر موسسه حقوقی ملک پور در انجام مهاجرت و اخذ ویزای اسکاتلند یا سایر کشور ها و همچنین تماس تلفنی و دریافت مشاوره رایگان بهترین مقصد برای مهاجرت را انتخاب نمایید. شما عزیزان می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال، در پایین همین صفحه و در قسمت پرسش و پاسخ، سوالات خود را مطرح نموده تا در اسرع وقت جواب خود را دریافت نمایید. در صورت علاقه به این مقاله می توانید با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن بیشتر این چنین مقالات تشویق نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار اسکاتلند

مهاجرت به اسکاتلند از طریق کار چگونه امکان پذیر است؟

افراد برای مهاجرت به اسکاتلند باید یک پیشنهاد کاری و یک گواهی حمایت مالی از یک کارفرمای اسکاتلندی با مجوز معتبر حامی مالی داشته باشند.

✅کدام ویزای اسکاتلند برای کارگران ماهر مناسب است؟

ویزای سطح 2 اسکاتلند مسیر اصلی دریافت ویزای کاری این کشور برای کارگران ماهری است که برای اشتغال مهاجرت می کنند و معمولا دست مزد کارگران تازه وارد از کارگران با تجربه کمتر است.

✅مدت اقامت از طریق ویزای کار استکاتلند برای کارگران ماهر چقدر است؟

اگر به عنوان یک تازه وارد برای ویزای سطح 2 اسکاتلند درخواست می کنید شما می توانید به مدت سه سال و یک ماه اقامت داشته باشید و برای تمدید بیشتر این مدت متقاضی باید قرارداد بین خود و کارفرما همراه با امضا دو طرف برای درخواست و اجازه اقامت ارائه دهد.

✅ بهترین راه کاریابی در اسکاتلند چیست؟

سایت های کاریابی که ارتباط افراد با کارفرما ها را مهیا می سازند بهترین روش کاریابی در اسکاتلند هستند. این سایت ها بسته به نوع رزومه ای که افراد ارائه می دهند؛ کارفرما مورد نظر را پیدا می کنند و افراد و کارفرما را به هم وصل می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *