ویزای کاری لوکزامبورگ

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در لوکزامبورگ
  • ویزای کار لوکزامبورگ
  • مدارک مورد نیاز کار در لوکزامبورگ
  • نرخ بیکاری در لوکزامبورگ
  • لیست مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ 2021
  • میزان حقوق کار در لوکزامبورگ
  • نحوه کاریابی در لوکزامبورگ
  • مؤسسات کاریابی در لوکزامبورگ
  • بررسی ویزای همراه لوکزامبورگ
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در لوکزامبورگ
  • ویزای کار لوکزامبورگ و سخن پایانی
ویزای کاری لوکزامبورگ

ویزای کار لوکزامبورگ و مقدمه ای بر آن

ویزای کاری لوکزامبورگ، مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ، شرایط مهاجرت از طریق کار به لوکزامبورگ، نرخ بیکاری و نکاتی که در زمینه ویزای کاری لوکزامبورگ در سال 2020 مورد نیاز است را در این متن مورد بررسی علمی قرار می دهیم. آیا پیدا کردن کار در لوکزامبورگ آسان است؟ کمترین میزان درآمد در لوکزامبورگ چقدر است؟ بیشترین تقاضای کار در لوکزامبورگ برای چه مشاغلی است؟ آیا کار در لوکزامبورگ باعث اقامت دائم می شود؟ در ادامه این مقاله به این گونه سوالات پاسخ داده و نکاتی در رابطه با ویزای کار لوکزامبورگ بیان می نماییم. لوکزامبورگ کشوری کوچک در قاره اروپا است که با توجه به وضعیت اقتصادی و ثباتش و اقتصاد قوی، مقصد خوبی برای افراد ماهر برای دریافت ویزای کاری می باشد. موسسه حقوقی ملک پور با داشتن سابقه طولانی در امر مهاجرت می تواند به شما عزیزان در امر مهاجرت یاری ببخشد. همچنین می توانید با این موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان این موسسه در مهاجرت به لوکزامبورگ بهترین راه ها برای مهاجرت را بشناسید.

شرایط عمومی کار در لوکزامبورگ:

از آنجایی که بررسی وضعیت یک کشور قبل از مهاجرت از اهمیت بالایی برخوردار است لذا بهتر است یک نگاه اجمالی به این کشور داشته باشیم. لوکزامبورگ با مساحت 2586 کیلومتر مربع در غرب اروپا واقع شده است و با کشور های همچون آلمان، فرانسه  بلژیک مرز مشترک دارد. جمعیت این کشور ششصد هزار نفر تخمین زده شده است و از کشور های ثروتمند اروپا به شمار می رود و همواره دارای ثبات سیاسی و اقتصادی است. پایتخت آن شهر لوکزامبورگ است و به زبان های فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی صحبت می کنند. از سال 2002 واحد پول این کشور یورو است ولی قبل از آن فرانک لوکزامبورگ بوده است. این کشور بیشترین درآمد سالیانه در اروپا و دنیا را دارد. صنایع این کشور در حوزه های لاستیک، فولاد و مواد شیمیایی است ولی بیشتر درآمد این کشور از حوزه بانکداری تامین می شود. به دلیل جمعیت پایین در این کشور و همچنین نبود نیروی کار ماهر و نرخ پایین بیکاری این کشور مقصد خوبی برای مهاجرت از طریق کار است. در ادامه این مقاله در مورد نکات ویزای کاری لوکزامبورگ و شرایط اخذ آن با ما همراه باشید.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

ویزای کار لوکزامبورگ:

برای افراد عضو اتحادیه اروپا سفر به این کشور و کار در لوکزامبورگ ویزا احتیاج نیست اما اگر اقامت شما در لوکزامبورگ بیشتر از 90 روز طول بکشد، باید به دفتر شهرداری لوکزامبورگ برای ورود در این کشور مراجعه کرده و مدت ماندن خود را اطلاع دهید. به عنوان یک غیر اروپایی شما 90 روز اجازه اقامت توریستی دارید و برای بیشتر از 90 روز باید اجازه رسمی دریافت کنید. در ابتدا باید با یک کارفرما و یا شرکت مورد نظر قرارداد عقد کنید. این قرارداد شروع خوبی برای دریافت اجازه اقامت در لوکزامبورگ است و بلافاصله پس از عقد قرارداد برای اقامت اقدام کنید. درخواست شما ممکن است چند ماه طول بکشد بنابراین آدرس معتبر برای دریافت مدارک کار مشخص کنید. قرارداد شما تا حدی به شرایط زیر وابسته است:

از سال 2016 به بعد درآمد شما کمتر از 2307 یورو در ماه نباشد.

برای حرفه خود گواهی داشته باشید

برای کارگران، اثبات دو سال سابقه کار.

اگر گواهی ندارید، اثبات ده سال سابقه عملی در زمینه مشابه.

اگر حرفه شما نیازی به گواهی ندارد پس شش سال تجربه عملی در زمینه مشابه را ارائه دهید.

برای دریافت ویزای کاری لوکزامبورگ شما احتیاج دارید که به دو زبان رایج در این کشور (لوکزامبورگی و آلمانی یا فرانسه) مسلط باشید. همچنین اگر شما مدرک تحصیلی خود را از کشور های اروپایی نگرفته باشید باید حتما در ابتدا با وزارت تحصیلات عالی و تحقیقات لوکزامبورگ برای تایید مدرک تحصیلی تماس حاصل نمایید.

نرخ بیکاری در لوکزامبورگ:

برای مهاجرت کاری به لوکزامبورگ و دریافت ویزای کاری لوکزامبورگ داشتن اطلاعات در مورد  نرخ بیکاری این کشور بسیار دارای اهمیت است از این رو که هرچه نرخ بیکاری در این کشور کمتر باشد شانس شما برای پیدا کردن کار بالاتر است به همین دلیل این کشور با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است، پس می توان متوجه شد مقصد خوبی برای مهاجرت کاری است یا خیر. شما به عنوان یک متقاضی پس از بررسی نرخ بیکاری کشور تصمیم خود را درباره مهاجرت کاری به این کشور اتخاذ می فرمایید. نرخ بیکاری لوکزامبورگ در آپریل سال 2021 برابر با 5.9 درصد تخمین زده شده است و بنا بر داشتن کارخانه جات متنوع و همچنین وجود شرکت های نظیر آمازون و اپل میزان نرخ بیکاری پایین است. در زیر جدول نرخ بیکاری لوکزامبورگ تعبیه شده است:

نمودار نرخ بیکاری در لوکزامبورگ

لیست مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ2021:

در این بخش به بررسی مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ خواهیم پرداخت. بدلیل داشتن نرخ بیکاری پایین و شرایط کاری مناسب و نبود افراد ماهر، هر ماهه آژانس ملی استخدام لوکزامبورگ تعدادی کار در سرتاسر کشور معرفی می کند که بسته به نیاز از افراد داخل و یا کارگران خارجی ماهر استخدام میکند. بازار کار لوکزامبورگ با حدود 2550 پست خالی برای کارگران خارجی پویا است که پیدا کردن کار در این کشور را آسان می سازد و افراد از طریق شرکت های دولتی و یا سایت های معتبر کاریابی قادر خواهند بود کار مورد نظر خود را پیدا کنند. مشاغل برتر که در لوکزامبورگ در سال 2021 بیشترین سود را برای کار فرمایان خود داشته اند در پایین آورده شده اند:

نام مشاغل مورد نیاز
پزشکان
حسابرسی مالی
توسعه دهندگان IT
مهندسین
کارگر آشپزخانه
قانون
کار دبیرخانه
تجزیه و تحلیل ریسک بانکی
مشاوره سازمان و مدیریت

میزان حقوق کار در لوکزابورگ:

بدلیل داشتن اقتصادی قوی در سطح جهانی و همچنین بانک های مشهور، لوکزامبورگ بیشترین حداقل دست مزد را در اتحادیه اروپا دارد و 2071 یورو در ماه برای هر کارگر در نظر گرفته شده است، و از سال 2019 بنا بر این نهاد که هر ساله 1.1% افزایش حقوق داشته باشد که باعث می شود هر ساله سطح رفاه در این کشور افزایش پیدا کند. این دست مزد برای کارگران ماهر 20 درصد افزایش می یابد و برای کارگران نوجوان 20-25 درصد کاهش می یابد. این بدان معنا است که کارگران بالای 18 سال باید 20 درصد بیشتر از حداقل دستمزد یعنی 2485 یورو در ماه دریافت نمایند. ساعت کاری در لوکزامبورگ 40 ساعت در هفته می باشد که 8 ساعت در هفته برای افراد بالای 18 سال. بیشترین ساعت کاری می تواند 48 ساعت در هفته یا 10 ساعت در طول روز باشد که تماما بستگی به نوع کار دارد. این ساعت کاری بایستی در بند قرار داد ذکر گردد و طرفین بایستی در باره این موضوع با یک دیگر صحبت کرده باشند.. 10 روز در سال مربوط به تعطیلات رسمی در این کشور است. همچنین در این کشور فواید زیادی برای مادران وجود دارد که به آن ها حقوق بارداری و مرخصی بارداری تعلق می گیرد.

نحوه کاریابی در لوکزامبورگ:

بدلیل وجود کار کافی و فراوان برای کارگران خارجی و افراد مقیم، در لوکزامبورگ تعدادی سایت مورد استفاده موجود هستند که شما به صورت  آنلاین رزومه کاری  خود را برای آن ها ارسال کرده و کارفرما پس از تایید رزومه با شما تماس میگیرد. این وب سایت ها برای افرادی که خارج از لوکزامبورگ هستند و قصد پیدا کردن کار در این کشور را دارند مفید هستند و در امر کاریابی و دریافت ویزای کاری سهولت می بخشند. این سایت ها هم به زبان انگلیسی و هم غیر انگلیسی کار های مرتبط را برای شما پیدا می کنند. برخی از این سایت ها را برای شما قرار داده ایم:

سایت های کاریابی در لوکزامبورگ
 Monste.lu    
Jobs.lu
Jobsearch.lu
Jobluxembourg.lu
Jobsearch.lu
Optioncarriere.lu

موسسات کاریابی در لوکزامبورگ:

آژانس ملی استخدام وظیفه کمک به افراد برای یافتن شغل در سراسر کشور را دارد. این افراد با ارائه درخواست خود و همچنین مهارت، مدرک آشنایی با زبان، سابقه کار و شرایطی که در بالا ذکر شد می توانند از طریق شرکت های کاریابی در لوکزامبورگ یا ارائه رزومه خود به کارفرمایان شغل مناسب و مورد نظر خود را پیدا کنند. در لوکزامبورگ دو نوع کار دائمی و موقت وجود دارد که شرکت های کاریابی بسته به نوع درخواست های افراد در این باره کار مورد نظر را جستجو می کنند. شرکت های معروف کاریابی در لوکزامبورگ:

موسسات کاریابی در لوکزامبورگ
Mantala
Skeeled
TestGorila
Falkerin
Talent network
Huxley
Rowland international
Lexius staffing
Randstand
Fast recruitment

اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در لوکزامبورگ:

لوکزامبوزگ به دلیل سطح رفاه بالای آن و داشتن یکی از قوی ترین اقتصاد های دنیا، افراد سعی بر گرفتن اقامت و تابعیت این کشور دارند. بعد از گذران آزمون شفاهی زبان لوکزامبورگ و گذراندن زمان مورد نیاز در این کشور افراد می توانند در خواست خود را مبنی بر اخذ تابعیت لوکزامبورگ به وزارت خارجه این کشور ابلاغ کنند. اما گرفتن اقامت بستگی به پرونده شما، آزمون سطح زبان و آزمون زندگی مشترک بستگی دارد. اگر در دوره شهروندی شرکت کنید، از شرکت در ماژول تاریخ و ادغام اروپا معاف می شوید

برای گرفتن اقامت یا تابعیت کشور لوکزامبورگ سری قوانینی وجود دارد که باید آن ها رعایت شوند:

در زمان پر کردن درخواست باید بالاتر از 18 سال باشید

به طور قانونی بیشتر از 7 سال در لوکزامبورگ اقامت داشته باشید

آزمون شفاهی را گذرانده باشید

در سه کلاس آموزش مدنی شرکت کنید

اگر  شما 7 سال در این کشور در مدرسه درس خوانده باشید احتیاجی به گذراندن آزمون شفاهی ندارید و مدارک مدرسه خود را می توانید به صورت کپی ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز:

گواهی تولد

اطلاعات بیوگرافی خور را به صورت دقیق در سایت   bienvenue.lu وارد کنید.

گواهی که اقامت هفت سال زندگی شما را در این کشور نشان دهد.

کپی معتبر گذرنامه

عدم سوپیشینه کیفری 15 سال گذشته

گواهی آزمون زبان

گواهی گذراندن کلاس های آموزش مدنی

ویزای کاری لوکزامبورگ و سخن پایانی:

ویزای کاری لوکزامبورگ، مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ، شرایط اخذ ویزای کاری لوکزامبورگ، میزان درآمد و نرخ بیکاری لوکزامبورگ در این مقاله به طور کامل مورد بررسی و تفحص قرار گرفت. لوکزامبورگ کشوری با قدرت اقتصادی بالا است و به خاطر سطح پایین جمعیت و همچنین درآمد بسیار عالی مقصد بسیار خوبی برای دریافت ویزای کاری می باشد و به کمک تولیدات و همچنین بانک های معروف در اروپا دانش آموختگان دانشگاهی در رشته حسابداری و مدیریت را به خود جذب می کند و می توان از این طریق ویزای کاری لوکزامبورگ را دریافت نمود. شما می توانید با مطالعه بیشتر مطالب مربوط به لوکزامبورگ و همچنین تماس رایگان با موسسه حقوقی ملک پور اطلاعات خود را در رابطه با مهاجرت و دریافت ویزای کاری لوکزامبورگ تکمیل نمایید. همچنین شما می توانید در قسمت پرسش و پاسخ این مقاله سوالات خود را درباره ویزای کاری لوکزامبورگ مطرح نمایید تا در اولین زمان ممکن به آن ها پاسخ داده شود. اگر مطلب مورد فوق را مورد پسند خود قرار دادید، با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن بیشتر مقالات حمایت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *