مشاغل و رشته های پولساز در کانادا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • مشاغل و رشته های پولساز در کانادا و مقدمه ای بر آن
  • شرایط عمومی مشاغل و رشته های پولساز در کانادا
  • لیست مشاغل و رشته های پولساز در کانادا
    • پرستاری
    • مهندسی برق
    • پزشکی
    • دندانپزشکی
    • مهندسی کامپیوتر
    • علوم آماری
    • مهندسی عمران
    • حسابداری
    • مهندسی معدن
    • حقوق
  • مشاغل و رشته های پولساز در کانادا و سخن پایانی
✅ مشاغل و رشته های پولساز در کانادا✅ پر درآمدترین شغل در کانادا ✅ مشاغل پر رونق در کانادا

مشاغل و رشته های پولساز در کانادا و مقدمه ای بر آن

مشاغل و رشته های پولساز در کانادا، پر درآمدترین شغل در کانادا و مشاغل پر رونق در کانادا در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. حقوق پر درآمدترین شغل در کانادا چقدر است؟ مشاغل و رشته های پولساز در کانادا کدامند؟ مشاغل پر رونق در کانادا کدامند؟ کانادا کشوری با طیف گسترده ای از صنایع پردرآمد است. به طور معمول مشاغل در بخش هایی مانند مراقبت های بهداشتی، فناوری اطلاعات و امور مالی، صنایعی مانند ساخت و ساز، نفت و گاز و معدن همه رونق دارند و جزء مشاغل پر رونق در کانادا هستند. با این حساب، در این مقاله نگاهی به مشاغل و رشته های پولساز در کانادا می اندازیم و درآمد آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.  در این مقاله همچنین به ارزیابی شغل های خوب در کانادا می پردازیم که برای علاقه مندان به مهاجرت کاری به کانادا بسیار مفید است. این نوشتار به قلم متخصصان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ به نگارش درآمده تا بتواند اطلاعات کاملی را در مورد مشاغل و رشته های پولساز در کانادا در اختیار شما عزیزان قرار دهد. بنابراین هر گونه کپی برداری از جملات آن شرعاً و قانوناً مجاز نمی باشد. شما پس از مطالعه این مطالب در صورت داشتن هرگونه سؤالی در خصوص شغل های کانادا می توانید با مشاوران ما تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

مشاغل و رشته های پولساز در کانادا و شرایط عمومی آن:

کانادا کشوری است که در آمریکای شمالی واقع شده است. ده استان و سه سرزمین آن، از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترش یافته و 9.98 میلیون کیلومتر مربع را در بر می گیرد و از نظر مساحت دومین کشور بزرگ جهان است. پایتخت این کشور اتاوا می باشد. کانادایی ها به طور رسمی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند و این کشور دو زبانه است. این کشور دارای جمعیتی بیش از 37 میلیون نفر بوده که این موضوع آن را به کشوری کم جمعیت، اما مرفه تبدیل می کند. همچنین یک مقصد سفر بسیار محبوب برای مهاجران است. در مجموع، تقریباً 90 درصد جمعیت کانادا را مهاجران یا فرزندان این افراد تشکیل می دهند. کانادا از واحد پول دلار کانادا (CAD) استفاده می کند. اگر شما هم به مهاجرت کاری به کانادا علاقه دارید حتما از خود پرسیده اید برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟ می توان گفت بهترین راه برای شروع شناخت فرصت های شغلی، شناخت بهترین شغل های کانادا، الزامات به دست آوردن مشاغل خاص و پردرآمد، روش های کاریابی و نحوه دستیابی به این مشاغل است. بنابراین با مطالعه مقالات این سایت و شناخت برنامه های مهاجرت استانی کانادا می توانید برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام کنید.

اقتصاد کانادا در اکتبر سال2020، به میزان 83،6 هزار شغل ایجاد کرده که این تعداد کمتر از پیش بینی بازار بوده و پس از 378.2 هزار افزایش در سپتامبر به این میزان رسیده است. بیشترین افزایش اشتغال مربوط به کار تمام وقت بوده است. خود اشتغالی برای اولین بار از زمان شیوع بیماری همه گیر COVID-19 در این کشور افزایش یافته است. این افزایش در پنج استان (انتاریو، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، نیوفاندلند، لابرادور و جزیره پرنس ادوارد) قابل مشاهده می باشد. در همان زمان، رشد اشتغال در حمل و نقل و انبارداری و ساخت و ساز متوقف شده است. در میان جوانان 15 تا 24 ساله، اشتغال نسبت به ماه سپتامبر تغییر کمی داشته است. نمودار زیر مربود به اشتغال در کانادا است و این مقادیر به طور جزئی تری در آن قابل مشاهده هستند.

نمودار میزان اشتغال در کانادا کار در کانادا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات مشاور رسمی مهاجرت کانادا جناب افضلی در خصوص اسکیل ورکر

فایل صوتی توضیحات مشاور رسمی مهاجرت کانادا جناب افضلی در خصوص اسکیل ورکر

لیست مشاغل و رشته های پولساز در کانادا:

هنگامی که به مشاغل و رشته های پولساز در کانادا فکر می کنید، این مسیرهای شغلی ممکن است در ذهن شما خطور کند: پزشک، جراح، دندانپزشک، داروساز و بینایی سنج. اگرچه این موارد به عنوان شغل های خوب در کانادا شناخته شده هستند. اما ممکن است در محلی که می خواهید کار خود را شروع کنید، بیشترین تقاضا را نداشته باشند. اگر چه برخی از تجار با انصراف از تحصیل در این کشور مشغول به کسب درآمد هستند ولی اکثر مشاغل پر رونق در کانادا به حداقل مدرک دانشگاهی نیاز دارند. در نتیجه بررسی رشته های پولساز در کانادا خالی از لطف نیست. اطلاعات مربوط به مشاغل زیر مجموعه این رشته ها، مهارت ها یا تحصیلاتی که برای بدست آوردن کار لازم است و همچنین آینده برخی از شغل های کانادا در لیستی که برای شما تهیه کرده ایم وجود دارد. بنابراین شما عزیزان را به مطالعه این رشته ها و مشاغل دعوت می کنیم. علاوه بر روش های کاری برای اخذ مشاغل پر رونق در کانادا یکی از روش های به دست آوردن شغل های پردرآمد و پولساز در کانادا تحصیل در کانادا و دریافت ویزای تحصیلی کانادا می باشد.

مهندس کامپیوتر:

رشته تحصیلی مهندسی کامپیوتر از مشاغل و رشته های پولساز در کانادا است. داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد می تواند برای کاریابی شما بهتر باشد. کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر در کانادا یک برنامه 1 تا 2 ساله است که برای دانشجویان علاقه مند به مطالعات پیشرفته علوم کامپیوتر طراحی شده است. برخی از متداول ترین تخصص های ارائه شده در دانشگاه های کانادا برای کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر، معماری کامپیوتر، سخت افزار، نرم افزار و ارتباطات رایانه ای است. فارق التحصیلان این رشته می توانند سالیانه میانگین حقوق 120،000 دلار را دریافت کنند و در مشاغل برنامه نویسی، توسعه دهنده نرم افزار، مدیر شبکه، تکنسین کامپیوتر و سایر مشاغل مشغول به کار شوند. نمودار زیر حقوق برخی از مشاغل مهندسی کامپیوتر را نشان داده است که می توانید آن ها را باهم مقایسه کنید.

نمودار حقوق برخی مشاغل مهندسی کامپیوتر

مهندس برق:

یک مهندس برق پس از طی کردن دوران تحصیل خود می تواند در یکی از شغل های خوب در کانادا مشغول به کار شود و این رشته تحصیلی می تواند از دسته پر درآمدترین رشته های مهندسی در کانادا باشد. استخدام شدن به عنوان یک مدیر تأسیسات مسئول سیستم های مختلف توزیع و نیروگاه ها که با این منابع سروکار دارند برای این رشته مناسب هستند. آنها در هر دو بخش دولتی و خصوصی کار می کنند و غالباً بر تیم های بزرگی از متخصصان نظارت می کنند. این شغلی است که به پایگاه دانش گسترده و متنوعی نیاز دارد. مسیرهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای تبدیل شدن به یک مدیر برنامه های کاربردی انتخاب کنید. شما باید تجربه کار در صنعت را کسب کنید، تا زنجیره خود را به سرپرست و سپس مدیر برسانید. حقوق متوسط سالانه یک مدیر خدمات در کانادا 114،000 دلار می باشد.

مهندس برق مشاغل پر درآمد رشته های پولساز

پزشکی:

در کانادا، دانشکده پزشکی معمولاً درجه پزشکی سه تا پنج ساله را به صورت دکتر پزشکی و فوق لیسانس جراحی ارائه می دهد و کسانی که مدرک تحصیلی خود را در سایر کشور ها گرفته باشند و بخواهند در این کشور مشغول به کار شوند باید مدرک خود را معادل سازی کنند. در حال حاضر کانادا با کمبود نیروی پزشکی آموزش دیده محلی روبرو است، به این معنی که تقاضای زیادی برای پزشکان به عنوان پزشکان عمومی یا پزشکان متخصص در این کشور وجود دارد. پزشکان مسئول تشخیص و درمان طیف وسیعی از بیماری های جسمی و روحی هستند. با توجه به اهمیت و کمبود آن ها، این رشته یکی از زیر مجموعه های مشاغل و رشته های پولساز در کانادا است. برای تبدیل شدن به یک پزشک واجد شرایط، باید یک مدرک پزشکی مانند درجه دکترای پزشکی را گذرانده باشید. همچنین باید از کالج پزشکان خانواده کانادا (CFPC) یا کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا (RCPSC)  مجوز بگیرید. علاوه بر این، شما باید در نهاد نظارتی پزشکی در استان یا قلمرو مورد نظر خود برای کار ثبت نام کنید. میانگین حقوق یک پزشک در کانادا 150،000 دلار در سال است.

پزشکی در آمریکا رشته های پولساز در آمریکا

دندانپزشکی:

دندانپزشکان متخصصان پزشکی آموزش دیده ای هستند که دندان ها و دهان شما را سالم نگه می دارند. آن ها مسئول طیف گسترده ای از اقدامات و روش ها مانند معاینه بهداشت دهان و دندان، جراحی های جزئی و جراحی دندان هستند. برای شروع کار در کانادا، شما باید حداقل یک سال تحصیل قبل از دندانپزشکی در دانشگاه داشته باشید، اگرچه این مدت ممکن است چهار سال طول بکشد. پس از اتمام این دوره، به مدرک دندانپزشکی معتبر نیاز خواهید داشت. دقیقاً مانند پزشکان، شما باید در نهاد نظارتی در استان یا قلمرو محل کار خود ثبت نام کنید. یکی از مشاغل و رشته های پولساز در کانادا دندانپزشکی بوده که میانگین حقوق دندانپزشک در کانادا در یک سال 274،000 دلار است.

دندانپزشکی مشاغل پر درآمد رشته های پورلساز مشاغل مورد نیاز

پرستاری:

پرستاران متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که در ارزیابی، تشخیص و درمان بیماران آموزش دیده اند. این شغل نیاز به دانش دقیق در مورد مراقبت های پزشکی دارد و شغلی است که در بسیاری از آمریکای شمالی مورد تقاضای زیاد است. با توجه به مهارت های مورد نیاز و کمبود پرستار در کانادا، تعجب آور نیست که در حال حاضر یکی از مشاغل و رشته های پولساز در کانادا می باشد. برای تبدیل شدن به یک پرستار، اغلب باید مسیر طولانی را باید طی کنید. معمولاً شما حداقل به مدرک کارشناسی ارشد پرستاری نیاز خواهید داشت، اما اگر می خواهید در یک زمینه خاص تخصص داشته باشید، ممکن است به مدارک اضافی نیاز داشته باشید. شما بسته به استانی که در آن کار می کنید، ممکن است مجبور شوید قبل از کار در یک نهاد حرفه ای ثبت نام کنید. حقوق متوسط ​​برای پرستاران در کانادا سالانه 104،000دلار است.

پرستار پرستاری مشاغل پر درآمد رشته های پولساز

فایل تصویری توضیحات مشاور رسمی مهاجرت کانادا جناب افضلی در خصوص کار پرستاران در کانادا

فایل صوتی توضیحات مشاور رسمی مهاجرت کانادا جناب افضلی در خصوص کار پرستاران در کانادا

علوم آماری:

آمار شناسان که بعضاً دانشمندان داده شناخته می شوند برای جمع آوری و تفسیر داده ها برای مشتریان خود کار می کنند. این رشته می تواند یکی از مشاغل و رشته های پولساز در کانادا برای مهاجران باشد. کسی که در این حوزه کار می کند از مدل های ریاضی و آماری برای بررسی احتمال وقوع در آینده استفاده می کند. با توجه به ماهیت بسیار ریاضی این مشاغل، شما معمولاً به مدرک ریاضیات، آمار یا یک رشته مرتبط نزدیک نیاز خواهید داشت. برخی از شرکت ها به دنبال داوطلبانی با مدرک کارشناسی ارشد می گردند. اگر می خواهید وارد صنعت خاصی شوید، به مدارک مربوطه احتیاج دارید. در سال حقوق متوسط ​​برای یک آماریشن یا مجری در کانادا 87000 دلار است.

علوم آماری آمار مشاغل پر درآمد رشته های پولساز مشاغل مورد نیاز

مهندس عمران:

مهندسان عمران نیز در لیست پر درآمدترین رشته های مهندسی در کانادا قرار دارند. مشاغل زیادی برای مهندسین عمران وجود دارد. مهندس عمران در کانادا می تواند به عنوان یک مدیر ساخت درکانادا مشغول به کار شوند. این نقش شامل نظارت بر پروژه های ساختمانی می باشد. کار متنوعی است و نیاز به سازمان، دانش بودجه و تجربه صنعت دارد. در بیشتر موارد، شما به یک مدرک مربوطه مانند فناوری ساخت و ساز یا مهندسی عمران نیاز خواهید داشت. با این حال، مانند اکثر نقش های مدیریتی، تجربه عامل اصلی موفقیت در این زمینه است. متوسط ​​درآمد مهندس عمران در کانادا و حقوق برای یک مدیر ساخت و ساز سالانه در کانادا 111،000دلار است.

مهندس عمران مهندس ساختمان مشاغل مورد نیاز مشاغل پر درآمد رشته های پولساز

حسابداری:

حسابداری رشته ای است که با قاطعیت در مورد آن می توان گفت که لیست مشاغل مورد تقاضا در هرکشوری همیشه مشاغل مربوط به این رشته را در خود جای داده است. کسانی که در این رشته تحصیل کرده باشند با توجه به سطح تحصیلاتشان که می تواند کارشناسی، کارشناسی ارشد ویا دکترا باشد و همچنین میزان تجربه ای که دارند، می توانند در یکی از شغل های مربوط به این رشته کار کنند. از قضا حسابداری و مشاغلی چون دستیار حسابداری، حسابدار رسمی، خزانه دار و مدیر حسابداری از گروه مشاغل و رشته های پولساز در کانادا هستند. که سالیانه میانگین حقوق 80،600 تا 178،000 دلار را می توانند دریافت کنند.

حسابداری حسابدار مشاغل مورد نیاز شغل پر درآمد رشته های پولساز

مهندس معدن:

مهندسان معدن هم معادن روباز و هم زیرزمینی را طراحی می کنند، بر ساخت و سازه های معدن نظارت می کنند، حمل و نقل مواد معدنی را به کارخانه های فرآوری، نظارت بر تولید و تهیه گزارش ها را برنامه ریزی می کنند. آن ها ویژگی های زمین شناسی سایت های استخراج را ارزیابی می کنند و ساختارها، تجهیزات و فرایندهای مورد استفاده را در یک عملیات خاص تعیین می کنند. استخراج منابع طبیعی تجارت بزرگی در این کشور است، به همین دلیل مشاغل و رشته های پولساز در کانادا رشته مهندسی معدن را نیز پوشش می دهند. پس از گذراندن دوره های تحصیلی لازم در زمینه مهندسی معدن شما به تجربه کاری نیاز دارید تا در کار خود متخصص شوید. متوسط ​​حقوق سالیانه یک ناظر معدن در کانادا 82،200 دلار است.

مهندس معدن مشاغل پر درآمد رشته های پولساز مشاغل مورد نیاز

حقوق:

رشته حقوق یک رشته ای است که برای فارق التحصیلان خود مشاغل مختلفی را می تواند ارائه کند. فارق التحصیلان این رشته با توجه به علاقه و هدف خود می توانند برای وکالت، قاضی شدن یا مشاغل حقوقی دیگر اقدام کنند. حرفه وکالت در کانادا از نظر استانی تنظیم شده است. اکثر استان ها پس از اتمام دوره حقوق خود، از وکلای بالقوه می خواهند در یک دوره پذیرش وکالت شرکت کنند و سپس باید در آزمون وکالت قبول شوند. همچنین برای قاضی شدن نیز شرایط خاصی وجود دارد. میانگین حقوق وکلا سالانه 244،000دلار است و از مشاغل و رشته های پولساز در کانادا محسوب می شود.

حقوق وکالت وکیل قاضی قضاوت مشاغل پر درآمد رشته های پولساز مشاغل مورد نیاز
مشاغل و رشته های پولساز در کانادا
مشاغل پر درآمد درآمد بر حسب یورو توضیحات
پرستاری 104،000 دلار با توجه به مهارت های مورد نیاز و کمبود پزشک پرستار در کانادا، تعجب آور نیست که در حال حاضر یکی از مشاغل و رشته های پولساز در کانادا می باشد.
مهندس برق 114،000 دلار یک مهندس برق می تواند به یک مدیر تأسیسات تبدیل شود که یکی از مشاغل پر درآمد در کانادا است.
پزشکی 150،000 دلار در حال حاضر کانادا با کمبود نیروی پزشکی آموزش دیده محلی روبرو است، به این معنی که تقاضای زیادی برای پزشکان به عنوان پزشکان عمومی یا پزشکان متخصص در این کشور وجود دارد.
دندانپزشکی 274،000 دلار برای شروع کار در کانادا، به عنوان یک دندانپزشک شما باید حداقل یک سال تحصیل قبل از دندانپزشکی در دانشگاه داشته باشید، اگرچه این مدت ممکن است چهار سال طول بکشد. پس از اتمام این دوره، به مدرک دندانپزشکی معتبر نیاز خواهید داشت. حقوق دندانپزشک در کانادا یکی از بالاترین درآمد ها در کانادا است. با تحصیل در کانادا در رشته دندانپزشکی شانس بالایی برای دریافت این شغل و درآمد زایی خواهید داشت.
مهندسی کامپیوتر 120،000 دلار کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر در کانادا یک برنامه 1 تا 2 ساله است که برای دانشجویان علاقه مند به مطالعات پیشرفته علوم کامپیوتر طراحی شده است. برخی از متداول ترین تخصص های ارائه شده در دانشگاه های کانادا برای کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر، معماری کامپیوتر، سخت افزار، نرم افزار و ارتباطات رایانه ای است.
علوم آماری 87،000 دلار آمار شناسان که بعضاً دانشمندان داده شناخته می شوند برای جمع آوری و تفسیر داده ها برای مشتریان خود کار می کنند. این رشته می تواند یکی از مشاغل و رشته های پولساز در کانادا برای مهاجران باشد.
مهندسی عمران 111،000 دلار مشاغل زیادی برای مهندسین عمران وجود دارد. مهندس عمران در کانادا می تواند به عنوان یک مدیر ساخت درکانادا مشغول به کار شود. این نقش شامل نظارت بر پروژه های ساختمانی می باشد.
حسابدار 178،000 دلار حسابداری رشته ای است که با قاطعیت در مورد آن می توان گفت که لیست مشاغل مورد تقاضا در اکثر کشور ها همیشه مشاغل مربوط به این رشته را در خود گنجانده است.
مهندس معدن 82،200 دلار پس از گذراندن دوره های تحصیلی لازم در زمینه مهندسی معدن شما به تجربه کاری نیاز دارید تا در کار خود متخصص شوید.
حقوق 244،000 دلار رشته حقوق یک رشته ای است که برای فارق التحصیلان خود مشاغل مختلفی را می تواند ارائه کند. فارق التحصیلان این رشته با توجه به علاقه و هدف خود می توانند برای کار در کانادا در مشاغل وکالت، قاضی شدن یا مشاغل حقوقی دیگر اقدام کنند.
مشاغل و رشته های پولساز در کانادا و سخن پایانی:

مشاغل و رشته های پولساز در کانادا، پر درآمدترین شغل در کانادا و مشاغل پر رونق در کانادا در این نوشتار بررسی شد. کانادا به عنوان یک کشور در آمریکای شمالی یکی از کشور های پر طرفدار برای مهاجرت کاری است. بنابراین ما در این مقاله با مطرح کردن مطالبی در دسته رشته های تحصیلی برای شغل های خوب در کانادا از جمله پر درآمدترین رشته های مهندسی در کانادا، رشته های پزشکی و مدیریتی مشاغل و رشته های پولساز در کانادا را به وضوح برای شما عزیزان بیان کردیم. این مشاغل علاوه بر اینکه پر درآمد هستند تقاضای زیادی را برای استخدام خارجیان دارند و در کشور کانادا با کمبود نیرو همراه هستند. شما در صورتی که در این بخش ها تخصص نداشته باشید می توانید سایر مشاغل مورد نیاز در کانادا را که در سایت ما قرار دارند را مورد مطالعه قرار دهید تا به راحتی بتوانید در این کشور کاریابی کنید. در صورتی که می خواهید به کانادا مهاجرت کنید و در مورد مشاغل و رشته های پولساز در کانادا نیاز به مشاوره دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. شما می توانید از طریق کادر ثبت دیدگاه سؤالات خود را مطرح کنید و در نظر سنجی ستاره ای ما شرکت کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه مشاغل و رشته های پولساز در کانادا

مشاغل پر رونق در کانادا و رشته های پولساز در کانادا کدامند؟

مشاغل پر درآمد زیادی در کانادا وجود دارد که با استفاده از رشته های تحصیلی می توانید به آن ها برسید. رشته هایی که بیشترین درآمد را به خود اختصاص داده اند شامل دندانپزشکی، پزشکی و حقوق هستند.

✅برای به دست آوردن شغل های خوب در کانادا به چه تحصیلاتی نیاز داریم؟

بسته به شغلی که شما در کانادا برای کار انتخاب می کنید سطح تحصیلات درخواستی می تواند متفاوت باشد. شما برای مشاغل پر رونق در کانادا به تحصیلات عالی نیاز دارید.

✅صنایع کاری که شامل پر درآمدترین شغل در کانادا هستند، کدامند؟

کانادا کشوری با طیف گسترده ای از صنایع پردرآمد است. به طور معمول مشاغل در بخش هایی مانند مراقبت های بهداشتی، فناوری اطلاعات و امور مالی، صنایعی مانند ساخت و ساز، نفت و گاز و معدن همه رونق دارند و جزء مشاغل پر رونق در کانادا هستند.

پر درآمدترین رشته های مهندسی در کانادا کدامند؟

اکثر مشاغل مهندسی در کانادا پر درآمد هستند. بنابراین کمتر متقاضی با تجربه ای پیدا می شود که در زمینه های مهندسی برق، معدن، عمران و کامپیوتر تحصیل کرده باشد و در این کشور نتواند کاریابی کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *