مشاغل و رشته های پولساز در نروژ

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی مشاغل و رشته های پولساز در نروژ
  • لیست مشاغل و رشته های پولساز در نروژ
    • گردشگری و ماجراجویی قطب شمال
    • علوم داده
    • اقتصاد
    • مدیریت بازرگانی
    • امنیت سایبری
    • مالی
    • مدیریت فناوری صنعتی
    • پزشکی
    • دندانپزشکی
    • حقوق
  • مشاغل و رشته های پولساز در نروژ و سخن پایانی
مشاغل و رشته های پولساز در نروژ

مشاغل و رشته های پولساز در نروژ و مقدمه ای بر آن

مشاغل و رشته های پولساز در نروژ ، درآمد در نروژ و استخدام در نروژ را در ادامه این مقاله مورد بررسی علمی قرار می دهیم. بیشترین درآمد در نروژ چقدر است و مربوط به کدام رشته می باشد؟ آیا امکان استخدام در نروژ در رشته های پولساز وجود دارد؟ چه مواردی شانس کار و تحصیل در مشاغل پولساز در نروژ را افزایش می دهد؟ مهاجرت به نروژ از طریق رشته های پولساز چگونه است؟ در ادامه مقاله به جواب این سوالات و نکات مهم در زمینه مشاغل و رشته های پولساز در نروژ می پردازیم. نروژ کشوری پادشاهی و ثروتمند در شمال اروپا و در غرب جزیره اسکاندیناوی می باشد. دانشگاه های نروژ جزو بهترین دانشگاه های در سطح دنیا است و افراد می توانند به مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل بپردازند. همچنین بعد از فارغ التحصیلی افراد می توانند در صورت امکان در این کشور مشغول به کار شوند. شما می توانید با بررسی سایر مقالات در سایت های معتبر موسسه حقوقی ملک پور جدید ترین روش های مهاجرتی را فرا بگیرید. همچنین با ایجاد تماس تلفنی با کارشناسان این موسسه، مشاوره رایگان در زمینه مشاغل و رشته های پولساز در نروژ دریافت نمایید. این مقاله توسط تیم کارشناسی موسسه حقوقی ملک پور تهیه تنظیم گردیده است و هر گونه گپی برداری از آن حرام است.

شرایط عمومی مشاغل و رشته های پولساز در نروژ:

نروژ کشوری پادشاهی و مستقل که در غرب شبه جزیره اسکاندینابی و در نزدیکی قطب شمال می باشد. مساحت نروژ 385,207 کیلومتر مربع می باشد و از شرق دارای یک نوار مرزی طولانی با کشور سوئد، از شمال شرق با فنلاند و روسیه و از جنوب با تنگه اسکاگراک هم مرز است. جمعیت کشور نروژ بیش از 5.2 میلیون نفر و زبان های رسمی در این کشور نروژی و سامی می باشد. پایتخت کشور نروژ شهر اسلو و وجه رایج در این مملکت کرون نروژ است. نروژ دارای ذخایر بزرگ نفت خام، گاز طبیعی، معدن و آب شیرین است. بر اساس بررسی ها نروژ چهارمین کشور دنیا از نظر درآمد سالانه می باشد و به نسبت جمعیت بزرگ ترین تولید کننده غیر خاورمیانه ای نفت و گاز طبیعی در جهان است. نروژ جزو کشور های بالا در شاخص توسعه انسانی قرار دارد و اقتصاد این کشور بسیار پیشرفته و شهروندان این کشور راضی ترین مردم به حساب می آیند. مالیات این کشور و همچنین هزینه های زندگی بالا می باشد اما درآمد مردم بر طبق این هزینه ها نیز افزایش یافته است. ماهیگیری به عنوان یکی از بخش های عمده صادرات در نروژ به حساب می آید. متوسط درآمد در نروژ در چند سال گذشته در حال افزایش بوده است به طوری که میزان آن به 49,430 کرون در ماه می رسد. دانشگاه ها در کشور نروژ در سطح بالایی قرار دارند و دانشجویان با داشتن شرایط مناسب از جمله تسلط بر زبان نروژی می توانند در این دانشگاه ها به تحصیل بپردازند. از این رو به دلیل پایین بودن جمعیت در کشور نروژ و کمبود نیروی کار متخصص دانشجویان خارجی می توانند پس از پایان دوره های تحصیلی خود در صورت تمایل به کار در نروژ مشغول شوند. از این رو شرط اول برای مهاجرت به نروژ دریافت مدرک زبان نروژی می باشد. نمودار زیر نشان دهنده میزان درآمد در نروژ است:

رشد متوسط درآمد در نروژ درآمد در نروژ

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور نروژ

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی این ویدئو

لیست مشاغل و رشته های پولساز در نروژ:

به دلیل توسعه اقتصاد و گستردگی مشاغل در این کشور و همچنین وجود دانشگاه های معتبر در سطح جهانی دانشجویان خارجی می توانند به تحصیل در نروژ بپردازند از این رو، تحصیل می تواند یکی از روش های مهاجرت به نروژ تلقی گردد و افراد پس از پایان دوره تحصیلی می توانند به کار در این کشور مشغول گردند. از این رو دانستن رشته های پول ساز در نروژ می تواند به دانشجویان جهت تحصیل و مهاجرت به نروژ و همچنین دریافت تابعیت نروژ کمک شایانی انجام دهد. لیست مشاغل و رشته های پولساز در نروژ به شرح زیر می باشد:

گردشگری و ماجراجویی قطب شمال

گردشگری امروزه به یکی از جنبه های اقتصادی در نروژ تبدیل گشته است و در حال حاضر موسسات متنوعی در زمینه گردشگری در نروژ وجود دارد. تحصیل در نروژ در زمینه گردشگری ماجراجویی قطب شمالی به مدت 3 سال به طول می انجامد و افراد در این زمینه باید به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند. برای استخدام در نروژ در زمینه های گردشگری و مدیریت گردشگری می توانند مدرک این رشته پر کاربرد را دریافت نمایند. درآمد افراد در نروژ در زمینه گردشگری به طور متوسط بیش از 255 هزار کرون در سال می باشد.

گردشگری و ماجراجویی در قطب شمال مشاغل مورد نیاز

علوم داده:

به دلیل پیشرفت تکنولوژی و افزایش جمعیت در نروژ داده کاوی و علوم داده پیشرفت چشمگیری در این کشور داشته اند. افراد در این زمینه می توانند با تحلیل داده های تولید شده، نیاز ها و مشکلات جامعه را متوجه شوند. از این رو تقاضا برای کار در زمینه علوم داده در کشور نروژ بالا می باشد و به همین دلیل افراد پس از تحلیل در نروژ در زمینه علوم داده به مدت 3 سال می توانند در این زمینه مشغول به کار شوند. درآمد در رشته علوم داده در نروژ بیش از 634 هزار کرون در سال می باشد. افراد می توانند با داشتن این مدرک در زمینه های اینترنت اشیا، سیستم های سایبری، شرکت های مهندسی نرم افزار و تحلیلگر داده های بزرگ به کار در نروژ مشغول شوند.

علوم داده مشاغل پر درآمد

اقتصاد:

در کشور نروژ رشته اقتصاد در بین دانشجویان خارجی بسیار محبوب می باشد و این رشته به زبان انگلیسی تدریس می شود. اقتصاد دانان به عنوان یکی از جنبه های پیشرفت مالی در شرکت ها و دولت نروژ می باشند و از این رو تقاضا برای کار در زمینه اقتصاد در نروژ در سطح بالایی قرار دارد. درآمد در رشته اقتصاد به طور متوسط برای افراد تازه کار بیش از 669 هزار کرون در سال است که این میزان با توجه به سابقه کار و همچنین محل کار متفاوت است. برای استخدام در نروژ در زمینه اقتصاد افراد باید در مقطع لیسانس در این کشور به مدت 3 سال و به صورت تمام وقت به تحصیل بپردازند.

مدیرت بازرگانی:

صادرات بخش اصلی درآمد در نروژ می باشد و افراد برای کسب جایگاه مدیریتی در شرکت های نروژ می توانند در این مقطع به تحصیل بپردازند. مدیریت بازرگانی یکی دیگر از رشته های محبوب در بین دانشجویان خارجی است و به همین دلیل این رشته هم به زبان انگلیسی هم به زبان نروژی در این کشور تدریس می شود. متقاضیان کار در زمینه های مدیریتی می تواند با تحصیل در این زمینه شانس خود را برای استخدام در نروژ افزایش دهند. درآمد در نروژ در زمینه مدیریت بازرگانی به طور متوسط 869 هزار کرون در سال می باشد. با داشتن این مدرک تحصیلی افراد می توانند در زمینه های زیر مشغول به کار شوند:

زمینه های مرتبط با مدیریت بازرگانی در نروژ
مدیر ارشد اجرایی مدیریت بانک
مدیر ارشد مالی مدیریت بازرگانی
بازاریابی مدیریت بازاریابی
مدیریت بازرگانی مشاغل پر درآمد

امنیت سایبری:

به دلیل پیشرفت فناوری اطلاعات و افزایش حساب های کاربری در سایت ها و برنامه های متنوع امنیت سایبری به عنوان یکی از شغل های پر تقاضا در حوزه مهندسی کامپیوتر می باشد از این رو امروزه امنیت به عنوان یکی از رکن های اساسی در جامعه امر‌وزه و به عنوان یک رشته جدا در دانشگاه های نروژ تلقی می گردد. برای استخدام در نروژ در زمینه امنیت افراد باید تحصیلات مربوطه داشته باشند. از این رو تحصیل در نروژ در زمینه امنیت سایبری 3 سال و به صورت تمام وقت به طول می انجامد و افراد می توانند به زبان انگلیسی یا نروژی به تحصیل در نروژ بپردازند. متوسط درآمد در نروژ در زمینه امنیت سایبری بیش از 613 هزار کرون در سال است که میزان آن با توجه به بزرگی پروژه ها افزایش یابد. افراد می توانند در زمینه های امنیت فضای مجازی، امنیت سایت، تحلیلگر امنیت و پلیس امنیت مجازی مشغول به کار شوند.

امنیت سایبری رشته های پر درآمد

مالی:

شرکت های بزرگ در سراسر دنیا بدون داشتن بخش های مالی نمی توانند پیشرفت فراوانی داشته باشند و از این رو به دلیل وجود شرکت های متنوع در نروژ میزان تقاضا برای متخصصین در زمینه حسابداری یا مالی بالا می باشد. افراد می توانند با تحصیل در نروژ در زمینه های حسابداری یا مالی می توانند علاوه بر کار در شرکت های مورد نظر، در بانک های نروژ مشغول به کار شوند. تحصیل در نروژ در زمینه مالی به زبان نروژی می باشد و افراد برای دریافت لیسانس در این زمینه باید به مدت 4 سال به تحصیل مشغول باشند. درآمد در نروژ در زمینه های مالی به طور متوسط سالیانه 630 هزار کرون می باشد. این میزان درآمد می تواند بر اساس نوع شرکت و سابقه کار و همچنین سطح تحصیلات فرد متفاوت باشد و میزان آن افزایش یا کاهش یابد. این رشته به عنوان یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به نروژ تلقی می شود.

مالی رشته های پر درآمد

مدیرت فناوری صنعتی:

این رشته بخش های متنوعی در زمینه های مدیریت و صنعت را پوشش می دهد و به عنوان یکی از رشته های نو ظهور در نروژ تلقی می گردد. این رشته برای جوانانی که به دنبال مشاغل مدیریتی و همچنین تجارت و تولید در بخش های صنعتی می باشند طراحی گشته است. درآمد در این زمینه به طور متوسط 508 هزار کرون در سال است. تحصیل در زمینه مدیریت صنعتی به مدت 3 سال می باشد و به زبان انگلیسی و نروژی است.

مدیر فناوری صنعتی رشته های پولساز

پزشکی:

به دلیل افزایش جمعیت و تاکید دولت نروژ بر افزایش سطح بهداشت، تقاضا برای کار در زمینه پزشکی در نروژ بالا می باشد. از این رو برای استخدام در نروژ در زمینه پزشکی افراد باید شرایط سختی از جمله تدریس در رشته پزشکی عمومی به مدت 6 سال و در صورت نیاز تحصیل به عنوان متخصص به مدت 4 سال در نروژ را سپری نمایند. از سوی دیگر، پزشکی در نروژ فقط به زبان نروژی ارائه می گردد امام متقاضیان باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشد. پزشکان دارای شغلی حساس و سخت هستند و یکی از پول ساز ترین رشته ها در نروژ به حساس می آیند. درآمد در نروژ در زمینه پزشکی بیش از 1.44 میلیون کرون در سال می باشد و افراد می توانند با داشتن مدرک پزشکی در زمینه های زیر به کار مشغول شوند:

تخصص های مرتبط با پزشکی در نروژ
جراح عمومی جراح پلاستیک
پزشک عمومی متخصص مغز اعصاب
متخصص اطفال جراح قلب
پزشکی مشاغل پولساز

دندانپزشکی:

دندانپزشکی یکی از مشاغل پر درآمد و محبوب در بین دانشجویان خارجی در نروژ می باشد. به دلیل افزایش جمعیت و تاکید دولت نروژ بر روی بهداشت، دندانپزشکی به یکی از مشاغل مورد تقاضا در این کشور تبدیل گشته است. میزان درآمد در زمینه دندانپزشکی بیشتر به تعداد مراجعه کنندگان و بیماران بستگی دارد و متوسط درآمد در نروژ در زمینه دندانپزشکی سالیانه 1.48 میلیون کرون است. افراد برای استخدام در نروژ باید مدرک در زمینه دندانپزشکی داشته باشند. این رشته به عنوان یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به نروژ به حساب می آید. برای تحصیل در نروژ در زمینه دندانپزشکی افراد باید به زبان نروژی مسلط باشند و برای دریافت مدرک خود باید به مدت 4 الی 6 سال در دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند. افراد می توانند در مشاغل و تخصص های مرتبط با رشته دندانپزشکی مانند جراحی دندان، ارتودنتیست، پروتز های دندان و رادیولوژی فک و صورت به تحصیل و کار مشغول شوند.

دندانپزشکی مشاغل پولساز

حقوق:

حقوق یکی از مشاغل و رشته های پولساز در نروژ و همچنین از رشته های محبوب بین دانش آموزان در کشور نروژ می باشد. برای تحصیل در نروژ در رشته حقوق افراد باید به زبان نروژی تسلط کامل داشته باشند. چرا که افراد بیشتر با خواندن مطالب و کتاب ها در زمینه حقوق در نروژ سر و کار دارند. مدرک لیسانس حقوق در نروژ به مدت 4 سال به طول می انجامد و افراد می توانند در زمینه های وکالت، دفتر دار و قاضی به کار مشغول شوند. درآمد افراد با داشتن مدرک حقوق سالیانه به طور متوسط 1.12 میلیون کرون است.

حقوق رشته های پولساز
مشاغل و رشته های پولساز در نروژ
مشاغل و رشته های پولساز درآمد بر حسب کرون توضیحات
گردشگری ماجراجویی قطب شمال 255 هزار گردشگری یکی از جنبه های اقتصادی در نروژ است و افراد برای کار در این زمینه باید 3 سال به تحصیل در این زمینه مشغول شوند. همچنین متقاضیان باید به زبان انگلیسی و نروژی تسلط داشته باشند.
علوم داده 634 هزار به دلیل پیشرفت تکنولوژی این زمینه بسیار پر تقاضا بوده و دوره تحصیلی در زمینه علوم داده 3 سال می باشد. پس از پایاین تحصیلات افراد می توانند در زمینه های متنوعی مشغول به کار شوند.
اقتصاد 669 هزار رشته اقتصاد در نروژ به زبان انگلیسی تدریس می شود و کارایی این رشته در بیشتر کشور های دنیا بالا می باشد. ط.ل دوره اقتصاد در نروژ در مقطع لیسانس 3 سال است.
مدیریت بازرگانی 869 هزار این رشته هم به زبان نروژی و هم انگلیسی تدریس می شود و در بین دانشجویان خارجی بسیار محبوب می باشد.
امنیت سایبری 613 هزار امنیت در قضای مجازی به یکی از دغدغه های امروزی تبدیل شده است و به همین دلیل تقاضا در این زمینه بالا می باشد. افراد می توانند پس از پایاین دوره های 3 ساله در زمینه های متعددی مشغول به کار شوند.
مالی 630 هزار شرکت های بزرگ در نروز برای پیشرفت به بخش مالی قوی نیازمند هستند از این رو، این رشته دارای تقاضای بالا در نروژ می باشد. مدت تحصیل در رشته مالی 4 سال می باشد و یکی از بهترین رشته های در نروژ تلقی می شود.
مدیریت فناوری صنعتی 508 هزار این رشته به عنوان یکی از رشته های نو ظهور به حساب می آید و برای افرادی که به دنبال مشاغل مدیریتی هستند مناسب است. طول دوره تحصیلی در این زمینه 3 سال می باشد.
پرشکی 1.44 میلیون دوره تحصیلی در زمینه پزشکی در نروژ 6 سال می باشد و افراد برای تحصیل در این زمینه باید به زبان نروژی تسلط کامل داشته باشند.
دندانپزشکی 1.48 میلیون دوره تخصیلی دندانپزشکی در نروژ یه زبان نروژی ارائه می شود و دوره تحصیل در این زمینه 4 تا 6 سال می باشد. میزان درآمد دندانپزشکان در نروژ به تعداد بیماران بستگی دارد.
حقوق 1.12 میلیون این رشته در بین دانش آموزان در نروژ بسیار محبوب بوده و طول مدت آن 4 سال می باشد. این زمینه به زبان نروژی ارائه می شود و افراد می توانند در زمینه های گوناگونی مشغول به کار شوند.
مشاغل و رشته های پولساز در نروژ و سخن پایانی:

مشاغل و رشته های پولساز در نروژ ، تحصیل در نروژ، مهاجرت به نروژ، درآمد در نروژ و استخدام در نروژ را مورد بررسی قرار دادیم. نروژ کشوری ثروتمند و پادشاهی در غرب جزیره اسکاندیناوی می باشد. دانشگاه های کشور نروژ از سطح بالایی در دنیا برخوردار هستند و از این رو دانشجویان خارجی می توانند با داشتن مدرک در زبان نروژی و انگلیسی می توانند در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند. همچنین به دلیل درآمد بالا و همچنین کمبود نیروی متخصص، افراد می توانند پس از پایان دوره های تخصص خود، در این کشور مشغول به کار شوند و تابعیت کشور نروژ را دریافت نمایند. شما همراهان می توانید برای مطلع شدن از جدید ترین روش های مهاجرتی، به وب سایت های موسسه حقوقی ملک پور مراجعه نماید. همچنین به منظور دریافت مشاوره رایگان در خصوص مشاغل و رشته های پولساز در نروژ می توانید با مشاورین این موسسه تماس تلفنی برقرار نمایید. در صورت رضایت از این نوشتار با ثبت امتیاز پنج ستاره، کارشناسان مار را در نوشتن بیشتر مقالات ترغیب نمایید. همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه مشاغل و رشته های پولساز در نروژ، با مطرح کردن آن در قسمت پرسش و پاسخ جواب خود را در کم ترین زمان از کارشناسان ما دریافت کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه مشاغل و رشته های پولساز در نروژ

تحصیل در نروژ در زمینه پزشکی چه میزان به طول می انجامد؟

تحصیل در زمینه پزشکی عمومی 6 سال به طول می انجامد.

✅بیشترین درآمد در نروژ چقدر است و مربوط به کدام رشته می باشد؟

 رشته دندانپزشکی با درآمد بیش از  1.48 میلیون کرون در سال بیشترین درآمد را در نروژ دارد.

✅آیا امکان استخدام در نروژ در رشته های پولساز وجود دارد؟

افراد در صورت داشتن شرایطی مانند مدرک زبان، تحصیلات، سابقه کار در رشته های پولساز و هم چنین دریافت پیشنهاد شغلی در یکی از رشته های پولساز امکان استخدام و اخذ ویزای کار نروژ را دارند.

✅چه چیز شانس افراد را برای  مهاجرت به نروژ از طریق رشته های پولساز بالاتر می برد؟

با تحصیل در نروژ در یکی از رشته های تحصیلی پولساز در نروژ شانس کاریابی و مهاجرت به نروژ از طریق رشته های پولساز بالاتر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *