مشاغل و رشته های پولساز در عمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • مشاغل و رشته های پولساز در عمان و مقدمه ای بر آن
  • شرایط عمومی مشاغل و رشته های پولساز در عمان
  • لیست مشاغل و رشته های پولساز در عمان
    • خلبانی
    • پزشکی
    • دندانپزشکی
    • پرستاری
    • دارو سازی
    • مهندسی برق
    • مهندسی کامپیوتر
    • حسابداری
    • زبان انگلیسی
    • حقوق
  • مشاغل و رشته های پولساز در عمان و سخن پایانی
✅ مشاغل و رشته های پولساز در عمان✅ رشته های تحصیلی در عمان ✅ مشاغل پر درآمد در عمان توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در این نوشتار بررسی شد.

مشاغل و رشته های پولساز در عمان و مقدمه ای بر آن

مشاغل و رشته های پولساز در عمان، رشته های تحصیلی در عمان و مشاغل پر درآمد در عمان در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. مشاغل و رشته های پولساز در عمان کدام هستند؟ مشاغل پر درآمد در عمان چه مشاغلی می باشند؟ چه رشته های تحصیلی در عمان آینده کاری خوبی دارند؟ شاید شما به عنوان شخصی که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به خارج از کشور را دارد بخواهید، شرایط کشور عمان را برای تحصیل و کار بررسی کنید. ما در این مقاله تعدادی از مشاغل و رشته های پولساز در عمان را بررسی می کنیم و تا حدودی راجع به این کشور و مشاغل مورد نیاز در عمان صحبت می کنیم. امیدواریم مطالب این مقاله راهنمای خوبی برای شما عزیزان باشد و به طرز مفیدی از آن استفاده نمائید. در پایان اگر راجع به مشاغل و رشته های پولساز در عمان سؤالی داشته باشید می توانید با مشاوران ما تماس رایگان برقرار کنید. قابل ذکر است این مقاله توسط تیم مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ نگارش شده و حقوق آن برای این مؤسسه محفوظ است.

مشاغل و رشته های پولساز در عمان و شرایط عمومی آن:

عمان کشوری در شبه جزیره عربستان است و با کشورهای ایران، امارات متحده عربی، یمن و عربستان سعودی همسایگی دارد. پایتخت این کشور شهر مسقط است و مردم در این کشور از زبان رسمی عربی استفاده می کنند. مساحت این کشور در حدود 309،000 کیلومتر مربع بوده و بیش از 4.5 میلیون نفر جمعیت دارد. واحد پول این کشور ریال عمان است. عمان یکی از گرانترین کشورهای جهان است که ارزش ارز آن بیش از دلار و یورو می باشد. اقتصاد عمان به صادرات نفت، محصولات کشاورزی و شیلات بستگی دارد. عمان رتبه 22 جهانی صادرات نفت و رتبه هفتم خاورمیانه را دارد و عمدتاً نفت خود را به کشورهایی مانند چین، کره جنوبی، ژاپن و تایلند صادر می کند. پرداخت حقوق در عمان ملاک های خاص خودش را دارد. به طور مثال تجربه فرد، میزان تحصیلات، حوزه کاری و محل کار او در میزان حقوقی که دریافت می کند تأثیر دارد. به طور کلی میانگین حقوق فردی که در عمان کار می کند ماهانه 1،770ریال عمان است و بازه حقوق از 450 تا 7،900 ریال در ماه است. نمودار زیر حداقل دستمزد عمان را که آخرین بروز رسانی آن است را نشان می دهد.

نمودار حداقل دستمزد عمان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در عمان

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در عمان

لیست مشاغل پر درآمد در عمان:

مشاغل و رشته های پولساز در عمان نشان می دهد که بسیاری از این مشاغل پر درآمد به سطح تحصیلات و سال های تحصیلی بالایی نیاز دارند. برای برخی از مشاغل آموزش طولانی مدت و گاهی مجوز اضافی در حوزه مرتبط لازم است. سیستم آموزشی در عمان بسیار کم است. به طور کل 41 مرکز آموزشی در عمان وجود دارد. ما در این نوشتار که کپی کردن از آن ممنوع است و به مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تعلق دارد، رشته های تحصیلی را بررسی می کنیم که آینده شغلی خوبی برای فارغ التحصیلان دارند و همچنین مشاغل مرتبط با این رشته ها را قرار داده ایم. که با هم به بررسی این مشاغل و رشته های پولساز در عمان می پردازیم.

خلبانی:

رشته تحصیلی و شغل خلبانی یکی از بهترین مشاغل در عمان است. بیشتر افراد جذب حقوق بالای خلبانی می شوند زیرا حقوق خلبانان در بالاترین سطح در جهان شناخته شده است. علاوه براین موضوع، پیش بینی می شود که در سال های آینده تقاضای شغل زیادی در این زمینه وجود داشته باشد. بنابراین افراد زیادی برای تحصیل در این رشته اقدام می کنند. افراد پس از گذراندن دوره تحصیلی خلبانی خود برای کسب تجربه مورد نیاز کار خود را در شرکت های هواپیمایی ملی در شرکت های هواپیمایی آغاز می کنند. همچنین پس از اخذ تجربه کافی موقعیت شغلی بهتری را به دست می آورند. حقوق خلبانان در ماه بین 1،420 تا 3،980 ریال می باشد.

خلبان مشاغل پر درآمد رشته های پولساز

پزشکی:

متقاضیانی که تمایل به مهاجرت به عمان را دارند و در رشته پزشکی تحصیلات خود را طی کرده اند، باید برای کار در این کشور مدرک خود را با مدرک پزشکی عمان معادل سازی کنند برای این کار نیاز به اخذ گواهی مربوطه دارند. دریافت مجوز پزشکی نیز برای این کشور لازم است. همچنین افراد می توانند برای اخذ مدرک پزشکی در عمان اقدام کنند و سپس در این کشور مشغول به کار شوند. پزشکان پس از طی کردن دوره عمومی و تخصصی تحصیلی خود می توانند به عنوان متخصص قلب و عروق و متخصص زنان و زایمان در این کشور مشغول به کار شوند. پزشکی از مشاغل مورد نیاز در عمان می باشد. حقوق ماهانه پزشکان بین 3،550 تا 9،940 ریال متغیر است.

دکتر پزشک پزشکی مشاغل پر درآمد رشته های پولساز

دندانپزشکی:

دوره دندانپزشکی در سلطان نشین عمان 5 سال به طول می انجامد و فارغ التحصیلان این رشته می توانند برای کار به عنوان دندانپزشک وارد دوره های بالینی و دوره های تحصیلات تکمیلی شوند. در صورت واجد شرایط بودن به عنوان یک خارجی می توانید در این کشور تحصیلات خود را سپری کنید. دندانپزشکی یکی از مشاغل و رشته های پولساز در عمان بوده و افراد برای کار در این کشور باید مجوز دندانپزشکی این کشور را دریافت کنند. حقوق ماهیانه دندانپزشکان از1،920 تا 5،370 قابل تغییر است.

دندان پزشک دندانپزشکی مشاغل پر درآمد رشته های پولساز

پرستاری:

رشته تحصیلی پرستاری مورد توجه ویژه در عمان قرار گرفته است و تحصیل در این رشته برای عمانی ها رایگان می باشد. زیرا پرستاری یکی از مشاغل مورد نیاز در عمان است که به آن نیاز ویژه دارد. در حقیقت، طی 10 سال گذشته پرستاری به سرعت در این کشور رشد کرده است. پیش از این، آموزش پرستاری در درجه اول آموزش حرفه ای بود، اما از سال 1990 پرستاران برای تمرین به عنوان RN باید دیپلم بگیرند. علی رغم تلاش های اخیر برای بهبود آموزش و پرستاری، این حرفه هنوز در تلاش است تا با اقدامات پرستاری در ایالات متحده و سایر کشورها همراه شود. یک پرستار در عمان ماهانه از 760 تا 2،130 ریال می تواند درآمد کسب کند.

پرستار پرستاری عمان مشاغل پر درآمد رشته های پولساز

داروسازی:

اگر می خواهید در داروسازی که از مشاغل و رشته های پولساز در عمان است تحصیل کنید و در این کشور مشغول به کار شوید باید حداقل مدرک لیسانس داروسازی اخذ کنید و حداقل سه سال تجربه کاری داشته باشید تا بتوانید برای دریافت مجوز داروسازی در عمان اقدام کنید. یک داروساز در عمان حقوق ماهانه اش از 1،050 تا 3،520 ریال متغیر است.

داروساز مشاغل پر درآمد رشته های پولساز

مهندسی برق:

برای تحصیل در رشته مهندسی برق در عمان 4 سال طول می کشد تا کارشناسی خود را دریافت کنید و دو سال طول می کشد تا کارشناسی ارشد دریافت کنید. برای استخدام شدن در مشاغل عمان که مربوط به این رشته تحصیلی می شوند، داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد نیاز است. فارغ التحصیلان مهندسی برق می توانند در بخش های دولتی و خصوصی در زمینه تاسیسات الكتریكی، ساخت تجهیزات الكتریكی برای آزمایش و سایر خدمات تاسیسات الكتریكی استخدام می شوند. حقوق یک مهندس برق در عمان 780 تا 2،560 ریال در ماه است.

مهندس برق مشاغل پر درآمد رشته های پولساز

مهندسی کامپیوتر:

رشته تحصیلی مهندسی کامپیوتر در عمان رشته ای است که مفاهیم و دروس را به طور به روز در اختیار دانشجویان قرار می دهند. فارق التحصیلان این رشته با توجه به زمینه ی تخصصی خود می توانند در بخش های مختلفی که بازار کار نیاز دارد مشغول به کار شوند. یک مهندس کامپیوتر می تواند برنامه نویس، توسعه دهنده نرم افزار، مهندس شبکه، دستیار و یا مدیر it باشد. حقوق رشته کامپیوتر در ماه بسته به نوع کارشان متفاوت است به عنوان مثال یک مدیر it می تواند از 1،520 تا 4،360 ریال درآمد داشته باشد.

مهندس کامپیوتر مهندس نرم افزار مشاغل پر درآمد رشته های پولساز

حسابداری:

برای رشته تحصیلی حسابداری درخواست زیادی در بخش های مختلف شغلی وجود دارد بنابراین این رشته از مشاغل و رشته های پولساز در عمان است. کسانی که در این رشته مدارک تحصیلی عالیه را دریافت کنند و دوره های تکمیلی لازم را بگذرانند، می توانند پس از کسب تجربه در مشاغل مدیریتی و سمت های مالی خاصی مشغول به کار شوند. حقوق ماهانه یک حسابدار از 580 تا 1،930 ریال در ماه است ولی در سمت های مدیریتی حقوق بالاتری را برای متقاضیان دارند.

اقتصاد مدیر مالی حسابداری مشاغل پر درآمد رشته های پولساز

زبان انگلیسی:

زبان و ادبیات انگلیسی رشته ی تحصیلی است که مشاغل زیادی برای فارق التحصیلان آن وجود دارد. در عمان چه زبان انگلیسی را در دانشگاه اخذ کرده باشید و دوره تحصیلی را پشت سر گذاشته باشید و چه در آموزشگاه ها مدارک زبان انگلیسی را اخذ کرده باشید می توانید به عنوان مترجم یا معلم زبان مشغول به کار شوید. در صورتی که به عنوان استاد دانشگاه زبان انگلیسی را تدریس کنید می توانید 1،710 تا4،770 ریال در ماه درآمد داشته باشید. زبان انگلیسی بسته به شغل شما می تواند از مشاغل و رشته های پولساز در عمان باشد.

انگلیسی مشاغل پر درآمد رشته های پولساز

حقوق:

در عمان مدت زمان تحصیل در دانشکده حقوق طبق برنامه از سه سال و نیم تا چهار سال تحصیلی طول می کشد تا شخص مدرک کارشناسی خود را دریافت کند. دارندگان مدرک لیسانس حقوق اجازه دارند تا در چندین شغل کار کنند. بهترین مشاغل در عمان برای حقوق شامل حرفه وکالت، کار در دادگستری و ارتش، دادسرای عمومی، دبیرخانه ها در وزارت دادگستری و برخی مشاغل حقوقی است. این مشاغل علاوه بر گذراندن دوره دانشگاهی به یک سری آزمون دیگر نیاز دارند تا شخص بتواند در شغل مورد نظر استخدام شود. درآمد ماهیانه یک وکیل 2،420 تا 6،760 ریال است. بنابراین رشته حقوق یکی از رشته های تحصیلی در عمان است که پر درآمد می باشد.

حقوق مشاغل پر درآمد رشته های پولساز
 مشاغل و رشته های پولساز در عمان
مشاغل پر درآمد میانگین درآمد ماهیانه توضیحات
خلبانی 1،420 تا 3،980 ریال افراد پس از گذراندن دوره تحصیلی خلبانی خود برای کسب تجربه مورد نیاز کار خود را در شرکت های هواپیمایی ملی در شرکت های هواپیمایی آغاز می کنند.
پزشکی 3،550 تا 9،940 ریال پزشکان پس از طی کردن دوره عمومی و تخصصی تحصیلی خود می توانند به عنوان متخصص قلب و عروق و متخصص زنان و زایمان در این کشور مشغول به کار شوند.
  دندانپزشکی 1،920 تا 5،370 ریال دوره دندانپزشکی در سلطان نشین عمان 5 سال به طول می انجامد و فارغ التحصیلان این رشته می توانند برای کار به عنوان دندانپزشک وارد دوره های بالینی و دوره های تحصیلات تکمیلی شوند.
پرستاری 760 تا 2،130 ریال رشته تحصیلی پرستاری مورد توجه ویژه در عمان قرار گرفته است و تحصیل در این رشته برای عمانی ها رایگان می باشد
 دارو سازی 1،050 تا 3،520 ریال برای داروسازی باید حداقل مدرک لیسانس داروسازی اخذ کنید و حداقل سه سال تجربه کاری داشته باشید تا بتوانید برای دریافت مجوز داروسازی در عمان اقدام کنید.
 مهندسی برق 780 تا 2،560 ریال برای تحصیل در رشته مهندسی برق در عمان 4 سال طول می کشد تا کارشناسی خود را دریافت کنید و دو سال طول می کشد تا کارشناسی ارشد دریافت کنید.
مهندسی کامپیوتر 1،520 تا 4،360 ریال رشته تحصیلی مهندسی کامپیوتر در عمان رشته ای است که مفاهیم و دروس را به طور به روز در اختیار دانشجویان قرار می دهند. فارق التحصیلان این رشته با توجه به زمینه ی تخصصی خود می توانند در بخش های مختلفی که بازار کار نیاز دارد مشغول به کار شوند.
 حسابداری 580 تا 1،930 ریال رشته تحصیلی حقوق از مشاغل و رشته های پولساز در فنلاند و جهان است. برای تحصیل در رشته حقوق در فنلاند سه تا چهار سال زمان طول می کشد.
 زبان انگلیسی 1،710 تا4،770 ریال زبان و ادبیات انگلیسی رشته ی تحصیلی است که مشاغل زیادی برای فارق التحصیلان آن وجود دارد.
حقوق 2،420 تا 6،760 ریال در عمان مدت زمان تحصیل در دانشکده حقوق طبق برنامه از سه سال و نیم تا چهار سال تحصیلی طول می کشد تا شخص مدرک کارشناسی خود را دریافت کند. دارندگان مدرک لیسانس حقوق اجازه دارند تا در چندین شغل کار کنند.
مشاغل و رشته های پولساز در عمان و سخن پایانی:

مشاغل و رشته های پولساز در عمان، رشته های تحصیلی در عمان و مشاغل پر درآمد در عمان در این نوشتار بررسی شد. با ارزیابی این موارد می توان نتیجه گرفت که مشاغل و رشته های پولساز در عمان شامل پزشکی، خلبانی، دندانپزشکی، رشته های مهندسی و حسابداری می باشد. مشاغلی که برای این رشته ها وجود دارد جزء بهترین مشاغل در عمان هستند که به بیان آن ها پرداختیم. جدا از این موارد کشور عمان محدودیت ها و سخت گیری های زیادی را برای خارجیان دارد و این مسئله باعث می شود که ما به شما پیشنهاد کنیم که مشاغل و رشته های پولساز در کشور های اروپایی را که از شرایط بهتر و راحت تری برای مهاجران برخوردار هستند، مراجعه نمائید. شما عزیزان می توانید برای اخذ مشاوره در مورد مشاغل و رشته های پولساز در عمان و همچنین مشاوره راجع به مهاجرت با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. شما از طریق امتیاز دهی ستاره ای می توانید به نوشتار ما امتیاز دهید و در قسمت ثبت دیدگاه نظرات خود را بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه مشاغل و رشته های پولساز در عمان

✅ حقوق مشاغل مورد نیاز در عمان چقدر است؟

میانگین حقوق فردی که در عمان کار می کند ماهانه 1،770ریال عمان است و بازه حقوق از 450 تا 7،900 ریال در ماه است.

رشته های تحصیلی در عمان که پر درآمد و پولساز هستند کدامند؟

رشته های تحصیلی در عمان که پولساز هستند شامل پزشکی، خلبانی، دندانپزشکی، رشته های مهندسی و حسابداری می باشد.

✅ بیشترین درآمد عمان برای کدامیک از  مشاغل پر درآمد در عمان است؟

مشاغل مربوط به رشته های پزشکی و حقوق بیشترین درآمد را در میان مشاغل پر درآمد در عمان دارند.

بهترین مشاغل در عمان چه مشاغلی هستند؟

مشاغلی که درآمد مناسبی دارند و جزو مشاغل مورد نیاز نیز هستند به دلیل نیاز به نیروی کار را می توان بهترین مشاغل در عمان دانست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *