مشاغل و رشته های پولساز در ترکیه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی مشاغل و رشته های پولساز در ترکیه
  • لیست مشاغل و رشته های پولساز در ترکیه
    • حقوق
    • پزشکی
    • دندانپزشکی
    • روانشناسی
    • روابط بین الملل
    • ریاضیات
    • فیزیک
    • مهندسی نرم افزار
    • مهندسی برق
    • مهندسی مکانیک
  • مشاغل و رشته های پولساز در ترکیه و سخن پایانی
مشاغل و رشته های پولساز در ترکیه

مشاغل و رشته های پولساز در ترکیه و مقدمه ای بر آن

مشاغل و رشته های پولساز در ترکیه ، درآمد در ترکیه، مشاغل پر درآمد در ترکیه و تحصیل در ترکیه را در در ادامه این نوشتار مورد بررسی علمی قرار می دهیم. تحصیل در ترکیه دارای چه شرایطی است؟ پولساز ترین رشته تحصیلی در ترکیه چیست و طول دوره تحصیلی در آن چقدر است؟ چه مواردی شانس افراد برای کار در مشاغل پولساز را افزایش می دهد؟ درآمد در ترکیه در زمینه رشته های پولساز به چه میزان است؟ در این نوشتار به این سوالات و نکات مهم در زمینه مشاغل و رشته های پولساز در ترکیه می پردازیم. ترکیه کشوری بزرگ و توسعه یافته در بین قاره آسیا و اروپا می باشد. دانشگاه های کشور ترکیه سطحی بالا و توسعه یافته در دنیا و در خاور میانه می باشند و افراد از کشور های همسایه مانند ایران برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می نمایند. از سوی دیگر به دلیل پیشرفت در صنعت های مختلف، افراد پس از پایان دوره های تحصیلی خود می توانند در صورت پیدا کردن کار مناسب، در این کشور مشغوله به کار شوند. شما می توانید به منظور مطلع شدن از جدید ترین اخبار مهاجرتی به وب سایت های موسسه حقوقی ملک پور مراجعه نمایید. همچنین در صورت برقراری تماس تلفنی با مشاورین این موسسه، می توانید مشاوره رایگان در خصوص مشاغل و رشته های پولساز در ترکیه دریافت نمایید. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تنظیم گردیده است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد.

شرایط عمومی مشاغل و رشته های پولساز در ترکیه:

ترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه کشوری بزرگ و اوراسیایی است که بخش آسیایی آن آناتولی و بخش اروپایی آن تراکیه نام دارد که در جنوب شرق اروپا قرار دارد. مساحت کشور ترکیه 785,347 کیلومتر مربع است و با کشور های نخجوان، ایران، گرجستان، سوریه، عراق، بلغارستان، ارمنستان و یونان همسایه است. ترکیه کشوری پر بار باران و کوهستانی و به شکل مستطیل است که از غرب تا شرق امتداد یافته است. جمعیت کشور ترکیه بیش از 84.2 میلیون نفر و زبان رسمی آن ترکی می باشد. پایتخت کشور ترکیه آنکارا و وجه رایج در این مملکت لیر ترکیه است. به دلیل شرایط جغرافیایی مناسب، این کشور محل ترانزیت کالا و انرژی از آسیا به کشور های اروپایی می باشد. اقتصاد این کشور بسیار توسعه یافته و ترکیبی از صنعت و گردشگری و همچنین کشاورزی می باشد. به دلیل شرایط مناسب و موقعیت جغرافیایی، آب و هوای ترکیه بسیار مساعد است و گردشگران زیادی هر ساله به این کشور مسافرت می نمایند. همچنین این کشور در صنعت خودرو سازی، پوشاک و غیره است. همچنین این کشور در زمینه های بانکداری، حمل و نقل و ارتباطات پیشرفت چشم گیری داشته است. ترکیه نوزدهمین کشور دنیا از لحاظ تولید ناخالص داخلی در دنیا را دارد و کارخانه و شرکت های این کشور بخش بزرگی از کالا ها در جهان و اروپا را توانسته اند در اختیار خود قرار بدهند. کم ترین میزان درآمد در ترکیه در چند سال گذشته دچار افزایش گشته است به طوری که این میزان به 2943 لیر در ماه رسیده است. از سوی دیگر متوسط درآمد در ترکیه در حدود 7,800 لیر می باشد. دانشگاه ها در کشور ترکیه در سطح بالایی قرار دارند و افراد خارجی می توانند با داشتن مدرک در زمینه زبان انگلیسی یا ترکی می توانند به تحصیل در ترکیه بپردازند. به دلیل وجود صنایع گوناگون در کشور ترکیه، افرادی که تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانده اند می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. از این رو با داشتن کار در ترکیه می توان تابعیت این کشور را پس از مدتی معلوم به دست آورد. نمودار زیر نشان دهنده میزان افزایش حداقل درآمد در ترکیه می باشد:

درآمد در ترکیه رشد میزان حداقل درآمد در ترکیه

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور ترکیه

لیست مشاغل و رشته های پولساز در ترکیه:

ترکیه دارای دانشگاهای معتبر در سطح دنیا می باشد و همچنین صنعت های مختلف همچون خودرو سازی در ترکیه دچار پیشرفت گشته اند. به همین دلیل افراد زیادی از سراسر دنیا از جمله ایران، برای تحصیل و کار به این کشور مهاجرت می نمایند. به همین دلیل افراد برای تحصیل در ترکیه باید به زبان انگلیسی و همچنین زبان ترکی مسلط باشند. لذا آشنایی با مشاغل پر درآمد در ترکیه می تواند به این افراد برای ساخت زندگی بهتر در این کشور کمک بنماید. لیست مشاغل و رشته های پولساز در ترکیه به شرح زیر می باشد:

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

حقوق:

حقوق یکی از رشته های پولساز و مشاغل پر درآمد در ترکیه به حساب می آید. دانش آموزان در ترکیه علاقه زیادی برای تحصیل و کار در این زمینه دارند و میزان تقاضا در این بخش بالا می باشد. افراد برای تحصیل در زمینه حقوق باید به مدت 4 سال در مقطع لیسانس و 2 سال در دوره تحصیلات تکمیلی در ترکیه به تحصیل بپردازند. همچنین درآمد در ترکیه در زمینه حقوق به طور متوسط 16 هزار لیر در ماه می باشد که این میزان با افزایش سابقه کار برای افراد افزایش می یابد. افراد با داشتن مدرک حقوق می توانند در شغل های قاضی، سر دفتر، وکیل دادگستری و وکیل عمومی مشغول به کار شوند.

حقوق در ترکیه

پزشکی:

پزشکی یکی از محبوب ترین رشته ها در بین متقاضیان ایرانی در ترکیه می باشد. پزشکان دارای شرایطی سخت برای پایان دوره های تحصیلی خود و یکی از حساس ترین مشاغل به حساب می آیند. از این ر‌و، پزشکی یکی از مشاغل پر درآمد در ترکیه به حساب می آید. درآمد پزشکان در ترکیه به طور متوسط ماهیانه بیش از 18 هزار لیر است. تحصیل در ترکیه در زمینه پزشکی بیش از 6 سال به طول می انجامد و افراد باید به زبان انگلیسی مسلط باشند. همچنین برای کار در زمینه تخصص مدت زمان تحصیل در زمینه مربوطه بیش از 4 سال می باشد. افراد می توانند در زمینه های زیر به پزشکی در ترکیه بپردازند:

تخصص های مرتبط با پزشکی در ترکیه
جراح عمومی متخصص رادیولوژی
متخصص بیماری های عفونی متخصص اطفال
متخصص داخلی فوق تخصص ریه
فوق تخصص قلب متخصص گوش و حلق و بینی
پزشکی مشاغل پولساز

دندانپزشکی:

جمعیت ترکیه در سطح بالایی قرار دارد و میزان تقاضا برای دندان پزشکان در این کشور بالا است. این رشته همچنین در بین دانشجویان خارجی از جمله ایرانیان محبوبیت فراوانی دارد. تحصیل در ترکیه در زمینه دندان پزشکی به مدت 5 سال به طول می انجامد و افراد می توانند با داشتن تسلط بر زبان انگلیسی یا ترکی در این رشته مشغول به کار شوند. همچنین افراد می توانند در ترکیه مدرک تخصص خود را در زمینه های مختلف دندان پزشکی با تحصیل به مدت 3 تا 4 سال در رشته تخصصی مشغول شوند. درآمد دندان پزشکان در ترکیه ماهیانه بیش از 18 هزار لیر می باشد که این میزان به سطح و نوع تخصص بستگی دارد. افراد می توانند در زمینه های تخصصی همچون جراح فک و صورت، متخصص ارتودنسی و متخصص جراح دندانپزشکی کودکان به تحصیل و کار مشغول شوند.

دندانپزشکی رشته های پولساز

روانشناسی:

روانشناسان در جامعه امروزی نقش مؤثری را در زمینه سلامت روحی و روانی افراد دارند. از این رو روانشناسی به یکی از مشاغل پر درآمد در ترکیه تبدیل شده است. درآمد در ترکیه در زمینه روانشناسی 11,400 لیر در ماه است که میزان آن با توجه به محل کار و میزان تحصیلات متفاوت است. تحصیلات در ترکیه در زمینه روانشناسی در مقطع لیسانس به مدت 4 سال می باشد. افراد برای کار به صورت مستقل باید مدرک ارشد خود را دریافت نمایند. روانشناسان می توانند در مکان های زیر مشغول به کار شوند:

مراکز کار روانشناسان در ترکیه
موسسات مرتبط با وزارت بهداشت ترکیه
مدارس
نهاد ها و سازمان های وابسته به وزارت دادگستری
مراکز بهداشت روان خصوصی یا عمومی
روانشناسی مشاغل پر درآمد

روابط بین الملل:

روابط بین الملل یکی از رشته های مورد تقاضا در کشور ترکیه می باشد. افراد در این زمینه باید به بررسی حقوق بین المللی و همچنین با نهاد های بین المللی و سازمان های مدنی ارتباط مستقیم داشته باشند. همچنین افراد می توانند در سفارت خانه ها و کنسولگری ها به کار مشغول شوند. از این رو افراد برای تحصیل در این زمینه باید به مدت 4 سال در مقطع لیسانس مشغول به تحصیل شوند. درآمد در ترکیه برای دارندگان مدرک روابط بین الملل بیش از 94 هزار لیر در سال برای افرادی که کم تر از 3 سال سابقه کار دارند در نظر گرفته شده است.

ریاضیات:

ریاضیات یکی از پر کاربرد ترین موارد در تمام صنعت ها و همچنین صنعت فناوری اطلاعات می باشد. افراد در این زمینه می توانند به تحلیل داده یا آموزش ریاضیات در مدارس بپردازند. همچنین ریاضی دانان در بسیاری از موارد کاربردی از جمله ساخت دستگاه های متنوع می توانند نقش اساسی داشته باشند. از همین رو درآمد ریاضی دانان در ترکیه برای افرادی که به تازگی دوره تحصیلی خود را تمام کرده اند 111 هزار لیر در سال می باشد. دوره تحصیلی برای ریاضی دانان 4 سال در قطع لیسانس می باشد.

ریاضیات شغل های مورد نیاز

فیزیک:

رشته فیزیک در زمینه های مختلف علمی همچنین علم هوا فضا و اختر شناسی کاربرد فراوانی دارد. از این رو افراد می توانند با تحصیل در زمینه فیزیک در زمینه های مختلفی همچون تدریس کار به عنوان متصدی بیمه بپردازند. درآمد فیزیک دانان در ترکیه برای افراد با سابقه کم بیش از 83 هزار لیر در سال می باشد. طول مدت دوره تحصیلی در رشته فیزیک در دوره لیسانس 4 سال و در دوره ارشد بین 2 تا 3 سال است.

فیزیک مشاغل پر درآمد

مهندسی نرم افزار:

با افزایش استفاده از رایانه ها در زندگی روزمره اهمیت نرم افزار های کامپیوتری نیز روز به روز در حال افزایش می باشد. مهندسی نرم افزار در طول دوره تحصیلی خود باید با نحوه ساخت برنامه های کاربردی و همچنین برنامه نویسی آشنا شوند. مهندسین نرم افزار همچنین می توانند به صورت مستقل در کشور ترکیه مشغول به کار شوند و از این رو به ساخت برنامه های متنوع بپردازند. طول مدت تحصیل در ترکیه در زمینه مهندسی نرم افزار برای دوره لیسانس 4 سال می باشد. درآمد در ترکیه در زمینه مهندسی نرم افزار 7,750 لیر در ماه است که این میزان با توجه به نوع شرکت و سطح پروژه ها متفاوت می باشد. مهندسین نرم افزار می توانند در زمینه های زیر مشغول به کار شوند:

زمینه های مرتبط با مهندسی نرم افزار در ترکیه
طراح وب توسعه دهنده وب
توسعه دهنده نرم افزار تحلیلگر سیستم
تحلیلگر امنیت توسعه دهنده سیستم عامل
مهندسی نرم افزار رشته های پولساز

مهدسی برق:

مهندسین برق به توسعه و طراحی سیستم های الکتریکی می پردازند. مهندسی برق یکی از رشته های سخت در ترکیه است و افراد می توانند پس از تحصیل در این زمینه به کار در شرکت های گوناگون یا شرکت های وابسته به دولت بپردازند. درآمد مهندسین برق در ترکیه به طور متوسط ماهیانه 7,710 لیر می باشد. برای تحصیل در ترکیه در زمینه مهندسی برق در مقطع لیسانس افراد باید 4 سال به تحصیل بپردازند و پس از آن می توانند در کارهای گوناگون و گسترده ای مشغول شوند.

مهندس برق رشته های پر درآمد

مهندسی مکانیک:

به دلیل وجود صنایع متفاوت از جمله صنعت خودرو سازی در ترکیه، تقاضا برای مهندسین مکانیک در این کشور بالا می باشد. فعالیت هایی را در زمینه طراحی، توسعه، تولید، تعمیر و پردازش کلیه سیستم های مکانیکی انجام می دهد. تحصیل در زمینه مهندسی مکانیک در ترکیه در مقطع لیسانس 4 سال می باشد و در این رشته به زبان ترکی و انگلیسی ارائه می گردد. درآمد در ترکیه در زمینه مهندسی مکانیک به طور متوسط بیش از 7,910 لیر در ماه است که این میزان با توجه به نوع صنعت و سابقه کار فرد متفاوت است. مهندسین مکانیک می توانند در موارد زیر مشغول به کار شوند.

زمینه های مرتبط با مهندسی مکانیک در ترکیه
کارخانه ها مراکز تحقیقاتی
نیروگاه ها صنایع شیمیایی
صنعت تولید سایت های ساختمانی
مهندسی مکانیک شغل های پر درآمد
مشاغل و رشته های پولساز در ترکیه
مشاغل و رشته های پولساز درآمد بر حسب لیر توضیحات
حقوق 16 هزار یکی از رشته های مورد تقاضا در ترکیه به حساب می آید و افراد برای کار در زمینه های مرتبط باید به مدت 4 سال در مقطع لیسانس و 2 سال در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل مشغول شوند.
پزشکی 18 هزار یکی از رشته های پر درآمد در ترکیه به حساب می آیدذ و طول مدت تحصیل در این زمینه 6 سال می باشد. همچنین متقاضیان می توانند برای دریافت تخصص خود به مدک 4 سال به تحصیل بپردازند.
دندانپزشکی 18 هزار این رشته در ترکیه به زبان ترکی و انگلیسی ارائه می شود و طول دوره در این زمینه 5 سال می باشد. همچمیم دوره های تخصصی در زمینه دندانپزشکی 3 الی 4 سال به طول می انجامد.
روانشناسی 11.4 هزار دوره تحصیلی در زمینه روانشناسی 4 سال می باشد و این رشته به دلیل مشکلات ایجاد به وجود آمده در دنیای امروزی بسیار مورد تقاضا می باشد.
روابط بین الملل 94 هزار افراد با تحصیل در این زمینه می توانند در سفارت خانه ها منشغول به کار شوند. طول دوره تحصلیی در این زمینه 3 سال می باشد و افراد باید به زبان انگلیسیل و ترکی تسلط داشته باشند.
ریاضیات 111 هزار این زمینه تحصیلی در اکثر صنایع کاربرد دارد و به یکی از رشته های مورد تقاضا در ترکیه تبدیل شده است. ط.ل دوره تجصیل در زمینه ریاضیات 4 سال می باشد.
فیزیک 83 هزار کاربرد این رشته در زمینه های متعددی همچون علوم فضایی می باشد و به همین دلیل طول دوره تحصیلی در این زمینه 4 سال می باشد.
مهندسی نرم افزار 7.7 هزار مهندسین نرم افزار می توانند به صورت مستقل و تمام وقت در ترکیه به کار مشغول شوند و مدت دوره لیسانس در این زمنیه 4 سال می باشد.
مهندسی برق 7.7 هزار یکی از رشته های صخت در ترکیه می باشد و افراد می توانند در صنایع گوناگون مشغول به کار شوند. همچنین دوه تحصیلی در زمینه مهندسی برق 4 سال می باشد.
مهندسی مکانیک 7.9 هزار در تمامی صنایع و کارخانه های تولیدی از جمله خودروسازی مهندسی مکانیک تقاضای بالایی دارد و دوره لیسانس در ترکیه در این زمینه 4 سال می باشد.
مشاغل و رشته های پولساز در ترکیه و سخن پایانی:

مشاغل و رشته های پولساز در ترکیه ، درآمد در ترکیه، مشاغل پر درآمد در ترکیه و تحصیل در ترکیه را در این نوشتار بررسی کردیم. ترکیه کشوری بزرگ و ثروتمند با اقتصادی بر پایه صنعت و گردشگری می باشد. این کشور دارای دانشگاه های معتبر در سطح جهان است و دانشجویان خارجی می توانند با داشتن مدرک زبان انگلیسی و یا زبان ترکی در این کشور مشغوله به تحصیل شوند. همچنین به دلیل توسعه و گستردگی صنایع گوناگون همچون خودرو سازی، تقاضا برای کار در این کشور بالا می باشد و افراد می توانند در صورت پایان دوره های تحصیلی خود، با کاریابی در ترکیه، به کار در این کشور مشغول شوند و پس از مدتی معلوم درخواست تابعیت خود را ارائه کنند. از این رو تحصیل در زمینه های رشته های پولساز می تواند شرایط مناسبی برای دریافت تابعیت کشور ترکیه ایجاد نماید. شما همراهان گرامی می توانید با بررسی سایر مقالات در وب سایت های موسسه حقوقی ملک پور از متنوع ترین روش های مهاجرتی مطلع شوید. همچنین می توایند با ایجاد تماس با مشاورین این موسسه در زمینه مشاغل و رشته های پولساز در ترکیه مشاوره رایگان دریافت نمایید. در صورت داشتن سوال در خصوص مشاغل و رشته های پولساز در ترکیه می توانید در قسمت دیدگاه های آن را مطرح کنید تا در کم ترین زمان ممکن جواب آن را از کارشناسان ما دریافت کنید. با ثبت امتیاز پنج ستاره رضایت خود را از این نوشتار اعلام کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه مشاغل و رشته های پولساز در ترکیه

مشاغل پر درآمد در ترکیه در کدام زمینه قرار دارند؟

پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه در زمینه بهداشت و حقوق می باشد.

تحصیل در ترکیه در زمینه رشته های پولساز دارای چه شرایطی است؟

افراد برای تحصیل در ترکیه باید به زبان انگلیسی یا ترکی مسلط باشند و در صورت نیاز در آزمون ورودی پذیرفته شوند.

درآمد در ترکیه به طور متوسط در چه میزانی قرار دارد؟

متوسط درآمد در ترکیه 7,800 لیر در ماه است.

✅مدت تحصیل در زمینه پزشکی در ترکیه چقدر است؟

افراد در زمینه پزشکی باید به مدت 6 سال در این کشور مشغول به تحصیل باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *