لیست مشاغل مورد نیاز چین

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در چین
  • ویزای کار چین
  • مدارک مورد نیاز کار در چین
  • نرخ بیکاری در چین
  • مشاغل مورد نیاز 2021 چین
  • میزان حقوق کار در چین
  • نحوه کاریابی در چین
  • مؤسسات کاریابی در چین
  • بررسی ویزای همراه چین
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در چین
  • لیست مشاغل مورد نیاز چین و سخن پایانی

لیست مشاغل مورد نیاز چین و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیازچین ، مهاجرت به چین، کار در چین، ویزای کاری چین و کاریابی در چین را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. کاریابی در چین چگونه است؟ نرخ بیکاری چه تاثیری در کاریابی برای مهاجرین دارد؟ سطح متوسط درآمد در چین به چه میزان است؟ چه نوع مشاغلی در چین بیشترین درخواست را دارند؟ در ادامه به این قبیل سوالات و نکات در خصوص لیست مشاغل مورد نیازچین خواهیم پرداخت. چین پرجمعیت ترین کشور دنیا و همچنین دومین اقتصاد برتر جهان می باشد. این کشور بالا ترین درصد رشد اقتصادی در بین تمام کشور های دنیا را دارد. همچنین نرخ بیکاری در کشور چین در سطح پایینی قرار دارد که نشان دهنده بازار مناسب برای کارگران خارجی می باشد. شما همراهان گرامی می تواند با برقراری تماس با موسسه حقوقی ملک پور از مشاورین زبده این موسسه مشاوره رایگان در خصوص لیست مشاغل مورد نیازچین و سایر کشور های دنیا کسب کنید. همچنین می توانید از طریق مقالات در وب سایت های معتبر این موسسه، راه های مهاجرت کاری به چین و سایر کشور های دنیا دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در چین:

چین یا با نام رسمی جمهوری خلق چین پس از روسیه، کانادا و آمریکا، چهارمین کشور پهناور دنیا در شرق قاره آسیا می باشد. مساحت این کشور حدود 9.6 میلیون کیلومتر مربع است و همچنین دارای بیشترین جمعیت در کره زمین با 1.4 میلیارد نفر می باشد. پایتخت کشور چین شهر پکن می باشد و زبان چینی، زبان رسمی این کشور و با 1.7 میلیارد نفر گوینده پرشمار ترین زبان دنیا به حساب می آید و وجه رایج در این کشور ین چین می باشد. کشور چین بزرگ ترین صادر کننده دنیا و دومین وارد کننده می باشد و همچنین دومین اقتصاد دنیا براساس تولید ناخالص داخلی را در اختیار دارد. در سال 2013 چین بزرگ ترین اقتصاد دنیا لقب گرفت. از سال 1949 تا 1978 اقتصاد این کشور به صورت دستوری متمرکز به سبک شوروی داشت. پس از اصلاحات اقتصادی، این کشور به سوی نظام بازار سوق پیدا کرده است. اما امروزه اقتصاد چین بر مبنای مالکیت خصوصی می باشد اما هنوز دولت در بخش های استراتژیک و زیربنایی همچون صنایع سنگین و تولید انرژی مسلط است. امروزه سرعت سرمایه گذاری در بخش خصوصی و خارجی در این کشور در حال افزایش است. به گفته آمار صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی چین از سال 2001 تا 2010 بالغ بر 10.5 درصد بوده است که بیشترین آمار رشد اقتصادی در بین کشور های دنیا را می باشد. چین به دلیل نیروی کار ارزان و زیرساخت نسبتا مناسب چین را به تولید کننده پیشرو در سطح جهانی تبدیل کرده است و به همین دلیل بیشترین مصرف کننده انرژی در جهان می باشد. چین دومین کشور دنیا از لحاظ تعداد میلیاردر ها را دارد و همچنین طبقه متوسط در این کشور بیشتر از 300 میلیون نفر می باشد. کشور چین دارای ویزای کاری متعددی می باشد و متقاضیان بر اساس تخصص و همچنین نوع خدمات برای این ویزا ها درخواست می دهند. در ادامه به نحوه دریافت ویزای کار چین و همچنین مدارک مورد نیاز ویزای کار چین خواهیم پرداخت.

چین

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور چین

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

ویزای کار در چین:

برای کار در چین و مهاجرت به چین به ویزای کاری این کشور احتیاج است. دولت چین ویزای کاری کشور چین را به دو دسته ویزای  Zو ویزای نوع R تقسیم کرده است. دسته بندی این گونه ویزا ها در اختیار اداره امور متخصصان خارجی یا SAFEA می باشد. بر اساس قانون این اداره، ویزای نوع R برای متخصصین و مدیران سطح بالا می باشد که برای دولت چین می توانند سودمند و دارای ارزش بالایی باشند. در طرف دیگر ویزای نوع Z که برای کارگران و متخصصین میان رده خارجی می باشد. برای دریافت ویزای کاری چین و اجازه کار در چین فرد باید بر طبق تخصص و همچنین مدارک تحصیلی خود از کارفرمای داخل این کشور پیشنهاد کاری دریافت کند. ویزای نوع Z محبوب ترین ویزای کاری چین می باشد و به صورت امتیاز بندی قرار دارد. مدارک تحصیلی، میزان درآمد در چین براساس قرارداد، میزان سابقه کار و همچنین نوع شغل دارای امتیاز های گوناگونی می باشند که به سه دسته A, B, C تقسیم می گردند. متقاضیان کار در چین حتما باید قبل از ورود به این کشور ویزای کار خود را دریافت کرده باشند و در صورت نداشتن این ویزا، درخواست آن ها لغو می گردد. برای درخواست ویزای نوع Z باید به صورت آنلاین درخواست خود را ارسال کنید و همچنین مدارک مورد نیاز را تهیه فرمایید. در ادامه لیست مدارک مورد نیاز این ویزا را مشاهده می کنید.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار چین:

برای درخواست ویزای نوع Z کشور چین متقاضی باید مدارک مورد نیاز این ویزا را تهیه کند و ضمیمه پیشنهاد کاری و یا قرارداد خود بنماید. این مدارک باید به صورت معتبر و همچنین به صورتی رسمی به زبان چینی ترجمه شده باشند. هر گونه نقض در این مدارک منجرب به رد درخواست ویزای کاری متقاضی می گردد. این مدارک به صورت حضوری و یا غیر حضوری باید تحویل اداره امور متخصصان خارجی کشور چین داده شود. در زیر لیست مدارک مورد نیاز درخواست ویزای کاری چین را مشاهده می نمایید:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری چین
  • پاسپورت معتبر که حداقل سه صفحه و همچنین حداقل یک سال اعتبار داشته باشد.
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • تاییدیه معتبر از کارفرمای سابق
  • کپی قرارداد کاری و یا پیشنهاد کاری
  • گواهی عدم سو سابقه در کشور مبدا
  • گواهی پزشکی
  • اطلاعات اعضای همراه
  • مدارک تحصیلی مرتبط

نرخ بیکاری در چین:

میزان اعتبار ویزای نوع Z به مدت قرارداد بستگی دارد و از 90 روز تا 5 سال متغیر است. درخواست این ویزا 4 هفته کاری به طول می انجامد. پس از اینکه متقاضی ویزای کاری این کشور را دریافت کرد می تواند به چین سفر کند. دارنده ویزای کاری چین پس از مهاجرت به چین 24 ساعت اجازه دارد که به پلیس محلی چین مراجعه کند و اقامت خود در کشور چین را ثبت کنند.

نرخ بیکاری در چین:

یکی از مواردی که افراد برای مهاجرت کاری باید به آن توجه داشته باشند، بررسی نرخ بیکاری کشور مقصد می باشد. نرخ بیکاری نشان دهنده میزان بازار کاری در این کشور می باشد و هر چه این میزان کم تر باشد، بازار کار برای خارجیان در کشور مقصد مناسب تر است. چین دومین اقتصاد دنیا را دارد ولی از سوی دیگر پرجمعیت ترین کشور دنیا است. نرخ بیکاری در کشور چین در چند سال اخیر افت و خیز نه چندان زیادی را سپری کرده است. اما در سال گذشته به دلیل مشکلات جهانی این نرخ دچار رشد نسبتا زیادی گردیده است. به طوری که بیشترین نرخ بیکاری سپری شده در این کشور در سال 2020 و با نرخ 4.3 درصد بوده است. همچنین در سال 2019 کم ترین میزان نرخ بیکاری در چند سال گذشته اتفاق افتاده است. این نرخ به دلیل رشد اقتصادی که در چند سال گذشته اتفاق افتاده بود در حال کاهش بود. همچنین پیش بینی شده است در سال 2021 این نرخ دوباره افت محسوسی را تجربه کند. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور چین را مشاهده می نمایید:

مشاغل مورد نیاز 2021 چین:

از دیگر مواردی که متقاضیان باید آن را بررسی کنند لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد می باشد. به دلیل اینکه متقاضیان برای برای دریافت ویزای کاری چین پیشنهاد کاری و‌ یا قرارداد با کارفرما در این کشور را داشته باشند، بررسی لیست مشاغل مورد نیاز چین برای مهاجرت کاری، از اهمیت بالایی برخوردار است. این لیست هر ساله توسط دولت چین پس از درخواست کارفرمایان در این کشور ارائه می شود و دارندگان تخصص و همچنین مدارک تحصیلی مرتبط با این مشاغل، می توانند برای دریافت پیشنهاد کاری و یا عقد قرارداد با کارفرمای مربوطه اقدام کنند. از آن جایی که اقتصاد کشور چین به سمت بازار خصوصی و خدمات سوق پیدا می کند، این گونه مشاغل از اهمیت بالایی در این کشور برخوردار هستند. در زیر لیست مشاغل مورد نیاز چین را مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز 2021 چین
دکتر مترجم
طراح مد متصدی داروخانه
مجری تلویزیون پرستار بچه
فروشنده متخصص فناوری اطلاعات

میزان حقوق برای کار در چین:

از اصلی ترین مواردی که مهاجران کاری باید به آن توجه داشته باشند میزان حقوق مشاغل و همچنین سطح درآمد در کشور مقصد می باشد. مهاجران به چین همچنین به دلیل اقتصاد توسعه یافته این کشور و پایین بودن نرخ بیکاری در چین شرایط مناسبی برای دریافت حقوق مناسب در این کشور را دارند. محدوده سطح درآمد در چین 7410 ین به عنوان کمترین میزان و 131000 ین به عنوان بیشترین میزان درآمد در این کشور می باشد. متوسط درآمد در چین 31000 ین در نظر گرفته شده است که نیمی از جمعیت کارگر در چین کم تر از این میزان درآمد دارد. ناگفته نماند که این سطح درآمد در چین به نوع کار، منطقه کاری و میزان تخصص و همچنین تحصیلات فرد متقاضی بستگی داشته و همچنین با بالا رفتن این موارد سطح درآمد نیز افزایش می یابد. در زیر لیست مشاغل مورد نیازهمراه با درآمد های آن ها را مشاهده می نمایید:

عنوان شغلی متوسط درآمد به ین
پزشک 51 – 172 هزار
قاضی 43-145 هزار
وکیل 34-117 هزار
مدیر بانک 32-110 هزار ین
مدیر عامل 30-103 هزار
مدیر حسابداری 28-96 هزار
دندان پزشک 27.7-93 هزار
استاد دانشگاه 24.6-82.6 هزار
خلبان 20.5-68.9 هزار
مدیر بازاریابی 18.4-62 هزار

نحوه کاریابی در چین:

همانطور که اشاره شد، برای دریافت ویزای کاری چین باید پیشنهاد کاری و یا قرار داد امضا شده با کارفرما داشته باشید. کاریابی در چین از روش های مختلفی صورت می گیرد، و می‌ توان به کمک ویزای توریستی به این کشور سفر کرده و پس از دریافت پیشنهاد کاری و بازگشت به کشور مبدا ویزای کاری را دریافت کنید. همچنین برای کاریابی در چین می توان از وب سایت های معتبر کاریابی و یا موسسات موجود در این زمینه استفاده کنید. فرد متقاضی می تواند پس از ارسال رزومه خود به وب سایت های کاریابی و یا مشاهده آگهی های موقعیت شغلی در وب سایت ها با ارائه رزومه خود به کارفرما پیشنهاد و یا قرار داد کاری دریافت نمایید. به کمک وب سایت های کاریابی متقاضی می تواند پیشنهاد کاری خود را در کشور مبدا دریافت نماید. لیست برترین وب سایت های کاریابی در چین را مشاهده می کنید:

وب سایت های کاریابی در چین
Zhaopin.com 51jobs.com
China job Monster.com.hk
ChinaHot Careerengine
Matchdragon Wang and company
Cjol.com chinahr

در بعضی از این وب سایت ها، کاریابی به زبان چینی صورت می گیرد و قالب وب سایت به صورت چینی می باشد که متقاضی ویزای کار در چین، برای پیدا کردن کار در این کشور باید به زبان چینی مسلط باشند و در حد بالایی در دانش این زبان قرار داشته باشند.

مؤسسات کاریابی در چین:

در کشور چین موسسات کاریابی وجود دارند که می توانند به صورت حضوری و یا غیر حضوری ویزای کاری چین را برای متقاضی دریافت کنند. از آنجایی که داشتن پیشنهاد کاری برای دریافت ویزای کاری چین از اهمیت بالایی برخورد دار است، متقاضی می تواند با ارائه کردن رزومه خود کاریابی در چین را به این موسسات موکول کند. این موسسات با ارسال رزومه فرد برای کارفرما نوبت مصاحبه دریافت کرده و برای متقاضی پیشنهاد کاری دریافت کند. این موسسات در قبال کاریابی در چین برای عمل که انجام می دهند مبلغ مناسبی را دریافت می کنند که به نوع کار میزان حقوق بستگی دارد. در لیست زیر چند نمونه از وب سایت های کاریابی در چین را مشاهده می کنید:

  • Talent spot
  • China executive group
  • Monreo consulting group
  • Morgan Philips executive search
  • MTA Network

بررسی ویزای همراه در چین:

یکی از نکات دارای اهمیت برای دارندگان ویزای کاری چین، دریافت ویزای همراه می باشد. افراد خانواده نمی توانند همراه با دارنده ویزای کاری به چین سفر کنند. دارندگان ویزای موقت کاری باید ویزای خود را به اقامت دائم تبدیل کنند و سپس برای همسر، فرزندان زیر 18 سال و والدین بالای 60 سال خود دعوت نامه جهت کسب ویزای همراه برای این افراد ارسال کنند. مدت اعتبار این ویزا باید بیشتر از 180 روز باشد و ویزای همراه کشور چین را Q1 می نامند. برای دریافت ویزای همراه متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را به اداره مهاجرت کشور چین ارائه دهند. درخواست ویزای همراه چین به مدت چهار روز به طول می انجامد. در زیر مدارک مورد نیاز درخواست ویزای همراه چین را مشاهده می کنید:

  • پاسپورت معتبر که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • مدرک معتبر سفرتکمیل فرم درخواست ویزای همراه چین
  • دعوت نامه یک قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی اقامت دائم یا تابعیت فرد اصلی
  • اثبات رابطه خویشاوندی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • پرداخت هزینه های دولتی برای درخواست ویزا.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در چین:

از نکاتی که برای متقاضیان ویزای کاری چین اهمیت دارد،. دریافت تابعیت این کشور می باشد افراد می توانند با داشتن ویزای موقت کاری به تابعیت در چین طبق اصول تعریف شده در این کشور دست یابند. فرد در ابتدا باید ویزای کاری موقت خود را به مدت 4 سال تمدید نمایید و پس از آن می تواند اقامت دائم چین را دریابد. دولت چین برای انتخاب افراد جهت اعطای تابعیت بسیار سخت گیرانه عمل می کند از این رو فرد پس از دریافت اقامت دائم باید به مدت 4 سال دیگر در کشور چین اقامت داشته باشد و برای درخواست تابعیت باید اثبات کند که زبان چینی را به خوبی فرا گرفته است، با فرهنگ چینی ادغام شده باشد و همچنین هیچ گونه سابقه کیفری در مدت اقامت خود در این کشور نداشته باشد. پس از سپری کردن موارد گفته شده فرد می تواند با تهیه مدارک، درخواست تابعیت این کشور را داشته باشد.

لیست مشاغل مورد نیاز در چین و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیازچین ، ویزای کاری چین، تابعیت در چین و کاریابی در چین را مورد بررسی قرار دادیم. چین دومین اقتصاد برتر جهان و پر جمعیت ترین کشور دنیا می باشد اما به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور می تواند مقصد مناسبی برای متخصصین خارجی قرار بگیرد. اما از طرفی دریافت پیشنهاد کاری برای افرادی که قصد مهاجرت کارب به چین را دارند، دریافت پیشنهاد کاری سخت می باشد. از این رو پیشنهاد موسسه حقوقی ملک پور بر مهاجرت کاری به کشور های تراز اول جهان نظیر آلمان و اتریش است که به دلیل پایین بودن جمعیت آن ها کاریابی به سادگی صورت می گیرد. شما دوستان گرامی می توانید با ایجاد تماس با این موسسه مشاوره رایگان در خصوص لیست مشاغل مورد نیازچین و مهاجرت کاری به سایر کشور ها دریافت نمایید. همچنین مقالات در وب سایت های معتبر این مجموعه در فضای مجازی می تواند مرجع خوبی برای مهاجرت کاری چین به سایر کشور ها باشد. شما می‌توانید پرسش های خود در خصوص لیست مشاغل مورد نیازچین مطرح کنید تا مشاورین ما در کمترین زمان ممکن پاسخ آن را ارائه دهند. در صورت علاقه به این‌مقاله با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن بیشتر مقالات تشویق کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز چین

کاریابی در چین چگونه است؟

به کمک وب سایت های کاریابی و همچنین موسسات کاریابی در چین می توان عمل کاریابی برای دریافت ویزای کاری چین اقدام کنید.

نرخ بیکاری چه تاثیری در کاریابی در چین برای مهاجرین دارد؟

هر چه میزان این نرخ کم تر باشد، کاریابی در چین برای مهاجرین ساده تر می باشد.

سطح متوسط درآمد در چین به چه میزان است؟

این میزان متغییر است و از 31 هزار ین می تواند بیشتر یا کمتر باشد.

با توجه به لیست مشاغل مورد نیازچین چه نوع مشاغلی در چین بیشترین درخواست را دارند؟

مشاغل مرتبط با خدمات بیشترین تقاضا را دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *