لیست مشاغل مورد نیاز قبرس

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در قبرس
  •  ویزای کاری قبرس
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در قبرس
  • نرخ بیکاری در قبرس
  • مشاغل مورد نیاز قبرس 2021
  • میزان حقوق برای کار در قبرس
  • نحوه کاریابی در قبرس
  • مؤسسات کاریابی در قبرس
  • بررسی ویزای همراه قبرس
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در قبرس
  • لیست مشاغل مورد نیاز قبرس و سخن پایانی

لیست مشاغل مورد نیاز قبرس و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز قبرس ، چگونگی استخدام در قبرس ومهاجرت به قبرس از طریق کار در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. متقاضیان کار در قبرس با سوالات متعددی مواجه می شوند. سوالاتی از قبیل لیست مشاغل مورد نیاز قبرس 2021 چه مواردی را در بر می گیرد؟ شرایط کار در قبرس چگونه است؟ هزینه زندگی و حقوق کار در قبرس در لیست مشاغل مورد نیاز قبرس به چه صورت هست؟ نحوه اخذ اقامت و تابعیت قبرس از طریق کار به چه صورت می باشد؟ پاسخ به این سوالات و سایر موارد مهم در خصوص مهاجرت به قبرس از طریق کار، که هر شخصی با داشتن قصد مهاجرت به قبرس، برایش مطرح می شود در این مقاله گنجانده شده است.

توصیه می گردد قبل از هرگونه اقدام و بررسی در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز قبرس با وکلای مهاجرتی معتبر مشورت نمایید. در این راستا مؤسسه  حقوقی ملک پور با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان و با تکیه بر دانش وکلای فعال در عرصه بین الملل و مشاورین خبره خود آماده ارائه بهترین و به روزترین خدمات مهاجرتی به شما دوستان عزیز می باشد. شایان ذکر است می توانید طی تماس تلفنی با موسسه از مشاوره رایگان ما نیز بهره مند گردید.

شرایط عمومی کار در قبرس:

قبرس یک کشور جزیره ای در شرق دریای مدیترانه می باشد که به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم می گردد. قبرس شمالی بخش ترک ‌نشین این کشور است و قبرس جنوبی بخشی است که یونانی ها در آن زندگی می کنند و در هر دو قسمت این کشور زبان یونانی و زبان ترکی متداول می باشد. قبرس شمالی که بخش ترک‌نشین قبرس نیز نامیده می شود در سال ۱۹۸۳ اعلام استقلال کرد اما این استقلال توسط سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته نشده است. پایتخت قبرس نیکوزیا می باشد. کشور قبرس به ۶ ناحیه تقسیم می‌شود: ناحیه نیکوزیا، ناحیه لیماسول، ناحیه لارناکا، ناحیه پافوس، ناحیه فاماگوستا و ناحیه گیرنه. مساحت قبرس در حدود ۹۲۵۱ کیلومتر مربع می‌باشد و جمعیتی در حدود یک میلیون و ۱۴۱ هزار نفر را در بر می گیرد. بیشتر جمعیت این کشور را یونانی ها و تنها ۴۳ درصد از جمعیت آن را ترک ها تشکیل می‌دهند.

در حال حاضر بخش جنوبی قبرس که در اختیار یونانی ها می باشد عضو اتحادیه اروپا هست. بخش شمالی قبرس توسط ترکیه به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخته شده است و در واقع بخش شمالی این کشور ترک نشین می باشد. قوانین کار در قبرس شمالی و اخذ ویزای کار قبرس شمالی تا حدود زیادی مشابه کار در قبرس جنوبی است. البته از آنجا که قبرس جنوبی عضو اتحادیه اروپا می باشد، طرفداران بیشتری نسبت به کار در قبرس شمالی دارد.

درباره قبرس پایتخت قبرس واحد پول قبرس جمعیت قبرس مساحت قبرس

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور قبرس

ویزای کاری قبرس:

به عنوان شخصی که متقاضی کار در قبرس و در جستجوی شغلی از لیست مشاغل مورد نیاز در قبرس می باشد، باید این موضوع را به شما یادآور شویم، افرادی که اقامت دائم و یا تابعیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارند، نیاز به ویزای کار قبرس ندارند اما آن دسته از افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند و قصد کار و زندگی در قبرس را دارند برای اخذ اقامت و ویزای کاری قبرس باید مجوز کاری دریافت نمایند. بنابراین افرادی که متقاضی استخدام در قبرس و کسبتجربه مهاجرت به قبرس هستند باید از طرف یک کارفرما در کشور قبرس پیشنهاد شغلی داشته باشند و پس از دریافت این دعوت نامه شغلی به همراه سایر مدارک مورد نیاز به اداره کار این کشور مراجعه کنند تا بتوانند مجوز لازم برای اقامت کاری خود را دریافت نمایند. انواع ویزاهای کاری که در حال حاضر برای متقاضیان کار در قبرس وجود دارد عبارتند از:

  • ویزای کاری قبرس برای کارآفرینان
  • ویزا های کاری برای استخدام در قبرس در شرکت های عمومی
  • ویزای کار قبرس برای کارهای داوطلبانه
  • ویزاهای کاری برای کار در شرکت های بین المللی
  • ویزا های کاری کارآموزی
  • ویزاهای کاری جهت کار در خانه

 البته شایان ذکر است ویزا های کاری داوطلبانه، ویزای کاری کارآفرینان و کار در خانه احتیاجی به پیشنهاد شغلی و یا دعوتنامه کاری نخواهد داشت. نکته دیگری که در زمینه اقامت کاری کشور قبرس وجود دارد این است که اقامت های کاری که در این کشور اعطا می گردد تا مدت زمان چهار سال قابل تمدید می‌باشد و عموماً تا ۵ سال دوام نداشته و شخص نمی تواند اقامت دائم را دریافت کند. به ولی در بعضی از مشاغلی که نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد شخص می تواند این شانس را داشته باشد، که حتی تا ۵ سال نیز اقامت را تمدید کند. چرا که مشاغلی که به تخصص و مهارت بالا نیاز دارند در این کشور بسیار مورد استقبال واقع می‌شوند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار یابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز ویزای کار در قبرس:

با توجه به تنوع ویزاهای کاری ارائه شده در کشور قبرس لازم است بدانید با توجه به نوع ویزا، شخص متقاضی نیاز است مدارک متفاوتی را ارائه دهد. در ذیل به موارد مورد نیاز که به صورت عمومی باید توسط شخصی که به دنبال استخدام در قبرس در لیست مشاغل ضروری می باشد و هدف اخذ اقامت کاری در این کشور را دارد ارائه شود، آورده شده است.

  • مدارک هویتی فرد
  • رزومه کاری
  • کپی پاسپورت متقاضی
  • بیمه نامه متقاضی با اعتبار زمانی
  • مدارک مربوط به تمکن مالی فرد که نشان دهد متقاضی می تواند هزینه ها و مخارج زندگی در قبرس را بپردازد
  • مدرک معتبری که نشان دهد فرد سوء پیشینه قضایی ندارد
  • انجام تست های پزشکی لازم و ارائه تائیدیه آن ها
  • تکمیل فرم های لازم برای اخذ ویزای کاری مورد نظر
  • تائیدیه قرارداد کاری که بین متقاضی و کارفرما عقد شده است

نرخ بیکاری در قبرس:

برای متقاضیانی که قصد مهاجرت به قبرس از طریق کار را دارند بررسی نرخ بیکاری در این کشور بیش از هر چیز، ضروری می باشد. شانس استخدام در قبرس بر اساس نرخ بیکاری این کشور شانس بالایی نیست. طبق نمودار زیر همانطور که مشاهده می نمایید کشور قبرس در سال ۲۰۰۲ با نرخ بیکاری ۳ درصد کمترین میزان بیکاری را تجربه کرده است، در حالی که این نرخ در سال ۲۰۱۳ به ۱۶ درصد رسیده است. اما با توجه به سیاست‌های این کشور نرخ بیکاری کم کم کاهش پیدا کرده است و در حال حاضر به حدود شش درصد رسیده است. آنچه در زمینه مهاجرت های کاری حائز اهمیت می باشد انتخاب کشور هایی می باشد که نرخ بیکاری آنها زیر ۳ درصد باشد چرا که شخص متقاضی شانس بالایی جهت کاریابی خواهد داشت.

به عنوان مثال شما می‌توانید با اخذ ویزاهای کاری کشورهای آلمان و اتریش که نرخ بیکاری آنها در حدود ۴ درصد است شانس اشتغال خود در اروپا را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. در واقع اینطور بیان می‌شود که در کشورهای اروپایی مانند آلمان و اتریش از هر ۱۰۰ نفر جمعیت حدود ۹۶ نفر دارای شغل هستند و این یک ویژگی مثبت در جهت اخذ ویزای کاری در این کشورها می باشد.

نرخ بیکاری قبرس

لیست مشاغل مورد نیاز قبرس 2021:

همانطور که پیش از این نیز گفته شد در باب ویزای کاری قبرس فرد متقاضی تنها چهار سال می تواند اقامت قبرس را اخذ نماید. البته به استثنای رشته ها و مشاغل تخصصی که در این صورت تا ۵ سال اقامت فرد متقاضی در قبرس تمدید خواهد شد. اما به عنوان شخصی که قصد استخدام در قبرس را دارد لازم است در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز قبرس تحقیقات جامعی به عمل آورید، چرا که جستجوی کار بر اساس رشته ها و لیست مشاغل ضروری قبرس باعث می شود شانس شما برای دریافت اقامت دائم افزایش پیدا کند. اگر قصد زندگی در قبرس را دارید می بایست شرایط کار در قبرس، شانس کاریابی و میزان حقوق کار در قبرس را در نظر بگیرید. در جدول ذیل به بررسی تعدادی از مشاغل مورد نیاز در قبرس پرداخته ایم.

مشاغل مورد نیاز قبرس 2021
پرستار حسابدار
مهندس مکانیک مهندس آی تی
دندانپزشک مهندس صنایع
توسعه دهنده نرم افزار داروساز

میزان حقوق برای کار در قبرس:

یکی دیگر از معیارهای بررسی شرایط کار در قبرس برای متقاضیان اخذ ویزای کار این کشور، بررسی میزان درآمد و حقوق کار در قبرس می باشد .حداقل حقوق در قبرس حدود ۸۷۰ یورو می باشد و میانگین حقوق دریافتی در شهر نیکوزیا که پایتخت قبرس می باشد، حدود ۱۳۰۰ یورو است. البته به طور معمول نیز حقوق کار در قبرس به صورت سالیانه که به نیروی کار پرداخت می شود، حدود ۲۳ هزار و ۱۴۳ یورو می باشد. اشخاصی که با جستجوی لیست مشاغل ضروری و مورد نیاز در قبرس هدف اخذ اقامت کاری در این کشور را دنبال می کنند لازم است بدانند میزان حقوقی که در قراردادهای کاری فی ما بین کارفرما و کارمند منعقد می گردد نباید از حداقل حقوق در کشور قبرس کمتر باشد. در جدول ذیل میزان حقوق و دریافتی در سال ۲۰۲۰ را برای برخی از مشاغل آورده‌ایم. با دانستن میزان حقوق کار در قبرس بهتر می توانید شرایط کشور قبرس برای زندگی را بسنجید.

عنوان شغلی میزان درآمد سالیانه
مدیر اقتصاد ۱۱۰۰۰۰ یورو
مدیر پروژه آی تی ۵۴۵۰۰ یورو
مدیر مارکتینگ ۴۵۷۰۰ یورو
مدیریت منابع انسانی ۴۱۰۰۰ یورو
توسعه دهنده وب سایت ۲۴۵۰۰ یورو
وکیل ۳۹۰۰۰ یورو

نحوه کاریابی در قبرس:

حال که معیارهای و شاخص های مهم در خصوص مهاجرت به قبرس از طریق کار را می دانید هم چنین تا حدودی با شرایط زندگی در قبرس آشنا شده اید، می توانید برای دریافت پیشنهاد شغل و کاریابی در قبرس اقدام کنید. یکی از مراحل اساسی پس از جستجوی لیست مشاغل مورد نیاز قبرس اقدام به برقراری ارتباط با کارفرمایان در قبرس و چگونگی کاریابی در این کشور به منظور استخدام در قبرس می باشد. در حال حاضر برای جستجوی کار در قبرس می توانید به صورت مستقیم از طریق ارتباط با کارفرمایان و ارائه رزومه کاری خود اقدام به کاریابی در این کشور نمایید. بدین صورت که شما از طریق اخذ ویزای توریستی و یا از طریق ایمیل ارائه شده در سایت کمپانی های معتبر در این کشور اقدام به برقراری ارتباط با کارفرمایان قبرسی نمایید. راه دیگری که به عنوان متقاضی کار  برای استخدام در قبرس پیش روی شما قرار دارد، ارتباط با کارفرمایان از طریق مؤسسات کاریابی معتبر است که در کشور قبرس فعال هستند.

 مؤسسات کاریابی با ارائه رزومه شما به کارفرمایان فعال در این کشور به عنوان یک پل ارتباطی عمل کرده و یکی دیگر از راه های برقراری ارتباط بین کارفرما و کارمند محسوب می شوند. اما در صورتی که شرایط تحصیل در کشور قبرس نیز برای شما فراهم باشد می توانید پس از اتمام تحصیلات به کارفرمایان و کمپانی های معتبر این کشور نیز معرفی گردید و شانس کاریابی خود را افزایش دهید. افرادی که تجربه مهاجرت به قبرس را دارند اذعان داشته اند شخص متقاضی کار در قبرس به منظور افزایش شانس خود برای کاریابی در قبرس بهتر است در کنار زبان انگلیسی به زبان های یونانی و یا ترکی نیز تسلط داشته باشد تا بتواند گستره کاریابی خود را افزایش دهد.

مؤسسات کاریابی در قبرس:

از آنجا که یکی از طرق استخدام در قبرس و اخذ اقامت کاری در قبرس را مؤسسات کاریابی معتبری که در این کشور فعال هستند معرفی نمودیم، در این بخش به بررسی مؤسسات کاریابی در قبرس می پردازیم. همانطور که گفته شد مؤسسات کاریابی به عنوان یک پل رابط بین کارمند و کارفرما عمل کرده ، شما می توانید از طریق ارائه رزومه کاری خود به مؤسسات کاریابی فعال در این کشور با کارفرمایان معتبر و قدرتمند در این کشور ارتباط برقرار نمایید و از طریق دریافت دعوت نامه شغلی ویزای کار قبرس را دریافت نمایید.

  • https://www.cyprusjobs.com
  • https://www.ergodotisi.com/en
  • https://www.glassdoor.com/Job/cyprus-jobs-SRCH_IL.0,6_IN62.htm
  • https://kariera.com.cy

بررسی ویزای همراه در قبرس:

لازم است قبل از جستجوی لیست مشاغل مورد نیاز قبرس به این مسئله نیز توجه داشته باشید که شرایط همراهان شخص متقاضی کار در قبرس به چه صورت می باشد. هر شخص متقاضی کار در قبرس می تواند طبق قانون الحاق به خانواده همراهان خود را نیز در زمان کار در قبرس در کنار خود داشته باشد. برای اخذ ویزای همراه در کشور قبرس لازم است شخص متقاضی توسط یک شرکتی که مجوز استخدام نیروی خارجی را دارد مشغول به کار شده باشد و در واقع از طریق انعقاد قرارداد استخدامی بین کارفرمای قبرسی و فرد متقاضی در ابتدا به همراه آن شخص متقاضی که شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می‌شود یک اقامت یک ساله اعطا می گردد که البته با توجه به ادامه رابطه استخدامی فرد متقاضی این اقامت قابل تمدید می‌باشد.

شخص متقاضی کار در قبرس پس از گذشت یک سال از اقامتش در قبرس می‌تواند با ارائه گواهی تمکن مالی مبنی بر تامین هزینه‌های زندگی همراهانش و سایر مدارک لازم درخواست ویزاهای همراهان خود را مطرح نماید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در قبرس:

 در صورت انتخاب کشور قبرس برای زندگی برای تجربه مهاجرت به قبرس از طریق کار بهتر است در خصوص شرایط اقامت و تابعیت این کشور نیز اطلاعات لازم را بدست آورید. قطعاً یکی از اهداف افراد جستجو کننده لیست مشاغل مورد نیاز قبرس اخذ اقامت و تابعیت این کشور می باشد. همانطور که در مباحث قبلی مطرح گردید از طریق ویزاهای کاری قبرس شما می توانید به مدت ۴ سال در این کشور اقامت داشته باشید. البته به استثنای مشاغل تخصصی چرا که نیاز به نیروی کار ماهر و متخصص در همه کشورهای جهان وجود دارد. افرادی که دارای تخصص‌های ویژه و مورد نیاز قبرس هستند می توانند طی انعقاد قراردادهای کاری بلند مدت و تمدید قرارداد کاری خود با کارفرمای قبرسی موفق به اخذ اقامت دائم این کشور گردند. متقاضیان در صورتی که واجد شرایط دریافت تابعیت و پاسپورت قبرس باشند طبق صلاحدید دولت این کشور پس از ۸ سال تابعیت قبرس را دریافت می نمایند. اما با توجه به اینکه این کشور شرایط بسیار سختی را برای مهاجران فراهم آورده است می توان گفت قبرس کشور مهاجر پذیری نمی باشد. لذا شخص متقاضی کار در قبرس باید این نکته را در نظر داشته باشد که می‌تواند کشورهایی مانند آلمان و اتریش را به عنوان مقصد کاری خود انتخاب نماید که البته امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت در آنها با سهولت بیشتری همراه است.

کار در قبرس و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز قبرس ، چگونگی استخدام در قبرس ومهاجرت به قبرس از طریق کار مورد بررسی قرار دادیم. در زمینه بررسی لیست مشاغل مورد نیاز قبرس متقاضیان باید توجه داشته باشند با ویزاهای کاری که به متقاضیان در این کشور اعطا می گردد تنها می توان تا ۴ سال در قبرس اقامت داشت. مگر اخذ اقامت از طریق مشاغل تخصصی که در این صورت با توجه به نیاز مبرم این کشور به مشاغل مهارتی و تخصصی این شانس برای فرد متقاضی وجود خواهد داشت که اقامت خود را تا پنج سال نیز تمدید کند و بتواند به اقامت دائم قبرس دست یابد. بنابراین قبل از اقدام به دریافت ویزای کار قبرس پیشنهاد می گردد حتماً با یک وکیل مهاجرتی فعال در این زمینه مشورت نمایید. مؤسسه حقوقی ملک پور با بهره‌گیری از دانش مشاورین کارآزموده همواره به روز ترین و بهینه ترین راه مهاجرتی را به شما عزیزان معرفی می نماید. چنانچه پاسخ برخی از سوالات خود را در این مقاله مشاهده نفرمودید، می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه ها مطرح نمایید تا پاسخ مشاورین ما را دریافت کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز قبرس

میزان حقوق کار در قبرس چه میزان است؟

حداقل حقوق در قبرس حدود ۸۷۰ یورو می باشد و میانگین حقوق دریافتی در شهر نیکوزیا که پایتخت قبرس محسوب می شود حدود ۱۳۰۰ یورو است

چه مشاغلی در قبرس به نیروی کار بیشتری نیاز دارد؟

پرستار، حسابدار، دندانپزشک و مهندس مکانیک از جمله مشاغل مورد نیاز در کشور قبرس می باشد.

✅ آیا امکان الحاق خانواده درهنگام اخذ ویزای کار قبرس وجود دارد؟

از طریق انعقاد قرارداد استخدامی بین کارفرمای قبرسی و فرد متقاضی در ابتدا به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می‌شود یک اقامت یک ساله اعطا می گردد و با توجه به ادامه رابطه استخدامی فرد متقاضی این اقامت قابل تمدید است.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      هر شخص متقاضی کار در قبرس می تواند طبق قانون الحاق به خانواده همراهان خود را نیز شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال در زمان کار در قبرس در کنار خود داشته باشد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *