لیست مشاغل مورد نیاز روسیه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در روسیه
  •  ویزای کاری روسیه
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در روسیه
  • نرخ بیکاری در روسیه
  • لیست مشاغل مورد نیاز روسیه 2021
  • میزان حقوق کار در روسیه
  • نحوه کاریابی در روسیه
  • مؤسسات کاریابی در روسیه
  • بررسی ویزای همراه روسیه
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در روسیه
  • سخن پایانی کار در روسیه
✅ لیست مشاغل مورد نیاز روسیه ✅ شرایط ویزای کاری روسیه توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار خواهند گرفت.

لیست مشاغل مورد نیاز روسیه و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز روسیه و شرایط ویزای کاری روسیه و کار در کشور روسیه در این مقاله مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار خواهند گرفت. چگونه ویزای کاری کشور روسیه را اخذ نمود؟ میزان حقوق دریافتی کارمندان در کشور روسیه چه مقدار است؟ لیست مشاغل مورد نیاز روسیه در سال 2020 چه مشاغلی را در بر می گیرد؟ آیا امکان اخذ اقامت و تابعیت روسیه از طریق کار وجود دارد؟ در این مقاله که توسط کارشناسان مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور در باب لیست مشاغل مورد نیاز روسیه نگارش شده است، بر آنیم تا شرایط کار در روسیه را برای شما عزیزان بررسی نماییم و به سوالات فوق پاسخ گوییم تا بتوانید به جمع بندی دقیق و نهایی در رابطه با کار در روسیه دست یابید. شما عزیزان می توانید جهت بررسی شرایط خود و تاکید از حضور رشته شغلی شما در لیست مشاغل مورد نیاز روسیه، با کارشناسان ما در مؤسسه  حقوقی ملک پور    تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در روسیه:

روسیه کشوری پهناور واقع در اروپای شرقی می باشد که بخش عظیمی از آن در شمال آسیا امتداد دارد. کشور روسیه با مساحت 17.125.000 کیلومتر مربع، پهناور ترین کشور دنیا می باشد و بیش از یک هشتم خشکی کره زمین را در بر می گیرد. کشور روسیه 11 منطقه زمانی متفاوت دارد و با 16 کشور همسایه می باشد. قلمرو روسیه از دریای بالتیک در غرب تا اقیانوس آرام در شرق و از قطب شمال تا دریای سیاه و قفقاز در جنوب امتداد دارد. کشور روسیه با جمعیتی 146.7 میلیون نفری پرجمعیت ترین کشور در اروپا و نهمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می گردد. پایتخت کشور روسیه و بزرگ ترین شهر این کشور مسکو می باشد و سایر مناطق اصلی شهر نشین این کشور، شهر های سنت پترزبورگ، نوا سیبریسک، یکاترینبورگ، نیژنی نووگرود، کازان و چلیبیانسک می باشند. روسیه به دلیل این نظر که جزو بزرگترین کشور های دنیا محسوب می گردد، می تواند مکان مناسبی برای افرادی که قصد کار در کشور دیگری را دارند محسوب شود و در ادامه نیز به بررسی شرایط ویزای کار این کشور و لیست مشاغل مورد نیاز روسیه خواهیم پرداخت.

پایتخت روسیه اطلاعات عمومی روسیه درباره روسیه جمعیت و مساحت روسیه

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور روسیه

ویزای کار روسیه:

پیش از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز روسیه، ابتدا می بایست به بررسی ویزای کاری کشور روسیه و شرایط اخذ آن بپردازیم. کشور روسیه مانند آلمان، اتریش، کانادا و استرالیا ویزا های خاص کاری ندارد و متقاضیان کار در کشور روسیه می توانند در صورت داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمایی در این کشور، ویزای کار کشور روسیه را اخذ نموده و در این کشور مشغول به کار شوند. استخدام کارمندان خارجی به صورت جدی با نظارت دولت روسیه انجام می گیرد و افراد برای کار در روسیه به جز مواردی، نیاز به مجوز کار دارند. افرادی که نیاز به مجوز کار در کشور روسیه ندارند شامل اتباع خارجی که اقامت های موقتی و یا دائم در این کشور دارند، دانشجویان، روزنامه نگاران با اعتبار، دیپلمات ها و بعضی از کارکنان سازمان های بشر دوستانه می گردند. این موضوع نیز لازم به ذکر است که اتباع کشور های بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان و ارمنستان برای کار و حتی زندگی کردن در کشور روسیه، نیازی به مجوز ندارند. به این موضوع نیز دقت بفرمایید که کارفرمایی که قصد استخدام نیروی کار خارجی را طبق لیست مشاغل مورد نیاز روسیه دارد، می بایست برای این کار مجوز قانونی داشته باشد. اعتبار ویزای کار روسیه معمولا 1 ساله است و در مواردی خاص مانند متخصص بودن نیرو، ممکن است اعتبار این ویزا 3 ساله باشد و در طول مدت این ویزا هیچ گونه محدودیتی برای ورود و خروج متقاضی از کشور روسیه وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در روسیه:

افرادی که قصد مهاجرت به روسیه از طریق کار را دارند، پس از بررسی نمودن لیست مشاغل مورد نیاز و تایید این موضوع که شغل آنها نیز در این لیست وجود دارد، برای تهیه و جمع آوری مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار روسیه اقدام می نمایند. تهیه مدارک مورد نیاز مرحله بسیار مهمی در پروسه اخذ ویزای کاری کشور روسیه می باشد، زیرا در صورت نقصان مدارک و یا ارائه مدارک اشتباه، درخواست ویزای کار فرد متقاضی توسط مقامات رد خواهد شد و از این جهت توصیه می گردد تا افراد متقاضی با دقت به تهیه و گرد آوری این مدارک مشغول گردند و در صورت لزوم نیز از مشاوره با وکیل متخصص مهاجرت بهره مند شوند. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار کشور روسیه عبارتند از:

  • کپی پاسپورت معتبر فرد متقاضی که به زبان روسی ترجمه و تایید شده است.
  • کپی مدارک تحصیلی و فنی حرفه ای فرد متقاضی که به زبان روسی ترجمه و تایید شده است.
  • دو قطعه عکس رنگی سه در چهار
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • دعوتنامه کاری که از کارفرما دریافت شده است
  • ارائه مدارک بیمه نامه

نرخ بیکاری در روسیه:

یکی از مهم ترین مواردی که افراد پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز روسیه به سراغ آن می روند بررسی نرخ بیکاری این کشور است. نرخ بیکاری هر کشور نشان دهنده این است که فرصت های شغلی تا چه اندازه در دسترس نیروی متخصص آن کشور می باشد. هر چقدر نرخ بیکاری یک کشور کمتر باشد، نیروی کار متخصص بیشتری تمایل به مهاجر به آن کشور پیدا خواهند نمود زیرا ساختار نظام کاری آن کشور مناسب تر است. در رابطه با نرخ بیکاری کشور روسیه می بایست بگوییم که مقامات این کشور با تدبیراتی سعی در پایین آوردن نرخ بیکاری داشته اند و در این زمینه نیز موفق گردیده اند. نرخ بیکاری روسیه در سال 2010 معادل 7.37 درصد بوده و این نرخ در انتهای سال 2019 به 4.6 درصد کاهش یافته است. نرخ بیکاری روسیه در سال 2019 را در چارت زیر مشاهده خواهید نمود.

نرخ بیکاری روسیه

همانطور که در نمودار فوق می بینید نرخ بیکاری روسیه در سال گذشته با رشد منفی 0.3 درصدی مواجه بوده و این اتفاق بسیار خوبی می باشد. این آمار نشان می دهد که در کشور روسیه از هر 100 نفر شخص واجد الشرایط تنها حدود 5 نفر بیکار هستند یعنی تعداد بیکاران در کشور روسیه حدود 6.7 میلیون نفر می باشد که این آمار قابل قبولی محاسبه می گردد.

لیست مشاغل مورد نیاز روسیه 2021:

یکی از مواردی که متقاضیان کار در روسیه به آن دقت خاصی می نمایند، بررسی لیست مشاغل مورد نیاز روسیه و اطمینان از اینکه شغل آنها نیز میان این دسته از مشاغل وجود دارد، می باشد. وزارت کار روسیه در سال 2021 مشاغلی را که احتمال پیدا کردن شغل در آنها بیشتر می باشد را اعلام نموده است. در ادامه به بررسی این لیست و معرفی مشاغل مورد نیاز روسیه در سال 2020 خواهیم پرداخت:

مشاغل مورد نیاز  روسیه
پزشک پرستار
کارمندان ساختمانی نمایندگان صنایع غذایی
نجار کارمندان صنف نساجی و پوشاک
مهندس برق مهندس مکانیک

همانگونه که در لیست فوق مشاهده فرمودید، رشته های پزشکی و پرستاری در صدر این جدول قرار دارند. این شغل ها به دلیل وسعت روسیه از جمله راحت ترین مشاغلی هستند که افراد می توانند با آنها در روسیه کار پیدا کنند و پس از آنها نیز باقی مشاغل فوق الذکر قرار دارند. این لیست توسط نمایندگان خدمات دولتی تهیه گردیده است. این موضوع توسط دولت روسیه قید گردیده که این کشور در زمینه رشته های فنی و حرفه ای کمبود شدید نیرو دارد و این رشته ها در لیست مشاغل مورد نیاز روسیه قرار دارند و در آینده این تقاضا افزایش هم خواهد یافت.

میزان حقوق برای کار در روسیه:

یکی از مهم ترین مواردی که افراد متقاضی هنگام تحلیل و بررسی لیست مشاغل مورد نیاز روسیه در نظر می گیرند، میزان حقوق دریافتی در هر کدام از این مشاغل می باشد. میزان حقوق دریافتی در یک کشور و مقایسه آن با شرایط مشابه در کشور های دیگر می تواند معیار مناسبی برای انتخاب کشور مد نظر شما باشد. در ادامه به معرفی تعدادی از شغل های پر درآمد روسیه خواهیم پرداخت و متوسط حقوق دریافتی ماهیانه هرکدام از آنها را نیز قید خواهیم نمود:

متوسط حقوق سالانه(دلار) عنوان شغلی
7760 متخصص زنان و زایمان
6518 تا 9312 مدیر برند معتبر
4656 تا 5432 رئیس مرکز خدماتی
2340 کارگزار سرمایه گذاری
2340 کارگزار بیمه
2219 کارمندان صنعت نفت و گاز
1693 تا 1707 فضانورد و خلبان
1603 تولید کنندگان و محققان دخانیات
1000 مخابرات و IT

نحوه کاریابی در روسیه:

کاریابی در کشور روسیه برای افرادی که شغل آنها در لیست مشاغل مورد نیاز روسیه قرار دارد به دو صورت امکان پذیر می باشد. در حالت اول فرد متقاضی می بایست شخصا با کارفرما ارتباط گرفته و رزومه خود را به زبان انگلیسی برای کارفرما ارسال نماید. پس از بررسی رزومه شخص توسط آن کارفرما و اخذ تاییدیه های لازم، فرد متقاضی می تواند در کشور روسیه مشغول به کار شود. روش دومی که فرد متقاضی کار در روسیه می تواند در این کشور کار پیدا کند از طریق مؤسسات کاریابی بین المللی در کشور خود فرد یا مؤسسات کاریابی کشور روسیه می باشد. این مؤسسات با پیدا کردن شغل برای فرد متقاضی کار در روسیه، بستر را برای کار و اخذ اقامت از این روش برای فرد متقاضی فراهم می سازند و ما در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. یکی از نکاتی که هنگام جستجوی کار در روسیه می تواند به شما کمک فراوانی نماید، این نکته می باشد که علیرغم اینکه کار در روسیه به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر می باشد، در صورت فراگیری زبان روسی، ارتباط برقرار نمودن با کارفرما برای شما آسان تر می شود و شانس شما برای کاریابی و اخذ اقامت کاری در کشور روسیه افزایش می یابد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در روسیه:

یکی از مهم ترین موارد برای متقاضیان کار در کشور روسیه، مطالعه لیست مشاغل مورد نیاز روسیه و پیدا کردن کار در حیطه این مشاغل می باشد. از آنجایی که کار پیدا کردن در کشور روسیه صرفا از طریق دریافت پیشنهاد شغلی امکان پذیر می باشد، بسیاری از متقاضیان از مؤسسات کاریابی جهت کار پیدا کردن کمک می گیرند. مؤسسات کاریابی رزومه متقاضیان را دریافت نموده و با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز روسیه و بررسی شرایط متقاضیان برای این افراد در ازای مبالغی کار پیدا می کنند. لازم به ذکر است این مقاله توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور تهیه شده است و کپی برداری از آن بدون درج منبع غیرقانونی می باشد. در ادامه به معرفی برخی از مؤسسات کاریابی کشور روسیه خواهیم پرداخت:

آدرس سایت نام مؤسسه کاریابی
https://www.superjob.ru Superjob
https://hh.ru Headhunter
·         http://www.escapeartist.com Escape artist
·         http://www.russianconnectionsnetwork.com RCS
·         https://www.xpatjobs.com Xpat jobs
https://career.ru Career jobs
https://www.careerjet.com Career jet
https://moscowjob.net Moscow job
https://www.indeed.com Indeed jobs
http://ru.jobrapido.com Job rapido

بررسی ویزای همراه در روسیه:

یکی از مهم ترین نکاتی که متقاضیان کار به آن توجه می نمایند، ویزای همراه و امکان الحاق خانواده به خود می باشد. اشخاصی که پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز روسیه و پیدا کردن شغل، در این کشور مشغول به کار می شوند اجازه دارند تا همسر، فرزندان زیر 18 سال و فرزندان معلول و وابسته شان را به خود الحاق نمایند. خانواده فردی که اقامت کاری کشور روسیه را دارد می بایست جهت الحاق به ایشان درخواست خود را جهت ملحق شدن به شخص اصلی به سفارت و یا کنسولگری روسیه در کشور خود تسلیم نمایند و پس از موافقت با درخواست، افراد خانواده متقاضی کار در روسیه این اجازه را دارند تا وارد خاک این کشور گردیده و به او ملحق شوند. این موضوع نیز لازم به ذکر است که همسر متقاضی اصلی می تواند آزادانه به کار در کشور روسیه مشغول گردد و فرزندان شخص نیز می توانند از مزایایی مانند تحصیل رایگان در کشور روسیه بهره ببرند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در روسیه:

اشخاصی که لیست مشاغل مورد نیاز در روسیه را بررسی می نمایند و قصد اخذ اقامت کاری این کشور را دارند، می بایست از شرایط اقامت کاری در این کشور و آثار اقامتی آن نیز آگاه باشند. اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور مد نظر همواره از بزرگترین خواسته های متقاضیان مهاجرت می باشد و این اشخاص در صدد آن هستند تا بتوانند پس از چند سال اقامتی مطمئن و تابعیتی ارزشمند را دریافت نمایند. در رابطه با کشور روسیه می بایست بگوییم که اشخاص می توانند تنها پس از 2 سال کار به صورت مستمر و داشتن بیمه و پرداخت مالیات، اقامت دائم کشور روسیه را اخذ نمایند. افرادی که اقامت دائم روسیه را کسب نموده اند در صورتی که 5 سال به صورت مستمر در روسیه اقامت داشته باشند می توانند جهت اخذ پاسپورت کشور روسیه نیز اقدام نمایند. جهت اخذ تابعیت کشور روسیه، افرادی که سنشان بین 18 تا 60 سال می باشد، باید اثبات نمایند که زبان روسیه را فرا آموخته اند و با تاریخ این کشور نیز آشنایی دارند. این موضوع نیز بسیار مهم است که روسیه تابعیت مضاعف را قبول دارد و جهت اخذ تابعیت این کشور نیازی به ترک تابعیت کنونی خود ندارید و این موضوع بسیار مثبتی محسوب می گردد.

کار در روسیه و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز روسیه و شرایط ویزای کاری روسیه و کار در کشور روسیه در این مقاله مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار گرفتند. روسیه کشوری پهناور با فرصت های شغلی خوب می باشد و با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز روسیه می توان به این نکته پی برد که این کشور خوشامدگوی نیروی کار متخصص می باشد. اما همزمان نیز می بایست به این موضوع توجه نمود که روسیه مانند کشور هایی نظیر آلمان، اتریش، کانادا و استرالیا ویزا های خاص کاری مانند ویزای جست و جوی کار و اسکیلد ورکر به متقاضیان اختصاص نمی دهد و تنها راه کار در این کشور از طریق دریافت پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمایی می باشد و این موضوع توأم با تفاوت کیفیت زندگی در این کشور در مقایسه با کشور های ذکر شده، نیرو های متخصص را ترغیب می نماید تا در صورت واجد الشرایط بودن برای یکی از کشور های فوق الذکر اقدام نمایند. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با لیست مشاغل مورد نیاز روسیه با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نموده و مشاوره اولیه رایگان دریافت نمایید و یا سوالات خود را در بخش سوالات مهاجرت مطرح نموده تا در اسرع وقت پاسخ سوالتان را دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز روسیه

✅ چه مشاغلی در روسیه جز لیست مشاغل مورد نیاز است و کاریابی راحت تری دارد؟

رشته های پزشکی و پرستاری به دلیل وسعت روسیه از جمله راحت ترین مشاغلی هستند که افراد می توانند با آنها در روسیه کار پیدا کنند و پس از آنها نیز این کشور در زمینه رشته های فنی و حرفه ای کمبود شدید نیرو دارد.

✅ متوسط نرخ بیکاری در کشور روسیه در سال های اخیر به چه میزان بوده است؟

میانگین نرخ بیکاری روسیه در سال های اخیر، به میزان 4.6 درصد بوده که نرخ بسیار پایینی است.

✅ اقامت و تابعیت کشور روسیه از طریق ویزای کار چگونه امکان پذیر است؟

اشخاص پس از 2 سال کار به صورت مستمر و داشتن بیمه و پرداخت مالیات، می توانند اقامت دائم کشور روسیه را اخذ نمایند. پس از کسب اقامت دائم  در صورتی که 5 سال به صورت مستمر در روسیه اقامت داشته باشند می توانند جهت اخذ پاسپورت کشور روسیه نیز اقدام نمایند.

2 پاسخ
  1. hasan
    hasan گفته:

    سلام
    اگر کسی بخواد در روسیه دنبال کار بگردد چه مشاغلی در این کشور شانس کاریابی و حقوق بیشتری دارد؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      رشته های پزشکی و پرستاری و هم چنین رشته های فنی در کشور روسیه بیشتر از سایر مشاغل نیاز به نیروی کار دارد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *