لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در بلژیک
  •  ویزای کاری بلژیک
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در بلژیک
  • نرخ بیکاری در بلژیک
  • لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک 2021
  • میزان حقوق برای کار در بلژیک
  • نحوه کاریابی در بلژیک
  • مؤسسات کاریابی در بلژیک
  • بررسی ویزای همراه بلژیک
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در بلژیک
  • لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک و سخن پایانی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک ✅ انواع ویزاهای کاری کشور بلژیک در این مقاله علمی توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور مورد تحلیل علمی قرار گرفته است.

لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک و انواع ویزاهای کاری کشور بلژیک را در این مقاله علمی مورد تحلیل و بررسی قرار خواهیم داد. لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک کدامند؟ چه شرایطی برای دریافت ویزای کاری بلژیک احتیاج است؟ این ها از جمله سوالاتی است که در ادامه این مقاله به پاسخ آنها خواهیم پرداخت. کشور بلژیک از جمله کشورهای خوب اروپایی محسوب می‌شود که هر ساله تعدادی از افراد را از داخل اتحادیه اروپا و همچنین از سایر کشورهای جهان برای کار کردن در این کشور می پذیرد و برای آنها ویزای کاری صادر می کند. شما عزیزان می توانید برای آگاهی از لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک، با مؤسسه  حقوقی ملک پور تماس حاصل بفرمایید، تا کارشناسان ارشد به صورت تلفنی و رایگان شرایط شما را بررسی کرده و لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک را خدمت شما اعلام نمایند.

شرایط عمومی کار در بلژیک:

قبل از آنکه بخواهیم لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک را معرفی کنیم بهتر است کمی بیشتر با این کشور اروپایی آشنا شویم. کشور بلژیک در غرب اروپا قرار دارد و یکی از اعضای مهم اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. شهر بروکسل پایتخت این کشور است و این کشور با هلند، آلمان، لوگزانبورگ و از جنوب با فرانسه هم مرز است. زبان فرانسوی و هلندی در این کشور بیشتر رایج است و تعداد کمی از افراد این کشور به زبان آلمانی مسلط هستند؛ اما از آنجا که این کشور یک کشور مهاجر پذیر محسوب می شود، شما می توانید به زبان انگلیسی نیز تحصیل و یا زندگی نمایید.

شرایط عمومی بلژیک

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور بلژیک

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

فایل صوتی این ویدئو

ویزای کار بلژیک:

افرادی که به دنبال دریافت ویزاهای کاری کشور بلژیک هستند یا باید از طریق ویزای جاب آفر یا پیشنهاد شغلی اقدام نمایند یا از طریق ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر؛ که در ادامه این دو نوع از ویزا را بیشتر توضیح خواهیم داد:

  • ویزای جاب آفر یا پیشنهاد شغلی:

     قوانین این نوع از ویزا به این شکل است که فرد متقاضی، باید یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر را از یک کارفرمایی بلژیکی داشته باشد. کارفرما بلژیکی ابتدا باید آن شغل را در کشور خودش آگهی نماید، اگر فردی متقاضی پیدا نشد، بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک آن را در کل اتحادیه اروپایی آگهی نماید و اگر باز هم فردی پیدا نشد که متقاضی این شغل باشد، می‌تواند از یک فرد خارجی دعوت به عمل بیاورد و کار را به او پیشنهاد دهد. در این صورت متقاضی با دریافت شغل می تواند برای دریافت ویزا کاری خود اقدام نماید.

  • ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار:

     بر اساس قوانین این نوع از ویزا ، متقاضی اصلی اجازه خواهد داشت که به مدت شش ماه در خاک کشور بلژیک حضور داشته باشد و به طور حضوری و فیزیکی به کاریابی بپردازد. در صورتی که وی بتواند شغل مناسبی دریافت نماید ویزای جاب سیکر خود را به ویزای کاری تبدیل خواهد کرد. اما متاسفانه در حال حاضر کشور بلژیک این نوع از ویزا را برای ایرانی‌ها صادر نمی‌کند و حتی اگر تخصص فرد نیز متناسب با لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک باشد هم نمی‌تواند از این ویزا استفاده نماید. در حال حاضر تنها کشورهای اتریش و آلمان در اروپا به ایرانی‌ها، ویزای جاب سیکر را اهدا می نماید.

  • قرارداد کاری مورد تایید وزارت کار و بازرگانی کشور اسپانیا

مدارک مورد نیاز ویزای کار در بلژیک:

افرادی که بتوانند شغل مورد نظر خود را در لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک پیدا کنند و نسبت به دریافت ویزای کاری اقدام نمایند، باید مدارکی را برای ارسال به کارفرما ها و همچنین به سفارت برای دریافت ویزا ارائه دهند. برخی از این مدارک مربوط به احراز هویت متقاضی اصلی مانند پاسپورت می باشد و برخی دیگر از مدارک شامل مواردی است که باید به کارفرما ها نشان دهند. در لیست زیر برخی از مهم‌ترین این مدارک را ملاحظه می فرمایید:

  • پاسپورت معتبر که 6 ماه حداقل دارای اعتبار باشد.
  • ارائه نامه پیشنهاد شغلی
  • ترجمه آخرین مدارک تحصیلی
  • تکمیل فرم های مربوط به سفارت بلژیک جهت دریافت ویزای کاری
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • عکس پاسپورتی

نرخ بیکاری در بلژیک:

یکی از مهمترین موضوعاتی که برای افرادی که قصد دریافت ویزای کاری کشور بلژیک را دارند، دانستن میزان نرخ بیکاری در این کشور است. لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک بر اساس نرخ بیکاری این کشور اعلام می‌شود. هرچه میزان نرخ بیکاری در یک کشور پایین تر باشد یعنی آن کشور با بحران بیکاری کمتری مواجه است و کارفرماهای زیادی به دنبال نیروهای متخصص هستند. بنابراینو افرادی که دارای تبحر و تجربه کاری مناسب و تخصص های لازم هستند، می‌توانند به راحتی در این کشور وارد بازار کار شوند. این مقاله توسط مشاورین موسسه حقوقی ملک پور به تحریر در آمده است و هر گونه کپی برداری از آن از نظر شرعی حرام می باشد و قابلیت پیگیری حقوقی و قانونی دارد. در جدول زیر می‌توانید نرخ بیکاری بلژیک را ملاحظه نمایید:

نرخ بیکاری بلژیک

لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک 2021:

دولت این کشور، هر ساله لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک را با همکاری شرکت ها و کارفرما های فعال در این کشور اعلام می نماید. بر اساس این لیست، شغل هایی که دارای نیروی کاری متخصصی کمی هستند مشخص می شود، تا افرادی که دارای تخصص و یا تجربه در آن کار هستند، بتوانند نسبت به دریافت آن اقدام نمایند. این لیست هر ساله آپدیت شده و شغل های جدیدی به آن اضافه می‌شود. متقاضیان کار در این کشور با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک می توانند شرایط خود را برای کاریابی بهتر بسنجد و متوجه شوند که آیا کشور بلژیک می تواند مقصد خوبی برای مهاجرتی کاری آنها باشد یا خیر؟ قبل از هر گونه اقدام برای دریافت ویزای کاری بهتر است لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک را با دقت بررسی و اطلاعات تکمیلی را از سایت‌های رسمی این کشور نیز دنبال نمایید تا انتخاب مناسبی انجام نمایید.

 از آنجا که این کشور دارای نرخ بیکاری پایین است، تعداد مشاغل موجود در این لیست زیاد می باشد که در جدول زیر برخی از مهمترین آنها برای شما معرفی شده است:

مشاغل مورد نیاز بلژیک
مهندس کامپیوتر پرستاران
مهندس مکانیک مدیران فروش
حسابدار معمار
مهندس IT معلمان
تکنسین ها مدیر پروژه
مهندس برق مامایی

میزان حقوق برای کار در بلژیک:

از آنجایی که کشور بلژیک دارای نرخ بیکاری بسیار پایین می باشد، این موضوع نشان دهنده آن است که حداقل حقوق ها در این کشور کاملاً منصفانه می باشد. بر اساس قوانین کاری کشور بلژیک، میزان حقوق دریافتی افراد با توجه به تعداد ساعتی که مشغول به کار هستند و رده شغلی آنها که بر اساس تجربه و تحصیلات دانشگاهی آنها مشخص می شود، تعیین می گردد. هر مقدار افراد دارای تخصص و تجربه بیشتری باشند می‌توانند از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار شوند. به عنوان مثال شغل های زیر بیشترین دریافتی را در یک ماه دارند :

  • مدیران شرکت ها بین ۸ تا ۹ هزار یورو ماهیانه
  • مدیران کسب و کار و مدیران اداری بین ۶ تا ۷ هزار یورو
  • مدیران بازاریابی و فروش بین ۵ تا ۶ هزار یورو
  • مدیران ساختمان، لجستیک بین ۵ تا ۶ هزار یورو

نحوه کاریابی در بلژیک:

زمانی که لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک اعلام شود متقاضیان کار می‌توانند برای کاریابی در بلژیک اقدام نمایند. یکی از راه های  کاریابی در کشور بلژیک مراجعه حضوری به کارفرما ها در این کشور می باشد، اما به شرطی که متقاضیان اقامت این کشور را داشته باشند و یا عضو اتحادیه اروپا باشند. که در این صورت به راحتی می‌توانند این کار را انجام دهند. اما این کار برای متقاضیانی که خارج از اتحادیه اروپا هستند کمی دشوار می‌شود و می‌تواند از طریق موسسات کاریابی و یا سایت‌های کاریابی، برای تکمیل و ارسال رزومه خود استفاده نمایند. همانطور که بیان شد کشور بلژیک ویزای جستجوی کار یا ویزای کاری مستقیم به ایرانی ها اهدا نمی کند و افرادی که از طریق ایران نیز قصد اقدام دارند، تنها می توانند با ارتباط گرفتن با یک کارفرمای بلژیکی و دریافت جاب آفر برای کاریابی در این کشور اقدام داشته باشند.

مؤسسات کاریابی در بلژیک:

همانطور که بیان شد یکی از راه‌های کاریابی در بلژیک و آشنا شدن با لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک، مراجعه و استفاده از موسسات کاریابی می باشد. بسیاری از این موسسات کاریابی دارای سایت های معتبری هستند که افراد مختلف از سرتاسر جهان بتوانند از طریق این سایت ها با کارفرما ها به ‌طور مستقیم ارتباط برقرار نمایند و بتواند رزومه خود را برای آنها ارسال کنند و همچنین کارفرماها با شرایط متقاضیان کار بهتر و بیشتر آشنا شوند. در لیست زیر برخی از سایت های معتبر کاریابی در بلژیک را ملاحظه می فرمایید. در اکثر این سایت ها لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک نیز مشخص شده است:

سایت betterteam سایت Indeed سایت LinkedIn
سایت stepstone سایت Jobat.be سایت totaljobs

بررسی ویزای همراه در بلژیک:

بر اساس عرف و قوانین مهاجرتی حاکم بر اتحادیه اروپا، متقاضیانی که بتوانند ویزای کاری یک کشور را دریافت نمایند، می توانند از دولت آن کشور نیز تقاضا کنند تا همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال شان نیز به عنوان همراه در کنار آن ها حضور داشته باشند. کشور بلژیک نیز این قوانین را اجرا می نماید و به همراهان متقاضی اصلی اجازه می دهند که در کنار او حضور داشته باشند. همان طور که بیان شد منظور از همراه در این نوع از ویزا ها، همسر و فرزند زیر ۱۸ سال می باشد. فرزند متقاضی اصلی می تواند از تحصیلات رایگان کشور بلژیک نیز استفاده نمایند و همسر او در صورتی که بتواند یک پیشنهاد شغلی دریافت نماید و مجوز های لازم را از اداره کار دریافت کند می‌تواند به کار نیز بپردازد. مقاله ای که مطالعه نمودید توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تهیه شده است و هرگونه کپی برداری و استفاده غیر قانونی از آن حرام بوده و از نظر قانونی امکان پیگرد حقوقی دارد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در بلژیک:

بسیاری از افرادی که برای دریافت ویزای کاری بلژیک اقدام می‌کنند، به دنبال دریافت اقامت دائم و پس از آن تابعیت این کشور می‌باشند.  بلژیک نیز مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا به افرادی که بتوانند ۵ سال در این کشور حضور داشته و اقامت کاری خود را هر سال تمدید نمایند و هزینه‌های دولتی خود مانند مالیات را به طور منظم پرداخت نمایند، اقامت دائم اهدا خواهد کرد. افرادی که اقامت دائم دریافت می کنند، دیگر نیازی به تمدید اقامت خود ندارند و می‌توانند پس از یک یا دو سال از آن درخواست تابعیت و پاسپورت خود را نیز اعلام نمایند. در صورتی که میزان انطباق پذیری این افراد با قوانین شهروندی کشور بلژیک برای دولت این کشور مشخص شود، می توانند درخواست خود را مبنی بر دریافت پاسپورت اعلام نمایند.

لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک و نحوه دریافت ویزا های کاری این کشور و چگونگی دریافت اقامت دائم کشور بلژیک را به طور کامل در این مقاله علمی مورد بررسی قرار دادیم. متوجه شدیم که لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک هر سال توسط دولت این کشور اعلام می‌شود و متقاضیان دریافت ویزای کاری می‌توانند از طریق ویزای جاب آفر با کارفرمای این کشور ارتباط برقرار کرده و نسبت به دریافت ویزا های کاری درخواست خود را اعلام نمایند. همچنین لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک توسط موسسات کاریابی معتبر این کشور نیز قابل استعلام می باشد. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک با مشاورین ارشد موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش ارتباط برقرار نمایید تا این عزیزان به صورت تلفنی و رایگان راهنمایی لازم را خدمت شما اعلام نمایند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک

✅ روش های دریافت ویزای کار در بلژیک کدام است؟

برای کار در بلژیک می توان به دو طریق اقدام نمود. طریقه اول داشتن پیشنهاد شغلی یا Job offer از یک کارفرمای بلژیکی است. روش دوم دریافت کار در اتریش و اخذ ویزای آن، ورود با ویزای جاب سیکر می باشد که متاسفانه در حال حاضر کشور بلژیک این نوع از ویزا را برای ایرانی‌ها صادر نمی‌کند 

✅ مهمترین مشاغل مورد نیاز در کشور بلژیک چه مشاغلی است؟

مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مدیر فروش و مدیر پروژه از جمله مشاغل مورد نیاز کشور بلژیک است.

✅ آیا امکان ویزای همراه در ویزای کاری بلژیک وجود دارد؟

متقاضیانی که بتوانند ویزای کاری یک کشور را دریافت نمایند، می توانند از دولت آن کشور نیز تقاضا کنند تا همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال شان نیز به عنوان همراه در کنار آنها حضور داشته باشند.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      زشته های مهندسی کامپیوتر، مکانیک، it و هم چنین مشاغلی مانند حسابداری و پرستاری از جمله مشاغل مورد نیاز کشور بلژیک است.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *