لیست مشاغل مورد نیاز برزیل

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در برزیل
  • ویزای کار برزیل
  • مدارک مورد نیاز کار در برزیل
  • نرخ بیکاری در برزیل
  • مشاغل مورد نیاز 2020 برزیل
  • میزان حقوق کار در برزیل
  • نحوه کاریابی در برزیل
  • مؤسسات کاریابی در برزیل
  • بررسی ویزای همراه برزیل
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در برزیل
  • لیست مشاغل مورد نیاز برزیل سخن پایانی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز برزیل ✅ نرخ بیکاری برزیل ✅سطح درآمد در برزیل توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

لیست مشاغل مورد نیاز برزیل و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز برزیل ، انواع ویزای کاری برزیل، دریافت تابعیت برزیل و شرایط کار در برزیل را در این مطلب مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. نرخ بیکاری در برزیل چگونه است؟ ساعت کاری در برزیل چگونه خواهد بود؟ سطح درآمد در برزیل به چه میزان است؟ شرایط دریافت ویزای کاری برزیل چگونه است؟ در ادامه به این سوالات و نکات مهم در رابطه با لیست مشاغل مورد نیاز برزیل خواهیم پرداخت. برزیل بزرگترین کشور آمریکای لاتین است و از لحاظ اقتصادی نهمین اقتصاد بزرگ جهان از لحاظ برابری قدرت خرید و یازدهمین قدرت اقتصادی از نظر نرخ داد و ستد می باشد. از سوی دیگر این کشور دارای نرخ بیکاری بالایی است. مقالات متنوع در وب سایت های رسمی مجازی موسسه حقوقی ملک پور می توانند مراجع معتبری در زمینه مهاجرت به کشور های مختلف از جمله مهاجرت کاری باشند. شما عزیزان می توانید با برقراری تماس، مشاوره رایگان در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز برزیل و همچنین مهاجرت کاری به کشور های تراز اول دنیا از مشاوران موسسه حقوقی ملک پور دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در برزیل:

برزیل یا جمهوری فدراتیو برزیل، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین کشور در آمریکای جنوبی می باشد. مساحت این کشور بیشتر از ۸٫۵ میلیون کیلومتر مربع و ‌جمعیت این کشور بیش از ۲۱۲٫۵ میلیون نفر می باشد. پایتخت این کشور شهر برازیلیا و زبان رسمی مردم کشور برزیل پرتغالی هست. برزیل با کشور هایی نظیر اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، گویان، سورینام و گویان فرانسه مرز مشترک دارد. واحد پول رایج در این کشور رئال می باشد. این کشور دارای زمین های کشاورزی بسیار وسیعی است و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کار غنی، قدرتمند ترین اقتصاد آمریکای جنوبی است. برزیل در حال گسترش حضور خود در بازار های جهانی است و مهم ترین صادرات برزیل هواپیمای بال ثابت، قهوه، وسایل نقلیه، سویا، سنگ معدن آهک، فولاد، کفش، گوشت و تجهیزات برقی را تشکیل داده است. صنعت در این کشور جایگاه بخصوصی دارد و دارای پیشرفته ترین بخش صنعت در آمریکای جنوبی است که شامل تولید خودرو، صنایع فولاد، قطعات الکتریکی و هواپیما می باشد و فناوری اطلاعات در این کشور جایگاه بخصوصی دارد و از پیشرفته ترین انواع خود در جهان است. به همین دلیل امروزه متقاضیان زیادی علاقه مند به مهاجرت کاری به این کشور هستند که در ادامه شرایط لازم جهت دریافت ویزای کاری و مدارک مورد نیاز این أمر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شرایط عمومی برزیل

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور برزیل

ویزای کار در برزیل:

تمام افرادی که قصد مهاجرت کاری به برزیل را دارند به اجازه اقامت و ویزای کاری این کشور احتیاج دارند. دریافت این ویزا کار آسانی نمی باشد و دارای پیچیدگی های خاص خود است. ویزای کاری برزیل سه نوع است:

  • 1. ویزای کار دائمی که برای محققین، دانشمندان، سرمایه گذارانی که بیشتر از ۵۰ هزار دلار نسبت به هر فرد یا ۲۰۰ هزار دلار نسبت به هر شرکت پرداخت می کند و مدیران است. بعد از دو سال برخی از دارندگان ویزای VITEN V می توانند برای این ویزا اقدام کنند.
  • 2. ویزای VITEN V: این ویزای موقت رایج ترین ویزای کاری است و معمولا اتباع خارجی که برای کار های فنی، مهارت های تحقیقاتی یا خدمات حرفه ای قرارداد دارند صادر می شود
  • 3. ویزای VITEN II یا ویزای سفر کاری: اتباعی که این ویزا را دریافت می کنند نمی توانند از شرکت های برزیل پولی دریافت کنند. این ویزا به مدت ۱۰ سال اعتبار دارد و فرد اجازه دارد ۹۰ روز در سال را در کشور برزیل سپری کند.

هر یک از ویزا های برزیل شامل شرایطی هستند ولی از آنجا که ویزای VITEN V رایج تر است این شرایط را توضیح می دهیم. برای دریافت این ویزا در ابتدا متقاضی باید پیشنهاد کاری در برزیل داشته باشد. اگر هیچ متخصصی در برزیل وجود نداشته باشد، کارفرما می تواند موقعیت شغلی را به متخصص خارجی واگذار کند. برای کار در برزیل کارفرما در ابتدا باید نسبت به اخذ مجوز کار از وزارت کار و اشتغال برزیل اقدام نماید. متقاضی برای ارائه درخواست حداقل باید ۲ سال سابقه کار مرتبط با این شغل و مدرک معتبر تحصیلی مرتبط با شغل آینده داشته باشد. کارمندان تا وقتی که ویزای اقامت موقت یا دائمی را دریافت نکنند نمی توانند برای ویزای کاری درخواست دهند. کارفرما باید تمام مدارک مورد نیاز کارگر خود را به زبان پرتغالی ترجمه کند و به اداره مهاجرت ارسال کند. سپس تصویب نامه به وزارت امور خارجه ارسال می شود که به سفارت و کنسولگری محل اقامت کارمند احتمالی اجازه می دهد مراحل دریافت ویزای کار را دریافت کند. یکی از مهم ترین شرایط برای اقدام به کار در برزیل، داشتن دانش بالا در زبان پرتغالی است که این کشور بسیار الزامی می باشد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار برزیل:

برای درخواست ویزای کار برزیل مدارک مورد نیاز مانند رزومه متقاضی، مدرک تحصیلی، گواهی عدم سو پیشینه و کپی پاسپورت باید به زبان پرتغالی ترجمه شوند و توسط کارفرما به وزارت کار برزیل ارسال گردند. تمام کارکنان خارجی در برزیل به ویزای کاری و اجازه اقامت احتیاج دارند. در زیر مدارک مورد نیاز جهت تحویل به وزارت کار ذکر شده است:

  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی پاسپورت معتبر که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد
  • مدارک تحصیلی مرتبط با شغل مورد نظر
  • رزومه کاری
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • نمره زبان پرتغالی
  • قرارداد کاری امضا شده بین متقاضی و کارفرما با اعتبار حداکثر دو سال
  • فرم درخواست

به طور معمول دولت برزیل اجازه کار و اقامت موقت می دهد. این مجوز ها معمولا تا دو سال اعتبار دارند و می تواند یک بار دیگر تمدید گردد. پس از گذشت چهارسال، کارفرما می تواند درخواست تغییر مجوز موقت را به اقامت دائمی بدهد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

نرخ بیکاری در برزیل:

یکی از نکات مهم جهت دریافت ویزای کاری، بررسی نرخ بیکاری در کشور هدف است. به طور خلاصه هر چه میزان این نرخ کمتر باشد، کشور مورد نظر بازار کاری مناسبی دارد. برزیل بزرگترین اقتصاد در آمریکای جنوبی را دارد و از آن جا که اتباع برزیل در پیدا کردن کار در این کشور در اولویت قرار دارند، بازار کار این کشور در خدمت نیروی داخلی برزیل است. به همین دلیل نرخ بیکاری در این کشور دچار نوسانات بسیاری شده است به طوری که در سال های گذشته این نرخ روند صعودی را پشت سر گذاشته است. کمترین میزان این نرخ نیز در سال ۲۰۱۴ و با ۶.۶۶ درصد بوده است. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور برزیل را مشاهده می فرمایید:

نرخ بیکاری در برزیل

مشاغل مورد نیاز 2020 برزیل:

یکی دیگر از فاکتور های مهم برای مهاجرت کاری و دریافت ویزای کاری، لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد می باشد. این لیست به متقاضی کمک می کند که به راحتی کار مورد نظر خود را پیدا کرده و به آسانی با کارفرما مربوطه ارتباط برقرار کند. برزیل به دلیل بزرگ بودن از لحاظ مساحت و اقتصادی، مناطق مختلف نیاز های کاری متفاوتی دارند و به همین دلیل مشاغل مورد نیاز متفاوتی در برزیل وجود دارند. در زیر لیست مناطق و مشاغل مورد نیاز را مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز 2020 برزیل
مناطق مشاغل توضیحات
جنوب مهندس برق و مهندس عمران، متخصص گردشگری، متخصص مدیریت پروژه به دلیل برگزاری جام جهانی این شهر ها مورد توجه قرار گرفتند
جنوب شرقی زمین شناس، مدیر فروش، توسعه دهنده تجارت، تکنسین در زمینه گاز، نفت، برق و مناطق زیرساختی به دلیل افزایش مصرف کنندگان و اینکه این شهر ها در نزدیکی ساحل وجود دارند و به تکنسین ها احتیاج دارند
غرب حسابدار، مهندسین، متخصص مالی، مدیر، مهندس کشاورز، زراعت شناس، متخصصین IT، متخصصین داروسازی به دلیل نزدیکی به مناطق مورد استفاده در کشاورزی و تلاش برای تبدیل شدن به مرکز داروهای گیاهی در برزیل
شمال شرقی مهندس عمران، معلم زبان انگلیسی، متخصص توریستی، متخصص بازاریابی، اقتصاد دان، متخصص IT، زمین شناس، مدیر معدن کاوی، وکیل، مدیر پروژه، مدیر فروش شهر هایی مثل سائو پائولو هنوز هم مرکز توجه در زمینه اشتغال زایی هستند
شمال مهندس عمران، متخصص IT، متخصص توریسم، مدیر فروش به دلیل وجود شرکت های کامپیوتری و سطح بالای کیفیت زندگی در شهر های شمالی

همانطور که مشاهده می کنید به  دلیل وجود شرکت های کامپیوتری، این کشور بیشترین درخواست در زمینه متخصص فناوری اطلاعات را دارد.

میزان حقوق برای کار در برزیل:

اصلی ترین فاکتور برای مهاجرت کاری به کشور مقصد میزان کمترین درآمد و سطح متوسط درآمد و همچنین درآمد هر موقعیت شغلی در کشور مورد نظر است. پس از بررسی این ارقام متوجه خواهید شد که آیا کشور مورد نظر می تواند مقصد خوبی برای مهاجرت باشد و شرایط زندگی درآن بهتر خواهد بود؟ در برزیل محدوده درآمد از ۲۱۷۰ رئال به عنوان کمترین درآمد تا ۳۸٫۲۰۰ رئال به عنوان بیشترین سطح درآمد در این کشور تلقی می شود. البته نا گفته نماند کمترین میزان درآمد به شرکت و کارفرما بستگی دارد و در بعضی محله های فقیر نشین ممکن است کمتر باشد. متوسط درآمد در برزیل ۸۲۲۰ رئال در ماه است که طبق آمار حدود ۵۰ درصد مردم این کشور درآمدی کمتر از این میزان را دارند. در جدول زیر چند نمونه از مشاغل با میزان درآمد را مشاهده می کنید:

عنوان شغلی متوسط درآمد به رئال
متخصص IT ۱۹۴۳ – ۷۴۵۰
تحلیلگر مالی ۱۴۳۵ – ۴۵۰۷
جراح ۱۷۷۷ – ۴۰۴۵
دندان پزشک ۱۹۲۳ – ۴۳۲۳
وکیل ۱۵۰۷ – ۴۰۳۷
مهندس مکانیک ۱۴۹۱ – ۳۶۹۱
توسعه دهنده نرم افزار ۱۶۷۰ – ۷۰۵۴

نحوه کاریابی در برزیل:

کاریابی در برزیل می تواند از روش ها و راه های متنوعی صورت بگیرد. از آن جا که برای دریافت ویزای کاری برزیل به پیشنهاد کاری نیاز است، متقاضیان می توانند از طریق وب سایت های کاریابی، آژانس های کاریابی، روزنامه ها و حتی ارتباط مستقیم با شرکت ها و کارفرما ها شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و پس از انجام مصاحبه مورد نیاز و ارائه رزومه به کارفرما می توان برای دریافت ویزای کاری اقدام نمود. در زیر لیستی از سایت های کاریابی در برزیل را مشاهده می نمایید:

موسسات کاریابی در  برزیل
Busco Jobs
Empregos
Manager online
Catho
Linkedln
Dell Careers
Jobs in Sao Paulo
Fond a job Brazil
Job Bydoo
Career Jet Brazil
P&G careers
Indeed Brazil
Cummins Brazil
Glassdoor
Vagas

مؤسسات کاریابی در برزیل:

در برزیل مؤسساتی وجود دارند که می توان رزومه خود را به آن ها ارسال کرد و این مؤسسات برای کارفرمایانی که به دنبال کارگر خارجی می گردند ارسال می کند و پس از تایید رزومه و مصاحبه می توان برای درخواست ویزای کاری اقدام نمود. ناگفته نماند این مؤسسات برای انجام این امر مقدار وجه مورد نظر را قبل از انجام کار یا بعد از آن دریافت می نمایند. از آن جا که اولویت کاری با افراد محلی است، بیشتر کارفرمایان در این کشور خواهان مصاحبه به صورت حضوری هستند که این امر برای کارگران خارجی میسر نیست. در زیر نام تعدادی از مؤسسات کاریابی در برزیل را مشاهده می کنید:

  • Boyden / Sao Paulo
  • Egon Zehnder International
  • EMA Partners
  • Heidrick & Struggles

بررسی ویزای همراه در برزیل:

از ملزومات دریافت ویزای کاری این است که فرد متقاضی بتواند همسر و فرزندان خود را همراه خود به کشور مورد نظر ببرد که به آن ویزای همراه می گویند. در برزیل ویزای همراه را ویزای VITEN XI می نامند که برای همسر بالای ۲۱ سال و فرزندان زیر ۱۸ سال ارائه می شود. ناگفته نماند اگر فرزند متقاضی بالای ۱۸ سال باشد و بتوان ثابت کرد که این فرزند در حال تحصیل می باشد و یا به هر نحوی به والدین خود نیازمند است، می تواند فرزندان تا سن ۲۴ سالگی. همراه خود ببرد. از مزایای کشور برزیل برای ویزای همراه می توان به خدمات بهداشتی و درمانی رایگان اشاره کرد. البته برای فرزندانی که با زبان پرتغالی آشنایی داشته باشند، تحصیل رایگان است.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در برزیل:

متقاضیان ویزای کاری برای اینکه بتوانند اقامت دائم و یا تابعیت یک کشور را به دست بیاورند، باید سری شرایط و پیشنهاد کاری دریافت کنند. متقاضیانی که ویزای VITEN V را دریافت کرده اند، اعتبار این ویزا دوساله می باشد و به صورت موقت است. این ویزا برای دو سال دیگر قابل تمدید است. متقاضی باید متوجه باشد که باید حداقل ۳۰ روز قبل از اتمام این ویزا، برای تمدید آن اقدام کند. متقاضیان می توانند پس از پایان ۴ سال، برای اقامت دائم این کشور درخواست کنند. شخص متقاضی می تواند در صورت داشتن اقامت دائم و با شرایط داشتن وضعیت خوب مالی، دانش زبان پرتغالی و نشان دادن حسن نیت شهروندی خود درخواست تابعیت کشور برزیل را صادر کند. در صورتی که شخص اقامت دائم کشور برزیل را داشته باشد، بعد از گذشت چهار سال می تواند درخواست تابعیت کند در غیر این صورت این پروسه ممکن است ۱۵ سال طول بکشد.

کار در برزیل و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز برزیل ، کار در برزیل، نرخ بیکاری برزیل، سطح درآمد در برزیل و نحوه کاریابی در این کشور را مورد بررسی قرار دادیم. برزیل به دلیل داشتن اقتصادی قوی و کشوری پهناور دارای بازار کار مناسبی می باشد، اما از سوی دیگر به دلیل اینکه متقاضیان محلی از اهمیت بالاتری برای فرصت های شغلی موجود برخوردارند و همچنین در این کشور داشتن دانش سطح بالا در زبان پرتغالی الزامی می باشد، شرایط سختی را برای متقاضیان خارجی از جمله ایرانیان ایجاد می کند. همچنین این کشور نرخ بیکاری بالایی دارد و به نظر می رسد که فرصت شغلی برای متقاضیان خارجی کمتر موجود است. افراد متقاضی می توانند پیشنهاد های بهتری برای اقامت کاری در کشور هایی نظیر کانادا، آلمان، اتریش و کشور های تراز اول جهان داشته باشند و پس از دریافت اقامت دائم در این کشور ها، تابعیت آن ها را دریافت کنند. متقاضیان می توانند مقالات در وب سایت های معتبر مجازی موسسه حقوقی ملک پور شرایط ویزای کاری کشور های تراز اول جهان از جمله کانادا، آلمان و اتریش را بررسی کنند و بهترین مقصد برای مهاجرت کاری پیدا کنند. همچنین شما می توانید با تماس با موسسه حقوقی ملک پور، مشاوره رایگان در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز برزیل و مهاجرت کاری به کشور های تراز اول جهان دریافت کنید. اگر از این مقاله رضایت دارید، می توانید با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن بیشتر این کونه مقالات تشویق نمایید

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز برزیل

✅ رایج ترین نوع ویزای کار برزیل چه نام دارد؟

ویزای VITEN V است و این ویزای موقت معمولا برای اتباع خارجی دارای قرارداد در کار های فنی، مهارت های تحقیقاتی یا خدمات حرفه ای صادر می شود.

✅ برای به دست آوردن مجوز کار در برزیل چه شرایطی لازم است؟

برای کار در برزیل کارفرما باید مجوز کار از وزارت کار و اشتغال برزیل دریافت کند و متقاضی باید حداقل ۲ سال سابقه کار مرتبط و مدرک معتبر تحصیلی مرتبط با شغل آینده داشته باشد.

✅ محدوده درآمد در برزیل برای مشاغل مورد نیاز چگونه است؟

در برزیل محدوده درآمد از ۲۱۷۰ رئال به عنوان کمترین درآمد تا ۳۸٫۲۰۰ رئال به عنوان بیشترین سطح درآمد متغیر است.

لیست مشاغل مورد نیاز برزیل شامل چه شغلی هایی است؟

به دلیل وجود شرکت های کامپیوتری، این کشور بیشترین درخواست در زمینه متخصص فناوری اطلاعات را دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *