لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در ایتالیا
  • ویزای کاری ایتالیا
  •  مدارک مورد نیاز ویزای کار در ایتالیا
  • نرخ بیکاری در ایتالیا
  • لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا 2021
  • میزان حقوق کار در ایتالیا
  • نحوه کاریابی در ایتالیا
  • مؤسسات کاریابی در ایتالیا
  • بررسی ویزای همراه ایتالیا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در ایتالیا
  • لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا و سخن پایانی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا ✅ اخذ ویزای کار ایتالیا توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.

لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا، اخذ ویزای کار ایتالیا و نرخ بیکاری در ایتالیا در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهد گرفت. آیا از لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا اطلاع دارید؟ آیا شرایط ویزای کار ایتالیا را می دانید؟ اشخاصی که قصد مهاجرت و اخذ ویزای کار ایتالیا را دارند باید از لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا اطلاع و آگاهی داشته باشند تا بتوانند مطابق با شرایط خود برای کار در این کشور اقدام نمایند. با توجه به نرخ بیکاری بالایی که کشور ایتالیا دارد در صورتی که قصد مهاجرت به ایتالیا و کار در این کشور را دارید پیشنهاد می نماییم قبل از هر اقدامی لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا را بررسی کنید و سپس برای یافتن جاب آفر و پس از آن اخذ ویزای کار اقدام داشته باشید. مؤسسه  حقوقی ملک پور  (ملک پور) اتریش در این مقاله لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا را بررسی می نماید تا در صورت اقدام با مشاغل مورد نیاز در این کشور آشنا شوید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان با کارشناسان به صورت تلفنی بهره مند شوید.

شرایط عمومی کار در ایتالیا:

اشخاصی که قصد مهاجرت به ایتالیا از طریق کار را دارند معمولا در پی یافتن لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا هستند تا بتوانند شرایط خود را برای کار در این کشور مهیا نمایند؛ اما قبل از اقدام برای اخذ ویزای ایتالیا باید با شرایط این کشور آشنا شوید تا بتوانید برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایید. ایتالیا کشوری است که در اروپای جنوبی واقع شده است و پایتخت آن شهر زیبا و تاریخی رم می باشد. جالب است که بدانید ایتالیا یکی از قدرت‌ های اصلی اقتصاد در جهان محسوب می شود همچنین این کشور جز هشتمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی به شمار می رود. کشور ایتالیا از شبه‌ جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است.

کشور ایتالیا امروزه جزو گروه هشت محسوب می شود. این گروه به قدرت های صنعتی در دنیا گفته می‌شود.همانطور که می دانید کشور ایتالیا به دلیل شکل ظاهری آن به کشور چکمه معروف می باشد. واحد پول ایتالیا مانند اکثر کشورهای اتحادیه اروپا یورو می باشد و زبان رسمی آن ایتالیایی است. ایتالیا جمعیتی در حدود 60 میلیون و 400 هزار نفر دارد  همچنین ایتالیا جز پنجمین کشور پرجمعیت در اروپا و بیست و سومین کشور پرجمعیت دنیا محسوب می شود.

کار در ایتالیا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور ایتالیا

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

ویزای کار ایتالیا:

اشخاصی که قصد اخذ ویزای کار ایتالیا را دارند باید قبل از هر اقدامی از لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا آگاهی داشته باشند سپس برای اخذ ویزای کار این کشور درخواست نمایند اما قبل از پرداختن به لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا قصد داریم تا در مورد انواع ویزای کاری در این کشور مطالبی را بیان نماییم.

  • ویزای جاب آفر یا پیشنهاد شغلی (JOB OFFER )

    اشخاصی می‌ توانند از ویزای جاب آفر یا پیشنهاد شغلی در ایتالیا استفاده نمایند که یک کارفرما از کشور ایتالیا داشته باشند که به نیروی کاری آنها اعلام نیاز کرده باشد. در صورتی که دارای کارفرمای ایتالیایی باشید باید بدانید که شخص کارفرما باید در ابتدا شغل مورد نظر را در کشور ایتالیا آگهی نماید و اگر فردی متقاضی کار در ایتالیا وجود نداشته باشد آن شغل را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی کند و اگر باز فرد مقاضی از کشورهای اتحادیه اروپا یافت نشود کارفرما می تواند آن شغل را به یک فرد خارج از اتحادیه اروپا و کشور ایتالیا پیشنهاد نماید. با توجه به شرایطی که برای این نوع ویزا بیان شد دریافت این ویزا برای شخص متقاضی امری بسیار دشوار می باشد مگر آنکه شخص متقاضی کار دارای تخصص خاصی باشد تا شخص کارفرما بتواند برای فرد متقاضی پیشنهاد شغلی ارسال نماید.

  • ویزای جاب سیکر یا جست و جو شغلی (JOB SEEKER )

    نوع دیگری از ویزا، ویزای جستجوی کار و یا همان جاب سیکر می باشد. بر اساس این نوع ویزا به متقاضی کار در ایتالیا اجازه داده می شود که به مدت شش ماه در خاک کشور ایتالیا حضور داشته باشد و به دنبال کار مورد نظر خود در این کشور باشد و رزومه خود را به صورت حضوری برای شخص کارفرما ارسال نماید. نکته ای که باید بدانید این است که در حال حاضر این نوع ویزا برای ایرانی ها، جهت کار در کشور ایتالیا صادر نخواهد شد و تنها دو کشور اروپایی مانند اتریش و آلمان امکان صدور ویزای جاب سیکر یا همان جستجوی کار را برای ایرانیان دارند که اشخاص متقاضی می توانند اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز ویزای کار ایتالیا:

اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا یکی از مواردی است که قبل از اخذ ویزای کار باید از آن آگاهی داشت اما مهمتر از آن این است که شخص متقاضی قبل از اقدام برای اخذ ویزای کار مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار ایتالیا را فراهم نماید تا بتواند برای این نوع ویزا درخواست نماید به همین دلیل در این بخش از مقاله، مدارک مورد نیاز ویزای کار ایتالیا را بررسی می نماییم.

  • ارائه پاسپورت شخص متقاضی که باید اعتبار آن بیشتر از 6 ماه باشد.
  • ارائه بیمه نامه
  • ارائه فرم ویزا شخص متقاضی
  • ارائه رزومه کاری شخص متقاضی
  • ارائه ترجمه مدارک تحصیلی شخص متقاضی
  • ارائه نامه تمکن مالی شخص متقاضی
  • ارائه مدارک کاری شخص متقاضی
  • ارائه 2 قطعه عکس 3*4 از فرد متقاضی
  • ارائه بیمه نامه
  • ارائه شناسنامه فرد متقاضی
  • ارائه اجاره نامه ملک در ایتالیا

نرخ بیکاری در ایتالیا:

از مهمترین مواردی که در مورد لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا و اخذ ویزای کار این کشور باید مورد بررسی قرار گیرد، نرخ بیکاری در ایتالیا می باشد. نرخ بیکاری در یک کشور، بیانگر ثبات اقتصادی و رونق اقتصادی آن کشور می باشد و هر چه نرخ بیکاری در کشوری پایین تر باشد، نشان دهنده این است که بازار کار بهتر و کمبود نیروی کار بیشتری در آن کشور وجود دارد. کشور ایتالیا متاسفانه در سال های گذشته با مشکل بیکاری بسیار بالایی مواجه شده است و اقتصاد این کشور به شدت دچار مشکلات متعددی شده است.

جالب است که بدانید نرخ بیکاری در کشور ایتالیا در ابتدای سال های 2019  به عدد 10.4  نزدیک شده بود اما با توجه به سیاست هایی که این کشور در نظر گرفته نرخ بیکاری در ایتالیا رو به کاهش است به طوری که در انتهای سال 2019  این نرخ به زیر 10 درصد کاهش یافت اما باید بدانید که این نرخ بیکاری برای یک کشور اروپایی نرخ بالایی می باشد. نرخ بیکاری در کشور ایتالیا را می توانید در نمودار زیر مشاهده نمایید.  

نرخ بیکاری ایتالیا

لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا 2021:

اشخاصی که قصد اخذ ویزای کار ایتالیا را دارند  باید به لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا در سال 2020 توجه نمایند تا بتوانند مطابق با نیاز خود، کارفرمایی را پیدا کنند. هر ساله دولت ایتالیا، لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را اعلام می نماید که در آن عناوین شغلی مطرح شده است که کشور ایتالیا در این مشاغل با بحران نیروی کاری متخصص مواجه است.  همانطور که گفته شد در سال ‌های گذشته کشور ایتالیا با بحران بیکاری مواجه بوده است و تقریباً بسیاری از افراد در این کشور امکان ورود به بازار کار به راحتی را نخواهند داشت. به همین دلیل تنها اشخاصی که دارای مهارت های خاصی هستند امکان ورود به  بازار کار این کشور را دارند.

 لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا هر ساله به روز می شود تا افراد متقاضی بتوانند بر اساس مهارت و تخصص خود شغل های مورد نظر در این کشور را پیدا نمایند و بتوانند برای کار در این کشور، ویزای کاری خود را دریافت کنند. مقاله ای که پیش روی شما قرار گرفته است توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تهیه و جمع آوری شده است بنابراین هر گونه کپی برداری از این مقاله پیگرد قانونی دارد و شرعا حرام می باشد. در جدول زیر برخی از مشاغل مورد نیاز در کشور ایتالیا را مشاهده نمایید.

مشاغل مورد نیاز ایتالیا 2021
معلم طراح IT
تکنسین اتاق عمل ماما
پرستار اورژانس خدمات روان پزشکی
رادیولوژیست مددکار اجتماعی
مهندس برق مهندس عمران
مهندس مخابرات مهندس نرم افزار

میزان حقوق برای کار در ایتالیا:

اشخاص متقاضی مهاجرت به ایتالیا باید علاوه بر مواردی مانند لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا، نرخ بیکاری و … در جستجوی میزان حقوق در ایتالیا نیز باشند تا بتوانند برای مهاجرت و اخذ ویزای این کشور اقدام نمایند. اشخاص متقاضی کار در کشور ایتالیا برای بهبود وضعیت کاری خود و همچنین افزایش درآمد خود به این کشور مهاجرت می نماید به همین دلیل برای کسب اطلاعات در خصوص حداقل میزان حقوق در کشور ایتالیا می توانید این بخش از مقاله را به خوبی مطالعه نمایید تا بتوانید با میزان حقوق و درآمد در این کشور آشنا شوید. میزان حقوق و درآمد در این کشور بستگی به نوع کار شخص متقاضی و تعداد ساعاتی که فرد مشغول به کار می باشد، دارد. به همین دلیل در جدول زیر حداقل حقوق و درآمدی که برای برخی از مشاغل در کشور ایتالیا مشخص شده است آورده شده است.

عنوان شغلی میانگین حقوق به یورو
دندانپزشک 3.294
پزشک عمومی 3.294
آتش نشان 1.447
مهندس برق 2.518
پرستار 1.509
فیزیوتراپیست 1.517
حسابدار 2.785
معلم 1.555

نحوه کاریابی در ایتالیا:

پس از پرداختن به لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا، از مهمترین مواردی که باید مورد بررسی قرار گیرد نحوه کاریابی در این کشور می باشد. اشخاصی که به دنبال کار در کشور ایتالیا هستند این امکان را دارند که از چند طریق به کاریابی در این کشور بپردازند تا بتوانند کار مناسب خود را بدست آورند. یکی از روش های کاریابی در ایتالیا ارسال رزومه کاری برای شخص کارفرما در ایتالیا می باشد که از طریق ایمیل برای اشخاص کارفرما ارسال می گردد. اکثر شرکت ها و کمپانی های بزرگ در این کشور دارای سایت های معتبری می باشند  که در آن فضایی برای ارسال رزومه اشخاص متقاضی در نظر گرفته شده است که اشخاص متقاضی که می‌توانند در آن شرکت مشغول به کار و فعالیت شوند بتوانند رزومه خود را برای آن کارفرما ارسال نمایند و با شخص کارفرما ارتباط برقرار کنند.

یکی دیگر از روش های کاریابی در کشور ایتالیا این است که شخص متقاضی به سایت های معتبر کاریابی در این کشور مراجعه کنند  تا پس از آن شخص متقاضی بتواند در آن سایت برای خود یک پروفایل تشکیل داده و به کاریابی در این کشور بپردازد تا بتواند کار مناسب با شرایط خود را بدست آورد.

مؤسسات کاریابی در ایتالیا:

همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد، برای اخذ ویزای کار این کشور علاوه بر دانستن لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا و نحوه کاریابی در این کشور باید موسسات کاریابی معتبر در ایتالیا را نیز بشناسید تا بتوانید به درستی در اندیشه کاریابی در این کشور و مهاجرت به این کشور باشید. از روش های کاریابی در کشور ایتالیا برای اشخاص متقاضی کار در این کشور، استفاده از موسسات کاریابی معتبر در ایتالیا می باشد. اشخاص متقاضی کار در ایتالیا برای تشکیل پروفایل در این موسسات این امکان را دارند تا از طریق سایت‌های این موسسات برای کاریابی اقدام نمایند تا بتوانند پروفایل های مربوطه را تشکیل دهند. موسسات کاریابی در این کشور معمولاً فضایی را ایجاد می کنند که اشخاص متقاضی کار در این کشور به راحتی بتوانند بدون واسطه با کارفرمای مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند و همچنین اشخاص کارفرما نیز بتوانند اشخاصی را که دارای مهارت خاص و همچنین علاقه مند به کار در این کشور هستند را شناسایی کنند تا بتوانند برای آنها پیشنهاد شغلی مناسب ارسال نمایند. برخی از سایت های کاریابی کشور ایتالیا به شرح ذیل است:

برخی سایت های کاریابی
GBJOB
RISORSE
SYNERGIE
UMANA
EUROINTERIM
VEDIOR

بررسی ویزای همراه در ایتالیا:

اشخاصی که به دنبال مهاجرت به ایتالیا از طریق کار در این کشور هستند علاوه بر بررسی مواردی مانند لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا، کاریابی در ایتالیا، میزان حقوق و … باید به بررسی ویزای همراه نیز بپردازند. اشخاصی که موفق به دریافت ویزای کار کشور ایتالیا می شوند و می توانند در این کشور مشغول به کار شوند، در صورتی که کار آنها به صورت قانونی باشد و بتوانند حداقل حقوق را دریافت نمایند و اداره کار و همچنین اداره مهاجرت کشور ایتالیا تایید نماید که حقوق فرد متقاضی می ‌تواند هزینه های زندگی یک خانواده را تامین نماید این امکان را دارد تا پس از کاریابی در این کشور برای خانواده خود نیز درخواست ویزای همراه نماید. طبق قوانین کشور ایتالیا اشخاصی که ویزای کار این کشور را دریافت نموده اند این امکان را دارند که همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به عنوان همراه در کنار خود داشته باشند. نکته ای که باید بدانید این است که تحصیل فرزندان به سبب اقامت والدین در این کشور رایگان می باشد و همراهان نیز این امکان را دارند تا از مزایای آموزشی و درمانی کشور ایتالیا به صورت رایگان بهره مند گردند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ایتالیا:

در موضوع لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا به تمامی موارد از جمله شرایط کار و اخذ ویزای کار در این کشور پرداخته شد. در این بخش از مقاله قصد داریم تا در مورد یکی از موضوعات مهم یعنی وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ایتالیا بپردازیم. ویزاهای کاری کشور ایتالیا معمولا به صورت یک ساله صادر می شود و اشخاصی که قصد کار در این کشور را دارند می توانند ویزای خود را به صورت سالانه تمدید نمایند. از جمله شروطی که برای تمدید اقامت کشور ایتالیا وجود دارد این است که شخص متقاضی همچنان در کشور ایتالیا مشغول به کار باشد و قرارداد کاری شخص متقاضی توسط شخص کارفرما به صورت سالانه تمدید شود. بر اساس قوانین مهاجرتی اتحادیه اروپا که شامل کشور ایتالیا نیز خواهد شد شخص متقاضی کار در کشور ایتالیا اگر بتواند 5 سال اقامت کاری خود را تمدید نماید این امکان را دارد تا اقامت دائم این کشور را نیز بدست آورد. و پس از اخذ اقامت دائم و میزان انطباق پذیری با قوانین شهروندی و فرهنگی کشور ایتالیا و همچنین ارائه مدرک زبان رسمی این کشور می تواند درخواست پاسپورت کشور ایتالیا را مطرح نماید و تابعیت این کشور را نیز به دست آورد.

لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا و شرایط اخذ ویزای کار در کشور ایتالیا در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. اشخاصی که قصد کار در این کشور را دارند با توجه به نرخ بالای بیکاری در این کشور بهتر است قبل از هر اقدامی لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا را بررسی نمایند سپس در صورت داشتن شرایط لازم برای مهاجرت و یافتن کارفرما در این کشور اقدام نمایند. با توجه به اینکه یافتن کارفرما در کشور ایتالیا با سختی بسیاری همراه است، اگر قصد مهاجرت به اروپا از طریق کار را دارید پیشنهاد می کنیم که به بررسی کشورهایی مانند آلمان و اتریش بپردازید تا بتوانید به راحتی ویزای کار اتحادیه اروپا را دریافت نمایید. در این مقاله لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا به صورت کامل آورده شد که با توجه به لیست ذکر شده و در صورت داشتن کارفرما از این کشور می توانید برای ویزای کار ایتالیا اقدام نمایید. موسسه حقوقی ملک پور (ملک پور) اتریش به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا پرداخته است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی برخوردار شوید همچنین در صورت داشتن سوالات متعدد می توانید به بخش پرسش و پاسخ مراجعه نمایید و سوالات خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت و توسط کارشناسان پاسخ داده شود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا

✅ در چه صورت با داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در ایتالیا می توان ویزای کاری این کشور را دریافت کرد؟

اگر شخص متقاضی کار دارای تخصص خاصی باشد، شخص کارفرما می تواند برای فرد متقاضی پیشنهاد شغلی ارسال نماید. در غیر این صورت نیاز به انتشار آگهی استخدام در این کشور و جذب نیروهای بومی است.

✅ توجه به نرخ بیکاری کشور ایتالیا چه تاثیری مهاجرت کاری این کشور دارد؟

از آنجایی که در سال ‌های گذشته کشور ایتالیا با بحران بیکاری مواجه بوده است و تقریباً بسیاری از افراد در این کشور امکان ورود به بازار کار به راحتی را نخواهند داشت.

✅ اخذ اقامت دائم کشور ایتالیا از طریق ویزای کار چگونه امکان پذیر است؟

شخص متقاضی کار در کشور ایتالیا اگر بتواند 5 سال اقامت کاری خود را تمدید نماید این امکان را دارد تا اقامت دائم این کشور را نیز بدست آورد

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      از آنجایی که در سال ‌های گذشته کشور ایتالیا با بحران بیکاری مواجه بوده است و تقریباً بسیاری از افراد در این کشور امکان ورود به بازار کار به راحتی را نخواهند داشت.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *