شرایط کار پس از تحصیل در نروژ

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار پس از تحصیل در نروژ
  • شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در نروژ
  • مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اخذ اقامت کار پس از تحصیل در نروژ
  • بررسی نرخ بیکاری در نروژ
  • لیست مشاغل مورد نیاز نروژ 2021
  • میزان حقوق و درآمد مشاغل در نروژ
  • نحوه کاریابی در نروژ
  • مؤسسات کاریابی در نروژ
  • شرایط کار پس از تحصیل در نروژ و بررسی ویزای همراه
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت از طریق کار در نروژ
  • خدمات موسسه حقوقی ملک پور
  • شرایط کار پس از تحصیل در نروژ و سخن پایانی
شرایط کار پس از تحصیل در نروژ

شرایط کار پس از تحصیل در نروژ و مقدمه ای بر آن

شرایط کاری پس از تحصیل در نروژ، اقامت پس از تحصیل در نروژ و درآمد کار دانشجویی در نروژ را در نوشتار علمی شرایط کار پس از تحصیل در نروژ به تفصیل بیان می نماییم. شرایط کار پس از تحصیل در نروژ چگونه می باشد؟ آیا امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در نروژ وجود دارد؟ میزان درآمد کار دانشجویی در نروژ به چه میزان می باشد؟ هدف ما از نگارش مقاله شرایط کاری پس از تحصیل در نروژ، مورد بررسی قرار دادن شرایط تحصیل دانشجو در حین تحصیل، شرایط کار پس از تحصیل و دریافت اقامت کاری در نروژ برای یک دانشجو می باشد. در ادامه بیان می نماییم، یک دانشجو با چه شرایطی می تواند ویزای همراه برای خانواده اخذ کرده و روند اقامت دائم نروژ را بررسی می نماییم. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم، ضمن مطالعه و دریافت اطلاعات تکمیلی از شرایط کار پس از تحصیل در نروژ، با کارشناسان ما در موسسه حقوقی ملک پور ملک پور) اتریش) ارتباط بگیرید و درخواست مشاوره رایگان بدهید.

شرایط عمومی کار پس از تحصیل در نروژ:

از کشور های حوزه اسکاندیناوی می توان کشور نروژ را با ۵ میلیون نفر جمعیت نام برد. این کشور با فنلاند، سوئد و روسیه همسایه می باشد. همچنین ذخایر بسیار فراوانی در نروژ وجود دارند، که سبب گشته متقاضیان کار در این کشور، جهت کار در حوزه گاز طبیعی، معدن، نفت و غیره به کار و فعالیت بپردازند. برخی از متقاضیان پس از بررسی هزینه تحصیل در نروژ، تصمیم به اخذ ویزای تحصیلی نروژ می گیرند. زیرا هزینه تحصیل در نروژ در دانشگاه های دولتی رایگان می باشد. همچنین دانشجویان در این کشور اجازه کار پاره وقت خواهند داشت و این امکان برای آنان فراهم است، تا درخواست اجازه کار پس از تحصیل داشته باشند. به طور کلی تحصیل دانشجویان در نروژ، اجازه کار پس از تحصیل و اخذ اقامت دائم این کشور را به آنان می دهد. با ما همراه باشید، قرار است در ادامه به بررسی و ارزیابی این عوامل بپردازیم.

ویدئو توضیحات کارشناس ارشد موسسه حقوقی ملک پور در رابطه با 4 کشور مهم با گارانتی کار پس از تحصیل

  • 19 دقیقه
  • 131 K
  • ارسال

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در نروژ:

مطالعه مطالبی که در این قسمت ارائه داده شده است، به داوطلبانی که قصد دارند پس از تحصیل در نروژ بمانند کمک شایانی می‌ کند. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی هنگام تحصیل در نروژ مشاغل نیمه وقت دارند. انجام کار دانشجویی یک روش خوب برای یادگیری و تمرین زبان نروژی می باشد زیرا شما با کارفرمایان نروژی و همکاران خود مکالمه می کنید بنابراین سطح زبان نروژی شما تقویت می‌ شود. قابل ذکر است؛ تمامی دانشجویانی که در دانشگاه‌ های مستقر شده در نروژ تحصیل نمودند، پس از فارغ التحصیلی حق ماندن در این کشور را دارند. آنان می‌ توانند به مدت یک سال در نروژ بمانند و در این مدت در جستجوی کار ثابت و به عبارتی تمام وقت باشند. معمولاً یک سال زمان خوبی به منظور یافتن کار می باشد. حال اگر در این مدت بتوانید شغلی را بیابید که با مدرک دانشگاهی خود مرتبط باشد و کارفرما شما و رزومه تحصیلی شما را تایید کند، میان شما قراردادی منعقد می شود. در این صورت می توانید بلافاصله کارت اقامت تحصیلی خود را به کارت اقامت کاری تبدیل نمایید. در واقع اقامت شما، اقامت پس از تحصیل در نروژ خواهد بود. ناگفته نماند که به منظور یافتن کار در نظر داشتن زبان‌ نروژی بسیار مهم است. زیرا بیشتر کارفرمایان ترجیح می‌دهند کارمندان با سطح معینی از زبان نروژی را استخدام نمایند. بنابراین بهترین توصیه ای که می توانیم به شما عزیزان ارائه دهیم، یادگیری زبان نروژی در کوتاه‌ ترین زمان ممکن می باشد.

فایل تصویری مدیریت موسسه حقوقی ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

فایل صوتی این ویدئو

مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اخذ اقامت کار پس از تحصیل در نروژ:

از آن جایی که کشور نروژ اجازه کار پس از تحصیل به دانشجویان می دهد، لازم است دانشجویان مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری این کشور را ارائه نمایند. تهیه و تنظیم تمامی مقالات موجود در موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش حاصل تحقیقات کارشناسان مخبر موسسه می باشد. هرگونه کپی برداری از اطلاعات بدون ذکر منبع حرام و از نظر قانونی غیرقانونی است و موسسه هیچ گونه رضایتی در قبال این موضوع نخواهد داشت. به طور کلی مدارکی که به هنگام اخذ اقامت پس از تحصیل در نروژ مورد نیاز است، عبارتند از:

داشتن بیمه نامه

اثبات توانایی مالی 

اثبات محل اقامت

قرارداد کاری

سلامت پزشکی

ارائه مدارک شناسایی

ارائه مدارک تحصیی ترجمه شده

بررسی نرخ بیکاری در نروژ:

شرایط زندگی و کار در نروژ، بنا به عناوین متفاوتی بستگی دارد. شایان ذکر است، شخصی که قصد زندگی و کار در نروژ را دارد و این کشور را مقصد کاری خویش قرار داده است، در ابتدا می بایست از عوامل و شرایط بازار کار آن اطلاع کافی داشته باشد. یکی از این عوامل، میزان نرخ بیکاری در نروژ می باشد. در حال حاضر با وجود ویروس جهانی کرونا نرخ بیکاری در نروژ حدود ۵ درصد است. نا گفته نماند، اگر میزان نرخ بیکاری در هر کشوری از ۷ الی ۸ درصد افزایش داشته باشد، سطح بازار کار برای خارجیان مناسب نمی باشد و یک شخص خارجی در چنین شرایطی نمی‌ تواند دعوت نامه شغلی کسب نماید. نمودار زیر بنا بر میزان نرخ بیکاری نروژ در سال ۲۰۲۰ تهیه و تدوین گردیده است.

نرخ بیکاری در نروژ

لیست مشاغل مورد نیاز نروژ2021:

مد نظر قرار دادن مشاغلی که از بازار کار مناسبی برخوردار می باشند و درآمد مناسبی دارند، بسیار مهم است. همچنین سنجیدن این نکته، که رشته تحصیلی شما مرتبط با رشته کاری باشد، بسیار مهم و ضروری است. برای نتیجه گیری در باب این مسئله، شما عزیزان می توانید در هر زمانی که قصد مهاجرت به نروژ را دارید، لیست مشاغل مورد نیاز این کشور را بررسی نمایید. پیش از بررسی مشاغل مورد نیاز، در نظر داشته باشید برخی از مشاغل و نیازمند مسلط بودن به زبان مردمان این کشور می باشد. همچنین میزان دستمزد در نروژ، بر تصمیمات شخصی شما تاثیر گذار خواهد بود. از این رو در ادامه مطلب، به بررسی میزان حقوق و درآمد مشاغل در نروژ می پردازیم. جدول تنظیم شده در ذیل، برخی از مشاغل مورد نیاز نروژ ۲۰۲۱ می باشد.

لیست مشاغل مورد نیاز نروژ 2021

پرستار حقوقی
گردشگری مشاغل دانشجویی
مشاغل ساختمانی توسعه دهندگان
تدریس مشاغل مربوط به نفت و گاز
مشاغل مربوط به هتل مشاغل مهندسی

میزان حقوق و درآمد مشاغل در نروژ:

در این بخش از مقاله، شرایط کار پس از تحصیل در نروژ قرار است، میزان درآمد کار دانشجویی در نروژ و میزان دستمزد در نروژ را برای مشاغل مورد بررسی واقع نماییم. جالب است بدانید، متوسط دستمزد در نروژ برای مشاغل حدود ۲۸۰۰۰ کرون می باشد و از بیشترین درآمد های ماهانه در پایتخت‌ های اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. همچنین برخی از مشاغل، از شغل های پر درآمد در نروژ می باشند. به طور کلی در جدول زیر حقوق و درآمد مشاغل در نروژ را عنوان کرده ایم. دانستن این نکته جالب است، که درآمد کار دانشجویی در نروژ بنا به هر ساعت کار، در حدود ۱۷۰ کرون می باشد.

عنوان شغل متوسط حقوق ماهیانه (کرون نروژ)
خزانه دار شرکت 849000
تحلیلگر مالی 731000
حسابدار 425000
طراح گرافیک 377000
مدیر شعبه بانک 1040000
مهندس هوافضا 760000
مترجم 561000
مهندس عمران 560000
نماینده خدمات مشتریان 228000
مهندس برق 590000
مهندس مکانیک 545000
مدیر ارشد مالی 1270000
مدیر ارشد اجرایی 1360000
تکنسین کامپیوتر 452000

نحوه کاریابی در نروژ:

از قدم های اولیه برای پیدا کردن یک شغل مناسب در کشور نروژ، ارتباط داشتن با یک کار فرمای معتبر در این کشور می باشد. برخی از متقاضیان ایرانی، پس از تحقیقاتی در زمینه کاریابی در کشور های اروپایی، درصدد اخذ ویزای جستجوی کار در این کشور ها می‌ باشند. ولی لازم به ذکر است، در کشور های اروپایی فقط کشور آلمان و اتریش ویزای جستجوی کار را برای شهروندان ایرانی صدور می‌ نمایند و دیگر کشور های اروپایی چنین ویزای اعطا نمی نمایند. متقاضیان زندگی و کار در نروژ می‌ توانند به صورت آنلاین در موسسات معتبر به کاریابی بپردازند. همچنین گفتن این نکته خالی از لطف نمی باشد، که متقاضیانی در صورتی که می توانند هزینه های بسیاری را متحمل شوند، با اخذ ویزای درمانی، توریستی، گردشگری و … می‌توانند به کشور نروژ مهاجرت داشته و به صورت حضوری کاریابی نمایند.

مؤسسات کاریابی در نروژ:

جهت یافتن یک شغل مناسب برای اشخاصی که درصدد اخذ ویزای کار نروژ می باشند، جستجوی آنلاین در موسسات کاریابی بسیار مناسب می باشد. برای این روش کاریابی، افراد در ابتدا باید موسسات معتبر را بیابند، تا بتوانند رزومه کاری خود را با خیالی راحت در اختیار آنان قرار دهند. برخی از موسسات کاریابی معتبر در کشور نروژ در لیست زیر آورده شده است. این موسسات، از بهترین موسسات در کشور نروژ می باشند.

Stepstone Norway

Finn job

joobDIrekte

ویزای همراه

شرایط کار پس از تحصیل در نروژ و بررسی ویزای همراه:

دانشجویان و اشخاصی که از طریق کار، اقامت کاری در کشور نروژ را اخذ کرده‌ اند، در صورت متاهل بودن و داشتن فرزندان زیر ۱۸ سال، قصد دارند، خانواده خود را به نروژ همراه بیاورند. دولت نروژ اجازه همراه آوردن خانواده به متقاضیان را می دهد. ولی شرطی اساسی در این زمینه وجود دارد، که فرزندان متقاضی در صورتی که زیر ۱۸ سال سن داشته باشند، می‌ توانند به والدین الحاق یابند و شرط دیگری که وجود دارد، فرد باید حقوق و درآمد کافی جهت هزینه زندگی در نروژ را داشته باشد. شایان ذکر است فرد متقاضی می‌ بایست در صورتی که ویزای کار نروژ را دریافت کرده و در این کشور حضور یافته است، درخواست همراه بدهد. در غیر این صورت، پروسه اخذ ویزای کار خویش به خطر می‌ افتد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت از طریق کار در نروژ:

در این بخش از نوشتار، شرایط اخذ اقامت دائم، تابعیت و پاسپورت کشور نروژ از طریق کار، برای اشخاصی که از طریق کار به این کشور پا گذاشته و یا از طریق اخذ اقامت پس از تحصیل در نروژ، اقامت کاری دارند، مورد بررسی قرار می گیرد. به طور کلی این اشخاص اقامت کار موقت در نروژ را دارند و در صورتی که سه سال به اقامت و کار و زندگی در این کشور بپردازند، می‌ توانند جهت دائمی کردن اقامتشان درخواست بدهند. شما عزیزان می توانید با ۷ سال زندگی پیوسته، پرداخت مالیات، عدم سو پیشینه و با احترام به قوانین و فرهنگ نروژ، تابعیت و پاسپورت این کشور را نیز دریافت نمایید. دیگر شرایط لازم جهت اخذ تابعیت نروژ، گذراندن ۳۰۰ ساعت دوره زبان نروژی و تسلط بر زبان نروژی می باشد.

خدمات موسسه حقوقی ملک پور

با توجه به پیچیده بودن مسیر مهاجرت بهترین توصیه ای که می توانیم به شما متقاضیان ارائه دهیم این است که، قبل از مهاجرت از وکیل مهاجرتی کمک بگیرید. موسسه حقوقی ملک پور به دلیل موفقیت های بسیار در زمینه مهاجرت و تخصص در زمینه اخذ ویزا از روش های مختلف، خدمات بسیار عالی را به شما متقاضیان مهاجرت ارائه می کند. بعلاوه این موسسه با وکلای بسیار خبره در سراسر جهان همکاری می کند و شما از این طریق می توانید به راحتی با وکلای کاربلد و مجرب ارتباط بگیرید و بهترین نوع مهارت را داشته باشید.

شرایط کار پس از تحصیل در نروژ و سخن پایانی:

شرایط کار پس از تحصیل در نروژ، دستمزد در نروژ و اخذ پاسپورت و تابعیت و میزان نرخ بیکاری در کشور نروژ را مورد ارزیابی واقع کردیم. در مقاله شرایط کاری پس از تحصیل در نروژ تحقیق کردیم و آموختیم، کشور نروژ مزایای بسیار مناسبی به دانشجویان ارائه می دهد، که ارائه ویزای همراه به اشخاصی که اقامت پس از تحصیل در نروژ را دریافت کرده‌ اند، از این عوامل می باشد. موسسه حقوقی ملک پور با سابقه کاری بسیار بالا در جهت مهاجرت به دیگر کشور ها به شما عزیزان امکان می‌ دهد، از کارشناسان این موسسه مشاوره رایگان و علمی درخواست داشته باشید و از بهترین روش مهاجرتی به انواع کشور های تاپ دنیا بهره مند گردید. شما عزیزان در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید فرم درخواست تماس تکمیل نموده و از جانب کارشناسان موسسه تماس دریافت نمایید. در صورت رضایت از مقاله شرایط کار پس از تحصیل در نروژ ۵ ستاره هدیه بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط کار پس از تحصیل در نروژ

✅آیا امکان دریافت اقامت پس از تحصیل در نروژ وجود دارد؟

بله، دانشجویان از این امکان برخوردار هستند تا پس از تحصیل در نروژ، به مدت یک سال به کاریابی بپردازند. آنان در این مدت اقامت پس از تحصیل داشته و می‌ توانند با شاغل شدن در این کشور، اقامت کاری دریافت نمایند.

✅درآمد کار دانشجویی در نروژ چگونه می باشد؟

دانشجویانی که ضمن تحصیل به کار در نروژ می‌ پردازند، در هر ساعت ۱۷۰ کرون دستمزد دریافت می نمایند.

✅دستمزد در نروژ برای مشاغل چگونه می باشد؟

بازار کار نروژ بسیار مناسب و میانگین حقوقی که کارمندان و کارکنان کسب می نمایند، از بالاترین درآمد ها در پایتخت‌ های اتحادیه اروپا به شمار می رود.

✅شرایط اخذ اقامت دائم کشور نروژ چیست؟

از شرایط اصلی اخذ اقامت دائم نروژ ،کار و زندگی در این کشور به صورت ۳ سال پیوسته می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *