شرایط کار پس از تحصیل در سوئیس

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار پس از تحصیل در سوئیس
  • شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در سوئیس
  • مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اخذ اقامت کار پس از تحصیل در سوئیس
  • بررسی نرخ بیکاری در سوئیس
  • لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس 2021
  • میزان حقوق و درآمد مشاغل در سوئیس
  • نحوه کاریابی در سوئیس
  • مؤسسات کاریابی در سوئیس
  • کار پس از تحصیل در سوئیس و بررسی ویزای همراه
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت از طریق کار در سوئیس
  • خدمات موسسه حقوقی ملک پور
  • کار پس از تحصیل در سوئیس و سخن پایانی
✅شرایط کار پس از تحصیل در سوئیس ✅مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی علمی قرار گرفت.

کار پس از تحصیل در سوئیس و مقدمه ای بر آن

شرایط کار پس از تحصیل در سوئیس، اخذ اقامت سوئیس از طریق تحصیل، اقامت کار پس از تحصیل در سوئیس و دیگر شرایط اخذ اقامت و تابعیت اشخاص در کشور سوئیس در این مقاله به صورت علمی بررسی می نماییم. شما خوبان قطعا در هنگام تصمیم گیری برای مهاجرت به سوئیس با سوالاتی دچار ابهام می شوید. شرایط کار پس از تحصیل در سوئیس چگونه می باشد؟ اخذ اقامت سوئیس از طریق تحصیل به چه نحوی می باشد؟ آیا می توان اقامت کار پس از تحصیل در سوئیس را اخذ نمود؟ در ادامه همه این موارد را پاسخ می دهیم. به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم، علاوه بر اینکه زمان خود را صرف مطالعه مقاله شرایط کار پس از تحصیل در سوئیس می نمایید، به وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش مراجعه کرده و مقالات بسیار دیگری را مطالعه فرمایید. در ضمن شما عزیزان می توانید با برقراری تماس از طریق تلفن، از کارشناسان کاربلد این مجموعه مشاوره رایگان دریافت کنید.

شرایط عمومی کار پس از تحصیل در سوئیس:

کشور سوئیس با مساحتی حدود ۴۱.۲۸۵ کیلو متر مربع در غرب اتحادیه اروپا جای گرفته است و با کشور هایی نظیر آلمان، اتریش، لیختن اشتاین، فرانسه و ایتالیا مرزی مشترک دارد. سوئیس از ثروت بالایی برخوردار بوده و اقتصاد آن روز به روز افزایش می یابد. ایجاد برابری میان افراد جامعه در سوئیس، این کشور زیبا را جهت زندگی امکان پذیر کرده است. بدین ترتیب، دانشجویان و کارمندان بسیاری خواهان زندگی، کار و تحصیل در این کشور می باشند. برخی از متقاضیان ترجیح می دهند به جای کاریابی در سوئیس، مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل داشته و اقامت کار پس از تحصیل در سوئیس دریافت کنند. شما عزیزان نیز می توانید جهت کار و تحصیل در سوئیس با مشاوران خبره موسسسه تماس گرفته و شرایط خود را برای مهاجرت تحصیلی یا کاری به سوئیس مورد بررسی قرار دهید. برای این منظور در ادامه با ما همراه باشید و از شرایط تحصیلی کشور سوئیس و شرایط اخذ اقامت سوئیس از طریق تحصیل مطلع شوید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در سوئیس:

از آن جا که سوئیس کشوری پر تقاضا و بسیار پرطرفدار به منظور کار می باشد، بسیاری از دانشجویان تصمیم دارند پس از دریافت مدرک تحصیلی خود از یکی از دانشگاه های قرار گرفته شده در سوئیس در یکی از شهرهای با سطح کیفی بالای این کشور مشغول به کار شوند و اقامت کار پس از تحصیل در سوئیس را دریافت کنند. در واقع اتباع خارجی دارای مدرک دانشگاهی از کشور سوئیس مایل به یافتن کار ثابت و پردرآمد می باشند. طبق قانون کار کشور سوئیس دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و یا دانشجویان اتحادیه اروپا پس از پایان دوره های تحصیلی خود اجازه دارند تا ۶ ماه در سوئیس، اسکان داشته باشند. بعلاوه آنان در دوره شش ماهه حق ۱۵ ساعت کار در هفته برای یک کارفرمای سوئیسی را دارند. پس از این که شغل مرتبط با مدرک دانشگاهی خود را یافتند، موظفند، به منظور اخذ اقامت سوئیس از طریق تحصیل، مراحلی را پشت سر گذاشته تا کارت اقامت کاری که یک کارت با ارزش است، صادر شود. امکان تبدیل کارت اقامت کاری نیز بعد از ۵ سال به کارت اقامت دائم سوئیس برای اتباع خارجی و تبعه ایرانی وجود دارد.

مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اخذ اقامت کار پس از تحصیل در سوئیس:

حال که از شرایط مورد نیاز جهت اخذ اقامت پس از تحصیل در سوئیس، آگاهی یافتید، در این بخش از مقاله شرایط کار پس از تحصیل در سوئیس، مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت کاری پس از تحصیل در سوئیس را مطرح می نماییم. برای این که بتوانید پس از اخذ دعوت نامه شغلی از کار فرما در این کشور ویزای کار دریافت نمایید، لازم است تا مدارک ذکر شده در لیست زیر را ارائه نمایید. لازم به ذکر است ارائه این مدارک مخصوص کسانی است، که قصد دارند پس از تحصیل در سوئیس اقامت کاری داشته باشند.

ارائه مدارک شناسایی

ارائه رزومه کار و مهارت

مدارک تحصیلی با ترجمه و دارای اعتبار

در صورت دارا بودن انواع مدارک مهارت کاری

ارائه نامه قرار داد منعقد شده بین فرد و کار فرما

مدرک زبان

بررسی نرخ بیکاری در سوئیس:

با توضیحات کلی در مورد کشور سوئیس، که بسیار ثروتمند و مناسب جهت کار و زندگی می باشد، لازم است کشور سوئیس را از دیگر زوایا مورد بررسی قرار داد. مثلاً دانستن این نکته که نرخ بیکاری نشانگر ثبات اقتصادی هر کشور می باشد، باید در کشوری به جستجوی کار پرداخت، که بازار کار گسترده ای داشته و شانس کاریابی برای افراد خارجی نیز مهیا است. از این رو تحقیقات درباره نرخ بیکاری کشور سوئیس تا حدودی ضروری می باشد. نرخ بیکاری این کشور حدود ۳.۴ درصد می باشد که عدد بسیار مناسبی است و نشان دهنده اقتصاد قدرتمند و بازار کار گسترده در این کشور است . شایان ذکر است در صورتی که نرخ بیکاری در حد چشمگیری رشد داشته باشد، اولویت کار با افراد بومی جامعه سوئیس می باشد. در صورتی که می خواهید به راحتی در شغل مورد نظر در سوئیس شاغل شوید، می توانید از طریق تحصیل در سوئیس اقدام نمایید. با تحصیل در سوئیس می توانید آمادگی کافی برای ورورد به بازار کار در سوئیس را نیز به دست آورید. نموداری که در زیر آورده ایم، نرخ بیکاری در کشور سوئیس را نشان می‌ دهد.

نرخ بیکاری در سوئیس 2021

لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس 2021:

از آنجا که کشور های دنیا در زمینه های مختلفی در حال رشد و پیشرفت هستند، مطمئناً در هر کشوری برخی از مشاغل نسبت به سایر مشاغل نیاز به نیروی متخصص بیشتری دارد. از این رو هر ساله لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس بر اساس میزان نیاز به نیرو های ماهر و متخصص تهیه می گردد. افرادی که در این رشته ها و مشاغل تحصیل کنند، شانس کاریابی بهتری در کشور سوئیس خواهند داشت. همراهان عزیز تمامی مقالاتی که در وب سایت موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش مطالعه می نمایید، تهیه شده توسط تیم کارشناسی این موسسه می باشد. لذا هرگونه کپی برداری از این مطالب در صورت ذکر نکردن منبع شرعا و قانوناً حرام بوده و موجب نارضایتی موسسه می‌ گردد. به‌ طور کلی لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس ۲۰۲۱ در جدول زیر آمده است.

مشاغل مورد نیاز سوئیس 2021
مهندسی فناوری اطلاعات
کارمند بیمه فناوری
داروسازی تحلیلگران مالی
تحلیلگران تجارت مشاور
کارمند بانک تحلیلگران سیستم

میزان حقوق و درآمد مشاغل در سوئیس:

متقاضیان عزیزی که می خواهند به کشور سوئیس مهاجرت نمایند، به بررسی و تحقیق هزینه ها و درآمد ها در این کشور می پردازند. همان گونه که ذکر شد سوئیس کشوری ثروتمند و در عین حال گران می باشد و میزان هزینه‌ ها بالا است. بدین ترتیب درآمد در این کشور در حد بالا می باشد. به طور کلی اشخاصی که می‌ خواهند در سال ۲۰۲۱ به کشور سوئیس مهاجرت نمایند، لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس ۲۰۲۱ را بررسی کرده و پس از یافتن شغل مرتبط با رشته تحصیلی و مناسب مهارت های خویش، میزان حقوق و درآمد مشاغل در سوئیس را بررسی می نمایند. در ذیل این نوشتار جدولی تهیه کردیم و در آن میزان حقوق و درآمد برخی از مشاغل سوئیس را شرح دادیم.

عنوان شغل متوسط حقوق سالانه (فرانک سوئیس)
حسابدار داخلی 12000
حسابدار 91000
طراح گرافیک 79800
عکاس 71800
خلبان 21000
مهندس هوافضا 15800
مهندس برق 130000
مدیر ارشد مالی 268000
مسئول پذیرش 47000
دندانپزشک 301000
مهندس شبکه 110000
مهماندار هواپیما 88300
معمار 155000
مکانیک 49900
مترجم 114000
مدیر توسعه تجارت 210000
مهندس عمران 121000
مهندس 115000
مهندس مکانیک 122000
مدیر ارشد اجرایی 300000
پرستار 99800
وکیل 245000

نحوه کاریابی در سوئیس:

آیا تا کنون به روش کاریابی در کشور سوئیس اندیشیده‌ اید؟ شما عزیزان باید در نظر داشته باشید، اولین و مهم ترین قدم جهت کار در سوئیس، دریافت پیشنهاد کار از کار فرمایی معتبر در این کشور می باشد. از این جهت باید از روش کاریابی در سوئیس آگاهی داشته باشید. ابتدا شما بایستی از طریق موسسات کاریابی در سوئیس با یک کار فرما در ارتباط باشید، سپس رزومه ای صحیح نسبت به تحصیلات و مدرک زبان خود آماده‌ سازی کرده و به کار فرمای خود ارائه نمایید. در نظر داشته باشید دارا بودن مدرک زبان برای یافتن کار در سوئیس یکی از اولویت‌ ها می باشد. سپس می‌ توانید در صورتی که تحصیلات و مهارت لازم را داشته باشید، از سوی کار فرما دعوت نامه شغلی دریافت کرده و برای اخذ ویزای کار سوئیس اقدام کنید. در ادامه این مطلب، به بررسی موسسات کاریابی در سوئیس می پردازیم.

مؤسسات کاریابی در سوئیس:

بر اساس مطالب مذکور، برای کاریابی در سوئیس، اشخاص موظف به ساخت رزومه کاری و یافتن یک شخص معتبر با سمت کار فرما می باشند. برای این منظور لازم است در وب سایت های سوئیس که معتبر برای کاریابی می باشند، به جستجوی کار بپردازند. شایان ذکر است اگر اشخاصی از خانواده شما در کشور سوئیس حضور دارند، می توانید از آنان جهت کاریابی در این کشور کمک بگیرید. برخی از موسسات کاریابی در سوئیس در لیست زیر آمده است.

 موسسات کاریابی در سوئیس
www.experis.ch www.randstad.ch
we-recruit.ch www.academicwork.ch
www.c-staffing-agency.com www.approachpeople.com
www.manpower.ch www.swisslinx.com
www.oneagency.ch

بررسی ویزای همراه جهت کار در سوئیس:

تمامی کشور های جهان از قوانین ویزای همراه تبعیت می‌ نمایند و به اشخاصی که اقامت در کشور داشته باشند، اجازه به همراه آوردن خانواده را می دهند. خانواده شخص شامل همسر و فرزندان زیر سن ۱۸ سال می باشند. در واقع شخصی که بتواند اقامت کاری سوئیس را دریافت کرده باشد، می‌ تواند برای الحاق همسر و فرزندان درخواست ارائه دهد. لازم به ذکر است، روند اخذ ویزای همراه به به مدت ۳ الی ۴ ماه زمان بر می باشد. همچنین یکی از شرایط اصلی جهت اخذ ویزای همراه، اثبات تمکن مالی فرد متقاضی می باشد. یعنی شخص متقاضی باید به سفارت کشور سوئیس اثبات نماید که می‌ تواند هزینه‌ های زندگی همراهان را نیز متقبل شود.

خدمات موسسه حقوقی ملک پور :

موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش، در رابطه با مهاجرت با انواع روش های تحصیلی، کاری، ازدواج و سرمایه گذاری به تمام کشور های دنیا، اعم از کشور های اروپایی می باشد. شما عزیزان می توانید برای داشتن یک مهاجرت ایده آل و مناسب به کشور سوئیس، از این موسسه مشاوره بگیرید. همچنین شما مهاجران می‌ توانید از یک وکیل مهاجرتی با تجربه کار درخشان، در راستای موفقیت بیشتر در اخذ ویزا یاری طلب نمایید. شما می توانید در دوره های کار تحصیل در سوئیس نیز شرکت کرده و هم تحصیل کنید و هم کار کنید هم چنین از شرایط کار پس از تحصیل در سوئیس نیز بهره مند شوید . در صورتی که گمان می کنید شرایط ایده آلی برای کاریابی در کشور سوئیس دارید، می توانید از پکیج گام به گام تا کار خارج از کشور بهره ببرید و در کمترین زمان ممکن کاریابی در اروپا را بیاموزید. موسسه حقوقی ملک پور، با همکاری با بهترین وکلا در اکثر کشور های جهان به شما امکان می دهد، پروسه اخذ ویزای تحصیلی و کاری خویش را با خیالی آسوده پیش بگیرید. شما خوبان برای آگاهی یافتن و مشورت جهت داشتن یک وکیل مهاجرتی خوب می‌ توانید با موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس بگیرید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت از طریق کار در سوئیس:

خلاف دیگر کشور های موجود در اروپا، کشور سوئیس کمی سخت گیر تر در ارائه اقامت دائم می‌ باشد. یعنی مدت زمان بیشتری باید در این کشور به کار و زندگی پرداخت تا بتوان اقامت خویش را دائمی کرد. در اصل، فرد متقاضی باید حدود ۱۰ تا ۱۲ سال در کشور سوئیس زندگی کرده و کار کند. در این صورت می‌ تواند برای دائمی نمودن اقامت خود درخواست بدهد. لازم به ذکر است متقاضیان از کشور های آمریکا و کانادا ۵ سال پس از زندگی و کار در سوئیس، اقامت دائمی دریافت می نمایند. به طور کلی تمام متقاضیانی که موفق به کسب اقامت دائم سوئیس از طریق کار می شوند، می توانند با یاد گیری زبان، احترام و یادگیری اصول و فرهنگ جامعه سوئیس، پاسپورت و تابعیت دریافت نمایند. در نظر داشته باشید، پاسپورت سوئیس امکان سفر به ۱۷۰ کشور دنیا بدون ویزا ارائه می نماید. لازم به ذکر است، شرایط اخذ اقامت و تابعیت کشور سوئیس برای اشخاصی که مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل داشته و به کار پس از تحصیل پرداخته اند، به همین روال می باشد.

شرایط کار پس از تحصیل در سوئیس و سخن پایانی:

شرایط کار پس از تحصیل در سوئیس، مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل و کاریابی در سوئیس از عناوین مهم جهت بررسی در مقاله شرایط کار پس از تحصیل در سوئیس بوده و ارزیابی شدند. در طی بررسی نوشتار شرایط کار پس از تحصیل در سوئیس، از روند اخذ ویزای الحاق، اقامت پس از تحصیل برای دانشجویان، اخذ اقامت دائم و پاسپورت سوئیس آگاه شدیم. همچنین دانستیم پاسپورت سوئیس امکان مهاجرت بدون ویزا به ۱۷۰ کشور دنیا را می دهد. اگر شما هم علاقه مند تحصیل و کار در کشور سوئیس می باشید، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس تلفنی برقرار کرده و از دانش آنان بهره مند شوید. کارشناسان ما بهترین مشاوره مهاجرتی را به صورت رایگان به شما عزیزان ارائه می نمایند. در صورتی که از این مقاله رضایت مند هستید، ستاره‌ های پایان مقاله را روشن نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط کار پس از تحصیل در سوئیس

✅ نحوه کاریابی در سوئیس چگونه می باشد؟

نحوه کاریابی در سوئیس به صورت آنلاین در موسسات کاریابی این کشور می‌ باشد. زیرا کشور سوئیس اجازه کاریابی حضوری به افراد خارجی نمی دهد.

✅آیا اخذ اقامت سوئیس از طریق تحصیل امکان پذیر می باشد؟

بله، دانشجویان می‌ توانند پس از تحصیل مدتی اقامت در سوئیس داشته و به کاریابی بپردازند. بدین ترتیب می توانند اقامت کار دریافت نمایند.

✅آیا جهت مهاجرت به سوئیس داشتن یک وکیل مهاجرتی لازم می باشد؟

خیر، شما شخصا می توانید جهت مهاجرت به سوئیس اقدام نمایید، ولی داشتن یک وکیل مهاجرتی خوب ریسک اخذ ویزای شما را کاهش می دهد.

✅اخذ اقامت دائم سوئیس برای اشخاصی که از طریق تحصیل به این کشور مهاجرت کرده‌ اند چگونه می باشد؟

اشخاصی که از روش تحصیل به سوئیس مهاجرت کرده‌ اند، پس از اخذ ویزای کار این کشور، اقامت دائم سوئیس را دریافت می نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *