شرایط کار پس از تحصیل در دانمارک

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار پس از تحصیل در دانمارک
  • تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در دانمارک
  • شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری دانمارک در حین تحصیل
  • مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اخذ اقامت کار پس از تحصیل در دانمارک
  • بررسی نرخ بیکاری در دانمارک
  • لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک 2021
  • میزان حقوق و درآمد مشاغل در دانمارک
  • نحوه کاریابی در دانمارک
  • مؤسسات کاریابی در دانمارک
  • شرایط کار پس از تحصیل در دانمارک و بررسی ویزای همراه
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت از طریق کار در دانمارک
  • خدمات موسسه حقوقی ملک پور
  • شرایط کار پس از تحصیل در دانمارک و سخن پایانی

شرایط کار پس از تحصیل در دانمارک و مقدمه ای بر آن

شرایط کار پس از تحصیل در دانمارک، مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل و کار در دانمارک در مقاله شرایط کار پس از تحصیل در دانمارک مورد بررسی قرار می گیرد. شرایط کار پس از تحصیل در دانمارک چگونه می باشد؟ آیا مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل امکان پذیر می باشد؟ شرایط کار در دانمارک برای اتباع خارجی چگونه می باشد؟ شما خوبان می توانید جهت کسب پاسخ سوالات خود، مقاله شرایط کار پس از تحصیل در دانمارک و دیگر مقالات موجود در موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش را مطالعه فرمایید و برای دریافت بهترین مشاوره و مهاجرت به شکلی مناسب، با کارشناسان موسسه ارتباط تلفنی بگیرید و مشاوره علمی و بدون پرداخت هیچ هزینه ای دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار پس از تحصیل در دانمارک:

کشور دانمارک در شمال اروپا جای گرفته و با کشور آلمان مرز مشترک دارد. این کشور از شمال با تنگه اسکارژاک، از شرق به دریای بالتیک و از غرب به دریای شمال منتهی می‌ شود. از جنبه‌ های مثبت دانمارک می‌ توان شاد بودن و رضایت مندی کارمندان این کشور را در نظر گرفت. از این رو بسیاری از مردم تقاضای کار در دانمارک را دارند و با این وجود، بسیاری از مردم و دانشجویان بین المللی فرصت دارند تا به روش تحصیلی به کشور دانمارک مهاجرت نمایند. مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل یکی از راه های مناسب مهاجرتی می باشد و افراد از مزایای مثبتی بهره مند می گردند. همچنین برخی از دانشجویان تمایل به اقامت پس از تحصیل در دانمارک دارند که در ادامه بررسی نوشتار شرایط کار پس از تحصیل در دانمارک، به بررسی این عوامل می پردازیم.

ویدئو توضیحات مدیریت موسسه حقوقی ملک پور در رابطه با ویزای کار دانمارک

  • 9 دقیقه
  • 36 K
  • ارسال

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در دانمارک:

قصد داریم در این بخش از نوشتار شرایط کار پس از تحصیل در دانمارک، مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل و شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در دانمارک را بررسی کنیم. دانمارک یکی از کشورهای شینگن و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است که از حرکت آزاد حمایت می کند. بنابر این شما به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا می توانید آزادانه وارد دانمارک شوید و برای کار نیازی به مجوز ندارید. اتباع اتحادیه اروپا که بیش از سه ماه در این کشور اقامت دارند، به شماره سیستم ثبت احوال (CPR) نیاز دارند. شما باید سند اقامت اتحادیه اروپا را به شهرداری محل اقامت خود ارائه دهید تا شماره CPR به شما داده شود.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای کار در دانمارک به اجازه اقامت نیاز دارند. پس از فارغ التحصیلی از یک موسسه آموزش عالی دانمارک، اجازه اقامت شما به مدت شش ماه اضافی معتبر خواهد بود و به شما امکان می دهد در دانمارک به دنبال کار باشید. به شرطی که ویزای شما به مدت شش ماه دیگر تمدید نشده باشد، می توانید برای دریافت چنین اجازه ای تقاضا کنید.

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری دانمارک در حین تحصیل:

دانمارک یکی از کشورهای جذاب به  جهت تحصیل می باشد. بسیاری از دانشجویان برای این که حق ماندن و کار کردن در دانمارک را داشته باشند، از طریق ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت می نمایند. آنان بایستی مدتی را مشغول به تحصیل شوند و پس از پایان دوره تحصیلی خود و با پیمودن یک سری مراحل اقامت دانشجویی خود را به اقامت کاری تبدیل نمایند. البته قبل از اتمام دوره های تحصیلی آنان حق کار به صورت نیمه وقت را دارند.  در حال حاضر بسیاری از دانشجویان در دانمارک شغل نیمه وقت دارند. ساعات کاری دانشجویان بین المللی در دانمارک، 10 الی 20 ساعت در یک هفته می باشد. و در ایام تعطیل، به صورت تمام وقت مجاز به کار می باشند. در واقع شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در دانمارک تا زمانی که در این کشور زندگی می‌ کنید، حق کار دارید. همچنین هنگامی که فارغ التحصیل شوید، فرصت خواهید داشت دنبال شغل تمام وقت باشید. قابل ذکر است که در هنگام انجام کار دانشجویی اقامت شما همان اقامت تحصیلی است. به عبارتی دقیق تر تا زمانی که مدرک دانشگاهی خود را از دانشگاه مربوطه دریافت نکرده‌اید، اجازه تبدیل ویزای تحصیلی به کاری را ندارید. ولی برای این که به محض فارغ التحصیلی وارد بازار کار دانمارک شوید، توصیه می کنیم در چند ماه آخر تحصیلات خود به دنبال کار مدنظر بگردید و در صورت یافتن کار با کارفرمای خود ارتباط برقرار نمایید. به طور کلی برای اخذ اقامت پس از تحصیل در دانمارک، می بایست کار فرما مورد نظر با استخدام شما موافقت کند، در این صورت به محض دریافت مدرک تحصیلی می توانید قرارداد کاری را منعقد کنید‌ و مراحل دریافت کارت اقامت کاری را طی نمایید.

فایل تصویری مدیریت موسسه حقوقی ملک پور در خصوص شرایط کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی این ویدئو

مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اخذ اقامت کار پس از تحصیل در دانمارک:

از پروسه‌ های مهم در رابطه با اخذ اقامت کار پس از تحصیل در دانمارک، ارائه مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار در دانمارک می باشد. این روند یکی از مراحل بسیار مهم و نکاتی می باشد، که بسیار حائز اهمیت است. به دلیل این که به هنگام کسر و یا ارائه نادرست مدارک، درخواست شما رد می شود، به شما توصیه می نماییم در مراحل ارائه مدارک، مرکز کافی و دقت بالایی داشته باشید. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار در دانمارک در لیست زیر آورده شده است.

اثبات ثروت کافی برای زندگی و تحصیل در دانمارک

داشتن مدارک شناسایی معتبر نظیر کارت ملی و شناسنامه

گواهی های تحصیلی با ریز نمرات ترجمه شده

ارائه دعوت نامه شغلی

گواهینامه سلامت پزشکی

بررسی نرخ بیکاری در دانمارک:

اگر شما عزیزان مایل به کار کردن در کشور دانمارک می باشید، باید کشور دانمارک را از جنبه‌ های مختلف مورد بررسی قرار دهید و شرایط و نکات مثبت و منفی را که در شرایط کار شما ایجاد می‌ کند، در یابید. مثلاً نرخ بیکاری کشور دانمارک را مورد بررسی قرار دهید، اگر این نرخ در سطح بالایی باشد، قطعاً شما متقاضیان کار در دانمارک شانسی بسیار پایین در جهت یافتن یک شغل خواهید داشت. ولی کشور دانمارک، با اقتصادی ایده‌آل و مشاغلی که رضایتمندی کارکنان را به دنبال دارد، نرخ بیکاری ۴.۵ درصد را دارا می باشند و این نرخ بسیار مناسب جهت مهاجرت کاری به دانمارک می باشد. شما عزیزان می توانید در نمودار زیر این نوشتار نرخ بیکاری کشور دانمارک را مشاهده نمایید.

نمودار نرخ بیکاری در دانمارک

لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک2021:

در عنوان قبلی، نرخ بیکاری دانمارک را مورد بازبینی قرار دادیم، ولی دیگر نکاتی وجود دارند که متقاضیان پیش از انجام عملی در رابطه با مهاجرت باید در نظر بگیرند. قطعاً هر فردی که می‌ خواهد به دانمارک مهاجرت کاری داشته باشد، شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خویش در نظر گرفته است. به این منظور باید لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک را چک کند و مطلع شود که آیا دانمارک در حال حاضر به چنین شغلی نیازمند می باشد یا خیر. به طور کلی در ذیل این مطلب لیست برخی از مشاغل مورد نیاز دانمارک ۲۰۲۱ را آورده ایم.

لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک2021

مدیریت مالی مهندس مکانیک
پرستار مهندس شیمی
معلم روانپزشک
پزشکان داروسازی
مهندسین برق مهندسین الکترونیک

میزان حقوق و درآمد مشاغل در دانمارک:

با توجه به مطالب ارائه شده در مقاله شرایط کار پس از تحصیل در دانمارک، کار در دانمارک و مشاغل در این کشور بسیار مناسب برای افراد بومی و غیر بومی می باشد. پس از این عوامل، میزان حقوق و درآمد مشاغل در دانمارک برای متقاضیان کار بسیار اهمیت دارد. میزان حقوق و دستمزد کارمندان دانمارکی بنا بر سطح تجربیات اشخاص، تحصیلات ، نرخ تصویب دولت دانمارک و … تعیین و به آنان پرداخت می گردد. در کشور دانمارک علاوه بر چنین عواملی، میزان حقوق افراد بر اساس تعداد ساعات کاری نیز متفاوت می باشد. به این دلیل دانشجویانی که به صورت نیمه وقت بخشی از زمان تحصیل خود را به کار می پردازند، از درآمد کمتری برخوردار می‌ باشند. در جدول زیر حقوق و درآمد برخی از مشاغل دانمارک را نام بردیم.

عنوان شغل متوسط حقوق سالانه(کرون دانمارک)
مهندس مکانیک 456661
معمار 431977
مهندس کامپیوتر 493688
کارگردان 925665
حسابدار 342000
مسئول پذیرش 238000
طراح گرافیک 297000
مترجم 450000
معلم 360000
مهندس برق 455000

نحوه کاریابی در دانمارک:

یافتن شغل در دانمارک می تواند یک پروسه بسیار زمانبر باشد، خصوصاً اگر متقاضیان زیادی برای یک موقعیت مشابه داشته باشند و هر کس نیاز به مصاحبه داشته باشد. اگر این شغل تعداد زیادی داوطلب داشته باشد، روند کار ممکن است چندین ماه طول بکشد. اما داشتن مهارت ها، مدارک و دانش زبان دانمارکی می تواند واقعاً به نفع شما باشد و هنگامی که به دنبال کار در دانمارک می گردید، با توجه به مدارک و شرایطی که دارید شانس بیشتری برای کاریابی در دانمارک خواهید داشت. بدین ترتیب شما می توانید، در فضای مجازی به کاریابی در دانمارک بپردازید و رزومه کاری خود را در اختیار وب سایت ها و کارفرمایان قرار دهید. همراهان گرامی مقالات علمی موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تهیه شده توسط کارشناسان مجموعه می باشد. هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا حرام و موجب نارضایتی موسسه می گردد.

مؤسسات کاریابی در دانمارک:

یافتن شغل مناسب در دانمارک، به ویژه برای خارجی ها می تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل شناخت مکان های مناسب برای جستجوی کار در دانمارک مهم است. آژانس های استخدام یکی از مکان های مناسب برای رفتن به به جستجوی کار هستند. همچنین یکی از مکان های مناسب برای کاریابی در دانمارک، موسسات کاریابی در این کشور می باشد، که به افراد خارجی امکان می دهد تا به صورت آنلاین کاریابی کرده و یک شغل مناسب پیدا کنند و در نهایت بتوانند از این طریق ویزای کار در دانمارک را اخذ نمایند. برخی از موسسات کاریابی در دانمارک به شرح لیست زیر می باشد.

IT jobs

https://www.jobindex.dk

ofir

jobs in southern jylland

stepstone

ویزای همراه دانمارک

شرایط کار پس از تحصیل در دانمارک و بررسی ویزای همراه:

متقاضیانی که اقامت پس از تحصیل در دانمارک را دریافت کرده‌اند و یا اشخاصی که از طریق کار به این کشور مهاجرت می نمایند، در نهایت پس از کسب ویزا و اجازه کار در دانمارک، در این کشور شاغل می‌ شوند. ولی آنان پس از گذر از این مراحل و یافتن یک شغل مطلوب، به دنبال راهی برای همراه آوردن خانواده خویش می باشد. شایان ذکر است، فقط همسر و فرزندان فرد متقاضی اجازه همراه آمدن به دانمارک را خواهند داشت و اشخاصی همچون خواهر، برادر، دوست و … اجازه همراه آمدن ندارند. لازم به ذکر است، از مزایای کشور دانمارک اخذ ویزای همراه از ابتدا مقدور می باشد و همسر و فرزندان متقاضی اجازه کار تمام (full time)  و تحصیل رایگان دارند و شخص متقاضی و همراهان می توانند از اقامت دائم دانمارک نیز برخوردار شوند. در ادامه مقاله شرایط کار پس از تحصیل در دانمارک، شرایط اخذ اقامت و تابعیت در دانمارک را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت از طریق کار در دانمارک:

پس از بررسی اخذ ویزای همراه برای فرد متقاضی در این بخش از مقاله شرایط کار پس از تحصیل در دانمارک، شرایط برخورداری از اقامت و تابعیت دانمارک را برررسی می نماییم. برخورداری از اقامت دائم در کشور دانمارک برای فرد متقاضی و همراهان پس از گذشت ۵ سال اقامت موقت و پرداختن به زندگی و کار در این کشور، امکان پذیر می باشد. همچنین فرد متقاضی و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می‌ توانند، پس از اخذ اقامت دائم با گذشت  ۱ الی ۲ سال تابعیت و پاسپورت دریافت نمایند. شایان ذکر است، افرادی که مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل داشته اند، در ابتدا باید اقامت کاری و ویزای کار در دانمارک را دریافت کرده سپس جهت اقامت و تابعیت درخواست نمایند. توجه داشته باشید در صورتی که فرزندان متقاضی زبان دانمارکی بیاموزند، می‌ توانند در دانشگاه‌ های این کشور تحصیل رایگان داشته باشند.

خدمات موسسه حقوقی ملک پور

موسسه حقوقی ملک پور ملک پور) اتریش) در راستای مهاجرت به کشور های دیگر خدمات ویژه ارائه می نماید. این موسسه اطلاعات بالایی در زمینه مهاجرت به کشور های برتر دنیا را دارد، که می تواند به شما متقاضیان عزیز در جهت مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، ازدواج و دیگر انواع مهاجرت ها مشاوره و راهنمایی برساند. موسسه حقوقی ملک پور ملک پور) اتریش) با همکاری بهترین و کار بلد ترین وکلا در دیگر کشور ها، پروسه اخذ ویزای شما را به بهترین روند پیش می گیرد و ریسک کاری شما تا حد زیادی کاهش می‌ یابد. شما عزیزان می توانید با مشورت با یک وکیل مهاجرتی با سابقه کاری درخشان، جهت مهاجرت تحصیلی به دانمارک، بهترین روش مهاجرت را اطلاع یابید. برای این منظور می توانید پکیج گام به گام تا کار خارج از کشور. شما عزیزان می توانید با موسسه حقوقی ملک پور ملک پور) اتریش) تماس بگیرید و از شرایط خرید پکیج گام به گام تا کار خارج از کشور و داشتن یک وکیل مهاجرتی مناسب راهنمایی دریافت کنید.

شرایط کار پس از تحصیل در دانمارک و سخن پایانی:

شرایط کار پس از تحصیل در دانمارک، کار در دانمارک و اقامت پس از تحصیل در دانمارک را مورد بررسی واقع کردیم. در مقاله شرایط کار پس از تحصیل دانمارک عنوان گردید، نرخ بیکاری در این کشور حدود ۴.۵ درصد می باشد و زمینه رشد مشاغل نسبت به سال اخیر پیشرفت داشته است. همچنین بیان شد، همراهان متقاضی به همراه متقاضی می تواند از ابتدا به دانمارک مهاجرت نمایند و پس از گذشت ۵ سال از زندگی و کار در این کشور به اقامت برسند. شما عزیزان به هنگامی که سوالات و ابهاماتی در رابطه با شرایط پس از تحصیل در دانمارک دارید، با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور) اتریش) تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین می توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه مقاله مطرح نمایید. در صورت رضایت از این مطالب ۵ ستاره در زیر این نوشتار را روشن فرمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط کار پس از تحصیل در دانمارک

✅آیا اشخاص از طریق اقامت پس از تحصیل در دانمارک می توانند اقامت دائم دانمارک را دریافت نمایند؟

بله، آنان پس از یافتن یک شغل مطلوب و کار و زندگی در دانمارک به مدت ۵ سال، می توانند اقامت دائم دانمارک را درخواست بدهند.

✅اخذ ویزای کار در دانمارک چگونه می باشد؟

ابتدا افراد به جستجوی کار پرداخته و از کار فرمایی معتبر در دانمارک دعوت نامه شغلی دریافت می نمایند، سپس می توانند جهت اخذ ویزای کار در دانمارک اقدام نمایند.

✅آیا فردی که مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل داشته است اجازه کار در حین تحصیل را دارد؟

بله، دانشجویان بین المللی در دانمارک اجازه 10 الی 20 ساعت کار در هفته دارند و ضمن اجازه کار حین تحصیل برای دانشجویان دانمارکی، به دانشجویانی که در مقطع فوق لیسانس و دکترا تحصیل می نمایند، جهت یافتن یک شغل مناسب یاری می رسانند.

✅میزان حقوق و درآمد مشاغل در دانمارک به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان حقوق دریافتی مشاغل در دانمارک، نسبت به ساعات کاری، سختی کار، اضافه کار، تحصیلات افراد، تجربیات کاری افراد، جنسیت و نرخ مصوب سالانه تعیین می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *