شرایط کار پس از تحصیل در آمریکا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار پس از تحصیل در آمریکا
  • شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در آمریکا
  • تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری آمریکا در حین تحصیل
  • مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اخذ اقامت کار پس از تحصیل در آمریکا
  • بررسی نرخ بیکاری در آمریکا
  • لیست مشاغل مورد نیاز آمریکا 2021
  • میزان حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا
  • نحوه کاریابی در آمریکا
  • مؤسسات کاریابی در آمریکا
  • کار پس از تحصیل در آمریکا و بررسی ویزای همراه
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت از طریق کار در آمریکا
  • خدمات موسسه حقوقی ملک پور
  • کار پس از تحصیل در آمریکا و سخن پایانی

کار پس از تحصیل در آمریکا و مقدمه ای بر آن

کار پس از تحصیل در آمریکا، ویزای تحصیلی آمریکا و اقامت پس از تحصیل در آمریکا در مقاله کار پس از تحصیل در آمریکا مورد ارزیابی علمی قرار می گیرد. شاید شما هم به هنگام مهاجرت تحصیلی به آمریکا سوالاتی در ذهن خود داشته باشید. شرایط کار پس از تحصیل در آمریکا چگونه است؟ شرایط اخذ ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟ آیا امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در آمریکا وجود دارد؟ در ادامه با بررسی دقیق مقاله کار پس از تحصیل در آمریکا به چنین سوالاتی پاسخ می‌ دهیم. شما عزیزان می توانید برای آگاهی کامل از شرایط تحصیل، کار، کار ضمن تحصیل و کار پس از تحصیل در آمریکا، با کارشناسان حاذق موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس تلفنی برقرار کرده و از آن ها مشاوره علمی و بدون پرداخت هیچ هزینه ای دریافت نمایید. همچنین می توانید نظرات و سوالات خویش را در بخش دیدگاه مقاله ذکر فرمایید.

شرایط عمومی کار پس از تحصیل در آمریکا:

یکی از مقاصد آموزشی برای دانشجویان از کشورهای مختلف دنیا، کشور آمریکا می‌ باشد. این کشور سیستم آموزشی بسیار قوی داشته و اقتصاد رو به شکوفا در آن، مهاجران را جذب خویش می سازد. برخی از دانشجویانی که به قصد تحصیل، به کشور آمریکا مهاجرت می نمایند، قصد دارند تا در حین تحصیلات خود، بخشی از روز را به کار سپری کنند و با کار و تحصیل، تا حدودی از هزینه‌ های زندگی و تحصیل خود را تامین نمایند. لازم به ذکر است شرایط کار شما به هنگام تحصیل، به نوع ویزای تحصیلی آمریکا که شما اخذ نموده اید، بستگی دارد. شما به عنوان یک تبعه خارجه می توانید یکی از ویزا های f1 , m1 ,j1 را دریافت نمایید. در برخی شرایط، اشخاص با دارا بودن ویزای تحصیلی آمریکا از نوع f1 , j1 مجاز به انجام کار در هفته خواهند بود. ولی ویزای m1 هیچ گونه امکانی برای کار در دانشگاه و یا در خارج از دانشگاه را نمی‌ دهد. در ادامه با ما همراه باشید، در این نوشتار به بررسی دقیق شرایط کار و اجازه کار بعد از تحصیل در آمریکا و همچنین اقامت پس از تحصیل در آمریکا می پردازیم.

پادکست توضیحات کارشناس ارشد ملک پور در رابطه با تبدیل ویزای تحصیلی آمریکا به کاری حین تحصیل 

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری آمریکا در حین تحصیل:

در این بخش از نوشتار قصد داریم تا تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در آمریکا در حین تحصیل را بررسی نماییم. در کشور آمریکا در صورتی که قوانین مربوطه رعایت شود، امکان تبدیل ویزای تحصیلی (f1) در آمریکا به ویزای کاری در حین تحصیل در صورت داشتن جاب آفر وجود دارد. دانشجویانی که می خواهند در حین تحصیل ویزای تحصیلی خود را به اقامت کاری آمریکا تبدیل نمایند، می توانند در سه ماه پایانی فارغ التحصیلی خویش، درخواست یک مجوز را به اداره مهاجرت آمریکا ارائه کنند. دانشجویان برای دریافت اجازه کار ضمن تحصیل، می بایست درخواست برای مجوز Pre opt completion دهند و در صورتی که پس از فارغ التحصیلی اقدام به دریافت مجوز می کنند، می بایست برای مجوز post completion opt   درخواست دهند. بهتر است جاب آفر مرتبط با رشته تحصیلی باشد. لازم به ذکر است، انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی بسیار مهم می باشد، زیرا باید در رشته ای بپردازید که بازار کار مناسبی در آمریکا داشته باشد. البته دانشجویان می توانند در حین تحصیل نیز، به میزان ۲۰ ساعت درهفته به کار بپردازند و در ایام تعطیل و آخر هفته ها اجازه کار تا ۴۰ ساعت را هم خواهند داشت. البته میزان ساعات کاری در حین تحصیل، نسبت به مقطع و رشته تحصیلی کمی متفاوت از یک دیگر می باشد. لازم به ذکر این روند، یک پروسه قانونی و مورد تایید کشور آمریکا می باشد و دولت آمریکا همچنان پذیرای دانشجویان بین المللی می باشد. برای این که پروسه تبدیل ویزای تحصیلی شما به اقامت کاری آمریکا با موفقیت پیش رود، توصیه می نماییم محصول گام به گام اخذ اقامت را از سایت اصلی موسسه حقوقی ملک پور ملک پور) اتریش) تهیه نمایید. در این پکیج تمامی شرایط و مراحل این کار توضیح داده شده است.

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در آمریکا:

اگر شما دانشجوی خارجی در ایالات متحده هستید و علاقمند به گرفتن اقامت پس از تحصیل در آمریکا می باشید، بایستی ابتدا با یک کارفرمای معتمد آمریکایی قرارداد کاری منعقد کنید. روند کار شما تا حد زیادی در اختیار کارفرمایان آینده و یا کارفرمایان فعلی شما خواهد بود. وی باید از طرف شما درخواست را به اداره امور کار ارسال نماید. برای این که یک درک کلی از نحوه کار داشته باشید تا بتوانید اسناد و پشتیبان را به اندازه کافی تهیه کنید، باید با کارفرمای خود در ارتباط باشید. در این صورت موفق به دریافت کارت اقامت کاری و یا به عبارتی اجازه کار پس از تحصیل در آمریکا می شوید. برای تبدیل ویزای تحصیلی آمریکا به ویزای کاری، کارفرما باید یک سری مراحلی را طی نماید تا در نهایت اداره کار و امور اجتماعی کارت اقامت کاری را صادر نماید.

تعیین صلاحیت:

شما باید یک پیشنهاد کاری دریافت کنید و کارفرمای شما باید صلاحیت شما را برای وضعیتH_1B تعیین کند. H_1B، ویزایی برای تغییر وضعیت می باشد. اگر شغل شما حرفه ای می باشد، کارفرما باید برنامه‌ ای برای پرداخت دستمزد غالب شما داشته باشد. حداقل مدرکی که بایستی به کارفرما ارائه دهید، لیسانس می باشد.

آماده سازی مستندات پشتیبانی برای درخواست H_1B:

کارفرما در این مرحله باید برای درخواست H_1B چندین اسناد پشتیبان را ارائه دهد. اسنادی همچون کپی مدارک دانشگاهی، کپی سوابق ورود، ارائه یک نامه پشتیبانی که حاوی اطلاعاتی در مورد شرایط شغلی، وظایف حقوق و دستمزد باشد. بعلاوه در آن نامه باید مدت زمان قرارداد کاری قید شود‌.

آماده سازی فرم های مورد نیاز:

کارفرما بایستی هزینه تشکیل پرونده را پرداخت کند.

تشکیل دادخواست:

کارفرما موظف است دادخواست و مدارک پشتیبان دانشجوی فارغ التحصیل شده را به صورت نسخه ای به مرکز خدمات USCIS ارسال کند.

پس از طی این مراحل کارت اقامت کاری برای شخص فارغ التحصیل صادر می شود.

مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اخذ اقامت کار پس از تحصیل در آمریکا:

در مباحث فوق بررسی کردیم و دانستیم، متقاضیان می توانند اقامت کار پس از تحصیل در آمریکا را با رعایت برخی شرایط به دست بیاورند و لازم است جهت انجام این امر مدارکی ارائه بدهند. از این جهت باید توجه داشته باشند، تا مدارکی که ارائه می‌دهند، نقص نداشته و به صورت کامل باشد. زیرا ممکن است به هنگام نقص مدارک و تکمیل نبودن آن، اخذ اقامت کار پس از تحصیل در آمریکا برای متقاضیان موفقیت آمیز باشد. همچنین ارائه مدارک به صورت صحیح و کامل آفیسر را جهت صدور ویزای شما ترغیب می نماید. این مدارک عبارتند از:

ارائه مدارک هویتی اصل و به همراه ترجمه باشد.

ارائه ریز نمرات و مدارک تحصیلی

ارائه پیشنهاد شغلی و درج در پرونده

ارائه نامه عدم سابقه کیفری

گواهی سلامت پزشکی

مدارک سوابق کار با ترجمه

بررسی نرخ بیکاری در آمریکا:

متقاضیانی که قصد دارند در کشور آمریکا پس از تحصیل، به کار در این کشور بپردازند، توجه ویژه‌ ای به میزان نرخ بیکاری این کشور دارند. زیرا با بررسی کردن میزان نرخ آگاهی می یابند که سطح مشاغل آمریکا در چه وضعیتی می‌ باشد. وضعیت کار رو به پیشرفت است و یا در حال پس رفت می باشد؟  میزان نرخ بیکاری در کشور آمریکا حدود ۶ درصد می باشد، که بیانگر وضعیت کار مناسب در این کشور است. لطفاً توجه داشته باشید این میزان از نرخ، در حالی می باشد که ویروس همه گیر کرونا بر بازار کار کشور ها تأثیر بسیار منفی گذاشته است. در زیر این مطلب نمودار نرخ بیکاری در آمریکا را تهیه و تدوین داده ایم.

نرخ بیکاری امریکا 2021

لیست مشاغل مورد نیاز آمریکا 2021:

در بازار کار هر کشوری قطعاً مشاغلی وجود دارند که برتر از دیگر مشاغل می باشند. برتری یک شغل بر شغل دیگر، در نگاه کلی، از نظر میزان درآمد و گستردگی کار می باشد. ولی در نظر گرفتن این نکته، که آیا کشور آمریکا در حال حاضر در کدام زمینه ها به نیروی کار نیازمند می باشد، بسیار مهم می باشد. از این رو جدولی در زیر این مطلب تنظیم کرده ایم، که لیست مشاغل مورد نیاز آمریکا ۲۰۲۱ را نمایش می دهد.

مشاغل مورد نیاز آمریکا 2021
پزشک دستیار کادر درمانی
تکنسین های توربین های بادی پرستار
مدیران خدمات پزشکی و بهداشتی آمار شناس
ریاضیدانان دستیار های درمانگر فیزیکی

میزان حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا:

به منظور اقامت پس از تحصیل در آمریکا و اجازه کار پس از تحصیل در آمریکا، لازم است تا دانشجویانی که درصدد اخذ اجازه کار در این کشور می‌ باشند، از میزان حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا مطلع گردند. دانشجویان با اطلاع داشتن از میزان حقوق مشاغل در این کشور، علاوه بر این که می‌توانند تصمیمی قطعی جهت کار پس از تحصیل داشته باشند، آنان می‌ توانند حقوق کار دانشجویی خویش را نیز تا حدود بسیار زیادی تخمین بزند. به طور کلی میزان حقوق و درآمد مشاغل در آمریکا به شرح جدول زیر می باشد.

عنوان شغل متوسط حقوق (سالانه)
پرستار 77500
پزشک 223000
دستیار پزشکان 154000
حسابدار 65700
مدیر مالی 181000
دستیار اداری 51800
مسئول پذیرش 45700
معمار 120000
مترجم 90400
معلم 74400
پرستار بچه 40300
مهندس 91700
مدیر ارشد اجرایی 218000

نحوه کاریابی در آمریکا:

کاریابی در آمریکا برای اشخاصی که در این کشور به تحصیل پرداخته و می‌ خواهند اقامت پس از تحصیل در آمریکا داشته باشند، به صورت حضوری و به مدت یک سال پس از تحصیل می باشد. ولی اشخاصی که قصد دارند ابتدا در این کشور یک شغل پیدا کرده و سپس به صورت کاری مهاجرت نمایند، بایستی در وب‌ سایت‌ های معتبر جستجوی کار در آمریکا، به دنبال کار باشند. همچنین کار جویان در آمریکا می‌ توانند با اخذ ویزای توریستی، گردشگری، درمانی و … به این کشور مهاجرت کرده و به دنبال کاری مناسب باشند، که این روش جستجوی کار از هزینه‌ های بالایی برخوردار می باشد. همراهان گرامی مقاله کار پس از تحصیل در آمریکا تهیه شده توسط تیم کارشناس موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش می باشد. هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع از این مطالب موجب نارضایتی این موسسه و از نظر شرعی و قانونی حرام می باشد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

مؤسسات کاریابی در آمریکا:

همان گونه که در مطالب قبل بررسی شد، کاریابی در آمریکا می تواند به شیوه آنلاین در موسسات کاریابی باشد. همچنین دیگر روش‌ هایی وجود دارند، که فارغ از هزینه‌ های گران آن ها، به اشخاص اجازه کاریابی حضوری می دهند. موسسات کاریابی در آمریکا به افراد این امکان را می دهد تا از طریق فضای مجازی با یک کار فرمای معتبر در آمریکا ارتباط داشته باشند و رزومه کاری خویش را در اختیار آنان قرار دهند و به هنگام نیازمند بودن نیرو در آمریکا، با توجه به شرایط مناسب فرد به وی پیشنهاد کار داده شود. به طور کلی برخی از موسسات کاریابی در آمریکا در لیست زیر آورده شده است.

 موسسات کاریابی در آمریکا
Appleone Robert half finance and accounting
Workebridge associate Jobspring partner
National event staffing Balabusta
Zarzarmodeling
Microsoft

بررسی ویزای همراه جهت کار در آمریکا:

به طور قطع می‌ توان گفت، اشخاصی که اجازه کار پس از تحصیل در آمریکا را داشته و موفق به اقامت پس از تحصیل در آمریکا شده‌ اند، درصدد اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان خویش می باشند. از این رو افراد متقاضی می توانند پس از شروع به کار در آمریکا، ویزای همراه درخواست بدهند و پس از اخذ این ویزا همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به آمریکا بیاورند. فرزندان متقاضی از ابتدای ورود به این کشور می‌ توانند در مدارس تحصیل نمایند، ولی همسر متقاضی مجاز به کار در آمریکا نمی باشد. به این منظور، همسر متقاضی می تواند پس از مهاجرت به آمریکا درخواست مجوز کار بدهد و پس از کسب تاییدیه از وزارت کار آمریکا، شروع به کار نماید. شایان ذکر است، جهت اخذ مجوز کار برای همسر متقاضی، باید مدتی معین از ازدواج زوجین گذشته باشد. در غیر این صورت شخص می تواند از طریق ویزای k3 برای کار اقدام نماید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت از طریق کار در آمریکا:

اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در آمریکا، یکی از بهترین روش های شهروندی آمریکا می باشد. متقاضیانی که به منظور کار در آمریکا ویزای کاری این کشور را اخذ کرده‌ اند و به کاری مشغول بوده و مالیات خود را پرداخت می‌ نمایند، در نهایت می‌ توانند با ۴ سال کار و زندگی در آمریکا جهت اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نمایند و با رعایت مقررات و احترام به فرهنگ و رسوم مردم آمریکا و همچنین با مرتکب نشدن به جنایات، می‌ توانند تابعیت و پاسپورت آمریکا را پس از ۵ سال از دائمی شدن اقامتشان دریافت نمایند. یکی از ویژگی‌ های برتر پاسپورت آمریکا، آزادی سفر به ۱۸۵ کشور دنیا می باشد. لازم به ذکر است پاسپورت این کشور از نظر آزادی سفر ششمین پاسپورت برتر در جهان می باشد.

خدمات موسسه حقوقی ملک پور:

اگر می‌خواهید تمامی مراحل پروسه مهاجرت قانونی شما بدون استرس پیش رود و در این راه موفق به دریافت ویزا از سفارت آمریکا در کشور خود شوید، پیشنهاد می کنیم؛ از وکیل مهاجرت و ویزا کمک بگیرید. موسسه حقوقی ملک پور قطعاً بهترین موسسه جهت راهنمایی شما در این مسیر پرفراز و نشیب مهاجرت می‌ باشد. زیرا این موسسه تنها موسسه ای است که با بهترین وکلای متخصص جهانی همکاری می‌ کند. وکیل مهاجرت تحصیلی به آمریکا به تمامی قوانین و شرایط کشور آمریکا مسلط می باشد. بنابراین اگر تصمیم شما برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا قطعی می باشد و می خواهید پس از پایان دوره تحصیلات خود در این کشور به منظور یافتن کار تمام وقت و ثابت بمانید می توانید با کارشناسان موسسه تماس بگیرید و شرایط خود را به آنان اعلام کنید. و از این طریق با وکلا مجرب ارتباط بگیرید.

کار پس از تحصیل در آمریکا و سخن پایانی:

کار پس از تحصیل در آمریکا، اقامت آمریکا از طریق تحصیل و اجازه کار پس از تحصیل در آمریکا در مقاله کار پس از تحصیل در آمریکا مورد بررسی علمی قرار گرفته و به تفصیل بیان گردید. در طول بررسی این نوشتار بیان شد، برای متقاضیان تحصیل در آمریکا ۳ نوع ویزای f1 , m1 , j1 وجود دارد، که اگر شخصی از طریق ویزای m1 به تحصیل در آمریکا بپردازد، اجازه کار پس از تحصیل در این کشور را نخواهد داشت. شما عزیزان می توانید برای کسب آگاهی بیشتر در رابطه با انواع ویزا های تحصیلی، شرایط تحصیل و شرایط پس از تحصیل در آمریکا، با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس تلفنی برقرار کرده و مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین شما عزیزان می توانید، جهت دریافت تماس تلفنی از سوی کارشناسان موسسه، فرم درخواست تماس را تکمیل نمایید و نظرات و سوالات خود را در بخش پایانی مقاله ذکر فرمایید. امیدواریم نکات و اطلاعات مفیدی را در رابطه با کار پس از تحصیل در آمریکا در اختیار شما مهاجرین عزیز قرار داده باشیم. لطفاً میزان رضایت خود را از این نوشتار با دادن ۵ ستاره بیان نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط کار پس از تحصیل در آمریکا

✅ وکیل مهاجرت تحصیلی به آمریکا چه خدماتی به متقاضیان ارائه می دهد؟

اگر شما عزیزان به صورت صد در صد تصمیم به مهاجرت به آمریکا را داشته باشید، وکیل مهاجرت تحصیلی به آمریکا شما را در این زمینه یاری می نماید و شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.

✅ آیا اشخاصی که به کار پس از تحصیل در آمریکا می پردازند می‌توانند ویزای همراه اخذ نمایند؟

بله. شخصی که موفق به اخذ اقامت پس از تحصیل در آمریکا شده باشد، می‌ تواند با اخذ ویزای همراه، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به این کشور بیاورد.

✅ آیا دانشجویان بین‌ المللی اجازه تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در آمریکا در حین تحصیل را دارند؟ 

بله. دانشجویان بین المللی می توانند در سه ماه پایانی فارغ التحصیلی خود، درخواست کار پس از تحصیل در آمریکا بدهند و اقامت کاری در آمریکا داشته باشند.

✅ دانشجویان در چه شرایطی پس از مهاجرت تحصیلی به آمریکا می توانند در حین تحصیل به کار بپردازند؟

دانشجویانی که از طریق ویزای f1 و j1 اقدام به مهاجرت کرده‌ اند، اجازه کار نیمه وقت در حین تحصیل را خواهند داشت و در ایام تعطیل نیز می توانند به صورت تمام وقت به کار بپردازند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *