شرایط کار پس از تحصیل در آلمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار پس از تحصیل در آلمان
  • شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در آلمان
  • تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری آلمان در حین تحصیل
  • مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اخذ اقامت کار پس از تحصیل در آلمان
  • بررسی نرخ بیکاری در آلمان
  • لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2021
  • میزان حقوق و درآمد مشاغل در آلمان
  • نحوه کاریابی در آلمان
  • مؤسسات کاریابی در آلمان
  • شرایط کار پس از تحصیل در آلمان و بررسی ویزای همراه
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت از طریق کار در آلمان
  • خدمات موسسه حقوقی ملک پور
  • شرایط کار پس از تحصیل در آلمان و سخن پایانی
شرایط کار پس از تحصیل در آلمان

شرایط کار پس از تحصیل در آلمان و مقدمه ای بر آن

شرایط کار پس از تحصیل در آلمان، اجازه کار در آلمان، اقامت بعد از تحصیل در آلمان و شرایط اخذ اقامت و تابعیت آلمان از طریق کار را مورد بررسی علمی قرار می‌ دهیم. اگر شما هم قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید، قطعاً سوالاتی در ذهن خویش دارید. شرایط کاری و تحصیل در آلمان چگونه است؟ اخذ اجازه کار در آلمان برای دانشجویان چگونه می باشد؟ شرایط اخذ اقامت بعد از تحصیل در المان چگونه می باشد؟ شرایط اخذ اقامت و تابعیت در آلمان چگونه است؟ شما عزیزان می توانید با همراهی ما تا پایان نگارش مقاله شرایط کار پس از تحصیل در آلمان، به سوالات خود پاسخ یابید. شما عزیزان همچنین می توانید جهت بهره مندی از شرایط مهاجرت تحصیلی و روش مهاجرت به آلمان به بهترین روش، با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس تلفنی برقرار کرده و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار پس از تحصیل در آلمان:

آلمان کشوری وسیع و دارای سرمایه بسیار در میان کشور های اروپایی می باشد. با توجه به اقتصاد مقاوم کشور آلمان، بسیاری از افراد از سرزمین‌ های مختلف دنیا مشتاق مهاجرت به این کشور می باشند. این افراد از طریق تحصیل، کار، سرمایه‌ گذاری و … به آلمان مهاجرت می‌ کنند. برخی از دانشجویانی که در کشور آلمان به تحصیل مشغول می‌ باشند، قصد دارند تا در حین تحصیل به کار بپردازند و اقامت بعد از تحصیل در آلمان را دریافت نمایند. اشخاصی که به تحصیل و زندگی در آلمان می پردازند، درصدد هستند تا حین تحصیل به کار بپردازند و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان را تامین نمایند. همچنین تجربه ای در کار کسب می نمایند، که شانس آنان را جهت اخذ اجازه کار پس از تحصیل آلمان فراهم می‌ آورد. تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در آلمان، دارای شرایط و قوانین خاصی می باشد که در ادامه به بررسی تمامی این عوامل می پردازیم.

ویدئو توضیحات کارشناس ارشد موسسه حقوقی ملک پور در رابطه با 4 کشور مهم با گارانتی کار پس از تحصیل

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در آلمان:

در این قسمت قرار است مطالبی را در رابطه با اقامت بعد از تحصیل در آلمان را خدمت شما متقاضیان ارائه دهیم. تمامی دانشجویانی که به منظور ادامه تحصیل و اخذ مدرک معتبر در یکی از دانشگاه‌ های آلمان ثبت نام نموده اند و شهروند غیر اتحادیه اروپا می باشند، می‌ توانند در پایان دوره تحصیلات خود به مدت ۱۸ ماه در این کشور بمانند و بدون نیاز به بازگشت به کشور مبدا یا درخواست ویزای کار به دنبال کار متناسب با رشته خود باشند. البته پس از این که موفق به اخذ مدرک شوید می توانید در این کشور بمانید. پس از این که شغل مورد نظر را یافتید، باید با کارفرمای خود قرارداد کاری منعقد کنید تا کارت اقامت برای شما صادر شود. در این میان کارت اقامت می تواند کارت آبی اتحادیه اروپا باشد. کارت آبی اتحادیه اروپا (BLUE CARD) تنها به اشخاصی تعلق می‌ گیرد که حقوق دریافتیشان بیش از حقوق تعیین شده در آلمان باشد. برای دریافت چنین کارتی بایستی یک مدرک آموزش عالی به کارفرمای آلمانی خود ارائه دهید. حقوق در آلمان با درآمد ناخالص سالانه برای یک کارگر استخدام شده حداقل ۵۶۸۰۰ یورو در سال است. این حقوق به اشخاصی تعلق می‌ گیرد که در زمینه ریاضیات، علوم طبیعی و پزشکی و انسانی تحصیل کرده باشند. به منظور تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری آلمان کارفرمای شما بایستی تاییدیه استخدام شما را از وزارت کار بگیرد. برای این منظور شما بایستی مدارک مورد نیاز را به کارفرما خود ارائه دهید. پس از این که مجوز کار برای شما صادر شد، می‌توانید مشغول به کار مورد نظر خود شوید.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در آلمان:

برخی از دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا مایل به کار در آلمان در زمان تحصیل می باشند. آن ها می‌ توانند مشغول به کار دانشجویی شوند و از این راه کسب درآمد کنند. ولی به این نکته توجه داشته باشید که اقامت شما در زمان تحصیل همان اقامت تحصیلی خواهد بود. برای تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری می بایست تحصیلات خود را به پایان رسانده باشید. برای تسریع در یافتن کار متناسب با رشته تحصیلی خود و پیدا کردن کارفرمای آلمانی می‌ توانید در ترم آخر خود به دنبال کار باشید و به محض اتمام دوره تحصیلی مشغول به کار شوید. در واقع به محض این که شغل مورد نظر را یافتید، می توانید اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تغییر دهید. به طور کلی می توان گفت اشخاصی که قبل از فارغ التحصیلی به دنبال کار تمام وقت و ثابت می گردند، دریافتن کار موفق تر خواهند بود. البته به این نکته توجه داشته باشید که یافتن کار برای دانشجویانی که در حین تحصیل مشغول به کار دانشجویی بودند، راحت تر می باشد. زیرا آنان تجربه کاری کسب نموده اند و کار فرمایان ترجیح می دهند دانشجویانی را ثبت نام نمایند که با تجربه می باشند.

فایل تصویری مدیریت موسسه حقوقی ملک پور در خصوص اقامت آلمان با دوره کار تحصیل

فایل صوتی این ویدئو

مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اخذ اقامت کار پس از تحصیل در آلمان:

اگر شما عزیزان در کشور آلمان به تحصیل پرداخته اید و گمان دارید، که کار در این کشور برای شما عزیزان مناسب می باشد، می توانید جهت اقامت بعد از تحصیل در آلمان اقدام نمایید و جهت اخذ اجازه کار در آلمان به وزارت کار این کشور درخواست بدهید. لازم به ذکر است، جهت اخذ اجازه کار در آلمان ملزم به ارائه مدارکی می باشید. شما عزیزان باید در نظر داشته باشید، اگر نقصی در ارائه مدارک وجود داشته باشد، شانس اخذ اجازه کار در آلمان برای شما عزیزان بسیار کاهش یافته و احتمال عدم موفیقیت در اخذ ویزا، بالا می رود. مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت کار پس از تحصیل در آلمان به شرح لیست زیر می باشد.

کارت ملی، شناسنامه و سایر مدارک هویتی

مدرک تحصیلی شخص به همراه ترجمه و ریز نمرات آن

اثبات و ارائه مدارک تجربه کاری رسمی

گواهی سلامت پزشکی

ارائه نامه سو پیشینه

ارائه دعوت نامه شغلی

داشتن مجوز تحصیل

بررسی نرخ بیکاری در آلمان:

مد نظر قرار دادن نرخ بیکاری هر کشوری که قصد مهاجرت کاری به آن را دارید، قطعا مهم است. به این دلیل که اطلاع داشتن از آن به شما کمک می کند تا در زمان مناسبی قدم در راه مهاجرت بگذارید. زیرا به هنگامی که نرخ بیکاری در سطح بالایی قرار داشته باشد، شانس اتباع خارجی جهت ورود به بازار کار آن کشور بسیار کم و در حد پایین می باشد. به این منظور در زمانی که نرخ بیکاری در کشور مقصد کم باشد، زمان مناسبی جهت اقدام به مهاجرت است. در کشور آلمان میزان نرخ بیکاری در حدود ۴.۵ می باشد، که بسیار مناسب برای کار می باشد. در ذیل می توانید، نمودار نرخ بیکاری در آلمان را مشاهده نمایید.

نرخ بیکاری در آلمان

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2021:

کشور آلمان همانند دیگر کشور های جهان، هر ساله به افراد ماهر و متخصص جهت مشاغل و صنایع تخصصی خویش نیازمند می‌ باشد. بدین ترتیب، جامعه آلمان لیست مشاغل مورد نیاز آلمان را به انتشار می رساند. لازم به ذکر است، اجازه کار در آلمان به افراد با صلاحیت داده می شود و اشخاصی که تجربه و تحصیلات عالی داشته باشند، اولویت کار با آنان می باشد. به طور کلی لیست مشاغل مورد نیاز آلمان ۲۰۲۱ به شرح جدول زیر است.

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2021

توسعه دهندگان نرم افزار برنامه نویسان
معماران مهندسین الکترونیک
پرستاران برق کاران
مشاوران اطلاعات فناوری تحلیلگران فناوری اطلاعات
اقتصاد دانان نمایندگان
دستیاران تولید دستیاران فروش

میزان حقوق و درآمد مشاغل در آلمان:

کشور زیبای آلمان به دلیل دارا بودن اقتصادی پر رونق و رو به شکوفای، اتباع خارجی را در کشور خود استخدام می نماید و نسبت به سایر کشور های اروپا و دیگر کشور های جهان، حقوق و دستمزد بیشتری به آنان اعطا می نماید. میزان حقوق در کشور آلمان نسبت به مهارت و تجربه کار، مدرک تحصیلی و … بستگی دارد. به طور کلی حقوق و درآمد مشاغل در کشور آلمان همانند جدول زیر می باشد.

عنوان شغل متوسط حقوق ماهیانه (یورو)
حسابدار 2500
دفتر دار 1720
خزانه دار شرکت 4950
مدیر مالی 7380
کارگردان هنری 3460
طراح گرافیک 2370
عکاس 2010
خلبان 6510
مترجم 3280
مهندس عمران 3330
مسئول ایمنی و بهداشت 1630
مهندس مکانیک 3490
دندانپزشک 8660
پرستار 2900
وکیل 7170
داروساز 4600
مدیر فروش 6600

نحوه کاریابی در آلمان:

کاریابی در هر کشوری قبل از مهاجرت کاری، یکی از مهم ترین عوامل جهت یافتن یک شغل مرتبط با رشته تحصیلی و مهارت ها شخصی می باشد. کشور اروپایی آلمان در زمینه کاریابی به افراد متقاضی کار در این کشور خدمات بسیار مناسبی ارائه می نماید. مثلا می توان گفت، اشخاص جهت کاریابی در آلمان به دو روش می تواند اقدام نمایند:

روش اول: جستجوی کار به روش غیر حضوری و از طریق وب سایت ها و موسسات آنلاین:

در این روش کاریابی به روش غیر حضوری می باشد و اشخاص می توانند در کشور خود، در وب سایت ها به دنبال مشاغل بوده و با کار فرمایان و صاحبین شرکت ها در ارتباط باشند و از آنان جهت یافتن یک شغل مناسب در سریع ترین زمان یاری بخواهند.

روش دوم:

اشخاص می توانند ویزای جستجوی کار آلمان را اخذ کرده و به کشور آلمان مهاجرت نمایند و به صورت حضوری به جستجوی کار بپردازند و پس یافتن یک شغل مناسب، با کار فرما قرار داد کاری بسته و جهت اخذ ویزای کار آلمان، درخواست نمایند.

همراهان عزیز مقالات موجود در وب سایت موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تهیه و تنظیم شده توسط تیم کارشناسی موسسه می باشد. هر گونه کپی برداری از مطالب بدون ذکر منبع شرعاً حرام و غیرقانونی می‌ باشد و این موسسه هیچ گونه رضایتی نخواهد داشت.

مؤسسات کاریابی در آلمان:

در مطلب فوق دو روش جستجوی کار در آلمان را بررسی کردیم و دانستیم، کشور آلمان به افراد خارجی ویزای جستجوی کار ارائه می دهد و اجازه کاریابی به روش حضوری را می دهد، که به غیر از این کشور، کشور اتریش نیز چنین ویزایی را اعطا می نماید. اشخاصی که ترجیح می‌ دهند تا به روش‌ غیر حضوری و در وب سایت های معتبر آلمان به کاریابی بپردازند، لازم است تا با ایجاد رزومه ای دقیق و کار آمد، با کارفرمای معتبر در ارتباط بوده و رزومه خویش را در اختیار آنان قرار دهند و بنا به رزومه ای که بر اساس مهارت‌ ها، تحصیلات،  تجربه کاری و …که ارائه داده‌ اند، در شغلی مناسب دعوت به کار شوند و برای مهاجرت به این کشور، قدم در راه اخذ ویزا بگذارند. برخی از موسسات کاریابی معتبر در کشور آلمان در لیست زیر آورده شده است.

Tml-professional sp.zo.o

Contacts & management

Tta personal gmbh

Spouse career center

For offshore

شرایط کار پس از تحصیل در آلمان و بررسی ویزای همراه:

اخذ ویزای همراه برای شخصی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارد، بسیار مهم و از دغدغه‌ های اصلی وی می‌باشد. ویزای الحاق به خانواده متقاضی زمانی داده می‌ شود، که فرد به صورت حضوری و یا غیر حضوری در این کشور کاریابی کرده و پس از قرار داد بستن با کارفرما، جهت آوردن همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خویش اقدام نماید و ویزای همراه درخواست بدهد. شایان ذکر است، ویزای جستجوی کار در آلمان، اجازه اخذ ویزای همراه را به اشخاص نمی‌ دهد و افراد پس از قرار داد کاری می توانند همسر و فرزندان خویش را همراه بیاورند. فرزندان متقاضی پس از گذر از سن ۱۸ سال، نمیتوانند به عنوان همراه در آلمان بمانند. از این رو باید به جستجوی ویزای مجزا برای خویش باشند. در غیر این صورت، دولت آلمان پذیرای آنان در خاک کشور خود نمی باشد. در ادامه مقاله شرایط کار پس از تحصیل در آلمان به بررسی وضعیت اقامت و اخذ تابعیت آلمان از طریق کار می پردازیم

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت از طریق کار در آلمان:

اخذ اقامت دائم و تابعیت آلمان از طریق کار، یکی از بهترین و کم هزینه ترین روش ها می باشد. بیان کردن و دانستن این نکته خالی از لطف نمی اشد، که اخذ اقامت دائم آلمان از ابتدای کار در این کشور امکان‌ پذیر نبوده و شما متقاضیان عزیز می توانید با اخذ اجازه کار در آلمان و پس از کار و زندگی در آلمان به مدت ۵ سال، اقامت دائم آلمان را درخواست نمایید. در صورتی که اقامت دائم این کشور را اخذ نمودید، می توانید پس از مدت ۳ سال پرداخت مالیات، نداشتن جرم و جنایت و احترام به فرهنگ این جامعه، پاسپورت و تابعیت آلمان را دریافت نمایید.

خدمات موسسه حقوقی ملک پور

آلمان می توانید جهت بالا بردن شانس موفقیت در مهاجرت از یک وکیل مهاجرت با تجربه کمک بگیرید. به این منظور می توانید از موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش یاری دریافت نمایید. این موسسه سالیان طولانی سابقه در امر مهاجرت به کشور های تاپ و مدرن دنیا را دارد که با دارا بودن وکلایی کار بلد در کشور آلمان و سایر کشور ها، می تواند شما را در پروسه اخذ ویزا یاری رساند. در نظر داشته باشید، این موسسه در طی سال‌ های اخیر بهترین و راحت ترین روش های مهاجرتی را مسلط بوده و افراد بسیاری را یاری رسانده است. همچنین شما عزیزان می توانید جهت آموزش مراحل اخذ ویزا، پکیج گام به گام تا خارج از کشور را خریداری نمایید. برای خرید این محصول، می توانید با موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس بگیرید. از آن جایی که موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش در جهت اخذ ویزای جستجوی کار آلمان، ویزاهای تحصیل، ویزای کار و … به مشتریان خدمات ارائه می دهد، می توانید برای مهاجرت خویش، از این موسسه کمک بگیرید.

شرایط کار پس از تحصیل در آلمان و سخن پایانی:

شرایط کاری پس از تحصیل در آلمان، تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در آلمان و همچنین شرایط اخذ اقامت تابعیت و ویزای همراه را برای متقاضیان کار پس از تحصیل در آلمان در مقاله شرایط کار پس از تحصیل در آلمان مورد بررسی علمی قرار دادیم و دانستم، زمانی که یک شخص بتواند در کشور آلمان قرار داد کاری داشته باشد، می‌ تواند درخواست ویزای الحاق نمایند و پس از گذشت ۵ سال از اقامت موقت خود، جهت دائمی کردن اقامت شخصی در آلمان درخواست بدهد. شما عزیزان می توانید جهت اطلاع بیشتر از قوانین و شرایط کشور آلمان با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس گرفته و از آنان در زمینه مهاجرت مشاوره رایگان دریافت نمایید. نکاتی که در باب شرایط کار پس از تحصیل در آلمان ذکر شد، جهت آگاهی دادن به شما عزیزان مهاجر می باشد. چنان چه از این نوشتار رضایت مند می باشید ۵ ستاره ارزشمند بدان هدیه دهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط کار پس از تحصیل در آلمان

✅ آیا افراد می‌ توانند با تحصیل و کار در آلمان اقامت بعد از تحصیل در المان رااخذ نمایند؟

بله، یک دانشجو می تواند پس از تحصیل به جستجوی کار بپردازند و در یک شغل مناسب استخدام شده و اقامت پس از تحصیل در آلمان را دریافت نمایند.

✅ آیا تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در آلمان امکان پذیر می باشد؟

بله، دانشجویان می توانند به هنگام تحصیلات (اواخر تحصیلات) درخواست ویزای کار در آلمان  بدهند و پس از پایان تحصیلات، در شغلی مناسب به کار بپردازند.

✅ آیا اجازه کار در آلمان در حین تحصیل به دانشجویان بین المللی داده می‌ شود؟

بله، آن ها می‌توانند با کسب اجازه از وزارت کار آلمان، در دانشگاه و یا خارج از دانشگاه به کار بپردازند.

✅ دانشجویان در حین کار ضمن تحصیل در آلمان، چه تایمی از تحصیلات خود را می‌ توانند به کار سپری کنند؟

آنان می‌ توانند در کار ضمن تحصیل، ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. همچنین در ایام تعطیل به مدت تمام وقت اجازه کار خواهند داشت و با انجام کار در حین تحصیل، هزینه تحصیل و زندگی در آلمان را تا حدودی تامین می نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *