شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار ضمن تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی
  • نرخ بیکاری کانادا
  • مشاغل مورد نیاز کانادا 2021
  • شرایط کار دانشجویی برای دانشجویان بین المللی
  • میزان حقوق و دستمزد برای کار ضمن تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی
  • هزینه زندگی دانشجویی در کانادا
  • نحوه کاریابی ضمن تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی
  • تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا
  • شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا و سخن پایانی
کار ضمن تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی

مقدمه ای بر شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا

شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا، درآمد کار دانشجویی در کانادا، مقاطع تحصیلی در کانادا، هزینه تحصیل در کانادا و مخارج زندگی دانشجویی در کانادا را در نوشتار شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا را بازنگری می نماییم. شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا چگونه می باشد؟ درآمد کار دانشجویی در کانادا به چه میزان می باشد؟ در کدام مقاطع تحصیلی در کانادا می توان تحصیل نمود؟ هزینه تحصیل در کانادا به چه میزان می باشد؟ مخارج زندگی دانشجویی در کانادا چگونه می باشد؟ با ما همراه باشید. در ادامه این نوشتار به بررسی تمامی این موارد خواهیم پرداخت. کار ضمن تحصیل در کانادا به دانشجویان این اجازه را داده است، تا در حین تحصیل کار کنند و هزینه زندگی و تحصیل خویش را تا حدودی به دست بیاورند. از این رو کار ضمن تحصیل در کانادا بسیار مهم و قابل بررسی برای دانشجویان می باشد. موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش آماده خدمت رسانی به متقاضیان جهت مهاجرت به سایر کشور های جهان می باشد، به این منظور، شما خوبان می توانید جهت دریافت راهنمایی از شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا، با کارشناسان موسسه تماس برقرار کرده و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار ضمن تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی:

کشور کانادا از دومین کشور های پهناور جهان می باشد، که با کشور آمریکا مرزی مشترک دارد و آمریکا نیز پس از کانادا پهناورین کشور در جهان به شمار می رود. مرز بین دو کشور آمریکا و کانادا ۸۸۹۱ کیلومتر و طولانی ترین مرز در میان این دو کشور نسبت به کل کشور ها می‌ باشد. مهاجر پذیری کشور کانادا هر ساله زبان زد دیگر کشور ها بوده و رایج ترین روشی که مردمان دیگر ملت‌ ها به کانادا مهاجرت می نمایند، مهاجرت تحصیلی می باشد. مقاطع تحصیلی در کانادا همانند دانش آموزی، دانشجویی و یا حتی (co_op) کو آپ به متقاضیان امکان تحصیل در این کشور را می دهد. هزینه تحصیل در کانادا و هزینه دانشجویی در کانادا برای هر شخص بسته به نوع رفاه زندگی و محل سکونت می باشد. از دیگر اهمیتی که کار ضمن تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی دارد این است که افراد را برای ورود به بازار کار آماده خواهد کرد. نکته حائز اهمیتی این است که افراد با ویزای تحصیلی اجازه کار تمام وقت را نخواهند داشت. افرادی که به دنبال کار تمام وقت و دریافت حقوق هستند، می توانند در دروه های کواپ شرکت کنند. افراد با شرکت در این دوره ها علاوه بر تحصیل در کانادا 6 ماه از سال را مشغول به کار بوده و حقوق دریافت می کنند. بسیاری از افراد تحصیل در دروه های کواپ را یک نوع سرمایه گذاری می دانند. توجه داشته باشید که برای شرکت در این دوره ها سن خیلی مهم بوده و گپ تحصیلی نباید بالا باشد. با در نظر گرفتن این امر، متقاضیان می توانند با اتمام دوره های کار تحصیل کانادا، شانس بالایی برای دریافت پیشنهاد کار داشته باشند.

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در خصوص دوره های کواپ کانادا

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

نرخ بیکاری در کانادا:

آگاهی یافتن از میزان نرخ بیکاری کشور کانادا برای اشخاصی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، از جمله متقاضیانی که می خواهند از طریق کار ضمن تحصیل به این کشور مهاجرت کنند، بسیار مهم و ضروری می‌ باشد. با در نظر گرفتن پهناوری کانادا، این کشور از نظر جمعیت پایینی برخوردار است. به این منظور کانادا همواره با کمبود نیروی ماهر و غیر ماهر مواجه می باشد و می توان گفت نرخ بیکاری در کانادا در سطح پایین است. با بررسی شرایط کاری کانادا و با توجه به ویروس کرونا، نرخ بیکاری در این کشور حدود ۷.۵ درصد می باشد. این میزان از نرخ بیان می‌کند از هر ۱۰۰ نفر نیروی کاری حدود ۷ نفر بیکار می‌ باشند و دانشجویان بین المللی با داشتن سابقه کار به همراه تخصص تئوری دانشگاهی، می توانند به راحتی به کار نیمه وقت در کانادا در زمینه کاری دلخواه مشغول شوند. کار نیمه وقت در کانادا به دانشجویان بین المللی این امکان را می‌ دهد تا با کار کردن ضمن تحصیل، مخارج زندگی دانشجویی در کانادا را تامین نمایند. نموداری که در زیر این مطلب ترسیم کرده‌ ایم، نرخ بیکاری در کشور کانادا می باشد.

نرخ بیکاری در کانادا

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021:

طی بررسی های فوق آگاه شدیم، کشور کانادا سرزمینی پر از مشاغل تخصصی نیمه وقت و مشاغل تخصصی تمام وقت می باشد. همچنین مشاغل در این کشور بسیار متفاوت از یکدیگر و دولت فدرال این کشور، لیستی از مشاغل متنوع و مورد نیاز کانادا انتشار می نماید. این امر به اشخاص متقاضی این اجازه را می دهد تا در انتخاب خود اشتباه نداشته باشند و هر شخصی نسبت به شرایط خویش، تخصص و تحصیلات و … برای شاغل شدن در کاری مناسب، اقدام کند. لیست مشاغل مورد نیاز کانادا ۲۰۲۱ در ذیل عنوان شده است. شما می توانید مانند یک وکیل مهاجرتی به جستجوی کار در بهترین کشورهای دنیا از جمله کانادا بپردازید. موسسه حقوقی ملک پور به جهت تسهیل در امر کاریابی در خارج از کشور محصولی عالی و بی نقص را با نام گام به گام تا کار به خارج تهیه و تدوین کرده است. این محصول که با کوشش مدیر محترم این موسسه، جناب استاد ملک پور گردآوری شده است، به شما کمک می کند مانند یک وکیل مهاجرتی در جستجوی کار باشید.

مشاغل مورد نیاز کانادا 2021
توسعه دهنده وب مدیر منابع انسانی
افسران منابع انسانی مشاور مالی
مهندس برق دامپزشکان
داروساز جوشکار
راننده حسابدار
مهندس هوافضا دستیاران اداری

شرایط کار دانشجویی برای دانشجویان بین المللی:

تمامی دانشجویان بین‌ المللی می‌ توانند در صورت واجد شرایط بودن برای یافتن یک شغل مطلوب، تلاش و کوشش نمایند و سپس، پس از ورود به کار ایده آل خود در بازار کار کانادا، تجربه و سوابق تخصصی خود را افزایش دهند و از این شرایط مطلوب پس از اتمام تحصیلات جهت تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و دریافت اقامت دائم استفاده نمایند. از مزایای کار ضمن تحصیل برای دانشجویان بین المللی چنین می باشد، که آنان با انجام 20 ساعت کار در هفته، بخش قابل ملاحظه ای از مخارج زندگی و تحصیلات خود را تامین می نمایند. جالب است بدانید، این دانشجویان در ایام تعطیل مجاز به کار 40 ساعته در هفته می باشند. شرایط لازم برای اخذ ویزای کار در کانادا به شرح لیست زیر می باشد:

تحصیل در سطح و دوره تحصیلی در نظر گرفته شده شروع شده باشد.

بازه زمانی تحصیل حداقل ۶ ماه باشد.

اخذ مدرک یا گواهی مورد تایید وزارت کار کانادا باشد.

دانشجو در دوره ابتدایی تا پیشرفته پس از پایان دوره متوسطه ثبت نام کرده باشد.

فرد متقاضی بایستی در یک موسسه آموزشی دارای اعتبار، دانشجو یا هنرجو باشد.

شایان ذکر است، دانشجویانی که واجد شرایط در دوره های نیمه وقت می باشند، اجازه کار در دانشگاه را ندارند و باید در خارج از دانشگاه به کار بپردازند. همچنین دارا بودن SIN (اعداد 9 رقمی مربوط جهت اخذ خدمات بیمه و تامین اجتماعی) برای دانشجویانی که خواهان کار و تحصیل در کانادا می باشند، بسیار مهم می باشد.

 

میزان حقوق و دستمزد برای کار ضمن تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی:

عوامل فراوانی وجود دارد، که خواهان کار پس از تحصیل در کانادا، به بررسی آنان می پردازند. یکی از این عوامل، می تواند میزان حقوق و دستمزد برای کار ضمن تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی باشد. دانشجویان بین المللی قصد دارند تا با آگاهی کامل از میزان حقوق و درآمد مشاغل در کانادا، تا حدودی از درآمد کار دانشجویی خود آگاه شوند. در جدول زیر حقوق و درآمد برخی مشاغل در کانادا را آورده ایم. ولی لازم به ذکر است، میزان فشردگی مشاغل در یک شهر می تواند، درآمد متفاوتی را به اشخاص ارائه دهد، زیرا اگر یک شغل در یک شهر کانادا با کمبود نیرو مواجه باشد، قطعاً درآمد بیشتری را برای متقاضیان کار خواهد داشت.

عنوان شغلی متوسط درآمد سالانه(دلار کانادا) عنوان شغلی متوسط درآمد سالانه(دلار کانادا)
مدیر فروش 50.255 مدیر بازاریابی 85.00
جوشکار با حرفه بالا 40.927 راننده ماشین آلات سنگین 70.000
مدیریت بازرگانی 48.610 حسابدار 57.500
مدیر منابع انسانی 77.900 مهدسین مکانیک 44.836
کارپرداز وب و شبکه 62.522 مدیر پروژه 90.000
مهندس برق 77.424 پرستار 46.362

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا:

برای تمامی اشخاصی که قصد دارند جهت تحصیل به کشور کانادا مهاجرت نمایند، آگاهی و اطلاع دقیق از هزینه تحصیل در کانادا و هزینه زندگی دانشجویی در کانادا بسیار مهم می باشد. از این هزینه ها می‌ توان به فاکتور های متفاوتی اشاره نمود. مثلاً مخارج شهریه دانشگاه ها، هزینه‌های زندگی، هزینه کتاب های درسی، هزینه مسکن، خوراکی، پوشاک و … . دانشجویان می توانند با روش زندگی خود، تا حدودی میزان مخارج را کاهش دهند. مثلاً در یک خوابگاه دانشجویی زندگی نمایند. البته سرویس های بهداشتی مشترک، اینترنت رایگان، آشپزخانه مجهز و … همگی تحت نظر شخصی متقاضی می باشد و می تواند با در نظر گرفتن این مزایا و معایب تصمیم به زندگی بگیرد. همراهان گرامی مقاله موجود توسط تیم کارشناسی موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش به نگارش درآمده است. هرگونه کپی نوشت بدون ذکر منبع شرعا و قانونا حرام بوده و موجب نارضایتی موسسه می گردد.

 هزینه تحصیل در کانادا به صورت میانگین ۱۸۰۰ الی ۳۰۰۰۰ دلار کانادا می باشد و نسبت به رشته ها و مقاطع تحصیلی در کانادا بستگی دارد. همچنین میزان اجاره های مسکن در کانادا نیز، نسبت به نوع خانه و محل سکونت (شهری یا برون شهری) بستگی دارد و به طور متوسط ۹۰۰ الی ۳۰۰۰ دلار کانادا می باشد. به عنوان مثال:

مقاطع متوسطه ۸۰۰۰ الی ۱۴۰۰۰ دلار کانادا

مقاطع کارشناسی ۱۸۰۰ الی ۲۰۰۰۰ دلار کانادا

کارشناسی ارشد ۲۵۰۰ الهی ۱۷۰۰۰ دلار کانادا

سطح دکترا ۱۵۰۰ الی ۳۰۰۰۰ دلار کانادا

در جدول زیر هزینه برخی اقلام و اجاره در کانادا را آورده ایم.

اقلام خوراکی و اجاره آپارتمان قیمت (دلار کانادا) اقلام خوراکی و اجاره آپارتمان قیمت (دلار کانادا)
یک کیلو سیب زمینی 2.83 یک کیلو پیاز 2.65
یک کیلو پرتقال 3.99 یک کیلو سیب 4.12
یک کیلو فیله مرغ 13.27 یک کیلو گوشت گاو 15.01
یک کیلو برنج 3.71 یک کیلو پنیر 12.74
12 عدد تخم مرغ 3.50 نان 500 گرم 2.93
اجاره آپارتمان تک خواب شهری 1324.32 اجاره آپارتمان سه خواب شهری 2157.59
اجاره آپارتمان تک خواب برون شهری 1112.43 اجاره آپارتمان سه خواب برون شهری 1808.04

نحوه کاریابی ضمن تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی:

قصد داریم تا نحوه کاریابی به منظور کار ضمن تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین الملللی را در این قسمت از متن مقاله به بررسی در بیاوریم. در ادامه مهم ترین نکاتی که برای کاریابی در کانادا نیاز است بدانید را بیان کرده ایم:

رزومه شخصی و کاری خود را به روز نگه دارید:

برخی از کار فرمایان و مشاغل، از وجود انگیزه نامه لذت می‌برند و هنگامی که یک شخص از انگیزه‌ های خویش برای کار را ذکر می نماید، می‌ تواند از وضعیت ویزا و دلایل واجد شرایط بودن خویش توضیح دهد.

داشتن ارتباط:

در دانشگاه و بیرون دانشگاه با اشخاص و با رویداد های شبکه ای در ارتباط باشید. از اهداف خود سخن بگویید، این یک ایده جالب برای جستجوی کار برای شما دانشجویان عزیز می باشد.

جستجوی شغل به صورت آنلاین:

در زمینه های مختلف کاری، به جستجوی کاری بپردازید. برخی از سایت های معتبر برای کاریابی در کانادا عبارتند از:

    • Workopolis
    • Eluta
    • Jooble
    • Monster
    • LindIn
    • Career Builder SimphyHired

کار آموزی:

 برخی از مشاغل نیاز به تجربه کاری دارند، از این رو زمانی که مشاهده کردید در مکانی به کارآموز نیاز می باشد، از آن ها استفاده کنید و تجربه کسب نمایید.

آموزش حرفه ای بودن در کانادا را بیاموزید:

 از دیگران تقلید کنید، عملکردهای مناسب را بیاموزید، لباس پوشیدن به نحو مناسب را یاد بگیرید، در کشور کانادا زمان بسیار با ارزش است، از این رو همیشه زودتر در محل قرار آماده شوید، به گفته هایتان عمل کنید و وعده های بیهوده ندهید.

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا:

دانستن روش های بسیار متفاوت با راه های مختلف اخذ اقامت کانادا، کمک شایانی به اشخاص متقاضی کار و زندگی در این کشور می کند. برخی از این روش ها داشتن تجربه کاری کانادایی، برنامه نامزدهای استانی و یا کارگر ماهر فدرال می باشد. بعضی از این روش ها، به تجربه کار جهت واجد شرایط بودن کانادا احتیاج دارند. ولی اگر قصد دارید پس از اتمام تحصیلات و فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا، در این کشور به کار مشغول شوید، باید اجازه کار پس از تحصیل در کانادا را داشته باشید. به طور معمول، مدت زمانی که شما عزیزان به تحصیل در کانادا پرداخته اید، درصورتی که طول دوره آموزشی از ۸ ماه به بالا باشد، این امکان را دارید تا به همان میزان در کانادا به کاریابی بپردازید. همچنین اگر به مدت ۵ سال در کانادا باشید و سه سال از این پنج سال حضور خود را به کار پرداخته و مالیات داده باشید، می توانید جهت اخذ اقامت دائم کانادا درخواست بدهید. اگر شما خوبان در کانادا تحصیل کرده اید، می توانید در برنامه‌ های استانی کانادا و برنامه‌ های کارگر ماهر فدرال، از امتیازات بیشتری برخوردار شوید و در صورتی که در کانادا فارغ التحصیل شده و جاب آفر دریافت کنید، می توانید اقامت کاری کانادا را دریافت نمایید.

پادکست توضیحات استاد ملک پور در رابطه با اقامت پس از تحصیل در کانادا

  • 5 دقیقه
  • 10 K
  • ارسال

فایل صوتی این ویدئو

نکات مهم:

یکی از نکات مهم و قابل توجه در رابطه با تحصیل در کانادا، وجود دانشگاه هایی در برخی ایالت‌ های کانادا می باشد. این دانشگاه‌ ها با در نظر گرفتن این نکته، که شما دوره کارشناسی ارشد خویش را به پایان رسانده اید، مستقیماً به شما امکان درخواست اقامت دائم می دهند.

قوانین PGWP: بر اساس PGWP مدت زمان دوره تحصیلی فرد، ارتباط مستقیمی با مجوز کار پس از تحصیل دارد. از این رو:

اشخاصی که کمتر از ۸ ماه در کانادا به تحصیل پرداخته اند، واجد شرایط PGWP نمی باشند.

دانشگاه ها و یا کالجی که اشخاص در آن تحصیل کرده اند، باید مورد قبول اداره کار و مهاجرت برای اعطا نمودن PGWP باشند.

مدت اقامت پس از تحصیل افرادی که بیش از ۸ ماه و کمتر از ۲ سال به تحصیل در کانادا پرداخته اند، به میزان زمان تحصیلیشان می باشد.

اشخاصی که بیش از ۲ سال در کانادا به تحصیل پرداخته اند، PGWP برای آنان به مدت ۳ سال صدور می گردد.

شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا و سخن پایانی:

شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا، هزینه زندگی دانشجویی در کانادا، کار نیمه وقت در کانادا، کار ضمن تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی و دیگر اوامری که بر کار ضمن تحصیل دانشجویان تاثیر می گذارند، در پی نگارش مقاله مورد بررسی علمی واقع گردید. به منظور امکان کار و تحصیل به صورت همزمان در کانادا، دانشجویان می‌ توانند، ضمن تحصیل در کشور کانادا بخشی از تایم خود را به کار بپردازند، تا میزانی از هزینه زندگی و هزینه تحصیل خویش را تامین نمایند. در مطالب فوق ذکر کردیم، که شرایط کار پس از تحصیل در کانادا و اخذ اقامت کاری کانادا چگونه می باشد. بدین شرح، شما مهاجران گرامی می توانید، جهت کسب اطلاعات نکمیلی از شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا با کار بلدان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس تلفنی برقرار نموده و مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین می توانید برای کسب پاسخ علمی، در بخش دیدگاه مقاله، نظرات و سوالات خود را ذکر فرمایید. در صورت رضایت از مقاله شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا ۵ ستاره ارزشمند بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا

✅هزینه زندگی دانشجویی در کانادا چقدر می باشد؟

متوسط هزینه زندگی دانشجویی در کانادا ۹۰۰ الی ۳۰۰۰ دلار کانادا می باشد.

✅حداقل درآمد کار دانشجویی در کانادا چقدر است؟

حداقل درآمد دانشجویان در کانادا در هر ساعت ۱۵ دلار می باشد.

✅شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا چگونه است؟

این شرایط به دانشجویان کانادا این اجازه را می دهد، تا در هفته ۲۰ ساعت به کار بپردازند و در ایام تعطیل می توانند تمام وقت کار کنند.

✅شرایط کار نیمه وقت در کانادا چگونه است؟

تمامی دانشجویان در دوره های نیمه وقت اجازه کار در دانشگاه را ندارند و بایستی برای کار به خارج از دانشگاه مراجعه نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *