شرایط کار در قطر

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مهاجرت کاری به قطر و کار در قطر
  • شرایط اخذ ویزای کار در قطر
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار قطر
  • کار در قطر و نرخ بیکاری در قطر
  • لیست مشاغل مورد نیاز قطر 2021
  • کار در قطر و میزان حقوق نیروی کار در قطر
  • کار در قطر برای ایرانیان
  • کار در قطر و نحوه کاریابی در قطر
  • معرفی سایت ها و مؤسسات کاریابی در قطر
  • بررسی شرایط اخذ ویزای همراه برای کار در قطر
  • کار در قطر و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت قطر
  • کار در قطر و سخن پایانی
کار در قطر - ویزای کاری قطر - اقامت کاری در قطر - قوانین کار در قطر - استخدام در قطر

کار در قطر و بررسی چگونگی اخذ اقامت کاری در قطر

کار در قطر ، شرایط مهاجرت کاری به قطر و چگونگی اخذ اقامت قطر از طریق کار در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. چگونه می توان در قطر کار پیدا کرد؟ شرایط کار در قطر 2021 چگونه است؟ طی چه مراحلی می توان اقامت کاری قطر را دریافت کرد؟ مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری قطر چیست؟ حقوق و درامد کار در قطر چقدر است؟ در این مقاله به تمامی این سؤالات پاسخ داده شده است و همچنین به بررسی هر چه کامل تر شرایط و نحوه گرفتن ویزای کار در قطر پرداخته شده است. امید است این مقاله که توسط متخصصین مجرب مؤسسه مشاوره ای به نگارش در آمده، تمامی سؤالات و ابهامات ذهنی شما را برطرف نماید و اطلاعات کاملی در باب اعزام نیروی کار ایرانی به قطر را خدمت شما دوستان ارجمند ارائه دهد. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی راجع به کار در قطر و شرایط اخذ ویزای کاری قطر با کارشناسان مؤسسه تماس حاصل فرموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

شرایط مهاجرت کاری به قطر و کار در قطر :

کشور قطر در جنوب غربی قاره آسیا و در شرق شبه جزیره عربستان و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع است و پایتخت آن شهر دوحه می باشد. قطر با عربستان سعودی مرز مشترک زمینی و با کشور‌های ایران، کویت، عراق، عربستان، بحرین و امارات متحده عربی مرز آبی دارد. این کشور بالاترین درآمد سرانه در جهان را به خود اخصاص داده است، زبان رسمی در این کشور عربی است و از زبان انگلیسی معمولاً به عنوان زبان دوم استفاده می‌شود. ارز رسمی کشور « قطر ریال » است که به 100 درهم (Dirham) تقسیم می‎شود و کد ایزوی آن QAR، می باشد. هر کسی که مایل به اقامت قطر از طریق کار باشد ابتدا باید اجازه اقامت محل کار را به دست آورد و سپس کارفرما درخواست کار متقاضی را به عنوان نماینده اش در اداره مهاجرت قطر و مبادی ذیربط پیگیری خواهد نمود. در واقع داشتن پیشنهاد کار در قطر برای دریافت ویزای کاری این کشور لازم و ضروری می باشد. کارفرما یا اصطلاحا اسپانسر باید یک ویزای موقت ترتیب دهد تا به متقاضی این اجازه را بدهد که تا آماده شدن مجوز اقامت کار ( work permit ) ، بتواند در قطر بماند. شایان ذکر است که این فرآیند می‌تواند تا چهار هفته طول بکشد.

نقشه قطر - قطر کجاست؟ - قطر بر روی نقشه - شهرهای قطر - جغرافیای قطر

فایل ویدئویی موسسه ملک پور در خصوص اینکه آیا می توانیم در خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

شرایط اخذ ویزای کار در قطر :

پیش از هر چیز باید مطلع باشید که برای کار در قطر اولویت با اتباع خود کشور قطر است. بنابراین متقاضیان خارجی تنها در صورتی می توانند در این کشور کار کنند که کارفرمای مربوطه ثابت کند هیچ شهروند قطری نمی تواند آن پست شغلی را به درستی انجام دهد و در واقع نیروی کار در قطر برای منصب مذکور وجود ندارد. همچنین ذکر این نکته لازم است که شما به منظور کار در کشور قطر نیاز به یک ویزا یا مجوز کار دارد. ویزای کسب ‌و کار به افراد اجازه می‌دهد تا برای مدت زمان کوتاهی به قطر وارد شوند. این ویزا در ابتدای ورود به این کشور تا ۷۲ ساعت اعتبار دارد و پس از آن برای کارگران خارجی، ویزای تجاری یک ماهه در دسترس است که این ویزا می‌تواند تا سه ماه تمدید شود. انواع ویزا کاری برای مهاجرت به قطر از طریق کار به شرح ذیل است :

انواع ویزا توضیحات
ویزای تجاری برای اقامت کارکنان شاغل در قطر در مدت زمان کوتاه مناسب است، و تنها شرکت‌های تایید شده دولتی می توانند از این ویزا حمایت کنند. 
ویزای کسب ‌و کار به مدت دو هفته معتبر است و می‌تواند تا چهار هفته تمدید شود.
ویزای کار توسط کارفرما تنظیم می‌شود و بین یک تا سه ماه اعتبار داشته و قابل تمدید است. دریافت این ویزا با داشتن پیشنهاد کار در قطر امکان پذیر است.

فایل ویدئویی موسسه ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

فایل صوتی این ویدئو

کار در قطر و مدارک مورد نیاز ویزای کار قطر :

برای گرفتن ویزا، شما باید قراردادی برای استخدام داشته باشید که توسط وزارت کار قطر تایید شده ‌است. شما باید در طول این دوره برای شرکت مورد نظر کار کنید و پس از پایان آن کشور را ترک نمایید. هزینه لازم برای اخذ ویزای کسب ‌و کار قطر در حال حاضر QAR ۲۰۰ است. از جمله شرایط کار در قطر 2021، نیاز به ویزا و مجوز کار است و مدارک مورد نیاز برای ویزای استخدام در قطر شامل موارد ذیل می باشند:

  • نسخه اسکن شده از صفحه اول و آخر گذرنامه
  • گذرنامه(باید 6 ماه اعتبار داشته باشد.)
  • یک عکس به اندازه گذرنامه
  • گواهی های آموزشی و مدارک تحصیلی

همچنین اسناد مورد نیاز کارفرما برای مجوز کار به شرح زیر هستند :

  • فرم درخواست تکمیل‌شده از وزارت کار
  • قرارداد استخدام
  • گواهی پزشکی متقاضی
  • نسخه‌برداری از ثبت تجاری کسب‌وکار
  • کارت مهاجرت کسب‌وکار
  • ۲ عکس با اندازه پاسپورت متقاضی
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری قطر

فایل ویدئویی موسسه ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

فایل صوتی این ویدئو

کار در قطر و نرخ بیکاری در قطر :

عملکرد اقتصادی یک کشور با استفاده از سه شاخص کلیدی اندازه ‌گیری می‌شود که یکی از آن‌ها نرخ بیکاری است. این نرخ تأثیر زیادی بر تصمیم به مهاجرت کردن از طریق کار به کشور مورد نظر دارد؛ زیرا جویندگان کار بعد از مقایسه آن در کشور های مختلف، می توانند کشوری را که نرخ بیکاری کمتری دارد پیدا کنند و با در نظر گرفتن بقیه شرایط خود، به آن کشور مهاجرت کنند. نرخ کنونی بیکاری در قطر ۰.۱ درصد است. به این معنی که از هر 100 نفر در قطر کمتر از 1 نفر بیکار وجود دارد. این بدان معناست که تعداد بیکاران جامعه قطر بسیار اندک هستند و شرایط برای جذب نیروی کار ماهر خارجی در این کشور مهیاست و فرایند پیدا کردن کار و مهاجرت به قطر از طریق کار سهل است. لذا بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز قطر 2021، مشاغل زیادی در قطر وجود دارد و هر کسی که به دنبال کار در این کشور باشد شانس خوبی برای استخدام شدن دارد. نمودار ذیل نرخ بیکاری کشور قطر در چند سال اخیر را نشان می دهد :

نمودار نرخ بیکاری قطر - کار در قطر - شرایط مهاجرت کاری به قطر

لیست مشاغل مورد نیاز قطر 2021

نفت و گاز بزرگ‌ترین صنایع کشور قطر هستند. بنابراین اگر به دنبال شغل در قطر هستید و در این زمینه ها تخصص دارید، این صنایع بهترین گزینه ها برای مهاجرت کاری به قطر هستند. صنایع دیگری که سبب مهاجرت به قطر از طریق کار می شوند، شامل ساخت، آموزش، انرژی، سرمایه‌گذاری، رسانه‌ها، استخدام، گردشگری و مهمان‌نوازی می باشند. در حال حاضر، صنعت ساخت‌ و ساز قطر در حال ترقی است و کشور خود را برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ آماده می‌کند. همچنین پروژه ‌های بسیاری برای چشم‌انداز ۲۰۳۰ قطر فراهم شده است، به همین دلیل تقاضای زیادی برای کارگران و نیروی کار در قطر در این زمینه ها وجود دارد. اگر به کار کوتاه‌ مدت در قطر نیاز دارید، موسساتی وجود دارند که شما را به شرکت ها معرفی می کنند. این مشاغل ممکن است شامل کار اداری، نگهداری از بچه، باغبانی، امنیت یا هر نوع کار دیگری باشد. این مراکز، شغلی را به شما معرفی می کنند که با مهارت شما هماهنگ باشد. در این صورت شانس به دست آوردن پیشنهاد کار در قطر را خواهید داشت. خاطر نشان می گردد که گاهی اوقات کار کوتاه‌ مدت در یک شغل می‌تواند منجر به قرارداد طولانی‌ مدت آن شود. بنابراین در برخی مشاغل ممکن است نیاز به اعزام فوری نیروی کار به قطر به صورت موقت وجود داشته باشد. کار در قطر برای ایرانیان نیز در مشاغلی که در لیست مشاغل مورد نیاز قطر 2021 وجود دارد، امکان پذیر است.

کار در قطر و میزان حقوق نیروی کار در قطر :

شخصی که در قطر کار می کند معمولاً ماهیانه حدود 15،700 ریال قطر یا QAR درآمد کسب می کند. کمترین میانگین حقوق ماهانه کار در قطر 3970  QARو بالاترین میانگین حقوق 70،000 QAR در ماه می باشد. البته حداکثر میزان حقوقی که مشاغل می توانند در ماه دریافت کنند از این مقادیر بیشتر است. همچنین میزان حقوق کار در قطر برای افراد در مشاغل مختلف به ملاک هایی بستگی دارد، به طور مثال کارکنانی که دو تا پنج سال سابقه کاری دارند به طور متوسط ​​32٪ بیشتر از تازه کارها و دانش آموزان در تمام صنایع و رشته ها درآمد دارند، همچنین افراد حرفه ای با تجربه بیش از پنج سال به طور متوسط ​​36% بیشتر از کسانی که پنج سال یا کمتر سابقه کار دارند، درآمد ماهانه در قطر بدست می آورند. شایان ذکر است که به طور تقریبی کارمندان در قطر هر 16 ماه یکبار حقوقشان 9% افزایش می یابد. در جدول ذیل به مقایسه میزان حقوق کار در قطر براساس شغل های مختلف پرداخته ایم:

میزان حقوق براساس شغل های مختلف
عنوان شغل میزان حقوق کار در قطر (کم/ متوسط/ بالا)
دارایی، سرمایه گذاری بالا
معماری بالا
توسعه تجاری بالا
بازاریابی بالا
فناوری اطلاعات در حد متوسط
مراقبت های بهداشتی در حد متوسط
بیمه در حد متوسط
مهمان نوازی کم
حمل ونقل کم

کار در قطر برای ایرانیان:

به دلیل نزدیکی کشور قطر به ایران و داشتن مرز آبی هم چنین اقتصاد قوی، ارزش پولی بالا و نیاز به اعزام فوری نیروی کار به قطر در برخی از زمینه ها، ایرانیان زیادی نیز برای مهاجرت به قطر از طریق کار اقدام می کنند. برخی افراد گمان می کنند که ایرانیان برای کاریابی در قطر نسبت به کاریابی در کشورهای تاپ اروپا، آمریکا یا کانادا شرایط بهتری وجود دارد. این فرضیه چندان درستی نیست. کشور قطر اگرچه نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد اما باز هم برای استخدام نیروی کار خارجی شرایط و قوانینی را وضع کرده است که کار در قطر برای ایرانیان را چندان ساده نمی کند. داشتن پیشنهاد کار در قطر یکی از الزامات دریافت ویزای کار قطر می باشد. البته گاها اعزام نیروی کار ایرانی به قطر در برخی از مشاغل که به شدت به نیروی کار نیاز دارند ممکن است. خصوصا در صورتی که سفارت ایران در قطر این مشاغل را معرفی می کند. در برخی از مواقع مشاغلی وجود دارد که فقط یک ایرانی می تواند انجام دهد و در این صورت اعزام نیروی کار ایرانی به قطر انجام می پذیرد. برای اطلاع از این موقعیت های شغلی می توانید سایت سفارت قطر و سایت سفارت ایران در قطر را بررسی کنید. برخی از مشاغل دیگر که ممکن است نیاز به اعزام نیروی کار ایرانی به قطر داشته باشند را می توانید در وب سایت های کاریابی قطر مشاهده کنید. مشاغلی مانند آشپز غذاهای ایرانی، مامور امنیتی ایرانی، بازاریاب و … ممکن است در این سایت ها آگهی شده باشند.

فایل ویدئویی موسسه ملک پور در خصوص اصول کار و کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی این ویدئو

کار در قطر و نحوه کاریابی در قطر :

از آنجایی که متوجه شدیم نرخ بیکاری قطر بسیار پایین است و نیروی کار در قطر مورد نیاز می باشد. این کشور عملکرد اقتصادی مناسبی را از خود نشان داده است، لذا پیدا کردن کار در قطر چندان دشوار نیست. برای کار در قطر لازم است شروع به جستجوی کار کنید. پیدا کردن شغل در قطر با روش پیدا کردن کار در سایر کشورها یکسان است. منابع آنلاین، راهی برای جستجوی شغلی شما هستند، بنابراین با اطمینان کامل از این منابع استفاده کنید. در قطر پورتال های شغلی متعددی وجود دارد که از طریق آن ها می توانید مشاغل را بررسی کرده و برای آن ها درخواست دهید. حتی می توانید برای جدیدترین فرصت های شغلی، قسمت استخدام روزنامه های مختلف در منطقه مورد نظر را بررسی کنید. تماس با سفارت قطر در کشور خود نیز گزینه بسیار خوبی برای پیدا کردن فرصت های شغلی است. همچنین رسانه‌های اجتماعی مانند Facebook، Twitter، Linkedln نیز می توانند به خوبی شما را در خصوص فرصت های موجود برای استخدام در قطر راهنمایی کنند.  جستجوی کار در قطر برای ایرانیان نیز از این روش ها کار زیاد سختی نیست. برخی از روش های کاریابی به شرح ذیل اند:

  • آژانس‌های استخدام در قطر
  • نمایشگاه‌های شغلی و شبکه سازی کاری در قطر
  • روزنامه‌های قطری
  • گشتن به دنبال کار به صورت آنلاین

 

معرفی سایت ها و مؤسسات کاریابی در قطر :

بسیاری از آژانس‌ها در دوحه به صورت تخصصی کار می کنند، به عنوان مثال در حوزه های کامپیوتر، مهندسی، پرستاری، حسابداری، غذا و یا ساخت ‌وساز آژانس های جداگانه ای وجود دارد. همچنین آژانس های دیگری وجود دارند که توسط شرکت‌های بزرگ تأسیس شده اند تا مدیران و متخصصان را استخدام کنند. علاوه بر آژانس های کاریابی موتورهای جستجو به شما این امکان را می‌دهند که تعداد زیادی از مشاغل را بررسی کنید و تحقیق خود را براساس معیارهای خاص مشخص کنید. همچنین این روش ایده خوبی است که رزومه خود را بصورت آنلاین ارسال کنید تا مدیران استخدام بتوانند شما را پیدا کرده و اعزام فوری نیروی کار به قطر انجام شود. در ادامه لیست برخی از سایت ها و موسسات کاریابی در قطر خدمت شما عزیزان ارائه گردیده است:

  • Bayt
  • Online Qatar
  • Gulf Talent
  • Monster
  • Naukri Gulf

 

بررسی شرایط اخذ ویزای همراه برای کار در قطر :

با توجه به شرایط کار در قطر 2021 ، برای کارمندان بین المللی که می خواهند خانواده خود را به قطر بیاورند، دو گزینه ویزای خانوادگی وجود دارد. برای اقامت کوتاه مدت، ویزای ویزیت خانوادگی و برای اقامت دائم، ویزای خانوادگی وجود دارد.

ویزای ویزیت خانوادگی قطر

همانطور که از نام آن پیداست، این ویزا برای اعضای خانواده ای که می خواهند از قطر در مدت زمان کوتاهی بازدید کنند مناسب است. این ویزای از تاریخ ورود به قطر به مدت یک ماه اعتبار دارد. همچنین برای اعضای بلافصل خانواده حداکثر تا شش ماه قابل تمدید است. شایان ذکر است که اقوام دیگر می توانند حداکثر تا سه ماه در قطر اقامت داشته باشند.

ویزای خانوادگی قطر

ویزای خانوادگی به کارگران بین المللی که خود مجوز اقامت از طریق کار در قطر را دارند، اجازه می دهد تا اعضای خانواده آن ها برای زندگی به قطر بیایند و مورد حمایت مالی قرار بگیرند. با ویزای خانوادگی، اعضای خانواده می توانند با داشتن اجازه اقامت، به مدت طولانی تری در قطر بمانند. برای درخواست این امر، اعضای خانواده باید تحت معاینه پزشکی قرار گیرند و اثر انگشت آنها ثبت شود. شایان ذکر است که اعضای خانواده شامل همسر، و فرزندان است که فرزندان پسر 25 سال به بالا واجد شرایط این نوع ویزا نیستند ولی برای دختران مجرد محدودیت سنی وجود ندارد.

کار در قطر و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت قطر :

اجازه اقامت و مجوز کار، در کشور قطر پس از قانون کار جدید ساده تر شده ‌است. تمام مهاجرانی که مایل به کار و زندگی در قطر هستند به یک مجوز اقامت کار نیاز دارند. هنگامی که یک مهاجر اولین بار وارد قطر می‌شود، کارفرما برای او یک ویزای موقت ترتیب می‌دهد و مجوزهای اقامت کار هر ساله توسط کارفرمای شخص مهاجر قایل تمدید است. در حال حاضر قطر برای اتباع خارجی که 20 سال به طور متوالی در این کشور اقامت قانونی داشته اند مجوز اقامت دائم صادر می نماید. قطر اولین کشور عربی حوزه خلیج فارس است که اجازه اقامت دائم را به خارجیان می دهد. پس از اقامت دائم خارجیان می توانند از حقوق مختلفی از جمله خرید املاک، مراقبت های بهداشتی، آموزش رایگان در مدارس دولتی و امکان ورود و خروج از قطر بدون اجازه گرفتن از کارفرما بهره مند شوند.

کار در قطر و سخن پایانی

وضعیت کار در قطر و چگونگی اخذ اقامت قطر از طریق کار در این نوشتار بررسی شد. با بررسی مواردی از قبیل شرایط عمومی کار در قطر، مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا، نرخ بیکاری، مشاغل مورد درخواست برای مهاجران و ذکر سایت ها و موتور های جستجو کاریابی در قطر سعی شد پیرامون مسائل مهم راجع به کار در قطر و شرایط کاری در آن، مطالبی را به نگارش درآوریم تا راهنمای شما مخاطبان محترم ما باشد. همانطور که گفته شد قطر نرخ بیکاری پایینی دارد، همچنین شرایط کار با حقوق خوبی را برای مهاجران فراهم کرده است، ولی به دلیل اینکه شرایط تابعیتی، اقامتی راحتی ندارد ( به این معنی که شما پس از سالیان سال کار در قطر و خدمت به دولت این کشور به راحتی قادر نخواهید بود اقامت دائم و تابعیت قطر را بدست آورید ) ما به شما پیشنهاد می کنیم برای گرفتن اقامت از طریق کار به مؤسسه حقوقی ملک پور مراجعه کرده و کشور های اروپایی که وضعیت کاری بهتر و اخذ اقامت کاری در آن ها راحت تر است ( نظیر آلمان و اتریش ) را بررسی کنید. امیدواریم توانسته باشیم سؤالات شما در خصوص کار در قطر را پاسخ گفته باشیم. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید و همچنین با امتیاز دهی ستاره ای به مجموعه ما میزان رضایت خود را بیان نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در قطر

شرایط اخذ ویزای کاری قطر چگونه است؟

در صورت داشتن پیشنهاد کار از سمت کارفرمایی در این کشور امکان اخذ ویزای کاری قطر وجود دارد.

 اقامت قطر از طریق کار طی چه مراحلی می توان اقامت قطر از طریق کار  را دریافت کرد؟

برای کار در قطر اولویت با اتباع خود کشور قطر است. بنابراین متقاضیان خارجی تنها در صورتی می توانند در این کشور کار کنند که کارفرمای مربوطه ثابت کند هیچ شهروند قطری نمی تواند آن پست شغلی را به درستی انجام دهد.

بهترین روش برای کاریابی در قطر چیست؟

در قطر پورتال های شغلی متعددی وجود دارد که از طریق آن ها می توانید مشاغل را بررسی کرده و برای آن ها درخواست دهید.

چگونه می توان اقامت دائم قطر را به دست آورد؟

قطر برای اتباع خارجی که 20 سال به طور متوالی در این کشور اقامت قانونی داشته اند اجازه درخواست اقامت دائم را می دهد.

6 پاسخ
  1. میلاد
    میلاد گفته:

    سلام خسته نباشید پیتزا پز ایتالیای هستم کار اشمزی فرهنگی بلدم میشه اونجا کار پیدا کرد

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام و عرض ادب
      در صورتی که در رابطه با تخصص شما، کارفرمایی نیاز به نیروی کار داشته باشد و قادر نباشد از بین نیروهای کار بومی کسی را پیدا کند، شانس کاریابی برای خارجیان وجود دارد. بنابراین ممکن است با مراحعه به وب سایت های کاریابی در این کشور و یافتن کارفرمایان و ارسال رزومه شانس کاریابی داشته باشید.

      پاسخ
  2. بیتا
    بیتا گفته:

    سلام وقتتون بخیر.میخواستم ببینم الان در حال حاضر ویزای کار صادر میشه که به قطر رفت؟
    و اینکه من با کارفرما صحبت کردم ولی میگن که ویزا فعلا صادر نمیشه و این که تو سایت ها که مطالب رو میخونیم نوشته حقوق پایه برای کار در قطر مثلا ۱۵/۷۰۰ ریال قطر اما وقتی با خود کار فرما مطرح میشه بیشتر از ۵۰۰ دلار میگن که نمیدن .خواستم ببینم این حقوق از طرف اداره کار اونجا مشخص شده هستش یا نه.البته برای آرایشگر.ممنون میشم اگه سوال من رو جواب بدید

    پاسخ
    • gholampour
      gholampour گفته:

      با سلام و عرض ادب. در حال حاظر به دلیل وجود ویروس کووید یک مقدار شرایط اخذ ویزا مشکل هست. همچنین در مورد حقوق باید بدونید که کارفرما بر اساس ویژگی و تخصص شما حقوق رو تعیین میکنند.باید با چندین کارفرما صحبت کنید و بهترین انتخاب رو داشته باشید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *