شرایط استخدام پزشک در فرانسه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط استخدام پزشک در فرانسه
  • ویزای کار پزشکان در فرانسه
  • مراحل معادلسازی مدرک پزشکی در فرانسه
  • لزوم یادگیری زبان و کلاس های زبان فرانسوی  برای متقاضیان
  • هزینه های زندگی در فرانسه
  • نکات مثبت و مزایای مهاجرت پزشکان به فرانسه
  • شرایط اخذ اقامت و پاسپورت فرانسه
  • شرایط استخدام پزشک در فرانسه و شرایط ویزای همراه
  • مشاغل درمانی مورد نیاز برای کار در فرانسه
  • شرایط استخدام پزشک در فرانسه و سخن پایانی

شرایط مهاجرت پزشکان به فرانسه در 30 ثانیه

شرایط استخدام پزشک در فرانسه و مقدمه ای بر آن

شرایط استخدام پزشک در فرانسه، میزان درآمد پزشکان در فرانسه، بررسی شرایط مهاجرت پزشکان متخصص، نگاهی به تخصص پزشکی در فرانسه، بررسی نرخ بیکاری در این کشور و سایر موضوعات مربوط با شرایط استخدام پزشک در فرانسه را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد. درآمد پزشکان در فرانسه چه مقدار است؟ شرایط مهاجرت پزشکان متخصص به فرانسه چگونه است؟ شرایط معادل سازی جهت استخدام پزشک در فرانسه چگونه است؟ در این مقاله سعی داریم تا به سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط استخدام پزشک در فرانسه بپردازیم و به سوالات شما عزیزان در خصوص معادل سازی و ورود به تخصص پزشکی در فرانسه پاسخ دهیم. موسسه حقوقی ملک پور با سابقه طولانی در امور مهاجرتی، می تواند خدمات بی نظیری را در خصوص مهاجرت به کشور های سطح اول دنیا به شما عزیزان ارائه نماید شما می توانید با برقرار کردن ارتباط با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور به صورت رایگان به دریافت مشاوره مهاجرتی مشغول شوید. 

شرایط استخدام پزشک در فرانسه:

در خصوص شرایط استخدام پزشک در فرانسه در ابتدای امر باید با شرایط عمومی این کشور آشنا شویم. فرانسه از کشور های واقع در اروپای غربی می باشد که از مهم ترین کشور های اتحادیه اروپا به شمار می رود. لوکزامبورگ و بلژیک از همسایگان فرانسه می باشند. فرانسه از کشور های سطح اول جهان علی الخصوص در زمینه مراقبت های بهداشتی می باشد. فرانسه یکی از کشور های مطرح برای تحصیل پزشکان می باشد و همین مساله باعث گردیده که هر ساله تعداد زیادی از پزشکان و کادر درمان تمایل به مهاجرت و ورود به کار پزشکی در فرانسه داشته باشند.  به صورت کلی پزشکان و کادر درمان که در کشور های خود از سازمان نظام پزشکی مدارک تخصصی را دریافت می کنند، هنگام مهاجرت و ورود به کشور مقصد، در صورتی که مدارک پزشکی آن ها مورد تایید نباشد باید دوره معادل سازی مدارک خود را در کشور مقصد بگذرانند و پس از اتمام دوره های معادل سازی به عنوان پزشک کار خود را شروع نمایند. دوره معادل سازی در فرانسه نیز مانند سایر کشور های اروپایی به این شکل می باشد که پزشکان باید در ابتدا به آموزش زبان فرانسوی مشغول شوند و پس از یادگیری این زبان و رسیدن به سطح مورد نظر مشغول به انجام مراحل معادل سازی شوند. باید گفت که کشور فرانسه در برنامه های مهاجرتی خود به صورت مستقیم ویزای معادل سازی را برای پزشکان و کادر درمان قرار نداده است و متقاضیان باید از روش های مانند تحصیل و یا سرمایه گذاری و یا خود حمایتی فرانسه اقدام به مهاجرت به این کشور نمایند. در ادامه این مقاله به بررسی شرایط استخدام پزشک در فرانسه خواهیم پرداخت.

واحد پول فرانسه پایتخت فرانسه جمعیت و مساحت فرانسه

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص مهاجرت پزشکان به فرانسه

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص مهاجرت پزشکان به فرانسه

ویزای کار پزشکان در فرانسه:

در خصوص شریط استخدام پزشک در فرانسه باید بگوییم پزشکان ایرانی متقاضی به مهاجرت فرانسه، برای شروع کار به عنوان پزشک در ابتدا باید مراحل معادل سازی را پشت سر بگذرانند. برای گذراندن دوره معادل سازی پزشکان در فرانسه شخص متقاضی در ابتدا باید به سطح C1 زبان فرانسوی برسند و پس از رسیدن به سطح مورد نظر می توانند دوره معادل سازی خود را در فرانسه شروع کنند. اما همان گونه که گفته شد پزشکان متقاضی جهت ورود به فرانسه باید در ابتدا از روش های مانند ویزاهای تحصیلی و یا تمکن مالی وارد فرانسه شوند و در این کشور اقامت داشته باشند تا بتوانند در فرانسه دوره معادل سازی مدارک خود را پشت سر بگذارند. پزشکانی که تمایل به دارند تا دوره معادل سازی خود را در فرانسه بگذرانند می توانند از طریق برنامه های مانند تحصیل در دوره های زبان فرانسوی در کشور فرانسه به آموزش زبان فرانسوی مشغول شوند و با گذراندن این دوره های زبان به سطح مورد نظر برسند. این دوره های زبان به صورت تخصصی برگذار می شود و تنها پزشکان، دندان پزشکان، پرستاران و ماما ها می توانند برای این دوره ها اقدام نمایند. پزشکان واجد شرایط می توانند با ثبت نام در دوره زبان در فرانسه در صورت تکمیل مدارک برای اخذ ویزای این کشور اقدام نمایند. دیگر روشی که پزشکان می توانند برای انجام دوره معادل سازی از آن استفاده نمایند روش تمکن مالی می باشد، در این روش شخص متقاضی باید از تمکن مالی بالایی برخوردار باشد، مهاجرت از روش تمکن مالی به فرانسه یکی از روش های زیر شاخه سرمایه گذاری می باشد و پزشکانی که از این روش اقدام می نمایند می توانند با ورود به فرانسه به یادگیری زبان و سپس انجام معادل سازی بپردازند و پس از اتمام دوره می توانند اقامت خود را به اقامت کاری تغییر دهند.

مراحل معادل سازی مدرک پزشکی در فرانسه:

پیرو مطالب قبلی در این عنوان به بررسی مراحل معادل سازی مدارک پزشکان در فرانسه خواهیم پرداخت. مشاغل مرتبط با بهداشت و درمان به دلیل حساسیت بالایی که بر روی شغل آن ها وجود دارد باید بتوانند اجازه کار و لایسنس را در کشور فرانسه اخذ نمایند، به همین دلیل باید دوره معادل سازی را در کشور فرانسه بگذرانند. پروسه معادل سازی در فرانسه PAE که مخفف (procédure d’autorisation d’exercice)  می باشد. و فقط مخصوص پزشکان، متخصصین، دارو سازان، ماما ها و دندان پزشکان می باشد، پروسه معادل سازی در فرانسه به 3 بخش تقسیم می شود، بخش اول در این پروسه دانش زبان متقاضی می باشد، همان گونه که می دانید کادر درمان به دلیل ارتباط گسترده ای که با اقشار جامعه دارند باید بتوانند به زبان فرانسوی صحبت نمایند و ارائه مدرک زبان C1 برای معادل سازی الزامی می باشد. در مرحله دوم متقاضیان باید برای اثبات علم و دانش خود در یک آزمون دو مرحله ای به نام EVC که مخفف (épreuve de vérification des connaissances) می باشد شرکت نمایند، این آزمون تنها یک بار در سال برگذار می شود و به همین دلیل شخص متقاضی باید در کشور فرانسه حضور داشته باشد، این آزمون شامل امتحان تئوری و عملی می باشد. ثبت نام در این آزمون نیز خود شامل دو مرحله می باشد که در مرحله اول شخص باید به صورت اینترنتی اقدام به ثبت نام نماید و در مرحله دوم متقاضی باید فرم ثبت نام خود را همراه با مدارک به اداره بهداشت کشور فرانسه ارسال نماید و در صورت تایید از سمت این اداره شخص می تواند در آزمون شرکت نماید. تفاوت معادل سازی کشور فرانسه با دیگر کشور ها این می باشد که در صورتی که شخص متخصص باشد دیگر نیاز نمی باشد تا در ابتدا مدرک پزشکی عمومی خود را معادل سازی نماید و سپس برای معادل سازی مدرک تخصصی خود اقدام کند و می تواند در همان ابتدا به معادل سازی مدرک تخصص خود بپردازد و این می تواند یک نکته مثبت در انجام معادل سازی در فرانسه برای متخصصین باشد. پس از قبولی در آزمون دو مرحله ای شخص وارد دوره سوم معادل سازی می شود و باید در دوره کارورزی شرکت نمایند، پزشکان دوره کارورزی خود را در بیمارستان ها و کلینیک های دولتی فرانسه همراه با دریافت حقوق می گذرانند. این دوره برای پزشکان، متخصصین و داروسازان حداقل 3 سال می باشد و برای ماما ها و دندان پزشکان حداقل یک سال می باشد. پس از گذراندن این دوره شخص می تواند تحت عنوان پزشک به کار در فرانسه مشغول شود.

استخدام-پزشک-در-فرانسه

لزوم یادگیری زبان و کلاس های زبان های فرانسوی برای متقاضیان:

همان طور که در عنوان قبلی گفته شد یادگیری زبان فرانسوی برای معادل سازی مدارک پزشکان در فرانسه و شروع کار به عنوان پزشک از اصلی ترین نیاز ها می باشد. در فرانسه روابط ما بین بیماران و پزشکان بر پایه اعتماد و احترام می باشد و تشخیص پزشک باید به روشی قابل درک منتقل شود، به این دلیل یاد گیری زبان فرانسوی بسیار ضروری است. همان طور که گفتیم از اصلی ترین شرایط جهت شروع پروسه معادل سازی ارائه مدرک C1 زبان فرانسوی می باشد، پزشکان این امکان را دارند تا برای گذراندن دوره زبان وارد کشور فرانسه شوند و در دوره های زبان که تنها برای پزشکان، متخصصان، داروسازان، ماما ها و دندان پزشکان می باشد شرکت نمایند و با گذراندن این دوره ها به سطح زبان مورد نیاز جهت شروع پروسه معادل سازی برسند. پزشکان می توانند در کنار این دوره ها به یادگیری زبان تخصصی نیز بپردازند. هزینه این دوره ها 7 تا 8 هزار یورو می باشد که نسبت به سایر روش های مهاجرت برای پزشکان بسیار مقرون به صرفه می باشد.

هزینه های زندگی در فرانسه:

در ادامه مبحث شرایط استخدام پزشک در فرانسه به بررسی هزینه های زندگی در فرانسه خواهیم پرداخت. قطعا هزینه های زندگی از موضوعاتی است که هنگام مهاجرت باید به بررسی آن پرداخت. بررسی این موضوع می تواند به شخص متقاضی مهاجرت به فرانسه کمک کند تا اطلاعات دقیقی در خصوص هزینه های زندگی در این کشور به دست آورد و با توجه به هزینه های زندگی شرایط مهاجرت به کشور فرانسه را برای خود ارزیابی نماید. در جدول زیر به بررسی برخی از هزینه های زندگی در فرانسه خواهیم پرداخت:

کالا مقدار قیمت
مرغ 1 کیلوگرم 10.20 یورو
گوشت 1 کیلوگرم 16.40 یورو
سیب 1 کیلوگرم 2.63 یورو
نان 500 گرم 1.43 یورو
پرتقال 1 کیلوگرم 2.48 یورو
موز 1 کیلوگرم 2 یورو
سیب زمینی 1 کیلوگرم 1.83 یورو
پنیر 1 کیلوگرم 15.55 یورو
تخم مرغ 12 عدد 2.98 یورو
آب معدنی 1.5 لیتر 0.72 یورو
برنج 1 کیلوگرم 1.83 یورو
اجاره مسکن قیمت
اجاره آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر 671 یورو
اجاره آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر 1.258 یورو
اجاره آپارتمان 1 خواب در خارج از مرکز شهر 513 یورو
اجاره آپارتمان 3 خواب در خارج از مرکز شهر 954 یورو
خرید هر متر مربع ملک در مرکز شهر 5.665 یورو
خرید هر متر مربع ملک در خارج از مرکز شهر 3.796 یوور

نکات مثبت و مزایای مهاجرت پزشکان به فرانسه:

فرانسه یکی از مهم ترین کشور های قاره اروپا به شمار می رود، این کشور زیبا یکی از محبوب ترین کشور ها برای مهاجرت می باشد. پزشکان و متخصصینی که تمایل دارند تا فرانسه را به عنوان کشور مقصد مهاجرتی خود انتخاب نمایند باید بدانند که این کشور به دلیل سیستم درمانی عالی یکی از بهترین کشور ها برای پزشکان به شمار می رود. همان گونه که گفتیم متخصصین که تمایل به معادل سازی در فرانسه را دارند دیگر نیازی به انجام معادل سازی مدرک پزشکی عمومی خود را نخواهند داشت و همچنین این امکان برای پزشکان متقاضی وجود دارد تا در صورتی که در آزمون دو مرحله ای معادل سازی در فرانسه نمره مورد نظر را کسب نکنند، 3 بار دیگر در این آزمون شرکت نمایند. از دیگر نکات مثبت استخدام پزشک در فرانسه، میزان درآمد پزشکان در فرانسه می باشد، به صورت متوسط یک پزشک برای هر سال کار در کشور فرانسه حقوقی معادل با 116.000 یورو می باشد که این میزان در بالاترین سطح خود به 197.000 یورو نیز می رسد. این مقاله توسط تیم مشاوره موسسه حقوقی ملک پور مورد نگارش قرار گرفته شده است و در صورت هر نوع کپی برداری قانوناً و شرعاً خلاف می باشد.

نمودار توضیع حقوق در فرانسه

شرایط اخذ اقامت و پاسپورت فرانسه:

در این مقاله به بررسی موضوعات مختلفی نظیر مراحل معادل سازی پزشکان در کشور فرانسه، درآمد پزشکان در فرانسه، شرایط ورود به کار تخصص پزشکی در فرانسه و دیگر عناوین مربوط با موضوع شرایط استخدام پزشک در فرانسه پرداختیم. پزشکانی که موفق می شوند مراحل معادل سازی پزشکی خود را با موفقیت پشت سر بگذرانند این امکان را دارند تا به کار طبابت در فرانسه مشغول شوند. قطعا افرادی که تحت عنوان نیروی پزشک به کشور فرانسه مهاجرت می کنند و به انجام پروسه معادل سازی در این کشور مشغول می شوند تمایل دارند تا اقامت دائم و در نهایت تابعیت فرانسه را اخذ نمایند. پزشکان با اتمام دوره معادل سازی و شروع به کار به عنوان یک پزشک این امکان را دارند تا با گذشت 5 سال از حضور خود در فرانسه برای اقامت دائم این کشور اقدام نمایند و با گذشت 6 سال در صورتی که با فرهنگ و تمدن کشور فرانسه آشنا شده باشند و به زبان فرانسوی تسلط پیدا کرده باشند و در فرانسه دچار سوء پیشینه نشده باشند می توانند جهت اخذ تابعیت این کشور اقدام کنند.

کار پزشکان در فرانسه و شرایط ویزای همراه:

مطمئناً یکی از دغدغه های افرادی که تمایل به مهاجرت دارند همراه بودن خانواده با آن ها می باشد، قطعاً دوری از خانواده می تواند هنگام مهاجرت مشکلات عدیده ای را به همراه داشته باشد. در علم مهاجرت همراه به فرزندان تا سن 18 سال و همسر شخص اصلی گفته می شود. همان طور که گفتیم کشور فرانسه به صورت مستقیم برنامه مهاجرتی را برای انجام پروسه معادل سازی پزشکان قرار نداده است اما با تلاش کادر مجرب و وکلای حرفه ای موسسه حقوقی ملک پور این امکان برای اولین بار فراهم شده است تا پزشکان، متخصصان، دارو سازان، دندان پزشکان و ماما ها بتوانند برای گذراندن دوره زبان فرانسوی وارد این کشور شوند و پس از رسیدن به سطح مورد نظر شروع به معادل سازی نمایند. از نکات مثبت این روش امکان اخذ ویزای همراه می باشد. در این روش در ابتدا شخص اصلی پس از اخذ ویزا و مهاجرت به فرانسه با شروع دوره زبان می تواند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست الحاق دهد و در صورتی که فرد متقاضی بتواند تمکن مالی مناسبی را نشان دهد این امکان فراهم است تا خانواده او به کشور فرانسه مهاجرت نمایند. همچنین پزشکانی و متخصصانی که از شرایط مالی خوبی برخوردار می باشند می توانند تا از طریق برنامه تمکن مالی به کشور فرانسه مهاجرت نمایند، در این روش فرد با نشان دادن تمکن مالی بالا برای خود و همراهان می تواند به کشور فرانسه مهاجرت نماید، در این روش تمام اعضا خانواده می توانند همزمان به فرانسه مهاجرت نمایند.

مشاغل درمانی مورد نیاز برای کار در فرانسه:

در مقاله شرایط استخدام پزشک در فرانسه به موضوعات بسیاری پرداختیم، مواردی چون مراحل معادل سازی، میزان درآمد پزشکان در فرانسه، شرایط مهاجرت و معادل سازی پزشکان متخصص به فرانسه و .. از اصلی ترین موضوعاتی بود که در این نگارش مورد بررسی قرار گرفت. پزشکان و کادر درمانی که تمایل دارند تا برای ادامه کار و زندگی به فرانسه مهاجرت نمایند باید در مرحله اول به انجام تحقیقات در خصوص موارد مختلف بپردزند. یکی از مواردی که دارای اهمیت بسیاری می باشد و هر متقاضی به کار در نظام پزشکی فرانسه باید قبل از مهاجرت به بررسی آن بپردازد مشاغل مورد نیاز این کشور می باشد. در جدول زیر مشاغل درمانی را که کشور فرانسه در آن ها با کمبود نیرو مواجه است را قرار داده ایم:

مشاغل پزشکی مورد نیاز در فرانسه
متخصصان آلرژی
روان شناسان بالینی
متخصصین پوست
پزشک اورژانس
پزشکان عمومی
متخصصان داخلی
متخصصان مغز و اعصاب
چشم پزشکان
متخصصان زنان و زایمان
پزشکان قلب و عروق
پزشکان بیماری های عفونی
پزشکان کودک و اطفال
متخصصان حلق، گوش و بینی
فیزیوتراپیست
پزشکان چشم پزشک
دستیاران تغذیه
پزشک قانوانی
شرایط استخدام پزشک در فرانسه و سخن پایانی:

شرایط استخدام پزشک در فرانسه، بررسی روش های مهاجرت پزشکان به فرانسه، مراحل معادل سازی مدارک پزشکان در فرانسه، شرایط ورود به تخصص پزشکی در فرانسه، ویزای همراه و دیگر موضوعات مربوط به شرایط استخدام پزشک در فرانسه را به صورت علمی و دقیق مورد بررسی قرار دادیم. در این نگارش متوجه شدیم که مهاجرت پزشکان به کشور فرانسه و کار تحت عنوان یک پزشک در این کشور تنها در صورتی برای پزشکان ایرانی امکان پذیر است که در فرانسه به انجام دوره معادل سازی مشغول شوند و در صورت موفقیت در این دوره امکان کار تحت عنوان پزشک در این کشور را خواند داشت. موسسه حقوقی ملک پور(ملک پور اتریش) با سال ها تجربه در امر مهاجرت می تواند به شما متقاضیانی که تمایل دارید تا در خصوص شرایط استخدام پزشک در فرانسه اطلاعات لازم را به دست آورید و در این راه قدم بگذارید کمک بسیاری نماید. همچنین می تواند برای دریافت اطلاعات دقیقتر از شرایط استخدام پزشک در فرانسه به وب سایت های موسسه مراجعه نمایید و از جدید ترین اطلاعات بهرمند شوید، در صورت تمایل نیز این امکان وجود دارد که با تماس با دفاتر موسسه حقوقی ملک پور به صورت رایگان با مشاورین کار بلد و خبره ما صحبت نمایید و جدید ترین اطلاعات مهاجرتی را دریافت نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *