شرایط استخدام پزشک در ترکیه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط استخدام پزشک در ترکیه
  • ویزای کار پزشکان در ترکیه
  • شرایط و مدارک مورد نیاز برای کار پزشکان در ترکیه
  • لزوم یادگیری زبان و کلاس های زبان ترکی برای متقاضیان
  • مراحل معادلسازی مدرک پزشکی در ترکیه
  • هزینه های زندگی در ترکیه
  • نکات مثبت و منفی مهاجرت پزشکان به ترکیه
  • شرایط اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه
  • شرایط استخدام پزشک در ترکیه و ویزای همراه
  • شرایط استخدام پزشک در ترکیه و سخن پایانی
شرایط استخدام پزشک در ترکیه

شرایط استخدام پزشک در ترکیه و مقدمه ای بر آن

شرایط استخدام پزشک در ترکیه، آزمون sts ترکیه، شرایط کار پزشکان ایرانی در ترکیه و شرایط لازم برای استخدام یک پزشک در ترکیه را در مقاله شرایط استخدام پزشک در ترکیه مورد بررسی و ارزیابی علمی قرار می دهیم. اگر شما هم جزو اشخاصی هستید که قصد دارید به عنوان یک پزشک در کشور ترکیه استخدام شوید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید و پاسخ سوالات احتمالی خود را دریافت کنید.  شرایط استخدام پزشک در ترکیه چگونه می باشد؟ آزمون sts ترکیه به چه دلیلی برگزار می شود؟ آیا پزشکان ایرانی در ترکیه نیاز به معادل سازی مدرک پزشکی دارند؟ شما عزیزان می توانید برای کسب آگاهی بیشتر در زمینه شرایط استخدام پزشک در ترکیه از طریق تماس تلفنی با متخصصین موسسه حقوقی ملک پور مشاوره رایگان و علمی دریافت نمایید. همچنین مقالات دیگر این موسسه بسیار موثر و مفید می باشد، که می تواند بر اطلاعات شما بیافزاید.

شرایط استخدام پزشک در ترکیه:

لازم است بدانید تا قبل از سال ۲۰۱۱  پزشکان خارجی بخصوص پزشکان ایرانی در ترکیه اجازه طبابت نداشتند. اصطلاحاتی که توسط قانون در سال ۲۰۱۱ ارائه شد، استخدام پزشکان در سازمان‌ های پزشکی خصوصی را فراهم کرد. خارجی‌ ها در صورتی که معیارهای صلاحیت را داشته باشند، می‌توانند برای استخدام و کاریابی در ترکیه درخواست دهند. قانون عملکرد پزشکی و علوم پزشکی الزامات لازم برای انجام مشاغل پزشکی را بیان کرده است. اولین نیاز فارغ التحصیلی از یک دانشکده پزشکی است. دانشکده پزشکی می‌ تواند در ترکیه یا خارج از ترکیه باشد. لازم است که خارجی ها برای حرفه خود در ترکیه معادل سازی کنند. طبق ماده ۵ آیین نامه اصول و روش کار متخصصان پزشکی خارجی، در سازمان های پزشکی خصوصی در ترکیه انتظار می‌ رود که یک متخصص پزشکی معیارهای زیر را داشته باشد.

    • داشتن گواهینامه های مهارت در شاخه پزشکی مربوطه و ثبت نام های ارائه شده توسط وزارت بهداشت
    • عدم وجود هر گونه مانع قانونی برای حرفه پزشکی
    • شایستگی در زبان ترکی
    • کار مطابق با قوانین موجود پس از اخذ اجازه اقامت
    • داشتن بیمه مسئولیت حرفه ای

پس از ارائه موارد فوق وزارت بهداشت تاییدیه استخدام پزشکان خارجی و پزشکان ایرانی در ترکیه را ارائه می دهد.

پایتخت ترکیه مساحت ترکیه جمعیت ترکیه واحد پول ترکیه درباره ترکیه

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص مهاجرت پزشکان 

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص مهاجرت پزشکان 

ویزای کار پزشکان در ترکیه:

تمام شهروندان جهان، به غیر از اتباع ترک جمهوری قبرس شمالی، پس از کاریابی در ترکیه نیاز به ویزای کار و مجوز کار دارند. روند درخواست ویزای کار ترکیه با روند درخواست ویزاهای دیگر ترکیه کمی متفاوت است. زیرا چنین ویزایی توسط وزارت خانواده، کار و خدمات اجتماعی ارائه می گردد. متقاضیان می توانند برای اخذ این ویزا، در کنسولگری جمهوری ترکیه در کشور خود، درخواست بدهند. لذا برای درخواست، باید از یک بیمارستان خصوصی در ترکیه قرار داد کار داشته باشند. همچنین بیمارستان باید با ارائه اطلاعات و مدارک اضافی به آن ها، به صورت آنلاین درخواست خود را به وزارت خانه مذکور ارائه دهد. پس از صدور ویزای کار، داوطلبان باید ظرف مدت 180 روز (6 ماه) وارد خاک ترکیه شوند. نرخ بیکاری کشور ترکیه را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای کار پزشکان در ترکیه:

برای کار در ترکیه ارائه مدارک لازم و ضروری است. گفتنی است که اگر فارغ التحصیل دانشگاه های ترکیه شوید، راحت‌ تر می ‌توانید به عنوان پزشک در این کشور کار کنید. مدارک لازم برای کار پزشکان ایرانی در ترکیه به شرح زیر است:

    • ارائه مدارکی که نشان دهد، فعالیت متقاضی در ترکیه کاملا قانونی می باشد.
    • ارائه این مدارک برای اشخاصی که تحصیلات پزشکی خود را در ترکیه به اتمام رسانده اند الزامی نمی باشد.
    • ارائه معادل سازی مدارک پزشکی
    • داشتن بیمه
    • ارائه مدرک زبان ترکی نمره B
    • ارائه قرارداد بین محل کار و متقاضی
    • در قرارداد حتماً حقوق متقاضی ذکر شود.

لزوم یادگیری زبان و کلاس های زبان های ترکی برای متقاضیان:

دوره های زبان ترکی برای پزشکان و متخصصانی می باشد که می خواهند زبان ترکی را بخوانند تا بتوانند در بیمارستان های ترک زبان کار کنند. این موارد در استانبول برای متخصصان پزشکی نیز صدق می کند. متخصصان مشتاق کار در ترکیه می‌ بایست واژگان و اصطلاحات ترکی پزشکی خاصی را که در سیستم پزشکی ترکیه استفاده می شود،  بیاموزند. زیرا آن ها باید بتوانند با بیماران ترکیه ای ارتباط برقرار نمایند. برای این منظور پزشکان ایرانی می توانند توسط یک معلم خصوصی آموزش ببینند و به این زبان تسلط کافی پیدا کنند. به طور کلی یادگیری زبان ترکیه ای و ارائه مدرک زبان از الزامات کاریابی در ترکیه می باشد. همراهان ارجمند، مقاله شرایط استخدام پزشک در ترکیه توسط تیم کارشناس موسسه حقوقی ملک پور به نقد و بررسی درآمده است. هر گونه کپی برداری از مطالب از آن بدون ذکر منبع شرعا حرام و از قانونی، غیر قانونی می باشد.

مراحل معادل سازی مدرک پزشکی در ترکیه:

طبق بیانیه کارشناس آزمون های معادل سازی پزشکان در کشور ترکیه، حتی تمام پزشکانی که شهروند این کشور بوده که خارج از کشور ترکیه به تحصیل پرداخته اند، نیاز به معادل سازی دارند. رایج ترین روش معادل سازی، از طریق مراجعه به سایت YÖK می باشد. شایان ذکر است از سال 2018 معادل سازی مدرک به صورت آنلاین امکان پذیر می باشد و انجام مراحل اداری و پروسه آن شامل دو مرحله است.

قسمت اصلی این روند توسط شورای آموزش عالی ترکیه YÖK انجام می پذیرد. مراحل قانونی برای تقاضای معادل سازی:

در این تشریح مراحل، باید بیان کرد که پزشک متقاضی می بایست از طریق وب سایت های آنلاین سازمان YÖK در رابطه با تشکیل پرونده، بارگزاری مدارک و سپس تحویل به صورت حضوری و ارسال پستی مدارک اقدام نمایند. بررسی پرونده در سازمان حدود 4 الی 6 ماه به طول می انجامد. در نظر داشته باشید قبل از تائیدیه نهایی که ملزم به ارائه مدارک کامل می باشد، پاسخ آزمون STS ترکیه الزامی و ضروری می باشد.  در پایان مراحل اداری، پزشکان بایستی جهت معادل سازی مدارک پزشکی در آزمون STS ترکیه (آزمون تعیین سطح) شرکت نمایند. چنین آزمونی سالانه دو بار برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی توسط سازمان سنجش آموزش ترکیه ÖSYM برگزار می باشد.

شرایط آزمون STS ترکیه در زمان موعود:

    • این آزمون به صورت کتبی بوده و آزمون عملی نمی باشد.
    • آزمون STS فاقد شرایط سنی خاص می باشد.
    • STS در هر سال دو بار برگزار می گردد.

شرایط لازم پس از آزمون تعیین سطح (STS) طبق وجود شرایط جدید در ترکیه، پزشک متقاضی با اخذ نمره 35 پذیرفته می باشد و بررسی مدارک سریع تر صورت می گیرد. پس از قبولی در آزمون، متقاضی باید با پرداخت حدود 300 الی 600 لیر، در بیمارستان ها دوره کارورزی را به مدت 6 ماه سپری نمایند. پس از گذر از چنین مراحلی، شخص متقاضی می تواند به طور رسمی در کشور ترکیه به کار پزشکی بپردازد.

هزینه های زندگی در ترکیه:

هنگامی که قصد مهاجرت به ترکیه را داریم، باید به نکات بسیاری توجه داشته باشیم و در جریان این امر باشیم که زندگی ما تحت تاثیر عوامل متعددی قرار خواهد گرفت. به این مظور جهت رفاه و آسایش بیشتر باید جزئیات بیشتری را در مورد زندگی در ترکیه مورد بررسی قرار دهیم تا به هنگام قدم نهادن در خاک ترکیه، با چالش های کمتری رو به رو شویم. از اصلی ترین جوانبی که پزشکان ایرانی در ترکیه باید مورد توجه قرار دهند، هزینه زندگی در این کشور می باشد. در ادامه جدولی از میزان هزینه های زندگی در ترکیه (استانبول) از جمله، اقلام خوراکی و مسکن را آورده ایم.

قیمت (لیر) اجناس 
14.83 کاپوچینو
6.40 شیر یک لیتر
14.08 تخم مرغ 12 عدد
12.22 برنج یک کیلو
46.76 پنیر یک کیلو
3.23 نان 500 گرم
6.29 سیب یک کیلو
2.87 پیاز یک کیلو
72.89 گوشت گاو یک کیلو
7.08 پرتقال یک کیلو
2.96 سیب زمینی یک کیلو
5.90 گوجه فرنگی یک کیلو
4.89 کاهو یک راس
14.25 موز یک کیلو
3.50 بلیط یک طرفه
3.50 تاکسی یک کیلومتر
275.63 یک جفت شلوار جین
395.66 یک جفت کفش چرم
هزینه نوع مسکن
2551.79 اجاره یک خوابه درون شهری
1472.60 اجاره یک خوابه بیرون شهری
4701.40 اجاره سه خوابه درون شهری
2703.57 اجاره سه خوابه بیرون شهری
11388.30 خرید هر متر مربع در شهر
5521.42 خرید هر متر مربع بیرون شهر

نکات مثبت و منفی مهاجرت پزشکان به ترکیه:

قبل از مهاجرت و زندگی در ترکیه، عاقلانه است که ویژگی های این کشور، فرهنگ و آداب و رسوم آن را مطالعه نمایید، به ویژگی های مختلف حوزه های زندگی بپردازید و ذهنیت محلی را درک نمایید. نگرش ترک های بومی نسبت به تازه واردان به ملیت مهاجر و شهر محل استقرار آن ها بستگی دارد. نکات مثبت و منفی مهاجرت پزشکان به ترکیه به روش انتخابی نیز بستگی دارد. پزشکانی که روش خرید ملک را برای اخذ پاسپورت و اجازه کار انتخاب می کنند، می توانند از مزایای زیر بهره مند گردند.

    • امکان معادل سازی و اجازه کار را دریافت خواهند کرد.
    • کشور ترکیه آب و هوایی بسیار مناسب را دارا می باشد
    • پذیرش تابعیت دوگانه در ترکیه
    • سبک و طریقه زندگی سالمی دارند
    • در صورت خرید ملک و اخذ پاسپورت امکان سفر بدون ویزا به 115 کشور دنیا وجود دارد.

اما از نکات منفی مهاجرت پزشکان به ترکیه این است که بدون داشتن پاسپورت، شانس کمی برای دریافت اقامت و اجازه معادل سازی خواهند داشت. به علاوه نرخ بیکاری ترکیه نیز در سطح مناسبی نیست و این امر سبب خواهد شد که دریافت پیشنهاد کار برای افراد خارجی سخت تر شود. به علاوه پزشکان برخی از کشورهای تاپ اروپایی مانند آلمان و دانمارک به دلیل نیاز به پزشک و پرستار، امکان ورود و معادل سازی را به پزشکان و سایر مشاغل در حوزه درمان خواهد داد. طبیعی است که با کار کردن در این کشورها، می توانید علاوه بر دریافت حقوق و درآمد بالاتر از خدمات اجتماعی بهتری نیز برخوردار شوید.

شرایط اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه:

شرایط اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه برای پزشکان به طور کلی به دو روش امکان پذیر می باشد. در زیر به بررسی این روش ها می پردازیم.

  • روش اول: اخذ اقامت کاری و معادل سازی مدرک پزشکی

در این روش اگر کشور ترکیه نیازمند پزشک بوده و پزشک متقاضی موفق به معادل سازی مدرک پزشکی شده باشد و همچنین در جهت دریافت پیشنهاد شغلی توانا بوده و دعوت نامه کاری از سوی این کشور اخذ نماید، می تواند جهت دریافت اقامت کاری کشور ترکیه اقدام به عمل بیاورد. در این صورت پزشکی که موفق به کسب چنین اقامتی شده باشد، می تواند پس از 8 سال کار و زندگی در ترکیه اقامت دائم این کشور را دریافت نماید. همچنین در صورتی عدم سابقه کیفری، اثبات خود کفایی و اثبات این مسئله که هیچ گونه حمایت مالی از طرف این کشور را نداشته، پاسپورت و تابعیت کشور ترکیه را دریافت می نماید.

    • روش دوم: خرید ملک و دریافت پاسپورت

در این روش پزشکان می توانند با خرید ملک در کشور ترکیه با ارزش 250000 دلار، از همان ابتدا پاسپورت ترکیه را دریافت نمایند. سپس این اجازه را دارند تا مدارک خود را معادل سازی نموده و اجازه پزشکی در این کشور را داشته و به کسب و کار در ترکیه بپردازند.

 شرایط استخدام پزشک در ترکیه و ویزای همراه:

معمولاً تمامی پزشکانی که تصمیم دارند به منظور کاریابی به ترکیه بروند، درصدد دریافت ویزای همراه می باشند. آنان می‌ خواهند در ضمن معادلسازی مدارک خود همسر و فرزند را نیز به همراه داشته باشند. البته فرزندان در صورتی که زیر ۱۸ سال سن داشته باشند و وابسته باشند به عنوان همراه به شخص اصلی ملحق می شوند. به طور کلی پزشکان پس از گذشت یک سال از مهاجرت خود به ترکیه می‌ توانند برای شریک زندگی و فرزندان خود نیز ویزای همراه را درخواست دهند. گفتنی است که پزشکان در صورتی می‌ توانند به واسطه ویزای همراه درخواست پیوستن خانواده خود را دهند که ثابت نمایند از شرایط مالی خوبی در ترکیه برخوردار هستند.

شرایط استخدام پزشک در ترکیه و سخن پایانی:

شرایط استخدام پزشک در ترکیه، کاریابی در ترکیه، کسب و کار در ترکیه و دیگر عواملی که یک پزشک قبل از استخدام در ترکیه باید به بررسی آن بپردازد را به تفصیل علمی بیان کردیم. کشور ترکیه ویزای کار و معادل سازی به افراد خارجی، علی الخصوص ایرانی، ارائه نمی دهد. از این رو ایرانیان جهت پزشکی و معادل سازی می توانند از طریق خرید ملک به ارزش 250000 دلار دریافت پاسپورت ترکیه، جهت کار پزشکی در این کشور اقدام نمایند. همچنین اشخاص می توانند برای معادل سازی مدرک پزشکی به کشورهای اروپایی نظیر آلمان و دانمارک مهاجرت نمایند. برای اطلاع بیشتر از روند معادل سازی مدرک پزشکی در کشور های اروپایی و خارجی، می توانید از مشاوران با تجربه و متخصص موسسه حقوقی ملک پور ، از طریق تماس تلفنی مشاوره رایگان و علمی دریافت نمایید. در صورت رضایت مندی از این مقاله 5 ستاره ارزشمند بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط استخدام پزشک در ترکیه

✅آزمون sts برای پزشکان و دندان پزشکان در ترکیه در هر سال چند بار برگزار می شود؟

آزمون تعیین سطح sts  در هر سال دو بار برای پزشکان و دندان پزشکان برگزار می شود.

✅آیا پزشکان خارجی برای کار در ترکیه نیاز به انجام معادل سازی دارند؟

پزشکانی که تمایل دارند در کشور ترکیه مشغول به کار شوند باید مراحل معادل سازی را در این کشور پشت سر بگذارند.

✅پزشکانی که در کشور ترکیه مشغول به کار می شوند پس از چند سال می توانند تابعیت این کشور را اخذ کنند؟

افرادی که در کشور ترکیه مشغول به کار می باشند می توانند با کار و زندگی مداوم به مدت 8 سال در کشور ترکیه تابعیت این کشور را اخذ نمایند.

✅آزمون sts به چه صورت برگزار می شود؟

این آزمون به صورت کتبی بوده و آزمون عملی نمی باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در ایرلند