حقوق و درآمد پزشکان در استرالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در استرالیا
  • حقوق و درآمد پزشکان در استرالیا
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در استرالیا
  • تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در استرالیا
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در استرالیا
  • مزایا و پاداش های پزشکان در استرالیا
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در استرالیا
  • هزینه های زندگی در استرالیا
  • حقوق و درآمد مشاغل در استرالیا و سخن پایانی
حقوق و درآمد پزشکان در استرالیا

حقوق و درآمد پزشکان در استرالیا و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پزشکان در استرالیا، مهاجرت پزشکان به استرالیا، هزینه زندگی در استرالیا، درآمد پزشک عمومی در استرالیا و دیگر زوایای تاثیر گذار بر حقوق و درآمد پزشکان در استرالیا را علمی طریق بررسی خواهیم کرد. اگر قصد مهاجرت کاری به کشور استرالیا را دارید، قطعا با سوالاتی مواجه خواهید شد.  حقوق و درآمد پزشکان در استرالیا چگونه می باشد؟ آیا مهاجرت پزشکان به استرالیا جهت کار ممکن می باشد؟ هزینه زندگی در استرالیا به چه میزان می باشد؟ ما را در طول بررسی مقاله همراهی نمایید و پاسخ سوالات ذهنی خود را دریافت کنید. استرالیا کشوری است که یک پزشک می تواند بنا به عوامل مختلف از جمله، ساکن شدن در ایالت‌ های مختلف آن بنا به اقتصاد های متفاوتی که دارند حقوق و درآمد بیشتر یا کمتری کسب نماید. همچنین یک پزشک بر اساس تجربه کاری که دارد، می‌ تواند حقوق بیشتری نسبت به کم تجربه ها دریافت نماید. اگر شما هم خواستار مهاجرت به استرالیا می باشید، می توانید جهت اخذ اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه حقوقی ملک پور تماس برقرار کرده و از آن ها مشاوره علمی دریافت نمایید. همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات دیگر کشور ها می توانید مقالات علمی موجود در این موسسه را مطالعه نمایید.

شرایط عمومی کار در استرالیا:

کشور استرالیا به پهناوری ۷۶۹۲۰۲۴ کیلو متر مربع، ششمین کشور پهناور جهان است که قرار گرفته بین دو اقیانوس آرام و هند می‌ باشد. استرالیا از ثروتمند ترین کشور هایی می باشد که اقتصاد آن پایدار بوده و صادر کننده محصولات بسیاری به دیگر کشور ها می باشد. که پشم، طلا سنگ بوکسیت، گوشت و مواد معدنی را می‌ توان از اساسی‌ ترین صادرات این کشور در نظر گرفت. اقتصاد و فناوری استرالیا،  سطح رفاه و زندگی خوب، سبب گشته هر ساله اشخاص بی شماری خواستار مهاجرت کاری به کشور استرالیا باشند. مهاجرت پزشکان به استرالیا دارای حقوق و درآمد های متفاوتی می باشد، که در ادامه این نوشتار به بررسی حقوق و درآمد پزشکان در استرالیا خواهیم پرداخت. برای آگاهی از روند اخذ ویزای کار و مهارت استرالیا، می توانید به این قسمت از متن مراجعه فرمایید.

نمودار زیر نرخ بیکاری در کشور استرالیا می باشد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص معادل سازی پزشکان و پرستاران

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص معادل سازی پزشکان و پرستاران

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد پزشکان در استرالیا:

از جمله نکاتی که پزشکان متقاضی برای مهاجرت به دیگر کشور ها لازم است، بدان توجه نمایند، حقوق و درآمد پزشکی در آن کشور می باشد. پزشکی زیر شاخه های بسیار زیادی را دارا می باشد، که هر یک درآمدی متفاوت دارد. به همین جهت یک پزشک قبل از مهاجرت کاری به کشور استرالیا می تواند شرایط  شغلی خود را نسبت به کاری که انجام می‌ دهد بررسی نموده و از میزان درآمدی که می‌ تواند دارا شود، اطلاعات کسب کند. به طور کلی درآمد پزشک عمومی در استرالیا به طور متوسط سالانه ۱۴۴۰۰۰ دلار استرالیا می باشد. در جدول زیر حقوق و درآمد پزشکان مختلف را آورده‌ ایم. همراهان گرامی مقاله حقوق و درآمد پزشکان در استرالیا توسط تیم موسسه حقوقی ملک پور (MEI اتریش) تهیه و تنظیم گردیده است. هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع موجب نارضایتی این موسسه می باشد همچنین از نظر شرعی و قانونی حرام است.

میزان حقوق (دلار استرالیا) (سالانه) مشاغل
173000 متخصص آلرژی
140000 مدیر خدمات سرپایی
102000 تکنسین بیهوشی
104000 دستیار بیهوشی
176000 شنوایی شناس
68600 تکنسین قلب
356000 متخصص قلب
62400 دستیار مراقبت
286000 رئیس روانشناسی
135000 مدیر کلینیک
166000 بیوشیمیست بالینی

نمودار زیر نمایان کننده نحوه توزیع حقوق پزشکان در استرالیا می باشد.

نمودار توضیع حقوق در استرالیا

تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در استرالیا:

یک پزشک با مهارت و دارای تجربه کاری بالا قطعا راحت تر می‌ تواند، در کشوری که مقصد زندگی خود قرار می دهد، مشغول به کار شود. زیرا شرط اولویت استخدام در کار، داشتن تحصیلات مربوطه و تجربه کار می باشد. و پزشکان بر اساس تجربیات کاری خویش مورد سنجش قرار می گیرند. به طور کلی پزشکان پس از سنجیده شدن و استخدام در کار، بر اساس سال های تجربه کاری. حقوق بیشتری دریافت می‌ کنند. نموداری که جهت آگاهی از افزایش حقوق پزشکان بر اساس تجربه در کشور استرالیا زیر این متن قرار داده‌ ایم، چنین وضعی را بیان می‌ کند، که یک پزشک با رسیدن میزان سوابق کاری خود به بیش از ۱۰ سال، بیشتر از دو برابر حقوق اولیه خود را دریافت می نمایند.

تاثیرات تجربه بر درآمد حقوق پزشکان در استرالیا

تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در استرالیا:

وظیفه اصلی یک پزشک، کمک به بیماران در معاینات می باشد. پزشک خانم باشد یا آقا، کسی است که وقتی شخصی از بیماری رنج می برد، او را می بیند و او را درمان می کند. بنابراین پزشکان در یک سطح کار می کنند و نباید تفاوتی میان آن ها وجود داشته باشد. اما در استرالیا و دیگر کشور ها امروز تبعیض جنسیتی به وضوح دیده می‌ شود که نسبت به اخیر بسیار کم می باشد. ولی با این حال وجود تبعیض جنسیتی مسبب شده تا افراد (زن و مرد) در کار ها برابری نداشته باشند. به عبارتی یک پزشک خانم ۶ درصد از همکاران آقا در زمینه شغلی برابر، حقوق کمتری دریافت می نمایند.

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در استرالیا:

روند رشد متوسط حقوق سالانه یک پزشک به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد، که در مبحث های قبلی برخی از این عوامل را همانند تجربه کاری، مورد بررسی قرار دادیم. و دانستیم تمامی پزشکان به یک اندازه حقوق دریافت نمی‌ کنند. ما قصد داریم در این قسمت از نوشتار، به بررسی عناوین تاثیرگذار دیگری که بر افزایش درآمد پزشکان تاثیر گذار هستند را مورد بررسی واقع کنیم. این عمل، روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در استرالیا می باشد. که هر ساله و یا هر چند ماه (بیش از یک سال) درصدی از حقوق پزشکان را بر درآمد آنان می افزاید. با وجود روند رشد متوسط حقوق ملی در استرالیا، که هر ۱۶ ماه ۸ درصد می‌ باشد، پزشکان در شرایط بهتری قرار داشته و روند رشد متوسط حقوق را هر ۱۵ ماه ۹ درصد بر حقوق آنان می‌ افزاید. نمودار زیر روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در استرالیا را نمایش می دهد.

نمودار روند افزایش حقوق پزشکان در استرالیا

مزایا و پاداش های پزشکان در استرالیا:

اصولا در زمینه های شغلی، افرادی وجود دارند که کار را چالش‌ برانگیز می کنند. این امر سبب می شود، هر فردی کار خود را به بهترین روش ممکن انجام دهد و پاداشی از سوی کارفرما کسب کند. البته پزشکان به غیر از این موارد، مزایای دیگری در کار خود دارند، که می‌ توان امنیت شغلی آنان را در نظر گرفت. امنیت شغلی پزشکان به این صورت است، که علاوه بر نرخ اشتغال فارغ التحصیلان بالا، پزشکان نیز به ندرت برای ادامه کار خود تلاش می‌ کنند. برخلاف سایر مشاغل که ممکن است، کارمندان نگران حفظ ارتباط خود با کار باشند، پزشکان با چنین چالشی مواجه نیستند، زیرا افراد به صورت همیشگی پیر و بیمار می‌ شوند. این روند به معنای کار مداوم برای پزشکان و سایر کادر پزشکی می باشد. علاوه بر این، روش ها و پیشرفت های جدید در زمینه پزشکی در تمام مدت کشف می ‌شود و این به معنای یاد گیری دائمی و فرصت توسعه دانش خود به خودی به عنوان یک پزشک می باشد که می توان، این امر را نوعی پاداش برای پزشک در نظر گرفت. درصد پزشکانی که تجربه دریافت پاداش در سال 2020 را داشته اند در استرالیا 57 درصد می باشد و 43 درصد از پزشکان پاداشی دریافت نکرده اند.

سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در استرالیا:

تا این قسمت از مقاله آموختیم که عواملی همچون سطح تجربیات، میزان پاداش و مزایای کاری، بر سطح متوسط حقوق سالانه درآمد یک پزشک استرالیایی تاثیر گذار می‌ باشد. در کنار همه این عوامل دیگر عواملی هستند که بر حقوق یک پزشک تاثیر بسیاری دارند. این عوامل عبارتند از:

  • سطح ارشدیت پزشکان: قطعا پزشکانی که نسبت به جوانان تازه وارد در این زمینه کاری ارشدیت داشته و مسئولیت کاری بیشتری را برعهده دارند، پاداش کاری بیشتری دریافت می‌ کنند.
  • بخش‌ های کار دولتی، معمولا در شهر های بزرگ تر وجود دارند که می توان در چنین زمینه هایی، علاوه بر دریافت حقوق بیشتر، کار خود را ضمانت کرد.
  • تاثیر منطقه زندگی: منطقه ای که یک پزشک برای زندگی خود انتخاب می کند، معمولا یا بزرگ و دارای سطح رفاه بالایی می باشد، یا کوچک و ارزان است. به این دلیل کار کردن در شهر های پر جمعیت و دارای رفاه زیاد، حقوق بیشتری برای کارمندان خود به ارمغان می آورد.

جدول زیر نشان دهنده حقوق پزشک در شهر های مختلف استرالیا می باشد.

میانگین درآمد دلار استرالیا (سالانه) شهر
155000 دلار بریزین
150000 دلار آدلاید
144000 دلار کانبرا
147000 دلار ساحل طلا
133000 دلار گاسفورد
158000 دلار ملبورن
141000 دلار نیوکاسل
152000 دلار پرت
161000 دلار سیدنی
138000 دلار ساحل آفتاب

هزینه های زندگی در استرالیا:

یک پزشک برای تصمیم گیری جهت مهاجرت به کشور استرالیا عوامل بسیاری از جمله تجربه کاری و تبعیض جنسیتی، میزان حقوق، محل سکونت برای کار و … را مورد بررسی قرار می دهد. ولی یکی دیگر از عواملی که شخص پزشک باید به بررسی آن بپردازد، میزان هزینه زندگی در استرالیا می باشد. هزینه زندگی یک شخص بنا به سطح زندگی فردی، درآمد شغلی، هزینه‌ های مسکن و دیگر عواملی متفاوت می باشد، که می توان با پرداختن به تحقیقاتی در این زمینه، شرایط درآمد و هزینه زندگی در  استرالیا را آمار گرفت. با نظر گرفتن تفاوت سطح زندگی در شهر های استرالیا، به طور میانگین هزینه زندگی در این کشور ۸۰۰ الی ۱۵۰۰ یورو در یک ماه می باشد. قیمت کالا های ضروری و مسکن در استرالیا را در جدول زیر تشریح کرده‌ ایم.

اقلام هزینه ها (یورو)
غذا در رستوران ارزان قیمت 13.00
آبجو با کیفیت داخلی (0.5 لیتر) 5.20
کاپوچینو 2.92
شیر 1 لیتر 1.07
برنج 1 کیلو 1.76
پنیر محلی 1 کیلو 6.99
فیله مرغ 1 کیلو 7.10
موز 1 کیلو 2.18
سیب 1 کیلو 2.96
پرتقال 1 کیلو 2.44
سیب زمینی 1 کیلو 2.12
گوجه فرنگی 1 کیلو 3.30
پیاز 1 کیلو 1.71
شروع قیمت تاکسی از 2.73
تاکسی یک ساعت در انتظار 32.49
هزینه(دلار استرالیا) منطقه نوع مسکن مسکن
1070.65 مرکز شهر یک خوابه آپارتمان
1803.47 مرکز شهر سه خوابه آپارتمان
814.85 خارج از شهر یک خوابه آپارتمان
1244.16 خارج از شهر سه خوابه آپارتمان
حقوق و درآمد پزشکان در استرالیا و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پزشکان در استرالیا، درآمد پزشکان در استرالیا، درآمد پزشک عمومی در استرالیا و دیگر عناوین مرتبط با حقوق و درآمد پزشکان در استرالیا را به تفصیل علمی بیان کردیم. ویزای کار در استرالیا به صورت امتیاز بندی می باشد و قبل از اقدام برای کار در این کشور می بایست در خصوص انواع ویزای کار و مهارت استرالیا اطلاعات لازم را کسب کنید. در کشور استرالیا می بایست ابتدا اقامت این کشور را اخذ نموده و سپس برای معادل سازی اقدام کنید. پزشکان برای مهاجرت سریع تر و راحت تر می توانند در خصوص معادل سازی در کشور های پیشرفته ای چون آلمان و دانمارک نیز با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ، اطلاعات کاملی را دریافت کنند. همچنین می توانید در جهت انواع مهاجرت با روش های متفاوت، دیگر مقالات علمی ما را در این موسسه مطالعه نمایید. در صورت رضایت از این مقاله ۵ ستاره علمی بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پزشکان در استرالیا

هزینه زندگی در استرالیا به چه میزان می باشد؟

متوسط هزینه زندگی در استرالیا بدون احتساب هزینه مسکن ۸۰۰ الی ۱۵۰۰ یورو به صورت تقریبی می باشد.

درآمد پزشکان در استرالیا نسبت به تجربه کاری چگونه است؟

درآمد پزشکان نسبت به تجربه کاری، سالانه افزایش پیدا می‌ کند و می‌ توان بیان کرد یک پزشک با سابقه کاری ۱۰ ساله، بیش از دو برابر حقوق یک پزشک بی سابقه را دریافت می‌ کند.

درآمد پزشک عمومی در استرالیا چقدر می باشد؟

یک پزشک عمومی در استرالیا درآمدی برابر با ۱۷۸۰۰۰ دلار استرالیا، می‌ تواند کسب نماید.

آیا مهاجرت پزشکان به استرالیا جهت کار ممکن است؟

بله، ولی اخذ ویزای کار در این کشور به صورت امتیاز بندی می باشد و پزشکان نیز برای دریافت اجازه کار در استرالیا نیازمند معادل سازی مدرک خود هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *