حقوق و درآمد پزشکان در کانادا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار پزشک در کانادا
  • حقوق و درآمد پزشکان در کانادا
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در کانادا
  • تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در کانادا
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در کانادا
  • مزایا و پاداش های پزشکان در کانادا
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در کانادا
  • هزینه های زندگی در کانادا
  • حقوق و درآمد پزشکان در کانادا و سخن پایانی
✅حقوق و درآمد پزشکان در کانادا✅ کار پزشکان در کانادا ✅ عوامل موثر بر حقوق و درآمد پزشکان در کانادا

حقوق و درآمد پزشکان در کانادا و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پزشکان در کانادا، مهاجرت پزشکان متخصص به کانادا و دیگر عناوین مرتبط با حقوق و درآمد پزشکان در کانادا را مورد بازنگری علمی قرار خواهیم. اگر شما هم خواهان پزشکی در کانادا می باشید ممکن است با سوالاتی مواجه شده باشید. حقوق و درآمد پزشکان در کانادا چگونه می باشد؟ عوامل موثر بر درآمد پزشکان در کانادا کدامند؟ مهاجرت پزشکان متخصص به کانادا دارای چه شرایطی می باشد؟ با ما همراه شوید و در مقاله حقوق و درآمد پزشکان در کانادا تمامی پاسخ سوالات خود را دریابید. پزشکان جهت مهاجرت به کشور کانادا نیازمند اخذ ویزای کاری کانادا می باشند که برای این منظور باید مدارک لازم را اخذ نمایند. اگر شما پزشکی هستید که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید، می توانید جهت دریافت راهنمایی برای مهاجرت آسان، از مشاوره کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور بهره مند شوید. شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره با این مجموعه تماس تلفنی برقرار نمایید. همچنین می توانید در صورت دارا بودن سوالات متداول، در بخش سوالات مهاجرت، پاسخ سوالات خود را در اسرع زمان از سوی کاردانان ما دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار پزشک در کانادا:

کانادا کشوری پهناور که در رده دوم جهانی از نظر مساحت قرار دارد و گفتنی است، بنا به جمعیت ۳۸ میلیون نفری آن، از کشور های کم جمعیت به شمار می آید. کانادا در زمینه مشاغل کاری مناسب بوده و همچنین میزان حقوق کارمندان و سطح رفاه زندگی این کشور، مهاجران را مجذوب خود می نماید و سبب شده این کشور هر ساله مورد توجه مهاجران قرار بگیرد. اشخاص بسیار زیادی خواستار کار در این کشور پهناور می باشند که از جمله این افراد، پزشکان نیز می باشند. یکی از مهم ترین دغدغه هایی که افراد قبل از مهاجرت به این کشور دارند، درآمد مشاغل مختلف و مدارک و شرایط لازم جهت اخذ ویزای کاری کانادا می باشد. افراد متقاضی کار در این کشور می‌ توانند در کانادا پس از اخذ امتیازات لازم در سیستم امتیاز بندی و همچنین داشتن یک دعوت نامه شغلی، به این کشور مهاجرت نمایند. همچنین در نظر گرفتن نرخ بیکاری این کشور یکی از عوامل ضروری قبل از مهاجرت می باشد. مهاجرت پزشکان متخصص به کانادا ، همانند دیگر پزشکان دارای عوامل مهمی می‌ باشد، که می توان به معادل سازی مدرک تحصیلی آن ها قبل از شروع به کار در کانادا اشاره نمود. پس از گذراندن این مراحل، پزشکان می توانند جهت استخدام شدن در کانادا اقدام نمایند. شایان ذکر است، پزشکان می توانند قبل از اخذ ویزای کاری کانادا، از مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری کانادا اطلاع داشته باشند. در ادامه این نوشتار تمام جزئیات کار پزشکان در کانادا را مورد بررسی واقع می کنیم. نمودار زیر بیان کننده نرخ بیکاری کانادا می باشد.

نرخ بیکاری کانادا 2021

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص مهاجرت پزشکان

  • 7 دقیقه
  • 91 K
  • ارسال

حقوق و درآمد پزشکان در کانادا:

از نکات مورد توجه یک پزشک و یا هر مهاجرت کننده‌ ای به کانادا جهت کار، می‌ تواند میزان حقوق دریافتی فرد باشد. از آن جایی که کشور کانادا کشوری ثروتمند می باشد، خلاف کشور های دیگر کارمندان خود را مورد ارزیابی قرار داده و بر اساس کار های متفاوتی که انجام می‌ دهند، حقوق بسیار مناسبی به آنان پرداخت می‌ کند. مثلا این کشور به پزشکان خود متوسط حقوقی معادل ۲۱۴ هزار دلار کانادا در یک سال اعطا می نماید. شایان ذکر است پرداخت حقوق دیگر مشاغل پزشکی در کشور کانادا متفاوت می ‌باشد. به این منظور جدولی در زیر این مطلب ترسیم کردیم و میزان حقوق و مشاغل دیگر پزشکان را در آن شرح دادیم.

میانگین درآمد سالانه (دلار کانادا) عنوان شغل
164000 دستیار تغذیه پیشرفته
365000 متخصصین پوست
222000 متخصصین آلرژی
287000 دکتر
140000 متخصصین بهداشت رفتاری
148000 متخصصین کایروپراتیک
296000 فیزیولوژیست ورزشی
358000 روانشناسان بالینی
304000 پزشکی قانونی
221000 متخصصین درمان اصلاحی
200000 مشاور ژنتیک
284000 روانشناسان مشاوره
465000 متخصص قلب و عروق
365000 متخصص مغز و اعصاب
331000 متخصص زنان و زایمان
262000 چشم پزشکان
284000 متخصص اطفال

اعطای حقوق و دستمزد پزشک عمومی در کشور کانادا به شرح نمودار زیر می باشد.

نمودار توزیع درآمد پزشکان در کانادا

تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در کانادا:

از مهم ترین جنبه های کار پزشکان در کانادا، افزایش حقوق آنان بر اساس تجربیات و سابقه کاری می باشد. زیرا هر میزان تجربه فرد در زمینه کاری بالاتر باشد، میزان حقوقی که دریافت می‌ کند بالاتر است. این روند افزایش حقوق نه تنها در کار پزشکان، بلکه در تمامی زمینه های کاری صدق می‌ کند. به یقین یک پزشک علاوه بر این که با افزایش تجربه، مهارت شغلی او افزایش می‌ یابد، باعث بیشتر شدن میزان حقوق و درآمد می شود. طبق این سخنان بیان شده در مطلب فوق نموداری در زیر این نوشته ترسیم کرده ایم که بیان می کند، پزشکان بر اساس تجربیات و سوابق کاری چه مقدار حقوق دریافت می‌ کنند. مثلا می‌ توان در این نمودار مشاهده کرد، که یک فرد با تجربه کاری ۱۰ ساله، دو برابر حقوق یک فرد بی‌ تجربه و بی سابقه کاری را دریافت می‌ کند. همراهان گرامی این مقاله توسط تیم کاربلد موسسه حقوقی ملک پور به تحریر در آمده است. لذا هرگونه کپی برداری از مطالب بدون ذکر منبع شرعا حرام و موجب نارضایتی این موسسه می گردد.

تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در کانادا

فایل تصویری توضیحات کارشناس موسسه در خصوص تاثیر سابقه کار در اسکیل ورکر کانادا

فایل صوتی توضیحات کارشناس موسسه در خصوص تاثیر سابقه کار در اسکیل ورکر کانادا

تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در کانادا:

مهاجرت پزشکان متخصص به کانادا، قطعا در جهت رفاه، درآمد بالا و زندگی راحت می باشد. ولی از مواردی که درآمد و رفاه پزشکان را در کشور کانادا مورد تبعیض قرار می دهد، اختلاف جنسیتی بین زن و مرد می باشد. این اختلاف جنسیتی نه تنها بین پزشکان این کشور، بلکه در تمامی مشاغل موجود می باشد. هرچند فرقی به حال یک بیمار ندارد که زیر نظر یک پزشک مرد درمان شود و یا یک پزشک زن، ولی پزشکان مرد ۵ درصد بیشتر از پزشکان زن حقوق دریافت می‌ کنند. این وضعیت تبعیض جنسیتی میان زنان و مردان در کشور کانادا را می توانید در نمودار تهیه شده در ذیل مشاهده نمایید.

تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در کانادا

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در کانادا:

روند رشد متوسط حقوق سالانه از جمله مواردی می باشد که شخص در آن دخالتی نداشته و در تمامی صنایع تأثیر گذار می باشد. گرچه میزان حقوق پزشکان در شهر های مختلف کانادا متفاوت می باشد، ولی نمی توان گفت بر اساس روند رشد متوسط حقوق، دستمزد آنان در همه جای کانادا برابر خواهد شد. بلکه روند رشد متوسط حقوق، فقط درصدی به حقوق مشاغل در ایالت‌ های مختلف می افزاید. حائز اهمیت است که پزشکان در کانادا نسبت به دیگر مشاغل، روند رشد سریع تری را به میزان بیشتری دریافت می‌ کنند. یا به عبارتی دیگر می‌ توان گفت، پزشکان روند رشد متوسط حقوق سالانه را هر ۱۴ ماه با افزایش ۱۳ درصدی حقوق مشاهده می کنند. در حالی که دیگر مشاغل این روند را هر ۱۵ ماه به میزان ۱۳ درصد افزایش حقوق مشاهده می کنند. نموداری که در زیر این مطلب قرار داده ایم بیان‌ کننده روند رشد متوسط حقوق پزشکان در کانادا می باشد.

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در کانادا

مزایا و پاداش های پزشکان در کانادا:

بعضا کار فرماها تمایل دارند به کارمندان خود در حوزه کاری مزایا و پاداش های جدا از حقوق و درآمد شخصی فرد، اعطا نمایند. ولی برخی افراد پاداش ها را با کمیسیون‌ ها به یک چشم نگاه می‌ کنند. در حالی که پاداش خواسته شخصی کارفرما برای تقسیم سود به دست آمده خود با دیگر کارمندان می باشد. ولی کمیسیون‌ ها نرخ هایی می باشند که در آن معاملاتی سر گرفته و یا اقلامی به فروش رسیده است. البته می‌ توان مزایا و پاداش کاری را یک نوع سیاست کار در نظر گرفت، که هنگام اعطا نمودن پاداش به کارمند، کارمند انگیزه بیشتری در کار خود پیدا می‌ کند و در نتیجه هر چه فرد تلاش بیشتری در زمینه کاری خود انجام داده و کار را به روش بهتری به اتمام برساند، کارفرما پاداشی دیگر به وی اعطا می کند. پاداش هایی وجود دارد که کارمندان در آخر سال از کار فرمایان خود دریافت می کنند. مثلا مبلغی که دولت در آخر سال به پزشکان و دیگر مشاغل اعطا می‌ نماید، پاداش قدردانی و تعطیلات به حساب می آید.

سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در کانادا:

همان گونه که در عناوین فوق بیان کردیم، عواملی همچون تحصیلات، تجربیات، حقوقی که سالانه توسط دولت افزایش می یابد، سبب می شود کار پزشکان در کانادا از جایگاه درآمد بالایی برخوردار شود. اما دیگر مواردی نیز  وجود دارد می‌ تواند در افزایش درآمد یک شخص تأثیر داشته باشد. پزشکان می‌ توانند با انتخاب شهری در کانادا که از اقتصادی قوی برخوردار است از درآمدی بالا بهره‌ مند شوند. به جز شهر محل کار و زندگی، اینکه در بخش دولتی شاغل شوید یا خصوصی نیز در میزان درآمد پزشکان در کانادا موثر است.. بخش های دولتی عموما حقوق بیشتری را برای کارمندان خود در نظر می‌ گیرند. همچنین پزشکانی که قصد دارند شخصا مطب و یا کلینیکی راه‌ اندازی کنند، مهم است که در ایالت های ثروتمند و سطح رفاه بالا این کار را به انجام برسانند. برای کسب آگاهی بیشتر از تاثیر ایالت های کشور کانادا بر حقوق و درآمد پزشکان جدول زیر را تهیه و حقوق یک پزشک را در شهر های مختلف کانادا تشریح کرده ایم.

میانگین درآمد سالانه(دلار کانادا) شهر
241000 برامپتون
241000 میسیساگا
252000 کلگری
250000 مونترال
254000 ادمونتون
239000 اتاوا
226000 گاتینو
238000 کبک
228000 هالیفاکس
211000 رجینا
238000 همیلتون
235000 ساری
219000 مارکهام

هزینه های زندگی در کانادا:

متقاضیان پزشکی در کانادا پس از بررسی عوامل تحصیلاتی و حقوقی و میزان تجربه که سطح مناسبی برای درآمد می باشد، همچنین پس از بررسی شرایط عمومی کانادا برای دیگر مشاغل و درآمد خود، به ارزیابی هزینه های زندگی در کانادا می پردازند و با دیدی بهتر، مقصد زندگی خود را انتخاب می‌ کنند. پزشکان باید در نظر بگیرند، آیا حقوقی که در کانادا می توانند کسب کنند، مخارج زندگی را می دهد؟ یا هزینه‌ های مسکن در این کشور به گونه ای می باشد، که بتوانند در خانه های خوب اسکان یافته و پس از مدتی اقامت، می توان صاحب خانه شد؟ به طور کلی بدون در نظر گرفتن هزینه‌ های مسکن، هزینه های زندگی در پایتخت کانادا، شهر اتاوا برای یک نفر به صورت ماهانه ۸۰۰ الی ۱۳۰۰ دلار کانادا می باشد. برای اطلاع دقیق از میزان هزینه‌ های مسکن و اقلام خوراکی در کانادا جدولی در این قسمت از نوشتار تهیه و تنظیم کرده‌ ایم.

قیمت به دلار اقلام خوراکی
12.15 یک کیلو گرم گوشت گاو
3.07 تخم مرغ 12 عدد
7.53 یک کیلو گرم سیب
1.61 یک کیلو گرم موز
3.91 یک کیلو گرم پرتغال
2.76 ماکارونی 500 گرم
0.5 یک کیلو گرم سیب زمینی
7.07 یک کیلو گرم مرغ

هزینه های مسکن در شهر های مختلف را در جدول زیر بیان کرده ایم.

اجاره آپارتمان دو خوابه اجاره آپارتمان یک خوابه شهر
890 811 سنت جان
1080 950 ابوتسفورد
1240 970 وینیپگ
1200 910 ادمونتون
1110 880 کبک
حقوق و درآمد پزشکان در کانادا و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پزشکان در کانادا، کار پزشکان در کانادا و دیگر عوامل و شرایطی که بر حقوق و درآمد پزشکان در کانادا تاثیر می ‌گذارند را به تفصیل علمی بیان کردیم. ما در این مقاله علمی آموختیم، در ابتدا پزشکان جهت مهاجرت کاری به این کشور نیازمند معادل سازی مدارک تحصیلی خود هستند و سپس با ارائه مدارک و دارا بودن شرایط لازم می توانند، جهت اخذ ویزای کار به این کشور اقدام نمایند. همچنین این اشخاص می توانند از طریق اسکیل ورکر کانادا اقدام به مهاجرت نمایند. اگر شما هم از اشخاص متقاضی کار در کشور کانادا برای پزشکی می باشید، پیشنهاد ما به شما پکیج اسکیل ورکر کانادا می باشد. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی در زمینه مهاجرت به کانادا و یا دیگر کشور های جهان با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تماس تلفنی برقرار کرده و اطلاعات کامل دریافت نمایید. همچنین شما می توانید جهت افزودن بر دانش مهاجرتی خود دیگر مقالات علمی ما را در این موسسه مطالعه فرمایید. در نظر داشته باشید مخبران ما در این مجموعه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان مهاجر می باشند. اگر از علمی و کاربردی بودن این مقاله رضایتمند هستید،۵ ستاره ارزشمند بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پزشکان در کانادا

✅از عوامل تاثیر گذار بر درآمد کار پزشکان در کانادا کدام عناوین می باشند؟

میزان سوابق کاری پزشک، سطح ارشدیت، شهری که برای سکونت بر می گزیند، مطب شخصی یا کار در موسسات خصوصی و دولتی و همچنین جنسیت نیز در میزان حقوق پزشکان در کانادا موثر می باشد.

✅مراحل مهاجرت پزشکان متخصص به کانادا چیست؟

از شرایط اصلی مهاجرت متخصصان نیز همانند پزشکان، معادل سازی مدارک تحصیلی می باشد.

✅درآمد پزشکان در کانادا به چه میزان می باشد؟

 متوسط درآمد یک پزشک در کشور کانادا ۲۱۴ هزار دلار کانادا در یک سال می باشد.

✅هزینه زندگی در کانادا چگونه می باشد؟

میزان هزینه زندگی در شهر اتاوا، پایتخت کانادا، برای یک فرد (بدون میزان اجاره) 800 الی 1300 دلار کانادا می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *