حقوق و درآمد پزشکان در عمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در عمان
  • حقوق و درآمد پزشکان در عمان
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در عمان
  • تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در عمان
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در عمان
  • مزایا و پاداش های پزشکان در عمان
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در عمان
  • هزینه های زندگی در عمان
  • حقوق و درآمد مشاغل در عمان و سخن پایانی
حقوق و درامد پزشکان در عمان

حقوق و درآمد پزشکان در عمان و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پزشکان در عمان، حقوق داروساز در عمان، شرایط پزشک ایرانی مقیم عمان، هزینه زندگی در عمان و دیگر مواردی که بر روند حقوق و درآمد پزشکان در عمان تاثیر می گذارند را به صورت دقیق و علمی بررسی و ارزیابی خواهیم کرد. گاها برخی از افراد قبل از مهاجرت کاری و پزشکی به کشور عمان با چنین سوالاتی مواجه می گردند. حقوق و درامد پزشکان در عمان چگونه می باشد؟ حقوق داروساز در عمان به چه میزان می باشد؟ آیا دولت عمان میان پزشکان عمانی و پزشکان ایرانی مقیم عمان تبعیض قرار می دهد؟ هزینه زندگی در عمان به چه صورتی می باشد؟ شما عزیزان مهاجر می توانید ضمن مطالعه مقاله حقوق ودرآمد پزشکان در عمان، به مطالعه دیگر مقالات علمی ما در وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور بپردازید. همچنین شما خوبان می توانید جهت دریافت اطلاعات کامل، نظیر اخذ ویزای این کشور، تخصص پزشکی در عمان و دیگر سوالات ذهنی خود، از طریق تماس تلفنی با کارشناسان این موسسه مشاوره ی رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در عمان:

کشور عمان مساحتی معادل 500309 کیلو متر مربع را دارا است، عمان کشوری واقع در خلیج فارس می باشد. جمعیت این کشور 8 میلیون نفر و شهر مسقط پایتخت این کشور می باشد. کشور های حوزه خلیج فارس طی سال های اخیر پیشرفت های چشم گیر و مهمی را داشته اند، که عمان نیز جزو یکی از این کشور ها می باشد. همین امر موجب قرار گرفتن این کشور در نظر مردم برای کار و ادامه زندگی می باشد. از جمله دیگر مواردی که سبب گردیده تا دانشجویان به عمان جذب گردند، امکان تحصیل تخصص پزشکی در عمان می باشد. این تحصیل به دانشجویان این اجازه را می دهد ضمن تحصیل در دوره تخصص پزشکی، با انجام فعالیت در امور بهداشت و درمان، به کار بپردازند. نمودار زیر مربوط به نرخ بیکاری عمان در سال های اخیر می باشد، که روند رو به کاهشی را نمایش می دهد. در ادامه به بررسی تمام عواملی که بر روند حقوق پزشکان در عمان تاثیر می گذارند، خواهیم پرداخت.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص مهاجرت پزشکان 

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص مهاجرت پزشکان 

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد پزشکان در عمان:

به همان صورتی که بیان کردیم، عمان به عنوان یکی از کشور های حوزه خلیج فارس، رشد چشمگیری داشته و کشوری ثروتمند در میان کشور های جهان می باشد. از این رو مردمان این کشور در شرایط خوبی به زندگی می پردازند. به طوری کلی ارزش پول عمان بالاتر از پول دبی و قطر بوده و میانگین حقوقی که به پزشکان اعطا می‌ نماید، سالانه ۴۹۹۰۰ ریال عمان می باشد. در زیر این مطلب حقوق و درآمد برخی پزشکان متخصص، حقوق پرستار در عمان، حقوق داروساز در عمان و … را آورده‌ ایم.

.

درآمد ((ریال عمران)(ماهانه)) مشاغل پزشکی و تخصص
1710 پرستار
2230 داروساز
5580 روانشناس بالینی
5010 متخصص پوست
4370 دکتر
4620 پزشک قانونی
2680 مشاور ژنتیک
6880 متخصص قلب و عروق
5240 پزشک امراض داخلی
5150 متخصص مغز و اعصاب
4540 متخصص زنان و زایمان
3510 چشم پزشک
2820 فیزیتراپیست
6230 پزشک بیهوشی
3880 پزشک عمومی
4550 پزشک گوارشی

نمودار زیر نمایان کننده نحوه توزیع حقوق پزشکان در عمان می باشد.

تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در عمان:

از مسائل مهم و بسیار تاثیر گذاری که جهت یافتن کار در کشور عمان موثر بوده و سبب می‌ شود تا پزشکان در شرایط بهتر و راحت تری بتوانند به شغل خود دست یابند، تجربه کاری آنان می باشد. از دیگر مزایایی که تجربه کاری می‌ تواند داشته باشد این می باشد که کار فرمایان عمانی افراد با تجربه را جهت استخدام کاری در اولویت قرار می‌ دهند. همچنین پزشکانی که دارای تجربه کاری بالاتری هستند، از حقوق و درآمد بیشتری بهره مند می گردند. در ادامه این نوشتار لیستی از میزان تاثیرات تجربه بر کار و درآمد پزشکان را قرار داده ایم. همچنین برای آگاهی بیشتر شما خوبان از این موضوع، نمودار زیر را تهیه و تدوین دادیم.

  • اشخاصی که تجربه 10 ساله در کار دارند، 68 درصد افزایش حقوق را خواهند داشت.
  • اشخاصی که تجربه 15 ساله دارند، 57 درصد از اشخاصی که 5 سال تجربه کاری دارند، حقوق بیشتری دریافت می نمایند
  • اشخاصی که 20 سال تجربه کاری دارند، 23 درصد از افرادی که 15 سال تجربه دارند، درآمد بالاتری دارند
تاثیرات تجربه کاری بر درامد پزشکان در عمان

تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در عمان:

جنسیت مسئله‌ ای می‌ باشد که از دیرباز در میان افراد هر کشوری وجود داشته و سبب حقوق نا برابر میان افراد هر جامعه می گردد. در دولت عمان نیز این مسئله باعث به وجود آمدن حقوق و دستمزد کمتر زنان نسبت به مردان شده است. در کشور عمان میزان تبعیضی که میان درآمد پزشکان وجود دارد، نسبت به کشور های اروپایی و برخی کشور های جهان بیشتر و در حدود ۱۶ درصد می باشد. به طوری که یک زن و مرد در شرایط کار پزشکی برابر به ترتیب، حقوقی معادل ۴۶۳۰۰  ریال عمان و ۵۳۹۰۰ ریال عمان دریافت می نمایند. با این وجود دولت عمان هیچگونه تبعیضی میان پزشکان عمومی و پزشکان ایرانی مقیم عمان قرار نداده است.

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در عمان:

در این بخش از مقاله حقوق و درآمد پزشکان در عمان، به بررسی یکی دیگر از روند هایی که بر میزان حقوق و درآمد یک پزشک می افزاید، می پردازیم. روند رشد متسوط حقوق ملی در تمام مشاغل موجود در کشور عمان دیده می‌ شود. متوسط حقوق سالانه پزشکان به طور عادی و به دلیل ماهیت شغلی آنان، نسبت به روند رشد حقوق ملی این کشور بیشتر می باشد. به طوری که حقوق ملی این کشور هر ۱۹ ماه به میزان ۷ درصد رشد می نماید، در حالی که روند رشد متوسط حقوق پزشکان هر ۱۸ ماه ۱۱ درصد بر حقوق دریافتی آنان می افزاید. در ادامه این توضیحات برای شما متاضیان ارجمند، نمودار روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان را آورده ایم.

مزایا و پاداش های پزشکان در عمان:

رضایتمند و دلگرم بودن کارمندان از محیط کار در هر کاری، مهم ترین و اساسی ترین شرط جهت رشد و پیشرفت زمینه شغلی می باشد. به وضوح مشاهده می‌ شود که اگر کارمندی از شرایط کاری خود رضایت نداشته باشد، در انجام امور آن توجهی به کار نکرده و در آخر به کار لطمه وارد می شود. اعطا پاداش و مزایا به نیروی کار، تاثیر بسزایی جهت انجام امور به بهترین شکل ممکن خواهد داشت. برای این منظور صاحبین مشاغل و یا کار فرمایان به کارمندان خود پاداش های نقدی و یا مزایای غیر نقدی اعطا می نمایند. به طور کلی اعطای پاداش به نیروی کار نوعی قدردانی از او بوده و شخص بر حسب این اتفاق حس دلگرمی و احترام دریافت می نماید. از این رو اشتیاق بیشتری به کار خواهد داشت. مزایا و پاداش در کشور عمان به پزشکان نیز تعلق می‌ گیرد که به صورت نرخی تعیین شده، ۶ الی ۸ درصد به آنان پرداخت می‌ شود. در سال گذشته 74 درصد از پزشکان در عمان موفق به کسب پاداش و مزایا شده اند و تنها26 درصد از پزشکان در عمان پاداش و مزایا دریافت نکرده اند.

سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در عمان:

علاوه بر تجربه کار و دریافت پاداش و مزایا، دیگر عواملی هستند که شخص پزشک می تواند با قرار گرفتن در چنین شرایطی، بر میزان حقوق و درآمد خود بیافزاید. از اصلی ترین این عوامل می توان به کار در  برخی از شهر های عمان که نسبت به دیگر شهر های آن حقوق و دستمزد بیشتری به کارمندان اعطا می نمایند اشاره کرد، زیرا از قدرت اقتصادی بالایی برخوردار بوده و وجود مشاغل دولتی در این شهر ها این امکان را به افراد می‌ دهد تا در صورت دارا بودن شرایط و استخدام در این موسسات، ۷ درصد نسبت به بخش‌ های خصوصی، درآمد بالاتری داشته باشند. به عنوان مثال یک پزشک در شهر صلاله ۵۰۵۰۰ ریال عمان حقوق و در پایتخت این کشور، شهر مسقط ۵۲۸۰۰ ریال عمان درآمد کسب می نمایند.

هزینه های زندگی در عمان:

جهت آگاهی متقاضیان از شرایط حقوقی و درآمد پزشکان، عواملی که بر درآمد  آنان دخالت داشتند را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادیم. دیگر مبحثی که قصد داریم در این بخش مورد بررسی واقع نماییم، هزینه زندگی در عمان می‌ باشد. همراهان گرامی مقاله حقوق و درآمد پزشکان در عمان توسط تیم کارشناس موسسه حقوقی ملک پور به تحریر درآمده است، هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع نارضایتی این موسسه را به دنبال داشته و از نظر شرعی و قانونی حرام می باشد. به طور کلی افراد متقاضی جهت آگاهی از میزان هزینه ها در کشور عمان، لازم است تحقیقاتی در این باره قبل از مهاجرت به این کشور را داشته باشند. برای این منظور در جدول زیر برخی از هزینه های زندگی در عمان (شهر مسقط) را آورده ایم.

قیمت (ریال عمان) اقلام و خوراک
0.88 یک کیلو سیب
0.36 یک کیلو سیب زمینی
0.64 یک کیلو پرتقال
0.35 یک کیلو پیاز
0.62 یک کیلو موز
0.47 یک کیلو گوجه یه راس کاهو
3.49 یک کیلو گوشت گاو
0.75 یک کیلو برنج یک لیتر شیر
2.27 یک کیلو فیله مرغ
0.97 12 عدد تخم مرغ
اجاره(ریال عمان) منطقه شهری نوع آپارتمان
235.17 مرکز شهر یک خوابه
446.00 مرکز شهر سه خوابه
158.52 خارج از شهر یک خوابه
287.32 خارج از شهر سه خوابه
قیمت خرید(ریال عمان) محدوده شهری متراژ خرید آپارتمان
870.83 مرکز شهر یک متر
696.80 خارج از شهر یک متر

میانگین مخارجی که برای یک خانواده چهار نفره در شهر مسقط عمان می توان تخمین زد ۸۸۲ ریال عمان می باشد. البته این میزان از مخارج بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن می باشد.

حقوق و درآمد پزشکان در عمان و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پزشکان در عمان، حقوق پرستار در عمان و همچنین امری که سبب می گردد تا اشخاص جهت تخصص پزشکی در عمان به این کشور مهاجرت نمایند را، در مقاله حقوق و درآمد پزشکان در عمان مورد بازنگری قرار داده و به تفصیل علمی بیان کردیم. ما در طول نگارش این نوشتار آموختیم، به دلیل اقتصاد بالای این کشور، حقوق مناسبی به پزشکان و سایر مشاغل اعطا می گردد. همچنین دانستیم تبعیض جنسیتی میان پزشکان عمانی نسبت به کشور های اروپایی بیشتر و به صورت چشمگیری در حد بالا می باشد. اگر به عنوان یک پزشک، پرستار، داردساز و یا دیگر متخصصین پزشک قصد دارید برای ادامه کار به کشور عمان مهاجرت نمایید، پیشنهاد می کنیم در ابتدا از مشاوران کار بلد موسسه حقوقی ملک پور مشاوره ی رایگان و علمی دریافت نمایید. شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره، از طریق تماس تلفنی با مخبران این مجموعه ارتباط بگیرید. در صورت لزوم با تکمیل فرم درخواست تماس، می توانید از تماس تلفنی از سوی کارشناسان ما برخوردار شوید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پزشکان در عمان

✅حقوق پرستار در عمان به چه میزان می باشد؟

پرستاران در کشور عمان، سالانه 20500 ریال عمان حقوق دریافت می نمایند.

✅حقوق داروساز در عمان به چه میزان می باشد؟

داروسازان در این کشور از میانگین حقوق 26700 ریال عمان در سال بهره مند می شوند.

✅هزینه زندگی در عمان به چه مقدار می باشد؟

به طور متوسط و میانگین هزینه زندگی در شهر مسقط عمان، 882 ریال عمان (بدون هزینه مسکن) می باشد.

✅آیا پزشکان ایرانی مقیم عمان نسبت به پزشکان عمانی از حقوق و مزایای کمتری بهره مند می شوند؟

 خیر. دولت عمان هیچگونه تفاوتی میان پزشکان ایرانی و عمانی قرار نداده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *