حقوق و درآمد پزشکان در ترکیه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در ترکیه
  • حقوق و درآمد پزشکان در ترکیه
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در ترکیه
  • تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در ترکیه
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در ترکیه
  • مزایا و پاداش های پزشکان در ترکیه
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در ترکیه
  • هزینه های زندگی در ترکیه
  • حقوق و درآمد مشاغل در ترکیه و سخن پایانی
حقوق و درآمد پزشکان در ترکیه

حقوق و درآمد پزشکان در ترکیه و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پزشکان در ترکیه، درآمد در ترکیه، هزینه زندگی در ترکیه و عوامل موثر بر کار پزشکان در ترکیه  را در مقاله حقوق و درآمد پزشکان در ترکیه ارزیابی و به نگارش در می آوریم. ممکن است شما هم به هنگام مهاجرت کاری به کشور ترکیه با چنین سوالاتی مواجه شوید، حقوق و درآمد پزشکان در ترکیه چگونه می باشد؟ هزینه زندگی در ترکیه به چه میزان می باشد؟ پر درآمد ترین شغل در ترکیه کدام می باشد؟ درآمد در ترکیه به صورت متوسط چقدر می باشد؟ برای یافتن پاسخ به سوالات ذهنی خود، می توانید ضمن مطالعه فرمودن مقاله حقوق و درآمد پزشکان در ترکیه، در سایت معتبر موسسه حقوقی ملک پور سایر مقالات علمی را مطالعه فرمایید. این موسسه دارای سال‌ های طولانی سابقه کار در زمینه مهاجرت و مشاوره به مهاجران می باشد، از این رو شما عزیزان می توانید در هر کجای دنیا از طریق تماس تلفنی از کارشناسان حاذق این موسسه مشاوره علمی و رایگان دریافت نمایید. همچنین شما عزیزان می توانید در بخش پرسش و پاسخ سوالات متداول را مطرح نموده و در اسرع وقت از سوی کارشناسان با تجربه ما پاسخی مناسب دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در ترکیه:

کشور ترکیه با دارا بودن دو بخش بزرگ آناتولی در شمال غرب آسیا و بخشی دیگر با نام تراکیه در بالکان، کشور اوراسیایی بوده و همسایگان بسیاری از جمله نخجوان، عربستان، سعودی، ارمنستان، ایران، یونان، عراق و بلغارستان را دارا می باشد. کشور ترکیه از نظر پهناوری سی و هفتمین کشور در جهان می باشد، که وسعتی به پهنای ۷۸۳۳۶۵ کیلومتر مربع دارد. جمعیت ترکیه حدود ۸۴ میلیون، واحد پول آن لیر، پایتخت این کشور آنکارا بوده و زبان رسمی آن ترکیه است. اقتصاد جمهوری ترکیه از توریسم، صنعت و بانکداری می باشد و به دلیل موفقیت خود در کشتی سازی، محصولات خود را به دیگر کشور های اروپایی و برخی کشور های آسیایی صادر می نماید. همچنین نوزدهمین اقتصاد دنیا بنا به تولید ناخالص داخلی به کشور ترکیه تعلق دارد. به دلیل قرار گرفتن کار پزشکی در لیست پر درآمد ترین شغل در ترکیه، پزشکان بسیاری در تلاش هستند تا بتوانند جهت کار پزشکی در ترکیه به این کشور پهناور مهاجرت نمایند. مشکلات کار در ترکیه و هزینه زندگی در ترکیه یکی از بزرگ ترین دغدغه های پزشکان قبل از مهاجرت به کشور ترکیه می باشد و ما قصد داریم در مقاله حقوق و درآمد پزشکان در ترکیه به بررسی این عوامل و دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار بر بازار کار پزشکان بپردازیم. 

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص معادل سازی پزشکان و پرستاران

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص معادل سازی پزشکان و پرستاران

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد پزشکان در ترکیه:

بیشترین تحقیقاتی که پزشکان قبل از مهاجرت انجام می دهند، به یقین می تواند میزان درآمد وی جهت زندگی باشد. از این نظر زمانی که یک پزشک قصد می کند تا برای کار پزشکی به کشور ترکیه مهاجرت نماید، میزان درآمد در ترکیه را برای کادر پزشکی بررسی می نماید. طی بررسی های بدست آمده، تخصص پزشکی در ترکیه یکی از پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه می باشد و متوسط حقوقی معادل 22849 یورو سالانه در این کشور کسب می نماید. همچنین برخی از پزشکان در کشور ترکیه کمتر از میزان متوسط حقوق دریافت می نمایند، که حدودا حداقل حقوقی معادل 8385 یورو سالانه کسب می نمایند. برای آگاهی بیشتر از روند توزیع حقوق میان پزشکان در ترکیه، نمودار زیر را تهیه و تدوین دادیم. همچنین در ذیل، برای آگاهی از حقوق و درآمد دیگر کادر درمان در ترکیه جدولی ترسیم کرده ایم.

مشاغل درمانی درآمد ماهانه (یورو)
روانشناس مشاوره 1995
دکتر 2140
پزشک قانونی 2109
مشاور ژنتیک 1282
چشم پزشک 1674
فیزیوتراپیست 1302
پزشک پوست 2409
پزشک عمومی 1757
پزشک مغز و اعصاب 2450
پزشک طب کار 1809

نمودار زیر نمایان کننده نحوه توزیع حقوق پزشکان در ترکیه می باشد.

نمودار توضیع حقوق پزشکان در ترکیه

تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در ترکیه:

متقاضیانی که قصد دارند در کشور ترکیه به کار پزشکی بپردازند  در صورتی که واجد شرایط کار در این زمینه و این کشور باشند، می‌ توانند علاوه بر درآمد در ترکیه، از افزایش درآمد در ترکیه بر اساس تجربیات کاری خویش بهره مند گردند. اگر چه رشته پزشکی در ترکیه از پر درآمد ترین شغل در ترکیه محسوب می‌ شود، ولی پزشکان می‌ توانند سالانه بر حسب تجربه ای که کسب می نمایند، درآمد خویش را به سطح بالا تری برسانند. در جدول زیر میزان درآمدی که پزشکان نسبت به تجربیات کاری خویش دریافت می‌ نمایند، تشریح کرده ایم و در ادامه آن، نموداری از تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در ترکیه تهیه و تنظیم نموده ایم.

پزشکان با تجربه 2 تا 5 سال 32 درصد افزایش حقوق
پزشکان با تجربه 5 تا 10 سال 36درصد افزایش حقوق
پزشکان با تجربه 10 تا 15 سال 21 درصد افزایش حقوق
پزشکان با تجربه 15 تا 20 سال 14 درصد افزایش حقوق
پزشکان با تجربه بیش از 20 سال 9 درصد افزایش حقوق

نمودار زیر نمایان کننده نحوه توزیع حقوق پزشکان در ترکیه می باشد.

درصد افزایش حقوق پزشکان در ترکیه بر اساس تجربه

تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در ترکیه:

اگرچه در کشور ترکیه قوانین مبنی بر درآمد در ترکیه تصویب شده می باشد و پزشکان دارای سطح معینی حقوق و دستمزد می باشند، ولی برخی مشکلات کار در ترکیه وجود دارد که افراد موظف می‌ باشند قبل از مهاجرت به این کشور، به بررسی ویژگی های مثبت و مشکلات کار در ترکیه پرداخته و تحقیقاتی در زمینه کاری به دست بیاورند. از وجود مشکلات کار در ترکیه همانند دیگر کشور ها، وجود تبعیض جنسیتی می باشد. این مسئله در هر کشوری از دیرباز وجود داشته و سبب شده تا هر زنی در هر کاری از درآمد کمتری بهره مند گردد. همراهان عزیز مقاله حقوق و درآمد پزشکان در ترکیه توسط تیم کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور به بررسی و تحلیل درآمده است. لذا هرگونه کپی برداری از مطالب بدون ذکر منبع شرعاً حرام و از نظر قانونی، غیر قانونی می باشد. همچنین این موسسه هیچ گونه رضایتی در قبال کپی برداری از مطالب آن بدون ذکر منبع ندارد. به طور کلی به دلیل وجود مسئله جنسیت در ترکیه، پزشکان زن ۱۳ درصد حقوق و دستمزد کمتری نسبت به مردان دریافت می نمایند. 

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در ترکیه:

در کشور های جهان، در زمینه کار و صنعت، قوانینی وجود دارد، که برخی از این قوانین در رابطه با افزایش حقوق و درآمد کارمندان می باشد. این قوانین عبارتند از، تأثیر سطح سوابق کاری افراد، تاثیر جنسیت اشخاص، تاثیر تحصیلات، روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در ترکیه و دیگر عواملی که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. قانون روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در ترکیه به ویژگی های فردی مربوط نبوده و نرخی است، که دولت ترکیه هر ساله بر میزان حقوق تمامی پزشکان و یا همه مشاغل می‌ افزاید. ولی درصدی که بر درآمد پزشکان افزوده می‌ شود به وضوح قابل مشاهده و بیشتر از دیگر مشاغل می باشد. به طور کلی روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در ترکیه هر ۱۷ ماه ۱۲ درصد می باشد، در حالی که روند رشد متوسط حقوق ملی در این کشور هر ۱۸ ماه ۸ درصد است. در ادامه برای شما متقاضیان گرامی نمودار روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در ترکیه را آورده ایم.

روند افزایش حقوق درآمد زشکان در ترکیه

مزایا و پاداش های پزشکان در ترکیه:

یکی از اساسی ترین وظایف نیروی کار در هر زمینه ای، انجام کار به نحوی صحیح و عملکرد مناسب آن می باشد. یکی از اساسی ترین وظایف نیروی کار در هر زمینه ای، انجام کار به نحوی صحیح و عملکرد مناسب آن می باشد. امروزه هر شخصی در صنایع کاری و موسسات دولتی به گونه‌ ای به کار می‌ پردازد، که نحوه عملکرد وی برای دیگران الگو بوده و جمعی از کارمندان در عملکرد موفق شرکت نقش اساسی ایفا می‌ کنند و طی عملکرد های فردی و جمعی از سوی کار فرما، پاداش دریافت می‌ نمایند. در سال گذشته در کشور ترکیه 74 درصد از پزشکان شامل مزایا و پاداش شده اند. پزشکان متقاضی کار در کشور ترکیه نیز، پس از مهاجرت و به کار پرداختن در این کشور، مشمول مزایا و پاداش هایی می شوند، که برخی از این پاداش ها عبارتند از:

    • پاداش بر اساس نحوه عملکرد شخص
    • پاداش بر اساس نحوه عملکرد جمعی از کارکنان
    • پاداش پایان سال
    • پاداش اهداف موفق موسسات کار

در ادامه این نوشتار برای شما عزیزان نموداری از مزایا و پاداش کار پزشکان در ترکیه را تهیه و تنظیم کرده‌ ایم.

سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در ترکیه:

تا رسیدن به این بخش از مقاله حقوق و درآمد پزشکان در ترکیه، عوامل موثر بر درآمد پزشکان در ترکیه را بررسی کردیم و دانستیم که عوامل مختلفی در درآمد پزشکان ترکیه دخیل می باشند و تأثیر بسزایی در درآمد پزشکان دارند. کار در موسسات دولتی یک کشور، همانند جمهوری ترکیه ۵ درصد افزایش حقوق خواهد داشت و چنین موسساتی که از اقتصاد بالایی برخوردار هستند، معمولا در شهر هایی قرار دارند که پرجمعیت و در سطح رفاه می باشند. به عنوان مثال، میانگین درآمد یک پزشک می‌ تواند در شهرهای ازمیر، آنتالیا، آنکارا و استانبول تغییر داشته باشد. بنا بر این به لیست تهیه شده در زیر این نوشتار توجه فرمایید.

    • ازمیر: ۲۳۸۸۳ یورو
    • آنتالیا: ۲۲۲۲۹ یورو
    • استانبول: ۲۶۶۷۵ یورو
    • آنکارا: ۲۴۸۱۴ یورو

در نظر داشته باشید مشکلات کار در ترکیه از عواملی می باشد که لازم است قبل از اقدام برای کار، ارزیابی هایی در این زمینه داشته باشید. به عنوان مثال نرخ بیکاری در ترکیه یکی از مشکلات کار می باشد، که شانس افراد خارجی را برای دریافت کار کاهش می دهد. در زیر نمودار نرخ بیکاری در ترکیه را آورده ایم.

نرخ بیکاری در ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه:

هزینه زندگی در ترکیه علاوه بر این که یک فرد چه نوع کیفیت را برای زندگی خویش برگزیده است، نسبت به شهری که برای زندگی انتخاب می نماید، متفاوت و در برخی از شهر های ترکیه گران باشد. به عنوان مثال برای بیان متوسط هزینه زندگی در شهر های متفاوت ترکیه، برای یک فرد و بدون میزان اجاره مسکن لیستی ‏در ذیل این مطلب ترسیم کردیم.

  • ازمیر: ۳۱۶ یورو
  • آنکارا: ۳۱۹ یورو
  • استانبول: ۳۵۴ یورو
  • آنتالیا: ۲۹۰یورو

به طور کلی هزینه زندگی در ترکیه حدود ۵۷ درصد از هزینه زندگی در آلمان کمتر می باشد و همچنین هزینه مسکن نیز حدود ۸۰ درصد کمتر از آلمان می‌ باشد. متوسط هزینه زندگی در ترکیه برای یک خانواده سه نفره ۹۶۰ یورو بدون در نظر گرفتن میزان هزینه مسکن می باشد. در جدول تدوین داده شده در زیر هزینه های زندگی و مسکن در ترکیه را آورده ایم.

اقلام و آپارتمان نوع و اندازه هزینه ها (یورو)
هر متر آپارتمان شهری خرید 650.34
هر متر آپارتمان برون شهری خرید 375.15
اجاره آپارتمان شهری یک خوابه 159.13
اجاره اپارتمان برون شهری یک خوابه 103.24
اجاره آپارتمان شهری سه خوابه 273.42
اجاره اپارتمان برون شهری سه خوابه 176.81
برنج یک کیلو 1.28
گوشت گاو یک کیلو 7.15
گوشت مرغ یک کیلو 2.21
پنیر محلی یک کیلو 4.44
نان 500 گرم 0.29
سیب یک کیلو 0.61
سیب زمینی یک کیلو 0.34
پیاز یک کیلو 0.36
پرتقال یک کیلو 0.75
موز یک کیلو 1.43
کاهو یک راس 0.43
گوجه فرنگی یک کیلو 0.57
شیر یک لیتر 0.61
تخم مرغ 12 عدد 1.30
حقوق و درآمد پزشکان در ترکیه و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پزشکان در ترکیه، مشکلات کار در ترکیه، هزینه زندگی در ترکیه، تاثیر تجربه کار بر درآمد پزشکان در ترکیه، تاثیر جنسیت بر درآمد پزشکان در ترکیه و دیگر عوامل مهم کاری پزشکان و مشکلات کار در ترکیه را به روش علمی بررسی و ارزیابی نمودیم. ما در مقاله حقوق و درآمد پزشکان در ترکیه بررسی کردیم و آموختیم، در کشور ترکیه عواملی وجود دارد که برخی از ویژگی های فردی، برخی بر اثر تصمیمات فردی و برخی قوانین کشوری، حقوق و درآمد پزشکان را تعیین می نمایند. همچنین دانستیم نرخ بیکاری در کشور ترکیه از سطح بالایی برخوردار می باشد، که بیان می کند، افراد بومی این کشور به تعداد بالایی در سنین کار و آماده برای کار می‌ باشند، ولی به دلایل ضعیف بودن زمینه‌ های شغلی، بیکار هستند. مهاجرت پزشکان به ترکیه نیازمند اخذ ویزای معادل سازی و معادل سازی مدرک پزشکی می باشد، که در جمهوری ترکیه به اتباع خارجی ویزای معادل سازی داده نمی شود. از این پزشکانی که قصد دارند در کشور ترکیه به کار طبابت و درمان بپردازند، می توانند با خرید ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار در ترکیه، اقامت و پاسپورت این کشور را به دست بیاورند و در نهایت جهت کار پزشکی اقدام نمایند. شایان ذکر است دو کشور آلمان و دانمارک به نیروی پزشکی نیازمند بوده و شرایط معادل سازی در این کشورها راحت تر و آسان می باشد. از این رو مهاجرت پزشکی به چنین کشور هایی بسیار بهتر و درآمد بیشتری خواهد داشت. شما عزیزان می توانید جهت دریافت ویزای معادل سازی در کشور های مختلف، از طریق تماس تلفنی از مشاوران کار بلد موسسه حقوقی ملک پور ( ملک پور اتریش ) مشاوره رایگان و علمی دریافت نمایید. در صورت رضایت از این مقاله 5 ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پزشکان در ترکیه

درآمد یک پزشک در ترکیه به طور متوسط به چه میزان می باشد؟

متوسط درآمد یک پزشک در ترکیه سالانه معادل 22849 یورو است.

هزینه زندگی در ترکیه به چه میزان می باشد؟

متوسط هزینه زندگی در ترکیه ۹۶۰ یورو بدون اجاره مسکن برای سه نفر در یک ماه می باشد.

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در ترکیه به چه صورت است؟

روند رشد متوسط حقوق سالانه پزشکان در ترکیه هر ۱۷ ماه ۱۲ درصد می باشد

از مشکلات کار در ترکیه برای پزشکان کدامند؟

از مشکلاتی که افراد جهت کار در ترکیه دارند، بالا بودن نرخ بیکاری این کشور می باشد، که مانع ورود افراد خارجی جهت کار به ترکیه می شود. همچنین دیگر مشکلی که پزشکان برای کار در این کشور دارند، نبود ویزای معادل سازی می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *