حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در پرتغال
  • حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در پرتغال
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در پرتغال
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در پرتغال
  • مزایا و پاداش های کار پرستاری در پرتغال
  • سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در پرتغال
  • هزینه های زندگی در پرتغال
  • حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال و سخن پایانی
حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال

حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال، شرایط زندگی در پرتغال برای پرستاران، مسائلی که در خصوص افزایش حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال وجود دارد و پرستاران باید از آن ها مطلع باشند و دیگر موارد مرتبط با موضوع حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال از اصلی ترین موضوعاتی است که در این مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت. پرتغال از کشورهای جنوب غربی اروپا می باشد که با همسایه بزرگتر خود اسپانیا، بیشتر از 85درصد از شبه جزیره ایبری را مشترک می باشند. پرتغال به دلیل رشد و پیشرفتی که در این سال ها داشته همراه با آب و هوای بسیار مناسب مدیترانه ای، به یکی از کشور های تبدیل شده که در هر سال افراد زیادی با اهداف مختلف به آن مهاجرت می نمایند. موسسه حقوقی ملک پور از موسسات معتبر در زمینه مهاجرت می باشد که با مجموعه ای از وکلا و مشاورین مهاجرتی با تجربه از سر تا سر دنیا، خدماتی بی نظیر را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت کسب اطلاعات در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال و دیگر اطلاعات مهاجرتی این امکان را دارید تا با تماس با موسسه، به صورت رایگان این اطلاعات را کسب نمایید و همچنین از بهترین مسیر جهت مهاجرت خودتان آگاه شوید.

شرایط عمومی کار در پرتغال:

افرادی که تمایل به کار و زندگی در پرتغال را دارند باید قبل از ورود به پروسه مهاجرت از معایب و نکات مثبت برای زندگی در پرتغال اطلاع پیدا نمایند. پرتغال در غربی ترین نقطه اروپا و در شبه جزیره ایبری واقع گردیده است. این کشور از اعضا و از موسسان اتحادیه اروپا و معاهده شنگن است. شهر زیبای لیسبون یکی از قدیمی ترین شهر های اروپا، پایتخت این کشور است. اسپانیا همسایه پرتغال می باشد که طولانی ترین مرز زمینی در اروپا را این دو کشور دارند. زبان رسمی این کشور زبان پرتغالی می باشد، که زبان رسمی 6 کشور دیگر در جهان نیز می باشد. پرتغال از خوش آب و هوا ترین کشور های جهان به شمار می رود. واحد پول در پرتغال، یورو است. در سال های اخیر رشد و پیشرفت بسیار زیادی در زمینه اقتصاد داشته است. با توجه به این رشد و پیشرفت در زمینه اقتصاد و آب و هوای عالی در کشور پرتغال و نرخ بیکاری رو به پایین باعث شده تا متقاضیان زیادی تمایل به مهاجرت به این کشور را داشته باشند. به دلیل کمبود نیروی مهار در بعضی از مشاغل، متقاضیانی که در این زمینه ها تخصص دارند می توانند برای کار در این بخش ها اقدام نمایند. یکی از مشاغلی که پرتغال در آن با کمبود نیروی ماهر روبرو می باشد مشاغل خدمات بهداشتی و پرستاری می باشد. در ادامه این مقاله حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال:

از عمده مسائلی که هر پرستار قبل از مهاجرت به هر کشوری باید مورد بررسی قرار دهد میزان حقوقی می باشد که درآن کشور برای نیروی پرستار در نظر می گیرند. به دلیل بالا رفتن تعداد جمعیت مسن و پیر در پرتغال و کم شدن نیروی جوان در این کشور مانند دیگر کشور های اروپایی، کشور پرتغال با کمبود نیروی پرستار مواجه گردیده است. همین مساله باعث شده تا نیرو های پرستاری که از سراسر جهان مخصوصاً کشور های جهان سوم تمایل به مهاجرت دارند کشور پرتغال را به عنوان یکی از گزینه های مناسب در نظر داشته باشند. با توجه به پایین بودن هزینه های زندگی در پرتغال نسبت به کشور های هم سطح خود مانند فرانسه، استالیا، اسپانیا و .. و هم چنین آب و هوای مناسب و کمبود در بخش مراقبت های بهداشتی، پرتغال می تواند یکی گزینه های مناسب باشد. در این جا به بررسی جزئیات حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال می پردازیم تا ببینیم آیا این کشور در بخش درآمد برای پرستاران گزینه مناسبی می باشد یا خیر؟

  • حداقل، متوسط و حداکثر حقوق پرستاران:

    پرستاری که در پرتغال کار می کند به صورت میانگین برای هر سال کار پرستاری حقوقی معادل با 24000 یورو در آمد دارد (ماهیانه 2000 یورو) که محدوده حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال در پایین ترین حالت 12500 یورو و در حداکثر و بالا ترین حالت 36700 یورو برای یک سال کار پرستاری می باشد.

  • حقوق متوسط:

    متوسط ​​حقوق 23000 یورو در سال است ، به این معنی که نیمی (50٪) از افرادی که به عنوان پرستار در پرتغال کار می کنند کمتر از 23،000 یورو درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 23،000 یورو درآمد دارند.

مودار حقوق و درامد پرستاران در پرتغال

درصد ها:

در نمودار فوق نزدیک ترین درصد ها به مرکز حقوق(50%) درصد های 25 و 75 می باشند، به این معنی که 25 درصد از پرستاران در پرتغال حقوقی کمتر از 16000 یورو برای هر سال کار پرستاری درآمد دارند و 75 درصد دیگر بالاتر از این مبلغ را دریافت می کنند. در ادامه آمده است که تنها 75 درصد از پرستاران حقوقشان کمتر از 28600 یورو می باشد و تنها 25 درصد از پرستاران حقوقی بالاتر از این مبلغ دریافت می نمایند.

تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در پرتغال:

تجربه در هر کار و حرفه مساله ای مهم به شمار می رود. تجربه کاری باعث می شود تا اشخاص بتوانند کارهای که شرایط بهتری دارند را پیدا کنند و در پیدا کردن فرصت های شغلی بسیار تاثیر گذار هستند. اشخاصی که تجربه کاری آن ها بالاتر است، از حقوق و درآمد بیشتری نسبت به اشخاص با تجربه پایین بهره می برند، از دیگر نکات مثبتی که تجربه داشتن در آن تاثیر دارد این می باشد که در حین استخدام کارفرمایان اشخاص و نیرو های را در اولویت استخدام قرار می دهند که سابقه کاری و تجربه بالاتری را در ان حرفه داشته باشند. البته پرستاران و دیگر نیرو ها باید از این موضوع مطلع باشند که مسائل مهم دیگری به جز تجربه داشتن برای ورود به بازار کار و رشد حقوق وجود دارند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. در اینجا به بررسی تاثیراتی که تجربه بر روند افزایش حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال دارد پرداخته ایم و در قالب یک نمودار میزان افزایش حقوق پرستاران را بر اساس هر سال تجربه نشان داده ایم:

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در پرتغال:

وارد شدن به دانشگاه و فارغ التحصیلی و اتمام تحصیل در مقاطع و رشته های گوناگون باعث می گردد تا اشخاص بعد از تمام شدن دوره تحصیل بتوانند در مشاغل مربوط به رشته تحصیلیشان در سطح بالا مشغول به کار کردن شوند. داشتن سطح تحصیلات عالیه و مدرک دانشگاهی از الزامات ورود و کار در مراکز دولتی و خصوصی می باشد. برای ورود به مشاغلی مثل کار پرستاری متقاضیان باید حتما در این رشته موفق به دریافت مدرک دانشگاهی معتبر شوند تا بتوانند برای استخدام اقدام کنند. امروزه تمام مردم دنیا می دانند که برای ساخت یک زندگی خوب و آینده ای روشن نیاز است تا تحصیلات عالیه داشته باشند و با تحصیل در مدارج بالا این امکان برای آن ها فراهم می گردد تا زندگی خوبی را برای خود و خانواده خود رقم بزنند. همچنین در پروسه مهاجرت افرادی که دارای مدارک دانشگاهی می باشند این شانس و امکان را دارند تا از روش های ارزان تر مانند تحصیل و کار اقدام نمایند. از دیگر مزایای داشتن مدارک دانشگاهی و تحصیلات می توان به این موضوع اشاره نمود که هر چه میزان سواد تحصیلی شما بالاتر باشد و هر چه مدرک شما بالا تر باشد شما در کار خود از حقوق و مزایای بالاتری برخوردار می شود. در کشور پرتغال پرستارانی که با مدرک لیسانس مشغول به کار پرستاری می باشند برای یک سال کار حقوقی معادل با 20.000 یورو درآمد دارند و این در حالی می باشد که پرستاران با مدرک فوق لیسانس 39 % حقوق بالاتری دریافت می نمایند و برای یک سال کار حقوقی معادل با 27.700 یورو دریافت می نمایند.

روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در پرتغال:

گفته شد که عوامل و مسائلی چون تحصیلات و تجربه از اصلی ترین دلایل در استخدام و ورود به کار پرستاران و افزایش حقوق  آن ها در پرتغال به شمار می رود. تاثیر تجربه و تحصیلات در اکثر کار ها به همین منوال است. البته نباید این دو موضوع را تنها دلایل برای رشد و افزایش درآمد و استخدام در بازار کار دانست چون مسلماً مسائل تاثیر گذار دیگری جهت استخدام نیروی کار و رشد حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به موضوعاتی نظیر کار پرستاری در شهر های دیگر پرتغال، فعالیت در مراکز درمانی دولتی و یا خصوصی در پرتغال اشاره نمود، همچنین جنسیت پرستاران در مساله تعیین حقوق آن ها تاثیر گذار می باشد. به جز این موارد که برای هر پرستار متفاوت است در کشور پرتغال همانند دیگر کشور ها در هر سال دولت این کشور تحت عنوان افزایش سالانه ملی حقوق به درآمد پرستاران و دیگر کارمندان مقدار مشخصی افزوده می شود. در کشور پرتغال با گذشت هر 18 ماه مقدار 9درصد از کل میزان حقوق به درآمد پرستاران افزوده می شود. این مقدار در مشاغل دیگر پرتغال متفاوت می باشد و در هر 16 ماه 9 درصد افزایش حقوق دارند

مزایا و پاداش های کار پرستاری در پرتغال:

اصلی ترین و مهم ترین سرمایه هر مجموعه و سازمان، نیرو و منابع انسانی می باشد. مزایا و پاداش به هر کارفرما و مدیری کمک می نماید تا نیرو های با تجربه و کاربلد و کارامد را در مجموعه و سازمان خود داشته باشد. می توان گفت مزایا و پاداش با عنوان ابزاری مهم و ضروری برای کنترل عملکرد نیرو ها ناخته شده می باشد. وقت های که از یک نیروی کاری به خوبی تشکر و تقدیر شود، باعث می گردد در آن نیروی کاری این احساس پدیدار شود که در مجموعه کاری خود دارای ارزش و اعتبار و احترام است. مزایا و پاداش را می توان  به سوخت موتور تشبیه کرد. هرگز سازمان و موسسه و مجموعه ای به هدف های مشخص شده ی خود نخواهد رسید، مگر با کوشش و تلاش و همت کارمندان و نیروهای کاری آن مجموعه. موضوع پاداش و مزایا برای پرستاران در کشور پرتغال نیز وجود دارد. البته دانستن این موضوع خالی از لطف نیست که خدمات درمانی و بهداشتی در کشور پرتغال جز چرخه تولید درآمد نمی باشد و جز مشاغلی که سود دهی بالایی داشته باشند نمی باشد. در سال 2020 طبق آخرین آمار 28درصد از پرستاران در این کشور پاداش و مزایا دریافت کرده اند و 72 درصد دیگر هیچ گونه پاداشی دریافت نکرده اند.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در پرتغال:

تا این قسمت از مقاله حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال به بررسی مسائلی چون  تاثیرات عواملی چون تحصیلات پرستاران، تجربه کاری آن ها، میزان مزایا و پاداشی که در پرتغال به پرستاران تعلق می گیرد، مقدار افزایش حقوقی که در هر سال توسط دولت اضافه می گردد را مورد بررسی قرار دادیم. همین طور گفتیم که عواملی چون جنسیت پرستاران در پرتغال، شهری محل کار پرستاران در پرتغال و کار در مراکز دولتی یا خصوصی در پرتغال از عوامل تاثیر گذار در رشد حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال به شمار می آیند. گفتیم که این موضوعات در کنار میزان تحصیلات و سطح تجربه پرستاران، جهت استخدام تحت عنوان پرستار و افزایش حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال تاثیر مستقیم خواهند داشت. در ادامه به بررسی دقیق این موارد خواهیم پرداخت:

  • تفاوت حقوق پرستاران مرد و زن در پرتغال:

    در کشور پرتغال یک پرستار زن برای هر سال کار پرستاری به صورت متوسط حقوقی معادل با 24600 یورو درآمد دارند که از حقوق و درآمد پرستارن مرد در پرتغال 5% بالاتر می باشد. حقوق و درآمد پرستاران مرد در پرتغال برای هر سال کار 23400 یورو می باشد.

  • تفاوت حقوق پرستاران در موسسات دولتی و خصوصی در پرتغال:

    پرستارانی که در موسسات بهداشتی و درمانی دولتی و عمومی در پرتغال مشغول به کار پرستارای می باشند 6 درصد از حقوق بالاتری نسبت به پرستاران در بخش های خصوصی درآمد دارند.

  • تاثیر کار پرستاری در شهر های مختلف پرتغال:

    در تمام مشاغل، در تمام دنیا نیرو های کاری که در شهر های بزرگ و پر جمعیت مشغول به کار و فعالیت هستند حقوق بالاتری نسبت به همتایان خود در شهر های کوچک تر دریافت می کنند زیرا هزینه های زندگی در آن شهر ها به مراتب بالاتر از شهر های کوچک تر می باشد. در بخش زیر حقوق پرستاران در شهر های مختلف پرتغال را برای شما قرار داده ایم:

شهر میزان درآمد
لیسبون 28600 یورو
پورتو 25300 یورو
فاچال 23300 یورو

هزینه های زندگی در پرتغال:

یکی دیگر از مسائل که جهت زندگی در پرتغال و کار در این کشور باید در نظر گرفت و در خصوص آن به تحقیق پرداخت، میزان هزینه های زندگی در این کشور می باشد. همان گونه که گفتیم پرتغال در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی نظیر فرانسه، ایتالیا، اسپانیا از هزینه های کمتری برخوردار می باشد. مقالاتی که شما دوستان در وب سایت های موسسه حقوقی ملک پور مورد مطالعه قرار می دهید توسط تیم های آی تی و تیم مشاوره موسسه نگارش و تدوین می گردد. هر گونه استفاده از آن مخالف مقررات است و شرعا حرام محسوب می شود. برای شما عزیزان در قالب یک جدول به بررسی برخی از هزینه ها در شهر لیسبون پرداخته ایم:

هزینه مقدار کالا
بنزین 1لیتر یورو 5.83
تاکسی هر کورس یورو 0.76
بلیط وسیله نقلیه عمومی یک طرفه یورو 1.80
اینترنت ماهیانه یورو 33
مکالمه تلفنی موبایل هر دقیقه یورو 0.19
سیب 1 کیلوگرم یورو 0.69
پرتقال 1 کیلوگرم یورو 0.57
موز 1 کیلوگرم یورو 0.50
پنیر 1 کیلوگرم یورو 3.05
شیر 1 کیلوگرم یورو2.51
گوشت 1 کیلوگرم یورو 4.03
مرغ 1 کیلوگرم یورو2.24
نان 500 گرم یورو1
تخم مرغ 12 عدد یورو 1.89
قیمت اندازه و مقدار نوع منزل
یورو 645 1خواب// خارج از مرکز شهر اجاره آپارتمان
  یورو 1.042 3خواب // خارج از مرکز شهر اجاره آپارتمان
یورو 815 1خواب// مرکز شهر اجاره آپارتمان
  یورو 1.567 3خواب// مرکز شهر اجاره آپارتمان
یورو 400 هر متر// مرکز شهر خرید آپارتمان
یورو 238 هر متر// خارج از مرکز شهر خرید آپارتمان
حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال، بررسی هزینه زندگی در پرتغال، مسائل تاثیر گذار در رشد حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال، مزایا و پاداش پرستاران در پرتغال، میزان افزایش سالانه ملی حقوق از مسائلی بود که در این مقاله به صورت تخصصی و علمی مورد نگارش قرار گرفت. پرتغال از کشور های زیبا و بسیار خوش آب و هوا در غرب اروپا می باشد. این کشور که در این سال ها دست خوش تغیرات مثبت گردیده و رشد چشم گیری در مسائل مختلف از جمله اقتصاد داشته است. به همین دلایل افراد زیادی از سراسر جهان تمایل دارند تا از روش های مانند تحصیل، کار و سرمایه گذاری به پرتغال مهاجرت نمایند. موسسه حقوقی ملک پور از موسسات معتبر در زمینه مهاجرت می باشد که با مجموعه ای از وکلا و مشاورین مهاجرتی با تجربه از سر تا سر دنیا، خدماتی بی نظیر را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت کسب اطلاعات در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال و دیگر اطلاعات مهاجرتی این امکان را دارید تا با تماس با موسسه، به صورت رایگان این اطلاعات را کسب نمایید و همچنین از بهترین مسیر جهت مهاجرت خودتان آگاه شوید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پرستاران در پرتغال

حداقل حقوق پرستاران در مجارستان برای هر سال کار چه مقدار است و چند درصد از پرستاران در مجارستان این میزان حقوق را دریافت می نمایند؟

حقوق پرستاران در مجارستان در پایین ترین حالت برای هر سال کار 2.090.000 فورینت(HUF) معادل با (5800یورو) می باشد. کمتر از 25درصد از پرستاران در مجارستان حداقل حقوق را دریافت می نمایند.

حقوق پرستاران در مجارستان با سابقه 10 تا 15 سال کار چه مقدار است؟

پرستارانی که با سابقه 10 تا 15 سال کار پرستاری در مجارستان مشغول به کار می باشند برای هر سال کار 5.780.000 فورینت درآمد دارند.

تفاوت حقوق پرستاران آقا و پرستاران خانم در مجارستان در شرایط برابر چند درصد است؟

در کشور مجارستان پرستاران خانم برای هر سال کار در این کشور 8 درصد حقوق بیشتری نسبت به پرستاران مرد دریافت می کند

متوسط حقوق پرستاران برای هر سال کار در مجارستان چه مقدار است؟

میانگین حقوق پرستاران در مجارستان برای یک سال کار به صورت میانگین 4.460.000 فورینت(HUF) معادل با (12400 یورو) می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *