حقوق و درآمد پرستاران در عمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در عمان
  • حقوق و درآمد پرستاران در عمان
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در عمان
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در عمان
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در عمان
  • مزایا و پاداش های کار پرستاری در عمان
  • سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در عمان
  • هزینه های زندگی در عمان
  • حقوق و درآمد پرستاران در عمان و سخن پایانی
حقوق و درامد پرستاران در عمان

حقوق و درآمد پرستاران در عمان و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پرستاران در عمان، مهاجرت پرستاران به عمان، عواملی که میزان حقوق پرستار در عمان را تحت شعاع قرار می دهد، هزینه زندگی در این کشور زیبا و دلایلی که در رشد حقوق و درآمد پرستاران در عمان تاثیر دارد و دیگر مسائلی که به حقوق پرستاران در عمان مربوط می باشد را به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. عمان کشوری در قاره آسیا و معروف به عروس خلیج فارس از کشور های سطح اول آسیا می باشد. موسسه حقوقی ملک پور با داشتن شعب در سراسر جهان و همچنین با در اختیار داشتن نیرو های متعهد و متخصص در زمینه مهاجرت این شرایط را فراهم آورده تا به شما عزیزان خدمات مهاجرتی ارائه کند. با برقرار نمودن تماس با موسسه، این امکان برای شما فراهم است تا به صورت رایگان با مشاورین مجموعه به مشاوره بپردازید و اطلاعاتی دقیق در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در عمان و پرستاری در عمان به دست آورید و همچنین در صورت تمایل مشاورین با بررسی شرایط شما بهترین نوع مهاجرت را به شما پیشنهاد می دهد.

شرایط عمومی کار در عمان:

عمان کشوری در قاره بزرگ آسیا و واقع در خلیج فارس می باشد. جمعیت عمان 8 میلیون نفر می باشد و مساحت این کشور 500309 کیلومتر مربع می باشد. شهر مسقط پایتخت کشور عمان می باشد. عمان کشور زیبایی با بیش از 2000 کیلومتر ساحل می باشد که برخی از این سواحل بسیار زیبا و دیدنی می باشد. مسلماً  عمان متنوع ترین مناظر در بین کشور های خاورمیانه با بیابان های بزرگ، سواحل زیبا و خیره کننده، کوه ها و مناطق جنگلی بزرگ می باشد که از ویژگی های منحصر به فرد برخوردار است. مانند دیگر کشور های خاورمیانه عمان از شهروندان خود مالیات دریافت نمی کند. عمان از ثروتمند ترین کشور های خاورمیانه و جهان محسوب می شود و پادشاه این کشور سلطان قابوس خدمات بی نظیری را به مردم خود ارائه می کرد و به تمام عمانی ها اجازه داد تا ثبات مالی خود را حفظ کنند، این پادشاه در سال 2019 از دنیا رفت و پسر عمه او جانشین او و پادشاه عمان شد. هیچ کس در عمان گرسنه نیست و خدمات عمومی(مدرسه، بیمارستان و..) برای همه عمانی های رایگان است. واحد پول عمان ریال می باشد که دومین پول با ارزش جهان می باشد. در ادامه قصد داریم تا به بررسی کار پرستاری در عمان و حقوق و درآمد پرستاران در عمان بپردازیم:

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در عمان

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در عمان

حقوق و درآمد پرستاران در عمان:

همانگونه که گفتیم عمان یکی از ثروتمند ترین کشور های جهان می باشد. اقتصاد عمان اساساً مبتنی بر کشاورزی است. از دهه 1960، تولید و صادرات نفت یک درآمد اساسی برای این کشور بوده است. در واکنش به نوسان قیمت های نفت، دولت در تلاش است که منابع جدید درآمد مانند گردشگری، کشتیرانی، معدن، تولید و پرورش آبزیان را توسعه دهد. مردم عمان از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستند. هزینه زندگی در عمان کمتر از دبی و قطر می باشد و ارزش پول آن ها بالاتر از این دو کشور است. عمان به شدت به نیروی کاری خارجی وابسته است. نیروی کار خارجی بیشتر از هند، بنگلادش، پاکستان و سریلانکا می باشند که در اکثر موارد نیرو های این کشور ها کارگری و کارهای فیزیکی انجام می دهند و در بعضی از موارد مشاغل مدیریتی دارند. قصد داریم تا در این بخش به بررسی حقوق و درآمد پرستاران در عمان بپردازیم:

  • محدوده حقوق و درآمد پرستاران در عمان:

    پرستاری که در عمان کار می کند معمولاً سالانه حدود 16900 ریال عمان درآمد کسب می کند، محدوده حقوق از 9150 ریال در حداقل حالت تا 25600 ریال در حداکثر  میزان حقوق می باشد.

  • حقوق متوسط:

    حقوق متوسطی که​​ یک نیروی کار پرستاری در عمان دریافت می نماید 15600 ریال ( (OMRدر سال است، به این معنی که نیمی (50٪) از افراد که به کار پرستاری در عمان مشغول می باشند، حقوقی کمتر از15،600ریال (OMR) دریافت می کنند  و این در حالی است که نیمی دیگر بیش از15،600 (OMR)دریافت می کنند.

نمودار حقوق و درآمد پرستاران در عمان

درصد ها:

در نموداری که برای شما قرار دادیم می بینید که به مرکز این نمودار درصد های 25 و 75 نزدیک می باشد. در قسمت پایین نمودار متوجه می شوید که تنها 25% از پرستاران حقوقی کمتر از11.100 ریال OMR درآمد برای هر سال کار پرستاری در عمان دارند و75 درصد دیگر پرستاران در این کشور حقوقشان بالاتر از 11.100 ریال OMR می باشد. در ادامه با توجه به نمودار توزیع حقوق و درآمد پرستاران در عمان متوجه می شوید که میزان حقوق پرستار در عمان تنها برای 25 درصد از پرستاران بالاتر از 18.900 ریالOMR می باشد و 75 درصد دیگر که به پرستاری در عمان مشغول می باشند کمتر از 18.900 ریالOMR درآمد دارند.

تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در عمان:

تجربه کاری مساله ای بسیار مهم می باشد. تجربه کاری در پیدا کردن فرصت های شغلی بسیار موثر می باشد و باعث می شود افراد بتوانند مشاغلی که از شرایط بهتری برخوردار هستند را پیدا کنند. افرادی که از تجربه کاری بیشتری برخوردار هستند از حقوق و مزایای بالاتری نسبت به افراد کم تجربه بهره می برند. از دیگر مزایای تجربه داشتن این است که هنگام استخدام، کارفرمایان افراد با تجربه را در اولویت استخدام قرار می دهند. البته افراد باید بدانند که داشتن تجربه به تنهایی برای ورود به بازار کار و افزایش حقوق و درآمد کافی نمی باشد و موارد مهم دیگری نیز در استخدام نیرو ها و افزایش حقوق تاثیر دارند که در ادامه به بررسی مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت. در کشور عمان نیز میزان تجربه هر پرستار تاثیر مستقیم در روند افزایش حقوق و درآمد پرستاران دارند. در این قسمت برای شما جدولی از میزان حقوق و درآمد پرستاران در عمان  و میزان تاثیر تجربه بر این موضوع را برای شما قرار داده ایم:

نمودار تاثیر تجربه بر درآمد پرستاران در عمان

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در عمان:

ورود به دانشگاه و فارغ التحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاهی موجب می شود تا افراد بتوانند پس از اتمام تحصیلات وارد مشاغل مرتبط با رشته شودند و در سطوح بالا به کار مشغول شوند. برای ورود و کار در مراکز و موسسات دولتی و خصوصی که از حقوق و مزایای بالا برخوردار می باشند، سطح تحصیلات از اصلی ترین الزامات برای ورود به آن ها می باشد، مشاغلی مانند پرستاری که نیاز به تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی دارند برای ورود به آن ها متقاضیان باید حتما در این رشته از دانشگاه  فارغ التحصیل شوند. همه از این موضوع اطلاع دارند که تحصیلات در دنیای امروز مهم ترین موضوع در ساختن یک آینده خوب و روشن می باشد و تحصیلات عالی این امکان را به افراد می دهد تا شانس خود را برای ورود به بازار کار و ساختن آینده بهتر امتحان نمایند، همچنین برای مهاجرت از روش های مختلف مانند تحصیل و کار نیاز است تا افراد از حداقل تحصیلات برخوردار باشند. پس از ورود به یک حرفه و شغل، افرادی که از تحصیلات بالاتری برخوردار هستند بسته به نوع فعالیتشان از حقوق و درآمد بالاتری نیز برخوردار می شوند. در کشور عمان پرستارانی که مشغول به کار می باشند در صورتی که دارای مدرک لیسانس باشند برای یک سال کار پرستاری در عمان حقوقی معادل با 13.800ریال OMR دریافت می کنند، این در حالی می باشد که پرستارانی که در عمان با مدرک فوق لیسانس به کار پرستاری مشغول هستند برای هر سال کار پرستاری در عمان حقوقی معادل با 21000 ریال OMR دریافت می کنند.

نمودار تاثیر تحصیلات بر درآمد پرستاران در عمان

روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در عمان:

همان گونه که گفته شد عواملی چون تجربه کاری و تحصیلات دو دلیل اصلی جهت استخدام پرستاران، تعیین و افزایش میزان حقوق پرستار در عمان می باشد. این موارد در اکثر مشاغل به همین صورت می باشد. البته نمیتوان این دو مورد را تنها دلایل جهت ورود به بازار کار و افزایش حقوق دانست و موارد و عوامل دیگری نیز وجود دارند که در کنار موضوع تحصیلات و تجربه کاری به استخدام و رشد حقوق و درآمد پرستاران در عمان کمک می کند. از موارد دیگر موضوعاتی نظیر کار در شهر های دیگر عمان، فعالیت پرستاران در مراکز خدمات بهداشتی یا بیمارستان های دولتی و یا خصوصی و همچنین جنسیت نیروی کاری پرستار اشاره نمود. علاوه بر این موارد، در کشور عمان مانند اکثر کشور ها به نیرو های کاری، از طرف دولت در هر سال افزایش سالانه ملی حقوق تعلق می گیرد. این افزایش برای نیروی پرستار در هر 21 ماه اتفاق می افتد که میزان 8% از کل درآمد پرستاران، به حقوقشان اضافه خواهد شد. مقدار افزایش سالانه ملی حقوق در کشور عمان برای مشاغل دیگر متفاوت است و میزان 7% در مدت 19 ماه به حقوق نیرو ها اضافه می شود.

مزایا و پاداش های کار پرستاری در عمان:

منابع انسانی از مهم ترین و اصلی ترین سرمایه های می باشد که هر مجموعه و سازمانی دارد. پاداش و مزایا به هر مدیر و کارفرمایی کمک می کند تا نیروی کارآمد و با تجربه در سازمان و موسسه خود داشته باشد. پاداش و مزایا به عنوان نوعی ابزار ضروری و مهم بر نوع عملکرد نیرو های کاری شناخته شده است. هنگامی که به خوبی از یک نیرو تقدیر و تشکر شود، این احساس در آن نیرو به وجود می آید که در مجموعه ای که کار می کند دارای احترام و ارزش است. پاداش و مزایا سوخت این موتور است. هیچ مجموعه و سازمانی به اهداف مشخص شده خود نمی رسد مگر با تلاش و کوشش کارمندانش. این موضوع برای نیروی کار پرستار در عمان نیز وجود دارد البته به دلیل رایگان بودن هزینه های درمانی و بهداشتی در کشور عمان، موسسات درمانی و بیمارستان ها به صورت مستقیم در چرخه تولید درآمد وجود ندارند و به مراتب نسبت به دیگر مشاغل میزان کمتری پاداش و مزایا به پرستاران اعطا می نمایند. طبق آخرین آمار،  23 درصد از نیرو های پرستار در کشور عمان مزایا و پاداش دریافت کرده اند و 77 درصد از پرستاران پاداش و مزایای دریافت نکرده اند. این مقاله به دست تیم آی تی موسسه حقوقی ملک پور نگارش گردیده و هر گونه استفاده از این مقاله و سایر مقالات که در سایت های موسسه قرار دارد غیر مجاز و غیر قانونی بوده و از نظر شرعی نیز حرام است.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در عمان:

میزان تاثیری که تجربه کاری و میزان تحصیلات افراد بر روی حقوق و درآمد پرستاران در عمان می گذارد و همچنین مقدار پاداش و مزایای پرستاران و میزان افزایش حقوق سالانه ملی پرستاران در عمان را تا این قسمت از مقاله مورد بررسی قرار دادیم. همچنین به عواملی اشاره کردیم که در پروسه رشد حقوق پرستار در عمان تاثیر به سزایی دارند مانند جنسیت پرستاران، کار در شهر های مختلف عمان، فعالیت و کار در موسسه های درمانی و بهداشتی و بیمارستان های خصوصی و دولتی . گفته شد که این موارد در کنار تجربه و سطح تحصیلات یک پرستار در ورود به کار پرستاری و افزاش حقوق و درآمد پرستاران در عمان تاثیر بسزایی دارند. در ادامه به صورت دقیق به تحلیل هر یک از این موارد خواهیم پرداخت:

  • تاثیر جنسیت پرستاران در حقوق و درآمد پرستاران در عمان:

    در کشور عمان نیروی پرستار خانم برای یک سال کار پرستاری در عمان حقوقی معادل با 17500 ریال OMR حقوق دریافت می کنند و این در شرایطی می باشد که پرستاران آقا در عمان برای هر سال کار پرستاری در همان شرایط حقوقی معادل با 16100ریالOMR دریافت می کنند. حقوق و درآمد پرستاران در عمان برای بانوان در شرایطی مساوی 9درصد بیشتر از حقوق آقایان می باشد.

  • تاثیرات کار در مراکز دولتی و خصوصی بر حقوق و درآمد پرستاران در عمان:

    میزان حقوق پرستار در عمان برای کار در موسسات و مراکز بهداشتی دولتی یا عمومی 7 درصد بالاتر از میزان حقوق پرستار در عمان برای کار در مراکز خصوصی می باشد.

  • میزان حقوق پرستاری در شهر های مختلف عمان:

    در اکثر کشور ها، همیشه در شهر های بزرگ و پر جمعیت حقوق و درآمد نیرو های کاری نسبت به شهر های کوچک با جمعیت پایین، بالاتر می باشد. در عمان نیز حقوق و درآمد در شهر بزرگی مثل مسقط نسبت به شهر های کوچک تر بیشتر می باشد. در جدول زیر میزان میزان حقوق پرستار در عمان در دو شهر مهم و اصلی این کشور را قرار داده ایم:

شهر میزان درآمد
مسقطی 17،400 OMR
سلاله 17،700 OMR

هزینه های زندگی در عمان:

برای پرستاران متقاضی به مهاجرت و کار پرستاری در عمان تا این قسمت از مقاله به بررسی مسائل مهمی چون عوامل تعیین کننده حقوق و درآمد پرستاران در عمان، میزان حقوق پرستار در عمان، عوامل رشد دهنده حقوق پرستاران در عمان، میزان مزایا و پاداشی که در این کشور به پرستاران داده می شود و .. را مورد بررسی قرار دادیم. دیگر مساله ای که یک پرستار قبل از مهاجرت کاری به عمان باید مورد بررسی و تحلیل قرار بدهد میزان هزینه زندگی در عمان می باشد، زیرا پس از بررسی این مورد و یک مقایسه و تحلیل با میزان حقوق و درآمد پرستاران در عمان می توان به این نتیجه رسید که آیا انتخاب عمان به عنوان مقصدی  برای پرستاران درست می باشد:

کالا مقدار هزینه
بنزین 1لیتر 0.82 ریال
تاکسی هر کورس ریال0.32
بلیط وسیله نقلیه عمومی یک طرفه 0.50 ریال
اینترنت ماهیانه 32 ریال
مکالمه تلفنی موبایل هر دقیقه 0.06 ریال
سیب 1 کیلوگرم 0.41 ریال
پرتقال 1 کیلوگرم 0.031 ریال
موز 1 کیلوگرم 0.29ریال
پنیر 1 کیلوگرم 1.37 ریال
شیر 1 کیلوگرم 2.36 ریال
گوشت 1 کیلوگرم 1.57 ریال
مرغ 1 کیلوگرم 1.04 ریال
نان 500 گرم 0.38ریال
تخم مرغ 12 عدد 1 ریال
نوع اندازه – موقعیت قیمت
اجاره آپارتمان 1خواب/ خارج از مرکز شهر 159 ریال
اجاره آپارتمان 3خواب / خارج از مرکز شهر 290 ریال
اجاره آپارتمان 1خواب /مرکز شهر 240 ریال
اجاره آپارتمان 3خواب/مرکز شهر 441 ریال
خرید آپارتمان هر متر / مرکز شهر 75 ریال
خرید آپارتمان هر متر / خارج از مرکز شهر 67 ریال
حقوق و درآمد پرستاران در عمان و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پرستاران در عمان، میزان حقوق پرستار در عمان شرایط مهاجرت و پرستاری در عمان، بررسی دلایلی که منجر به بالا رفتن حقوق و درآمد پرستاران در عمان می شوند، مقدار مزایا و پاداش پرستار در عمان و هر موضوعی که حول محور حقوق و درآمد پرستاران در عمان وجود دارد را در این مقاله به صورت تخصصی و دقیق مورد بحث و بررسی قرار دادیم. عمان از ثروت مند ترین کشور های خلیج فارس که به سوئیس خاور میانه نیز معروف می باشد از جمله کشورهای می باشد که نیروی پرستار بسیاری از سراسر دنیا، از جمله هم میهن های عزیزمان برای کار و زندگی به آن مهاجرت می نمایند. موسسه حقوقی ملک پور با داشتن شعب و دفاتر در سراسر جهان و همچنین با در اختیار داشتن نیرو های متعهد و متخصص در زمینه مهاجرت این شرایط را فراهم آورده تا به شما عزیزان خدمات مهاجرتی ارائه کند. با برقرار نمودن تماس با موسسه، این امکان برای شما فراهم است تا به صورت رایگان با مشاورین مجموعه به مشاوره بپردازید و اطلاعاتی دقیق در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در عمان به دست آورید و همچنین در صورت تمایل مشاورین با بررسی شرایط شما بهترین نوع مهاجرت را به شما پیشنهاد می دهد.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پرستاران در عمان

✅حداکثر حقوق و متوسط حقوق پرستاران در عمان چه مقدار است؟

حقوق پرستاران در عمان در حالت متوسط و میانگین برای هر سال کار 16900 ریال و در بالاترین حالت برای هر سال کار 25600 ریال عمان می باشد.

✅در سالی که گذشت چند درصد از پرستاران در عمان مزایا و پاداش دریافت نموده اند و چند درصد مزایا و پاداشی دریافت نکرده اند؟

در سال گذشته تنها 23 درصد از پرستاران پاداش و مزایا دریافت نموده اند و 77 درصد از پرستاران هیچ گونه پاداشی دریافت نکرده اند.

✅میزان افزایش سالانه ملی حقوق در عمان برای پرستاران هر چند مدت یک بار اتفاق می افتد و به چه میزان است؟

میزان افزایش سالانه ملی حقوق در عمان برای پرستاران در هر 21 ماه می باشد که مقدار 8 درصد به حقوق آن ها اضافه می گردد.

✅تفاوت حقوق پرستاران درعمان با مدرک لیسانس و فوق لیسانس چند درصد می باشد؟

حقوق پرستارانی که با مدرک فوق لیسانس در عمان مشغول به کار می باشند  53 درصد بالاتر از پرستارانی می باشد که با مدرک لیسانس مشغول به کار پرستاری در عمان می باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *