حقوق و درآمد پرستاران در سوئد

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در سوئد
  • حقوق و درآمد پرستاران در سوئد
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در سوئد
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در سوئد
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در سوئد
  • مزایا و پاداش های کار پرستاری در سوئد
  • سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در سوئد
  • هزینه های زندگی در سوئد
  • حقوق و درآمد پرستاران در سوئد و سخن پایانی

حقوق و درآمد پرستاران در سوئد و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پرستاران در سوئد، هزینه زندگی در سوئد، میزان حقوق ماهانه پرستار در سوئد و بررسی میزان حقوق پرستار و حقوق ماما در سوئد و دیگر عناوین و موضوعات در مبحث حقوق و درآمد پرستاران در سوئد را به شکل تخصصی مورد تحقیق و بررسی علمی قرار خواهیم داد و شما با خواندن این مقاله از شرایط حقوق و درآمد پرستاران در سوئد مطلع خواهید شد. موسسه مهاجرتی ملک پور از برترین موسسات مهاجرتی ایران و خاورمیانه با کادری حرفه ای و با تجربه و با در اختیار داشتن برترین وکلای مهاجرتی از سراسر جهان، به شما هم وطنان گرامی در سرتاسر دنیا خدمات مهاجرتی ارائه می نماید و در راه مهاجرت با شما همراه خواهد بود. شما با برقرار کردن تماس با شعب و دفاتر موسسه در سراسر دنیا می توانید با مشاورین مجموعه به صورت رایگان به صحبت بپردازید و اطلاعات دقیقی در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در سوئد و دیگر اطلاعات مهاجرتی به دست آورید و همچنین می توانید به بررسی شرایط مهاجرتی خود بپردازید.

شرایط عمومی کار در سوئد:

سوئد کشوری واقع در شمال اروپا می باشد که در میان کشور های نروژ و فنلاند واقع شده است. سوئد به عنوان یکی از نو آورترین و پیشرفته ترین کشور های اروپا و جهان شناخته شده می باشد. شهر زیبای استکهلم پایتخت این کشور می باشد. سوئد پنجمین کشور پهناور اروپا با مساحت 528.447 کیلومتر مربع می باشد. زبان سوئدی زبان رسمی مردم در این کشور می باشد و انگلیسی دومین زبان مردم در سوئد می باشد. سوئد به دلیل شرایط کار و عملکرد خوب خود در سطح جهان شناخته شده می باشد و بازار شغلی کشور سوئد یکی از قدرتمندترین بازار های کار در جهان محسوب می شود. دو دلیل وجود دارد که نشان دهنده این است که پرستاران در سوئد بازار کار خوبی را دارند، دلیل اول این است که جمعیت سوئد در حال افزایش است و دلیل دوم افزایش جمعیت پیر در این کشور می باشد. فرصت ها و تقاضاهای زیادی برای استخدام پرستار وجود دارد. تخمین زده می شود که تقاضا برای نیروی پرستار در سال 2030 در کشور سوئد 40 درصد افزایش یابد. پرستاران در سوئد از شهرت بسیار خوبی برخوردار هستند، و تاثیر زیادی در بهداشت و درمان در سوئد دارند. سازمان مراقبت های بهداشتی و درمانی در سوئد به صورت سلسله مراتب نمی باشد و این مساله به پرستاران اجازه می دهد از وضعیت حرفه ای خوبی برخوردار شوند و از نظر حرفه ای رشد کنند و این مساله باعث شده اقامت پرستاران در سوئد نیز یکی از موضوعات پر طرفدار در بین پرستاران علاقه مند به مهاجرت باشد. حقوق و درآمد پرستاران در سوئد را در ادامه این مقاله مورد بررسی قرا خواهیم داد.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در خصوص درآمد پرستاران

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در سوئد برای پزشکان و پرستاران

فایل صوتی این ویدئو

حقوق و درآمد پرستاران در سوئد:

همان گونه که گفتیم کشور سوئد در بخش بهداشت و درمان با کمبود نیروی پرستار مواجه است و به دلایل شرایط خوب زندگی در کشور سوئد پرستاران بسیاری از دیگر کشور ها تمایل به مهاجرت به این کشور و کار در شغل پرستاری دارند. البته شایان به ذکر است که نقاط مثبت و منفی برای زندگی در تمامی کشور ها وجود دارد و پرستاران باید قبل از اقدام به بررسی تمام مسائل بپردازند تا در انتها انتخابی مناسب داشته باشند. همان طور که از عنوان مقاله مشخص می باشد در این مقاله حقوق و درآمد پرستاران در سوئد را مورد بررسی قرار می دهیم و شما برای اطلاع از دیگر اطلاعات مهاجرتی، می توانید در سایت های موسسه حقوقی ملک پور به مطالعه دیگر مقالات بپردازید. کشور های حوزه اسکاندیناوی از مرفه ترین کشور های جهان به شمار می روند و کشور سوئد نیز از جمله این کشور ها است که سطح رفاه بالا و شرایط مساعد زندگی همراه با نرخ بیکاری پایین باعث گردیده این کشور از برترین کشور های جهان برای زندگی شناخته شود. در این قسمت به بررسی حقوق پرستار و حقوق ماما در سوئد خواهیم پرداخت:

  • محدوده حقوق و درآمد پرستاران در سوئد:

    نیرویی که تحت عنوان پرستار در کشور سوئد مشغول به کار باشد معمولاً برای یک سال کار در سوئد 452000 کرون سوئد( معادل 44550 یورو ) حقوق دریافت می کند که این حقوق در پایین ترین حالت 240.000 کرون و در بالاترین حالت مبلغ 687000 کرون دریافت می نماید. که از این میزان می توان متوجه شد که حقوق ماهانه پرستار در سوئد در حداقل حالت 20.000 کرون و در حداکثر حالت خود 57300 کرون می باشد. همچنین حقوق ماما در سوئد برای یک سال کار به صورت میانگین 548000کرون می باشد.

  • حقوق متوسط:

    همان گونه که گفته شد متوسط حقوق پرستار در سوئد 425.000 کرون برای یک سال کار می باشد. به این معنی می باشد که 50% از پرستارانی که در سوئد  مشغول به کار هستند حقوق کمتر از 425.000 کرون دریافت می نمایند و نیمی دیگر از پرستاران حقوق بالای 425000 کرون دریافت می نمایند.

نمودار حقوق و درآمد پرستاران در سوئد

درصد ها:

در تصویر بالا مشاهده می کنید که درصد های 25% و 75% به مرکز نمودار (50%) نزدیک می باشند.به این معنی می باشد که 25 درصد از پرستاران در سوئد حقوقی کمتر از 299000 کرون برای یک سال کار دریافت می کنند و 75% دیگر از نیروهای پرستار حقوقی بالاتر از این مبلغ دریافت می کنند. در ادامه نمودار توزیع حقوق در سوئد مشاهده می نمایید که تنها 25% درصد از پرستاران در سوئد حقوقی بالاتر از 523.000 کرون دریافت می نمایند و 75% دیگر پرستار ها حقوقشان از این مبلغ پایین تر است.

تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در سوئد:

دلایلی وجود دارند که به صورت مستقیم در پروسه تعیین و رشد و افزایش حقوق پرستاران و حقوق ماما در سوئد تاثیر مستقیم دارند، یکی از عوامل موثر در این موضوع، تجربه کاری برای هر پرستار می باشد. پرستاران و ماما هایی که از تجربه کاری بالاتر برخوردار هستند از درآمد و حقوق بالاتری بهره مند می باشند و همچنین از مسائلی که به پرستاران برای ورود به بازار کار و شغل پرستاری در سوئد کمک می کند تجربه کاری آن ها می باشد. قطعاً پرستارانی که از تجربه کاری بالاتری نسبت به همکاران خود بهرمند می باشند، میزان حقوق و درآمد بالاتری نیز نسبت به آن ها خواهند داشت. البته پرستارانی که قصد مهاجرت دارند باید نسبت به این موضوع آگاه باشند که برای کار پرستاری در سوئد باید مراحل معادل سازی مدارک را در این کشور انجام دهند، یکی از اصلی ترین قسمت های معادل سازی در سوئد یادگیری زبان سوئدی می باشد. در ادامه این قسمت به بررسی روند افزابش درآمد و حقوق یک نیروی پرستار در سوئد در قالب یک نمودار پرداخته ایم:

تاثیر تجربه بر حقوق پرستاران در سوئد

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در سوئد:

شغل پرستاری از جمله کار های به شمار می رود که برای ورود به آن نیاز به تحصیلات دانشگاهی می باشد و کسانی که تمایل به پرستاری  را دارند، باید در این رشته در سطح دانشگاه به تحصیل بپردازند و مدرک فارغ التحصیلی خود را در رشته پرستاری اخذ نمایند. تحصیل در رشته ای مانند پرستاری و مامایی باعث می شود تا پرستاران و ماما ها که به سطح بالاتری از تحصیلات در این رشته رسیده اند و تخصص آکادمیک بالاتری را دارند از حقوق و درآمد بالاتری نیز برخوردار باشند. این موضوع در مشاغل دیگر نیز به همین منوال می باشد. در مطالب بالا گفتیم که پرستاران خارجی برای این که بتوانند به عنوان پرستار در کشور سوئد به کار پرستاری مشغول شوند باید مدارک تحصیلی و کاری خود را معادل سازی نمایند، اما این موضوع  برای دانشجو های خارجی که در سوئد مشغول به تحصیل در رشته پرستاری می باشند متفاوت است و آن ها پس از فارق التحصیلی در رشته پرستاری می توانند بدون انجام معادل سازی وارد بازار کار پرستاری در سوئد شوند. در ادامه قصد داریم تفاوت حقوق و درآمد پرستاران در سوئد را نسبت به سطح تحصیلات پرستاران را برای شما عنوان کنیم. پرستارانی که مدرک تحصیلشان لیسانس پرستاری می باشد برای کار با این مدرک در کشور سوئد حقوقی معادل با 311000 کرون برای هر سال کار دریافت می نمایند، این در حالی است که پرستارانی که مدرک تحصیلی آن ها فوق لیسانس می باشد برای هر سال کار به صورت میانگین حقوقی معادل با 602.000 کرون دریافت می کنند. حقوق دریافتی پرستاران با مدرک کارشناسی ارشد در سوئد 93% بالاتر از پرستاران با مدرک کارشناسی در این کشور می باشد.

نمودار تاثیر تحصیلات بر درآمد پرستاران در سوئد

روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در سوئد:

فعالیت در مراکز درمانی و بهداشتی عمومی یا خصوصی در سوئد، کار پرستاری در دیگر شهر های سوئد، تاثیر جنسیت پرستاران و .. از اصلی ترین عواملی می باشند که همراه با میزان تجربه و سطح تحصیلات در تعیین حقوق پرستار و حقوق ماما در سوئد تاثیر مستقیم دارند. علاوه بر این مورد ها عواملی نیز وجود دارند که برای همه پرستاران به یک صورت می باشد. در کشور سوئد مانند دیگر کشور ها هر ساله حقوق و درآمد پرستاران شامل افزایش سالانه ملی حقوق می شوند و با گذشت هر سال مقدار مشخصی به حقوق و درآمد پرستاران در سوئد اضافه می شود. در کشور سوئد میزان افزایش سالانه ملی برای نیرو های پرستار 9% درصد از کل مبلغ حقوق می باشد که این مقدار در هر 18 ماه یک بار به حقوق پرستاران اضافه می گردد. مقالاتی که شما در سایت های موسسه حقوقی ملک پور مطالعه می نمایید، توسط واحد آی تی و مشاورین موسسه نگارش و تدوین شده است و هر نوع استفاده و کپی از آن ها به صورت غیر قانونی می باشد و شرعاً حرام است.

مزایا و پاداش های کار پرستاری در سوئد:

از مهم ترین مسائل که باعث می گردد  نیروی کاری با شوق و اشتیاق بالاتر به کار خود مشغول شود و از کاری که انجام می دهد رضایت داشته باشد و باعث ایجاد انگیزه دو چندان  در نیرو ها می شود، در نظر گرفتن و پرداخت پاداش و مزایا توسط کارفرما می باشد. در طول تاریخ تجربه ثابت نموده است که میزان اشتیاق در کار و بهتر عمل کردن نیرو در مشاغلی که کارفرمایان در آن برای نیرو های کاری خود پاداش در نظر می گیرند به مراتب بیشتر از کار های است که در آن هیچ گونه مزایا و پاداشی به نیرو ها پرداخت نمی شود. در نظر گرفتن پاداش و مزایا در مشاغل و کار های که سود دهی بیشتری دارند و تولید مستقیم درآمد می کنند بیشتر از دیگر مشاغل می باشند. برای مثال در کار های که سود بالایی دارند در صورتی که یک نیروی کار به تنهایی باعث شود تا میزان درآمد آن شرکت یا موسسه افزایش یابد، از سوی کارفرما پاداشی برای او در نظر گرفته می شود. شغل پرستاری در سوئد به این دلیل که رابطه مستقیم با تولید درآمد ندارد و خدمات درمانی به مردم این کشور ارائه می نماید و همچنین به دلیل بالا بودن تعداد نیروی پرستار، این امکان وجود ندارد که تمام نیرو ها از مزایا و پاداش بهره مند شوند. بر اساس گزارشی که از پرستاران در سوئد گرفته شده 29 درصد از پرستاران در این کشور اعلام نموده اند که در سالی که گذشت حقوق و مزایا دریافت نموده اند و 71 درصد دیگر هیچ گونه پاداشی دریافت نکرده اند.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در سوئد:

مسائلی مانند حقوق سالانه و حقوق ماهانه پرستار در سوئد، علت های که باعث می گردد حقوق پرستار و حقوق ماما در سوئد افزایش یابد مانند تجربه کاری و میزان تحصیلات پرستار را تا این قسمت از این مقاله مورد بحث قرار دادیم. گفته شد که فعالیت در مراکز درمانی و بهداشتی عمومی یا خصوصی در سوئد، کار پرستاری در دیگر شهر های سوئد، تاثیر جنسیت پرستاران بر میزان حقوق، از دیگر مساله های هستند که به غیر از مقدار تجربه و میزان تحصیلات در روند رشد و افزایش حقوق پرستار و حقوق ماما در سوئد تاثیر می گذارند. در این قسمت قصد داریم تا به بررسی دقیق این 3 مورد بپردازیم تا شما عزیزان از میزان دقیق تاثیرات این موارد بر روی حقوق و درآمد پرستاران در سوئد اطلاع پیدا کنید:

  • تاثیر جنسیت در حقوق و درآمد پرستاران در سوئد:

    در کشور سوئد میزان حقوق دریافتی بانوان برای یک سال کار در شغل پرستاری به صورت میانگین 462.000 کرون می باشد و این در حالی می باشد که حقوق پرستاران آقا برای یک سال کار مشابه به صورت میانگین 441.000 کرون می باشد که این مبلغ 5% از حقوق خانم ها پایین تر است.

  • اثر کار در موسسات خصوصی و یا دولتی سوئد برای پرستاران:

    پرستارانی که در بخش خصوصی در سوئد در مراکز بهداشتی فعالیت می نمایند 5% حقوق و درآمد کمتری نسبت به همکاران خود در بخش دولتی و عمومی دارند.

  • تاثیرات تفاوت شهر محل کار در سوئد در حقوق پرستاران:

    در کشور سوئد و دیگر کشور های جهان نیرو های پرستار که در شهر های بزرگ با جمعیت بالا به کار مشغول می باشند از درآمد و حقوق بیشتری برخوردار می باشند. در جدول زیر تفاوت حقوق و درآمد پرستاران در سوئد را برای شما قرار داده ایم:

شهر میزان درآمد
استکهلم کرون 488000
مالمو کرون 415000   
گوتبورگ 432،000 کرون

هزینه های زندگی در سوئد:

به جرات می توان بحث هزینه زندگی در سوئد را از مهم ترین مباحث جهت انتخاب این کشور برای مهاجرت پرستاران دانست. پرستاران متقاضی مادامی که به مهاجرت کردن تمایل پیدا می کنند در وهله اول به بررسی و تحقیق در مورد هزینه های زندگی در دیگر کشور ها می پردازند و پس از بررسی این مبحث به تحقیق در مورد دیگر موارد مرتبط با مهاجرت می پردازند. البته تحقیق و بررسی تمامی مراحل در خصوص مهاجرت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. در ادامه قصد داریم تا به صورت جدول هزینه برخی از اقلام مصرفی برای زندگی در شهر استکهلم سوئد را برای شما قرار دهیم:

هزینه مقدار کالا
تاکسی هر کورس کرون 45
قبض آب، برق، گاز، شارژ ساختمان 1 ماه(آپارتمان 80 متری) کرون756
مکالمه موبایل هر دقیقه کرون1.53
اینترنت 1 ماه کرون268
بلیط حمل و نقل محلی 1 ماه(آپارتمان 80 متری) کرون37
باشگاه ورزشی هر ماه کرون410
بنزین یک لیتر کرون 58
موز 1 کیلو کرون 10.75
سیب 1 کیلو کرون 13
آب معدنی 1.5 لیتر کرون 16.58
پنیر 1 کیلو کرون 42.21
پرتغال 1 کیلو کرون 12.26
رستوران 1 وعده کرون 125
تخم مرغ 12 عدد کرون 30
شیر 1لیتر کرون 45
مرغ 1 کیلو کرون 51
گوشت قرمز 1 کیلو کرون 76
قیمت نوع کالا
کرون 8.860 مرکز شهر .هر متر مربع قیمت خرید آپارتمان
کرون 5.280 خارج از مرکز.  هر متر مربع قیمت خرید آپارتمان
کرون 19.870 مرکز شهر .  سه خوابه اجاره آپارتمان
کرون 12.923 خارج از مرکز شهر .  سه خوابه اجاره آپارتمان
کرون 12.886 مرکز شهر .  یک خوابه اجاره آپارتمان
کرون 8.916 خارج از مرکز شهر . یک خوابه اجاره آپارتمان
حقوق و درآمد پرستاران در سوئد و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پرستاران در سوئد، هزینه زندگی در سوئد، حقوق پرستار و حقوق ماما در سوئد، دلایلی که باعث بالا رفتن حقوق پرستار و حقوق ماما در سوئد می شود و سایر عوامل مربوط به حقوق و درآمد پرستاران در سوئد را به صورت علمی و تخصصی مورد بررسی قرار دادیم. سوئد از کشور های حوزه اسکاندیناوی و از برترین کشور های جهان می باشد. با توجه به آمار، کشور های حوزه اسکاندیناوی از شاد ترین مردمان جهان می باشند که دلیل این موضوع سطح بالای رفاه مردم، نرخ بیکاری پایین در سوئد و امنیت بالا و اقتصاد قوی و سالم می باشد. همان گونه که گفتیم به دلیل کمبود نیروی پرستار در سوئد و پیشبینی این موضوع در سال های آینده سبب گردیده تا این کشور با آغوش باز از پرستارانی که به این کشور مهاجرت می نمایند استقبال نماید. موسسه حقوقی ملک پور با مجموعه ای از وکلا و مشاورین متخصص و با تجربه در امور مهاجرتی این نوید را به شما می دهد که با جدید ترین روش ها و با هزینه های پایین، خدمات مهاجرتی بی نظیری را به شما عزیزان متقاضی می دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت های موسسه اطلاعات دقیقی در خصوص مهاجرت به سوئد و حقوق و درآمد پرستاران در سوئد را مطالع نمایید هم چنین این امکان وجود دارد تا با برقرار کردن تماس با دفاتر ما در سراسر جهان به طور رایگان اطلاعات دقیقی در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در سوئد و دیگر اطلاعات مهاجرتی به دست آورید و می توانید با گفتن شرایط مهاجرتی خود از بهترین روش های مهاجرت نسبت به شرایط خود اطلاع پیدا نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پرستاران در سوئد

بالاترین و پایین ترین میزان حقوق پرستاران در کدام شهر های سوئد می باشد؟

بالاترین میزان حقوق در شهر استکهلم پایتخت سوئد با حقوق متوسط 488000 کرون برای هر سال کار پرستاری و کمترین حقوق در شهر مالمو با حقوق متوسط 415000 کرون می باشد.

میزان تفاوت حقوق پرستاران با 2 سال تجربه نسبت به پرستارانی که با 5 سال تجربه در سوئد مشغول به کار می باشند چه تفاوتی دارد؟

پرستارانی که با 5 سال تجربه کار پرستاری در سوئد مشغول به کار می باشند از 23 درصد حقوق بالاتری برخوردار می باشند.

پرستاران با مدرک فوق لیسانس پرستاری چه مقدار حقوق بیشتری نسبت به پرستاران با مدرک لیسانس دریافت می کنند؟

پرستاران با مدرک فوق لیسانس در سوئد 93درصد حقوق بالاتری نسبت به پرستاران با مدرک لیسانس حقوق دریافت می کنند.

آیا جنسیت پرستاران در سوئد موجب ایجاد تفاوت در میزان حقوق می شود؟

بله. پرستاران خانم در کشور سوئد در شرایط برابر 5 درصد حقوقی بیشتری دریافت می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *