حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در ترکیه
  • حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در ترکیه
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در ترکیه
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در ترکیه
  • مزایا و پاداش های کار پرستاری در ترکیه
  • سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در ترکیه
  • هزینه های زندگی در ترکیه
  • حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه و سخن پایانی
حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه

حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه، وضعیت کاریابی در ترکیه برای پرستاران، بررسی شرایطی که منجر به افزایش میزان حقوق پرستاران در ترکیه می شود و دیگر مسائلی که با موضوع حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه ارتباط دارند را در این مقاله مورد بحث قرار خواهیم داد. ترکیه از کشوری اوراسیایی می باشد که بخش بزرگی از این کشور در آسیا و مقدار کوچکی از آن در اروپا واقع شده است. این کشور که از همسایگان ایران می باشد در این سال ها به پایگاهی برای مهاجرت ایرانی ها تبدیل گشته است. موسسه حقوقی ملک پور با شعب و دفاتر در سراسر جهان می تواند به شما دوستان عزیز خدمات ویژه مهاجرتی ارائه نماید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات دقیق در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه و دیگر اطلاعات مهاجرتی با دفاتر موسسه در سراسر دنیا تماس بگیرید و به صورت رایگان با مشاورین مجموعه به مشاوره بپردازید و از بهترین راه های مهاجرت برای خود آگاه شوید.

شرایط عمومی کار در ترکیه:

ترکیه کشوری واقع در شمال غرب آسیا می باشد که بخشی از این کشور در جنوب شرق اروپا واقع شده است. پایتخت ترکیه شهر زیبا و تاریخی استانبول می باشد. از همسایگان ترکیه می توان به ایران، گرجستان، عراق و سوریه و یونان و بلغارستان اشاره کرد. موقعیت جغرافیایی ترکیه و قرار داشتن این کشور در یکی از نقاط حساس و راهبردی باعث شده تا این کشور به یکی از گذرگاه های آسیا به اروپا تبدیل گردد و کشور های زبادی مانند ایران، از خاک ترکیه به عنوان گذرگاهی برای ترانزیت کالا استفاده می نمایند.کشور ترکیه به دلیل نزدیکی و همسایگی که با ایران دارد در سال های اخیر به مرکز مهاجرت ایرانی ها تبدیل گشته و بسیاری از هم وطنانمان از راه ها و روش های قانونی و غیر قانونی برای کار و زندگی به این کشور مهاجرت نموده اند. مانند اکثر کشور ها، ترکیه نیز با مشکل کمبود کادر درمان و نیروی پرستار مواجه می باشد. این کشور برای دانشجویان و متقاضیانی که در دانشگاه های این کشور به تحصیل در رشته پرستاری پرداخته اند اهمیت زیادی قائل است. در ادامه به بررسی شرایط پرستاران برای کاریابی در ترکیه و حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه می پردازیم:

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه:

از مهم ترین مسائل و مواردی که هر نیروی کار ماهر قبل از مهاجرت کاری به ان فکر می کند و به تحقیق در خصوص این موضوع می پردازد میزان حقوق و درآمد در آن کشور می باشد. با بررسی این موضوع یک نیروی کاری می تواند از بین انتخاب های که در نظر دارد با بررسی دیگر عوامل تاثیر گذار، بهترین انتخاب را داشته باشد. کشور ترکیه همان گونه که گفتیم به دلیل نزدیک بودن به کشور مان یکی از محبوب ترین مقاصد برای نیرو های کار از جمله پرستاران به شمار می رود. در این قسمت به بررسی دقیق میزان حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه خواهیم پرداخت:

  • حداقل، میانگین و حداکثر حقوق پرستاران:

    پرستاری که در ترکیه مشغول به کار می باشد به صورت میانگین حقوقی معادل با 76.000 لیر ترکیه درآمد کسب می کند و محدوده حقوق پرستاران در حداقل حالت برای هر سال کار 38000 لیر ترکیه و در حداکثر حالت برای کار پرستاری در ترکیه 118000 لیر می باشد.

  • حقوق متوسط:

    پرستاران در کشور ترکیه برای هر یک سال کار تحت عنوان نیروی پرستار به طور میانگین 76.000 لیر درآمد دارند. به این معنی که در ترکیه نیمی از پرستاران(50درصد) حقوقی کمتر و پایین تر از 76.000 لیر دریافت می کنند و آن 50درصد دیگر بالاتر از این حقوق را دریافت می نمایند.

نمودار حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه

درصد ها:

مطابق با نمودار می بینید که درصد های 25 و 75 نزدیک ترین درصد ها به میانگین نمودار می باشند. به این معنی می باشد که 25 درصد از پرستاران در ترکیه حقوقی کمتر از 51300 لیر در سال حقوق دریافت می کنند و 75 درصد دیگر پرستاران در ترکیه حقوقی بالاتر از این مبلغ دریافت می نمایند. در ادامه متوجه می شوید که تنها 25 درصد از پرستاران حقوقی بالاتر از 96900 لیر دریافت می نمایند و 75 درصد از پرستاران در ترکیه حقوقی کمتر از این مبلغ را دریافت می نمایند.

تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در ترکیه

بدون شک یکی از موارد مهم در استخدام و ورود به بازار کار که تاثیر بسیار زیادی در میزان حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه می گذارد، میزان تجربه کاری می باشد. تجربه داشتن نه تنها در کار پرستاری بلکه در تمام مشاغل باعث می شود تا نیرو ها بتوانند برای استخدام در کار ها شانس بالاتری داشته باشند. در کار پرستاری نیز افرادی که از تجربه بالاتری برخوردار می باشند در کاریابی در ترکیه موفق تر هستند. پرستارانی که به ترکیه مهاجرت می کنند برای اینکه بتوانند در مراکز درمانی این کشور مشغول به کار شوند، باید پس از ورود به ترکیه برای معادل سازی و ارزیابی مدارک تحصیلی خود اقدام نمایند، قابل ذکر است که تسلط به زبان ترکی از نیاز های اصلی برای معادل سازی می باشد. از دیگر مزایای تجربه داشتن برای نیرو های پرستار، تاثیری است که هر سال تجربه در میزان حقوق پرستاران در ترکیه می گذارد. بی شک پرستارانی که از تجربه بالاتری برخوردار هستند حقوق و درآمد بالاتری نسبت به پرستاران کم تجربه خواهند داشت. در ادامه در نموداری برای شما عزیزان میزان تاثیر تجربه در حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه را قرار داده ایم:

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در ترکیه:

هر شخص برای ورود به بازار کار پرستاری و رسیدن به تخصص در این زمینه، نیاز است تا به تحصیل در رشته پرستاری در سطح دانشگاه بپردازد و از نظر تئوری و آکادمیک در این رشته تحصیل نماید و در دوره های عملی دانشگاهی شرکت نماید تا با اصول کلی کار پرستاری آشنا شود تا پس از اتمام تحصیلات بتواند برای ورود به کار پرستاری اقدام نماید. به این معنی می باشد که هیچ پرستاری در سراسر دنیا بدون داشتن مدرک تحصیلی در رشته پرستاری نمی تواند در مراکز معتبر به فعالیت بپردازد. از طرفی دیگر افرادی که تمایل به مهاجرت کاری و کار پرستاری در خارج از کشور دارند باید دارای مدرک دانشگاهی در رشته پرستاری باشند در غیر این صورت نمی توانند برای مهاجرت کاری در رشته پرستاری اقدام نمایند. از دیگر مزایای تحصیلات که قصد داریم در این قسمت بیشتر به آن بپردازیم میزان تاثیر سطح تحصیلات بر روی حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه می باشد. همان طور که در بالا گفته شد، افراد باید حداقل دارای مدرک لیسانس پرستاری باشند تا بتوانند وارد بازار کار پرستاری در ترکیه شوند. اما پرستارانی که در مقاطع بالاتر در این رشته موفق به اخذ مدرک دانشگاهی شده اند از میزان حقوق بالاتری در کشور ترکیه برخوردار هستند. در کشور ترکیه، پرستارانی که با مدرک فوق لیسانس پرستاری مشغول به کار می باشند از نظر دریافتی حقوق، 58درصد حقوق بیشتری نسبت پرستارانی که با مدرک لیسانس در نرکیه کار می کنند درآمد و حقوق دریافت می کنند.

تاثیر تحصیلات بر درآمد پرستاران در ترکیه

روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در ترکیه:

در مطالب بالا دو اصل مهم (تجربه و سطح تحصیلات) که در مشخص شدن و افزایش حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه تاثیر دارند توضیح داده شد،. اما این دو تنها مواردی نیستند که در افزایش و تعیین حقوق پرستاران نقش داشته باشند و عوامل تاثیر گذار دیگری مانند شهر محل کار در ترکیه، کار در مراکز و مجموعه های دولتی یا خصوصی کشور ترکیه و یا جنسیت پرستاران در اعیین و افزایش حقوق پرستاران در ترکیه نقش دارند. مورد دیگری که به افزایش حقوق پرستاران در ترکیه کمک می کند افزایش سالانه ملی حقوق می باشد که در هر سال برای نیرو های کاری در ترکیه میزان مشخصی افزایش حقوق در نظر گرفته می شود. مقدار افزایش سالانه ملی حقوق در ترکیه برای نیروی کار پرستاری 9درصد می باشد که این مقدار در هر 20 ماه یک بار به حقوق پرستاران در ترکیه اضافه می گردد. این مقدار برای دیگر نیرو های کاری در ترکیه متفاوت می باشد و در هر 18 ماه میزان 8 درصد افزایش حقوق شامل حال نیرو های کاری می شود.

مزایا و پاداش های کار پرستاری در ترکیه:

از مهم ترین موارد که باعث می گردد  نیرو  با اشتیاق و شوق بیشتر به کار مشغول شود و از کاری که انجام می دهد راضی باشد و باعث میشود انگیزه دو چندان در نیرو ها ایجاد شود، در نظر گرفتن پاداش و مزایا توسط مدیریت است. تجربه ثابت نموده است که مقدار اشتیاق در کار و خوب  عمل کردن نیرو در شغل های که مدیران در آن برای نیرو خود مزایا و پاداش در نظر می گیرند، بیشتر از کار های است که هیچ مزایای به نیرو ها اعطا نمی شود. کار های که سود بالاتری دارند و مستقیماً تولید درآمد می کنند ،از مشاغل دیگر  بیشتر به کارمندان و نیرو های خود پاداش  اعطا می کنند. کار پرستاری در ترکیه به این دلیل که به صورت مستقیم تولید درآمد و سودهی بالا ندارد و مشغول ارائه خدمات در بخش درمان به مردم ترکیه می باشند و  به این دلایل امکان این موضوع که به تمام پرستاران در طول سال پاداش و مزایا تعلق بگیرد وجود ندارد. مطابق با گزارشی که در سال گذشته (2020) از پرستاران در ترکیه گرفته شد، 71درصد از پرستاران در ترکیه هیچ پاداش و مزایای دریافت نکرده اند و فقط 29 درصد از پرستاران در ترکیه اعلام نموده اند که در سالی که گذشت مزایا و پاداش دریافت نموده اند.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در ترکیه:

شهری که نیروی پرستار در آن به کار مشغول می باشد، دولتی یا خصوصی بودن مراکز درمان و بیمارستان ها در ترکیه، جنسیت نیروی پرستار در ترکیه از موضوعاتی بود که در بالا به آن ها اشاره شد و گفته شد که از دیگر دلایل مشخص شدن و افزایش درآمد پرستاران در ترکیه می باشند. این مقاله و دیگر مقالاتی که در وب سایت های موسسه حقوقی ملک پور (ملک پوراتریش) مشاهده و مطالعه می کنید توسط تیم مشاوره و تیم آی تی این موسسه به نگارش درآمده و تهیه شده است، هر گونه کپی از مقالات شرعا و قانونا خلاف مقررات می باشد. در ادامه به بررسی هر یک از این موارد می پردازیم:

  • تاثیر جنسیت پرستاران در کشور ترکیه بر روی حقوق و درآمد:

    حقوق و درآمد پرستاران زن در کشور ترکیه برای هر سال کار پرستاری معادل با 78000 لیر باشد که این مقدار نسبت به حقوق پرستاران مرد 6درصد  بالاتر می باشد. پرستاران آقا برای هر سال کار پرستاری در ترکیه 73400 لیر درآمد کسب می نمایند

  • اثرات کار در موسسات خصوصی و یا دولتی ترکیه برای پرستاران:

    پرستارانی که در کسور ترکیه در موسسات دولتی و عمومی به کار پرستاری مشغول می باشند برای هر سال کار 5 درصد درآمد بیشتری نسبت به پرستاران در بخش های خصوصی دریافت می نمایند.

  • تاثیرات تفاوت شهر محل کار در ترکیه در حقوق پرستاران:

    می توان به جرات گفت که در تمامی کشور ها، میزان حقوقی که نیرو ها در شهر های بزرگ دریافت می کنند بیشتر از حقوق نیرو ها در شهر های کوچک است. این موضوع در ترکیه نیز قابل مشاهده می باشد. در جدول زیر حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه را در شهر های مختلف این کشور را برای شما قرار داده ایم:

شهر میزان درآمد
آنکارا 77،100 لیر
آنتالیا 68،100 لیر
استانبول 86،100 لیر
ازمیر 71،500 لیر

هزینه های زندگی در ترکیه:

پس از بررسی موارد مهمی چون میزان حقوق پرستاران در ترکیه و دلایل افزایش حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه و همچنین میزان پاداش و مزایا برای برستاران در ترکیه، باید به بررسی میزان هزینه زندگی در ترکیه پرداخت. با بررسی مقدار هزینه های زندگی در ترکیه این امکان برای پرستاران به وجود می آید تا بتوانند انتخابی دقیق برای مهاجرت خود داشته باشند. در قسمت زیر برای شما جدولی از هزینه های زندگی در شهر آنکارا در کشور ترکیه را برای شما قرار داده ایم:

کالا مقدار قیمت
لیر 21.89 1 کیلو مرغ
لیر 68.54 1 کیلو گوشت
لیر 2.90 500 گرم نان
لیر 12.48 1 کیلو برنج
لیر 5.43 1لیتر شیر
لیر 41 1 کیلو پنیر
لیر 6.25 1 کیلو سیب
لیر 2.20 1.5 لیتر آب معدنی
لیر 108 ماهیانه اینترنت
لیر 0.67 1 دقیقه مکالمه تلفنی با موبایل
لیر 3.50 یک طرفه بلیط وسایل نقلیه عمومی
لیر 4.60 هر کورس تاکسی
لیر 6.74 1 لیتر بنزین
نوع مقدار و اندازه قیمیت
اجاره آپارتمان 3خوابه (مرکز شهر) لیر 5
اجاره آپارتمان 3 خوابه (خارج از مرکز شهر) لیر 3.420
اجاره آپارتمان 1 خوابه(مرکز شهر) لیر 1.570
اجاره آپارتمان 1 خوابه(خارج از مرکز شهر) لیر 960
قیمت خرید آپارتمان هر متر مربع (مرکز شهر) لیر 5.760
قیمت خرید آپارتمان هر متر مربع(خارج از مرکز)  لیر 3.420
حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه، مزایا و پاداش پرستاران در کشور ترکیه، پروسه رشد درآمد پرستاران در این کشور، مقدار هزینه زندگی در ترکیه و دیگر عوامل در حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. ترکیه از کشور های اوراسیایی می باشد که درصد زیادی از این کشور در خاک آسیا و مقدار کمی از آن در اروپا واقع گردیده است. این کشور به دلیل فاصله نزدیکش با ایران و هم چنین به دلیل گذرگاه بودن این کشور به اروپا، باعث شده تا هر ساله افراد زیادی از کشورمان به ترکیه مهاجرت نمایند و در این کشور به کار و زندگی مشغول شوند. موسسه حقوقی ملک پور با شعب و دفاتر در سراسر جهان می تواند به شما دوستان عزیز خدمات ویژه مهاجرتی ارائه نماید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات دقیق در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه و دیگر اطلاعات مهاجرتی با دفاتر موسسه در سراسر دنیا تماس بگیرید و به صورت رایگان با مشاورین مجموعه به مشاوره بپردازید و از بهترین راه های مهاجرت برای خود آگاه شوید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پرستاران در ترکیه

✅میزان حقوقی که پرستاران در کشور ترکیه برای یک سال کار دریافت می کنند به صورت میانگین چه مقدار است؟

پرستارانی که در کشور ترکیه مشغول به کار می باشند برای هر سال کار در این کشور حقوقی معادل با 76000 لیر به صورت میانگین درآمد دارند.

✅تفاوت حقوق پرستارانی که در ترکیه تازه شروع به کار می نمایند با پرستارانی که بیشتر از 10 سال تجربه کار دارند چه مقدار است؟

پرستارن با تجربه 0 تا 2 سال کار در کشور ترکیه حقوقی معادل با 45600 لیر برای هر سال دریافت می نمایند و این در حالی است که پرستاران با سابقه 10 سال به بالا حقوقی معادل با 96300 لیر دریافت می نمایند.

✅میزان حقوق و درآمد پرستاران در مراکز دولتی در کشور ترکیه چه تفاوتی با حقوق پرستاران در مراکز خصوصی دارد؟

پرستارانی که در مراکز دولتی و عمومی ترکیه مشغول به کار هستند از 5 درصد حقوق بیشتری نسبت به هم نوعان خود در مراکز خصوصی درآمد دارند.

✅تفاوت حقوق پرستاران زن در ترکیه با حقوق پرستاران مرد در این کشور چه مقدار است؟

پرستاران خانم در کشور ترکیه، برای هر سال کار در مراکز درمانی این کشور، 6 درصد حقوق بیشتری نسبت به پرستاران آقا دریافت می نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *