حقوق و درآمد مشاغل در کانادا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در کانادا
  • حقوق و درآمد مشاغل در کانادا
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در کانادا
  • تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در کانادا
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در کانادا
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در کانادا
  • مزایا و پاداش های مشاغل در کانادا
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در کانادا
  • هزینه های زندگی در کانادا
  • حقوق و درآمد مشاغل در کانادا و سخن پایانی
✅حقوق و درآمد مشاغل در کانادا ✅ درآمد کارگر ساده در کانادا ✅ هزینه زندگی در کانادا

حقوق و درآمد مشاغل در کانادا و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد مشاغل در کانادا، حقوق مشاغل مختلف در کانادا، حداقل حقوق در کانادا و سایر عواملی که بر روند افزایش حقوق و درآمد مشاغل در کانادا تاثیر می‌گذارند را  مورد تحلیل و بررسی علمی قرار خواهیم داد. اگر شما هم قصد مهاجرت کاری به کشور کانادا را دارید، قطعاً با سوالات و ابهامات زیادی در این باره مواجه می شوید، ازجمله: حقوق و درآمد مشاغل در کانادا به چه صورت می باشد؟ حقوق مشاغل مختلف در کانادا چقدر است؟ حداکثر و حداقل حقوق در کانادا چقدر است؟ در ادامه به سوال ذکر شده در این قسمت پاسخ خواهیم داد. برای کسب آگاهی بیشتر در خصوص مقاله حقوق و درآمد مشاغل در کانادا پیشنهاد ما این است، دیگر مقالات موسسه حقوقی ملک پور ( ملک پور اتریش) را در این خصوص مطالعه نموده و یا با کارشناسان مجرب این موسسه تماس حاصل نموده و از مشاوره و راهنمایی های کارشناسان ما بهره مند شوید.

شرایط عمومی کار در کانادا:

کانادا کشوری پهناور و بسیار زیبا است که واقع در آمریکای شمالی می باشد. تورنتو، ونکوور و مونترآل از شهرهای پرجمعیت این کشور محسوب می‌شوند. کشور کانادا اقتصاد عالی و رو به رشدی دارد که امروزه یکی از مقصدهای اصلی برای مهاجرت به شمار می رود. وجود اتباع خارجی هرساله باعث افزایش جمعیت این کشور می شود. در حال حاضر متقاضیان از راه های گوناگون و جذابی می توانند به این کشور مهاجرت کنند. یکی از راه های جذاب مهاجرت کاری می باشد. اشخاصی می توانند جهت کار به کشور کانادا مهاجرت نمایند که امتیازات شرط شده در سیستم کاری این کشور را کسب نمایند. یکی از دغدغه های متقاضیان در خصوص حقوق و درآمد مشاغل می باشد.  متوسط ​​درآمد ماهیانه در کانادا بسته به عواملی چون میزان تحصیلات، تجربه کار، شهر محل کار و … متفاوت می باشد. شغل های ساده در کانادا که نیاز به تخصص و تحصیلات خاصی ندارد معمولا دارای کمترین میزان درآمد و مشاغل تخصصی دارای درآمد بالاتری است. روش اسکیل ورکر معمول ترین روش برای مهاجرت کاری به کانادا می باشد. اسکیل ورکر که یک پروسه امتیازبندی می باشد، بر اساس شرایط سن، تحصیلات، سابقه کار، مدرک زبان و … امتیازات افراد را مشخص می کند. پکیج مهاجرت کاری به کانادا یک بسته كامل مهاجرت كانادا ار زوش کاری می باشد که شرایط و مراحل اسکیل ورکر را به طور کامل توضیح می دهد. ما در ادامه تمامی جزئیات مربوط به حقوق و درآمد مشاغل را توضیح خواهیم داد. افراد علاقه مند به کاریابی در کانادا می توانند به مطالعه و شناخت روش های کاریابی در کانادا و سایت کاریابی در ونکوور، تورنتو و سایر شهرهای اصلی کانادا بپردازند.

کار در کانادا درباره کانادا پایتخت کانادا مساحت و جمعیت کانادا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در کانادا

فایل صوتی توضیحات مشاور رسمی دولت کانادا در خصوص کار در کانادا

حقوق و درآمد مشاغل در کانادا:

یکی از نکات حائز اهمیت در خصوص کار در کشور کانادا این می باشد، که این کشور چه میزان حقوق برای کارمندان در نظر گرفته است؟ کانادا برخلاف بسیاری دیگر از کشورها به کارمندان توجه ویژه ای می کند و همواره آنان را ازلحاظ مالی ساپورت می کند. کارفرمایان در این کشور براساس رزومه کاری اشخاص به آنان درجه و دستمزد می دهند. ولی به طور میانگین حداقل حقوق در کانادا ۳۰.۲۰۰ دلار در سال و حداکثر میزان حقوق دریافتی کارکنان ۵۳۴.۰۰۰ دلار می باشد. متوسط ​​درآمد ماهیانه در کانادا برای یک فرد استخدام شده نیز به طور معمول حدود 120 هزار دلار در سال می باشد. طبیعی است که استخدام کارگر ساده در کانادا با کمترین میزان حقوق همراه است. لازم به ذکر است بدانید که، کارمندان در شهرهای با اقتصاد بالا حقوق متفاوتی دریافت می کنند. نمودار زیر میزان نشان دهنده متوسط حقوق و درآمد مشاغل در کانادا می باشد.

متوسط حقوق و درآمد مشاغل در کانادا

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص ملاک سابقه کار در مهاجرت کاری

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در کانادا:

در این قسمت از رونوشت در رابطه با تاثیر تجربه کار بر حقوق و درآمد مشاغل در کانادا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهیم‌. یکی از عوامل تاثیر گذار جهت یافتن کار در کشورها این است که اشخاص هر چه تجربه کاری بیشتری داشته باشند، دستمزد بیشتری دریافت می کنند. اشخاصی که ۲ تا ۵ سال تجربه کاری دارند، ۳۲ در صد بیشتر از کارگرانی که تازه استخدام شده اند، حقوق و دستمزد دریافت می کنند‌. به همین ترتیب، اشخاص با تجربه کاری بیش از پنج سال ۳۶ درصد حقوق دریافت می کنند. به طور کلی می توان گفت اشخاصی که بیش از ده سال تجربه دارند ۲ برابر اشخاصی که تازه وار هستند، کسب درآمد می کنند. این نکته نیز قابل  ذکر است که ملاک سابقه کار در کانادا، داشتن بیمه است. در واقع افراد با نشان دادن سابقه بیمه ای در طول مدت اشتغال خود می توانند تجربه کار خود را اثبات نمایند. نمودار زیر نشان دهنده میزان حقوق افراد بر اساس تجربه کار می باشد.

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در کانادا

فایل تصویری توضیحات مشاور رسمی مهاجرت کانادا جناب افضلی در خصوص شرایط سابقه کار در اسکیل ورکر

فایل صوتی این ویدئو

فایل صوتی توضیحات مشاور رسمی مهاجرت کانادا جناب افضلی در خصوص اسکیل ورکر

تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در کانادا:

در اکثر کشورها، تبعیض جنسیتی از گذشته تا به امروز وجود داشته است، اما امروزه این تبعیض بسیار ناچیز و کم است. کشور کانادا همانندسایر کشورها، میان زنان و مردان تبعیض قائل می شود به عبارت دقیق تر، این تبعیض جنسیتی میان کارمندان به وضوح دیده می شود. کارمندان زن در این کشور حقوق کم تری نسبت به کارمندان مرد دریافت می کنند. به طور کلی حقوق و درآمد مردان مشاغل در کانادا ۵ درصد بیشتر از زنان می‌باشد. همراهان گرامی این مقاله توسط تیم کاردان موسسه حقوقی ملک پور (ملک پور  اتریش) به تحلیل درآمده است. لذا هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع غیر قانونی و شرعاًحرام می باشد.

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در کانادا:

گرچه میزان حقوق کارکنان در هر سال طبق مصوبه سال جدید تعیین می شود، ولی در این میان عوامل دیگری از جمله سطح تحصیلات افراد در روند افزایش و یا کاهش آن تاثیر به سزایی دارد. همانطور که دانستید، سیستم کاری کانادا براساس سیستم امتیازبندی می باشد. سطح تحصیلات افراد یکی از مواردی است که افراد می توانند به موجب آن امتیاز کسب نمایند. مثلا اگر شما مدرک دکترا داشته باشید امتیازات بیشتری نسبت به شخصی که فوق لیسانس دارد کسب می نمایید. در زیر این متن تاثیر حقوق برسطح تحصیلات افراد را از دیپلم تا دکترا شرح داده ایم.

  • مدرک دیپلم، ۱۷ درصد بیشتر نسبت به کارکنان زیر دیپلم
  • مدارک لیسانس ۲۴ درصد بیشتر نسبت به سطح دیپلم
  • مدرک کارشناسی ارشد ۲۹ درصد بیشتر نسبت به کارشناسی
  • دارندگان مدرک دکترا ۲۳ درصد بیشتر نسبت به کارشناسی ارشد.

نمودار زیر نشان دهنده میزان حقوق افراد بر اساس میزان تحصیلات افراد می باشد.

نمودار تاثیر تحصیلات بر رشد درآمد

روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در کانادا:

متوسط حقوق کانادا در سال ۲۰۲۱ در سطح ملی رشد کرده است. از این رو هر ساله میزان حقوق دریافتی کارگران و کارمندان افزایش می یابد. اما این بدان معنا نیست که آنان در هر استان و منطقه دستمزد یکسانی دریافت می‌کنند. متوسط حقوق در استان‌هایی که از نظر اقتصادی قوی هستند نظیر: آلبرتا، بریتیش کلمبیا، انتاریو و کبک همچنان بالا می باشد. همچنین متوسط حقوق در دیگر استان‌ها همانند: نیوفاندلند و لابرادور افزایش یافته است. بنابراین می توان گفت میزان رشد حقوق و دستمزد در هر استان و منطقه در سراسر کانادا متفاوت است. ولی به طور میانگین روند رشد متوسط حقوق در کانادا هر ۱۵ ماه، ۹ درصد می باشد. همین امر سبب افزایش هر ساله مهاجران به این کشور گشته است. در ذیل این مطلب جدولی تنظیم کرده ایم تا میزان متوسط حقوق در شهر های مخلف را نمایش دهیم.

متوسط درآمد(دلار) شهر
45.912 جزیره پرنس ادوارد
48.470 نوا اسکوشیا
49511 نیوبرانزویک
51.735 کبک
55524 انتاریو
49661 مانیتوبا
54371 ساسکاچوان
61.865 آلبرتا

مزایا و پاداش های مشاغل در کانادا:

درنظر داشته باشید که، کارفرمایان به کارگران برجسته ای که برکارشان متمرکز  باشند، پاداش و مزایا اعطا می نمایند. البته پاداش و مزایا، اجبار و قرار دادی نیست. صاحبان شرکت به اختیار، بخشی از سود کار خود را به صورت پاداش به کارکنان و کارمندان خود پرداخت می‌کنند. پرداخت پاداش و مزایا در کانادا انواع مختلفی دارد که در ذیل این متن به شرح آنان پرداخته ایم.

  • پاداش عملکرد فردی: زمانی که کارمند مسئولیت خود را به درستی انجام می‌دهد بنا به عملکرد خود پاداش دریافت می کند.
  • پاداش عملکرد شرکت: میزان پاداش دریافتی بسته به نقش افراد در محیط کار دادد. هر اندازه درجه کاری شما بالا باشد، میزان پاداشی که دریافت می نمایید بیشتر می باشد.
  • پاداش تعطیلات: معمولا در پایان هر سال به کارمندان پاداشی داده می شود.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد مشاغل در کانادا:

یکی از عواملی که بر حقوق و درآمد مشاغل در کانادا تاثیرگذار می باشد، شهری می باشد که برای زندگی خود بر می گزینید. به طور مثال زندگی در شهر اتاوا می تواند تاثیر بسزایی بر درآمد مشاغل داشته باشد. زیرا در این شهر فرصت های شغلی فراوانی وجود دارد. از دیگر عوامل تاثیر گذارمی‌توان به شرکتی که در آن شاغل هستید (دولتی یا خصوصی) اشاره کرد. اگر کارمند استخدامی شرکت دولتی باشید، ۴ در صد بیشتر از اشخاصی که مشغول به کار در شرکت های خصوصی هستند، دستمزد در یافت می کنید. درواقع کار شما در شرکت دولتی تضمین شده می باشد. علاوه بر عواملی که در این مقاله ذکر شد، عاملی مانند تحصیل در کانادا نیز ممکن است در نوع شغل و میزان درآمد موثر باشد. خصوصا اگر تحصیل در کانادا در دانشگاه های معتبر این کشور انجام شده باشد.

فایل تصویری توضیحات مشاور رسمی مهاجرت دولت کانادا آقای افضلی در باب آخرین تغییرات اسکیل ورکر کانادا

فایل صوتی این ویدئو

هزینه های زندگی در کانادا:

یکی از سوالات همه مهاجران در خصوص هزینه زندگی در کشوری است که قصد مهاجرت به آن را دارند. آنان قبل از مهاجرت اقدام به جمع آوری تحقیقات درباره کشور میزبان می نمایند. اگر اشتیاق به کار در کانادا را دارید، توجه نمایید که نرخ بیکاری در کشور کانادا ۹.۸ درصد می‌باشد. اشخاصی که دارای شغلی مناسب باشند، می توانند هزینه زندگی خود را پرداخت کنند. البته ذکر این مورد لازم است که هزینه زندگی در کانادا با توجه به شهر محل کار و زندگی، برابر نیست. هزینه زندگی در برخی از شهرها گران و در برخی دیگر ارزان می باشد. ولی به طور متوسط هزینه های زندگی در کانادا از۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در ماه متغییر است. جدول زیر را به منظور آگاهی شما از هزینه برخی از اقلام ضروری طراحی نمودیم.

قیمت به دلار کالا
12.15 یک کیلو گوشت گاو
7.07 یک مرغ
3.07 12 عدد تخم مرغ675 گرم نان
2.76 500 گرم ماکارونی
7.53 یک کیلور سیب
3.91 یک کیلو پرتغال
1.61 یک کیلو موز
0.5 یک کیلو سیب زمینی
اجاره دو خوابه اجاره تک خوابه شهر
890 810 سنت جان
1010 830 ساسکاچوان
1080 860 رژینا
1110 880 کبک
1200 910 ادمونتون
1080 950 ابوتسفورد
1240 970 وینیپگ
حقوق و درآمد مشاغل در کانادا و سخن پایانی:

حقوق و درآمد مشاغل در کانادا، هزینه زندگی در کانادا و حداکثر و حداقل حقوق در کانادا را مورد تحلیل علمی قرار دادیم. آموختیم که، کانادا کشوری مهاجر پذیر می باشد که به اتباع خارجی اجازه کار تمام وقت را می دهد و باآغوشی باز پذیرای اشخاص برجسته می باشد. البته در نظر داشته باشید که شرایط کار در کانادا بسیار متفاوت تر از سایر کشورها می باشد. سیستم کاری در این کشور بر اساس سیستم امتیاز بندی است. شما بایستی شرایط خود را به طور دقیق بررسی نمایید. اگر تحصیلات دانشگاهی، سن مناسب، شغل مناسب، سابقه کار، مدرک زبان بالا ارائه دهید، وارد سیستم امتیازبندی می شوید. در سیستم امتیاز بندی امتیازات شما به طور دقیق بررسی می شود. اگر از رزومه علمی و کاری خود امتیازات لازم را دریافت نمایید، ممکن است از سوی دولت کانادا دعوت نامه دریافت نمایید. یکی از جذابیت های این روش اخذ اقامت دائم می باشد. قطعاً اشخاصی که دعوت نامه دریافت می کنند، پس از عقد قرارداد با یک کارفرمای کانادایی، ازمزایای حقوق بالا بهره مند می شوند. لازم به ذکر است بدانید، همسر و فرزندان شما هم از این طریق به اقامت دائم می رسند. حال اگر مشتاق کار در این کشور ثروتمند می باشید، می توانید جهت کسب اطلاعات دقیق و کامل در رابطه با حقوق و درآمد مشاغل در کانادا، با مشاورین کاربلد موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را کسب نمایید. همچنین، اگر سوالی در زمینه حقوق و درآمد مشاغل در کانادا داشتید، می توانید در بخش پرسش و پاسخ سوالات خود را مطرح نمایید. ما در اسرع وقت پاسخگو هستیم‌‌. در صورت تمایل و رضایت از این مقاله ۵ ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد مشاغل در کانادا

✅حقوق مشاغل مختلف در کانادا به چه عواملی وابسته است؟

حقوق مشاغل مختلف بسته به عواملی چون، تجربه کار، تحصیلات، جنسیت، شهر محل کار و خصوصی یا دولتی بودن شرکت متغیر است.

✅متوسط درآمد یک فرد در کانادا چقدر است؟

متوسط درآمد نیروی کار در کانادا۱۲0.۰۰۰ دلار می باشد.

✅ هزینه زندگی در کانادا چگونه است؟

هزینه های زندگی به طور متوسط در کشور کانادا 1000 الی 1500 دلار در ماه می باشد.

✅حداکثر و حداقل حقوق در کانادا چقدر است؟

به طور میانگین حداقل حقوق در کانادا ۳۰.۲۰۰ دلار در سال و حداکثر میزان حقوق دریافتی کارکنان ۵۳۴.۰۰۰ دلار می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *