حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در پرتغال
  • حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در پرتغال
  • تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در پرتغال
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در پرتغال
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در پرتغال
  • مزایا و پاداش های مشاغل در پرتغال
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در پرتغال
  • هزینه های زندگی در پرتغال
  • حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال و سخن پایانی
حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال

حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال، میانگین درآمد در پرتغال، مهاجرت به پرتغال و دیگر عناوین در رابطه با حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال را بررسی و به تفصیل علمی بیان می نماییم. اگر شما هم در صدد مهاجرت کاری به کشور پرتغال می باشید، ممکن است در ذهن خود سوالاتی در این زمینه داشته باشید. حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال به چه عواملی بستگی دارد؟ میانگین درآمد در پرتغال برای مشاغل به چه مقدار می باشد؟ آیا مهاجرت به پرتغال فقط برای کار امکان پذیر می باشد؟ در ادامه به تمامی سوالات ذهنی شما عزیزان پاسخ خواهیم داد. موسسه حقوقی ملک پور (ملک پور اتریش) دارای شعب و کادری مجرب و با تجربه می باشد که به متقاضیانی که تمایل دارند تا به کشور های جهان از راه ‌های متفاوت مهاجرت نمایند، بهترین خدمات را ارائه می کنند. شما عزیزان می توانید از مشاوره های رایگان این موسسه به صورت ارتباط برقرار کردن از طریق تماس تلفنی بهره مند شوید. همچنین این مجموعه ویژگی های دیگری از جمله قرار دادن مقالات علمی را برای شما عزیزان به ارمغان آورده است.

شرایط عمومی کار در پرتغال:

کشور پرتغال در شبه جزیره ایبری و  در غربی ترین نقطه قاره اروپا قرار دارد و لازم است اشخاص قبل از مهاجرت به پرتغال زوایا و عناوین مختلف این کشور را از جمله نرخ بیکاری در پرتغال مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند. کشور پرتغال قدیمی ترین شهر خود را که لیسبون نام دارد به عنوان پایتخت خود قرار داده است، واحد پول این کشور یورو و همسایه اسپانیا و زبان رسمی پرتغالی را دارا می باشد. پرتغال در سال‌ های اخیر در زمینه اقتصاد بسیار پیشرفت داشته است که یکی از عوامل مهم جهت قرار گرفتن پرتغال جهت کار، مورد توجه بسیاری از مردمان دیگر کشور ها گشته است. به دلیل این که کشور پرتغال نیروی ماهر کمی در زمینه‌ های تخصصی خود دارا می باشد، افراد ماهر و با تجربه را برای زمینه های صنعتی خود دعوت به کار می نماید. در ادامه مقاله حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال به بررسی عنوان های ضروری و معایب زندگی در پرتغال می پردازیم. نمودار تعبیه شده در زیر این مطلب نرخ بیکاری در پرتغال را نشان می دهد.

نرخ بیکاری در پرتغال

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور و کاریابی

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور و کاریابی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال:

عمدتا افراد از جمله مسائل مهم و قابل توجهی را قبل از اقدام به مهاجرت مورد بررسی قرار می‌ دهند، که میزان حقوق و درآمد برای آنان از جمله موارد اصلی می باشد. حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال بنا به وضعیت مساعدی که در تجربیات و تحصیلات شخصی دارند، می توانند متغیر و رو به افزایشی داشته باشند. ولی با درنظر گرفتن چنین وضعیت هایی می توان بیان کرد کار مندان در این کشور به طور کلی و میانگین سالانه ۳۳۰۰۰ یورو حقوق و درآمد دارند. این میزان حقوق در حالی می باشد که برخی مشاغل از حداقل حقوق ۸۳۶۰ یورو و برخی دیگر از حداکثر حقوقی به میزان ۱۴۷۰۰۰ یورو برخوردار می‌ باشند. در جدول زیر حقوق برخی از مشاغل در کشور پرتغال را آورده‌ ایم.

میزان درآمد مشاغل
یورو 1760  طراح گرافیک
یورو 2530 کارگردان هنری
یورو 1470 عکاس
یورو 2580 کارگردان خلاق
یورو 1840 مهماندار هواپیما
یورو 3530 مهندس هوافضا
یورو 4460 خلبان
یورو 2960 کنترل کننده ترافیک هوایی
یورو 1770 مشاور خدمات
یورو 1020 مکانیک

شاید شما هم مشتاق به دانستن مشاغل پر درآمد در پرتغال باشید، به این منظور این قسمت از صفحه را مطالعه نمایید.

نمودار زیر در رابطه با توزیع حقوق مشاغل در پرتغال می باشد.

نمودار حقوق و مشاغل در پرتغال

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در پرتغال:

شایان ذکر است کشور پرتغال کارمندانی را که ماهر و دارای سابقه کاری بالا باشند، مورد حمایت مالی قرار می دهد. به بیان ساده تر، کشور پرتغال افرادی را که تجربه کاری ۲ سال به بالا دارند، به مراتب حقوقی که به آنان پرداخت می نماید، بیشتر می باشد. مثلا افرادی که بیش از ۲ تا ۵ سال تجربه کاری دارا باشند، ۳۲ درصد افزایش حقوق خواهند داشت. افرادی که ۵ تا ۱۰ سال تجربه کاری داشته باشند، ۶۸ درصد افزایش حقوق خواهند داشت و میزان چشمگیر افزایش حقوق کارمندان از تجربه کاری ۱۰ سال به بالا می باشد که حدودا دو برابر حقوق دریافت خواهند کرد. با این حال افرادی که بالای ۲۰ سال به کار پرداخته باشند، ۳۳ درصد از اشخاصی که تجربه کاری ۱۰ الی ۱۵ ساله دارند، حقوق و درآمد بالاتری دارند و در نمودار زیر، این روال کار قابل مشاهده می باشد.

تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در پرتغال:

یقینا همه افراد در زمینه های کار و محیط های دیگر مشاهده می نمایند که زنان و مردان هر دو توانایی انجام کار ها را دارند و لازم است در هر کشوری میان آن ها تفاوت هایی همانند جنسیت سر چشمه نگیرد. ولی مسئله جنسیت در میانگین درآمد در پرتغال دخالت داشته و سبب گردیده تا زنان حدود ۵ درصد از حقوق کمتری بهره مند گردند. همراهان محترم مقاله حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال توسط تیم موسسه حقوقی ملک پور (ملک پور اتریش) گرد آوری شده است. رونوشت از مطالب آن بدون ذکر منبع شرعا و قانونا حرام و غیر قانونی بوده و نارضایتی این موسسه را در پیش دارد. در ادامه به سایر عوامل مرتبط به حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال خواهیم پرداخت.

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در پرتغال:

از آن جایی که قوانین کشور پرتغال در مشاغل به صورتی می باشد که تحصیلات اشخاص بر میزان حقوق دریافتی آنان تاثیر خواهد داشت، جدول زیر را بر اساس تحصیلات و درصد افزایشی حقوق آنان ترسیم کرده ایم.

اشخاص فارغ التحصیل در دیپلم 17 درصد بیشتر از بی سوادان و 24 درصد کمتر از لیسانس داران
اشخاص فارغ التحصیل در لیسانس 41 در بیشتر از بی مدرک تحصیلان و 52 درصد کمتر از دکترا داران
اشخاص فارغ التحصیل در کارشناسی ارشد 29 درصد بیشتر از کارشناسی بگیران و 23 درصد کمتر از دکترا داران
اشخاص فارغ التحصیل در دکترا به طور کلی 93 درصد بیشتر از بی سوادان حقوق دریافت می نمایند

در ادامه نموداری از تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در پرتغال را برای بیان بهتر این مسئله تهیه و تنظیم کرده ایم.

روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در پرتغال:

در این بخش از نگارش مقاله به بررسی روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در پرتغال می پردازیم. این روش طبق فرمول (افزایش نرخ × افزایش فرکانس = حقوق سالانه) محاسبه شده و در تمام کشور های دنیا قابل مشاهده می باشد. و در کشور پرتغال هر ۱۶ ماه به میزان ۹ درصد افزایش حقوق و مزایا برای کارمندان به وجود می‌آید. به عبارت دیگر متوسط حقوق یک فرد شاغل در کشور پرتغال سالانه ۷ درصد افزایش می‌ یابد. در زیر این نوشتار می توان نرخی را که بیانگر وضعیت روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در پرتغال می باشد را مشاهده نمود.

مزایا و پاداش های مشاغل در پرتغال:

مسلم است در هر کشوری در هر زمینه‌ ای از جمله کار، مزایا و معایبی وجود دارد و ما قصد داریم در این بخش از نوشتار علاوه بر مزایا و پاداش های نقدی کارمندان پرتغال، به معایب زندگی در پرتغال بپردازیم. از مزایای اصلی و دلنشین برای هر شخصی که جهت کار به هر کشوری که مهاجرت می نمایند، می توان به پاداشی که از سوی کار فرما به دلایل مختلف دریافت می گردد، اشاره نمود. در لیست زیر می توان پاداش های نقدی این کشور را مشاهده نمود.

  • تعطیلات پایان سال و به عنوان قدردانی از کارمندان
  • در جهت عملکرد فوق العاده کارمند
  • در راستای موفقیت های شرکت و اهداف آن
  • به جهت موفقیت شرکت در فروش و شراکت های موفقیت آمیز

البته با تمام پاداشی که کار فرمایان به کارمندان ارائه می دهند، برخی از افراد موفق نشده اند تا در زمینه کاری خود پاداش دریافت نمایند، در سال گذشته 51 درصد از افراد شاغل در پرتغال پاداش دریافت نموده اند.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد مشاغل در پرتغال:

خواهان کار و زندگی در پرتغال می توانند قبل از مهاجرت به پرتغال، به بررسی عوامل مختلفی به غیر از تحصیلات و تجربیات، به روش های ساده‌ای که می‌ تواند بر حقوق آن ها بیفزاید، بپردازند. مثلاً شخصی می خواهد در شهر هایی مانند فانچال، یورتو یا لیسبون زندگی نماید، باید در نظر داشته باشد میانگین درآمد ها در این شهر ها ۲۸۳۰۰ یورو، ۳۱۲۰۰ یورو و ۳۳۹۰۰ یورو در یک سال می باشد. ولی آیا تاکنون به این فکر بوده اید که آیا ممکن است بخش‌ های دولتی حقوق بیشتری را نسبت به بخش‌ های خصوصی به کارمندان ارائه نمایند؟ در این باره باید گفت بخش های دولتی در کشور پرتغال ۶ درصد حقوق بیشتری نسبت به بخش‌ های خصوصی ارائه می‌ دهند.

هزینه های زندگی در پرتغال:

متقاضیان مهاجر به کشور پرتغال، پس از بررسی زوایای مختلف این کشور، همچنین دانستن نرخ بیکاری در پرتغال و مزایا و معایب زندگی در پرتغال به بررسی هزینه زندگی در پرتغال می پردازند، که یکی از مهم ترین عامل این کشور در تعیین شرایط میزان درآمد و مخارج می باشد. همان گونه که در مطالب قبلی بیان کردیم، برخی از شهر های کشور پرتغال اقتصادی و گران می باشند. از این رو درآمد بیشتری را به اشخاص کارمند اعطا می‌ نمایند. به همین جهت می‌ توان در نظر گرفت که ممکن است هزینه زندگی در شهر های مختلف بنا به اقتصاد آن ها بسیار متفاوت و متغیر باشد. به طور کلی می توان هزینه زندگی در پرتغال را برای یک فرد تنها حدود ۵۳۰ یورو و ۲۳.۰۳ درصد گرانتر از هزینه های ایران تخمین زد. در جدول زیر برخی از هزینه‌ های اقلام ضروری و هزینه مسکن را به‌صورت خرید و اجاره آورده ایم.

قیمت (یورو) اجاره و خرید آپارتمان و اقلام خوراکی
یورو 2.621  خرید یک متر آپارتمان درون شهر برای هر متر
یورو 1.670 خرید یک متر آپارتمان خارج شهر برای هر متر
یورو 721 اجاره آپارتمان سه خوابه بیرون شهر برای هر ماه
یورو 982 اجاره آپارتمان سه خوابه درون شهر برای هر ماه
یورو 585 اجاره آپارتمان یک خوابه درون شهر برای هر ماه
یورو 445 اجاره آپارتمان یک خوابه بیرون شهر برای هر ماه
یورو 1.77 تخم مرغ 12 عدد
یورو 6.75 پنیر محلی یک کیلو
یورو 0.91 برنج یک کیلو
یورو 1.52 سیب یک کیلو
یورو 0.92 سیب زمینی یک کیلو
یورو 1.21 پرتقال یک کیلو
یورو 9.12 گوشت گاو یک کیلو
یورو 1.08 موز یک کیلو
یورو 0.94 کاهو یک راس
یورو 4.95 فیله مرغ یک کیلو
یورو 1.01 پیاز یک کیلو
یورو 1.09 نان 500 گرم
یورو 1.37 کاپوچینو
یورو 1.42 گوجه فرنگی یک کیلو
حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال و سخن پایانی:

حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال، معایب زندگی در پرتغال، نرخ بیکاری در پرتغال و دیگر عوامل مهمی، نظیر هزینه زندگی در پرتغال را به صورت علمی بررسی و به تحریر در آوردیم. ما در مقاله حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال آموختیم این کشور از نظر اقتصادی پیشرفت چشمگیری داشته است و در وضعیت رفاهی بالایی قرار دارد. همچنین این کشور به کارمندان خود بر اساس تحصیلات، تجربیات و جنسیتی که دارند حقوق و دستمزد متفاوتی را ارائه می‌ دهد. شما متقاضیان محترم در صورتی که می خواهید به عنوان یک متخصص برای کار به کشور پرتغال مهاجرت نمایید، می توانید با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور از راه های بسیار آسان و سریع مطلع شوید. همچنین شما عزیزان این امکان را خواهید داشت تا در صورت درخواست تماس با تکمیل نمودن فرم درخواست، از جانب کاردانان این موسسه تماس تلفنی دریافت نمایید. در صورت رضایت مندی از مقاله حقوق و درآمد پزشکان در پرتغال ۵ ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال

✅چه عواملی باعث افزایش حقوق و درآمد مشاغل در پرتغال می شوند؟

عواملی چون میزان تحصیلات دانشگاهی، سابقه کار از اصلی ترین عواملی می باشند که در افزایش حقوق مشاغل در پرتغال تاثیر مستقیم دارند.

✅نرخ بیکاری در پرتغال چه تاثیری در یافتن مشاغل دارد؟

در صورتی که نرخ بیکاری در سطح مشاغل هر کشوری به میزان چشمگیری بالا باشد، با طولانی شدن مدت زمان یافتن کار در آن کشور رابطه ای مستقیم دارد. این امر در کشور پرتغال نیز صدق می کند.

✅میانگین درآمد در پرتغال برای مشاغل چه مقدار می باشد؟

میانگین درآمدی که کشور پرتغال به کارمندان خود پرداخت می نماید، در طول یک سال 33000 یورو می باشد.

✅آیا مهاجرت به پرتغال نیازمند دریافت دعوت نامه شغلی می باشد؟

 بله. برای کار در کشور های خارجی، افراد نیازمند دریافت دعوت نامه شغلی از سوی کشور مقصد می باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *