حقوق و درآمد مشاغل در نروژ

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در نروژ
  • حقوق و درآمد مشاغل در نروژ
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در نروژ
  • تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در نروژ
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در نروژ
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در نروژ
  • مزایا و پاداش های مشاغل در نروژ
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در نروژ
  • هزینه های زندگی در نروژ
  • حقوق و درآمد مشاغل در نروژ و سخن پایانی
حقوق و درامد مشاغل در نروژ

حقوق و درآمد مشاغل در نروژ و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد مشاغل در نروژ، هزینه زندگی در نروژ، اخذ ویزای کار نروژ برای ایرانیان و تمامی عوامل موثر بر روند افزایش حقوق در این مقاله به نگارش در آمده است. حقوق و درآمد مشاغل در نروژ چگونه است؟ هزینه زندگی در نروژ چگونه می باشد؟ شرایط کار در نروژ و اخذ ویزای کار نروژ برای ایرانیان چگونه است؟ ما در این نوشتار سعی بر این نمودیم، تا به این قبیل سوالات و دیگر سوالات شما متقاضیان گرامی در این زمینه پاسخ دهیم. نروژ بی شک یکی از  بهترین ها در زمینه فراهم سازی مشاغل مختلف می باشد‌. در حال حاضر راه های مهاجرتی به این کشور روش کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری می باشد. اگر تصمیم دارید از طریق روش کاری و یا سایر روش ها مهاجرت نمایید، قطعاً نیاز به اطلاعات تکمیلی دارید. موسسه حقوقی ملک پور( ملک پور اتریش) با داشتن سال ها تجربه در زمینه مهاجرت به تمامی نقاط جهان، برای شما این امکان را فراهم آورده تا جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان باتجربه از طریق تماس تلفنی ارتباط بگیرید. همچنین با مطالعه مقالات دیگر در این زمینه، می توانید اطلاعات خود را در زمینه مهاجرت و نکات آن افزایش دهید.

شرایط عمومی کار در نروژ:

نروژ یکی از سرد ترین کشور های اروپا می‌ باشد که در شمال حوزه اسکاندیناوی قرار دارد. کشور نروژ پس از لوکزامبورگ دومین سرانه تولید ناخالص داخلی در اتحادیه اروپا و چهارمین تولید ناخالص داخلی سرانه در جهان است. استاندارد زندگی در کشور نروژ بسیار بالا می باشد. سیستم رفاهی کاملا یک پارچه و صنایع اصلی آن صنعت نفت، ساخت و خدمات است. نرخ بیکاری در این کشور بسیار کم و حدود ۳.۶ درصد می ‌باشد. این میزان نرخ، نشان دهنده موفقیت این کشور در حوزه مشاغل مختلف می باشد‌. همین امر سبب گشته تا نروژ هر ساله نیروی کار جذب می کند. ویزای کاری نروژ براساس توانایی افراد و سپس دریافت دعوتنامه می باشد. این بدان معناست که مهاجرت به این کشور از طریق ویزای جستجوی کار امکان پذیر نمی باشد. اگر روش کاری که یکی از روش های متنوع مهاجرت به نروژ می باشد را جهت مهاجرت خود انتخاب نموده اید، توصیه می کنیم با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا راحت تر بتوانید برای آینده شغلی خود تصمیم بگیرید. در ادامه مقاله حقوق و درآمد مشاغل به بررسی تمام نکات و عوامل موثر بر این روند از جمله مزایا و معایب زندگی در نروژ، مشاغل مورد نیاز نروژ 2021 خواهیم پرداخت. در ادامه دیگر موضوعات مرتبط با حقوق و درآمد نروژ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور و کاریابی

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور و کاریابی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد مشاغل در نروژ:

کشور نروژ از سطح زندگی بالایی برخوردار است و یکی از گران ترین کشورهای جهان به حساب می آید. با این حال، این کشور یکی از خوشبخت ترین کشورهای جهان با درآمد متوسط ۶۶۱۰۰۰  کرون نروژ در سال می باشد. این امر سبب گردیده تا اعزام نیروی کار به نروژ هر ساله اتفاق بیافتد. با وجود مصوب نرخ متوسط حقوق در این کشور بعضی افراد کمتر از این مقدار تعیین شده و بعضی بیشتر از این مقدار حقوق و دستمزد دریافت می کنند.  حداقل حقوق مشاغل در نروژ در کمترین سطح برای هر سال کار 155.000 کرون نروژ می باشد و در بالاترین سطح حقوق برای هر سال کار در این کشور 2.730.000 می باشد. در جدول زیر به پر درآمد ترین شغل ها در نروژ پرداخته ایم.

میزان درآمد مشاغل
کرون نروژ 583.000 توسعه دهنده نرم افزار
کرون نروژ 581.000 مهندس
کرون نروژ 649.000 مدیر پروژه
کرون نروژ 1.120.000 وکیل
کرون نروژ 1.040.000 مدیر فناوری اطلاعات
کرون نروژ 1.480.000 دندان پزشک
کرون نروژ 1.270.000 مدیر ارشد مالی
کرون نروژ 1.050.000 خلبان

در جدولی که زیر این نوشتار ترسیم کرده ایم، مشاغل مورد نیاز نروژ 2021 را آورده ایم.

مشاغل مورد نیاز نروژ 2021
امور مالی سرپرست آزمایشگاه
نماینده خدمات بیمار صنعت غذا
دستیار بسته بندی انبار دستیار مدیریت
کشاورزی منشی
دفتر کار معدن

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در نروژ:

حقوق و دستمزد مشاغل در نروژ به طور معمول آشکار و در دسترس می باشد و گاها کنار آگهی‌ های بعضی مشاغل میزان حقوق و دستمزد آن ها منتشر شده است. ولی در این میان مقیاسی بین دستمزد اشخاص در یک صنعت وجود دارد که بستگی به سطح تجربیات آن ها می باشد. تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در نروژ به شرح زیر می باشد.

  •          اشخاص با داشتن بیش از 5 سال سابقه کار 36 درصد افزایش حقوق
  •          اشخاص با رسیدن به مرز 10 سال 21 درصد افزایش حقوق
  •          اشخاص با گذراندن سابقه خود از مرز 15 سال 14 درصد افزایش حقوق

شایان ذکر است اشخاص با سابقه کار بیش از 10 سال دو برابر پایه حقوق افراد تازه وارد را دریافت می کنند.

نمودار زیر بیانگر تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در نروژ می باشد.

درصد افزایش حقوق بر اساس تجربه در نروژ

تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در نروژ:

مقررات مربوط به ضد تبعیضی در تمام جنبه های یک رابطه شغلی و حوزه‌های جامعه اعمال می‌شود و حمایت‌هایی از تبعیض مستقیم و غیرمستقیم را تعیین می‌ کند. در اکثر کشورها قوانینی در مورد فرآیند های استخدام اعمال می شود. با وجود این قوانین و مقررات تبعیض جنسیتی در زمینه کسب و کار در کشور نروژ همچنان موجود می باشد. از لحاظ کاری، می‌توان گفت که میزان حقوق دریافتی مردان در کشور نروژ ۴ درصد بیشتر از حقوق دریافتی زنان می باشد. همراهان عزیز این مقاله توسط تیم کاردان موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تنظیم گردیده است. لذا این موسسه رضایتی در پی کپی برداری از آن بدون ذکر منبع ندارد و شرعا و قانونا حرام می باشد.

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در نروژ:

نیروی کار دارای مدرک دکترا از بالا ترین میانگین حقوق ناخالص در نروژ برخودار هستند. آن‌ ها با دریافت درجه دکترا ۷۱۸۴۶۹ کرون ناخالص را به صورت سالانه کسب می کنند. در حالی که کارمندان با سطح تحصیلات دبیرستان یا متوسطه درآمد ناخالص ۵۵۲۰۸۵ کرون، کم ترین درآمد را دارند. این تفاوت دستمزد بین کارمندان نشان دهنده تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در نروژ می باشد. در زیر این متن تاثیر مدارک تحصیلی اشخاص بر میزان حقوق دریافتی آن ها در جدول شرح داده شده است.

دبیرستانی هایی که هنوز مدرک دیپلم خود را اخذ نکرده اند، 17 درصد کم تر از دیپلم داران درآمد دارند
دیپلمه هایی که برای اخذ مدرک لیسانس اقدامی نکرده اند، 24 درصد از لیسانسه ها درآمد کمتری کسب می کنند
افرادی که مدرک تحصیلی کارشناسی دارا می باشند، 29 درصد از کارشناسی ارشد داران حقوق کمتری دارند
دکترا، از دیگر افرادی که مدرک کارشناسی، یا کارشناسی ارشد دارند، درآمد بیشتری دارد. و به طور کلی 23 درصد از کارشناسی ارشد بگیران، حقوق و دستمزد بیشتری دریافت می کند
درصد افزایش حقوق بر اساس تحصیلات

روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در نروژ:

در این بخش از نوشتار، روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در نروژ را مورد بررسی علمی واقع می کنیم. روند رشد متوسط حقوق به صورت سالانه می باشد که بر میزان حقوق و دستمزد کارگران می افزاید. فرمولی که در ادامه بیان می کنیم، جهت بررسی دقیق روند رشد متوسط حقوق در کشور نروژ می باشد. فرمول (افزایش نرخ ÷ افزایش فرکانس = حقوق) طبق این فرمول، در کشور نروژ، روند رشد متوسط حقوق سالانه ۷ درصد احتساب شده است. ولی کشور نروژ روند رشد متوسط حقوق را هر ۱۵ ماه به کارمندان خود اعطا می ‌کند که در این صورت هر ۱۵ ماه ۹ درصد بر حقوق مشاغل افزوده می شود.

مزایا و پاداش های مشاغل در نروژ:

اگر تصمیم دارید به منظور کار به کشور نروژ مهاجرت کنید، آگاه باشید که پاداش و مزایای مشاغل مختلف در این کشور رو به افزایش است و پاداش های مشوق به صورت نقدی به کارمندان پرداخت می‌شود. در زیر به برخی از انواع آنان اشاره نمودیم.

    • پاداشی که بر اساس کار چالش بر انگیز کارمندان به آنها تعلق می گیرد
    • سود های به دست آمده شرکت که کارفرمایان بخشی از آن را با کارمندان تقسیم می کنند
    • هدف های عالی و پیروز شرکت
    • پاداش اواخر سال یا تعطیلات سال که نوعی تشکر و قدر دانی می باشد

شایان ذکر است زندگی در نروژ علاوه بر مزایایی که دارد، معایبی نیز دارا می باشد. در زیر به برخی از معایب زندگی در نروژ اشاره می نماییم.

    • اجاره و خرید ملک ملک در نروژ بسیار گران
    • سرما در در فصل زمستان بسیار طاقت فرسا است و همراه با باد و باران می باشد.
    • مردم نروژ تا حدودی سرد و غیر دوستانه به نظر می رسند.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد مشاغل در نروژ:

علاوه بر عواملی که در این مقاله به توضیح آن پرداختیم، شهری که در آن زندگی می کنید، شرکتی که در آن مشغول به کار هستید( شرکت دولتی و خصوصی ) در تعیین آینده شغلی موثر می باشند. مثلا شرکت‌ های دولتی معمولا در شهر هایی وجود دارند که از توان اقتصادی بالایی برخوردارند و کار شما را ضمانت می کنند. برخلاف این، اگر در شرکت‌ های خصوصی در شهرهای کوچک شاغل شوید، علاوه بر این که کار شما ضمانتی ندارد، هیچ شانسی برای پیشرفت کار و افزایش درآمد ندارید.

هزینه های زندگی در نروژ:

هزینه زندگی در نروژ نسبت به دیگر کشورها بسیار بالا می باشد. با مطالعه جدول زیر متوجه خواهید شد که هزینه اجاره خانه، مواد غذایی و سایر اقلام در نروژ بیش از هزینه های زندگی در انگلیس است. ولی توجه نمایید که میزان حقوق در این کشور بالا می باشد. هزینه زندگی در نروژ به طور متوسط برای یک شخص از  ۸۵۰۰ الی ۱۰۲۰۰ کرون نروژ متغیر است. در این رابطه جدولی ترسیم نموده ایم تا هزینه های ضروری از جمله اقلام خوراکی، اجاره و … را نمایش دهیم.

هزینه اقلام
1.8 یک لیتر شیر
2.77 یک قرص نان سفید 500 گرمی
2.71 یک کیلو برنج
3.78 یک شانه تخم مرغ
10.64 یک کیلو پنیر محلی
12.23 یک کیلو گوشت سینه مرغ
25.84 یک کیلو گوشت گاو
قیمت به کرون نروژ مسکن
9930 منزل تک خوابه در مرکز شهر
12600 منزل سه خوابه در مرکز شهر
7770 منزل تک خوابه در خارج از مرکز شهر
حقوق و درآمد مشاغل در نروژ و سخن پایانی:

حقوق و درآمد مشاغل در نروژ، مشاغل مورد نیاز نروژ 2021، اعزام نیروری کار به نروژ و دیگر عناوین مربوط به حقوق و درآمد مشاغل در نروژ به تفصیل بیان گردید. نروژ، یک کشور اروپایی می باشد که نرخ بیکاری در آن بسیار پایین می باشد. این امر سبب گردیده تا این کشور مشاغل زیادی را به وجود بیاورد و سبب گشته افراد خارجی جهت کار در این کشور به راحتی بتوانند جاب آفر دریافت نمایند. اگر شما هم یکی از بسیار مردمانی می باشید که، قصد مهاجرت به کشور نروژ جهت کار را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم از طریق تحصیل در این کشور برای کار اقدام نمایید. زیرا تحصیل در کشور نروژ رایگان بوده و شانس یافتن کار با حقوق بالا بیشتر می باشد. جهت بهره مندی از اطلاعات دقیق درباره انواع ویزا ، مهاجرت های کاری و تحصیلی با مشاورین کاردان موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نموده و از طریق مشاوره رایگان اطلاعات تکمیلی دریافت نمایید. مشاورین حاذق و کار بلد این موسسه آماده پاسخ دهی به تمامی سوالات شما عزیزان در بخش پرسش و پاسخ می باشند. خواهشمند هستیم در صورت رضایت داشتن از اطلاعات موجود در مقاله ۵ ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد مشاغل در نروژ

مشاغل مورد نیاز نروژ 2021 کدامند؟

مشاغل مورد نیاز کشور نروژ امور مالی، صنعت غذا، کشاورزی ،معدن و … می باشند. گزینه های بیشتر در متن مقاله موجود می باشد.

هزینه زندگی در نروژ چگونه می باشد؟

هزینه های زندگی در نروژ برای یک شخص 8500 الی 10200 کرون به صورت ماهانه متغیر است.

شرایط کار در نروژ و اخذ ویزای کار نروژ برای ایرانیان چگونه است؟

ایرانیانی که از سوی کارفرمایی معتبر در کشور نروژ دعوت به کار شوند، دعوت نامه شغلی دریافت کرده و می توانند ویزای کار این کشور را اخذ نمایند.

حداقل و حداکثر درآمد در نروژ چه میزان است؟

حداقل درآمد سالانه در نروژ 155000 کرون نروژ و حداکثر درآمد سالانه در این کشور 2730000 کرون نروژ است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *