حقوق و درآمد مشاغل در مجارستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در مجارستان
  • حقوق و درآمد مشاغل در مجارستان
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در مجارستان
  • تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در مجارستان
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در مجارستان
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در مجارستان
  • مزایا و پاداش های مشاغل در مجارستان
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در مجارستان
  • هزینه های زندگی در مجارستان
  • حقوق و درآمد مشاغل در مجارستان و سخن پایانی
حقوق و درآمد مشاغل در مجارستان

حقوق و درآمد مشاغل در مجارستان و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد مشاغل در مجارستان، درآمد پزشکان در مجارستان، هزینه زندگی در مجارستان و دیگر عواملی را که بر سطح حقوق و درآمد مشاغل در مجارستان موثر است، به تحریر علمی در آوریم. اگر می خواهید به دیگر سرزمین های جهان از جمله مجارستان مهاجرت نمایید، ممکن است با سوالاتی مواجه شوید. حقوق و درآمد مشاغل در مجارستان چگونه است؟ درآمد پزشکان در مجارستان چگونه است؟ هزینه زندگی در مجارستان به چه میزان می باشد؟ با ما همراه شوید و به تمامی سوالات خود پاسخ علمی دریافت نمایید. برای آگاهی بیشتر از شرایط و ضوابط کشور مجارستان به شما توصیه می کنیم دیگر مقالات علمی ما را در سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور مطالعه نموده و برای دریافت اطلاعات راهنمایی های بیشتر در زمینه هر چه بهتر و سریع تر مهاجرت کردن، با کارشناسان این موسسه تماس تلفنی برقرار کرده و مشاوره ی رایگان و علمی دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در مجارستان:

کشور مجارستان با نام دیگر هانگری، واقع در اروپای مرکزی است که مساحتی حدود ۹۳۰۳۰ کیلومتر مربع را دارا می باشد. این کشور شهر بوداپست را به عنوان پایتخت خود برگزیده، زبان رایج در آن مجاری و واحد پولی این کشور فورینت می باشد. این کشور همسایگان بسیاری را در اطراف مرزهای خود دارا می باشد که از شرق با رومانی، شمال با اسلواکی و در غرب با اتریش همسایه می باشد. مجارستان به دلیل قرار داشتن در منطقه شینگن و عضو بودن در قاره اروپا، از امتیازات بسیاری برخوردار بوده و از اقتصاد مقاومتی در تولیدات می باشد. کار در مجارستان به صورت وسیع در زمینه های گردشگری، مهندسی، فناوری، اطلاعات و … می باشد. از این رو درآمد در مجارستان به صورت چشمگیری در سطح بالا و مناسب می باشد. در ادامه این نوشتار به بررسی دقیق و درآمد مشاغل در مجارستان می‌ پردازیم. نمود زیر این مطلب نرخ بیکاری در مجارستان می باشد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد مشاغل در مجارستان:

طبق مطالبی که در عنوان قبلی بیان کردیم، مجارستان از شرایط اقتصاد مقاومتی برخوردار بوده و تعجب برانگیز نمی باشد که درآمد در مجارستان برای مشاغل مختلف قابل قیاس با برخی کشور های دیگر باشد. برای مثال جدولی در زیر این مطلب برای بیان حقوق و دستمزد های مختلف شغلی ترسیم کردیم. برخی از درآمد ها در کشور مجارستان از حقوق و درآمدی بالاتر از سطح متوسط حقوق مشاغل مجارستان می باشد که نوعی شغل پر درآمد در مجارستان است. به عنوان مثال می‌ توان درآمد پزشکان در مجارستان را مثال آورد. به طور کلی میانگین حقوق متوسط حقوق و حداکثر حقوق مشاغل در مجارستان به مراتب ۱۲۵۰۰۰، ۴۹۳۰۰۰ و ۲۲۰۰۰۰۰ فورینت در ماه می باشد. در جدول حقوق مشاغل مختلف مجارستان را آورده ایم.

میزان درآمد(فورینت) مشاغل
220000 دفتر دار
307000 حسابدار
609000 تحلیلگر مالی
625000 خزانه دار شرکت
957000 مدیر مالی
405000 مدیر دفتر
440000 کارگردان خلاق
1160000 پزشکان

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در مجارستان:

با توجه به میانگین درآمدی که برای مشاغل مختلف در کشور مجارستان در نظر گرفته شده است، با این حال به وضوح شاهد رشد و افزایش حقوق و درآمد مشاغل می باشیم که یکی از علت‌ های افزایش حقوق، سطح تجربیات کاری اشخاص می باشد و قابل درک است که یک شخص با تجربه ۱۵ ساله حقوقی که دریافت می نماید بیشتر از شخصی می باشد که تجربه کاری ۵ ساله را دارا می باشد و به طور کلی طبق نمودار زیر می توانید تاثیر تجربه کار را بر درآمد شغل ها در مجارستان مشاهده نمایید. بر اساس نمودار زیر اشخاص با داشتن تجربیات کاری 2 الی 5 ساله، 5 الی 10 ساله، 10 الی 15 ساله، 15 الی 20 ساله و 20 سال به بالا، به مراتب افزایش حقوقی با در صد های 32، 36، 21، 14 و 9 درصد را تجربه می نمایند.

تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در مجارستان:

اکثر کشور های اروپا و عضو شینگن در تلاش هستند تا مسئله جنسیت را از میان برداشته و قوانینی برابر میان زنان و مردان وضع نمایند. ولی با همه این تلاش ها، در اکثر نقاط دنیا شاهد وجود تبعیض های نابرابر میان زنان و مردان هر کشوری می‌ باشیم. مسئله جنسیت در کشور مجارستان یا هانگری در مشاغل قابل مشاهده می باشد که طی این تبعیض‌ ها زنان مجارستانی ۸ درصد از مردان مجارستانی حقوق کمتری دارند و حقوقی که دریافت می نمایند در ساعات و قوانین کاری برابر می باشد. نموداری که زیر این نوشتار تهیه و تنظیم کرده‌ ایم، میزان تبعیض جنسیتی میان زنان و مردان و همچنین تفاوت حقوق و دستمزد میان آن ها را می توانید مشاهده نمایید. در ادامه به عوامل دیگری از قوانین کشور هانگری اشاره می نماییم که یک کارمند در مجارستان می تواند با توجه به مطالبی که بیان می ‌کنیم سطح درآمد خود را به حد چشمگیری افزایش دهد.

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در مجارستان:

در کشور مجارستان قوانین دیگری حکم فرما می باشد، که بیان می کند افرادی که تحصیلات بالاتر و عالی دارند حقوقی که دریافت می نمایند لزوماً از بی سوادان و کم تحصیلان بیشتر می‌ باشد. همراهان ارجمند ماه در نظر داشته باشید مقالات علمی موجود در سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور حاصل تحقیقات کاردانان مخبر این موسسه می باشد و در صورت کپی برداری بدون ذکر منبع این موسسه هیچگونه رضایتی نخواهد داشت. همچنین از نظر قانونی، غیر قانونی و شرعا حرام می باشد. به طور کلی تأثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در مجارستان بر اساس نمودار و لیست تهیه شده در ذیل می باشد.

طبق نمودار زیر شده در این قسمت:

    • افراد افزایش حقوق 17 درصدی را با دارا بودن مدرک دیپلم مشاهده می نمایند
    • افراد افزایش حقوق 41 درصدی را در زمان دارا بودن مدرک لیسانس دریافت می نمایند
    • افراد افزایش حقوق 70 درصدی را با دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد مشاهده می نمایند
    • اشخاصی که حقوقی با افزایش 93 درصدی را تجربه می نمایند، مدرک تحصیلی دکترا اخذ کرده اند

روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در مجارستان:

درآمد در مجارستان طبق مطالب فوق و بر اساس وجود شرایط و قوانین مختلفی در هانگری افزایش و در بعضی مواقع متفاوت از یک دیگر می‌ باشد. اما در این قسمت از نوشتار به بررسی روندی خواهیم پرداخت که به صورت مستقیم درآمد تمامی مشاغل و کارمندان را در سطح مناسبی قرار می دهد. روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در مجارستان به گونه‌ ای تعیین شده در دولت این کشور می باشد، که هر سال ۶ درصد بر حقوق کارمندان می‌ افزاید. البته توجه داشته باشید کشور مجارستان این روند را هر ۱۷ ماه به اجرا در می آورد که در این صورت حقوق کارمندان ۹ درصد افزایش خواهد یافت. برای  آگاهی دقیق و بیان روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در مجارستان نمودار زیر را تهیه و تدوین دادیم.

مزایا و پاداش های مشاغل در مجارستان:

اگرچه قوانین مبتنی بر پاداش و مزایا در زمینه های شغلی مجارستان وجود ندارد، ولی اشخاصی که در بخش‌ های دولتی این کشور استخدام می شوند، از نرخ های پاداشی ۲ تا ۷ درصدی بهره مند خواهند شد. این عمل نوعی سیاست در کار بوده و عملکردی دلنشین از سوی کار فرما در یک صنایع می باشد. لزوماً شخصی که علاوه بر حقوق و درآمد شخصی از پرداخت پاداش و مزایای عالی در یک صنعت برخوردار گردد، قطعاً با دلگرمی بیشتری برای انجام امور محوله خواهد پرداخت. در ادامه برای آگاهی بیشتر به شما عزیزان نمودار و توضیحاتی را آورده‌ ایم. بر اساس نمودار زیر میزان اشخاصی که در سال اخیر از پاداش های نقدی برخوردار شده اند، 54 درصد از مشاغل می باشند.

انواع پاداش ها:

    • پاداش های عملکرد به نحو احسنت
    • موفقیت های شرکت
    • فروش و قرداد های شرکت
    • قدر دانی در آخر سال

بر اساس نمودار زیر میزان اشخاصی که در سال اخیر از پاداش های نقدی برخوردار شده اند، 54 درصد از مشاغل می باشند.

انواع پاداش ها:

    • پاداش های عملکرد به نحو احسنت
    • موفقیت های شرکت
    • فروش و قرداد های شرکت
    • قدر دانی در آخر سال

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد مشاغل در مجارستان:

فارغ از مباحث تحصیلی، تجربه، جنسیت و روند رشد، دیگر عوامل دیگری در سرزمین هانگری می‌ توانند بر حقوق یک کارمند می افزایند که یک شخص متقاضی کار، با تعیین محل زندگی خود در مجارستان می‌ توانند به بررسی درآمد شهر های اقتصادی بپردازد و همچنین پرداختن به کار دولتی، علاوه بر پاداش و مزایا، دریافت حقوق ۹ درصد بیشتر را از کار های خصوصی برای شما به ارمغان می آورد. ضمن این که کار های دولتی ضمانت شده از طرف دولت مجارستان بوده و بخش‌ های خصوصی هیچ گونه ضمانتی را عهده دار نمی باشند. به طور کلی بر اساس تحقیقات، حقوق مشاغل در شهر بوداپست و دبرسن مجارستان بدین شرح می باشد.

  • بوداپست ۵۰۰۰۰۰ فورینت
  • دبرسن ۴۶۹۰۰۰ فورینت

هزینه های زندگی در مجارستان:

مهاجرت به یک کشور پس از انجام تحقیقات وجود شرایط عقلی معمولاً از بروز مشکلات جلوگیری خواهد کرد و به عبارت دیگر شخصی که قبل از مهاجرت به بررسی زوایای مختلف این کشور از نظر کیفیتی، کمیتی و … پرداخته است، پس از مهاجرت قطعاً از مشکلات احتمالی آگاه بوده و دچار تشویش ذهنی نخواهد بود. هزینه زندگی در مجارستان از جمله موارد مهم و ضروری می باشد و پرداختن به بررسی در این زمینه بسیار اهمیت داشته و متقاضیان را از شرایط مخارج در این کشور آگاه می سازد. حد تخمینی مخارج در مجارستان نسبت به  کشوری مانند آلمان در هزینه زندگی ۳۹.۰۷ درصد و اجاره مسکن ۵۶.۶۹ درصد کمتر می باشد. البته باید به این نکته اشاره کرد که کشور آلمان از برترین کشور های اروپا و جهان می باشد. به طور کلی هزینه زندگی در مجارستان بدون میزان اجاره برای یک فرد مجرد ۱۶۹۵۹۶ فورینت می باشد. در جدول زیر می توانید از میزان هزینه ها و اجاره در مجارستان تا حدودی آگاه شوید.

هزینه (فورینت) محدود و مقدار اقلام و مسکن
398.58 یک کیلو برنج
507.70 یک عدد کاپوچینو
2663.91 یک کیلو گوشت گاو
571.70 12 عدد تخم مرغ
1531.32 یک کیلو فیله مرغ
281.62 یک کیلو سیب زمینی
2153.13 یک کیلو پنیر محلی
292.88 یک کیلو پیاز
483.40 یک کیلو سیب
332.89 یک راس کاهو
532.38 یک کیلو پرتقال
572.66 یک کیلو گوجه فرنگی
445.69 یک کیلو موز
156613.77 در شهر اجاره آپارتمان یک خواب
288.479 در شهر -اجاره آپارتمان سه خواب
120539.68 بیرون شهر- اجاره آپارتمان یک خواب
204011.02 بیرون شهر- اجاره آپارتمان سه خواب
حقوق و درآمد مشاغل در مجارستان و سخن پایانی:

حقوق و درآمد مشاغل در مجارستان، کار در مجارستان، درآمد در مجارستان و دیگر عوامل قابل توجه و مهم مشاغل مختلف در مجارستان را در مقاله حقوق و درآمد مشاغل در مجارستان بررسی علمی و به تفصیل علمی بیان کردیم. ما در این نوشتار آموختیم، قوانینی در کشور اقتصاد مقاومتی هانگری وجود دارد که سبب می گردد مشاغل در زمینه های مختلف افزایش حقوق را به طور چشمگیر مشاهده نمایند. شاید شما هم به عنوان یک مهاجر کار قصد دارید به کشور مجارستان جهت افزایش کار و درآمد مهاجرت نمایید. به این منظور به شما پیشنهاد می کنیم برای تصمیمی صحیح و برای آگاهی از زمان مناسب برای مهاجرت، با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور تماس تلفنی برقرار نموده و مشاوره ای رایگان در جهت بهترین مهاجرت دریافت نمایید. در صورت نیاز شما خوبان می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.در صورت رضایت داشتن از اطلاعات موجود در این مقاله ۵ ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد مشاغل در مجارستان

✅ هزینه زندگی در مجارستان به چه میزان می باشد؟

هزینه زندگی در مجارستان برای یک شخص، 169.596 فورینت می باشد.

✅ کار در مجارستان دارای چه نوع مزیت های می باشد؟

 مشاغل در مجارستان بنا به عملکرد شخصی کارفرمایان، شامل پاداش های نقدی همانند پاداش های قدر دانی آخر سال می باشد.

✅ درآمد در مجارستان در چه صورتی افزایش میابد؟

درآمد کشور مجارستان در صورت داشتن تجربه بالا، تحصیلات عالیه و روند رشد متوسط حقوق افزایش میابد.

✅ پر درآمد ترین شغل در مجارستان کدام است؟

از پر درآمد ترین شغل ها در مجارستان می توان به درآمد پزشکان اشاره کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *