حقوق و درآمد مشاغل در سوئیس

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در سوئیس
  • حقوق و درآمد مشاغل در سوئیس
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در سوئیس
  • تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در سوئیس
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در سوئیس
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در سوئیس
  • مزایا و پاداش های مشاغل در سوئیس
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در سوئیس
  • هزینه های زندگی در سوئیس
  • حقوق و درآمد مشاغل در سوئیس و سخن پایانی
✅حقوق و درآمد مشاغل در سوئیس ✅درآمد در کشور سوئیس ✅حقوق کارگر در سوئیس

حقوق و درآمد مشاغل در سوئیس و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد مشاغل در سوئیس، شرایط جذب نیروی کار در سوئیس، حداقل و حداکثر درآمد در سوئیس، هزینه زندگی در سوئیس و تمامی عوامل و شرایط تاثیر گذار بر روند افزایش حقوق و درآمد مشاغل در سوئیس را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. میزان حقوق و درآمد مشاغل مختلف در سوئیس چگونه است؟ آیا هزینه های زندگی در سوئیس، در همه شهرهای آن برابر است؟ شرایط جذب نیروی کار در سوئیس چگونه است؟ با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله پاسخ سوالات و ابهامات ذهنی خود را دریابید. سوئیس به دلیل داشتن سطح کیفیت بالا از هر لحاظ، امروزه به یکی از کشورهای پرطرفدار جهت کار وتحصیل تبدیل گشته است. متقاضیان از راه های مختلفی به منظور ساختن آینده ای روشن به سوئیس مهاجرت می کنند. به شما پیشنهاد می کنیم جهت افزایش اطلاعات خود در زمینه مهاجرت، دیگر مقالات ما را در وب سایت موسسه حقوقی ملک پور مطالعه کرده و در صورت نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی با مشاورین حاذق این موسسه تماس حاصل کرده و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در سوئیس:

سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای قاره اروپا محسوب می شود. امروزه افراد زیادی خواستار مهاجرت به این کشور می باشند. مهاجرت به سوئیس از ۳ روش اصلی کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری امکان پذیر می باشد‌. برخی از اشخاص به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری سوئیس، روش کاری را برای مهاجرت خود برمی گزینند. قانون کار در سوئیس به گونه ای است که تنها افرادی که شرایط خاص داشته باشند، می توانند اقدام به اخذ ویزای کاری نمایند. به بیان دیگر ویزای کار سوئیس پیچیدگی های خاص خود را دارد. ایرانیان تنها در صورتی می توانند اقامت کاری سوئیس را دریافت نمایند، که یک پیشنهاد کاری از کارفرمای این کشور دریافت کنند. اگر متقاضی کار در کشوری می باشید که قطعاً میزان حقوق دریافتی درآن بالا است، تاانتهای مقاله با ماهمراه باشید؛ درادامه به بررسی جزئیات میزان حقوق و درآمد مشاغل  خواهیم پرداخت.

حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای کار در اروپا

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد مشاغل در سوئیس:

اشخاصی که در صدد ویزای کاری سوئیس می باشند، ممکن است به دلیل آگاه نبودن از حداقل دستمزد در این کشور نگرانی‌هایی داشته باشند. در حالی که دولت سوئیس سال ها قبل برای کارمندان کشورش، حداقل و حداکثر حقوق تصویب کرده است. طبق مصوبه دولت سوئیس حداقل حقوق ۳۱۳۰۰ فرانک، حداکثر حقوق دریافتی در این کشور ۵۵۳۰۰۰ فرانک سوئیس و میانگین حقوق اشخاص ۱۱۹۰۰۰ فرانک در سال می باشد. همچنین حقوق دریافتی یک کارگر ساده در سوئیس ۱۲۴۰۰۰ فرانک است. جدول زیر نشان دهنده میزان حقوق نیروی کار در سوئیس در مشاغل مختلف می باشد.

درآمد ماهیانه (فرانک) مشاغل
13750 خلبان
9357 پزشک
6500 فیزیوتراپیست
10834 دامپزشک
6250 معمار
5550 کارگر پستی
6100 مترجم
6750 کارمند بانک
6625 مدیر سایت
9300 وکیل
7100 روزنامه نگار
9000 حقوق دان

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در سوئیس:

کارفرمایان تجربه را به عنوان شاخص عملکرد در یک نقش یا صنعت مشابه در نظر می گیرند. بنابراین تجربه، توانایی افراد را در یافتن شغل، حقوق اولیه و میزان تعیین مسئولیت تاثیر گذار می باشد. در ادامه تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در سوئیس آورده شده است. کارمندان، با رساندن تجربیات خود به ۵ سال سابقه کاری ۳۲ درصد افزایش حقوق با رساندن به مرز ۱۰ سال ۲۱ درصد افزایش حقوق و با رساندن سابقه کار به مرز ۱۵ سال ۱۴ درصد افزایش حقوق را تجربه خواهند کرد. به خاطر داشته باشید که کارمندان استخدامی، با عبور از مرز ۱۰ سال تجربه کار دو برابر افراد تازه کار حقوق و دستمزد دریافت می کنند. نمودار زیر نشان دهنده تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در سوئیس می باشد.

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در سوئیس

تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در سوئیس:

وقتی صحبت از برابری زن و مرد در عمل می‌شود، هنوز هم نیاز جدی به اقدام وجود دارد. اگر چه نگرش‌های اخیر نسبت به نقش‌های جنسیتی حاکی از آن است که تبعیض جنسیتی در حال کم شدن می باشد، اما زنان هنوز هم در مواردی از جمله، کار در شرکت، میزان حقوق کمتری نسبت به مردان دریافت می کنند. این تبعیض جنسیتی در اکثر کشورها دیده می شود. تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در سوئیس به میزان کمی مشاهده می‌شود. به طور میانگین حقوق دریافتی کارمندان مرد، ۴ درصد بیشتر از کارمندان زن می باشد. به عنوان مثال اگر دستمزد کارمندان مرد  ۱۲۶۰۰۰ فرانک در سال باشد، دستمزد کارمندان زن ۱۲۱۰۰۰ فرانک می باشد. همراهان همیشگی این مقاله توسط کارشناسان  موسسه حقوقی ملک پور به تحریر در آمده است. هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع حرام و غیرقانونی می‌ باشد.

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در سوئیس:

تحصیلات و مهارت‌ های کارمندان موجود در نیروی کار، یک عامل تعیین کننده اصلی برای رشد اقتصادی می باشد. از این رو کارفرمایان ترجیح می دهند افرادی را استخدام کنند، که دارای سطح تحصیلات بالا بوده و نیاز به مدیریت کمتری داشته باشند. علاوه بر اقتصاد کاری، شانس استخدام افرادی که مدرک تحصیلی بالاتری دارند، بیشتر می باشد. لطفاً توجه نمایید که، اشخاصی که تحصیلات بالای دانشگاهی دارند، حقوق و درآمد بیشتری کسب می نمایند. سوئیس نیز همانند سایر کشورها به سطح تحصیلات اشخاص اهمیت ویژه ای می دهد و به آنان دستمزد بالایی اعطا می نماید. به عنوان مثال، پرستارانی که در کشور سوئیس مشغول به کار هستند و دارای مدرک فوق لیسانس می باشند، ۳۹ درصد نسبت به پرستارانی که مدرک تحصیلی لیسانس دارند، دستمزد دریافت می کنند. به بیان ساده تر، اشخاصی که دیپلم دارند بیشتر از اشخاصی که مدرک لیسانس دارند، دستمزد دریافت می کنند و به همین ترتیب این روند تا سطح تحصیلات بالای دانشگاهی ادامه دارد. تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در سوئیس بدین شرح می باشد:

دارندگان مدرک دیپلم 17 درصد از اشخاصی مدرک تحصیلی ندارند، حقوق بیشتری دریافت می کنند.

دارندگان مدرک لیسانس 24 درصد از اشخاصی فقط مدرک دیپلم دارند، حقوق بیشتری دریافت می کنند.

دارندگان مدرک کارشناسی ارشد 29 درصد از اشخاصی که کدرک کارشناسی دارند، حقوق بیشری دریافت می نند.

دارندگان مدرک دکترا 23 درصد از اشخاصی که مدرک کارشناسی ارشد دارند، حقوق بیشتری دریافت می کنند.

برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه، نموداری را در ذیل این مطلب ترسیم نمودیم که نشان دهنده تاثیر سطح تحصیلات بر میزان حقوق و درآمد مشاغل در سوئیس می باشد.

روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در سوئیس:

یکی از مواردی که کارکنان بدان توجه ویژه ای می نمایند، در خصوص روند رشد متوسط حقوق می باشد. روند رشد متوسط حقوق در کشور سوئیس نسبت به سایر کشورها بالاتر است. کارکنان در سوئیس به دو دسته تقسیم می شوند: اشخاصی که متخصص هستند و حقوق بالایی دریافت می کنند. کارگرانی که سطح تحصیلات متوسط دارند و حقوق پایینی دریافت می‌کنند. بنابرین حقوق دریافتی سالانه اشخاصی که متخصص می باشند، بالا است. ولی به طور متوسط، روند رشد متوسط حقوق  کارکنان در سوئیس هر ۱۵ ماه یک بار، ۹ درصد می باشد‌.

مزایا و پاداش های مشاغل در سوئیس:

هیچ قانونی خاص برای پاداش تعریف نشده است. هر شرکت روش‌های خاص خود را دارد. برای بعضی ها پاداش به عنوان درصدی حقوق سالانه مذاکره می‌شود، و به دستیابی به اهداف بستگی دارد. برای برخی کارفرمایان این امر اختیاری است و کاملا بی دلیل به کارمندان خود پاداش و مزایا می دهند. جدول زیر نشان دهنده برخی از مزایا و پاداش های مشاغل در سوئیس می باشد.

پاداش هایی که بر اساس موفقیت های شرکت به کارمندان پرداخت می شود.

پاداش هایی که نسبت به عملکرد فوق العاده فرد بدان پرداخت می شود.

پاداش هایی که در آخر سال یا تعطیلات به عنوان قدردانی به کارمندان پرداخت می شود.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد مشاغل در سوئیس:

امروزه علاوه بر تجربه، سطح تحصیلات، روند رشد متوسط حقوق سالانه و نرخ مصوب سالانه، عوامل دیگری بر درآمد مشاغل در سوئیس تاثیر گذار می باشند. همه اینا شاخص هایی هستند که با در نظر گرفتن هر یک از آن ها می‌توان درآمد خود را افزایش داد. علاوه براین، تجربیات نشان می‌ دهد شهر هایی که از اقتصاد بالایی برخوردارند توان پرداخت حقوق بالایی به کارمندان دارند. این امر در استخدام و ضمانت در کار شما بسیار موثر می باشد. زیرا شرکت های خصوصی قرار داد های کاری و استخدامی ندارند و در صورت داشتن قرار داد، احتمال اخراج شما همچنان وجود دارد.

هزینه های زندگی در سوئیس:

یکی از تحقیقاتی که متقاضیان قبل از مهاجرت انجام می‌ دهند، تحقیق درباره هزینه های زندگی کشور مقصد می باشد. هزینه های زندگی در سوئیس بنا به روند زندگی شما بستگی دارد. ولی به طور کلی هزینه ها در این کشور نسبت به کشور های دیگر بالا می باشد. اگر مشتاق زندگی در شهر های بزرگی مانند ژنو و زوریخ می باشید، ملزم به پرداخت هزینه های بیشتری هستید. این شهرها از امکانات و سطح زندگی بالایی برخوردارند. مثلاً هزینه یک وعده غذایی در رستوران های این شهرها، گران تر از دیگر شهرها می‌ باشد. به طور میانگین هزینه های زندگی در سوئیس بدون در نظر گرفتن اجاره خانه در سوئیس برای یک نفر ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ فرانک می باشد. هزینه برخی از اقلام ضروری را ر جدول زیر آورده ایم.

کالا قیمت
غذا در مک دونالد 12.17
کاپیچینو معمولی 4.25
آب معدنی 3.14
نوشابه پپسی 3.72
یک لیتر شیر 1.5
نان 500 گرم 2.63
یرنج یک کیلو گرم 2.69
کاهو یک کیلو گرم 2.16
تخم مرغ 12 عدد 4.95
گوجه یک کیلو گرم 3.78
مرغ یک کیلو گرم 23.32
گوشت قرمز یک کیلو گرم 45.68
سیب یک کیلو گرم 3.68
موز یک کیلو گرم 2.74
پیاز یک کیلو گرم 2.42
سیب زمینی یک کیلو گرم 2.6
هزینه(فرانک)  اجاره خانه در سوئیس
3900 خانه دو خوابه ویلایی مبله
3500 خانه دو خوابه ویلایی غیر مبله
2900 آپارتمان دو خوابه مبله
2400 آپارتمان دو خوابه غیر مبله
1367 اجاره آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر
1059 اجاره آپارتمان تک خوابه در خارج از مرکز شهر
2520 اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر
1988 اجاره آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر
حقوق و درآمد مشاغل در سوئیس و سخن پایانی:

حقوق و درآمد مشاغل در سوئیس، ویزای جستجوی کار در سوئیس، مشاغل مورد نیاز در سوئیس در این مقاله مورد بررسی علمی واقع شدند. هزینه زندگی در کشور سوئیس گرچه نسبت به اکثر کشورهای دیگر گران تر است، اما در مقایسه با کیفیت و امکاناتی که ارائه می دهد، کم هزینه محسوب می شود. به این نکته توجه نمایید که تنها راه اخذ ویزای کاری سوئیس، دریافت دعوتنامه از کارفرمای سوئیسی می باشد. متقاضیان گرامی اگر در زمینه مهاجرت به تمام نقاط دنیا نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می توانید به جهت بهره مندی از مشاوره رایگان با دفاتر موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید سوالات خود را در خصوص حقوق و مشاغل پردرآمد سوئیس، در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید. مشاورین حاذق این موسسه در اسرع وقت پاسخگو هستند. در صورت تمایل و رضایت از این مقاله ۵ ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد مشاغل در سوئیس

دریافت ویزای کاری سوئیس چگونه امکان پذیر می باشد؟

برای دریافت ویزای کاری سوئیس، نیاز است که از کارفرمایی در این کشور یک پیشنهاد کار معتبر داشته باشید.

حداقل و حداکثر درآمد در سوئیس چه میزان است؟

طبق مصوبه دولت سوئیس حداقل حقوق ۳۱۳۰۰ فرانک، حداکثر حقوق دریافتی در این کشور ۵۵۳۰۰۰ فرانک سوئیس میباشد.

هزینه زندگی در سوئیس چگونه است؟

هزینه های زندگی در این کشور نسبت به دیگر کشورها بسیار گران می باشد. وبه طور متوسط هزینه های زندگی یک فرد در ماه بدون در نظر گرفتن اجاره خانه در سوئیس مابین 1500 الی 2000 فرانک می باشد.

مزایا و پاداش های مشاغل در سوئیس شامل چه مواردی می شود؟

پاداش هایی که بر اساس موفقیت های شرکت به کارمندان پرداخت می شود ، پاداش هایی که نسبت به عملکرد فوق العاده فرد بدان پرداخت می شود و پاداش هایی که در آخر سال یا تعطیلات به عنوان قدردانی به کارمندان پرداخت می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *