حقوق و درآمد مشاغل در سوئد

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در سوئد
  • حقوق و درآمد مشاغل در سوئد
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در سوئد
  • تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در سوئد
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در سوئد
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در سوئد
  • مزایا و پاداش های مشاغل در سوئد
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در سوئد
  • هزینه های زندگی در سوئد
  • حقوق و درآمد مشاغل در سوئد و سخن پایانی
✅حقوق و درآمد مشاغل در سوئد، ✅ درآمد و هزینه در سوئد و عوامل تاثیر بر روند حقوق و درآمد مشاغل در سوئد

حقوق و درآمد مشاغل در سوئد و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد مشاغل در سوئد، کار در سوئد برای ایرانیان، درآمد و هزینه در سوئد و دیگر موارد تاثیرگذار بر میزان حقوق و درآمد مشاغل در سوئد را به صورت علمی بررسی خواهیم کرد. اگر می‌ خواهید برای کار به کشور به سوئد مهاجرت کنید، قطعاً با سوالات بسیاری روبرو می‌ شوید. حقوق و درآمد مشاغل در سوئد چگونه است؟ شرایط کار در سوئد برای ایرانیان چگونه می باشد؟ میزان درآمد و هزینه در سوئد چگونه است؟ در مقاله حقوق و درآمد مشاغل در سوئد به سوالات شما مهاجران گرامی پاسخ خواهیم داد. کار در سوئد برای ایرانیان نیازمند داشتن پیشنهاد کاری می باشد و از این طریق می‌توان ویزای کار این کشور را اخذ نمود. همچنین ایرانیان با داشتن مدرک تحصیلی، سطح زبان و شغل مرتبط می توانند ویزای کار این کشور را اخذ نمایند. موسسه حقوقی ملک پور ( ملک پور اتریش) با داشتن سابقه ای درخشان در زمینه مهاجرت و داشتن تیم کاردان و متخصص شما را در زمینه مهاجرت کاری به کشور سوئد و دیگر کشور های دنیا، اخذ انواع ویزای تحصیلی و ویزای کار با ساده ترین روش ممکن آگاه می سازد. مهاجران عزیز می توانند با ارتباط تلفنی با متخصصان این موسسه از مشاوره رایگان بهره‌مند شوند.

شرایط عمومی کار در سوئد:

یکی از روش های اصلی و مهم مهاجرت به سوئد مهاجرت از طریق کار می باشد سوئد کشوری واقع در شمال اروپا است که دانمارک، فنلاند و نروژ همسایگان آن می‌باشند. مهاجرت هرساله متقاضیان از سراسر جهان تأثیر بسزایی در رشد جمعیت آن داشته است. سوئد از لحاظ کاری شرایط خوبی دارد. متقاضیان تنها در صورتی می توانند در خواست ویزای کاری کشور سوئد را دهند که از یک کارفرمای سوئدی پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشند. کارفرما برای استخدام شما ابتدا شرایط شما را بررسی می کند و در صورت نبودن نیروی جایگزین، تاییدیه شما را از وزارت کار می گیرید. در این صورت می توانید برای ساختن یه آینده شغلی روشن به این کشور مهاجرت نمایید. یکی از سوالاتی که ممکن است قبل از عقد قرارداد ذهن شما را درگیر کند میزان حقوق دریافتی می باشد. میزان حقوق و درآمد مشاغل در سوئد متفاوت می باشد که در ادامه به بررسی تمام جزئیات آن می پردازیم.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در سوئد

فایل صوتی این ویدئو

حقوق و درآمد مشاغل در سوئد:

بر میزان حقوق و درآمد مشاغل در سوئد، عواملی همچون شغل، مهارت، تجربیات، تحصیلات، پایه حقوق و دیگر عواملی مانند اضافه‌ کار تاثیر گذار می باشند. در کنار همه این موارد همه کشورها برای کارمندان متوسط حقوق در نظر گرفته اند‌‌. متوسط حقوق دریافتی اشخاص در سوئد ۴۲۴۰۰ کرون در ماه می باشد. علاوه بر این میزان حداقل حقوق در این کشور و حقوق کارگر در سوئد ۱۱۴۰۰ کرون در ماه و حداکثر میزان حقوق دریافتی برای شغل های پردرآمد در سوئد ۲۰۱۰۰۰ کرون در ماه می باشد. در ادامه این بیان، جدولی شرح دادیم که میزان حقوق دریافتی برخی مشاغل را نشان می دهد.

مشاغل درآمد سالانه به یورو
کامپیوتر و آی تی 44500 یورو در سال
معلمان و آموزش 45600 یورو در سال
راه اندازی تهویه هوا و تکنسین نصب 36200 یورو در سال
پزشکان و سلامت 75000 یورو در سال
خدمات اجتماعی 52000 یورو در سال
مهندسی عمران 60000 یورو در سال

جدول زیر بیانگر مشاغل پر درآمد کشور سوئد می باشد.

مشاغل پردرآمد در سوئد
مدیر ارشد اجرایی
خلبان
وکلا
پزشکی
قاضی و قضاوت
استاد دانشگاه
دندانپزشکی
مدیر ارشد اجرایی
مدیریت بانک
مدیر ارشد مالی

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در سوئد:

در کشور سوئد کار فرمایان نسبت به اشخاص با تجربه احترام بسیاری قائل هستند. زیرا افراد با تجربه در زمینه کار بهتر از افراد بی سابقه عمل می کنند. به خاطر داشته باشید که، داشتن تجربه بالا در کار، بر افزایش حقوق مشاغل در کشور سوئد تاثیر می گذارد. در جدول زیر میزان حقوق دریافتی کارمندان نسبت به تجربه آن‌ها را شرح داده ایم.

2 الی 5 سال سابقه 23 درصد بیشتر از افراد تازه کار حقوق دریافت می کنند
نزدیک به مرز 10 سال سابقه 36 درصد از افرادی که کمتر از این میزان سابقه دارند، حقوق دریافت می کنند
بیش از 10 سال سابقه چنین اشخاصی معادل دو برابر حقوق اولیه فرد تازه وارد را دریافت می کنند
15بیش از سال سابقه فردی که به مرز 15 سال تجربه کاری می رسد، از فردی که 10 سال سابقه دارد، حقوق بیشتری دریافت می نماید.

در ذیل این بخش نموداری تدوین کرده ایم تا میزان تجربه کار بر درآمد کار در سوئد را نمایان کنیم.

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در سوئد

تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در سوئد:

گرچه قوانین وضع شده در کشورها خبر برابری از حقوق زن و مرد را می دهد، ولی همچنان تبعیض جنسیتی در بخش میزان حقوق دریافتی مشاهده می‌شود. در کشور سوئد زنان حقوق کمتری نسبت به مردان در یک زمینه مشترک کاری دریافت می کنند. این میزان، بسیار کم و به اندازه ۵ درصد می‌باشد. این امر به دلیل وجود تبعیض جنسیتی می باشد. در ادامه به بررسی تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در سوئد که یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر روند افزایش حقوق می باشد، می پردازیم‌.

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در دانمارک:

تحصیلات و مهارت های خوب از ملزومات مهم یافتن شغل در سوئد می باشند. زیرا سوئد کشوری است که اکثر مشاغل آن نیازمند سطح تحصیلات بالا می باشد. تحصیلات در سوئد علاوه بر این که، این امکان را می دهد شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کنید، بر افزایش حقوق شما نیز موثر است. تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در سوئد بدین ترتیب می باشد:

 کارمندان دارای مدرک دیپلم ۱۷ درصد بیشتر از زیر دیپلم و تحصیلات متوسطه حقوق بیشتری دریافت می کنند.

 کارمندانی که مدرک لیسانس دارا می باشند، ۲۴ درصد از افرادی که مدرک دیپلم اخذ کرده اند، حقوق بیشتری دریافت می نمایند.

 کارمندان دارنده مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، از افرادی که مدرک کارشناسی دارند، 29 درصد حقوق بیشتری اخذ می کنند.

 کارمندان دارای مدرک دکترا ۲۳ درصد و بیشترین میزان حقوق را نسبت به اشخاصی که مدرک تحصیلی پایین تری دارند، دریافت می کنند.

نموداری در ذیل این مطلب ترسیم کردیم تا روند افزایش حقوق بر اساس سطح تحصیلات را نمایش می دهیم.

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در سوئد

روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در سوئد:

روند رشد متوسط حقوق سالانه برای مشاغل در کشور سوئد، همانند دیگر کشور های جهان از قوانین و مقررات کار پیروی کرده و به صورت سالانه و یا بیشتر از یک سال، درصدی تعیین شده توسط دولت سوئد، بر میزان حقوق کارکنان و کارمندان در این کشور می افزاید. روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در کشور سوئد 8 درصد هر 16 ماه قابل مشاهده می باشد. این مقاله توسط تیم محقق موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تنظیم گردیده است. لذا هر گونه رونوشت از آن بدون ذکر منبع غیر قانونی و شرعا حرام می باشد.

مزایا و پاداش های مشاغل در سوئد:

اگر به کشور سوئد مهاجرت کرده و مشغول به کار هستید، معمولا تحت پوشش بیمه اجتماعی سوئد قرار می گیرید. این بدان معناست که ممکن است بتوانید مزایای مختلفی را نیز مطالبه کنید. این که شما چه نوع مزایایی می توانید به دست بیاورید، به زندگی یا کار شما در سوئد بستگی دارد. زیرا برخی از مزایا بر اساس اقامت می باشد، در حالی که برخی دیگر مربوط به کار در این کشور می باشد. مزایای مبتنی بر کار: مزایای والدین و زایمان، مستمری بازنشستگی، مبتنی بر درآمد، مزایای آسیب شغلی، مراقبت از افراد بیمار یا معلول خانواده، مزایای بازماندگان به صورت مستمری و حق بیمه و … علاوه بر این پاداش های نقدی دیگری به کارمندان در این کشور تعلق می گیرد، که عبارتند از: پاداش کارمندان بر اساس انجام وظایف خود، پاداشی که از طریق سود شرکت به کارمندان پرداخت می شود، پاداشی که بنا به عملکرد موفق شرکت پرداخت می شود، پاداشی که به صورت جشن واره پرداخت می شود، پاداش تعطیلات یا آخر سال به عنوان قدر دانی پرداخت می شود.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد مشاغل در سوئد:

اگر خواهان سفر مهاجرتی به کشور اروپایی سوئد می باشید، توصیه می کنیم، عواملی که بر درآمد شغل شما تاثیر میگذارند را مورد باز بینی علمی قرار دهید. موقعیت مکانی شما، منطقه زندگی شما، شغل شما و … مواردی هستند که بر تعیین دستمزد شما دخالت دارند. اگر شهر نشین استکهلم پایتخت کشور سوئد باشید، می توانید در شرکت های دولتی این شهر که از اقتصاد بالایی برخوردارند و توان پرداخت حقوق بیشتری دارند، شاغل شوید. این نکته قابل توجه شما باشد، مزایایی که شرکت های دولتی به شما پرداخت می کنند، بیشتر از مزایای شرکت های خصوصی یا شخصی می باشد‌‌‌‌.

هزینه های زندگی در سوئد:

هزینه های مسکن سهم زیادی از بودجه خانوار را به خود اختصاص داده و بیشترین هزینه را برای بسیاری از افراد و خانواده ها در سوئد نشان می دهد. زمانی که عناصری مانند: اجاره، گاز، آب، برق، خوراکی های زندگی و … را اضافه کنید، هزینه های زندگی افزایش می یابد. هزینه های زندگی در سوئد، با احتساب این عوامل به طور میانگین ۱۶۰۰ الی ۲۱۰۰ یورو در ماه می باشد. جدولی از هزینه های زندگی در کشور سوئد را، در زیر این مطلب قرار داده ایم.

قیمت به کرون  نوع و میزان اقلام و ضروریات روز مرگی و مسکن
110 یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت
24.62 یک عدد قرص نان
11.42 یک لیتر شیر
26.57 یک کیلو برنج
84.89 یک کیلو مرغ
29.13 12 عدد تخم مرغ
15.69 یک لیتر بنزین
30 یک طرفه بلیط مترو
153.43 یک کیلو گوشت گاو
9918.06 در مرکز شهر اجاره آپارتمان یک خوابه
16100 در مرکز شهر اجاره آپارتمان سه خوایه
11833 خارج از مرکز شهر اجاره آپارتمان سه خوابه
5582.53 خارج از مرکز شهر اجاره آپارتمان یک خوابه
60497 در مرکز شهر خرید یک متر از آپارتمان
حقوق و درآمد مشاغل در سوئد و سخن پایانی:

حقوق و درآمد مشاغل در سوئد، حقوق کارگر در سوئد، شغل های پر درآمد در سوئد و دیگر عوامل تاثیر بر روند حقوق و درآمد مشاغل در سوئد به صورت علمی در این مقاله بیان گردید. ویزای جستجوی کار در کشور سوئد برای متقاضیان بین المللی امکان پذیر نبوده و تنها در صورتی می توان به کشور سوئد مهاجرت نمود، که از سوی کارفرما در این کشور دعوت نامه کاری دریافت کرد. بنابراین افرادی که به دنبال یافتن روشی برای جستجوی کار به صورت حضوری هستند، می توانند کشور آلمان یا اتریش را انتخاب کنند. به علاوه تحصیل در سوئد نیز راه حل مناسبی برای افرایش شانس کاریابی در این کشور است. کشور سوئد با توجه به نرخ بیکاری کم و اقتصاد رو به رشد خود نیازمند نیروی کار می باشد. مهاجران محترم شما می توانید جهت کسب اطلاعات کامل تر در رابطه با حقوق و درآمد مشاغل در سوئد و دیگر سوالات مهاجرتی با تیم کار بلد موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان آنان بر خوردار شوید. همچنین می توانید سوالات و ابهامات خود را در زمینه مهاجرت و کار، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگو به سوالات هستند. در صورت رضایت مندی از مقاله ۵ ستاره هدیه دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *