حقوق و درآمد مشاغل در ایتالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در ایتالیا
  • حقوق و درآمد مشاغل در ایتالیا
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در ایتالیا
  • تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در ایتالیا
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در ایتالیا
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در ایتالیا
  • مزایا و پاداش های مشاغل در ایتالیا
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در ایتالیا
  • هزینه های زندگی در ایتالیا
  • حقوق و درآمد مشاغل در ایتالیا و سخن پایانی
حقوق و درآمد مشاغل در ایتالیا

حقوق و درآمد مشاغل در ایتالیا و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد مشاغل در ایتالیا، هزینه زندگی در ایتالیا، شرایط بعد از تحصیل در ایتالیا و دیگر عناوینی را که بر روند افزایش حقوق و درآمد مشاغل در ایتالیا تاثیر می گذارند را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار داده و به رشته تحریر در می آوریم. اگر شما هم در صدد مهاجرت کاری به کشور ایتالیا می باشید، قطعا با چنین سوالاتی مواجه می شوید. حقوق و درآمد مشاغل در ایتالیا چگونه است؟ هزینه زندگی در ایتالیا به چه میزان می باشد؟ شرایط کار بعد از تحصیل در ایتالیا به چه شیوه ای می باشد؟ جهت کسب پاسخ چنین سوالاتی، مارا تا انتهای نگارش مقاله حقوق و درآمد مشاغل در ایتالیا همراهی نمایید. و برای کسب دانش در زمینه مهاجرت به ایتالیا، به مطالعه سایر مقالات علمی ما بپردازید. شما عزیزان متقاضی می توانید جهت بهره مندی از اطلاعات دقیق کشور ایتالیا و یا دیگر کشور هایی که قصد مهاجرت به آن را دارید، با برقراری تماس، از کاردانان موسسه حقوقی ملک پور  مشاوره علمی و رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در ایتالیا:

ایتالیا واقع در جنوب قاره اروپا با نام رسمی جمهوری ایتالیا شناخته شده و پایتخت این کشور شهر روم می باشد. مساحت ایتالیا ۳۰۱۳۴۰ کیلومتر مربع است.  جمهوری ایتالیا حدودا ۶۰.۴ نفر جمعیت داشته و زبان ایتالیایی را به رسمیت می شناسد. امروزه ایتالیا به دلیل اقتصاد پرقدرت از نظر تولیدات ناخالص داخلی به عنوان اقتصاد هشتم جهان قرار گرفته و در گروه جی هشت می باشد. مناطق جنوبی این کشور بر پایه کشاورزی کار کرده و حدوداً فقیر می باشند. در حالی که شمال ایتالیا صنعتی و ثروتمند به شمار می‌ رود. درآمد در ایتالیا برای مشاغل مختلف متفاوت و بر اساس سابقه و تجربیات کاری اشخاص افزایش می‌ یابد. شرایط کار بعد از تحصیل در ایتالیا نکته مورد توجه بسیار زیادی از دانشجویان بین المللی قرار گرفته می باشد، زیرا آن ها می توانند در حین تحصیل به کار بپردازند و تا حدودی کسب درآمد نمایند. نرخ بیکاری در ایتالیا حدود  ۱۰.۲  درصد می باشد و در نمودار زیر قابل رویت می باشد.

نرخ بیکاری در ایتالیا

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارح از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد مشاغل در ایتالیا:

درآمد در ایتالیا در میان کشور های اروپایی در طبقه متوسط قرار دارد. با این وجود از نظر جنبه های مختلف، تفاوت قابل توجهی در حقوق ایتالیا وجود دارد. برخی از مهم‌ ترین مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد، تفاوت های جنسیتی و منطقه‌ای می‌ باشد. به طور کلی و میانگین یک شخص که در ایتالیا به کار می‌ پردازد، در طول یک سال 43800 یورو حقوق و دستمزد دریافت می نماید. همچنین حداقل و حداکثر درآمد در این کشور، 11100 و 195000 یورو می باشد. همچنین برخی از مشاغل در این کشور در لیست پر درآمد ترین شغل در ایتالیا قرار دارند که در جدول زیر به برخی از آنان اشاره می نماییم.

پر درآمد ترین مشاغل در ایتالیا
خدمات مالی دندانپزشک
مدیر ارشد مالی مدیر بازاریابی
خدمات امنیتی پزشک
مدیر ارشد اجرایی اساتید دانشگاه
کنترل مالی و استراتژی وکلا
مدیران بانک قضاوت
درآمد (یورو) (ماهانه) مشاغل
2720 حسابدار
1830 دفتر دار
5090 خزانه دار شرکت
7390 مدیر مالی
1810 مسئول پذیرش
3230 مدیر دفتر
3600 کارگردان هنری
2440 طراح گرافیک
2170 عکاس
4640 مهندس هوا فضا

نمودار زیر در رابطه با توزیع حقوق در ایتالیا می باشد.

نمودار افزایش حقوق و درامد مشاغل در ایتالیا

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در ایتالیا:

همانگونه که در مطالب بالا بیان کردیم، حقوق و دستمزد کارمندان در ایتالیا ممکن است بر اساس تجربیات شخصی افراد افزایش یابد و این امر در بهترین رشته ها در ایتالیا برای کار و درآمد صدق می‌ کند. به عنوان مثال یک فرد که در ایتالیا به طور متوسط سالانه ۴۵۱۰۰ یورو درآمد دارد اگر تجربه کاری 5 ساله کسب نماید، 32 درصد از تازه کاران حقوق بیشتری کسب می نماید. همچنین تجربه کاری سبب می‌ شود تا افراد نسبت به کاری که انجام می‌ دهند، دقیق تر و بهتر عمل کرده و رضایت کارفرما را از نحوه کاری خویش جلب نمایند. به طور کلی تاثیر تجربه بر درآمد مشاغل در ایتالیا طبق نمودار زیر چنین می باشد، که اگر یک شخص در این کشور بیشتر از ۱۰ سال سابقه کاری کسب کرده باشد، حدودا ۲ برابر حقوق اولیه خود را دریافت می نماید.

تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در ایتالیا:

اگرچه تمامی کشور ها سعی بر این دارند تا تبعیض جنسیتی را از میان بردارند و برابری کامل میان زنان و مردان ایجاد نمایند، اما اکنون نیز مسئله جنسیت در اکثر کشور ها مشاهده می‌ شود. ضمن این که در کشور ایتالیا زنان تبعیض جنسیتی را مشاهده می نمایند. یکی از عواملی که در اثر وجود تفاوت جنسیتی می توان به آن اشاره نمود، درآمد در ایتالیا میان جنسیت ها می باشد. حقوق یک کارمند مرد که در ایتالیا در یک شرایط برابر به میزان 6 درصد از حقوق کارمندان زن بیشتر می باشد و به عنوان مثال اگر حقوق یک نیروی کار آقا در ایتالیا برای هر ماه 3740 یورو باشد حقوق یک نیروی کاری خانم 6 درصد پایین تر و 3540 یورو می باشد.

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در ایتالیا:

بر اساس آمار های ثبت شده در کشور ایتالیا هر چه سطح مدارک تحصیلی اشخاص بیشتر و در حد عالی باشد، به میزان چشمگیری حقوق آنان افزایش می یابد. به صورتی که اگر شخصی با مدرک کارشناسی ارشد در زمینه های شغلی ایتالیا شروع به کار نماید، لزوما ۲۹ درصد از شخصی که مدرک کارشناسی دارا می باشد حقوق و درآمد بیشتری خواهد داشت. همچنین شخصی که مدرک تحصیلی دکترا داشته باشد، در صنایع کاری از اشخاصی که کارشناسی ارشد دارند، 23 درصد حقوق بیشتری دریافت می نمایند. روال افزایش حقوق کارمندان ایتالیا بر اساس مدرک تحصیلی، طبق نمودار زیر می باشد.

تاثیرات تحصیلات بر روند افزایش حقوق و درامد مشاغل در ایتالیا

روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در ایتالیا:

طبق بررسی های مطالب فوق و مورد ارزیابی قرار دادن آن ها، این نتیجه حاصل می‌ شود که حقوق مشاغل در ایتالیا، بر اساس قرار گرفتن در عوامل فردی همچون تحصیلات، جنسیت و سوابق کاری افزایش یافته و متفاوت از یکدیگر می‌ باشد. در سطح کشور های جهان عامل دیگری موجود می باشد، که هر ساله درصدی از حقوق کارمندان را بر کل میزان حقوق آن ها می افزاید.  این امر روند رشد متوسط حقوق در کشور ها می‌باشد. روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در ایتالیا به این صورت است که هر ۱۷ ماه به میزان ۸ درصد بر حقوق کارمندان می‌ افزاید. البته شایان ذکر است در صورت محاسبه این روند به صورت سالانه، کارمندان افزایش حقوق ۶ درصدی را در هر سال تجربه می نمایند. نمودار زیر روند متوسط حقوق سالانه مشاغل در ایتالیا می باشد.

مزایا و پاداش های مشاغل در ایتالیا:

دلنشین نمایان کردن مکان کار برای کارمندان هر کشوری می‌ تواند با پرداخت پاداش و مزایا امکان‌ پذیر باشد. زیرا تجربه این امر را اثبات می نماید که اگر شخصی در زمینه شغلی خود مورد تشویق و تمجید کار فرما قرار گرفته و پاداش هایی نقدی دریافت نماید، اشتیاق بیشتری در جهت انجام امور کار خواهد داشت. ولی با این حال برای پرداخت پاداش در کشور ایتالیا قوانین و شرایط خاصی موجود نبوده و این امر یک نوع عملکرد مطلوب میان کار فرمایان هر کشوری می باشد. با این حال، مشاغل ایتالیایی از نرخ های 3 تا 6 درصدی پاداش برخوردار می شوند. البته لازم به ذکر است، در طی سال گذشته فقط 55 درصد از کارمندان و کارکنان در ایتالیا موفق به دریافت پاداش شده اند. عوامل دیگری می توانند یر حقوق و درآمد مشاغل در ایتالیا تأثیر داشته و بر میزان آن بیافزایند. از این رو در مبحث بعدی این مقاله به بررسی چنین عواملی خواهیم پرداخت.

سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در ایتالیا:

قصد داریم تا در این قسمت از مقاله حقوق و درآمد مشاغل در ایتالیا، پس از بررسی عوامل اصلی که بر حقوق یک کارمند در این کشور می افزاید، به بررسی سایر عواملی بپردازیم که در صورت امکان حقوق کارمندان را افزایش می دهد. از چنین عواملی می توان به کار کردن در شهر های پرجمعیت و دارای اقتصاد قوی اشاره نمود. همچنین می‌ توان در بخش‌ های دولتی ایتالیا ۵ درصد حقوق بیشتری کسب کرد. همراهان گرامی مقاله حقوق و درآمد مشاغل در ایتالیا توسط کاردانان کاربلد موسسه حقوقی ملک پور نقد و بررسی گردیده و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام و نارضایتی این موسسه را به دنبال خواهد داشت. در ادامه جدولی ترسیم کرده و میزان حقوق و درآمد در شهر های مختلف ایتالیا را بررسی می‌ نماییم.

درآمد ماهیانه(یورو) مشاغل 
3780 کاتانیا
3850 بولونیا
3930 جنوا
4150 ناپولی
4220 میلانو
4000 پالرمو
4080 تورینو
4300 رم
3720 تریست

هزینه های زندگی در ایتالیا:

بسیاری از مهاجران به دلیل اطلاع نداشتن از هزینه زندگی در ایتالیا، افکاری گران از زندگی در این کشور دارند. ولی لازم است تا قبل از اطلاع نداشتن از مخارج زندگی در ایتالیا، اقدامی انجام ندهیم. به طور کلی کشور ایتالیا کشوری گران نمی باشد، ولی برخی از شهر های آن مانند ونیز شهری بسیار گران در ایتالیا بوده که نوشیدن یک فنجان قهوه در این منطقه شما را از هزینه های گران این شهر مطلع می کند. ولی دیگر شهر هایی در این کشور وجود دارند، که بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشند. یک تحقیق و بررسی کلی در زمینه هزینه زندگی در ایتالیا می تواند همه آن چه که لازم است یک مهاجرت کننده به این کشور باید بداند را نمایان کند. و به منظور اطلاع از هزینه برخی از اقلام و مسکن در ایتالیا، جدولی در ادامه این نوشتار ترسیم می‌ نماییم. به طور کلی گفتنی است که میانگین مخارج برای زندگی چهار نفره در ایتالیا، حدود ۲۶۵۱.۶۲  یورو بدون میزان اجاره می باشد.

هزینه ها اقلام
14.86 گوشت گاو یک کیلو
1.96 برنج یک کیلو
8.40 مرغ یک کیلو
12.49 پنیر محلی یک کیلو
2.80 تخم مرغ 12 عدد
1.81 پرتقال یک کیلو
1.06 کاهو یک راس
1.66 موز یک کیلو
1.25 سیب زمینی یک کیلو
1.81 سیب یک کیلو
1.17 شیر یک لیتر
1.39 کاپوچینو
1.60 نان 500 گرم
هزینه مسکن
595.61 آپارتمان شهری یک خوابه
450.91 آپارتمان بیرون شهری یک خوابه
1037.88 آپارتمان شهری سه خوابه
750.41 آپارتمان بیرون شهری سه خوابه
3267.84 یک متر خرید آپارتمان در شهر
1952.85 یک متر خرید آپارتمان بیرون شهر
حقوق و درآمد مشاغل در ایتالیا و سخن پایانی:

حقوق و درآمد مشاغل در ایتالیا، درآمد در ایتالیا، پر درآمد ترین شغل در ایتالیا و دیگر عوامل مهم نظیر میزان درآمد در شهر های مختلف ایتالیا را مورد بررسی علمی واقع کردیم. شرایط کار در کشور ایتالیا و هزینه مخارج زندگی، به طور کلی در مقایسه با کشور های دیگر، مناسب می باشد. اگر تصمیم دارید برای یافتن یک شغل عالی به کشور جمهوری ایتالیا مهاجرت نمایید، می توانید از طریق تحصیل در ایتالیا با هزینه کم همراه با دریافت بورس های تحصیلی و با زبان انگلیسی اقدام نمایید. بنابر این با تحصیل در ایتالیا برای کار در مشاغلی که درآمد بالایی را دارا هستند، شانس افراد افزایش می یابد. برای کسب اطلاعات دقیق در زمینه تحصیلات و کار و پس از تحصیل در ایتالیا، می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور مشاوره علمی و کاملا رایگان دریافت نمایید.در صورت رضایت داشتن از اطلاعات موجود در این مقاله ۵ ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد مشاغل در ایتالیا

✅هزینه زندگی در ایتالیا به چه میزان می باشد؟

به طور متوسط هزینه زندگی در ایتالیا برای یک خانواده 4 نفره، 2651.62 یورو می باشد.

✅درآمد در ایتالیا به صورت متوسط چه مقدار می باشد؟

متوسط درآمد ها در کشور ایتالیا، 34800 یورو می باشد.

✅روند رشد متوسط حقوق ملی در ایتالیا هر چند ماه و به چه میزان می باشد؟

در کشور ایتالیا روند رشد متوسط حقوق ملی، هر 17 ماه به میزان 8 درصد می باشد.

✅در حال حاضر میزان نرخ بیکاری در ایتالیا به چه مقدار می باشد؟

با توجه به تاثیرات ویروس کرونا بر بازار کار کشور ها و گسترش یافتن آن، نرخ بیکاری در ایتالیا 10.2 می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *