حقوق و درآمد مشاغل در آلمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در آلمان
  • حقوق و درآمد مشاغل در آلمان
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در آلمان
  • تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در آلمان
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در آلمان
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در آلمان
  • مزایا و پاداش های مشاغل در آلمان
  • سایر عوامل تاثیر گذار بر درآمد مشاغل در آلمان
  • هزینه های زندگی در آلمان
  • حقوق و درآمد مشاغل در آلمان و سخن پایانی
✅حقوق و درآمد مشاغل در اتریش ✅تاثیر تجربه کار و تحصیلات بر میزان حقوق در اتریش

حقوق و درآمد مشاغل در آلمان و مقدمه ای بر آن

 حقوق و درآمد مشاغل در آلمان، هزینه زندگی در آلمان و رشته های پردرآمد در آلمان در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار خواهیم داد. اگر شما نیز، قبل از مهاجرت کاری به کشور آلمان با سوالاتی نظیر حقوق کارگر ساده در آلمان سالانه چقدر است؟ مشاغل و رشته های پر درآمد در آلمان کدامند؟ حقوق و درآمد مشاغل در آلمان چگونه است؟ مواجه شدید، قطعا با مطالعه مقاله حقوق و درآمد مشاغل در آلمان ابهامات شما رفع خواهد شد. ضمنا پیشنهاد می کنیم، مقالات دیگر در این خصوص را مطالعه نمایید و در صورت داشتن هرگونه سوال با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور ملک پور  اتریش از طریق تماس تلفنی رایگان ارتباط بگیرید. البته شما می توانید درصورت تمایل، فرم تماس را تکمیل نمایید و منتظر شوید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

شرایط عمومی کار در آلمان:

آلمان کشوری واقع در قاره اروپا می باشد که، پایتخت آن برلین است. این کشور از لحاظ تولید ناخالص داخلی در رده چهارم قراردارد. به دلیل این که کشور آلمان یکی از قدرتمند ترین اقتصاد های جهان می باشد، امروزه بسیار مورد توجه اتباع خارجی قرار گرفته است. اگر متقاضی کار در این کشور می باشید، بهتر است سطح زبان آلمانی خود را تقویت نمایید تا بتوانید با کارفرمایان این کشور که زبان مادری آنان آلمانی است، ارتباط بگیرید. یکی از اهداف کارکنانی که آلمان را جهت یافتن کار و زندگی انتخاب می نمایند، این است که حقوق و مزایای بالایی دریافت نمایند. برای دریافت دستمزد بالا کارکنان از چند جهت ارزیابی می‌شوند. در ادامه به بررسی اطلاعات کامل در خصوص حقوق و درآمد مشاغل در آلمان می‌پردازیم‌.

درباره آلمان پایتخت آلمان مساحت و جمعیت آلمان واحد پول آلمان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد مشاغل در آلمان:

کشور صنعتی آلمان به دلیل داشتن اقتصاد عالی و شرکت های بزرگ جهانی، بسیاری از اتباع خارجی را استخدام می نماید. میزان دریافت حقوق در کشور آلمان بسیار بیشتر از سایر کشورهای اروپایی می باشد. حداقل حقوق دریافتی یک کارگر ساده در آلمان ماهانه ۶۳۰ یورو است. البته اگر شما متخصص باشید، حقوق بالاتری رادریافت می نمایید به طوری که بالاترین حقوق در آلمان نیز 17000 یورو می باشد. به عنوان مثال اگر شما پزشک باشید، حقوق دریافتی شما حدوداً ۴۰۰۰ یورو در ماه می باشد. همانطور که در جدول ذیل مشاهده می کنید مشاغلی چون پزشک، وکیل و مدیران از جمله رشته های پردرآمد در آلمان هستند.  به منظور آگاهی شما از میزان حقوق دریافتی برخی از مشاغل در آلمان جدول زیر را تهیه کرده ایم.

حقوق (به یورو) مشاغل
85000 دکتر
67000 وکیل
65000 مدیر منابع انسانی
58000 متخصص امور مالی
53000 مدیر بازاریابی
50000 معلم
38000 کارگر
31000 مراقب
28000 فیزیوتراپیست
21000 پیش خدمت
61000 مهندس
59000 متخصص IT
54000 دانشمند علوم طبیعی
57000 مدیر فروش
53000 داروساز
45000 معمار
35000 پرستار
29000 تاجر ماهر
25000 آشپز

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار آلمان

فایل صوتی این ویدئو

تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در آلمان:

در این قسمت از متن، تاثیر تجربه کاری بر میزان حقوق دریافتی را شرح خواهیم داد. تصمیم‌گیری در مورد استخدام و اعتبار سنجی مبنی بر اینکه شخصی تجربه کاری دارد، یکی از راه های مطمئن ارزیابی مهارت ها و توانایی های فرد است. به صورتی که افراد به ازای سابقه کاری خود، (2 سال الی 5 سال، 10 سال، بیش از 10 سال) حقوق بیشتری دریافت می کنند. به طور میانگین اشخاصی که بیش از ۱۰ سال سابقه دارند، ۲۱ درصد بیشتر از افرادی که تجربه کاری ندارند و به تازگی استخدام شده‌اند دستمزد دریافت می کنند. جهت اطلاعات کامل شما از تاثیر تجربه کار بر مشاغل در آلمان نمودار زیر را ترسیم کردیم.

نمودار تاثیر تجربه کار بر درآمد مشاغل در آلمان

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص ملاک سابقه کار در مهاجرت کاری

تاثیر جنسیت بر درآمد مشاغل در آلمان:

در دهه های گذشته اکثر کشورها میان کارمند زن و کارمند مرد تفاوت قائل بودند. به همین منظور میزان حقوقی که برای مردان در نظر گرفته می شد بسیار بیشتر از حقوق دریافتی زنان بود. امروزه شکاف حقوق و دستمزد جنسیتی کاهش یافته است. خوشبختانه تفاوت جنسیتی در کشور آلمان بسیار کم می باشد. طی مطالعات انجام شده زنان ۲۰ درصد کمتر از مردان در سال ۲۰۱۹ کسب درآمد می‌کردند. یعنی یک درصد کمتر نسبت به سال ۲۰۱۸. به طور متوسط میزان کارکرد زنان در یک ساعت ۱۷.۷۲ یورو بود، در حالی که مردان در یک ساعت ۲۰.۱۶ یورو کارکرد داشتند. این به این معناست که کارکرد زنان در یک ساعت ۴.۴۴ یورو کمتر از مردان بود. این ارقام نشان دهنده اختلاف بسیار اندک بین حقوق دریافتی زن و مرد می باشد.

فایل تصویری توضیحات کارشناس موسسه ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار آلمان

فایل صوتی این ویدئو

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در آلمان:

یکی از سوالات اشخاصی که به منظور کار به کشور آلمان مهاجرت می نماید این است که، آیا داشتن سطح تحصیلات بالاتر منجر به افزایش متوسط حقوق می‌شود؟ طبق آخرین داده‌های یورو استات متوسط حقوق افراد با سطح تحصیلات بالا در اتحادیه اروپا تقریبا ۵۰ درصد بیشتر از افراد با سطح تحصیلات متوسط است و ۷۰ درصد بالاتر از افرادی است که فقط سطح تحصیلات دبیرستان دارند. به عبارتی می‌توان گفت تحصیلات و چشم انداز اشتغال در سراسر جهان با هم ارتباط دارند. از آن جا که آلمان هم یک کشور اروپایی محسوب می‌شود، می‌توان گفت سطح تحصیلات تاثیر به سزایی در میزان حقوق دریافتی دارد. شخصی که مدرک دیپلم دارد مطمئناً بسیار کمتر از شخصی که مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد دارد، حقوق و دستمزد دریافت می کند. در ذیل این متن حقوق دریافتی مقاطع مختلف تحصیلی آورده شده است:

  • اشخاصی که دیپلم دارند ۱۷ درصد بیشتر از اشخاصی که تحصیلات متوسط دارند حقوق و دستمزد دریافت می کنند.
  • اشخاصی که موفق به کسب مدرک لیسانس شده‌اند ۲۴ درصد از اشخاصی که مدرک دیپلم دارند حقوق دریافت می نمایند.
  • دستمزد اشخاصی که مدرک کارشناسی ارشد دارند ۲۹ درصد بیشتر از افرادی می باشد که مدرک کارشناسی دارند.
  • حقوق دریافتی افرادی که دکترا دارند، ۲۳ درصد بیشتر از افرادی است که مدرک کارشناسی ارشد دارند. به منظور اطلاعات تکمیلی در رابطه با تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در آلمان، چنین نموداری در این قسمت از متن قرار دادیم.

در ذیل این مطلب نموداری از تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد مشاغل در اتریش را مشاهده می کنید.

نمودار تاثیر تحصیلات بر حقوق مشاغل در آلمان

روند رشد متوسط حقوق سالانه مشاغل در آلمان:

افزایش حقوق معمولاً بر اساس مجموعه‌ای از وظایف پیش‌ بینی شده انجام می‌شود. اکثر کشورها هرساله میزان حقوق کارمندان و کارگردان استخدامی را افزایش می‌دهند. ولی لازم به ذکر است بدانید که، در کشور آلمان هر شانزده ماه یکبار کارمندان افزایش حقوق را مشاهده می‌کنند. این افزایش حقوق معمولاً سالانه  ۸ درصد است. همراهان همیشگی مقاله حقوق و درآمد مشاغل در آلمان توسط موسسه حقوقی ملک پور به نگارش درآمده است. لذا هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام می باشد.

مزایا و پاداش های مشاغل در آلمان:

از مزایای کار در آلمان این است که در مقایسه با سایر کشورها، دستمزد و حقوق عادلانه ای ارائه می‌دهد. در ادامه به شرح مزایای رفاهی، تامین اجتماعی و پاداش نقدی کار در این کشور می پردازیم:

  • مزایای تامین اجتماعی

    توجه داشته باشید که هم کارمندان و هم کارفرمایان می توانند از مزایای تامین اجتماعی بهره مند شوند. آنان باداشتن بیمه تامین اجتماعی می توانند درهنگام بیماری و مراجعه به مراکز بهداشتی از آن استفاده نمایند. علاوه براین پس از گذشت چند سال می توانند از مزایای بازنشستگی نیز بهره مند شوند.

  • مزایای رفاهی

    کارمندان در این کشور، بر اساس سن، نژاد و یا مذهب مورد تبعیض قرار نمی‌گیرند. آنان براساس تجربه و سطح تحصیلات خود حقوق دریافت می کنند. حقوق آنان کاملاً عادلانه است.

  • پاداش نقدی در کشور آلمان به چند شیوه پرداخت می شود، که عبارتند از:
    • بر اساس تلاش چالش بر انگیز افراد
    • بر اساس اهداف موفقیت آمیز شرکت
    • بر اساس عملکرد شرکت (سود به دست آمده)
    • پاداش پایان سال یا تعطیلات

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد مشاغل در آلمان:

اگر تصمیم گرفته اید جهت یافتن کار به کشور صنعتی آلمان مهاجرت نمایید، می توانید با بررسی شهرهای مختلف آن از وضعیت شرایط کاری آگاه شوید. شهر های آلمان دارای تعداد زیادی شرکت نوآور با فناوری پیشرفته هستند که فرصت های شغلی متنوع با حقوق بالاتر و هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه را ارائه می دهد. یکی دیگر از عواملی که جهت یافتن کار حائز اهمیت می باشد، توجه به شرکتی است که در آن استخدام شده اید. ممکن است برخی از شرکت هایی خصوصی که جهت کار انتخاب می نمایید، معتبر نباشند و بعد از گذشت چند ماه از زمان استخدام شما را اخراج نمایند. ولی اگر در یک شرکت دولتی استخدام شوید قطعا کار شما تضمین شده است. یکی از شرکت‌های بزرگ و معتبر جهانی در برلین، پایتخت آلمان قرار دارد. با استخدام در این شرکت یا سایر شرکت‌های برلین قطعاً آینده ای روشن خواهید داشت.

هزینه های زندگی در آلمان:

یکی از سوالات متداول افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند، میزان هزینه زندگی در آلمان می باشد. هزینه زندگی در آلمان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی (اتریش، اسپانیا، اسکاتلند، اسلواکی و …) کاملاً معقول است. به طور  متوسط برای تأمین هزینه‌های زندگی خود در این کشور، تقریباً  به ۸۶۱ یورو در ماه و یا  ۱۰۴۴۲ یورو در سال نیاز دارید. در جدول زیر هزینه برخی از اقلام مورد نیاز را آورده ایم:

قیمت به یورو کالا
10.00 غذا در رستوران ارزان قیمت
50.00 غذا برای دو نفر در رستوران متوسط
2.78 کاپوچینو
2.02 آب (بطری 0.33 لیتری)
0.41 آب (بطری 1.5 لیتری)
0.83 شیر معمولی یک لیتر
1.34 نان 500 گرم
1.98 یک کیلو برنج سفید
2.23 تخم مرغ 12 عدد
7.97 یک کیلو پنیر محلی
7.16 یک کیلو فیله مرغ
9.98 یک کیلو گوشت گاو
2.31 یک کیلو سیب
1.67 یک کیلو موز
1.88 یک کیلو پرتغال
2.47 یک کیلو گوجه فرنگی
1.29 یک کیلو سیب زمینی
1.29 یک کیلو پیاز
0.41 یک کیلو کاهو
حقوق و درآمد مشاغل در آلمان و سخن پایانی:

حقوق و درآمد مشاغل در آلمان ، مشاغل مورد نیاز آلمان و هزینه زندگی در آلمان در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار خواهند گرفت. موسسه حقوقی ملک پور با سالیان سال تجربه سعی بر این دارد تا با قرار دادن اطلاعات جامع در این نوشتار به متقاضیان این امر کمک شایانی کند. در این مقاله با حقوق و درآمد مشاغل در آلمان آشنا شدیم و اطلاعات مفیدی را در این خصوص ارائه دادیم. به طور اختصار آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی جهت کار می باشد. این کشور به متقاضیان اجازه می‌دهد که جهت کار با ویزای جست وجوی کار وارد این کشور شوند و پس از یافتن شغل مورد نظر اجازه می‌دهد که شریک زندگی و فرزندان خود را همراه بیاورند. یکی از مواردی که آنان هنگام بستن قرارداد با کارفرما بدان توجه می نمایند، حقوق و دستمزد دریافتی می باشد. حقوق دریافتی در آلمان نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرفته بالا می باشد. اگر پس از مطالعه مقاله حقوق و درآمد مشاغل در آلمان نیاز به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می توانید با مشاورین موسسه ملک پور اتریش از طریق تماس تلفنی ارتباط بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. همچنین می توانید در صورت داشتن هرگونه سوالی آن را در زیر این متن مطرح نمایید. در صورت رضایت از این مقاله 5 ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد مشاغل در آلمان

متوسط حقوق در آلمان چقدر است؟

متوسط ​​حقوق ماهیانه در آلمان معادل با 3810 یورو می باشد.

✅چه مشاغلی در آلمان دارای درآمد بیشتری هستند؟

مشاغلی چون پزشک، وکیل و مدیران از جمله رشته های پردرآمد در آلمان هستند.

✅هزینه زندگی در آلمان چقدر است؟

هزینه زندگی در آلمان ۸۶۱ یورو در ماه یا  ۱۰۴۴۲ در سال می باشد.

✅مزایا و پاداش های مشاغل در آلمان شامل چه مواردی است؟

مزایای تامین اجتماعی، مزایای رفاهی و  پاداش نقدی از جمله پاداش ها و مزایای کار در آلمان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *