بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان از طریق کار

آنچه در این مقاله میخوانید

  • لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2021
  • معرفی بهترین رشته ها برای مهاجرت کاری به آلمان
    • مهندسین علوم کامپیوتر
    • پرستاران
    • مهندسین برق و الکترونیک
    • مهندسین مکانیک
    • پزشکان
    • معمار، مهندس عمران، مهندس سازه
  • نرخ بیکاری در آلمان
  • سخن پایانی در باب بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان از طریق کار
بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان از طریق کار

بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان از طریق کار و مقدمه ای بر آن

بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان از طریق کار ، بررسی شرایط کار در آلمان برای ایرانیان، مدارک و مراحل دریافت ویزای کار آلمان، بررسی دقیق رشته های مورد نیاز در کشور آلمان، بررسی فرصت های شغلی و میزان درآمد بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان از طریق کار از اصلی ترین عناوینی است که ما در این مقاله سعی در بررسی آن ها داریم. پر درآمد ترین مشاغل در آلمان کدام شغل ها می باشند؟ برای کار در آلمان از چه روش های می توان اقدام کرد؟ بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان از طریق کار کدامند؟ ممکن است این سوالات ذهن شما متقاضیان مهاجرت به آلمان شکل گرفته باشد که سعی داریم در این مقاله به آن ها پاسخ دهیم.  آلمان همیشه به عنوان یکی از مقاصد اصلی برای متقاضیانی که تمایل دارند در خارج از کشور به کار مشغول شوند بوده است. خبر خوب این است  که در کشور آلمان فرصت های شغلی زیادی وجود دارد و مطابق با گزارش های اخیر این کشور با کمبود نیروی کار ماهر روبرو است. موسسه حقوقی ملک پور با تخصص در زمینه اخذ ویزای کاری آلمان و دیگر کشور های سطح اول جهان، به عزیزانی که تمایل به مهاجرت کاری به کشور های سطح اول جهان را دارند، خدمات بسیار عالیه ارائه می نمایند. متقاضیان می توانند با تماس با دفاتر موسسه به صورت رایگان با مشاورین متخصص مجموعه به مشاوره در زمینه مهاجرت بپردازند و از جدیدترین اطلاعات در خصوص بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان از طریق کار و دیگر روش های مهاجرت بهرمند گردند.

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2021:

همان طور که گفته شد کشور آلمان یکی از مقاصد اصلی برای مهاجرت متقاضیان از طریق کار به شمار می رود. با توجه به فرصت های شغلی که در آلمان به دلیل کمبود نیروی ماهر وجود دارد، پیش بینی می شود که این کشور تا سال 2030 حداقل با کمبود حداقل 3 میلیون نفر نیروی کار ماهر مواجه شود. این می تواند برای نیرو های متخصص و دارای مهارت یک فرصت مناسب برای مهاجرت به آلمان باشد. افرادی که تمایل دارند تا به واسطه تخصص خود به دیگر کشور ها مهاجرت نمایند، باید قبل از هر اقدامی به بررسی بعضی از موارد بپردازند تا بتوانند با دید باز از شرایط آن کشور مهاجرت نمایند و ضریب مواجه شدن با مشکل را به حداقل برسانند. یکی از اقدامات، بررسی لیست مشاغل مورد نیاز آلمان می باشد. با بررسی و تحقیق در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز آلمان می توانیم به این نتیجه برسیم که آیا تخصص و مهارتی که ما داریم جز مشاغل مورد نیاز این کشور می باشد یا خیر؟ افرادی که مهارت و تخصص آن ها جز مشاغل مورد نیاز آلمان می باشد، شانس بالاتری برای پیدا کردن کار در این کشور دارند. به دلیل وجود ویزای جستجوی کار آلمان، شرایط کار در آلمان برای ایرانیان راحت تر از دیگر کشور ها می باشد، زیرا با اخذ این ویزا ایرانیان می توانند در صورت داشتن شرایط به مدت 6 ماه در کشور آلمان به جستجوی کار بپردازند. در ادامه لیست مشاغل مورد نیاز کشور آلمان و لیست مشاغل پر درآمد در کشور آلمان را برای شما قرار داده ایم. را در قالب یک جدول برای شما دوستان قرار داده ایم:

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان میزان حقوق
مهندسین علوم کامپیوتر و برنامه نویس نرم افزار 3800 یورو
مهندس الکترونیک ، برق 4300 یورو
متخصصین پزشکی 7000 یورو
پرستار 3500 یورو
مشاور فناوری اطلاعات ، تحلیلگر فناوری اطلاعات 3700 یورو
اقتصاددان 6200 یورو
مدیر حساب ، مشاور مشتری 4500 یورو
مدیر تولید 5500 یورو
نماینده فروش ، دستیار فروش 4800 یورو
مدیر فروش ، مدیر محصول 6300 یورو
مهندسی مکانیک 4400 یورو
معمار ، مهندس سازه 4200 یورو

در جدول زیر نام پردرآمد ترین مشاغل در کشور آلمان را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

شغل میزان درآمد
جراحان و پزشکان 6520 تا 22500 یورو
قاضی 5480 تا 18900 یورو
وکلا 4430 تا 15300 یورو
مدیران بانک 4170 تا 14400 یورو
مدیران ارشد اجرایی 3910 تا 13500 یورو
مدیران ارشد مالی 3650 تا 12600 یورو
ارتودونتیست ها 3520 تا 12200 یورو
اساتید دانشگاه 3130 تا 10800 یورو
خلبانان 2610 تا 9020 یورو
مدیران بازاریابی 2350 تا 8100 یورو

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در پاسخ به مخاطب عزیز موسسه در باب کمک موسسه ملک پور و اجازه کار در آلمان

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور آلمان

معرفی بهترین رشته ها برای مهاجرت کاری به آلمان:

قبل از معرفی بهترین رشته ها برای مهاجرت کاری به آلمان می بایست به روشی که برای اقامت و کار در این کشور انتخاب می کنید نیز فکر کنید. رشته هایی که در ادامه معرفی کردیم به دلیل نیاز گسترده به نیروی کار در این کشور و داشتن حقوق و  درآمد مناسب از جمله بهترین رشته ها برای مهاجرت کاری به آلمان است. اما چیزی که شانس افراد را برای اقامت و کار در آلمان افزایش خواهد داد، تحصیل در این رشته ها در کشور آلمان است. برخی از رشته ها و مشاغلی که در آلمان به شدت با کمبود نیروی کار مواجه است، در دوره های کار نیز ارائه می گردد. افراد با شرکت در دوره های کار تحصیل در آلمان علاوه بر اینکه اجازه کار در کمپانی های بزرگ را دارند، حقوق نیز دریافت می کنند. در واقع با شرکت در این دوره ها می توانید اقامت آلمان را با گارانتی کار داشته باشید. در اینجا به بررسی بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان از طریق کار و بررسی این شغل ها از نظر درآمد و نوع کار در کشور آلمان خواهیم پرداخت. در ادامه به صورت دقیق به بررسی این موارد خواهیم پرداخت:

پادکست توضیحات کارشناس ارشد ملک پور در رابطه با اقامت با گارانتی کار در آلمان 

مهندسین علوم کامپیوتر:

یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان از طریق کار رشته های علوم کامپیوتر می باشد. مهندسین علوم کامپیوتر ممکن است در یک صنعت بزرگ یا در طیف وسیعی از صنایع مختلف کار کنند. برخی از نیرو ها ممکن است در شرکت های کار کنند که محصولاتی را که تولید می کنند و با آن کار می کنند را به فروش می رسانند، بسیاری دیگر در صنایعی کار می کنند که این محصولات را نمی فروشند و از محصولات خودشان استفاده می نمایند. بنابرین می توان برای بخش فروش برنامه های رایانه ای در شرکت مایکروسافت کار کرد و یا ممکن است برای یک تجارت بزرگ در کشور آلمان مشغول به کار شد و به تولید برنامه های رایانه ای پرداخت. مهندس نرم افزار / توسعه دهنده / برنامه نویسان ممکن است به تنهایی یا با یک تیم کار کنند. این بستگی به اندازه شرکت و برنامه های رایانه ای و شبکه هایی دارد که استفاده می کنند. اگر این اداره فقط 15 کارمند داشته باشد ، احتمالاً فقط یک نفر در این زمینه کار خواهد کرد. افرادی که در این زمینه کار می کنند باید آموزش ببینند که زبان های مختلف رایانه ای را که از نمادهای ریاضی و توالی حروف یا الگوریتم های مختلف تشکیل شده است را بخوانند. این کاملاً با هر زبانی که مردم صحبت می کنند متفاوت است. مهندس نرم افزار / توسعه دهنده / برنامه نویسان باید بسیار باهوش باشند و ملزم به تخصص در زمینه ای باشند که افراد خارجی معمولاً در مورد آن اطلاعاتی ندارند. میزان حقوق متوسط مهندسین نرم افزار و برنامه نویسان در آلمان برای هر ماه کار 3800 یورو می باشد.

مهندس کامپیوتر

پرستاران:

می توان گفت یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان از طریق کار رشته پرستاری می باشد. با توجه به شرایط کار در آلمان برای ایرانیان می توان گفت آلمان یکی از بهترین انتخاب ها برای ایرانیان می باشد. پرستاران پس از گذراندن مراحل دریافت ویزای کار آلمان باید به معادل سازی در آلمان مشغول شوند. بخش زیادی از جمعیت آلمان تا سنین بالا از سلامتی خوب برخوردار هستند، اما با این حال به دلال بالا رفتن امید به زندگی و پدید آمدن یک جامعه مسن و کم شدن نیرو های جوان در کشور آلمان، تقاضا و درخواست برای نیرو های پرستار و مراقبت های پزشکی در حال افزایش می باشد. این موضوع در خالی است که در کشور آلمان سیستم مراقبت بهداشتی به صورت پایدار است، اما با وجود این موضوع نیز برای استخدام پرستاران در این کشور درخواست بالا می باشد، مراکزی مانند خانه سالمندان، بیمارستان ها، مراقبت های خانگی و .. از اصلی ترین مراکزی می باشند که نیاز به استخدام نیروی کار پرستار دارند. میزان حقوق پرستاران در کشور آلمان به صورت میانگین برای هر سال کار در این کشور 3500 یورو می باشد.

پرستاران

مهندسین برق و الکترونیک:

مطابق با اخرین بررسی های انجام شده در خصوص شرایط کار و کمبود نیروی متخصص در زمینه برق و الکترونیک، به دلیل افزایش جمعیت و تحول دیجیتال کشور آلمان با کمبود نیروی متخصص و ماهر در زمینه برق و الکترونیک مواجه است و پیشبینی شده است که تا 10 سال آینده 100000 نیروی متخصص در زمینه برق و الکترونیک مورد نیاز می باشد. با توجه به این موارد می توان گفت کشور آلمان یکی از مقاصد عالی برای مهندسان برق و الکترونیک به شمار می آید. در کشور آلمان به دلیل کمبود این نیرو های ماهر و متخصص میزان حقوق و درآمدی که مهندسین برق و الکترونیک دارند بسیار مناسب است و به صورت میانگین یک مهندس برق برای هر ماه کار در آلمان حقوقی معادل با 4300 یورو در هر ماه دریافت می نمایند.

مهندس برق و الکترونیک

مهندسین مکانیک:

به دلیل وجود شرکت های بزرگ و پیشرو در صنعت و تجارت مانند بنز، بی ام دبلیو، پورش و دیگر محصولاتی که مردم در تمام دنیا از آن ها استفاده می نمایند و کیفیت عالی این اجناس و رضایت مردم و فروش بالای آن ها، باعث گردیده تا آلمان به یکی از صنعتی ترین کشور های جهان تبدیل شود. کشور آلمان با توجه به این میزان پیشرفت اما با مشکل کمبود نیروی جوان در زمینه های تخصصی مواجه است. یکی از زمینه های که کشور آلمان در آن با کمبود زیاد نیرو مواجه است و پیش بینی می شود تا چند سال آینده به عنوان معضلی برای کشور آلمان به شمار رود، کمبود متخصصین و مهندسین مکانیک می باشد. این موضوع باعث گردیده تا افرادی که در رشته مکانیک موفق به اخذ حداقل مدرک لیسانس گردیده اند شرایط ایده آلی برای مهاجرت به آلمان داشته باشند. افرادی که تحت عنوان یک نیروی مکانیک در کشور آلمان کار می کنند برای هر ماه کار در این کشور به صورت میانگین حقوقی معادل با 4300 یورو دریافت می نمایند.

مهندس مکانیک

پزشکان:

پزشکان خصوصاً در بخش روستایی چه در مراکز خصوصی و چه در کلینیک های دولتی یک نیازجدی محسوب می شود. سیستم مراقبت های بهداشتی آلمان برای رفع کمبود پزشکان به بیش از 5000 پزشک نیاز دارد. شما می توانید مجوز خود را برای تمرین در آلمان از ایالات مختلف دریافت کنید و در آلمان تحت عنوان یک پزشک مشغول به گذراندن دوره های آموزی شوید. حتی اگر در خارج از کشور فارغ التحصیل شده اید این امکان را دارید تا پس از ورود به آلمان برای معادل سازی مدارک خود اقدام نمایید. پزشکانی که در کشور آلمان مشغول به کار می باشند از حقوق و مزایای بالایی برخوردار می باشند. به صورت میانگین حقوق دریافتی یک پزشک در کشور آلمان برای یک ماه کار 7000 یورو می باشد.

پزشکان

معمار،مهندس عمران،مهندس سازه:

افرادی که در رشته معماری و یا سازه و یا عمران موفق به فارغ التحصیلی در دانشگاه شده اند و در این رشته ها دارای سابقه کار و تخصص می باشند، در صورتی که بتوانند سطح زبان آلمانی خود را به سطح b2 برسانند این امکان را دارند تا در زمینه ساخت و ساز و معماری به کشور آلمان مهاجرت نمایند. آلمان به دلیل شرایط خوب اقتصادی و به عنوان یکی از اصلی ترین قطب های صنعتی جهان در حال رشد و پیشرفت می باشد. در آلمان با وجود پروژه های عمرانی و ساخت و ساز زیاد با مشکل کمبود نیرو ماهر در بخش ساخت و ساز، معماری و دیگر مشاغل مربوط به ساخت و ساز موجه است. مهندسین معمار و مهندسین سازه به صورت میانگین برای هر ماه کار در آلمان به حقوقی معادل با 4200 یورو دریافت می نمایند.

مهندس معمار

نرخ بیکاری در کشور آلمان:

همان گونه که گفته شد شغل های زیادی در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان قرار دارد و با وجود کمبود نیروی کار ماهری که در کشور آلمان وجود دارد فرصت مناسبی برای افراد و نیروهای کار ماهر به وجود آمده است. متقاضیانی که تمایل دارند تا در کشور آلمان به کار مشغول شوند باید قبل از هر نوع اقدام به بررسی موارد بسیاری بپردازند. یکی از مواردی که نیاز می باشد تا به بررسی آن پرداخته شود میزان نرخ بیکاری در این کشور می باشد. آلمان به عنوان برترین اقتصاد اروپا شناخته می شود و به دلیل صنعتی بودن این کشور و همچنین کمبود نیروی کار نرخ بیکاری نسبتاً پایینی را دارد. نرخ بیکاری در کشور آلمان در دسامبر سال 2020 از 5.4 درصد ماه نوامبر به 4.6 درصد رسیده است که بالاترین میزان از آگوست سال 2015 می باشد. تعداد بیکاران در کشور آلمان از 2 میلیون نفر تغییر نداشته و میزان اشتغال در حدود 42.17 میلیون نفر بوده است. نرخ بیکاری زنان در آلمان 4.6 درصد و در مردان 4.5 درصد بوده که تغییر نداشته است.

نرخ بیکاری المان
سخن پایانی:

بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان از طریق کار، بررسی شرایط کار در آلمان برای ایرانیان، میزان حقوق و فرصت های شغلی برای کار در آلمان، مراحل دریافت ویزای کار آلمان و دیگر موارد در باب بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان از طریق کار را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. کشور آلمان به دلیل افزایش میانگین سنی جمعیت و بالا رفتن جمعیت مسن و با پایین آمدن نرخ تولد با مشکل کمبود نیروی جوان رو برو می باشد. به همین دلایل کشور آلمان تدابیری برای افزایش نیروی جوان و متخصص اندیشیده است و با قرار دادن برنامه های مهاجرتی سعی بر آن دارد تا نیرو های متخصص از دیگر کشور ها به آلمان مهاجرت نمایند. افراد متقاضی با گذراندن مراحل دریافت ویزای کار آلمان این امکان را دارند تا با توجه به تخصص خود به کار یابی در آلمان بپردازند. موسسه حقوقی ملک پوربا سال ها سابقه در امور مهاجرتی می تواند به متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق کار خدمات عالی و بی نظیری را ارائه نمایند. همچنین متقاضیانی که تمایل دارند تا اطلاعاتی در خصوص بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان از طریق کار به دست آورند می توانند با برقراری تماس با موسسه به صورت رایگان با مشاورین مجموعه به صحبت بپردازند و اطلاعات لازم را دریافت نمایند و به بررسی بهترین روش ها برای مهاجرت بپردازند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان از طریق کار

شرایط ویزای جستجوی کار در آلمان برای متقاضیان چیست؟

متقاضیانی که تمایل به مهاجرت به آلمان از طریق کار را دارند باید دارای حداقل مدرک لیسانس، دارای حداقل 3 سال سابقه کاری مرتبط و حداقل مدرک b2 زبان آلمانی باشند.

بالاترین میزان درآمد در کشور آلمان مربوط به کدام مشاغل است؟

در کشور آلمان پزشکان و جراحان متخصص و قضات و وکلا از بالاترین حقوق ها در کشور آلمان بهره مند می باشند.

شرایط کاریابی در آلمان برای مهندسین در رشته های مانند برق، مکانیک و الکترونیک چگونه می باشد؟

کشور آلمان به دلیل این که بزرگ ترین کشور صنعتی در اروپا می باشد و در بخش صنعت با کمبود نیرو مواجه شده است، نیاز ویژه ای به مهندسین در رشته های نام برده دارد.

میزان درآمد مهندسین مکانیک در کشور آلمان برای یک سال چه مقدار است؟

مهندسین مکانیک در کشور آلمان به صورت میانگین برای هر سال کار 4300 یورو درآمد کسب می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *