بازار کار مهندس کامپیوتر در ترکیه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس کامپیوتر به ترکیه
  • نرخ بیکاری در ترکیه
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان کامپیوتر در ترکیه
  • میزان درآمد مهندس کامپیوتر در ترکیه
  • اخذ ویزای کار ترکیه برای مهندس کامپیوتر
  • اخذ اقامت ترکیه از طریق کار مهندس کامپیوتر
  • نحوه کاریابی برای مهندس کامپیوتر در ترکیه
  • بازار کار مهندس کامپیوتر در ترکیه و سخن پایانی

بازار کار مهندس کامپیوتر در هلند و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندس کامپیوتر در ترکیه، مشکلات کار در ترکیه، کاریابی رشته کامپیوتر در ترکیه، کاریابی در ترکیه، نرخ بیکاری در ترکیه و دیگر عناوین مرتبط با بازار کار مهندس کامپیوتر در ترکیه را به طور علمی بررسی و ارزیابی خواهیم کرد. اگر شما هم جزو دسته متقاضیانی می باشید که جهت کار در زمینه مهندسی کامپیوتر قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید، به طور قطعی با سوالاتی مواجه شده اید. بازار کار مهندس کامپیوتر در ترکیه چگونه است؟ مشکلات کار در ترکیه کدامند؟ کاریابی در ترکیه به چه صورت می باشد؟ کاریابی رشته کامپیوتر در ترکیه به چه شکل می باشد؟ نرخ بیکاری در ترکیه به چه میزان می باشد؟ با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید. در ادامه به تمامی سوالات ذهنی و مبهم شما عزیزان پاسخ خواهیم داد. در کشور ترکیه انواع ویزا برای مهاجرت وجود دارد که ویزای کار ترکیه یکی از آن ها و مهم ترین گزینه ها برای مهندسین کامپیوتر می باشد که اخذ آن قوانین و شرایط خاصی از جمله دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای ترکیه می باشد. اگر شما هم در زمینه بازار کار مهندس کامپیوتر در ترکیه و یا مهاجرت به سایر کشورها با سوالات متداولی رو به رو شده اید، پیشنهاد می کنیم، یا با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تماس تلفنی برقرار کرده و از آن ها مشاوره رایگان علمی دریافت نمایید. یا می توانید جهت دریافت تماس از سوی کارشناسان ما فرم درخواست تماس تکمیل نمایید. توجه داشته باشید کارشناسان این موسسه بنا به تجربیات خود، شما را در بهترین مسیر مهاجرت با بهترین شرایط، مشاوره می دهند.

شرایط مورد نیازبرای مهاجرت کاری مهندس کامپیوتر به ترکیه:

واجد شرایط بودن هر شخصی که می خواهد به عنوان مهندس کامپیوتر وارد خاک ترکیه شود، بسیار مهم و ضروری می باشد.اشخاص پس از کاریابی در ترکیه و بررسی شرایط کاری این کشور سعی بر این دارند تا در جهت اخذ ویزای کار ترکیه اقدام نمایند. لذا برای این امر، لازم است تا اشخاص واجد شرایط قوانین کشور ترکیه باشند. شرایطی که هر فرد متقاضی برای مهاجرت کاری به کشور ترکیه باید دارا باشد، عبارتند از:

    • شرایط سنی مناسب زیر ۴۵ سال
    • دارای مدرک تحصیلی معتبر و قابل قبول کشور ترکیه
    • تسلط بر زبان ترکیه
    • داشتن سابقه کار مرتبط با رشته کاری

لازم به ذکر است، شرایط استخدام مهندس کامپیوتر در استانبول مانند شرایط استخدام مهندس کامپیوتر در ترکیه می باشد.

فایل تصویری توضیحات مدیریت موسسه ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور و کاریابی

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور ترکیه

نرخ بیکاری در ترکیه:

در این قسمت از مقاله علمی بازار کار مهندس کامپیوتر در ترکیه، به بررسی نرخ بیکاری مهندس کامپیوتر در ترکیه می پردازیم که یکی از حائز اهمیت ترین عوامل به هنگام کاریابی در ترکیه می باشد. نرخ بیکاری در ترکیه حدود 13.4  درصد و نزدیک به 13.5 درصد است، که نشان دهنده وضعیت اشتغال مناسب نمی باشد. می باشد. نرخ بیکاری از عواملی می باشد که اگر در سطح پایین قرار داشته باشد، نشان می دهد آن کشور در شرایط مطلوبی از کار قرار دارد و چه کشور هایی مناسب جهت اشتغال می باشند. لطفا توجه داشته باشید اگر در زمینه شغلی خود تخصصی عمل می کنید، به کشورهایی مهاجرت کنید که از شغل شما استقبال می کنند. به طور کلی با توجه به نرخ بیکاری در کشور ترکیه یافتن کار کمی دشوار می باشد. نمودار زیر بیانگر میزان نرخ بیکاری در کشور ترکیه می باشد.

نرخ بیکاری در ترکیه

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان کامپیوتر در ترکیه:

برخی از افراد مهاجر قبل از اقدام برای مهاجرت به ترکیه در زمینه مشاغل مورد نظر خویش هیچ گونه بررسی هایی به عمل نمی آورند، از این رو به هنگام مواجهه با کار و بی اطلاعی از زمینه های مختلف شغلی، این امر را مشکلات کار در ترکیه بیان می نمایند. این وضعیت در حالی است، که یک مهندس کامپیوتر می تواند با ارزیابی بازار کار رشته کامپیوتر در ترکیه، از وقوع چنین احتمالاتی جلوگیری نماید. برای این منظور، در ذیل برای شما عزیزان نمونه هایی از عناوین و وظایف شغلی مهندس کامپیوتر در ترکیه را آورده ایم.

عناوین شغلی:

    • مهندس هوش مصنوعی
    • مهندس چشم انداز رایانه
    • مهندس کامپیوتر
    • توسعه دهنده نرم افزار
    • مهندس برنامه ریزی تولید
    • مهندس پشتیبانی فنی
    • مهندس وب
    • مهندس نرم افزار ارشد

وظایف شغلی:

    • مدیریت و طراحی سیستم های نرم افزاری رایانه
    • مدیریت و طراحی سیستم های سخت افزاری رایانه
    • برنامه نویسی سخت افزار و نرم افزار
    • توسعه سییستم های نرم افزاری
    • به روز رسانی سخت افزار
    • طراحی تجهیزات جدید

میزان درآمد مهندس کامپیوتر در ترکیه:

متقاضیان کار در هر زمینه ای، ابتدا به بررسی میزان درآمد خویش می پردازند، تا از دستمزدی که نسبت به کار و تخصص خویش دریافت خواهند کرد اطلاع داشته باشند. مهندسین کامپیوتر نیز به هنگام مهاجرت کاری به کشور ترکیه در زمینه درآمد و هزینه‌ های زندگی تحقیق به عمل می‌ آورند. آنان در طی این تحقیقات از میزان رفاه و سطح زندگی در ترکیه اطلاعاتی جمع آوری می کنند.  همچنین لازم به ذکر است که مهندس کامپیوتر از درآمد بالایی در کشور ترکیه برخوردار می باشد. درآمد مهندس کامپیوتر به عوامل مختلفی از جمله تجربیات، تحصیلات و غیره بستگی دارد. به طور کلی حقوق یک مهندس کامپیوتر با دارا بودن مدرک کارشناسی و یک سال سابقه کاری 63425 لیر ترکیه در سال می باشد. در جدول زیر به حقوق و درآمد برخی از مشاغل در ترکیه می پردازیم.

مشاغل درآمد ماهانه (لیر ترکیه)
تحلیلگر فنی 7010
تحلیلگر کیفیت داده 7350
تحلیلگر عملکردی 7860
تحلیلگر بازیابی فاجعه 7560
تحلیلگر هوش تجاری 8070
مدیر توسعه برنامه 11800
مدیر زیر ساخت سازمانی 10500

اخذ ویزای کار ترکیه برای مهندسان کامپیوتر:

اخذ ویزای کار ترکیه، یکی از مهم ترین ویزا ها در این کشور می باشد که اشخاص در صورت تمایل برای کار در ترکیه، نیازمند به این ویزا می باشند. اخذ ویزای ترکیه در صورتی امکان پذیر می باشد که، فرد متقاضی بتواند از طرف کار فرمای ترکیه که شخصی معتبر می باشد، دعوت نامه شغلی (جاب آفر) دریافت نماید. در کشور های اروپایی مدت زمانی که برای دریافت دعوت نامه شغلی به طول می انجامید، حداقل 6 ماه بود، ولی طبق قوانین جدید، اگر شخصی متقاضی کار در کشور های اروپایی همانند ترکیه باشد، کار فرما بر اساس ویژگی ها و شرایط لازم فرد، دعوت نامه شغلی ارسال می نماید. سپس شخص متقاضی می تواند با ارائه مدارک ذکر شده در زیر این نوشتار، به سفارت ترکیه رفته و برای اخذ ویزا اقدام نماید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری ترکیه به شرح لیست زیر می باشد:

عکس پاسپورتی جدید یک قطعه

پاسپورت معتبر با اعتبار

نامه قرار داد کاری

تکمیل فرم درخواست ویزا و امضای آن

گواهی عدم سوء پیشینه سابقه کیفری

گواهی تمکن مالی 

اثبات محل اقامت در کشور ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار مهندس کامپیوتر:

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار برای مهندس کامپیوتر پس از اخذ ویزای کار امکانپذیر می باشد. بدین گونه که وقتی یک مهندس کامپیوتر موفق به دریافت پیشنهاد شغلی برای کار در ترکیه می شود، می‌تواند با مدارک ذکر شده اقدام به اخذ ویزای کار در این کشور نماید. سپس با اخذ ویزای کار می تواند به کشور ترکیه مهاجرت کرده و مشغول به کار شود. ویزای ترکیه دارای مدت اعتباری معین می باشد و شخصی که موفق به اخذ چنین ویزای شده باشد، می تواند با اثبات کار و زندگی در ترکیه، مدت اعتبار ویزا را تمدید نماید. دریافت اقامت ترکیه دارای شرایطی می باشد که در اینجا به بررسی این شرایط می‌ پردازیم.

ادغام با فرهنگ مردمان بومی این کشور

تسلط به زبان رسمی ترکی

مدارک شناسایی

داشتن درآمد کافی

عدم سوء پیشینه 

سلامت فردی

حضور ۵ ساله شخص در ترکیه

نحوه کاریابی برای مهندس کامپیوتر در ترکیه:

کاریابی در کشور ترکیه از جمله نکات قابل توجهی می باشد که هر فرد متقاضی کار در این کشور باید به آن توجه کند. به طور کلی به سبب امکان‌ پذیر نبودن ویزای جستجوی کار در این کشور افراد باید به صورت آنلاین و غیر حضوری به کاریابی بپردازند و از طریق وب سایت های رسمی و معتبر کشور ترکیه اقدام به یافتن کارفرمایی معتبر و در ادامه به دریافت پیشنهاد شغلی بپردازند. با این وجود روش های دیگری وجود دارد که افراد می‌توانند به صورت حضوری به کاریابی در این کشور بپردازند. در این روش فرد متقاضی کار می‌ تواند از طریق ویزای توریستی، سرمایه گذاری، تحصیلی و دیگر روش‌ ها به کشور ترکیه مهاجرت کرده و در این مدت زمان به کاریابی بپردازد. همراهان گرامی این مقاله حاصل زحمات تیم متخصص موسسه حقوقی ملک پور می باشد. هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع نا رضایتی این موسسه را در پی دارد. سپس می‌ تواند پس از یافتن کار، اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل کند. این روش ممکن است از هزینه‌ های زیادی برای متقاضی برخوردار باشد. در  این نوشتار برخی از سایت‌های رسمی جستجوی کار به صورت آنلاین را در کشور ترکیه آورده ایم.

  • www.ewpat.com
  • www.jobsinistanbul.com
  • www.learn4good.com
  • www.secretcv.com
  • www.yenibiris.com
بازار کار مهندس کامپیوتر در ترکیه و سخن پایانی:

بازار کار مهندس کامپیوتر در ترکیه، بازار کار رشته کامپیوتر در ترکیه، استخدام در استانبول و دیگر عناوین مرتبط با مقاله بازار کار مهندس کامپیوتر در ترکیه را علمی وار ارزیابی کردیم. ما در مقاله علمی بازار کار مهندس کامپیوتر در ترکیه دانستیم، جهت کاریابی مشاغل مورد نظر می‌ توانیم علاوه بر کاریابی به صورت غیر حضوری از وب سایت های رسمی این کشور، با استفاده از روش های دیگری مانند تحصیل، سرمایه گذاری و غیره به کشور ترکیه مهاجرت کرده و به جستجوی کار حضوری بپردازیم. ولی این روش ها بسیار پر هزینه برای متقاضیان می باشند. متقاضیان گرامی اگر می خواهید در زمینه مهاجرت اطلاعات بیشتری کسب نمایید، می توانید سایرین مقالات موجود در موسسه حقوقی ملک پور ( ملک پوراتریش) را مطالعه نمایید و در صورت داشتن سوالاتی در زمینه کشور ها و انواع روش های مهاجرت با مشاورین حاذق موسسه تماس تلفنی برقرار کرده و از علم آنان بهره مند شوید. همچنین می توانید سوالات دیگر خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید. مشاوران متخصص ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان می باشند. امیدواریم اطلاعات مفیدی درباره مهندس کامپیوتر و طریقه مهاجرت آن در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم. در صورت رضایت مندی از این مقاله ۵ ستاره ارزشمند به آن بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندس کامپیوتر در ترکیه

حقوق و درآمد مهندسان کامپیوتر به چه عواملی بستگی دارد؟

حقوق و درآمد مهندسان کامپیوتر به عواملی همچون سوابق کاری، تجربه و میزان تحصیلات آنان بستگی دارد.

کاریابی رشته کامپیوتر در ترکیه چگونه است؟

کشور ترکیه می توان از طریق وب سایت های معتبر و آنلاین به جستجوی کار پرداخت و همچنین اشخاص می توانند از طریق ویزاهای توریستی، سرمایه گذاری و … به این کشور مهاجرت کرده و به صورت حضوری به کاریابی بپردازند.

نرخ بیکاری در ترکیه در چه سطحی می باشد؟

نرخ بیکاری در ترکیه حدود 13.4 درصد می باشد که بسیار از حد معمول بالا بوده و شانس اتباع بیگانه را جهت کاریابی کاهش می دهد.

اقامت و اجازه کار در ترکیه برای مهندسان کامپیوتر به چه صورت امکان پذیر است؟

مهندسان کامپیوتر در صورت داشتن پیشنهاد کار معتبر از کارفرمایی در این کشور و یا از طریق روش خرید ملک و دریافت پاسپورت می توانند اقامت و اجازه کار در ترکیه را به دست آورند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *