بازار کار مهندس کامپیوتر در استرالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس کامپیوتر به استرالیا
  • نرخ بیکاری در استرالیا
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان کامپیوتر در استرالیا
  • میزان درآمد مهندس کامپیوتر در استرالیا
  • اخذ ویزای کار استرالیا برای مهندس کامپیوتر
  • اخذ اقامت استرالیا از طریق کار مهندس کامپیوتر
  • نحوه کاریابی برای مهندس کامپیوتر در استرالیا
  • بازار کار مهندس کامپیوتر در استرالیا و سخن پایانی

بازار کار مهندس کامپیوتر در استرالیا و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندس کامپیوتر در استرالیا، مهاجرت مهندس نرم افزار، شرایط مهاجرت به استرالیا برای مهندسان کامپیوتر و دیگر عناوین در رابطه با بازار کار مهندس کامپیوتر در استرالیا را به صورت علمی بررسی و تحلیل خواهیم کرد. اگر قصد مهاجرت به کشور استرالیا را دارید، ممکن است در زمینه مهاجرت به این کشور به عنوان مهندس کامپیوتر با چنین سوالاتی مواجه شده باشید. آیا بازار کار مهندس کامپیوتر در استرالیا مناسب است؟ شرایط کار برای مهندس کامپیوتر در استرالیا چگونه می باشد؟ میزان حقوق مهندس کامپیوتر در استرالیا و ساعات کار مهندسان کامپیوتر در استرالیا چگونه است؟ ما را تا آخر این مقاله همراهی کنید تا پاسخ سوالات احتمالی خود را در زمینه کسب و کار مهندس کامپیوتر دریافت نمایید. با توجه به اقتصاد عالی کشور استرالیا و پایین بودن نرخ بیکاری این کشور و همچنین مورد نیاز بودن مهندس کامپیوتر در لیست مشاغل خود، کشور استرالیا مقصدی عالی برای مهاجران می باشد. اگر در زمینه بازار کار مهندس کامپیوتر در استرالیا و مهاجرت به کشورهای دیگر سوالات بیشتری داشتید، علاوه بر این که می توانید سوالات خود را جهت مهاجرت به دیگر کشورها در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید، می توانید از طریق تماس تلفنی با مشاوران کار بلد موسسه حقوقی ملک پور با سابقه ای درخشان و طولانی از بهترین روش های مهاجرت مشاوره رایگان دریافت نمایید.

نرخ بیکاری در استرالیا:

نرخ بیکاری متداول ترین شاخص برای درک شرایط در بازار کار است. بازار کار اصطلاحی است که اقتصاد دانان هنگام صحبت در مورد عرضه نیروی کار (از خانوارها) و تقاضا برای نیروی کار (توسط مشاغل و سایر سازمان ها) به کار می برند. نرخ بیکاری همچنین می تواند بینشی در مورد چگونگی عملکرد اقتصاد به طور کلی ارائه دهد و آن را عامل مهمی در تفکر در مورد سیاست های پولی قرار می دهد. به طور کلی با وجود قرار داشتن بازار مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل نیاز استرالیا، نرخ بیکاری این رشته بسیار پایین (حدود 6.5 درصد) و فرصت مناسبی برای مهندسین کامپیوتر می باشد. در زیر این متن نمودار نرخ بیکاری در کشور استرالیا را شرح داده ایم.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور کانادا

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط ورود به استرالیا با پیشنهاد کار

شرایط مورد نیازبرای مهاجرت کاری مهندس کامپیوتر به استرالیا:

مهاجرت به استرالیا برای مهندسین کامپیوتر درای شرایط و ضوابطی می باشد، از این رو مهندسین کامپیوتر در نظر داشته باشند، در سال ۲۰۲۱ کشور استرالیا سیستم مهاجرتی خود را از نوع امتیاز بندی PBS قرار داده است. بدین گونه که متقاضیان برای تایید صلاحیت خود باید حداقل ۶۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز تعریف شده در این سیستم را دریافت نمایند. جهت اطلاعات تکمیلی به شما عزیزان مهندس کامپیوتر، در زیر این نوشتار جدولی را تدوین دادیم تا معیارهای امتیاز بندی را در آن شرح دهیم.

عوامل مؤثر در امتیاز دهی تعداد امتیاز
امتیازات سنی 18 تا 24 سال 25
25 تا 32 سال 30
33 تا 39 سال 25
40 تا 44 سال 15
با توجه به آزمون زبان انگلیسی و شرایط آن، مهاجرت استرالیا برای بررسی سطح مهارت خود، آیلتس،PTE ، OET و TOFEL را می پذیرند. سطح پایین 0
مسلط 10
برتر 20
سابقه کار ماهر در خارج از استرالیا 0 تا 3 سال 0
3 تا 4 5
5 تا7 10
8 تا 10 15
سابقه کار ماهر در داخل استرالیا 0 تا 1 0
1 تا 2 5
3 تا 4 10
5 تا 7 15
8 تا 10 20
شرایط تحصیل دیپلم 10
کارشناسی ارشد یا لیسانس 15
دکترا 20

شایان ذکر است در صورت برخورداری از اسپانسر ایالتی و ویزای کار ساب کلاس ۱۹۰، ۵ امتیاز به امتیازات شما افزوده می شود. همچنین اگر از ویزای کار ساب کلاس ۴۸۹ برخوردار باشید، ۱۰ امتیاز بیشتر کسب می کنید. همچنین یکی دیگر از شرایط، جهت مهاجرت مهندس نرم افزار و سخت افزار به استرالیا، مدرک تحصیلی کارشناسی به بالا لازم می باشد.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان کامپیوتر در استرالیا:

یک مهندس کامپیوتر زیر ساخت ها و سیستم های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری را آزمایش ، طراحی ، ساخت و نگهداری می کند. وظیفه آنها این است که پردازنده های رایانه ای ، صفحه مدارها ، شبکه ها ، سیستم عامل های دیجیتال و سایر قطعات مشابه فناوری را طراحی کنند و همچنین هرگونه مشکل را که ممکن است در حین توسعه پروژه یا پس از آن به وجود بیاید، برطرف کنند. آنها معمولاً در شرکتهای بزرگ فناوری اطلاعات و نوآوری، آزمایشگاه های تحقیقاتی و تولیدکنندگان فناوری کار می کنند. انواع مختلفی از مهندس کامپیوتر وجود دارد که ممکن است بسیاری از تخصص های فرعی مانند رباتیک، طراحی هواپیما و شبکه های بی سیم را نیز داشته باشند. در جدول زیر به برخی عناوین و وظایف مهندس کامپیوتر می پردازیم.

عناوین شغلی مهندس کامپیوتر:

مهندس شبکه و سیستم های کامپیوتر

متخصص چند رسانه ای

مهندس نرم افزار

مهندسی سیستم رایانه ای

مهندسی شبکه سخت افزار

طراح سخت افزار

وظایف شغلی مهندس کامپیوتر:

آزمایش سیستم های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری

تحلیل نیاز کاربران

طراحی ، ساخت و نگهداری سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری

طراحی و برنامه نویسی نرم افزارهای کاربردی

تحلیلگر فناوری اطلاعات و ارتباطات کسب و کار

طراحی وب سایت

طراحی برد های کامپیوتری

ارتقا و اصلاح نرم افزارها یا سخت افزارهای موجود

میزان درآمد مهندس کامپیوتر در استرالیا:

معمولاً هر مهندس و یا دیگر اشخاصی که قصد مهاجرت به کشور استرالیا را داشته باشند عناوین خاص و مهمی را بررسی می کنند و تا حدودی می تواند زندگی خود در استرالیا را پیش‌ بینی کنند. این عناوین عبارتند از: هزینه‌های زندگی، اقتصاد کشور، نرخ بیکاری، میزان درآمدی که می توانند کسب کنند و غیره. قابل توجه مهندسین کامپیوتر ساعت کاری آنان حدود ۳۶ ساعت در هفته سطح مناسبی نسبت به دیگر کشورها می‌ باشد، که بر این اساس، حقوق مهندس کامپیوتر در استرالیا 77813 دلار استرالیا می باشد. بنابراین می‌ توان گفت بازار کار مهندس کامپیوتر در استرالیا از جایگاه بالایی برخوردار است و کیفیت بالای زندگی در این کشور شرایط مناسبی را برای مهاجرت مهندسان کامپیوتر به استرالیا فراهم آورده است. در زیر این متون جدولی از درآمد مشاغل در رابطه با مهندس کامپیوتر در استرالیا را تنظیم کرده‌ایم.

مشاغل مرتبط درآمد سالانه (دلار استرالیا)
تحلیلگر هوش تجاری 101000
تحلیلگر کیفیت داده 84500
مدیر توسعه برنامه 135000
معماری زیر ساخت سازمانی 115000
تحلیلگر عملکردی 97900
تحلیلگر نرم افزار 85400
معمار سیستم 94000
تحلیلگر تجارت فناوری 96100
جهت اطلاع از توزیع حقوق در کشور استرالیا

اخذ ویزای کار استرالیا برای مهندسان کامپیوتر:

اخذ ویزای کار در استرالیا دارای چند روش متفاوت می باشد. همچنین اخذ ویزای کار کشور استرالیا دارای سیستم امتیاز بندی می باشد که اشخاص در جهت دریافت این ویزا باید حداقل ۶۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را دریافت کنند. معمول ترین ویزاهای کاری کشور استرالیا عبارتند از:  کارگر ماهر فرعی ۱۸۹، کارگر ماهر ساب کلاس ۱۹۰، کارگر ماهر منطقه‌ ای موقت ساب کلاس ۴۸۹.

ویزای ساب کلاس ۱۸۹: این ویزا برای کارگران ماهر و متخصص می باشد که هیچ کارفرما و اسپانسرشیپی نداشته و از طریق کشور استرالیا حمایت نمی شوند. این اشخاص با دارا بودن شرایط لازم برای اخذ چنین ویزایی می توان اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کنند توجه داشته باشید در صورت تمایل به اخذ ویزای ساب کلاس ۱۸۹ باید وارد سیستم امتیاز بندی شده و امتیازات لازم را کسب نمایید. قبل از ورود به این سیستم کسب امتیازات لازم به صورت الکترونیکی مدارک لازم را submit نمایید و ویزای کاری این کشور را اخذ نمایید.

ساب کلاس ۱۹۰ به اشخاص این امکان را می دهد تا از طریق یک کارفرمای ایالتی اقدام کرده و در نهایت اقامت دائم استرالیا را به دست آورند. همچنین اشخاص می‌توانند پس از گذشت ۴ سال زندگی در خاک کشور استرالیا تابعیت این کشور را درخواست بدهند. مدت زمان بررسی پرونده در ساب کلاس۱۹۰ حدود ۷ الی ۹ ماه می باشد. شایان ذکر است فرد متقاضی باید دو سال اول کاری خود را در منطقه ای زندگی کند که کارفرمای ایالتی در استرالیا زندگی می‌ کند.

ساب کلاس ۴۹۱: ویزای منطقه‌ ای به مهندسین کامپیوتر در کشور استرالیا به عنوان یک متخصص امکان اقامت در نقاط ویژه‌ ای از این کشور را در کنار خانواده می دهد. مدت اعتبار این ویزا ۵ سال بوده و نکته حائز اهمیت در مورد اخذ این ویزا دریافت پیشنهاد شغلی از سوی آژانس دولتی و یا از سوی خانواده وی بودن، می باشد. همچنین شغل شما باید جزو مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا باشد.

اخذ اقامت استرالیا از طریق کار مهندس کامپیوتر:

اخذ اقامت کشور استرالیا در ادامه اخذ ویزای کاری این کشور از روش های متفاوت می باشد. که فرصتی عالی برای مهندسین کامپیوتر و دیگر مشاغل به شمار می‌آید. ابتدا داشتن دانش کامل از قوانین و شرایط کشور استرالیا کمک شایانی در جهت اخذ ویزای این کشور می باشد، که طی این روند کارکنان در کشور استرالیا پس از حمایت شدن توسط کارفرمای معتبر این کشور، داشتن تخصص، مهارت کاری، زندگی کردن در این کشور به مدت ۴ سال و مشغول به کار بودن در طی این سال ها، می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. عزیزانی که موفق به دریافت اقامت کشور استرالیا می شوند می توانند با رعایت قوانین و شرایط از جمله: داشتن اطلاعات فرهنگی، داشتن اطلاعات کشوری، مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی، بررسی اطلاعات شخصی و ثابت نمودن قصد زندگی در استرالیا، تابعیت این کشور را نیز اخذ نمایند.  همراهان همیشگی این مقاله توسط تیم کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تنظیم گردیده است. لذا هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع نارضایتی این موسسه را در پی دارد و شرعا و قانونا حرام می باشد.

نحوه کاریابی برای مهندس کامپیوتر در استرالیا:

در این نوشتار به انواع روش های کاریابی در استرالیا می پردازیم. اگر به دنبال راهی برای جستجوی کار می باشید، یک آژانس کاریابی می تواند یک منبع عالی باشد. یک آژانس استخدام می تواند به شما در جستجوی مشاغلی که به مجموعه مهارت های شما مربوط هستند، یه صورت مستقیم کمک نماید. همچنین جستجوی کار را می توانید به صورت آنلاین انجام دهید. چندین ابزار قدرتمند به صورت آنلاین وجود دارد که می‌ تواند در جهت تامین امنیت شغلی در تعطیلات به شما کمک کند. چند سایت جستجوی کار در استرالیا وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره نمودیم.

  • http://www.seek.com.au/
  • http://www.mycareer.com.au/
  • http://www.careerone.com.au/
بازار کار مهندس کامپیوتر در استرالیا و سخن پایانی:

بازار کار مهندس کامپیوتر در استرالیا، کار برای مهندس کامپیوتر در استرالیا، حقوق مهندس کامپیوتر در استرالیا و سایر عوامل تاثیر گذار بر بازار کار مهندس کامپیوتر در استرالیا را علمی وار به تحریر در آورده ایم. مقاله علمی بازار کار مهندس کامپیوتر در استرالیا به ما آموخت، کشور استرالیا جهت مهاجرت مهاجران به این کشور، سیستم امتیازبندی تعبیه کرده می‌ باشد که اشخاص باید در این سیستم حداقل ۶۵ امتیاز را از مجموعه ۱۰۰ امتیاز جهت مهاجرت کسب نمایند. متقاضیان عزیزی که قصد مهاجرت کاری به عنوان مهندس کامپیوتر به کشور استرالیا را دارند می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت، مقالات علمی موجود در وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور را مطالعه نموده و اگر در زمینه مهاجرت به کشور های خارجی سوالاتی دارند، می توانند از کارشناسان حاذق این موسسه مشاوره رایگان و علمی دریافت کنند. شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره، علاوه بر ارتباط با مشاوران ما با تماس تلفنی جهت دریافت تماس از سوی کارشناسان ما فرم درخواست تماس را به صورت کاملا صحیح تکمیل نمایید. امیدواریم در این مقاله علمی اطلاعات کافی در زمینه بازار کار مهندس کامپیوتر در استرالیا را خدمت شما مهاجران عزیز بیان کرده باشیم. در صورت رضایتمندی از این مقاله ۵ ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندس کامپیوتر در استرالیا

آیا کار برای مهندس کامپیوتر در استرالیا امکان پذیر می باشد؟

بله. با توجه به نرخ بیکاری پایین و مورد نیاز بودن شغل مهندسی کامپیوتر هم چنین تنوع عناوین شغلی مهندسان کامپیوتر امکان کار برای مهندس کامپیوتر در استرالیا وجود دارد.

حقوق مهندس کامپیوتر در استرالیا به چه میزان می باشد؟

متوسط حقوقی که یک مهندس کامپیوتر در استرالیا دریافت می نماید، 77813 دلار استرالیا می باشد.

مهندسین کامپیوتر جهت مهاجرت به استرالیا چگونه می توانند ویزای کار استرالیا را کسب نمایند؟

مهندسین کامپیوتر می توانند با کسب حداقل 65 امتیاز در سیستم امتیاز بندی PBS برای کسب ویزای کار، اقدام نمایند.

سیستم امتیاز بندی استرالیا برای مهاجرت مهندس نرم افزار به استرالیا چگونه عمل می کند؟

سیستم امتیاز بندی استرالیا بر اساس معیار های ۴ گانه مانند سن، تحصیلات، زبان انگلیسی و  تجربه کاری مرتبط امتیاز می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *