بازار کار مهندس کامپیوتر در آمریکا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس کامپیوتر به آمریکا
  • نرخ بیکاری در آمریکا
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان کامپیوتر در آمریکا
  • میزان درآمد مهندس کامپیوتر در آمریکا
  • اخذ ویزای کار آمریکا برای مهندس کامپیوتر
  • اخذ اقامت آمریکا از طریق کار مهندس کامپیوتر
  • نحوه کاریابی برای مهندس کامپیوتر در آمریکا
  • بازار کار مهندس کامپیوتر در آمریکا و سخن پایانی
✅بازار کار مهندس کامپیوتر در آمریکا✅ درآمد رشته کامپیوتر در آمریکا ✅و سایر عوامل موثر بر بازار کار مهندس کامپیوتر در آمریکا

بازار کار مهندس کامپیوتر در آمریکا و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندس کامپیوتر در آمریکا مقاله ای علمی است که در آن به بررسی دقیق نرخ بیکاری در آمریکا، درآمد رشته کامپیوتر در امریکا و عناوین موثر بر بازار کار مهندس کامپیوتر در آمریکا خواهیم پرداخت. شما متقاضیان گرامی که قصد دارید جهت کار در زمینه مهندسی کامپیوتر به کشور آمریکا مهاجرت کنید، قطعا سوالاتی در ذهن خود دارید. بازار کار مهندس کامپیوتر در آمریکا چگونه است؟ نرخ بیکاری در آمریکا به چه میزان می باشد؟ با ما همراه باشید ما در مقاله بازار کار مهندس کامپیوتر در آمریکا به تمامی سوالات متداول شما عزیزان پاسخ خواهیم داد. در کشور پهناور آمریکا ویزای جستجوی کار امکان پذیر نمی باشد. که این امر سبب گشت تا افراد متقاضی کار در این کشور به صورت غیر حضوری به کاریابی بپردازند. بنا به اقتصاد بالا و نرخ بیکاری ناچیز کشور آمریکا، این کشور مورد توجه مهاجرین مخصوصا مهندسین کامپیوتر قرار گرفته است. همچنین رشته کامپیوتر در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور می‌ باشد. اگر قصد دارید به عنوان مهندس کامپیوتر به کشور آمریکا مهاجرت کرده و مشغول به کار شوید، می توانید با تماس تلفنی با کادر کاردان موسسه حقوقی ملک پور ( ملک پور اتریش) مشاوره رایگان و علمی دریافت نمایید. همچنین می توانید جهت دریافت تماس تلفنی از سوی کارشناسان ما فرم درخواست تماس را به صورت صحیح تکمیل نمایید.

شرایط مورد نیازبرای مهاجرت کاری مهندس کامپیوتر به آمریکا:

بسیاری از اتباع خارجی می‌ خواهند برای کار به آمریکا مهاجرت نمایند. اگر از مهارت ها، تحصیلات و تجربه کاری مناسب برخوردار باشند، ممکن است با درخواست ویزای کار و با دریافت پیشنهاد کار بتوانند برای همیشه در ایالات متحده آمریکا زندگی و کار کنند. چند دسته از کارگران خارجی مجاز به کار در آمریکا هستند، که موفق به اخذ ویزا های ذیل شده باشند.

[/av_font_iconکارت سبز آمریکا

[/av_font_iconویزا توریستی قابل تبدیل

[/av_font_iconویزای کاری موقت (مخصوص کارگران فصلی و کشاورزان)

[/av_font_iconویزای کاری موقت ( غیر از کارگران فصلی و کشاورزان)

[/av_font_iconویزای نیروی ماهر (اسکیل ورکر)

کسانی که هر یک از این ویزاها رو دریافت کنند، بسته به قوانین مربوط به هر ویزا اجازه کار دارند. به طور کلی هنگامی که برای استخدام نیروی کار، توسط کار فرما، در ایالت متحده استخدام شوید، باید صلاحیت خود را برای کار ثابت کنید. شما بایستی حداقل آیلتس ۷، مدرک حداقل لیسانس و سوابق کاری بالای ۳ سال ارائه دهید. البته اگر سابقه کار اروپایی داشته باشید، شانس شما برای دریافت دعوت نامه افزایش می یابد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور آمریکا

نرخ بیکاری در آمریکا:

یکی از مواردی که مهندسین کامپیوتر قبل از مهاجرت به کشور آمریکا باید به آن توجه داشته باشند، میزان نرخ بیکاری این کشور می باشد. نرخ بیکاری یکی از عواملی می باشد که تاثیر مستقیمی در زمان کاریابی شما دارد. معمولا یافتن شغل در کشور هایی با نرخ بیکاری بالا برخلاف کشور آمریکا بسیار دشوار بوده و ورود به بازار کار بسیار زمان بر و سخت می باشد. نرخ بیکاری در کشور آمریکا حدود 6 درصد است، این درصد از نرخ، یعنی از هر 100 فرد آمریکایی 6 نفر بیکار می باشند. در زیر این نوشتار نموداری تهیه کردیم تا بتوانیم میزان دقیق نرخ بیکاری در کشور آمریکا را نمایش دهیم.

نرخ بیکاری در آمریکا

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان کامپیوتر در آمریکا:

مهندسین کامپیوتر تخصص های خاصی در زمینه سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر دارند. از این رو ممکن است در شغل خود، در کشور آمریکا عناوین شغلی مختلفی داشته باشند و یا وظایف متفاوتی نسبت به یکدیگر انجام بدهند. جهت اطلاع از عناوین شغلی و وظایف مختلف مهندس کامپیوتر در آمریکا جدول زیر را تهیه و تدوین دادیم.

شرح وظایف شغلی:

طراحی برد مدار

طراحی، ساخت و مونتاژ سخت افزار رایانه

رفع نیاز کاربران جهت محصولات به روز

توسعه معماری شبکه سیستم اطلاعات

ایجاد و حفظ روابط با تامین کنندگان مشتری

هدایت تیم های فنی و تکنسین

توسعه معماری شبکه سیستم های اطلاعاتی

شرح عناوین شغلی:

معمار کامپیوتر

مهندس سیستم های شبکه

مهندس ارتباطات رایانه ای

معمار سیستم رایانه ای

مهندس کامپیوتر

طراحی مدار

مسئول تحقیق و توسعه

برنامه نویس سیستم ها

استاد/ معلم

میزان درآمد مهندس کامپیوتر در آمریکا:

متقاضیان مهندسی کامپیوتر در کشور آمریکا، پس از بررسی نمودن برخی شرایط، همانند نرخ بیکاری، عناوین و وظایفی که ممکن است در آن قرار بگیرند و یا پس از بررسی شرایط خود، به میزان درآمدی که می توانند در این کشور کسب نمایند، می اندیشند. میزان درآمد مهندس کامپیوتر در آمریکا بسته به انواع ایالت های آن متفاوت می باشد. زیرا ایالت های هر کشور از نظر اقتصاد و رفاه زندگی متفاوت بوده و قدرت پرداخت حقوق کارگران بسته به میزان اقتصاد آن شهر می باشد. ولی به طور کلی مهندس کامپیوتر در آمریکا میانگین حقوقی برابر با  ۸۵۴۹۵ دلار سالانه دریافت می کند. این میزان از درآمد، برای اطلاع شما عزیزان از میزان حقوق مهندس کامپیوتر در برخی شهرهای کشور آمریکا جدول زیر را تهیه کردیم.

شهر میزان درآمد
نیویورک 85732 دلار
بوستون 85025 دلار
سیاتل، واشنگتن 83409 دلار
ایالت واشنگتن 82981 دلار
جرسی سیتی 77258 دلار

با توجه به جدول وضع شده، می توان گفت، که میزان درآمد مهندس کامپیوتر در شهر نیویورک بیش از دیگر شهر ها بوده و در ایالت واشنگتن، کمترین دستمزد را دریافت می نماید.

اخذ ویزای کار آمریکا برای مهندسان کامپیوتر:

متقاضیان عزیزی که قصد مهاجرت کاری به کشور آمریکا را دارند، توجه داشته باشند، در کشور آمریکا ویزای جستجوی کار امکان پذیر  نمی باشد. لذا مهندسین کامپیوتر و دیگر متقاضیان کار، جهت کار در این کشور، نیاز به دریافت پیشنهاد شغلی ((جاب آفر) (دعوت نامه شغلی)) از کارفرمای معتبر این کشور می باشند. کارفرمایی در کشور آمریکا در صورت نیاز به مهندس کامپیوتر و یا دیگر مشاغل باید پروسه MAIL را طی کند. پروسه MAIL به این طریق می‌ باشد که، کار فرما در ابتدا به مدت زمان ۶ ماه به دنبال شخصی از ایالات متحده آمریکا در زمینه شغل مورد نظر می گردد، اگر در این مدت زمان تعیین شده شخصی جهت کار در زمینه مهندس کامپیوتر و یا دیگر مشاغل مورد نیاز اقدام نکند، کارفرما نزد اداره کار رفته و شرایطی که از جمله اشخاص برای کار در این زمینه باید دارا باشند را بازگو می‌کند. طی این روند اشخاص خارجی (ایرانی) که در جستجوی کار هستند، دعوت نامه کاری دریافت نموده و طبق این دعوت نامه می توانند ویزای کار  کشور آمریکا را اخذ نمایند. لازم به ذکر است فرایند پروسه MAIL حدود ۱ الی ۲ سال به طول می‌ انجامد و اشخاص باید شرایط لازم برای کار در این کشور را دارا بوده و مدارک عنوان شده در زیر این مطلب را تکمیل نمایند. در ادامه این نوشتار به بررسی دقیق اخذ اقامت کشور آمریکا از طریق ویزای کاری برای مهندس کامپیوتر می پردازیم.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار آمریکا:

عکس جهت پاسپورت

سوابق کاری مرتبط با رشته کاری

پاسپورت دارای اعتبار

ارائه مدارک تحصیلی معتبر

گواهی عدم سابقه کیفری

ارائه نامه تمکن مالی

سلامت پزشکی

تکمیل فرم درخواست ویزا

رسید هزینه پرداخت ویزا

مدارک هویتی و شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …)

اخذ اقامت آمریکا از طریق کار مهندس کامپیوتر:

در این قسمت از مقاله بازار کار مهندس کامپیوتر در آمریکا، به بررسی دقیق اخذ اقامت آمریکا برای مهندس کامپیوتر می پردازیم. اخذ اقامت آمریکا از طریق کار مهندس کامپیوتر به این صورت می باشد، که اشخاص مهاجر به این کشور در صورت دریافت دعوتنامه شغلی در نهایت می‌ توانند ویزای کاری این کشور را اخذ نمایند و پس از تایید شدن ویزای کاری آن ها توسط اداره کار، به عبارتی آن ها حدود ۳ سال اقامت آمریکا را دارا می باشند و پس از ۳ سال کار در این کشور می توانند، در جهت اخذ گرین کارت آمریکا اقدام نمایند. متقاضیان همچنین می‌ توانند پس از گذشت دو سال و نیم از اخذ گرین کارت در کشور آمریکا، با رعایت قوانین، آشنایی با فرهنگ مردم کشور آمریکا، تسلط به زیان ملی آمریکا، احترام به آداب و رسوم این مردم، پاسپورت و تابعیت این کشور را نیز دریافت کنند. همراهان گرامی مقاله علمی بازار کار مهندس کامپیوتر در آمریکا توسط تیم تخصصی موسسه حقوقی ملک پور به تحریر در آمده است. هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع نا رضایتی این موسسه را در پی داشته و شرعا و قانونا حرام است.

نحوه کاریابی برای مهندس کامپیوتر در آمریکا:

مهاجرین گرامی توجه داشته باشید، جهت کاریابی در کشور آمریکا با توجه به جستجوی کار به صورت غیر حضوری می توانید:

رزومه و نامه ای به سبک آمریکایی ایجاد کنید. در این صورت کارفرما می داند که شما تحقیق خود را در مورد چگونگی استخدام در آمریکا انجام داده و در انتقال بازار کار در آمریکا مشکلات کمتری خواهید داشت.

در زمینه شغلی خود همچنین می توانید به دنبال کارفرمایان آمریکایی باشید. با در نظر نگرفتن محل زندگی خود می توانید از بزرگترین منبع اطلاعاتی (اینترنت) جویای کار در آمریکا شوید.

اگر یک متخصص با تجربه هستید، با یک آژانس کاریابی در جهت هرچه سریع تر پیدا کردن شغل مورد نظر تماس بگیرید.

نامه کاری و رزومه خود را برای هر شغلی که درخواست می کنید، ویرایش کنید.

به صورت آنلاین و یا در صورت امکان به صورت حضوری با شرکت آمریکایی مصاحبه کنید.

در وب سایت های رسمی این کشور می‌ توانید به جستجوی کار بپردازید.

برخی از موسسات کاریابی معتبر در کشور آمریکا را به صورت جدول در زیر این مطلب شرح دادیم.

موسسات کاریابی در آمریکا
Robert half aerotek
TEK systems randstad
kforce brilliant
pridestaff Adventage resourcing north america
Richard, wayne and robert Loftin staffing services
بازار کار مهندس کامپیوتر در آمریکا و سخن پایانی:

بازار کار مهندس کامپیوتر در آمریکا، درآمد کار در رشته کامپیوتر در کشور آمریکا و سایر عناوین آن در رابطه با بازار کار مهندس کامپیوتر در آمریکا را ارزیابی کردیم. بازار کار مهندس کامپیوتر در آمریکا از جایگاه بالایی برخوردار می باشد که درآمدی بالا در این کشور دارد. مهندسین کامپیوتر در صورت اخذ ویزای کار کشور آمریکا می توانند در ادامه اقدام به دریافت اقامت دائم و نیز به دریافت تابعیت این کشور بپردازند. موسسه حقوقی ملک پور با دارا بودن سابقه ای درخشان در زمینه مهاجرت و داشتن کادری با تجربه و کار بلد، به متقاضیان مهاجر به کشور آمریکا در زمینه مهندس کامپیوتر و یا مهاجرت به دیگر کشور ها، با انواع روش های امکان پذیر و کم ترین میزان هزینه مشاوره رایگان می دهد. شما متقاضیان گرامی می توانید جهت دریافت این مشاوره با کارشناسان این موسسه تماس تلفنی برقرار کرده و همچنین می توانید جهت دریافت تماس از سوی کارشناسان ما فرم درخواست تماس را به صورت کاملا صحیح تکمیل نمایید. توجه داشته باشید در صورت داشتن سوالات متداول می توانید، سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما می باشند. خواهشمندیم اگر از اطلاعات علمی این نوشتار رضایت دارید، ۵ ستاره ارزشمند هدیه دهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندس کامپیوتر در آمریکا

✅ نرخ بیکاری در آمریکا به چه میزان می باشد؟

 نرخ بیکاری در کشور آمریکا به میزان ۱.۶۳ درصد می باشد، که این میزان از نرخ به عبارتی نبود نرخ بیکاری در کشور آمریکا محسوب می‌شود.

✅ درآمد کار رشته کامپیوتر در کشور آمریکا چگونه می باشد؟

درآمد رشته کامپیوتر در آمریکا بسیار عالی و به طور متوسط ۸۵۴۹۵ دلار به صورت سالانه می باشد. در متن مقاله میزان درآمد مهندس کامپیوتر در آمریکا را در برخی از شهر های آن بررسی کرده‌ایم.

✅ مهندسین کامپیوتر پس از چند سال اقامت در آمریکا، می توانند برای اخذ گرین کارت آمریکا اقدام نمایند؟

مهندسین کامپیوتر پس از 3 سال اقامت در آمریکا، می توانند گرین کارت این کشور را دریافت نمایند.

✅ از عناوین شغلی مهندسین کامپیوتر در آمریکا کدامند؟

معمار کامپیوتر، مهندس سیستم های شبکه، طراح مدار، مسئول تحقیق و توسعه و … در متن مقاله موارد بیشتری موجود می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *