بازار کار مهندس کامپیوتر در آلمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس کامپیوتر به آلمان
  • نرخ بیکاری در آلمان
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان کامپیوتر در آلمان
  • میزان درآمد مهندس کامپیوتر در آلمان
  • اخذ ویزای کار آلمان برای مهندس کامپیوتر
  • اخذ اقامت آلمان از طریق کار مهندس کامپیوتر
  • نحوه کاریابی برای مهندس کامپیوتر در آلمان
  • بازار کار مهندس کامپیوتر در آلمان و سخن پایانی
✅بازار کار مهندس کامپیوتر در آلمان✅ درآمد مهندس کامپیوتر در آلمان

بازار کار مهندس کامپیوتر در آلمان و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندس کامپیوتر در آلمان، درآمد مهندس کامپیوتر در آلمان و دیگر عناوین مرتبط با بازار کار مهندس کامپیوتر در آلمان را مورد ارزیابی علمی قرار خواهیم داد. شما مهندسان کامپیوتر گرامی اگر قصد کار در کشور آلمان را دارید، ممکن است با سوالاتی در این زمینه مواجه شده باشید. بازار کار مهندس کامپیوتر در آلمان چگونه است؟ درآمد مهندس کامپیوتر در آلمان چقدر می باشد؟ آیا آلمان بهترین کشور برای مهاجرت مهندس کامپیوتر می باشد؟ اگر چنین سوالاتی در ذهن شما شکل گرفته است، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. در کشور آلمان با توجه به نرخ بیکاری بسیار پایین و کمبود نیروی کار، شغل های بسیاری در رشته ها و گرایش های مختلف در زمینه علوم کامپیوتر وجود دارد که برای مهندس کامپیوتر کشوری ایده آل می باشد. به علاوه مهندسی کامپیوتر از رشته های پردرآمد در آلمان محسوب می شود.  اگر می‌ خواهید انواع روش های مهاجرت به کشور های خارجی را با انواع ویزا بشناسید، به شما توصیه می کنیم دیگر مقالات موجود در وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور را مطالعه نموده و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران حاذق و متخصص این موسسه تماس برقرار کنید. مشاوران ما با سابقه درخشان در زمینه مهاجرت، شما را به بهترین روش ممکن در جهت انواع مهاجرت مشاوره می‌ دهند. همچنین می توانید جهت دریافت تماس تلفنی از سوی کارشناسان ما، فرم درخواست تماس را به صورت صحیح تکمیل نمایید.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس کامپیوتر به آلمان:

جهت اخذ ویزای کاری آلمان متقاضیان می توانند به 2 روش اقدام نمایند؛ آنان علاوه بر این که می توانند به صورت مستقیم به کمک آژانس های کاریابی رشته کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود را بیابند، همچنین از طریق ویزای جستجوی کار آلمان، توانا هستند جهت یافتن کار به آلمان مهاجرت نمایند. فارغ التحصیلان با تجربه در رشته های تحصیلی پزشکی، صنایع، الکترونیک، مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار و سخت‌افزار شانس بالایی برای دریافت ویزا و هم چنین یافتن کار در آلمان دارند. اگر مشاغل مورد نیاز آلمان را مشاهده کنید خواهید دید که مشاغلی بر پایه مهندسی کامپیوتر همچون برنامه نویس، توسعه دهنده نرم افزار، تست کننده نرم افزار و طراح سایت از جمله مشاغلی است که در این کشور به شدت مورد نیاز است و بازار کار خوبی دارد.

 در ذیل شرایط لازم جهت اخذ ویزای جستجوی کار کشور آلمان آورده شده است:

داشتن حداقل سابقه کار معتبر

داشتن مدرک B1 زبان آلمانی که مدرک بایستی از موسسه معتبری مثل گوته یا موسسه ای که مورد تایید سفارت آلمان می باشد، گرفته شود

داشتن مدرک تحصیلی مهندسی کامپیوتر

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که طبق آخرین قوانین ویزای کار آلمان اشخاص می توانند با مدرک فوق دیپلم اقدام به اخذ ویزای کاری آلمان نمایند و دیگر نیازی به ارائه مدرک لیسانس نمی باشد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در پاسخ به مخاطب عزیز موسسه در باب کمک موسسه ملک پور و اجازه کار در آلمان

فایل صوتی این ویدئو

 مهاجرت مهندس کامپیوتر به آلمان و خدمات موسسه ملک پور:

اگر رشته تحصیلی شما عزیزان مهندسی کامپیوتر است، می توانید برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان و یا یافتن شغل مناسب در  این کشور با کمک موسسه ملک پور اقدام به عمل بیاورید. در صورتی که گمان می کنید تجربه و تخصص کافی برای ورود به بازار کار مهندس کامپیوتر در آلمان را دارید، می توانید برای دریافت پیشنهاد کار بدون حضور در این کشور نیز اقدام کنید. با تهیه پکیج راهنمای گام به گام تا کار خارج از کشور، می توانید از چگونگی کاریابی در خارج از کشور آگاه شده و اقدام به مهاجرت کاری به آلمان نمایید. علاوه بر روش جستجوی کار و دریافت پیشنهاد شغلی برای مهاجرت به آلمان از طریق کار، تحصیل در دانشگاه های مهندسی کامپیوتر آلمان نیز راه حل مناسبی برای ورود سریع تر و راحت تر به این کشور است. از آنجا که مهندسی کامپیوتر از رشته های پردرآمد در آلمان محسوب می شود، تمامی روش های تحصیل، کاریابی و دریافت ویزای جستجوی کار آلمان، با کمک کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ممکن خواهد بود. موسسه ملک پور با مدیریت استاد ملک پور سالهاست در زمینه مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا، به دنبال آسان ترین و مطمئن ترین روش های ممکن است و خوشبختانه تاکنون موفق به یافتن جدیدترین و امن ترین روش های مهاجرتی شده است. در این مسیر نیز بسیاری از هم وطنان با کمک راهنمایی های کارشناسان موسسه و خصوصا استاد ملک پور موفق به دریافت ویزا و حتی پاسپورت شده اند.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور کانادا

نرخ بیکاری در آلمان:

کار در کشور آلمان به اشخاص متخصص در زمینه کامپیوتر و یا دیگر زمینه ها بنا به کاهش نرخ بیکاری این کشور از سال ۲۰۱۰ تا کنون سخت نبوده و نخواهد بود. زیرا نرخ بیکاری کشور آلمان در حال حاضر حدود ۴.۴ درصد می باشد که این میزان نرخ پایین در این کشور نشان دهنده زمینه مشاغل در کشور آلمان در سطح بالا می باشد. به منظور بررسی دقیق میزان نرخ بیکاری در کشور آلمان نمودار زیر را ترسیم کردیم.

نرخ بیکاری در آلمان

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندس کامپیوتر در آلمان:

متقاضیان کار در کشور آلمان در زمینه مهندس کامپیوتر عناوین وظایف شغلی مختلفی را دریافت می ‌کنند. در زیر برخی از این عناوین به وظایف آنها اشاره می‌ کنیم.

عناوین شغلی مهندسان کامپیوتر در آلمان

برنامه نویس

طراح وب سایت

تست کننده نرم افزار

مهندس نرم افزار سیستم‌ های رایانه‌ ای

مهندس توسعه سخت افزار

توسعه دهنده نرم افزار

معماری شبکه سیستم رایانه‌ ای

طراحی شبکه سیستم رایانه‌ ای

متخصص شبکه

متخصص شبکه سخت افزار ارتباطی

متخصص شبکه سیستم رایانه ای

متخصص ارتباطات داده

مهندسی طراحی سخت افزار

وظایف شغلی مهندسان کامپیوتر در آلمان
تحلیل و برنامه ریزی ظرفیت مهندسی کامپیوتر
تجزیه و تحلیل نیازهای کاربران برای محصولات جدید
طراحی سخت افزار رایانه و مخابرات مانند برد مدار و مانیتور
طراحی نرم افزار و کد نویسی
انجام آزمایش جهت اطمینان از عملکرد جدید و عملکرد های مطابق انتظار
نظارت به روند تولید
هماهنگی و هدایت تیم‌ های مهندسی، فنی و  تکنیسین

میزان درآمد مهندس کامپیوتر در آلمان:

معمولا اشخاص جویای کار یا شخصی که در جهت شغل مورد نظر خود تحصیل می کند، تحقیقاتی درباره میزان درآمد آن شغل جمع آوری می کنند. از این رو درآمد مهندسین کامپیوتر بر اساس تجربیات، پاداش کار و … درآمد بالایی را در کشور آلمان دارند. به عقیده علاقه مندان مهاجرت به آلمان، درآمد مناسب یکی دیگر از دلایل این است که بتوان گف آلمان بهترین کشور برای مهاجرت مهندس کامپیوتر می باشد. به طور کلی متوسط حقوق دریافتی مهندسین کامپیوتر ۷۷.۸۴۴ یورو در سال می باشد. علاوه بر این آنان پاداشی معادل ۳.۵۱۹ یورو دریافت می کنند. به طور کلی مهندسان کامپیوتر با سابقه کاری یک الی سه سال ۵۵.۲۱۸ یورو و مهندسان با تجربه بالای هشت سال کار درآمدی معادل ۹۷.۹۹۵ یورو دارند. در جهت اطلاع از توزیع حقوق و دستمزد مشاغل در کشور آلمان، نمودار زیر را تهیه و تدوین داده ایم.

نمودار حقوق و دستمزد مشاغل در آلمان

اخذ ویزای کار آلمان برای مهندسان کامپیوتر:

ویزای کار آلمان فرصتی برای خارجی‌ های واجد شرایط است که در آلمان مستقر شده و در زمینه های خود کار می‌ کنند. اخذ ویزای کار در کشور آلمان در سال ۲۰۲۱ بنا به جذب نیروی کار خصوصا مهندس کامپیوتر آسان تر می باشد. اخذ ویزای کاری آلمان به طور کلی به دو صورت امکان پذیر می باشد. یکی از طریق پیشنهاد شغلی ( job offer ) می باشد و دیگری از طریق ویزای جستجوی کار (job seeker)  می باشد، که در زیر به بررسی هر یک از آنها می‌ پردازیم.

در روش اخذ ویزا از طریق پیشنهاد کاری ابتدا کارفرمای آلمانی شغل مورد نظر را به مدت شش ماه در آلمان و اتحادیه اروپا آگهی می کند، اگر طی این ۶ ماه اشخاصی از آلمان و یا از اتحادیه اروپا برای کار اقدام نکنند، کارفرما برای اشخاص خارجی که قصد کار در این کشور را دارند، دعوت نامه ارسال می‌ کند. طبق این دعوت نامه فرد می‌ تواند ویزای کاری این کشور را درخواست نمایند. اخذ ویزای کار با ویزای جستجوی کار شخص می تواند مستقیما به کشور آلمان رفته و به صورت حضوری به جستجوی کار بپردازد. لازم به ذکر است امکان اخذ ویزای کار آلمان برای ایرانیان با مدرک معتبر کاردانی ارائه می‌ شود و داشتن سابقه کار، حرفه، تخصص و تسلط به زبان آلمانی و انگلیسی کمک شایانی جهت یافتن شغل مورد نظر می کند. متقاضیان عزیز این مقاله توسط تیم کارشناس موسسه حقوقی ملک پور تهیه و گرد آوری شده است و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع نارضایتی این موسسه را در پی دارد و شرعا و قانونا حرام می‌ باشد.

اخذ اقامت آلمان از طریق کار مهندس کامپیوتر:

با توجه به این که آلمان کشوری است که افراد زیادی می خواهند در آن زندگی کنند، کار کنند و در آن تحصیل کنند، تقاضای تابعیت آلمان زیاد است. متقاضیانی که قصد دارند اقامت دائم آلمان را دریافت کرده و در این کشور مشغول به کار شوند، باید در نظر بگیرند که به محض ورودشان به آلمان، از طریق ویزای کاری که در دست دارند یا ویزای جستجوی کاری، نمی توانند برای اقامت این کشور اقدامی انجام دهند. ابتدا در صورتی که آنان موفق به یافتن کار شوند، می توانند اقامت بلند مدت را اخذ نموده و پس از گذشت مدت زمان ۴ سال، اقامت دائم کشور آلمان دا دریافت کنند. قابل توجه اشخاصی که در صدد دریافت پاسپورت آلمان می باشند:

    • گذشت ۳ سال از دریافت اقامت دائم
    • دادن مالیات در سال های اقامت
    • آشنایی با تاریخ و فرهنگ آلمان
    • آشنا بودن با جامعه
    • تسلط کامل با زبان آلمانی

شایان ذکر است، هنگامی که به عنوان اقامت دائم در آلمان زندگی می کنید، واجد شرایط تابعیت آلمان نیستید. این وضعیت برخی از محدودیت ها را برای وضعیت شما ایجاد می کند و به همین دلیل بسیاری از ساکنان دائمی آلمان به دنبال تابعیت آلمان هستند. برای کسب اطلاعات در زمینه بلو کارت آلمان به این صفحه مراجعه نمایید.

نحوه کاریابی برای مهندس کامپیوتر در آلمان:

اگر می خواهید در آلمان کار کنید، و قصد دارد به عنوان مهندس کامپیوتر به این کشور مهاجرت کنید، می توانید به شیوه های زیر، به کاریابی بپردازید.

مشاغل موجود در وب سایت های عمومی کار در آلمان را بررسی کنید.

آژانس های کاری در آلمان خدماتی بین المللی ارائه می دهند و شما می توانید، در پوتال آن ها شغل مورد نظر خود را بررسی کرده و برای دریافت اطلاعات کامل از شغل، با آن ها تماس تلفنی برقرار نموده و در صورت امکان، ایمیل کاری ارسال نمایید.

وب سایت های استخدامی در آلمان را مرور کنید. اکثرا وب سایت های آنلاینی وجود دارند که برای 2 کشور آلمانی و خارجی شغل پیشنهاد می دهند. شما می توانید پیشنهاد های شغلی را در این بخش مرور کرده و شغل مرتبط با شرایط خود را بیابید.

در آژانس های کاری آلمان استخدام شوید. در صفحات زرد آلمان قادر خواهید بود لیستی از آزانس های کاریابی طراحی کنید. ولی باید خاطر نشان شود، هزینه هایی بابت این لیست دریافت می گردد.

با شرکت های آلمان تماس تلفنی داشته باشید . مطمعنا هیچ مشکلی به وجود نمی آید، که حتی در زمان بی خبر بودن از اطلاعیه کاری آلمان، برای آنان نامه ارسال کنید و از شرایط کاری آن ها سوالاتی بپرسید.

بازار کار مهندس کامپیوتر در آلمان و سخن پایانی:

بازار کار مهندس کامپیوتر در آلمان، مهاجرت به آلمان از طریق تخصص، شغل های پر درآمد در آلمان و دیگر عناوین مرتبط با بازار کار مهندس کامپیوتر در آلمان، مورد بررسی علمی واقع شد. آلمان کشور صنعتی و پیشرفته می باشد که پذیرایی اشخاص متخصص در جهت کار بوده و برای اشخاص، جستجوی کار در کشور خود را به دو روش حضوری و غیر حضوری در اختیار آن ها قرار داده است، تا بتوانند شانس خود را برای پیدا کردن شغل مورد نظر افزایش داده و از هر دو طریق به جست و جوی کار بپردازند. متقاضیان گرامی اگر در زمینه بازار کار مهندس کامپیوتر در آلمان و یا سایر کشور ها نیاز به اطلاعات تکمیلی داشتید، می توانید با مشاورین حاذق موسسه حقوقی ملک پور تماس تلفنی برقرار کرده و مشاوره علمی رایگان دریافت کنید. همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح نموده و پاسخ آن را در اسرع وقت دریافت کنید. امید است توانا بوده باشیم تا اطلاعات با ارزشی در زمینه مهاجرت کاری مهندس کامپیوتر به کشور آلمان، در اختیار شما قرار دهیم. در صورت رضایت مندی از این مقاله پنج ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندس کامپیوتر در آلمان

درآمد مهندس کامپیوتر در آلمان چقدر می باشد؟

 با توجه به وجود اختلاف اقتصادی بین شهر های این کشور، درآمد ها بسیار متفاوت می باشد. ولی به طور متوسط درآمد متخصص کامپیوتر در آلمان ۳ هزار یورو در ماه می باشد.

آیا می توان گفت آلمان بهترین کشور برای مهاجرت مهندس کامپیوتر است؟

با توجه به موقعیت های کاری متنوع و درآمد مناسب، این کشور می تواند مقصد خوبی برای برنامه نویسان، متخصصین IT، مهندس کامپیوتر و غیره می باشد.

مهاجرت به آلمان از طریق تخصص چگونه می باشد؟

 با داشتن پیشنهاد شغلی جاب آفر از کارفرمای این کشور، ویزای جستجوی کار با ۶ ماه اعتبار جهت کاریابی حضوری

شرایط لازم جهت اخذ ویزای جستجوی کار کشور آلمان کدامند؟

شرایط لازم جهت اخذ ویزای جستجوی کار کشور آلمان شامل این موارد است”

  • داشتن حداقل سابقه کار معتبر
  • داشتن مدرک B1 زبان آلمانی که مدرک بایستی از موسسه معتبری مثل گوته یا موسسه ای که مورد تایید سفارت آلمان می باشد، گرفته شود
  • داشتن مدرک تحصیلی مهندسی کامپیوتر
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *